d'Ouwe Kercke

Noordstraat 77a 4531 GD Terneuzen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant d'Ouwe Kercke

Ceb .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Heerlijk mosselen gegeten hier. Vooraf een hapje van nieuwe haring op zijn oosters klaargemaakt en heerlijk versgemaakt focaccia brood. Verse zelfgesneden frietjes erbij en heerlijke sausjes. Ook toetje was heerlijk (versgedraaid lavendel-ijs op een mini bolus ). Aan de achterzijde van het restaurant is een ruime parkeerplaats aanwezig behorende bij het restaurant ( en dus gratis). Ik kom hier zeker nog eens terug.
De inrichting zou ik zelf wel een beetje anders willen zien. Minder stijf en meer kleur.

Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Aanleiding om dit restaurant te kiezen was het kreeftenmenu en de goede recensies. Bij binnenkomst waren we de enige gasten. Na een half uur kwamen nog drie gasten maar daar bleef het bij. De inrichting is achterhaald, beetje stijf waardoor ik me kan voorstellen dat mensen worden afgeschrikt. De gastvrouw was vriendelijk. De amuses, vooral het huisgemaakte focaccia was zalig. Voorgerecht voor mijn partner was kreeftensoep en die was lekker. Mijn voorgerecht was een rundercarpaccio. Nog nooit zo'n vreemde rundercarpaccio gezien. Gebakken vlees, ik gok op kalf, heel dun gesneden, zoals het hoort, met flinters kaas, rucola en truffel. Het was zeker geen slecht gerecht, maar niet wat wat ik me voorstel bij een rundercarpaccio. Omdat het best smaakte heb ik er niks van gezegd. Hoofdgerecht, kreeft voor mijn partner, de scharen en pootjes waren lekker mals, de staart was droog en taai. Alsof deze te lang gekookt had of nog een keer metvsaus in de oven had gestaan, zonder de scharen. Ik wilde een runderbiefstuk, maar de gastvrouw adviseerde me kalf, want dat hadden ze ook. De kaart vermelde geen saus, dus ik vroeg of er een saus bij kon. Maakte niet uit welke. Watvopviel dat ze niet vroeg hoe ik mijn biefstuk wilde. Ik kreeg risotto, vier stukken doorgebakken vlees, een rode, beetje zoete saus, waarschijnlijk met paprika en daarbij groene groenten. Het vlees was echt niet herkenbaar, vreselijk doorbakken, droog en smakeloos. Ik liet flink wat op mijn bord onaangeroerd liggen. Toen de gastvrouw de borden kwam halen en vroeg of het gesmaakt had vertelde ik haar dan ook dat ik geen idee had wat ik had gegeten. Kalfsbiefstuk, gaf ze terug. Waarop ik aangaf dat dit wel heel vreemd klaargemaakt was, als dit biefstuk was. Ze vroeg mijn partner hoe de kreeft had gesmaakt, waarop hij aangaf wel ooit lekkerdere kreeft te hebben gegeten. De gastvrouw gaf aan dat dit niet kon, maar waarschijnlijk aan hem lag omdat dit oosterschelde kreeft was. Bij het menu hoorde nog een toetje en dit was echt heerlijk. Wat valt er te zeggen over dit etentje: alles was versgemaakt, waarvoor hulde, carpaccio was geen carpaccio, het vlees en de kreeft van het hoofdgerecht was heel slecht, de gastvrouw bleef beleefd, maar ik miste een kleine tegemoetkoming in woord of daad. Tenslotte: de prijs voor deze kwaliteit is heel erg uit verhouding. Een etentje waar we ons heel erg op hadden, maar we gaan hier nooit meer terug. Overigens, de wijn was heerlijk en voor een prima prijs. Toen ik dit aangaf kreeg ik terug: tenminste iets goed.
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Driemaal gegeten de afgelopen maanden. De laatste keer mosselen, daarvoor kreeft en daarvoor ??(Ben ik vergeten).
Verder (bijna) perfect visrestaurant. Zeer verzorgd, goed bediening, enthousiast.
Verdient veel meer clientèle. Komt denk ik door de ligging op de eerste verdieping en de winkelstraat waar je zo'n restaurant niet verwacht.
FrankAsd .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Prima restaurant met een onopvallende ingang. Wij hebben het 4-gangen kreeften menu gegeten, een aanrader. Ondanks drukte op straat was het erg rustig binnen, het restaurant verdient beter. Bijzondere plek, details van de kerk nog goed zichtbaar.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Lekkerste kreeft ooit! Puur, vers en goed klaargemaakt met heerlijke lichte truffel saus erbij. Hartelijke ontvangst door de gastvrouw. Lekker huisaperatief en mooie amuses. Ruime parkeerplaatsen beschikbaar. Kookstudio met de mooiste apparatuur werd trots door de eigenaar getoond. Worstmaken, visverwerken, fonds maken, alles kan daar. Tip voor een personeelsfeest op hoog niveau. Daar leer je koken!
Kristy V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
hier al verschillende malen wezen eten. Altijd goed van kwaliteit of zelfs voortreffelijk. Bediening erg prettig en vriendelijk.
Het is echter zeker een restaurant waar je zo aan voorbij loopt. De inrichting is wat mij betreft erg achterhaald zonde... want het heeft echt heel veel potentie.. wij gaan regelmatig uit eten, maar kwalitatief zelden zo goed als hier !!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
In een verbouwde kerk. Maar de verbouwing had al een tijd geleden plaats gevonden, dus een beetje outdated. In de winkelstraat zou je er gemakkelijk voorbij lopen.
Het eten was voortreffelijk. We begonnen met een amuse ter groote van een voorgerecht. Mijn partner gegratineerde mosselen; hemels. Ik; carpaccio; tongstrelend. Daarna kreeft. Perfect klaargemaakt. Toetje; zelfgemaakt ijs met aardbeien. Perfect.
De bediening was ook prima. Kan ietsje vlotter.