D' Ouwe Brandweer

Gedempte Zuiderdiep 75-77 9711 HC Groningen Nederland Kaart

Over restaurant D' Ouwe Brandweer

Van "Kat in de boom" tot "Waterschade"

Aan de overzijde van bioscoop Pathé, de plaats waar vroeger een brandweerkazerne van de gemeente Groningen heeft gestaan, is nu D'Ouwe Brandweer gevestigd.

Ooit overstemden loeiende sirenes enkele malen per week elk ander geluid op het Gedempte Zuiderdiep. Tegenwoordig kunt u hier genieten van onze gastvrijheid. Gerechten die gegoten zijn in brandweerterminologie zoals de "kat in de boom", "waterschade" of "Vlammenzee" doen alleen al het menu vasthouden een ervaring. Avondje naar de film? Ga dan voor hun Pathé menu! Alarm, ga naar D'ouwe Brandweer!

Meer informatie over restaurant D' Ouwe Brandweer

Service8,1/10
Decor7,9/10
Sjarkie . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We zaten heel leuk bij d'ouwe brandweer, prima locatie, midden in de stad. We hebben heerlijk gegeten. De proeverij vooraf was vooral heel verrassend.
Jon.berends . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Met liefde bereid eten, erg origineel opgediend en ontzettend gastvrij personeel. Gezellige 'bruine' sfeer en knus terras met kacheltjes. Zowel het eten als de drankjes zijn heel redelijk geprijsd, dus ook zonder deze AH-actie een fijne plek om te gaan eten!
Tineke H. Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
We hebben met onze AH-zegels 2 voortreffelijke 3-gangenmenuutjes gekregen voor de gezamenlijke prijs van € 27,50. Het daarbij lekker buiten kunnen zitten op het terras was nog een extraatje.
Een aanbevelingswaardig plekje om een geslaagd dagje Groningen te besluiten.
Tineke Heida
PaulSilvia . Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Leuk, gezellig restaurant. Het eten was super. We kozen naast de proeverij van voorgerechten voor de varkenshaas en de tonijn. Omdat een van ons niet van vis houd werd de proeverij aangepast. Ook het andere eten wat we voorbij hebben zien komen zag er top uit. Het toetje was ook heel erg lekker. Echt een aanrader dus.
Wendyakkerman70 . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige sfeervolle omgeving, bediening was vriendelijk en zeker een aanrader om hier heen te gaan!!
Jarbur . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Was erg gezellig en het eten was heerlijk !!!
Wij gaan er zeker nog een keer naar toe.
Daarna heerlijk naar de film geweest !!
F2hkcmmaas00 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant. Keurige uitleg van de gerechten, smaakvol en goede hoeveelheid. Zeer vriendelijk personeel (vinden we trouwens in heel de horeca in Groningen!!) Echt de moeite waard dus.
Moellers . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Ook bij slechts enkele consumpties, voor ons drieën op het nette terras bij d'ouwe Brandweer, Zuiderdiep, stad Groningen, grote service! Twee drankjes en een prima mosterdsoep, met een prima bediening. En zeer attent: toen één van ons vroeg aan de jongeman-ober, wat die vogel als badge op zijn shirt betekende, wist hij het niet.....maar....Hij ging naar binnen en kwam enkele minuten laten terug met de uitleg, het is een fenix, en behoort bij een biermerk dat wij ook serveren. Klasse, dus ook de 'kleine' klant met eenvoudige consumpties, krijgt prima service. Wat ons betreft daarvoor: een tien-plus !!!
Praktijkoudeborg . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Gezellig. Proeferij verrassend lekker. Hoofdgerecht tonijn heerlijk. De rabarbermoes met meloen en patat en salade uitstekend. Het nagerecht is heel goed op elkaar afgestemd wil ik graag elke dag:) Alles op het bord ziet heel goed verzorgd en netjes uit. De bediening is heel vriendelijk.
Familie L. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het eten was heerlijk. Mooi opgemaakt. Keuze uit drie hoofdgerechten, vlees, vis, vegetarisch. Voor iedereen wat. De bediening was prima.
We hebben heerlijk gegeten.
Repiuk . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Lekker buiten gegeten, het weer was wisselvallig maar wij zaten onder de luifel en uit de wind. Later werd de heater aangezet en was het aangenaam vertoeven.
Het AH menu was prima met lekkere proeverijtjes als voorgerecht.
Hoofdgerecht was ook prima in orde en goed van smaak op mooie opgemaakte borden. Al met al heerlijk gegeten voor €25 p.p inclusief wijn en koffie.
Aicdejong . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We maakten gebruik van de ah restaurantactie en kregen een speciaal menu. Weinig keus en geen van deze gerechten stonden op het reguliere menu.
De mousse van vis in het voorgerecht was veel te zout, evenals de patat die geserveerd werd bij het hoofdgerecht. De tonijn was droog. Het chocoladetaartje was wel heel lekker. We kregen eerst koffie en daarna pas het dessert; hierdoor kregen we het idee dat we plaats moesten maken voor andere gasten.
23Janny . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Hier lekker gegeten met het keuzemenu van de AH restaurantactie. Het was heerlijk weer, dus lekker op het terras gezeten. Vriendelijke, vlotte, ongedwongen bediening. Wat ons betreft een aanrader.
Marlies.bosch1 . Bourgondiër (2 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
De vorige keer, een paar weken geleden was ik verbaasd over menu en flexibiliteit van het restaurant. Hoewel dezelfde kaart als toen, viel het dit keer tegen. Mij tafelgenote zei niet van biet te houden en dat werd als decor bij vegetarische hoofdmaaltijd geserveerd, de friet was slap (vorige keer juist lekker knapperig), de varkenshaas droog en de vegetarische quiches ook niet zoals de vorige keer. Nieuwe kok? Vakantie kok? Geen idee, maar viel tegen dit keer....
Piegum . 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Leuke bediening, gastvrij en toch niet te opdringerig.
Het restaurant is gezellig, leuke sfeer , brandweer thema is grappig.
Eten is lekker, voldoende en mooi opgediend...toetje (chocoladetaartje) is heeeeel erg lekker.
Enige minpuntje wat we hadden; we vroegen wat patat extra, deze waren erg vet en doorbakken (ws al in de frituur geweest en weer even opnieuw opgebakken) Het eerste schaaltje patat was prima.We hadden er direct iets van moeten zeggen, hebben dit niet gedaan...bij deze; zie het als opbouwende kritiek.
CGraat . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij d'Ouwe Brandweer! Vooraf een proeverij van 3 gerechtjes, keuze tussen vegetarisch of niet. Hoofdgerecht keuze uit 3 gerechten. Het dessert was fantastisch! Vlotte bediening. Gezellige sfeer. Aanrader!
Oversmaakentwisten . Fijnproever (5 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Had nog nooit verse tonijn gehad. Vis als 'vlees', zei mijn vrouw. Aanrader, echt waar. Ga ik buitenshuis vaker eten en ik ga het zelf ook eens op tafel zetten. Kijken of ik het net zo lekker kan klaarmaken.
We hebben overigens buiten op de stoep gegeten. Ieder zonnestraaltje moet dit jaar immers meegepakt worden. Maar binnen kun je ook erg goed zijn hoor, we zijn er wel vaker geweest.
We hadden dit keer, via de AH-zegeltjes, een verplicht menu maar ik weet dat je er ook heel goed spareribs kunt eten. Dat mocht helaas dus niet dus moeten mijn vrouw en ik daarvoor maar een andere keer terugkomen. Maar dat is geen straf.
Omdat ik, tenslotte, schuin tegenover D'ouwe Brandweer werk kan ik zien dat het er altijd druk is. Nou, dan doe je wel iets goeds. Nee, nu ben ik te zuinig met m'n complimentjes: bediening altijd ok, gevatte inrichting, prima eten enz. Maar de heren-wc, als ik dan toch even mag zeiken, dat blijf ik een minpunt vinden. Als ik aan D'ouwe Brandweer denk moet ik toch ook altijd meteen aan die herenplee denken met die onhandige deur, halverwege. Je kunt je kont er amper in keren en één pot voor een heel café-restaurant vind ik wel wat karig. Tenzij ik iets over het hoofd heb gezien. Misschien hangt er ergens een omgekeerde brandweerhelm?
Hoe dit bij de vrouwen is geregeld weet ik niet. Wil me daar eigenlijk ook niet verder in verdiepen want dan kon m'n imago wel eens niet ten goede komen (!).
EKEnschede . Bourgondiër (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijk gegeten, het voorafje was vooral verrassend...bediening was super...decor was wat verouderd...maar al met al een leuke tent om gezellig wat te eten.
Friewoemen . Fijnproever (5 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Het eten was heerlijk en zat vol verrassingen. Prima eetcafe. De bediening was vlot. De lokatie was gezellig. Echt een aanrader
Hoogstadinho . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Fijn eetcafe waar je gewoon niet te ingewikkeld lekker kan eten. Grappige aankleding en een prettige bediening. Helemaal niks mis mee dus!