d’Vijff Vlieghen

Spuistraat 294-302 1012 VX Amsterdam Nederland Kaart
31-205304060

Over het restaurant d’Vijff Vlieghen

Dineren in een culinair museum

De enige plek in Amsterdam waar je kunt dineren onder 4 originele etsen van Rembrandt en waar de muren bekleed zijn met goudleerbehang uit de 17e eeuw. Een heus culinair museum waar ze uitstekende gerechten serveren. Verwacht mooie Hollandse seizoensproducten met een hier en daar een verrassende twist.

Meer informatie over restaurant d’Vijff Vlieghen

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras
Meer H.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Van tevoren werd gezegd dat het restaurant flexibel was met alle dieetwensen, in de praktijk was dit niet zo en moest er bijbetaald worden. Onze tafelheer was vriendelijk en onprofessioneel. Doordat hij slecht Engels sprak, was het beter geweest als de gast het Chef's menu zelf kan lezen en zijn of haar eventuele dieetwensen kan doorgeven. De wijnen waren goed en het eten was lekker. De tafelheer zorgde op eigen initiatief voor een speciaal dessert van de jarige. Dat was een geweldig gebaar, echter het was jammer, dat hij tegen de jarige zei, dat hij zo zou komen met iets voor de jarige en vervolgens was hij van plan het speciale dessert naar de verkeerde persoon te brengen. Er stonden 3 flessen water teveel op de rekening en deze zijn op ons verzoek verwijderd. Ik had het gevoel dat de kosten zoveel mogelijk werden opgevoerd. Teleurstellend.
Roger D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Dit restaurant heeft zijn langste tijd gehad. Was er vorige week met een belangrijke zaken relatie. De kwaliteit en keuze van het menu is van een te laag niveau om daar met goed fatsoen buitenlandse gasten mee uit eten te nemen. Ook de bediening is niet op een professioneel niveau. Ik kom hier zeker niet meer terug.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
De ambiance en het eten is voortreffelijk, maar daar betaal je ook wel een pittige prijs voor. Het personeel is altijd bereid om de gasten een rondleiding te geven in één van oudste bewaarde huizen in Amsterdam.
M D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heel gezellig, goed eten, leuke kaart en vriendelijk en attente bediening. Ondanks drukte geen lange wachtijd tussen de getechten. We komen zeker terug.
Anuschka P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Bijzonder goed restaurant om gasten vanuit het buitenland mee naar toe te nemen. Aangename sfeer en bijzonder fraaie inrichting in combinatie met de professionele medewerkers een aanrader.
Evert G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Top avond,mede dankzij het heerlijke eten en de ontzettend sympathieke bediening.
Ed K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Teleurstellend. Wijn was niet best en sloot totaal niet aan bij het eten. Nootjes als appetizer is een lachertje. Porties onwijs groot. Bediening probeert het wel, maar is helaas niet bekwaam. Dit restaurant verdient een veeeel beter management
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Erg gezellige avond gehad bij de vijf vlieghen met gezelschap van 8, voor het gemak gegaan voor het 5 gangen maandmenu.

Voorgerecht, 1 mossel met Russische salade, zout kwijt, saai.
Bisque prima, zout overduidelijk terug gevonden.
Hoofdgerecht eend, mooi mals, beste gang van de avond.
tussengerecht kaas, enigszins teleurstellend omdat we op een kaasplankje hadden gehoopt. Een frisse geitenkaas met diverse pompoenbereidingen, aan de flauwe kant.
Dessert met oa een erg goede chocolademousse, een aanrader.

Bijpassende wijnen onder het niveau die je voor de prijs en ambiance verwacht, maar niet slecht.
Koffie/thee met de hele rambam, leuk.

Onze kelner leek in eerste instantie het een en ander van de wijnen te weten, maar kwam uiteindelijk niet verder dan het land van herkomst.
Er werd goed rekening gehouden met uitzonderingen, ook een late wissel ivm het niet houden van vis werd snel opgelost.
Voor mij mag het allemaal iets minder stijf en overbeleefd, maar hij deed goed zijn best.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wederom heerlijk gegeten, met heerlijke wijnen en uitstekende service. Er was weer een nieuw menu ten opzichte van de vorige keer, dus dat was ook verrassend. Al met al hebben wij een heerlijke avond gehad.
Leslie K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Wij hebben hier fantastisch gegeten. Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert waren super van smaak met heerlijke sauzen erbij! Wijnkaart is uitgebreid en goed. Als je hier gaat eten moet je zeker een rondje maken door het restaurant, alleen dat is al de moeite waard! Bediening is ook heel erg beleefd. Wij hebben een super avond gehad en komen zeker nog een keer terug!
Tania99 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vrolijke en zorgvuldige bediening, het decor is fantastisch (zelfs het oude -leren?- behang nog aan de muur) en het eten is goed (het voorgerecht met kalfsfilet is aan te raden). Veel toeristen maar het voelt desondanks (gelukkig) niet aan als een toeristisch restaurant.
Dear guest,

Thank you for placing a review online and thank you for your kind words.

In the Rembrandtroom and Glassroom on the wall is 17th and 19th century leather wallpaper.

We indeed have many international guests, mixed with locals who all want to enjoy good food with great service in an unique ambiance!

Kind regards and hopefully we may welcoming you soon again!

Paul D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
In één woord geweldig! Uitstekend opgemaakt en zeer smakelijk 6 gangen menu, een echte smaak sensatie. Bijpassende wijnen bij elke gang, deze allemaal goed gecombineerd bij het diner.
Boris H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Teleurstellende ervaring. Restaurant is zeer duidelijk gericht op (Amerikaanse) toeristen: prijzen staan exclusief BTW op het menu en dit wordt niet duidelijk aangegeven op de kaart wat in vervelende verrassing op de bon resulteerde. Het eten maakt de ambitie die van de kaart uit gaat niet waar. Een smakeloze terrine, wijnen waar hoge prijzen voor worden gevraagd maar waar de bediening zelf niets over lijkt te weten en een panna cotta waar zo veel gelatine in zat dat het een gevecht was om het uit het glaasje te eten. Zonde van de setting die verder heel mooi is.
rogerlprice .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Uitstekend, fantasties - enn van die beste ondervinding uit al die jaren dat ik Amsterdam bezoek het. Ik woon nou in New York en hierdie Restaurant kan wel in die top 10 daar competeer.
Geachte gast,

Hartelijk dank voor uw aardige woorden, fijn om te lezen!

Graag tot een volgende keer!

Met vriendelijke groeten,

Sandrine K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Prachtige locatie. We werden echter vrij koeltjes ontvangen en geplaceerd aan tafel waarna we zeker 20 minuten hebben zitten wachten terwijl er meerdere malen personeelsleden passeerden. Toen we eenmaal ´gezien´ waren kwam iemand vragen of we iets wilden drinken. We vroegen naar de wijnkaart en moesten opnieuw vrij lang wachten voordat we deze ontvingen. Al met al heeft het zeker 30 minuten geduurd voordat de gekozen fles wijn werd uitgeschonken op tafel. We kregen het gevoel niet echt welkom te zijn en gastvrij was het zeker niet. Toen daarna de serveerster ons in het Engels aansprak en weinig/geen Nederlands bleek te spreken waardoor we, in Nederland, in het Engels moesten bestellen, bekroop ons het gevoel dat dit restaurant zich vooral wil richten op de toeristen met de daarbij behorende benadering en prijzen. Het eten was heerlijk en het was het geld op zich wel waard, maar de benadering en gastvrijheid heeft ons doen besluiten hier niet nogmaals te komen. Er zijn meer dan genoeg restaurants waar je voor minder geld, minstens net zo goed maar wel wat eenvoudiger kan eten, maar waar men wél weet hoe gastvrijheid in de horeca zou moeten worden toegepast!
Zeer gewaardeerde gast,

Dank voor het plaatsen van een review op IENS en voor het wijzen op punt ter verbetering. Dit besproken.

De welkomstfase in een restaurant is zeer belangijk; het welkom heten, placeren en tijdig serveren van een drankje. Hier hebben wij zeker steken laten vallen. Vooral steekt het mij dat u zich niet welkom voelde. Dit voelt voor mij echt als een punt waar wij gefaald hebben. Ons doel is dat al onze gasten aan het einde van het diner het restaurant met een glimlach op het gezicht het restaurant verlaten en later met veel plezier terugdenken aan het bezoek. Hiervoor bied ik u dan ook mijn welgemeende excuses aan.

Het klopt dat veel van onze gasten uit het buitenland afkomstig zijn. Zij worden veelal doorverwezen door een van de vele hotels die Amsterdam rijk is. De buitenlandse gast wil, net zoals u, ervaren hoe mooi ons interieur is en genieten van goed eten.

De opmerking dat u het gevoel heeft dat wij ons richten op de toerist heeft voor mij dan ook een nare bijsmaak en doet zelfs een beetje pijn bij het lezen. Iedere dag doen wij ons uiterste best om al onze gasten, ongeacht waar zij vandaan komen, een memorable avond te bezorgen met goed eten, goed gastheerschap in een unieke ambiance.

Inderdaad zijn er 3 collega's afkomstig uit het buitenland, simpelweg omdat zij goed zijn in hun werk.

Fijn om te zien dat u het interieur en eten op waarde weet te schatten.

Dank voor het voorhouden van een spiegel, dit helpt ons om scherp te blijven en om aanpassingen te doen waar nodig. Uiteindelijk draait het maar om één ding bij d"Vijff Vlieghen en dat bent u, de gast.

Met vriendelijke groeten,

rogiervandergiesen .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Vijff vlieghen is een aanrader voor een gezellig en culinair avondje uit. Wij namen een 4 gangen menu en het eten is er zeer goed, en het personeel is zeer vriendelijk en maken het hun gasten op alle mogelijke manieren erg naar hun zin.
krampronald .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Het eten was goed maar niet uitzonderlijk. De sfeer was zeer aangenaam en de bediening zeer sympathiek. Het kader is fantastisch.
Zeer aangename avond doorgebracht.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
3 Gangen menu + wijn arrangement was top! De vis was heerlijk en het kaasplankje met een glaasje port toe was een geode afsluiter van het diner. Décor blijft gezellig en geeft een homie gevoel. De bediening was een beetje traag af en toe en moest soms 2x iets vragen, maar niet storend en wij hadden geen haast, al met al een heerlijke avond gehad en komen zeker nog een keer terug.
Arijanne .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in dit Amsterdamse "museum". We voelden ons toerist in eigen stad. Bediening was super aardig en attent. Leuk ook om de rondleiding met toelichting te krijgen. Wijnen pasten heel goed bij de gerechten, aanrader om een combi van wijn en spijs te doen. Absoluut de moeite waard om ook met vrienden uit het buitenland te gaan eten.
chris R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Was erg gezellig atmosfeer maar de steak tartaar was wat weinig met 6 patatten. Bediening erg vriendelijk en bonbons ook top