D' Ouwe Brandweer

Gedempte Zuiderdiep 75-77 9711 HC Groningen Nederland Kaart

Over restaurant D' Ouwe Brandweer

Van "Kat in de boom" tot "Waterschade"

Aan de overzijde van bioscoop Pathé, de plaats waar vroeger een brandweerkazerne van de gemeente Groningen heeft gestaan, is nu D'Ouwe Brandweer gevestigd.

Ooit overstemden loeiende sirenes enkele malen per week elk ander geluid op het Gedempte Zuiderdiep. Tegenwoordig kunt u hier genieten van onze gastvrijheid. Gerechten die gegoten zijn in brandweerterminologie zoals de "kat in de boom", "waterschade" of "Vlammenzee" doen alleen al het menu vasthouden een ervaring. Avondje naar de film? Ga dan voor hun Pathé menu! Alarm, ga naar D'ouwe Brandweer!

Meer informatie over restaurant D' Ouwe Brandweer

Michael G.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Agnesl .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een heerlijk ontspannen dineetje met personeel dat keurig en ontspannen was, een heerlijke maaltijd waarbij het dessert echt een topper was (we wilden al bijna 2 bestellen:)). Prima prima!
Marjetbos .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Wij hebben hier met de AH actie heerlijk gegeten. Hoofdgerecht gegrilde tonijn gekozen en deze was naar onze wens zeer goed bereid! Lekkere gebakken patat erbij en salade.
Het voorgerecht en nagerecht hierbij was ook zeer smakelijk. Kortom: aan te bevelen!
Annet J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Een gezellige ambiance waar je heerlijk kunt eten. We hebben hier gegeten via de ah-restaurantactie. Voor- en nagerecht waren een proeverij en bij het hoofdgerecht kun je kiezen uit drie opties. Absoluut een aanrader.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Bioscoopmenu gehad. Scholfilets in bierbeslag, erg lekker. Niet vet, lekker krokant en voldoende. Je krijgt ook groenten erbij, een zelfgemaakte compote, frisse salade en frites.
Moos597 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
gezellig restaurantje. aardige bediening en heerlijk gegeten.
Wij vonden het erg leuk dat we wegwijs gemaakt werden in het restaurant nadat we vroegen of restaurant de oude brandweer echt op de plek zat van "de oude brandweer"
we voelden ons welkom en we gaan dan ook zeker nogmaals eten daar.
Rubster79 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Erg lekker gegeten met de AH actie. Mijn vrouw is zwanger en vegetarisch, maar omdat er on-gepasteuriseerde blauwe schimmelkaas in het vegetarische gerecht zat werd er zonder problemen gekeken naar geen goed alternatief en deze werd ook zonder extra kosten geserveerd. Super service noemen we dat!
Jan F.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
gezellige sfeer het is er goed vertoeven voor herhaling vatbaar het menu was goed samengesteld en de bediening vriendelijk.
Miranda L.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Vriendelijk personeel, en heerlijk gegeten van de AH menu. Zowel voor, hoofd en nagerecht was heerlijk. Kom zeker nog weer terug!
Sanneke55 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
D'ouwe Brandweer is een prima eetcafe. Je krijgt mooie opgemaakte gerechten, met lekkere bijgerechten. Wij hadden deze avond het menu via de AH actie. Het voorgerecht was een proeverij. Best weinig. Als hoofdgerecht kon je kiezen tussen vis, vlees en vegetarisch. De tonijnfilet was veel te lang gebakken, en niet rood zoals hij moet zijn. Dit was erg jammer. Toetje was ijs en een chocoladetaartje. Deze laatste was heerlijk, maar erg klein. Al met al kon het net wat beter.
Anika P.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Gegeten met de ah actie. Leuk menuutje. Geen poespas, maar gewoon goed eten. Voorgerecht waren 3 kleine hapjes als hoofdgerecht had ik een grote tonijnsteak. Buikspek van het voorgerecht had niet heel veel smaak. Tonijn was echt perfect. De rabarbercompote leek alleen wel soort jam.
Nagerecht was een chocolade cakeje, echt heerlijk. Alle gerechten werden zeer snel opgediend.
Bediening was attent en op de juiste momenten aanwezig.
Mia S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk en gezellig gegeten!! Er zat alleen een grote groep heren die erg lawaaiig waren!! Maar verder erg tevreden komen hier vast wel een x weer
Jcmvanl .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Gegeten met AH bon.
Keuze uit twee menu's.
Voorgerecht "de proeverij" was prima. Met het hoofdgerecht kozen wij de tonijn, die uitstekend was bereid met leuke variatie van frieten en diverse groenten.
Het toetje was echt een verrassing. Een leuke combinatie van ijs en warme chocolademousse.
De bediening was erg attent. Gezellige ambiance !
Sjarkie .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We zaten heel leuk bij d'ouwe brandweer, prima locatie, midden in de stad. We hebben heerlijk gegeten. De proeverij vooraf was vooral heel verrassend.
Jon.berends .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Met liefde bereid eten, erg origineel opgediend en ontzettend gastvrij personeel. Gezellige 'bruine' sfeer en knus terras met kacheltjes. Zowel het eten als de drankjes zijn heel redelijk geprijsd, dus ook zonder deze AH-actie een fijne plek om te gaan eten!
Tineke H.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
We hebben met onze AH-zegels 2 voortreffelijke 3-gangenmenuutjes gekregen voor de gezamenlijke prijs van € 27,50. Het daarbij lekker buiten kunnen zitten op het terras was nog een extraatje.
Een aanbevelingswaardig plekje om een geslaagd dagje Groningen te besluiten.
Tineke Heida
PaulSilvia .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Leuk, gezellig restaurant. Het eten was super. We kozen naast de proeverij van voorgerechten voor de varkenshaas en de tonijn. Omdat een van ons niet van vis houd werd de proeverij aangepast. Ook het andere eten wat we voorbij hebben zien komen zag er top uit. Het toetje was ook heel erg lekker. Echt een aanrader dus.