D' Ouwe Brandweer

Gedempte Zuiderdiep 75-77 9711 HC Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 32.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Amuse: Roulleaux van Hollandse Nieuwe
      Proeverij van voorgerechten:
      Tartaartje van rivierkreeftjes met bleekselderij
      Pulled pork met barbecuesaus
      Mosterdsoep met uitgebakken spekjes, oude kaas en lenteui
      Salade van parelcouscous met geitenkaas
  • Hoofdgerechten
    • Varkenshaas medaillons omwikkeld met spek geserveerd met champignon-roomsaus
      Gebakken kabeljauwfilet geserveerd met een romige saus van chardonnay
      Risotto met bospaddenstoelen, gekonfijte cherrytomaatjes, jonge erwten rucola en parmezaanse kaas
  • Nagerecht
    • Proeverij van nagerechten:
      New York-style cheesecake met duindoorngelei
      Soufflé van pure chocolade
      Frambozen sorbetijs
      Gemarineerde aardbeien

Over het restaurant D' Ouwe Brandweer

Van "Kat in de boom" tot "Waterschade"

Aan de overzijde van bioscoop Pathé, de plaats waar vroeger een brandweerkazerne van de gemeente Groningen heeft gestaan, is nu D'Ouwe Brandweer gevestigd.

Ooit overstemden loeiende sirenes enkele malen per week elk ander geluid op het Gedempte Zuiderdiep. Tegenwoordig kunt u hier genieten van onze gastvrijheid. Gerechten die gegoten zijn in brandweerterminologie zoals de "kat in de boom", "waterschade" of "Vlammenzee" doen alleen al het menu vasthouden een ervaring. Avondje naar de film? Ga dan voor hun Pathé menu! Alarm, ga naar D'ouwe Brandweer!

Meer informatie over restaurant D' Ouwe Brandweer

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant D' Ouwe Brandweer

Annemarijke D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Lekker eten in een sfeervolle omgeving. Daarna naar de bios die tegenover is. Leuke avond gehad!
Dries K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2018
heerlijk!
Margreet A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Gerechten worden erg leuk opgediend!
Richard P.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Wachttijd kan korter, en porties wat groter
Marga A.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Kom ik terug!
Anja M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Leuke locatie, druk bezocht, fijn personeel
Marjan.kloosterman K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Het menu was prima, ook qua prijs, hoewel wel
verdisconteerd voor dit AH menu. De drankjes behoorlijk aan de
prijs.
Saskia G.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
Lekker gegeten. Wel veel. Maar lekker
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Heerlijk gegeten! Zeer vrolijk en aardig personeel.
Kom zeker weer!!
G B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Het voorgerecht was het lekkerst. De broodjes met smeersels. Wel jammer. Spareribs vond ik niet veel voorstellen. Ik zou het een prima restaurant noemen. Maar ik zou er niet snel heel vaak gaan eten.
Anita.j W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Op mn verjaardag voor het eerst hier gegeten en met succes was er met mn zoon die ook heel erg enthousiast was ????????????
F R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
De tafel was krap en de stoel hard eten dat ik was goed alleen de vis niet lekker
Jaqueline G.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Eten is super, de inrichting erg eenvoudig en vanaf onze plek een wat rommelige inkijk in de keuken.
Zeker met de AH restaurantactie lekker uitje voor mooie prijs.
Gon.moos M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2018
We mochten zelf de voortgang van het etentje bepalen. We zaten op het terras in de zon en toen we naar binnen gingen, kreeg de kok een seintje dat we gereed waren voor ons voorgerecht. Het proeverijtje vooraf en als dessert was leuk en lekker. De spies van varkenshaas met saus en frites was ruim voldoende. We hebben genoten van de vriendelijkheid van het meisje dat ons buiten bediende en de jongeman die het eten uitserveerde. Genoten van de gastvrijheid. Komen hier zeker weer terug als we weer in Groningen zijn.
Froukje D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Redelijk eten voor een redelijke prijs
José W.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Zou er ook met kennismakingskorting niet opnieuw gaan eten. Vooraf en toe pasten goed in de formule; hoofdgerecht was magertjes.
Richart S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2018
Vandaag heerlijk gegeten, voorgerecht luxe broodjes met allerlei smeersels en echt huisgemaakt, aanrader, manlief varkenshaas met spek ik zelf kogelbiefstuk met paddestoelen, de biefstuk summier bestrooid met zout en peper, zoals het hoort want bijstrooien kan altijd eraf halen niet, Zalige rabarber met weing suiker bereid dus de rabarbersmaak overheerst. Bijgerechten simpel en goed , niet te vergeten heerlijke mayonaise, waarschijnlijk ook zelf gemaakt met iets meer mosterd dan normaal erin en bbq saus. Inrichting zoals je kunt verwachten in een eetcafe en gerelatveerd aan de brandweer. Wij hebben vd normale kaart gegeten maar je hebt hier al een 3 gangen menu incl bioscoopkaartje voor 25 euro maar ondergetekende eet geen varkensvlees en dat stond er alleen op met vis en vegetarisch. Kortom een aanrader en wij komen weer. Bediening vriendelijk. gr
Helma E.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Het was goed en gezellig
Henriëtte R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Lekker en goed eten. Vriendelijk personeel, af en toe wel wat vertragingetjes, drinken kwam laat en friet werd laat geserveerd. Maar verder leuke tent
Ine P.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Het eten was heel goed, maar 32,50 voor een 3 gangen diner wat aan de hoge kant!