D' Ouwe Brandweer

Gedempte Zuiderdiep 75-77 9711 HC Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant D' Ouwe Brandweer

Van "Kat in de boom" tot "Waterschade"

Aan de overzijde van bioscoop Pathé, de plaats waar vroeger een brandweerkazerne van de gemeente Groningen heeft gestaan, is nu D'Ouwe Brandweer gevestigd.

Ooit overstemden loeiende sirenes enkele malen per week elk ander geluid op het Gedempte Zuiderdiep. Tegenwoordig kunt u hier genieten van onze gastvrijheid. Gerechten die gegoten zijn in brandweerterminologie zoals de "kat in de boom", "waterschade" of "Vlammenzee" doen alleen al het menu vasthouden een ervaring. Avondje naar de film? Ga dan voor hun Pathé menu! Alarm, ga naar D'ouwe Brandweer!

Meer informatie over restaurant D' Ouwe Brandweer

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Nienke K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Erg lekker gegeten en leuk en vriendelijk personeel. Het restaurant is geheel in brandweerthema, passend bij de naam natuurlijk. Gezellig!
Margo V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Heerlijk en gezellig gegeten. Normale porties en mooie smaken. Vriendelijke en gezellige bediening. 2 maal AH menu waarbij de keuze wel wat beperkt was.
Paul P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
We hebben een erg leuke avond gehad. Lekker eten en goede sfeer. Het café zat goed vol, vaak een goed teken! Leuke details van de brandweer :)
Mike H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Leuke inrichting, lekker eten en vlotte bediening.
j F.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
wij werden snel herkend als "albert heijn gasten" met speciale wensen en daarop werd doeltreffend en vlot gereageerd. Wij zaten buiten op het terras en dat was een vurrukkullukku plek!!! Dank voor het uitje!! wij moesten nog een verre reis maken naar de Randstad en haalden de trein met gemak! Het station is immers vlakbij!
evanlenning .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Wij hebben er begrip voor dat je een aangepaste menukaart krijgt wanneer je met een AH dinerkaart komt .
Wanneer je dan bij de voorgerechten alleen maar uit soepen kunt kiezen , vinden wij dat wel zeer beperkt .
Ook bij de hoofdgerechten was er voor ons niet veel keus .
We hebben toen maar besloten om de reguliere kaart te vragen , hetgeen natuurlijk niet de bedoeling was .
Wij vonden dit teleurstellend .
hvdz56 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
wij hebben gezellig gegeten voor een schappelijke prijs. Hartelijk dank.
Ik ben ook vast van plan om weer eens terug te komen en wens u goede zaken
marinus2 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
tafelgenoot had het vegetarische ah menu en was daar bijzonder tevreden over. Ik had de burger. Was erg zout en is een aandachtspunt voor de kok. Tenslotte kun je zelf altijd extra zout toevoegen Bijzonder was het (oven)chocolade toetje met warme chocolade erin. Erg kunstig gemaakt en bijzonder lekker.
Jetske T.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Vanavond hapje gegeten in dit restaurant. We waren een paar jaar hier niet meer geweest. De kaart beloofde veel maar de Groninger burger was erg droog. Ook de hoeveelheid salade (klein schoteltje voor 3 personen) en de mega hoeveelheid friet waren niet in balans.
Bij het afrekenen bij de bar werd er gevraagd of het gesmaakt had. Ik gaf aan dat er een gerecht was wat niet bevallen was en pakte het bonnetje om te zoeken naar de naam maar toen ging de telefoon.... "Ik moet even opnemen, een ogenblikje". Ik vind dat dit niet kan en dus zijn we weg gegaan.
jan S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Na een aantal jaren ff weer gaan eten in de brandweer.
goede voorlichting vwb de dagmenu's
smaakte ons goed.
Ook het toetje was heerlijk.
Kortom zeer tevreden.
ik heb toch wel iets gemist al die jaren (2) dat ik (wij) niet geweest zijn.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Gezellige sfeer, gerechten eenvoudig maar smaakvol.
Leuk om met vrienden eens een keer te borrelen en te eten. Leuk gelegen in het centrum van de stad met
Leuk terras.
j.frank .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
wij kwamen voor de AH actie ...hebben een drankje besteld en kregen de menu kaar ..dat was een afgang ..we hebben onze drankjes op gedronken en betaald ..en zijn ergens anders gaan eten ,,als je niet een beetje normaal menu kan samenstellen doe dan niet aan deze actie mee ..we komen er nooit meer terug ..het personeel is prima
p61 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
met AH restaurantactie gegeten. heerlijke gerechten, zeer vlotte en erg aardige bediening. Leuk ingericht en levendig. Gewoon top.
Hilly V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Super. Ik was opgestaan en naar de wc gegaan. Mijn vriend rekende af. Bediening ruimde onze tafel op en kwam mijn mobiel tegen. Had ik laten liggen. Heel allert. Ze gaf hem aan mijn vriend. Ik was hem nog niet eens kwijt geweest. Dank jullie wel.
Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Heerlijk en bijzonder
Diana H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Lekker gegeten, saté iets aan de droge kant, smaak was goed! Pulled pork met Nacho's en cheese was heerlijk. Bediening was vlot en aardig. Gezellige tent, we komen zeker terug.
a D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Eten is kwalitatief nogal onder de maat ten aanzien van de prijs. Fantasieloos eten. Bediening super aardig en attent, niets op aan te merken.
Joop J.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Gezellige restaurant goeie bediening en eten is verrukkelijk. Echt een aanrader. Komen zeer zeker terug.
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Door vrienden worden meegevraagd voor een gecombineerde film/- diner avond. Dit restaurant is perfect gelegen in het centrum van Groningen, pal tegenover de bioscoop en op 5 minuten loopafstand van het centraal station.

Al vroeg in de avond erg druk wat een gezellige sfeer gaf. Echt een eetcafe oude stempel, geen moeilijke menukaart en informele bediening. Wij kozen voor oa de spareribs en varkenshaas, niet spectaculair maar gewoon goed.

Uitstekende prijs- kwaliteit
Bianca R.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Heb er heerlijk gegeten met een vriendin. Je hoeft niet lang te wachten op je eten, ze houden goed in de gaten of je glas leeg is. Ze zijn erg vriendelijk. het is er niet groot maar lekker knus en gezellig. alles is in brandweerstijl zelfs de gerechten zijn vernoemd naar attributen van de brandweer en je rekening krijg je in een kinderbrandweerhelm.