D' Ouwe Brandweer

Gedempte Zuiderdiep 75-77 9711 HC Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 32.5€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Proeverij van voorgerechten:
      Serranoham met meloen
      Geitenkaas uit de oven met appel, noten en honing
      Mosterdsoep met uitgebakken spekjes, oude kaas en lenteui
      Gepelde gamba uit de oven met chillisaus
  • Hoofdgerechten
    • Kat uit de boom: dagelijks wisselend vleesgerecht
      Torenwachter: dagelijks willende visgerecht
      Commandant smulpaap: dagelijks wisselend vegetarisch gerecht
  • Nagerecht
    • Proeverij van nagerechten:
      Mango-cheesecake
      Chocoladebrownie
      Frambozen yoghurtijs
      Panna cotta

Over het restaurant D' Ouwe Brandweer

Van "Kat in de boom" tot "Waterschade"

Aan de overzijde van bioscoop Pathé, de plaats waar vroeger een brandweerkazerne van de gemeente Groningen heeft gestaan, is nu D'Ouwe Brandweer gevestigd.

Ooit overstemden loeiende sirenes enkele malen per week elk ander geluid op het Gedempte Zuiderdiep. Tegenwoordig kunt u hier genieten van onze gastvrijheid. Gerechten die gegoten zijn in brandweerterminologie zoals de "kat in de boom", "waterschade" of "Vlammenzee" doen alleen al het menu vasthouden een ervaring. Avondje naar de film? Ga dan voor hun Pathé menu! Alarm, ga naar D'ouwe Brandweer!

Meer informatie over restaurant D' Ouwe Brandweer

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant D' Ouwe Brandweer

Janny V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2019
Heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening!
Reserveer zeker met vrienden weer een tafel!
Harry R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2019
Prima eten en vriendelijk personeel
Clara S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2019
Hele leuke sevice!!!
Geerte B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2019
Prima gegeten, goede portie en lekker. Beetje in de knoop met filmtijd maar goed opgelost.
Liesbeth D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Lekker gegeten, goede bediening
Carla S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Vriendelijke bediening
Bert F.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
Vriendelijke bediening en absolute aanrader qua eten. Grote porties met kwalitatieve ingrediënten en erg lekkere en eerlijke bereiding. Een aanrader!
Beatrijs V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
Genoten met zijn tweetjes, heel aardige bediening. Ik zou het wel handig vinden als je van te voren precies weet voor welk menu je met een spaaractie in aanmerking komt. Dat was voor ons niet helemaal helder. We hebben dit nu opgelost met bijbetalen omdat wij heel graag een kaasfondue wilden, maar het mooiste is natuurlijk als je kunt uitkomen met het bedrag waar je voor hebt ingezet. Verder zijn wij heel tevreden en zullen we deze fijne plek aanraden.
Iñez B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
De keuze bij de ahrestaurantactie was heel beperkt, wij kozen dus tegen een meerprujs een hoofdgerecht uit de kaart. De voor- en nagerechten waren proeverijen maar erg minimaal.
Uiteindelijk vonden wij de prijs voor één menu (€32,50) goed voor twee menus, ook zonder actie! Alles viel dus erg tegen!
Jasmijn D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Erg lekker eten, de drie gangen kwamen vlot na elkaar en de aankleding was leuk!
De mosterdsoep is uitzonderlijk lekker, maar een iets groter portie in de proeverij mag wel :)
Rpbert S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Goed eten voor een redelijke prijs !
Rebecca H.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Het eten was dikke prima. Proeverij van voor en nagerechten. Hoofdgerecht kon je kiezen tussen vis, vlees of vega. Wij hadden varkenhaas met brie, sausjes er overheen. Het was heerlijk. Enige minpunt is dat je wel boven op elkaar zit. Wij zaten aan een tafel met brandblusser er tussen???? en naast ons alweer de volgende gasten.
Riet M.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Prima restaurant. Ik kan het bijna mijn stamtestaurant noemen, omdat ik er graag kom.
Esmeralda K.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2018
Het eten was heerlijk! De bediening duurde wat lang, vooral voor de kinderen... Nu snap ik dat het erg druk was, maar bij mensen voor de bioscoop kon het ook sneller.. Ook werd er tot twee keer toe eten gebracht met noten, terwijl we dit duidelijk hadden aangegeven...
Harma K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2018
Heerlijk gegeten.supervriendelijke bediening.een dikke 10
Robert E.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
leuk een verrassings voorafje en een verrassing toetje
Thijs S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
Vandaag heerlijk gegeten, voorgerecht luxe broodjes met allerlei smeersels en echt huisgemaakt, aanrader, manlief varkenshaas met spek ik zelf kogelbiefstuk met paddestoelen, de biefstuk summier bestrooid met zout en peper, zoals het hoort want bijstrooien kan altijd eraf halen niet, Zalige rabarber met weing suiker bereid dus de rabarbersmaak overheerst. Bijgerechten simpel en goed , niet te vergeten heerlijke mayonaise, waarschijnlijk ook zelf gemaakt met iets meer mosterd dan normaal erin en bbq saus. Inrichting zoals je kunt verwachten in een eetcafe en gerelatveerd aan de brandweer. Wij hebben vd normale kaart gegeten maar je hebt hier al een 3 gangen menu incl bioscoopkaartje voor 25 euro maar ondergetekende eet geen varkensvlees en dat stond er alleen op met vis en vegetarisch. Kortom een aanrader en wij komen weer. Bediening vriendelijk. gr
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Eten en bediening prima. Toegankelijkheid voor gehandicapten laat veel te wensen over.
S. H.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Het is geen restaurant maar een eetcafé, met verkeerde verwachting geboekt. Voor een eetcafé was het eten goed, voor een restaurant matig. Ambiance erg rumoerig en dat viel tegen.
Loes J.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Hele leuke tent. We hadden een Albert Heijn menu en deze is zeker aan te raden. Er was veel keus en vond het eten echt lekker. Daarnaast was de bediening snel en vriendelijk. Wij komen hier zeker nog een keer terug!