d' Oude Helling

Zuideinde 5 1131 AC Volendam Nederland Kaart

Over restaurant d' Oude Helling

Dineren aan de haven van Volendam

Gelegen aan de oude haven van Volendam, in het pand van de vroegere oude Scheepswerf, zet Restaurant D’Ouwe Helling speciaal voor jou spare-ribs en sappige vleesgerechten op tafel. Naast het diner, vers bereid met een persoonlijke touch, ben je ook welkom voor een borrel of een drankje. Genieten kan bovendien op het verwarmde terras, waarvan het uitzicht op de sfeervolle Haven en Dijk elke bezoeker behaagt.

Meer informatie over restaurant d' Oude Helling

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 11:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Weberdiks .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vriendelijke en gastvrije ontvangst. Mooie ligging, leuk terras, binnen ook sfeervol . Eten goed , mijn gekookte mosselen niet zo ,( klein, droog en iets te gaar) spareribs van echtgenoot goed. Maar de vriendelijke bediening maakte veel goed!
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk gegeten Varkenshaas met pepersaus en gebakken aardappeltjes en 2 soorten groenten. Genoeg keuze op het menu, vorige keer de spareribs gegeten "overheerlijk". Wanner ik weer in Volendam kom dan ga ik zeker hier weer eten omdat het een gezellige ambiance heeft.
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Het restaurant is oud-Hollandsch ingericht met een vleugje Volendam erbij en ligt zeer mooi gelegen dwars op de dijk, het terras is hier zeker aan te bevelen.

Het personeel was zeer adequaat en de gastheer had vroeger zelf in de keuken en kon ons goed informeren omtrent de menu's en gerechten.

Wij aten met vier personen, vooraf had ik een combinatie van gerookte zalm en paling met toast. Zalm was prima van smaak maar de paling behoorde (hoe kan het ook anders) tot de buitencategorie, overheerlijk. Verder had ik de huisgemarineerde spareribs geserveerd met 3 koude sausjes, de spareribs waren zeer goed te eten. De marinade had iets verrassender gekund maar de ribs zelf waren mals, verder waren de sausjes prima.
Als dessert had ik de vanille-ijs met warme amarene kersen, ijs was goed (geen brokjes ijs e.d.) de kersen werden geserveerd in een klein jus-kommetje.

Bij de bovenstaande gerechten heb ik tweemaal de speciaalbier van Hertog Jan Lentebock gedronken omdat het al wat warmer was. Ze hebben echter een zeer mooie wijnkaart waar ik de volgende keer iets van ga proberen want ik kom zeker hier terug
Gonniemeinen .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten,de voorgerechten zijn allemaal heerlijk, dehoofdgerechten
idem dito, de beste spare-ribs!
De bediening is vlot en atent.
Ons toetje is altijd french koffie.
De ambiance is nostalgisch en gezellig!
Kortom aanbevolen!
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
We kozen het menu van €31. Wist niet of roodbaars een zee- of zoetwater vis was. Wist de bediening ook niet. ( zag op Internet vis uit de oceaan). Voor gerookte zalm en paling. Als hoofdgerecht T Tongrolletjes en ik dus roodbaarsfilet met garnalensaus
Erbij schaaltje gegratineerde lof, + schaaltje wortel etc. Erbij gebakken aardappeltjes helaas met een of ander kruidenmengsel bestrooid, dat was jammer en ik Vond het niet lekker. Er is niks mis met gewone eenvoudige aardappelen zonder poespas.
Veel volendammers in de zaak
Het was druk
Oudhollandse inrichting met van alles aan het plafond. Vriendelijke bediening.
Bert2104 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Ouderwetse gastvrijheid, 2x voorafje ipv vooraf en hoofd wad geen probleem. Heerlijke gerookte vis. Lekkere hoofdgerecht. Prima witte huis wijn.
Claudia D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijk eten, leuke bediening, vooral het Volendams accent, lekker wijn en normale prijzen. Aanrader om te gaan eten. Op de dijk nabij alle leuke barretjes.
RJGdeK .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Prima gegeten, geen Haute cuisine, maar gewoon degelijk en goed. Vriendelijke en attente bediening. Entourage wat oubollig en gedateerd, maar zeker niet storend en eigenlijk wel leuk: weer eens wat anders dan een strakke hippe tent.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Na 8 jaar geleden een rauwe biefstuk te hebben gegeten, hebben we weer een poging gewaagd. Helaas kon de kok het nog steeds niet voor elkaar krijgen om een simpel biefstukje te bakken. Na de rauwe biefstuk opgepiept te hebben was hij nog steeds rauw. De service was daarentegen prima en het decor erg gezellig. Kortom een prima restaurant voor een drankje en een sateetje of een schnitzel maar meer zit er helaas niet in.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Lagen in Volendam met ons jachtje, moesten natuurlijk weer even naar de oude Helling, lekkere sfeer, tikkie ouderwets, maar dat mag hier gewoon. Lekkere paling, zalm en garnaaltjes vooraf en een prima carpaccio. Gewoon gamba's als hoofdgerecht mogen nemen, terwijl het eigenlijk een voorgerechtje was! Heerlijk rood wijntje.
Prachtig uitzicht over de haven, kortom, een bezoekje aan Volendam is niet kompleet zonder een etentje bij dit restaurant!
Kantklossen .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Dagje Volendam s,middags gingen we hier naar binnen .We werden hartelijk ontvangen .
We namen een glas droge witte wijn en bestelden paling en zalm op toast. Het zag er mooi uit en was heerlijk van smaak. Daarom besloten we er s,avonds ook te gaan eten . We gingen voor de wild gerechten vooraf hadden we alle beide portabello gevuld met wild gehakt en gegratineerd met kaas. Het kwam in een leuke ovenschaaltje en smaakte heerlijk. Daarna had een de herte sucade met wildsaus en de ander had het veluwse wildrolletje dat was konijnenfilets .Het zag er oog strelend uit en het was allemaal even mals en over trof onze verwachtingen. zeer zeker een aanrader we komen hier zeker terug. Heerlijk eten fijne bediening en gezellig om te zitten.
Brambo H.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Wij waren hier met zijn vieren. Voor één persoon aangegeven glutenvrij, waar gelijk rekening mee gehouden werd en tijdens het bestellen mee gedacht werd, hulde. Als vooraf, gluten vrij brood warm geserveerd. Voor de rest kleine broodjes met knoflook- en gewone boter. Voorgerecht heerlijke paling met vers geroosterde toast en boter, carpaccio (rekeninghoudend met glutenvrij). Hoofdgerecht 2x lekkere malse sparerib en 2 flinke gegrilde zalm porties (een op verzoek zonder sauce, met rijst en groente). De gebakken aardappelen zeer lekker. Nagerecht 1x creme brulee, rest koffie geen ruimte meer voor toetje!
Vriendelijke service ondanks de drukte (veel gereserveerde tafels, gasten moesten weggestuurd worden). Jassen werden bij binnenkomst aangenomen en er was een gezellige gemoedelijke sfeer en personeel maakten nog korte gesprekjes met je. Je moet wel de tijd nemen, wij vonden dat prettig bij andere zaken zie nog wel eens dat je bijna wordt weggekeken.
Culinairist .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Zeer gezellig en mooi ingericht restaurant aan 'De Dijk' van Volendam. Natuurlijk veel visgerechten op de menukaart, maar ook de vleesgerechten mogen er zijn. Goede wijnkaart. Vriendelijke en snelle service. 's Zomers kun je plaats nemen op een overdekt terras en onder het genot van een hapje of een drankje over het Markermeer turen. Een echte aanrader.
Criston S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Goed ontvangst, overzichtelijke kaart. Gegaan voor de spare-ribs en eerlijk is eerlijk, zelden zo lekkere malse spareribs gehad in Nederland, hulde! Partner had vis mix en was ook zeer tevreden met het geheel. Jammer dat het op 2 uur rijden ligt, anders kwamen we hier vaker. Prijs kwaliteit zijn top.
Nancy K.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2013
Toen we binnen kwamen stonk het heel erg naar riool. Echt niet te doen. We kozen een andere tafel, maar de stank bleef. We kregen snel het voorgerecht. Na anderhalf uur kwam pas het hoofdgerecht. De varkenshaas met pepersaus was echt niet lekker. De saus was waterig en het vlees was smaakloos en taai.
De bediening vertelt niet was zij voor bijgerechten op tafel zet. Wij dachten prei, maar het bleek witlof. We hadden als dessert een Dame Blanche. Ook niet lekker want in het ijs zaten ijsklonten. Het was een grote teleurstelling. Wij gaan er nooit meer eten.
Karnjanak .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2012
de slibtong was van zeer hoge kwaliteit, bediening zeer vriendelijk. zeer mooi uitzicht op de haven. Beste restaurant in Volendam.
H. T. M.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2012
Een dagje Volendam. Met zijn gezellige dijk met heel veel toeristen.
Wat zijn weerslag kent in de iets hogere prijs dan we normaal gewend zijn in andere vergelijkbare horeca gelegenheden.
En er is een over vloed aan keuze van restaurants, dus we lopen er gewoon eentje na binnen waarvan we via de mobiel wel goeie reacties gelezen hadden even snel.
Ik begin met een door de chef geselecteerde combinatie van gerookte IJsselmeer paling, gerookte Noorse zalm, gerookte heilbot en forel en afgemaakt met heerlijke Hollandse Noordzee garnalen , begeleid door een verse huis gemaakte cocktailsaus en geserveerd met vers geroosterde toast en boter wat hier op de kaart staat als Assiette "Ouwe Helling.
Ruime hoeveelheid vis met een licht pittige maar toch ook best frisse cocktail saus en heerlijk knapperig geroosterd brood.
Aan de overzijde van de tafel verschijnt een zilt geurende vissoep die rijk gevuld is met vis, waar volop door mijn tafel dame van wordt genoten.
Aangezien ik een vermoeden had dat het voorgerecht een over vloed aan vis zou hebben had ik als hoofdgerecht gekozen voor een gegrilde kalfsentrecote met een dakje van rösti en huisgemaakte kruiden boter.
Het vervolg gerecht aan de overkant van de tafel was weer iets wat gevangen wordt in het water en waar Volendam naast het maken van muziek zijn geld ook mee verdiend, het vangen van vis.
Het werd een in roomboter gebakken Roodbaars met een saus van kruiden en Hollandse garnalen.
Iets aan de droge kant en de saus was beetje wrang van smaak.
De gebakken aardappelen zeer lekker, de groente was een beetje tussen de dijk en de aangemeerde vissersboten, oftewel tussen wal en schip. Beter gezegd wel of niet een voldoende?
Afijn we zijn een gezellige dag uit met zo te zien nog eens duizenden en duizenden toeristen die we zien voorbij zien lopen of die ook een plekje hebben weten te vinden bij 'd Oude Helling.
We kijken nog even de dessert kaart in, maar hadden ook een gezellige ijs kraam gezien aan de dijk, en besluiten daar de avond af te sluiten met een paar bollen ijs op een koekje en dan genieten van het uitzicht over de haven.
De bediening was vlot en vriendelijk.
Uit eindelijk een voldoende, maar voor de prijs die men vraagt verwachten wij iets meer dan we kregen.
Komt mischien dat we ook veel andere ervaringen hebben in wat minder toeristische gebieden waar je voor het zelfde geld meer kwaliteit krijgt.
Maar het is voor iedereen die Volendam bezoekt zeker wel een adres om aan te bevelen.