D' Ouwe Brandweer

Gedempte Zuiderdiep 75-77 9711 HC Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant D' Ouwe Brandweer

Van "Kat in de boom" tot "Waterschade"

Aan de overzijde van bioscoop Pathé, de plaats waar vroeger een brandweerkazerne van de gemeente Groningen heeft gestaan, is nu D'Ouwe Brandweer gevestigd.

Ooit overstemden loeiende sirenes enkele malen per week elk ander geluid op het Gedempte Zuiderdiep. Tegenwoordig kunt u hier genieten van onze gastvrijheid. Gerechten die gegoten zijn in brandweerterminologie zoals de "kat in de boom", "waterschade" of "Vlammenzee" doen alleen al het menu vasthouden een ervaring. Avondje naar de film? Ga dan voor hun Pathé menu! Alarm, ga naar D'ouwe Brandweer!

Meer informatie over restaurant D' Ouwe Brandweer

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
hvdz56 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
wij hebben gezellig gegeten voor een schappelijke prijs. Hartelijk dank.
Ik ben ook vast van plan om weer eens terug te komen en wens u goede zaken
marinus2 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
tafelgenoot had het vegetarische ah menu en was daar bijzonder tevreden over. Ik had de burger. Was erg zout en is een aandachtspunt voor de kok. Tenslotte kun je zelf altijd extra zout toevoegen Bijzonder was het (oven)chocolade toetje met warme chocolade erin. Erg kunstig gemaakt en bijzonder lekker.
Jetske T.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Vanavond hapje gegeten in dit restaurant. We waren een paar jaar hier niet meer geweest. De kaart beloofde veel maar de Groninger burger was erg droog. Ook de hoeveelheid salade (klein schoteltje voor 3 personen) en de mega hoeveelheid friet waren niet in balans.
Bij het afrekenen bij de bar werd er gevraagd of het gesmaakt had. Ik gaf aan dat er een gerecht was wat niet bevallen was en pakte het bonnetje om te zoeken naar de naam maar toen ging de telefoon.... "Ik moet even opnemen, een ogenblikje". Ik vind dat dit niet kan en dus zijn we weg gegaan.
jan S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Na een aantal jaren ff weer gaan eten in de brandweer.
goede voorlichting vwb de dagmenu's
smaakte ons goed.
Ook het toetje was heerlijk.
Kortom zeer tevreden.
ik heb toch wel iets gemist al die jaren (2) dat ik (wij) niet geweest zijn.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Gezellige sfeer, gerechten eenvoudig maar smaakvol.
Leuk om met vrienden eens een keer te borrelen en te eten. Leuk gelegen in het centrum van de stad met
Leuk terras.
j.frank .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
wij kwamen voor de AH actie ...hebben een drankje besteld en kregen de menu kaar ..dat was een afgang ..we hebben onze drankjes op gedronken en betaald ..en zijn ergens anders gaan eten ,,als je niet een beetje normaal menu kan samenstellen doe dan niet aan deze actie mee ..we komen er nooit meer terug ..het personeel is prima
p61 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
met AH restaurantactie gegeten. heerlijke gerechten, zeer vlotte en erg aardige bediening. Leuk ingericht en levendig. Gewoon top.
Hilly V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Super. Ik was opgestaan en naar de wc gegaan. Mijn vriend rekende af. Bediening ruimde onze tafel op en kwam mijn mobiel tegen. Had ik laten liggen. Heel allert. Ze gaf hem aan mijn vriend. Ik was hem nog niet eens kwijt geweest. Dank jullie wel.
Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Heerlijk en bijzonder
Diana H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Lekker gegeten, saté iets aan de droge kant, smaak was goed! Pulled pork met Nacho's en cheese was heerlijk. Bediening was vlot en aardig. Gezellige tent, we komen zeker terug.
a D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Eten is kwalitatief nogal onder de maat ten aanzien van de prijs. Fantasieloos eten. Bediening super aardig en attent, niets op aan te merken.
Joop J.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Gezellige restaurant goeie bediening en eten is verrukkelijk. Echt een aanrader. Komen zeer zeker terug.
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Door vrienden worden meegevraagd voor een gecombineerde film/- diner avond. Dit restaurant is perfect gelegen in het centrum van Groningen, pal tegenover de bioscoop en op 5 minuten loopafstand van het centraal station.

Al vroeg in de avond erg druk wat een gezellige sfeer gaf. Echt een eetcafe oude stempel, geen moeilijke menukaart en informele bediening. Wij kozen voor oa de spareribs en varkenshaas, niet spectaculair maar gewoon goed.

Uitstekende prijs- kwaliteit
Bianca R.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Heb er heerlijk gegeten met een vriendin. Je hoeft niet lang te wachten op je eten, ze houden goed in de gaten of je glas leeg is. Ze zijn erg vriendelijk. het is er niet groot maar lekker knus en gezellig. alles is in brandweerstijl zelfs de gerechten zijn vernoemd naar attributen van de brandweer en je rekening krijg je in een kinderbrandweerhelm.
lean12345 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Met zn 4en hier wezen eten, mooi plekje bij het raam en vlotte bediening. veel keuze op de kaart en ook nog mooie dagschotels. lege glazen werden vlot bijgevuld en de hele ervaring was erg positief. ook de nagerechten proeverij is een erg lekker!
Rene E.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hadden een zeer ongezellig plekje vlakbij de ingang, eigenlijk zou je hier geen tafeltje meer neer moeten zetten, sfeer van uit eten gaan is er op die plek zeker niet.
Eten is prima.
sijda .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Lekker gegeten (AH arrangement) goede bediening en sfeer. Nu weet ik hoe de stoofpeertjes zijn klaargemaakt. Kreeg 't recept. Ze waren heel bijzonder! Heerlijk chocolade taartje bij het dessert.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We voelden ons wat weggestopt achterin t cafe. Het voorgerecht bestond uit een proeverijtje van 3 dingetjes. Niks te kiezen dus. Werd heel kaal opgediend. Als je 1 dingetje niet zo lekker vindt blijven er maar 2 kleine hapjes over.
Zat verder niks bij.
Als hoofdgerecht kozen we nijlbaarsfilet. De vis was sponzig en er zat weinig smaak aan.
Sla en patat waren goed. Nagerecht was chocoladetaartje, dat was lekker.
wieneke D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
wij vonden het allemaal een beetje tegenvallen,het was het slechtste restaurant waar wij met de albertheynactie hebben gegeten
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Leuke en smakelijke proeferij, hoofdgerecht was mooi opgemaakt en smaakte goed. Het chocolade toetje was heerlijk! de bediending was zeer vriendelijk! En serveerden het eten en drinken snel