D' Ouwe Brandweer

Gedempte Zuiderdiep 75-77 9711 HC Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant D' Ouwe Brandweer

Van "Kat in de boom" tot "Waterschade"

Aan de overzijde van bioscoop Pathé, de plaats waar vroeger een brandweerkazerne van de gemeente Groningen heeft gestaan, is nu D'Ouwe Brandweer gevestigd.

Ooit overstemden loeiende sirenes enkele malen per week elk ander geluid op het Gedempte Zuiderdiep. Tegenwoordig kunt u hier genieten van onze gastvrijheid. Gerechten die gegoten zijn in brandweerterminologie zoals de "kat in de boom", "waterschade" of "Vlammenzee" doen alleen al het menu vasthouden een ervaring. Avondje naar de film? Ga dan voor hun Pathé menu! Alarm, ga naar D'ouwe Brandweer!

Meer informatie over restaurant D' Ouwe Brandweer

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Hilly V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Super. Ik was opgestaan en naar de wc gegaan. Mijn vriend rekende af. Bediening ruimde onze tafel op en kwam mijn mobiel tegen. Had ik laten liggen. Heel allert. Ze gaf hem aan mijn vriend. Ik was hem nog niet eens kwijt geweest. Dank jullie wel.
Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Heerlijk en bijzonder
Diana H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Lekker gegeten, saté iets aan de droge kant, smaak was goed! Pulled pork met Nacho's en cheese was heerlijk. Bediening was vlot en aardig. Gezellige tent, we komen zeker terug.
a D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Eten is kwalitatief nogal onder de maat ten aanzien van de prijs. Fantasieloos eten. Bediening super aardig en attent, niets op aan te merken.
Joop J.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Gezellige restaurant goeie bediening en eten is verrukkelijk. Echt een aanrader. Komen zeer zeker terug.
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Door vrienden worden meegevraagd voor een gecombineerde film/- diner avond. Dit restaurant is perfect gelegen in het centrum van Groningen, pal tegenover de bioscoop en op 5 minuten loopafstand van het centraal station.

Al vroeg in de avond erg druk wat een gezellige sfeer gaf. Echt een eetcafe oude stempel, geen moeilijke menukaart en informele bediening. Wij kozen voor oa de spareribs en varkenshaas, niet spectaculair maar gewoon goed.

Uitstekende prijs- kwaliteit
Bianca R.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Heb er heerlijk gegeten met een vriendin. Je hoeft niet lang te wachten op je eten, ze houden goed in de gaten of je glas leeg is. Ze zijn erg vriendelijk. het is er niet groot maar lekker knus en gezellig. alles is in brandweerstijl zelfs de gerechten zijn vernoemd naar attributen van de brandweer en je rekening krijg je in een kinderbrandweerhelm.
lean12345 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Met zn 4en hier wezen eten, mooi plekje bij het raam en vlotte bediening. veel keuze op de kaart en ook nog mooie dagschotels. lege glazen werden vlot bijgevuld en de hele ervaring was erg positief. ook de nagerechten proeverij is een erg lekker!
Rene E.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hadden een zeer ongezellig plekje vlakbij de ingang, eigenlijk zou je hier geen tafeltje meer neer moeten zetten, sfeer van uit eten gaan is er op die plek zeker niet.
Eten is prima.
sijda .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Lekker gegeten (AH arrangement) goede bediening en sfeer. Nu weet ik hoe de stoofpeertjes zijn klaargemaakt. Kreeg 't recept. Ze waren heel bijzonder! Heerlijk chocolade taartje bij het dessert.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We voelden ons wat weggestopt achterin t cafe. Het voorgerecht bestond uit een proeverijtje van 3 dingetjes. Niks te kiezen dus. Werd heel kaal opgediend. Als je 1 dingetje niet zo lekker vindt blijven er maar 2 kleine hapjes over.
Zat verder niks bij.
Als hoofdgerecht kozen we nijlbaarsfilet. De vis was sponzig en er zat weinig smaak aan.
Sla en patat waren goed. Nagerecht was chocoladetaartje, dat was lekker.
wieneke D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
wij vonden het allemaal een beetje tegenvallen,het was het slechtste restaurant waar wij met de albertheynactie hebben gegeten
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Leuke en smakelijke proeferij, hoofdgerecht was mooi opgemaakt en smaakte goed. Het chocolade toetje was heerlijk! de bediending was zeer vriendelijk! En serveerden het eten en drinken snel
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
De gerechten hebben indruk gemaakt, niet alleen qua presentatie, maar ook zeker qua smaak. Voor de kwaliteit-prijs verhouding is D'Ouwe Brandweer een absolute aanrader. Zeker ook om zonder de restaurantactie naar terug te keren. Kleine opmerking: het personeel was kundig, maar te vlot en de eigen inbreng was matig. Voor de rest hebben we genoten.
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten, voorgerecht van proeverij was heerlijk, hoofdgerecht en nagerecht waren ook heel goed. We komen zeker nog eens terug.
Annika H.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Na een hap in een short-rib die me een mond vol koud vet opleverde, had ik geen trek meer. Echter hier tot nog toe vooral positieve ervaringen gehad, en het personeel ging er netjes mee om.
netty49 C.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
was erg lekker en gezellig! vriendelijk personeel, waren daar nog niet eerder geweest, maar komen zeker nog es terug.
We vonden het wel iets aan de rumoerige kant, omdat het heel vol was.
maar.......t was erg goed.
Hannetta K.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Snelle en vriendelijk bediening en heerlijk gegeten met de voucher van de AH restaurantactie.
Jammer de frites erg zout waren, de rauwkost was lekker. Ook de voor- hoofd en nagerecht was uitstekend.
hein D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
de beoordeling spreekt voor zich. kwaliteit van de maaltijd (via AH restaurantactie) hoog, vlotte en vriendelijke bediening. We komen zeker terug!
RiaAnne .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Prettige ontvangst en heerlijk gegeten met de AH kaart.
3 proeverijtjes als voorgerecht, mijn vriendin en ik wilden niets met vis, zonder problemen werd het vervangen door een ander heerlijk hapje.
Als hoofdgerecht hebben wij voor vegetarisch gekozen en hebben een quiche gegeten gevuld met artisjok en uien.
Overheerlijk! Het nagerecht was een chocoladecake met uitlopende gesmolten chocola met een bolletje ijs.
Als we weer naar Groningen gaan dan zullen wij zeker hier weer gaan eten en dan van de "gewone" kaart.