d’Oude Waegh

Roode Steen 8 1621 CV Hoorn Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant d’Oude Waegh

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
6,8
Duur
Lang
Lj.veltrop .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
we hebben op het terras gezeten met kleinkinderen. Het wachten op onze tosti/poffertjes duurde erg lang. Niet erg want je zit er prima. Maar als je eten dan komt en de tosti zo hard is dat je hem bijna niet kunt eten kan ik het niet goed meer noemen. Onze kleindochter vond de eerste poffertjes lekker. Maar daarna niet meer. Ze werden in een kommetje geserveerd. Onderin het bakje zat wel 2 cm gesmolten boter. Een vette hap dus. Jammer
Lj.veltrop .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
we eten hier regelmatig. Niet hoogstaand maar in orde.
Woensdag wilden we de daghap. Vroegen wat dit was. Mijn man wilde iets anders dus bekeek de kaart. Toen de ober terug kwam was de daghap op. Hij maakte wel excuus, maar eigenlijk is dit raar. Als het op is kunnen ze ook iets anders bedenken voor dezelfde prijs.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Zoals wel vaker als we in Hoorn zijn lunchen we bij d’Oude Waegh. Binnen (de benedenverdieping) is kleiner dan het terras, maar toch valt ons steeds weer op dat er meer personeel binnen is dan buiten. Het meisje wat ons buiten op het terras helpt is wel heel vriendelijk maar doet het hele terras zo’n beetje alleen. Logisch dat een en ander even duurt. Als we trek krijgen besluiten we naar binnen te gaan waar de bediening duidelijk met meer zijn en dus sneller is.
De broodjes zijn hier over het algemeen prima. Wij nemen meestal de Club Sandwich. Die vinden we erg lekker. De prijzen zijn redelijk, zeker gezien de locatie.
Bijkomende plus is dat men hier als een van de weinige cafés Orval schenkt. En laat dat nou een van onze favoriete bieren zijn.
Madeleine J.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
De locatie is prima, mooi terras in de zon. Zoals altijd is de bediening vriendelijk, maar met eentje te weinig. Je moet steeds opletten of je iemand ziet en dus overal om vragen.
Het eten is helaas ook wat minder. Mijn broodje was belegd met de laatste plakjes uit een vacuüm verpakking. Niet echt van goede kwaliteit. Het broodje Thaise kip is belachelijk geprijsd. 8,50 euro voor een broodje wat met twee happen weg was. Gelukkig was mijn broodje groot genoeg om te delen. Met een extra persoon in de bediening en een betere prijs-kwaliteit verhouding zou het een mooie tent kunnen zijn.
ManboH .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Gisteren in de oude Weg gegeten. Prachtige locatie midden in het centrum van Hoorn. De kaart is eenvoudig en qua prijs aan de bovenkant. De bediening/keuken is vriendelijk en werkt helaas niet erg efficiënt waardoor de wachttijden gisteren in iedergeval erg/veel te lang waren. Eten zelf was prima, gezellige avond gehad.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Ik werd uitgenodigd en had geen hoog gespannen verwachtingen. Het restaurant zit op de mooiste locatie in een van de mooiste panden van Hoorn. We zaten binnen en het tochtte. Nadat we dit hadden aangegeven, sloot het personeel 1 van de deuren. Vooraf een zalmtartaartje. We vroegen er brood bij waarop de serveerster vroeg naar wat voor brood: sneetjes brood of een brood plankje. Bij het opnemen van de bestelling zou het personeel ook kunnen vragen of we er brood bij willen, dat voorkomt dat we ruim 5 minuten op het brood moesten wachten. Het zalmtartaartje had een frisse citroensmaak en de alioli paste er goed bij. Het hoofdgerecht was lamsvlees met patat en salade. Eenvoudig maar lekker. Dus voor een eenvoudige maaltijd op de mooiste locatie, moet je naar d'Oude Waegh
Bregina B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vanavond poging gedaan om hier te eten. Na eerst vrij vlot een drankje te hebben gekregen moedten we zelf aandacht van personeel opeisen zodat we ons avondeten konden bestellen. Niets ingewikkelds en voorgerecht kwam vlot. In totaal 1u45 gezeten en nog steeds in afwachting van hoofdgerecht. Wel netjes geïnformeerd dat er 'iets' was misgegaan, maar dit sloeg toch wel alles. Zeker als gasten na ons al aan hun hoofdgerecht zaten. Kwam ongeorganiseerd over. Voor ons even geen D' Oude Waegh meer.
Basenilse .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Vandaag geluncht bij d'Oude Waegh, heerlijk op het gezellige terras. Ik had een naanbroodje Thaise kip curry, helaas was dit broodje zo ontzettend weinig dat dit absoluut onvoldoende is als lunch. Ook de vulling is heel karig. Een tosti is groter! Ik heb direct aangegeven dat dit echt niet genoeg is, zeker niet voor €8,50 maar hier konden ze niets aan doen. Ik kreeg een gratis drankje. Jammer dat je met honger weg moet..., en ik ben echt geen grote eter!
CEM .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We zaten hier met een groep, op de bovenste verdieping. Je zat er prachtig, met de ramen open keek ze zo over de Rode Steen uit. De bediening was vriendelijk en vlot en ik vergeef ze dat ze bij de eerste ronde mijn biertje vergaten. Het eten was goed, ik had champignonsoep en zalm en dat was allemaal prima in orde. Lekker frietjes er bij en salade. Aangezien wij (2 personen) een uur eerder moesten vertrekken dan de rest van de groep, werd ons hoofdgerecht eerder uitgeserveerd. Hier werd heel keurig rekening mee gehouden en we konden precies op tijd weg.
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Mooie locatie. We kregen even de hik van het voorgerecht kaaskroketjes. Twee minikroketjes voor € 7,50. Kan echt niet, en dat vond de bediening eigenlijk ook. Nu de baas nog. Afgezien hiervan redelijke prijs-kwaliteitverhouding. Uitstekende kipsaté.
JacobAppel .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Mijn moeder is opgegroeid in de omgeving van Hoorn, kwam er vroeger dus regelmatig en wilde graag een keer met mij uit eten. Ze had gekozen voor d'Oude Waegh en daarom, ondanks de wat negatieve recensies over de service, daar een tafel voor twee gereserveerd. Het personeel was inderdaad wat jong maar (misschien omdat het niet heel druk was) heel attent. Om een voorbeeld te geven: juist toen wij het er aan toe hadden (we zaten nog niet zo lang, hadden al een drankje en genoten van het decor en het uitzicht) werd ons de kaart aangeboden. Wij werden geholpen door Bart en toen die even weg was, kwamen twee van zijn collega's bij ons informeren of het allemaal naar wens was. Eten pas prima (kalfsentrecote en eendenborstfilet). Wij waren dik tevreden.
Eira .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Onze ervaringen in d 'oude waeg zijn van begin tot eind zeer positief te noemen. Wij kwamen eerder dan de gereserveerde tijd aan, en meteen werd door de vriendelijke medewerkster onze tafel in gereedheid gebracht. De bestelling werd vlot opgenomen en uitgeserveerd. Mijn schoonzusje had kabeljouw filet besteld, maar met een andere saus dan op de kaart stond. Door een foutje in de keuken liep dit mis, maar de medewerkster loste dit perfect op door ietsjes later een kommetje met de gewenste saus te serveren. Ook bood ze een glas wijn Van het huis aan! Erg klantvriendelijk, een medewerkster die snapt hoe het werkt! Het eten was heerlijk, in een gezellige sfeer en de bediening dus super, wij komen zéker nog eens over de afsluitdijk om hier te eten!!
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
De bediening is zo onprofessioneel, zeer jong en onervaren dat het bijna lachwekkend was. Wellicht troffen wij nieuwe of stagiaires. Toch een 6 omdat ik denk dat ze het niet verkeerd bedoelden. Prijs is net iets te hoog voor de kwaliteit van het eten (lunch). Matige hoeveelheid wijn in het glas. Decor mooi, oud, authentiek en ligging erg goed.
RiePie .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Op een mooie zomerse avond gegeten op het terras van dit restaurant. Het decor is sfeervol, echt genieten. de bediening doet zijn uiterste best. Ons eten, Nacho's Todes en een Kalfsribje was lekker. Een fijne avond al met al
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Zondag j.l. hier neegestreken voor een kleine lunch. Onvriendelijke bediening en we moedten lang wachten op onze steak sandwich. Deze was niet lekker! Het vlees was flauw, taai en te rauw. Volgende keer zoeken wij een ander adres!
Rudolf J.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Gisteravond om 21.40 konden we zelfs nog terecht voor een snel diner in de Waegh, na een avondje kitesurfen. Hele vriendelijke bediening! Super sfeer, echt een aanrader!
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
Prachtige plek. Goede lunch, wel een beetje zuinig met het beleg, voor de prijs. Maar we zagen op de kaart een ontbijtje voor €2,50 pp dus die gaan we binnenkort even uittesten.
Cora V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Bediening niet professioneel! We werden erg laat opgemerkt en in de tussentijd bleven de vuile kopjes en bordjes gewoon op onze tafel staan. Het is niet dat er niet genoeg personeel liep maar ze waren gewoon niet alert.

Uiteindelijk wel lekker gegeten maar erg jammer van de service die te wensen over liet. Je personeel is toch je visite kaartje!
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Prachtige zaak op een fraaie plek. Binnen en buiten ademt alles de geschiedenis van Hoorn. De bediening is niet zo snel en niet erg klantgericht. Het is niet druk en het personeel heeft meer oog voor elkaar dan voor de klant. Het broodje is aardig van smaak, maar onderscheidt zich niet. De koffie is goed. De prijs/kwaliteit verhouding is in orde.
Larissavertelman .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Dit restaurant zit op een hele mooie plek in Hoorn en als het mooi weer is staat het hele terras in de zon. Ik heb hier nog niet zo lang geleden geluncht, maar was hier niet super tevreden over. We moesten eigenlijk op alles erg lang wachten, terwijl het helemaal niet zo druk was. Het broodje wat ik had besteld was wel aardig, maar niet geweldig. Als ik ergens ga eten neem ik hier altijd wel de tijd voor en vind ik het niet erg even te wachten, maar de bediening kan nog wel het e.e.a. leren over gastvrijheid/service. De serveerster kwam heel arrogant en chagrijnig over en keek je vrijwel niet aan bij het opnemen van de bestelling. Hierdoor hebben wij besloten in het vervolg ergens anders heen te gaan