D' Overkant

Scheldestraat 101-105 1078 GJ Amsterdam Nederland Kaart
31-206797366

Over het restaurant D' Overkant

Begrip in de Rivierenbuurt

D'Overkant is een gezellig buurtrestaurant waar je naast buurtbewoners ook veel zakenlui en congresgangers tegenkomt. Dit gemêleerde publiek heeft D'Overkant natuurlijk te danken aan de ligging nabij de RAI en de Zuidas, maar ook omdat iedereen zich welkom voelt in het warme decor. Ze serveren echte allemansvrienden die bij dit brede publiek altijd goed in de smaak vallen. Een geliefde plek in de Rivierenbuurt.

Meer informatie over restaurant D' Overkant

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant D' Overkant

Ivan P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Ik was hier weleens eerder geweest, maar het is verrassend veel beter geworden. Heerlijk gegeten en daarna nog gezellig wat gedronken in de bar ernaast. Erg leuke sfeer. Een top avond gehad!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Ongelofelijk wat ik nu heb meegemaakt. ik moet 30 minuten wachten totdat er een keer iemand naar mij toe komt om bestelling op te nemen. daarna worden er allemaal fouten gemaakt met de order. Alles komt apart en niet tegelijk, daarnaast was het ook allemaal niet warm genoeg. Wat is dit voor zaak? En dan heb ik het nog niet eens over de keiharde muziek die ze draaien in de kroeg ernaast terwijl ik gewoon binnen zit te eten. De allerlaatste keer dat ik hier kom
Nina E.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Salade van gamba was niet bijzonder. De bediening is meer binnen dan op het terras. Terwijl er aardig wat mensen op het terras zitten.
Ek V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Lekker gegeten tegen n goede prijs kwaliteit verhouding. En fijn in de buurt van t hotel.
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Lekker gegeten in een gezellige zaak. Bediening was vlot,
linda A.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Zo slecht heb ik het nog niet meegemaakt. Slechte bediening. matig eten. personeel rookt naast je op het terras. interieur is nodig aan vernieuwing toe. Ben weggegaan omdat een oudere surinaamse personeellid meer wilde dan alleen onze drankjes te serveren, en samen met mijn vriendin ons zo ongemakkelijk voelde, dat er niets anders op zat dan te vertrekken.
Nina E.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Wat een slechte tent. Het kan beter een bar worden. De bediening is alleen met elkaar bezig. Het was niet druk , ik was er samen met een andere tafel, en dan toch een gerecht vergeten uit te serveren. Arrogante bediening. Slecht smakend eten. Interieur toe aan vernieuwing. Het lava taartje komt uit een doos. Niet lekker.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
We zijn er vriendelijk en gastvrij ontvangen. We hebben er gezellig en erg lekker gegeten. De bediening vonden we professioneel en gezellig. Snel en correct. Kortom een aanrader, zeker ook als je in de Rai moet zijn voor een congres of voorstelling! De Rai is op korte loop afstand van het gezellige restaurant.
lars J.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Matig gevoel overgehouden aan ons bezoek. Besloten hier alleen hoofdgerechtje te gaan eten. De kipsate was ondergedompeld in satesaus die niet al te best smaakte helaas. De biefstuk was redelijk gebakken maar kwalitatief qua vlees ondermaats. Frieten te hard gebakkken en de salade stelde niks voor. 1 metgezel had de Lamsrack die wel lekker smaakte. Service verder prima maar geen aanrader om te eten.
Annelivandoorn .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Met een vriendin hier gegeten. Spareribs waren uitstekend, kipsate was niet gaar (nog lichtroze). We hebben dit laten terugsturen en nieuwe sate gekregen, toch jammer. Konden zo niet tegelijkertijd eten, geen compensatie...
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Bizar slechte service. Personeel vergeet constant bestellingen en geeft elkaar hier van de schuld. Je kunt beter focussen op het goedmaken van de fout, in plaats van te kijken wie de fout heeft gemaakt. En let op met betalen: je krijgt vaak de rekening van de buren erbij!
Cathelijn P.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Broodje uur te laat en nog verkeerde broodje ook. Erg slechte service, keer op keer. Bij betalen klopt de rekening vrijwel nooit. Ik weet niet waar het misgaat, maar dat het telkens misgaat is een feit.
Bella N.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Mooie maaltijdsalade, vriendin had de kreeftensoep, ze moest erg lang wachten op brood bij de soep, die pas na de soep kwam.

Service erg slecht. Rekening klopte niet.

Jammer. Is een mooie locatie, minpunten zijn de arogante serveersters .

Niet nog een keer voor
pStam .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was lekker. De beperkte keuze die we kregen werd uitgebreid uitgelegd door het personeel (we kregen geen kaart).
Nadeel was dat we een tafeltje hadden naast de deur, zodat er telkens een koude wind binnenkwam als er andere gasten binnenkwamen.
Ook moet je eigenlijk geen haast hebben als je hier wilt eten, want er zit vrij veel tijd tussen de gangen. Maar toen we aangeven dat we ons dessert snel wilden hebben ivm een andere afspraak, kwam dat ook inderdaad vrij snel achter ons hoofdgerecht aan. OK opgelost dus.
bakkeranouk .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Heerlijk gegeten, alles was erg lekker, maar het dessert was fantastisch! Ondanks de"beperkte" kaart ivm de AH actie en ruime keuze aan gerechten, goede service en een redelijke prijs!
shoshana .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
De bediening was vriendelijk, vlot en attent. We hadden een leuke plek bij het raam. Het was vrij druk qua geluid (geroezemoes van pratende mensen), maar te doen. Het eten was overheerlijk, de biefstuk niet te klein en netjes medium gebakken, amuse en voorgerecht heel smaakvol en mooi opgediend, grand dessert een feest. We moesten naar huis rollen ;-)
tonyjanmaat .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
De bediening was heel vriendelijk en goed. Het is zeer zeker een hele gezellige plek waar ik vast nog eens ga eten met vrienden. Jammer dat we met de menukaart van ah maar 3 keuzes hadden, alles was goed verzorgd, eten wordt smaakvol opgediend en was heerlijk, alleen vond ik de biefstuk wat minder maar dat is persoonlijk. Al met al een gezellig etentje gehad.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Niks aan te merken op het eten, dat was goed. Bediening was ook goed. Maar dan is ook alles gezegd. Als je met 2 personen aan een 2 persoonstafel zit, zit je bijna op schoot van je buurman/buurvrouw. Dat vind ik al niet prettig. Maar wat ik gisteren heb meegemaakt, heb ik in een restaurant nog nooit meegemaakt. Achter het restaurant zit een kroeg en ik denk dat daar een feestje was. De mensen lopen via het restaurant naar de kroeg toe. De muziek stond daar heel erg hard en de tussendoor stond 9 van de 10 keer open, waardoor je dus kon 'meegenieten' van de muziek. Was de tussendeur dicht, dan hoorde je nog wel de muziek en de muziek die in het restaurant zelf aan stond. Twee door elkaar dus. Rustig even eten kan je hier dus wel vergeten en we zijn ook direct na het eten weggegaan. Zal de komende maanden vaker naar Amsterdam moeten, maar hier ga ik niet meer eten.
Chevelie V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Met al eens eerder bij d' Overkant gegeten te hebben hadden wij het idee om hier nog een keer naartoe te gaan. De eerste keer was ons goed bevallen. Echter was dit keer een kroegavond in de bijbehorende kroeg naast het restaurant. Gasten liepen via het restaurant naar de kroeg en lieten daarbij vaak de buitendeur open staan. Dit zorgde ervoor dat zowel mijn date als ik het de hele avond koud hadden. Ook lieten gasten de tussendeur open staan, naar de kroeg. Wat ervoor zorgde dat we konden met genieten van Amsterdamse kroegmuziek en elkaar niet meer konden verstaan. Ook voor het toilet moest je naar de kroeg, waar een dronken gast je stond op te wachten. Niet echt prettig! Als je gewoon van een rustig romantisch diner wilt genieten, zou ik niet naar dit restaurant gaan. Daarvoor is het zeker niet geschikt. Ondanks dat het eten bij dit restaurant niet verkeerd is, was voor ons deze tweede ervaring met d' Overkant geen succes. Wij zullen hier dus ook niet weer naartoe gaan.
sanlagendijk .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Het was een gezellig en leuk restaurant met lekker eten we hadden bijvoorbeeld het gerecht rundertaki (koud) als voorgerecht en dat was heerlijk net zoals het hoofdgerecht de portobello, goede bediening zeker de moeite waard om terug te gaan!