D' Ouwe Brandweer

Gedempte Zuiderdiep 75-77 9711 HC Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 32.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Amuse: Roulleaux van Hollandse Nieuwe
      Proeverij van voorgerechten:
      Tartaartje van rivierkreeftjes met bleekselderij
      Pulled pork met barbecuesaus
      Mosterdsoep met uitgebakken spekjes, oude kaas en lenteui
      Salade van parelcouscous met geitenkaas
  • Hoofdgerechten
    • Varkenshaas medaillons omwikkeld met spek geserveerd met champignon-roomsaus
      Gebakken kabeljauwfilet geserveerd met een romige saus van chardonnay
      Risotto met bospaddenstoelen, gekonfijte cherrytomaatjes, jonge erwten rucola en parmezaanse kaas
  • Nagerecht
    • Proeverij van nagerechten:
      New York-style cheesecake met duindoorngelei
      Soufflé van pure chocolade
      Frambozen sorbetijs
      Gemarineerde aardbeien

Over het restaurant D' Ouwe Brandweer

Van "Kat in de boom" tot "Waterschade"

Aan de overzijde van bioscoop Pathé, de plaats waar vroeger een brandweerkazerne van de gemeente Groningen heeft gestaan, is nu D'Ouwe Brandweer gevestigd.

Ooit overstemden loeiende sirenes enkele malen per week elk ander geluid op het Gedempte Zuiderdiep. Tegenwoordig kunt u hier genieten van onze gastvrijheid. Gerechten die gegoten zijn in brandweerterminologie zoals de "kat in de boom", "waterschade" of "Vlammenzee" doen alleen al het menu vasthouden een ervaring. Avondje naar de film? Ga dan voor hun Pathé menu! Alarm, ga naar D'ouwe Brandweer!

Meer informatie over restaurant D' Ouwe Brandweer

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant D' Ouwe Brandweer

Richart S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2018
Vandaag heerlijk gegeten, voorgerecht luxe broodjes met allerlei smeersels en echt huisgemaakt, aanrader, manlief varkenshaas met spek ik zelf kogelbiefstuk met paddestoelen, de biefstuk summier bestrooid met zout en peper, zoals het hoort want bijstrooien kan altijd eraf halen niet, Zalige rabarber met weing suiker bereid dus de rabarbersmaak overheerst. Bijgerechten simpel en goed , niet te vergeten heerlijke mayonaise, waarschijnlijk ook zelf gemaakt met iets meer mosterd dan normaal erin en bbq saus. Inrichting zoals je kunt verwachten in een eetcafe en gerelatveerd aan de brandweer. Wij hebben vd normale kaart gegeten maar je hebt hier al een 3 gangen menu incl bioscoopkaartje voor 25 euro maar ondergetekende eet geen varkensvlees en dat stond er alleen op met vis en vegetarisch. Kortom een aanrader en wij komen weer. Bediening vriendelijk. gr
Helma E.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Het was goed en gezellig
Henriëtte R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Lekker en goed eten. Vriendelijk personeel, af en toe wel wat vertragingetjes, drinken kwam laat en friet werd laat geserveerd. Maar verder leuke tent
Ine P.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Het eten was heel goed, maar 32,50 voor een 3 gangen diner wat aan de hoge kant!
Eline M.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Alles duurde best wel lang en het menu dat aangegeven was op de website bij de ah actie was niet van toepassing. Je krijgt standaard een proeverij van voorgerechten, dit is niet heel bijzonder, hoofdgerecht kan je kiezen tussen vlees, vis en vega, dit is prima en na gerecht is ook een proeverij, dit is allemaal kant en klaar. Kortom teleurstellend.
Mariska S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Lief personeel, rennen zich de benen uit hun lijf en blijven klantvriendelijk!
Johan.klapwijk K.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Deur naar de keuken maakte te veel kawaai en was dus soms storend.
Riet M.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Mijn vriendinnen en ik hebben een geweldige avond gehad. Het eten was verrukkelijk en de bediening geweldig. Toen we vroegen of de muziek zachter mocht gebeurde dat wel, maar een poosje later was het weer behoorlijk luid. Een probleem was dat een veer van een deur kapot was, waardoor die met een knal dichtklapte. De oplossing die bedacht werd om deze stoornis te verhelpen was creatief. Uit dank heb ik een forse fooi gegeven.
Jenny A.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Aardige bediening die het iets te druk had. Het eten was erg lekker, met name de voorafjes en toetjes!
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Lekker gegeten en vriendelijke bediening.
Margriet H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
De inrichting van het restaurant was heel grappig. Allerlei soorten blusapparaten, helmen, foto's van branden hingen aan de muur. Een heel leuk thema. Het eten was prima. Zeer smaakvol en de hoeveelheid was voldoende. De bediening was alleraardigst en correct.
Asha V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Leuk . Hardwerkende mensen! Goede bediening.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Op woensdag hebben mijn man en ik via de AH restaurantactie bij de oude brandweer gegeten. Door dit arrangement hadden we een 3 gangenmenu. Het hoofdgerecht was een keuze uit 3 de rest stond vast. Zo eet je ook eens iets wat jezelf niet zou kiezen én lekker. Het voorgerecht bestond uit een proeverij van o.a. een crême brulee van geitenkaas met vijgen waarop een flinterdun plakje Knols koek in de vorm van chips. Wij hebben voor het hoofgerecht medaillons van varkenshaas gekozen waarbij warme groenten, patat en frisse rijkelijk gevulde salade werd geserveerd. Het dessert bestond uit een chocolade taartje met lopende vulling en heerlijk vanille ijs. Meer dan genoeg! Vriendelijke meedenkende bediening en een open keuken waardoor ik erg het gevoel kreeg dat dit personeel zeker weet waar ze mee bezig zijn. Kortom een geslaagde avond en we zullen zeker vaker daar eten. Wat AH allemaal kan bewerkstelligen.
Korrie V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2018
We hebben lekker eten gehad, tafels mogen wel wat groter en ruimte om te zitten wat ruimer opzetten. De bediening was goed.
Huub K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Had dit restaurant geboekt op basis van het AH menu dat op de site stond. Het hoofdmenu kwam daar totaal niet mee overeen! Dat was teleurstellend!
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Gezellige plek met een lekker ouderwets kroeg gevoel wat past bij het eetcafé. Goede bediening, gezellig , aardig en correct. Mooie menukaart met heerlijk voorgerechtje en een lekker hoofdgerecht. Bier uit de tap met prachtige keuzes. Zeker voor herhaling vatbaar. Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
Sabrina M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
We waren daar met de AH actie. Zeer beperkte keuze hoofdgerechten, was niet erg bijzonder. Schnitzel (klein formaat) tilapia filet of tagliatelle. De voorgerechten en nagerechten waren wel erg lekker. We moesten wel erg lang wachten, na anderhalf uur nog niets gehad, na toch maar informeren werd het wel gauw geregeld en kregen we gratis koffie of thee. Bediening was vriendelijk. Met de AH actie zou ik niet heen gaan, het eten van de kaart is een stuk beter. Jammer dat ze daar op deze manier voor kiezen, doe dan niet mee als je de klant niets bijzonders wil bieden.
Margriet G.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Nog nooit in ons leven uit een restaurant gelopen! Ten eerste hadden ze de reservering van ons niet binnengekregen via IENS, vervolgens werd gevraagd : Toch niet de AH restaurant actie? Een dik 50 minuten later werden we nog niet geholpen. Ook klopt het menu niet wat bij de oude Brandweer staat aangegeven als AH restaurant actie en wat op de site staat. Ons zien ze er nooit terug en beschamend dat dit restaurant ook bij de actie staat!
Vriendelijke groet,
Margriet Grol
Jelske V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Vriendelijk personeel. Het eten was perfect. heerlijk.