d’Oude Waegh

Roode Steen 8 1621 CV Hoorn Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant d’Oude Waegh

6,7
6,7
Kan beter
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Mooi weer, dus lekker op het terras gezeten. Genoeg te zien om ons heen. Beetje jammer dat de auto's dan zo vlak langs je tafel rijden. We moesten wachten voordat ze onze bestelling konden opnemen, omdat ze (volgens eigen zeggen) een groot terras hebben, maar een kleine keuken. Na het opnemen kwam het eten snel, en was erg lekker. Onduidelijk welke bediende nou wel een bestelling kon opnemen en niet. Het was een hoop "ik haal iemand anders van de bediening voor u".
Jasmijn B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Zaterdagmiddag op het terras bij de Waegh bestelden wij koffie en thee. Bij het neerzetten van de thee zei de serveerster: ik kom zo de theezakjes brengen. Na 10 minuten zelf maar daarom gevraagd, water was al bijna koud. Net zoals de soep die we pas 40 minuten na het bestellen eens kregen. Nog een drankje bestellen? Sorry, maar dat moet u even een collega met zo'n computertje vragen. Uiteindelijk wilden we afrekenen, maar dat kon maar bij 1 persoon van alle bediening die daar rondliep. Na 10 minuten was deze beste meneer dan bij onze tafel en konden we betalen. Uitermate teleurstellend.
Broca .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Op een van de mooiste pleinen van Hoorn hadden we een hele gezellige middag, we werden prima verzorgd door de jonge en vlotte bediening.

Het was erg druk en we wachten bijna een uur op onze bestelling, 1 kikkererwtenburger, een spaghetti en 2 fish and chips. M.u.v. de (lauwwarme) spaghetti waren de 3 andere gerechten een regelrechte deceptie.

Bij een prijs van € 13,50 verwacht je een kikkererwtenburger die zelf is gemaakt, niet een dun gefrituurd schijfje uit een doos van de groothandel met een broodje zo droog dat het bijna uit elkaar valt.

Nog brutaler is de prijsstelling van de fish & chips. Voor een bordje met een bleke frieten, een mini-kommetje saus en donkerbruine stukjes kibbeling-achtige vis durft men maar liefst € 18,50 te rekenen. Naar mijn mening ben je dan als horecaondernemer volledig de weg kwijt.

Uiteraard hebben we gereclameerd en werd het netjes opgelost door een deel van de rekening te compenseren. In het gesprek met iemand van het team werd verder duidelijk dat de keuken zich boven bevindt. Hierdoor kan het voorkomen dat alles wat langer duurt, de gerechten soms te lang in de lift staan en er maar een paar gerechten tegelijk in de lift naar beneden kunnen. Dit lijkt samen met de prijsstelling de achilleshiel van dit verder leuke bedrijf.
E S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
High-tea teleurstellend...
Met een groepje van 4 dames hier een high tea gehad. 1 vegetarisch, 1 zwanger, dit was bij de reservering en bij binnenkomst genoemd. Na 40 min. wachten in een rustige zaak kregen we een flinke bak tomatensoep. Deze was oké, maar niet bijzonder. Daarna ruim 60 minuten ,!!!! moeten wachten (zonder thee) op de "sandwiches". Erg teleurstellend dat er een etagère met ietwat taaie broodjes komt met: 4 x gerookte zalm, 4 x iets dat lijkt op rosbief (??!!) 1x geitenkaas 1x roomkaas en 2x gewone belegen kaas op een wit klein kaiserbroodje, en 4 kaaskroketjes. de bediening kon niet vertellen of de geitenkaas rauwmelks was,en het beleg was "vlees" is dit geschikt voor een zwangere? Dat wist ze ook niet. wat een gemiste kans; eiersalade kipfilet of ham was zoveel lekkerder geweest, en pregnant-proof! Of desnoods een pesto of tapenade bij de gewone kaas had al wat "restaurantwaardiger" overgekomen. Daarna duurt het weer ontzettend lang (50 min.) voor de bediening komt afruimen en we geven onze teleurstelling aan. Deze jongen pakt het goed op en verzekerd ons dat de zoete schotel "snel" komt. Daarna komen de scones en zoetigheden, (brownie, fruit, spekkoek en 7??? bonbons) en een lekkere bosbes smoothie. Al met al: de trage ongeïnteresseerde bediening (er stonden 3 serveersters veelvuldig met elkaar te kletsen zonder onze lege theepot te komen verwisselen) en de gemiste kansen bij de "sandwiches" maken dat we tegen elkaar zeiden " we gaan hier niet meer heen."
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Prima kaart, vriendelijke bediening. Helaas stonken de glazen naar bier, misschien moest de spoelbak verschoont worden! C
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Op een niet bijzonder drukke vroege zaterdagavond moesten mijn gezelschap en ik meer dan anderhalf uur wachten op ons eten. We moesten bijna weg en op onze vraag of het nog lang zou duren voordat ons hoofdgerecht kwam werd bijzonder laconiek gereageerd. De vegetarische gerechten die vervolgens kwamen waren niet echt lekker en liefdeloos in elkaar gezet. Na zo'n lange wachttijd hadden we toch wel íets verwacht, in elk geval iets met enige bereidingstijd... Een mooie ruimte op een mooie plek, maar nu weten we: "tourist trap"!
Melissa K.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Via WF Deals een voucher gekocht bij de d'Oude Weagh voor een 3 gangen diner. Wij betaalde 16,25 euro per persoon. Erg mooie prijs voor een 3 gangen diner! De gerechten werden erg snel gereserveerd en de sfeer in het restaurant is prettig. Als hoofdgerecht hadden wij de kogelbiefstuk, de lekkerste biefstuk die wij ooit gehad hebben. Bedankt WF Deals voor deze mooie deal!!
lj.veltrop .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
we hebben op het terras gezeten met kleinkinderen. Het wachten op onze tosti/poffertjes duurde erg lang. Niet erg want je zit er prima. Maar als je eten dan komt en de tosti zo hard is dat je hem bijna niet kunt eten kan ik het niet goed meer noemen. Onze kleindochter vond de eerste poffertjes lekker. Maar daarna niet meer. Ze werden in een kommetje geserveerd. Onderin het bakje zat wel 2 cm gesmolten boter. Een vette hap dus. Jammer
lj.veltrop .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
we eten hier regelmatig. Niet hoogstaand maar in orde.
Woensdag wilden we de daghap. Vroegen wat dit was. Mijn man wilde iets anders dus bekeek de kaart. Toen de ober terug kwam was de daghap op. Hij maakte wel excuus, maar eigenlijk is dit raar. Als het op is kunnen ze ook iets anders bedenken voor dezelfde prijs.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Zoals wel vaker als we in Hoorn zijn lunchen we bij d’Oude Waegh. Binnen (de benedenverdieping) is kleiner dan het terras, maar toch valt ons steeds weer op dat er meer personeel binnen is dan buiten. Het meisje wat ons buiten op het terras helpt is wel heel vriendelijk maar doet het hele terras zo’n beetje alleen. Logisch dat een en ander even duurt. Als we trek krijgen besluiten we naar binnen te gaan waar de bediening duidelijk met meer zijn en dus sneller is.
De broodjes zijn hier over het algemeen prima. Wij nemen meestal de Club Sandwich. Die vinden we erg lekker. De prijzen zijn redelijk, zeker gezien de locatie.
Bijkomende plus is dat men hier als een van de weinige cafés Orval schenkt. En laat dat nou een van onze favoriete bieren zijn.
Madeleine J.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
De locatie is prima, mooi terras in de zon. Zoals altijd is de bediening vriendelijk, maar met eentje te weinig. Je moet steeds opletten of je iemand ziet en dus overal om vragen.
Het eten is helaas ook wat minder. Mijn broodje was belegd met de laatste plakjes uit een vacuüm verpakking. Niet echt van goede kwaliteit. Het broodje Thaise kip is belachelijk geprijsd. 8,50 euro voor een broodje wat met twee happen weg was. Gelukkig was mijn broodje groot genoeg om te delen. Met een extra persoon in de bediening en een betere prijs-kwaliteit verhouding zou het een mooie tent kunnen zijn.
ManboH .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Gisteren in de oude Weg gegeten. Prachtige locatie midden in het centrum van Hoorn. De kaart is eenvoudig en qua prijs aan de bovenkant. De bediening/keuken is vriendelijk en werkt helaas niet erg efficiënt waardoor de wachttijden gisteren in iedergeval erg/veel te lang waren. Eten zelf was prima, gezellige avond gehad.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Ik werd uitgenodigd en had geen hoog gespannen verwachtingen. Het restaurant zit op de mooiste locatie in een van de mooiste panden van Hoorn. We zaten binnen en het tochtte. Nadat we dit hadden aangegeven, sloot het personeel 1 van de deuren. Vooraf een zalmtartaartje. We vroegen er brood bij waarop de serveerster vroeg naar wat voor brood: sneetjes brood of een brood plankje. Bij het opnemen van de bestelling zou het personeel ook kunnen vragen of we er brood bij willen, dat voorkomt dat we ruim 5 minuten op het brood moesten wachten. Het zalmtartaartje had een frisse citroensmaak en de alioli paste er goed bij. Het hoofdgerecht was lamsvlees met patat en salade. Eenvoudig maar lekker. Dus voor een eenvoudige maaltijd op de mooiste locatie, moet je naar d'Oude Waegh
Bregina B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vanavond poging gedaan om hier te eten. Na eerst vrij vlot een drankje te hebben gekregen moedten we zelf aandacht van personeel opeisen zodat we ons avondeten konden bestellen. Niets ingewikkelds en voorgerecht kwam vlot. In totaal 1u45 gezeten en nog steeds in afwachting van hoofdgerecht. Wel netjes geïnformeerd dat er 'iets' was misgegaan, maar dit sloeg toch wel alles. Zeker als gasten na ons al aan hun hoofdgerecht zaten. Kwam ongeorganiseerd over. Voor ons even geen D' Oude Waegh meer.
basenilse .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Vandaag geluncht bij d'Oude Waegh, heerlijk op het gezellige terras. Ik had een naanbroodje Thaise kip curry, helaas was dit broodje zo ontzettend weinig dat dit absoluut onvoldoende is als lunch. Ook de vulling is heel karig. Een tosti is groter! Ik heb direct aangegeven dat dit echt niet genoeg is, zeker niet voor €8,50 maar hier konden ze niets aan doen. Ik kreeg een gratis drankje. Jammer dat je met honger weg moet..., en ik ben echt geen grote eter!
CEM .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We zaten hier met een groep, op de bovenste verdieping. Je zat er prachtig, met de ramen open keek ze zo over de Rode Steen uit. De bediening was vriendelijk en vlot en ik vergeef ze dat ze bij de eerste ronde mijn biertje vergaten. Het eten was goed, ik had champignonsoep en zalm en dat was allemaal prima in orde. Lekker frietjes er bij en salade. Aangezien wij (2 personen) een uur eerder moesten vertrekken dan de rest van de groep, werd ons hoofdgerecht eerder uitgeserveerd. Hier werd heel keurig rekening mee gehouden en we konden precies op tijd weg.
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Mooie locatie. We kregen even de hik van het voorgerecht kaaskroketjes. Twee minikroketjes voor € 7,50. Kan echt niet, en dat vond de bediening eigenlijk ook. Nu de baas nog. Afgezien hiervan redelijke prijs-kwaliteitverhouding. Uitstekende kipsaté.
JacobAppel .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Mijn moeder is opgegroeid in de omgeving van Hoorn, kwam er vroeger dus regelmatig en wilde graag een keer met mij uit eten. Ze had gekozen voor d'Oude Waegh en daarom, ondanks de wat negatieve recensies over de service, daar een tafel voor twee gereserveerd. Het personeel was inderdaad wat jong maar (misschien omdat het niet heel druk was) heel attent. Om een voorbeeld te geven: juist toen wij het er aan toe hadden (we zaten nog niet zo lang, hadden al een drankje en genoten van het decor en het uitzicht) werd ons de kaart aangeboden. Wij werden geholpen door Bart en toen die even weg was, kwamen twee van zijn collega's bij ons informeren of het allemaal naar wens was. Eten pas prima (kalfsentrecote en eendenborstfilet). Wij waren dik tevreden.
Eira .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Onze ervaringen in d 'oude waeg zijn van begin tot eind zeer positief te noemen. Wij kwamen eerder dan de gereserveerde tijd aan, en meteen werd door de vriendelijke medewerkster onze tafel in gereedheid gebracht. De bestelling werd vlot opgenomen en uitgeserveerd. Mijn schoonzusje had kabeljouw filet besteld, maar met een andere saus dan op de kaart stond. Door een foutje in de keuken liep dit mis, maar de medewerkster loste dit perfect op door ietsjes later een kommetje met de gewenste saus te serveren. Ook bood ze een glas wijn Van het huis aan! Erg klantvriendelijk, een medewerkster die snapt hoe het werkt! Het eten was heerlijk, in een gezellige sfeer en de bediening dus super, wij komen zéker nog eens over de afsluitdijk om hier te eten!!
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
De bediening is zo onprofessioneel, zeer jong en onervaren dat het bijna lachwekkend was. Wellicht troffen wij nieuwe of stagiaires. Toch een 6 omdat ik denk dat ze het niet verkeerd bedoelden. Prijs is net iets te hoog voor de kwaliteit van het eten (lunch). Matige hoeveelheid wijn in het glas. Decor mooi, oud, authentiek en ligging erg goed.