D' Ouwe Tak

Dinsdag t/m Vrijdag 15:30 - 01:00
Zaterdag 14:00 - 01:00

Marije N.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wederom super lekker gegeten met 9 personen. Voorgerechten o.a. carpaccio, vitello tonato met tonijnmayonaise maar ook met een stukje vers gebakken tonijn. TOP. Echt heel goed. Hoofdgerechten o.a. tournedos, flammkuchen & zeetong. Alles was echt heerlijk. Veel bijgerechten (friet, gebakken aardappels, salade). Super gezellig eetcare maar wel restaurant kwaliteit dit keer. Echt een aanrader.
Floor V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Gezellig en knus restaurant. Het eten is heel goed en een leuke afwisselende kaart. Fijne bediening en goede porties: kortom top!
Gerben Z.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
D' Ouwe Tak is altijd goed, ontzettend lekker, niet te duur, je kan kort of lang zitten. Gezelligheid en professionele top bediening. De Flammkuchen zijn super lekker en de kaart wisselt op goede basis, en de gerechten buiten de kaart om zijn ook goed te doen.
Ik kom er regelmatig en altijd met veel plezier!
Marije N.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij D'ouwe Tak. Het is een klein maar heel gezellig ouderwets cafe/restaurant. Vooraf carpaccio, echt super lekker. Brood besteld (wel aan de prijs 4,50 voor 8 stukjes stokbrood) Daarna hadden wij spareribs, mixed grill en sate van varkenshaas. Alles was heerlijk alleen de spareribs waren aan de droge kant. We zaten veel bij Loetje maar onze voorkeur gaat nu uit naar D'ouwe tak.
Lilo2013 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Fantastisch gegeten hier , gezellige sfeer en goeie bediening...top ! Zeker iets om weer terug te komen....één minpuntje zijn de stoelen , zitten niet echt comfortabel.
Eva1973 S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Het eten is altijd heel ok voor de prijs die ze ervoor vragen en de porties zijn heel fors! Het is er altijd gezellig, vooral de bediening drukt een leuke humoristische stempel op het geheel. Voor ons een reden om geregeld terug te keren!
Gery .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij d'Ouwe Tak. Fijne bedie ning, (h) eerlijk eten, eerlijke prijs.
Geen kapsones!
Gezellige tent, we komen zeker terug.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Wat een verademing. Vandaag met Hans uit Laren(stamgast) hier gegeten. Hij had ons uitgenodigd na een rondje golf op Naarderbos. Wat is die Irma een gastvrouw. Topper! En dan Paul:weet er ook wel raad mee. Kortom: goede sfeer, geweldig eten. Kom zeker terug.( wel helemaal uit de omgeving Rotterdam, maar kom zeker........)
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Mijn vrouw had een baaldag en ‘dus’ uit eten. “Iets druks en gezelligs!” was haar stellige wens. En dus werd het d’ Ouwe Tak: altijd een garantie voor drukte en gezelligheid!
En dat blijkt: eerst geprobeerd te reserveren, maar vanaf zeven uur zat alles vol. Vanaf acht uur komen er tafeltjes vrij, dus kom rond die tijd maar.
Het is er inderdaad stampensvol als we aankomen. Parkeren met de auto is best lastig daar in de buurt en dus op de fiets richting Blaricum, maar zelfs voor de fietsen is er eigenlijk geen plek meer.
Het is een authentieke kroeg die zich lang verzet heeft tegen het rookverbod, maar gelukkig is dat nu voorbij en kan je er zonder ‘rookschade’ je biertjes drinken, cq. Hapje eten. De inrichting is druk, dorps, knus en dus karakteristiek. Voor de zaak is een piepklein terrasje dat bij mooi weer altijd vol zit. Vandaag is het echter weer om binnen te eten.
Na een biertje en een drankje worden we naar ons tafeltje geleid. De bediening is ongedwongen en ‘Amsterdams’. Men adviseert ons een broodje vooraf te nemen, “want het is druk in de keuken, dus het duurt effe…”. Een prima maïsbrood overigens met kruidenboter en tappenade. Heerlijk vers en krokant. Een traktatie!
Mijn vrouw gaat voor de salade met garnalen. Dat blijkt een mega-bord vol salade en zeker tien reuzengamba’s in een krokant jasje. Het is een lust voor het oog en de smaak doet daar niet voor onder. Een feest!
Voor mij de mixed grill met blauw-aderkaas-saus. Vergeleken met het bord van mijn vrouw oogt het wat kaal die drie gegrilde stukjes vlees met saus, maar met de garnering erbij (heerlijke salade, uitstekende patat Inclusief mayo!) blijkt het toch best een fikse kluif. Aan de gegrilde stukjes vlees kan je als kok weinig culinaire fantasie kwijt, maar de saus is overheerlijk en ik moet me bedwingen om niet met mijn vinger mijn bord schoon te vegen.
Hoewel we beiden behoorlijk vol zitten besluiten we na het ledigen van de modale fles Spaanse huiswijn nog voor de dame blanche en de cheesecake te gaan. Wederom niks mis mee.
Als dan de rekening voor deze uitstekende dis nog eens meevalt en onze fietsen er ook nog gewoon staan, dan kan onze avond niet meer stuk.
Gerben Z.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
De tak is echt een van m'n favoriete tentjes! De beste in geen gelul maar lekker eten. De porties zijn altijd ruim bemeten en een uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
Altijd een karaf water op tafel zonder te vragen. En de bediening is ontzettend attent.

Of je nu even snel iets wilt eten of lekker de hele avond zitten. In beide gevallen zit je goed en gezellig in een top decor!

Ik ben fan! :)
Veerman1274 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Echt een lokale topper. Eten is helemaal ok niets op aan te merken.
Kortom een aanrader zeker als je nog even wilt blijven hangen dan is het ontzettend gezellig. Van kouwe kak tot ouwe boer het loopt er allemaal door elkaar. Top.
Petervandervelde1968 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
gewoon een leuke zaak met vriendelijk personeel, geen Gooische poeha maar ouderwets lekker eten voor een super goede prijs!
Zeker een aanrader om er rond de kerstdagen te gaan eten om het schitterende met lampjes verlichte plafond te ervaren :-)
Je krijgt een overdaad aan patatjes en aardappeltjes erbij en de stukken vlees zijn lekker aan de royale kant. Ook een goed restaurant om met je kinderen naar toe te gaan. zomers gaat hun terras open aan de zijkant van het pand, en dan is het heerlijk buitenzitten met goede bediening.
Sinus .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Deze "tip"gekregen van vrienden van ons! Hadden geluk want konden de auto bijna voor de deur parkeren. Bij binnenkomst echt een café sfeer. Veel tafels die reeds gereserveerd waren maar gelukkig voor ons nog een tafeltje voor twee. Heerlijke garnalen cocktail met veel garnalen! Carpaccio ook heerlijk! Als hoofdgerechten een schnitzel XL en een heerlijk in roomboter gebakken tong. Bediening reuze attente en lieve dames. Wij zeggen.... Tot een volgende keer!!!
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
d' Ouwe Tak is een begrip hier in het Gooi. Na een uitzonderlijk mooie novemberdag te hebben benut voor een fietstochtje kunnen we de verleiding niet weerstaan als de tocht ons door Blaricum huiswaarts dreigt te voeren.
Parkeren met de auto gaat wat moeizaam in dit rustieke dorp en 'd Ouwe Tak maakt hier onlosmakelijk deel van uit. En dat uit zich ook in de inrichting. Het rustieke pand is ingericht als de authentieke dorpskroeg die het in feite nog steeds is: donker bruin, gezellig en als je een euro zou krijgen voor ieder schilderijtje, bordje, ornamentje dat men er aan de wanden heeft gespijkerd, dan kan je bijna stil gaan leven. Ook worden er (grotendeels uit het zicht van de etenden) op een groot scherm voetbalwedstrijden getoond.
Hoewel we redelijk vroeg zijn op deze zaterdagavond en de tafeltjes merendeels nog onbezet zijn, is toch ieder tafeltje al gereserveerd. Met enig puzzelen pikt de gerant er een tafeltje uit dat als laatste die avond gereserveerd is, hetgeen ons tijd genoeg geeft om aan te schuiven.
De kaart is ruim voorzien van heerlijkheden, maar buiten de kaart om heeft d' Ouwe Tak ook nog het nodige te bieden. Ik vrees dat u qua eten niet veel aan deze recensie zult hebben, want onze keuze valt volledig buiten de kaart: soep van wilde paddenstoelen, hertenbiefstuk met kastantjes en spruitjes en een bombe na, met een keurig flesje rode huiswijn.
De soep is meer dan voortreffelijk: goed voorzien van diverse soorten paddenstoelen en eigenlijk is de rest van de maaltijd al min of meer garnering voor deze heerlijkheid.
Dan volgt de hertenbiefstuk. Gegarneerd met een meer dan voortreffelijke saus, kastanjes, aardappelpuree en spruitjes. Normaliter ben ik geen liefhebber van spruitjes, maar deze smaken prima! Hoewel er netjes een schaaltje mayonaise wordt opgediend, ontbreken de frietjes. Geen idee of het schaaltje mayo nou een vergissing was of dat men de frietjes gewoon vergeten was, in ieder geval kwamen we pas na de maaltijd tot deze ontdekken en aangezien we goed gevuld waren, hebben we hier maar niets meer van gezegd.
De bombe is ook een feest en uitermate voldaan bestijgen wij onze fietsen weer voor het laatste restje thuisreis.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Een populair oud bruin café in Blaricum. Met vijf personen aan een ronde tafel, prima. Voorgerecht kreeftensoep, prima. Hoofdgerecht kabeljauw, ook prima. Friet erbij, groente, alles helemaal goed. Zaak zat propvol, maar erg gezellig. Attente bediening, eenvoudige kaart. De moeite waard om dit café te bezoeken.
Gerard L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Een eetcafé als D'Ouwe Tak is waar ik van hou. Dat kun je niet uitleggen. Het is de dorpse gezelligheid waar iedereen gelijk is. Inderdaad zoals "dat kleine café aan de haven". In een eetcafé ga je niet uit van culinaire hoogstandjes , dus die vergelijking moet je ook niet zoeken. Dat is al een vorm van kapsones, die hier niet past. De kaart is goed en het eten en de drank is heerlijk en de prijs is eerlijk. Kortom ik ga graag eten en drinken bij D'Ouwe Tak. Tot een volgende keer!
Han S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Een echt oud Blaricumse gezellig café waar je naast borrelen ook nog gezellig kunt eten. De kaart is vrij eenvoudig als in een standaard Eetcafe maar de keuze is ruim. De kwaliteit is voor een Eetcafe redelijk en in vergelijking met Moeke Spijkstra net iets minder. Het publiek bestaat hier uit een mix van de echte oorspronkelijke boeren Blaricumse bevolking en wat nieuwe Blaricumse import. Aan de bar hangen de vaste gasten bestaande uit veel Blaricumse bouwvakkers en oorspronkelijke Blaricummers zonder kapsones. Eerlijke en hard werkende mensen die van een borrel houden. Bij binnenkomst kunnen de vaste bargasten nieuwkomers soms een onwelkom gevoel geven en wat dat betreft is er altijd een beetje een spanningsveld tussen oude en nieuwe Blaricummers in d'Ouwe Tak. De oude Blaricummers willen D'Ouwe Tak oorspronkelijk houden en het café van de echte Blaricummers en dat heeft zeker zijn charme. In de keuken staat een hardwerkende brigade die hun sporen hebben verdiend in de marine. Wat dat betreft hoef je hier geen topkwaliteit te verwachten maar kun je hier prima terecht voor een eerlijke en smakelijke maaltijd voor een scherpe prijs. De porties zijn groot en calorierijk zoals je ook verdient na een dag hard werken.
Jopieklaver .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
bij binnenkomst in plaats van de deksel op de neus , de lamp op mijn hoofd gekregen!!
zonder gemopper werd deze direct hoger gehangen.
het eten en de bediening is kwalitatief te noemen, zeer gastvrij, en gezellig.
ik kom zeker nog eens terug, en vind dit een aanrader.
chapeau.
Janet H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Gezellig bruin eetcafe. De bediening is vriendelijk en de sfeer prettig gemoedelijk. .met z'n vijven lekker getafeld. Mooie zeebaars, flinke portie, lekkere gegrilde biefstuk, , pittig paprikatomatensoepje en inderdaad automatisch water op tafel, heel goed! Een gastvrij eetcafe, lekker eten en zonder kapsones.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
D'Ouwe Tak is haast bij mij om de hoek. Ik heb altijd gedacht dat het gewoon een cafe was. Tot afgelopen zondag toen ik door een vriendin uitgenodigd werd daar te eten. Heerlijk aan de zijkant op het terras gezeten. De kaart bood voldoende keus. We gingen voor de maaltijdsalade met garnalen. De salade was heerlijk klaar gemaakt met grote garnalen en, heel bijzonder, warme watermeloen. De friet die er bij geserveerd werd was heerlijk knapperig en werd geserveerd met uitstekende huisgemaakte mayonaise. Water was gratis en werd zonder te vragen neergezet. De bediening was uitstekend, snel en vriendelijk ondanks de drukte.