D' Ouwe Brandweer

Gedempte Zuiderdiep 75-77 9711 HC Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 32.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Amuse: Roulleaux van Hollandse Nieuwe
      Proeverij van voorgerechten:
      Tartaartje van rivierkreeftjes met bleekselderij
      Pulled pork met barbecuesaus
      Mosterdsoep met uitgebakken spekjes, oude kaas en lenteui
      Salade van parelcouscous met geitenkaas
  • Hoofdgerechten
    • Varkenshaas medaillons omwikkeld met spek geserveerd met champignon-roomsaus
      Gebakken kabeljauwfilet geserveerd met een romige saus van chardonnay
      Risotto met bospaddenstoelen, gekonfijte cherrytomaatjes, jonge erwten rucola en parmezaanse kaas
  • Nagerecht
    • Proeverij van nagerechten:
      New York-style cheesecake met duindoorngelei
      Soufflé van pure chocolade
      Frambozen sorbetijs
      Gemarineerde aardbeien

Over het restaurant D' Ouwe Brandweer

Van "Kat in de boom" tot "Waterschade"

Aan de overzijde van bioscoop Pathé, de plaats waar vroeger een brandweerkazerne van de gemeente Groningen heeft gestaan, is nu D'Ouwe Brandweer gevestigd.

Ooit overstemden loeiende sirenes enkele malen per week elk ander geluid op het Gedempte Zuiderdiep. Tegenwoordig kunt u hier genieten van onze gastvrijheid. Gerechten die gegoten zijn in brandweerterminologie zoals de "kat in de boom", "waterschade" of "Vlammenzee" doen alleen al het menu vasthouden een ervaring. Avondje naar de film? Ga dan voor hun Pathé menu! Alarm, ga naar D'ouwe Brandweer!

Meer informatie over restaurant D' Ouwe Brandweer

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant D' Ouwe Brandweer

Jelske V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Vriendelijk personeel. Het eten was perfect. heerlijk.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Buiten gegeten, tafeltjes buiten zijn wel aan vervanging toe
Aart V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Het was echt heel goed
Ali N.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2018
Bediening was goed, het eten was goed. De wachttijd tussen de gerechten was wel erg lang.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Ook zonder AH-actie zou het prima waar voor je geld zijn geweest. Heerlijk eten, ook voor de stevige eter genoeg op het bord. Hoofdgerecht naar keuze, voorgerecht en dessert beide een "proeverij", zeer gevarieerd. Eerste gang liet wat op zich wachten, maar daarna kwam de gang er goed in.
Er ging wel het een en ander mis: mijn disgenoot kreeg een glas witte wijn over haar jas heen en ze had vlees (kip) gekozen voor hoofdgerecht, maar dat bleek omgewisseld te zijn voor vis. Dit hebben we verder gelaten voor wat het was: de vis was verder zeer smakelijk. Ook werd bij het afrekenen de bon van een andere tafel uitgedraaid, wat 10 Euro scheelde, maar van dit genereuze aanbod hebben we uiteraard geen gebruik gemaakt.
Verder een prachtige avond. Met voldaan gevoel naar huis gegaan!
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
zie boven
A.J. D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Met het ah menu gegeten. Keuze tussen vlees/vis/vega en proeverij voor en na. Wij vonden het lekker, maar er was verder geen keuze. Vlotte en vriendelijke bediening. Zaten wat graadjes in de vis.
Tvsland .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Via Google dit restaurant gevonden vanwege de positieve beoordelingen mbt voedselallergie. Inderdaad is er zelfs een uitgebreide aparte allergenenkaart. We hebben de sate en de salade geitenkaas gegeten. Het zijn ruime porties, vooral de salade was goed gevuld. We kregen ook glutenvrije frites die apart waren gebakken. We hebben heerlijk gegeten, met vriendelijke service en in een goede sfeer. Echt een aanrader!
Marjon V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Via de AH actie heerlijk gegeten. Ik had de runderspies. Lekker gekruid. Vooraf hadden we een proeverij en het nagerecht was ook een proeverij. Alles was even lekker. Zoon van 5 was ook mee. We hebben ons tijdens het wachten prima kunnen vermaken met alle spelletjes die ze er hebben liggen. Wij komen zeker terug!
J.N. V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Wij hebben prima gegeten. Voor de prijzen van de menu's € 35,00 gemiddeld kan de aankleding wel wat aandacht ontvangen. Harde tohnet stoelen, kale tafels verwijzen naar een andere prijsindexering.
Blijft staan dat wij prima gegeten hebben en de bediening uiterst vriendelijk was.
Marlies B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Prima keuze. Leuk voorgerecht, zeer afwisselend en smaakvol. Hoofdgerecht was goed maar niet bijzonder, toetje wederom leuk opgemaakt en lekker. Alleen yoghurt glaasje vond ik niet lekker, is ook kwestie van smaak.
David B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Heérlijk gegeten , wel geholpen door enorm chagerijnige jongedame. Daar doorheen kijkend , prima.
Richelle B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Goed restaurant, lekker eten en vriendelijk personeel. Jammer alleen dat Iens het menu niet goed weergeeft op de website. Het restaurant liet weten dat Iens niet flexibel is en het week/dagmenu daarom niet goed weer kan geven op de website.. Hierdoor maken klanten een keuze voor het restaurant op basis van een verkeerd menu..
Rineke D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Goed eten en fijne bediening
Jessamy B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Met de AH restaurant actie er gegeten. Heel ander menu als op de site, maar wel lekker. Enige nadeel was dat we lang moesten wachten op het eten en drinken. Verder wel vriendelijk personeel! Wel een aanrader.
Trudi S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Nvt
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
de keus is met de AH actie vrij beperkt geen keus in voorgerecht maar wel een proeverij van diverse gerechtjes bij het nagerecht het precies het zelfde ook een proeverij en verder geen andere keus.
Hoofd gerecht keus uit vis, vlees of vega ook redelijk beperkte keus.
Ondanks de beperkte keus was het alles voortreffelijk ,wij komen hier graag nog een keer terug maar dan wel voor de complete menukaart
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
het eten was okay maar als je met drie man friet besteld zou een bordje pp ook prima zijn. en oude kapotte borden zijn ook niet fijn.en de bediening was tergend traag. en bij aankomst niet bekend dat we gereserveerd hadden. zeer grote missers.
Ina G.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Heel gezellig gezeten en heerlijk gegeten
Marnix L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Jammer van een zaak die ooit alles voor elkaar had. Het eten was zielloos slecht in alle opzichten.

Samen met beste vriend weer eens naar de brandweer voor 'de befaamde ribs'. Laatste ervaring was niet zo, dus toch weer eens heen. Het was nu echt de laatste keer.

Echt ongeïnspireerde keuken, vier mini droge harde koude balletjes Aldi brood (5 euro...), half kopje mosterdsoep met 2 vlokjes zalm (6 euro), spareribs (19,75!) waren droog, hard, zwart geblakerd, smakeloos als 1 rib op wit bord met 2 bakjes sweet chili saus en mayo met 1 half schijfje courgette erbij (als ik hier een foto kon toevoegen had ik het gedaan, heb een foto gemaakt omdat ik het zo erg nog nooit had gezien), harde frietjes uit oud vet, 2 koude peertjes en 3 blaadjes sla. Tafel niet schoon en spullen van vorige bezoekers bleef staan totdat wij erop wezen.
Het lijkt hier overdreven te staan, lijkt op frustratie, maar dit was het echt.

Waar het ons eigenlijk om gaat is dat wij nu eens wel hebben aangegeven (vanaf het brood en de soep) dat het echt niet oke was, bediening het volgens ons wel door had en doodleuk aangaf dat de ribs van gister waren en dat ze wel even nieuwe van vandaag zou laten maken (gold ook voor brood en friet). Even zwart, hard en smakeloos, maar dus nu niet ook nog droog. Dat gegeven vonden we niet oke. Eerst oude spullen geven en als iemand wel opmerking maakt, direct mee terug en dan nieuwe.

We zijn geen azijnzeikerds, maar konden er nu weinig anders van de gehele ervaring maken. Vanaf voorgerecht nette feedback aan bediening gegeven en bij betaling (overigens gewoon de volledig rekening moeten betalen en ook nergens enige tegemoetkoming of wat dan ook...) besproken met leidinggevende bediening.

Ouwe Brandweer, doe er iets aan, gooi meer ziel, energie, kwaliteit in je keuken en gerechten, presenteer gerechten anders aan je klant, coach het personeel en fris de zaak en de kaart op.