d' Oude Helling

Zuideinde 5 1131 AC Volendam Nederland Kaart

Over het restaurant d' Oude Helling

Dineren aan de haven van Volendam

Gelegen aan de oude haven van Volendam, in het pand van de vroegere oude Scheepswerf, zet Restaurant D’Ouwe Helling speciaal voor jou spare-ribs en sappige vleesgerechten op tafel. Naast het diner, vers bereid met een persoonlijke touch, ben je ook welkom voor een borrel of een drankje. Genieten kan bovendien op het verwarmde terras, waarvan het uitzicht op de sfeervolle Haven en Dijk elke bezoeker behaagt.

Meer informatie over restaurant d' Oude Helling

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 11:00 - 22:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
7,2
Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant d' Oude Helling

Sjoerd R.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Heerlijk op het terras gezeten met mooi uitzicht over de haven van volendam. Vooraf een broodplankje en als hoofdgerecht spareribs de garing van het vlees was perfect je kon het vlees zo van het bot afhalen. Het bedienend personeel was vriendelijk. Ik kom hier zeker nog een keer terug.
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Wij hebben hier gisteren een lunch gehad en daar waren we niet tevreden over.
Ik had een broodje kipsalade en de kip was heel ver te zoeken meer salade als kip en hetzelfde geldt voor het broodje met carpacio zat ook veel sla onder en weinig carpacio!
We hadden het gemeld bij de bediening en die zei ik ga het doorgeven aam de kok verder niks meer gehoord hiervan met het afrekenen wij gaan hier niet meer heen een broodje kost gemiddeld 9,00 euro en dan verwacht je toch meer kip of carpacio in je broodje.
Heel jammer
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Géén aanrader: 2x kipsteak en beide rauw van binnen. Scholfilet smakeloos.Carpaggio weinig smaak en buikpijn achteraf! Personeel geïrriteerd door opmerking hierover. Slechte behandeling en afhandeling!
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Via een WL deal kunnen genieten van een 5 gangen diner. De amuse vond ik een wat gekke combinatie, een plakje brie op een schijf komkommer, maar de rest was voortreffelijk. Binnen de deal mochten we onze keuze gewoon a la carte maken. Vooraf de gamba's, precies goed gegaard. Als tussengerecht de vissoep, ook hierin was de vis precies goed geaard, nog lekker zacht en mals. Als hoofdgerecht de poon op huid gebakken en als nagerecht het chocoladetaartje met vloeibare binnenkant. En dat alles voor de prijs van de WL deal
Edwin B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Lekker gegeten. Leuke tent.
Alleen tussen voor en hoofdgerecht een te lange tijd. Maar kon komen omdat het gewoon volle bak was.
Dorien P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Goede sfeer en fijne bediening!
Melissa K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Via WL Deal bij dit restaurant gegeten. Wij hadden de deal gekocht van onbeperkt spareribs inclusief dessert. Het eten was erg goed en lekker. Bediening was snel. We hebben dankzij WL Deal hier kunnen eten voor een mooi prijsje!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Mooie locatie vooral bij zonsondergang met mooi weer op het buiten terras zit je heel mooi. Eten goed en lekker. bediening prima.
weberdiks .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vriendelijke en gastvrije ontvangst. Mooie ligging, leuk terras, binnen ook sfeervol . Eten goed , mijn gekookte mosselen niet zo ,( klein, droog en iets te gaar) spareribs van echtgenoot goed. Maar de vriendelijke bediening maakte veel goed!
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk gegeten Varkenshaas met pepersaus en gebakken aardappeltjes en 2 soorten groenten. Genoeg keuze op het menu, vorige keer de spareribs gegeten "overheerlijk". Wanner ik weer in Volendam kom dan ga ik zeker hier weer eten omdat het een gezellige ambiance heeft.
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Het restaurant is oud-Hollandsch ingericht met een vleugje Volendam erbij en ligt zeer mooi gelegen dwars op de dijk, het terras is hier zeker aan te bevelen.

Het personeel was zeer adequaat en de gastheer had vroeger zelf in de keuken en kon ons goed informeren omtrent de menu's en gerechten.

Wij aten met vier personen, vooraf had ik een combinatie van gerookte zalm en paling met toast. Zalm was prima van smaak maar de paling behoorde (hoe kan het ook anders) tot de buitencategorie, overheerlijk. Verder had ik de huisgemarineerde spareribs geserveerd met 3 koude sausjes, de spareribs waren zeer goed te eten. De marinade had iets verrassender gekund maar de ribs zelf waren mals, verder waren de sausjes prima.
Als dessert had ik de vanille-ijs met warme amarene kersen, ijs was goed (geen brokjes ijs e.d.) de kersen werden geserveerd in een klein jus-kommetje.

Bij de bovenstaande gerechten heb ik tweemaal de speciaalbier van Hertog Jan Lentebock gedronken omdat het al wat warmer was. Ze hebben echter een zeer mooie wijnkaart waar ik de volgende keer iets van ga proberen want ik kom zeker hier terug
gonniemeinen .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten,de voorgerechten zijn allemaal heerlijk, dehoofdgerechten
idem dito, de beste spare-ribs!
De bediening is vlot en atent.
Ons toetje is altijd french koffie.
De ambiance is nostalgisch en gezellig!
Kortom aanbevolen!
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
We kozen het menu van €31. Wist niet of roodbaars een zee- of zoetwater vis was. Wist de bediening ook niet. ( zag op Internet vis uit de oceaan). Voor gerookte zalm en paling. Als hoofdgerecht T Tongrolletjes en ik dus roodbaarsfilet met garnalensaus
Erbij schaaltje gegratineerde lof, + schaaltje wortel etc. Erbij gebakken aardappeltjes helaas met een of ander kruidenmengsel bestrooid, dat was jammer en ik Vond het niet lekker. Er is niks mis met gewone eenvoudige aardappelen zonder poespas.
Veel volendammers in de zaak
Het was druk
Oudhollandse inrichting met van alles aan het plafond. Vriendelijke bediening.
Bert T.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Ouderwetse gastvrijheid, 2x voorafje ipv vooraf en hoofd wad geen probleem. Heerlijke gerookte vis. Lekkere hoofdgerecht. Prima witte huis wijn.
Claudia D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijk eten, leuke bediening, vooral het Volendams accent, lekker wijn en normale prijzen. Aanrader om te gaan eten. Op de dijk nabij alle leuke barretjes.
Marika D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Prima gegeten, geen Haute cuisine, maar gewoon degelijk en goed. Vriendelijke en attente bediening. Entourage wat oubollig en gedateerd, maar zeker niet storend en eigenlijk wel leuk: weer eens wat anders dan een strakke hippe tent.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Na 8 jaar geleden een rauwe biefstuk te hebben gegeten, hebben we weer een poging gewaagd. Helaas kon de kok het nog steeds niet voor elkaar krijgen om een simpel biefstukje te bakken. Na de rauwe biefstuk opgepiept te hebben was hij nog steeds rauw. De service was daarentegen prima en het decor erg gezellig. Kortom een prima restaurant voor een drankje en een sateetje of een schnitzel maar meer zit er helaas niet in.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Lagen in Volendam met ons jachtje, moesten natuurlijk weer even naar de oude Helling, lekkere sfeer, tikkie ouderwets, maar dat mag hier gewoon. Lekkere paling, zalm en garnaaltjes vooraf en een prima carpaccio. Gewoon gamba's als hoofdgerecht mogen nemen, terwijl het eigenlijk een voorgerechtje was! Heerlijk rood wijntje.
Prachtig uitzicht over de haven, kortom, een bezoekje aan Volendam is niet kompleet zonder een etentje bij dit restaurant!
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Dagje Volendam s,middags gingen we hier naar binnen .We werden hartelijk ontvangen .
We namen een glas droge witte wijn en bestelden paling en zalm op toast. Het zag er mooi uit en was heerlijk van smaak. Daarom besloten we er s,avonds ook te gaan eten . We gingen voor de wild gerechten vooraf hadden we alle beide portabello gevuld met wild gehakt en gegratineerd met kaas. Het kwam in een leuke ovenschaaltje en smaakte heerlijk. Daarna had een de herte sucade met wildsaus en de ander had het veluwse wildrolletje dat was konijnenfilets .Het zag er oog strelend uit en het was allemaal even mals en over trof onze verwachtingen. zeer zeker een aanrader we komen hier zeker terug. Heerlijk eten fijne bediening en gezellig om te zitten.
Brambo H.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Wij waren hier met zijn vieren. Voor één persoon aangegeven glutenvrij, waar gelijk rekening mee gehouden werd en tijdens het bestellen mee gedacht werd, hulde. Als vooraf, gluten vrij brood warm geserveerd. Voor de rest kleine broodjes met knoflook- en gewone boter. Voorgerecht heerlijke paling met vers geroosterde toast en boter, carpaccio (rekeninghoudend met glutenvrij). Hoofdgerecht 2x lekkere malse sparerib en 2 flinke gegrilde zalm porties (een op verzoek zonder sauce, met rijst en groente). De gebakken aardappelen zeer lekker. Nagerecht 1x creme brulee, rest koffie geen ruimte meer voor toetje!
Vriendelijke service ondanks de drukte (veel gereserveerde tafels, gasten moesten weggestuurd worden). Jassen werden bij binnenkomst aangenomen en er was een gezellige gemoedelijke sfeer en personeel maakten nog korte gesprekjes met je. Je moet wel de tijd nemen, wij vonden dat prettig bij andere zaken zie nog wel eens dat je bijna wordt weggekeken.