D' Ouwe Brandweer

Gedempte Zuiderdiep 75-77 9711 HC Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant D' Ouwe Brandweer

Van "Kat in de boom" tot "Waterschade"

Aan de overzijde van bioscoop Pathé, de plaats waar vroeger een brandweerkazerne van de gemeente Groningen heeft gestaan, is nu D'Ouwe Brandweer gevestigd.

Ooit overstemden loeiende sirenes enkele malen per week elk ander geluid op het Gedempte Zuiderdiep. Tegenwoordig kunt u hier genieten van onze gastvrijheid. Gerechten die gegoten zijn in brandweerterminologie zoals de "kat in de boom", "waterschade" of "Vlammenzee" doen alleen al het menu vasthouden een ervaring. Avondje naar de film? Ga dan voor hun Pathé menu! Alarm, ga naar D'ouwe Brandweer!

Meer informatie over restaurant D' Ouwe Brandweer

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Leuke en smakelijke proeferij, hoofdgerecht was mooi opgemaakt en smaakte goed. Het chocolade toetje was heerlijk! de bediending was zeer vriendelijk! En serveerden het eten en drinken snel
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
De gerechten hebben indruk gemaakt, niet alleen qua presentatie, maar ook zeker qua smaak. Voor de kwaliteit-prijs verhouding is D'Ouwe Brandweer een absolute aanrader. Zeker ook om zonder de restaurantactie naar terug te keren. Kleine opmerking: het personeel was kundig, maar te vlot en de eigen inbreng was matig. Voor de rest hebben we genoten.
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten, voorgerecht van proeverij was heerlijk, hoofdgerecht en nagerecht waren ook heel goed. We komen zeker nog eens terug.
Annika H.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Na een hap in een short-rib die me een mond vol koud vet opleverde, had ik geen trek meer. Echter hier tot nog toe vooral positieve ervaringen gehad, en het personeel ging er netjes mee om.
netty49 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
was erg lekker en gezellig! vriendelijk personeel, waren daar nog niet eerder geweest, maar komen zeker nog es terug.
We vonden het wel iets aan de rumoerige kant, omdat het heel vol was.
maar.......t was erg goed.
Hannetta K.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Snelle en vriendelijk bediening en heerlijk gegeten met de voucher van de AH restaurantactie.
Jammer de frites erg zout waren, de rauwkost was lekker. Ook de voor- hoofd en nagerecht was uitstekend.
hein D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
de beoordeling spreekt voor zich. kwaliteit van de maaltijd (via AH restaurantactie) hoog, vlotte en vriendelijke bediening. We komen zeker terug!
RiaAnne .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Prettige ontvangst en heerlijk gegeten met de AH kaart.
3 proeverijtjes als voorgerecht, mijn vriendin en ik wilden niets met vis, zonder problemen werd het vervangen door een ander heerlijk hapje.
Als hoofdgerecht hebben wij voor vegetarisch gekozen en hebben een quiche gegeten gevuld met artisjok en uien.
Overheerlijk! Het nagerecht was een chocoladecake met uitlopende gesmolten chocola met een bolletje ijs.
Als we weer naar Groningen gaan dan zullen wij zeker hier weer gaan eten en dan van de "gewone" kaart.
S M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten Een lekker samengesteld voorgerecht Alle vier namen we een varkenshaasje kregen frietjes,sla en rabarber erbij. Het toetje was verrassend lekker Top om hier te eten
hgbrander .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
We kregen een heerlijk driegangenmenu. Een feestelijke proeverij, prachtig verzorgd en heeeel lekker. Een heerlijk stukje vis ook weer prachtig opgediend met een lekkere salade en frietjes met een mayonaise waar wij het geheim van wilden weten. En ja, dat warme chocolade taartje met ijs, daar kun je me voor wakker maken. Goede wijn en een prima bediening maakten het een fijn en gezellig avondje uit.
Fokje T.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Heerlijk gegeten met de AH bon! Drie kleine voorgerechtjes heerlijk op smaak, daarna de vis met lekkere frietjes en salade....Mijn partner heeft genoten van het toetje, voor mij een lekkere kop cappucino....
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Was top; bediening, opmaak van de borden, eten en sausjes heerlijk en toetje was top chocolade pudding met ijs hmmmmm
Guusje S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Voor de eerste keer gegeten bij de oude brandweer
Is echt een aanrader
Eten en bediening waren top
Wij gaan zeker weer
EKoopman .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Gezellig en goed eten. Duidelijk meer dan een eenvoudig eetcafé, waar het wel de sfeer van heeft. Leuke brandweer items in het interieur.
Michael G.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Prima eten, voor wat je betaald. Leuk bedrijf.
agnesl .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een heerlijk ontspannen dineetje met personeel dat keurig en ontspannen was, een heerlijke maaltijd waarbij het dessert echt een topper was (we wilden al bijna 2 bestellen:)). Prima prima!
marjetbos .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Wij hebben hier met de AH actie heerlijk gegeten. Hoofdgerecht gegrilde tonijn gekozen en deze was naar onze wens zeer goed bereid! Lekkere gebakken patat erbij en salade.
Het voorgerecht en nagerecht hierbij was ook zeer smakelijk. Kortom: aan te bevelen!
Annet J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Een gezellige ambiance waar je heerlijk kunt eten. We hebben hier gegeten via de ah-restaurantactie. Voor- en nagerecht waren een proeverij en bij het hoofdgerecht kun je kiezen uit drie opties. Absoluut een aanrader.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Bioscoopmenu gehad. Scholfilets in bierbeslag, erg lekker. Niet vet, lekker krokant en voldoende. Je krijgt ook groenten erbij, een zelfgemaakte compote, frisse salade en frites.
moos597 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
gezellig restaurantje. aardige bediening en heerlijk gegeten.
Wij vonden het erg leuk dat we wegwijs gemaakt werden in het restaurant nadat we vroegen of restaurant de oude brandweer echt op de plek zat van "de oude brandweer"
we voelden ons welkom en we gaan dan ook zeker nogmaals eten daar.