d'Oliviera

Kerkstraat 50B 9641 AT Veendam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant d'Oliviera

Jeanine D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Vanwege de reünie van de lokale scholengemeenschap was het hele restaurant vooraf voor ons gereserveerd. De drie gangen vis, vlees of vega waren zeer smaakvol, de timing goed strak geregeld en de porties op zijn Gronings: groot! Chapeau!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Allereerst een adreswijziging: het is niet kerkstraat nummer 506, maar 50B, dat scheelt wat zoeken. Het restaurant zag er erg gezellig uit. De bediening was vriendelijk, maar wat onervaren.
Een broodplankje met tapenade en aioli als welkom, top! Na het voorgerecht, een erg goede carpaccio (waar ik meestal toch wel wat op aan te merken heb), werden mijn zorgvuldig volgens de etiquette op het bord geplaatste mes en vork er weer afgehaald om op tafel (of servet) gelegd te worden voor het hoofdgerecht. Dat vind ik een afknapper en het kan ronduit onsmakelijk zijn afhankelijk van de voor en hoofdgerechten. Het is toch niet zo'n ramp om even twee stukjes bestek schoon aan te leveren? Het hoofdgerecht was een pizza quattro formaggi, die goed van smaak was, maar waarvan ik de bodem aan de dikke kant vond, met name de randen. Dit is uiteraard mijn persoonlijke smaak. De rode huiswijn was zo geslaagd dat ik naar de naam heb gevraagd (en gekregen). Nog een bonuspunt voor de Italiaanse achtergrondmuziek. Het klinkt zo logisch in een Italiaans restaurant maar er zijn er zat die dat toch niet helemaal begrepen hebben...
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Door de AH-restaurant-actie de afgelopen maanden niet hier maar geregeld elders gegeten. Maar de kansen keren :-) Een uitnodiging voor vaste klanten lokte ons met drie menu's (vlees, vis, vegetarisch) voor een sympathieke prijs weer eens naar d'Oliviera. En we waren niet de enige: één tafeltje bleef onbezet, verder was alles bezet!
Voorgerecht een flinke salade met mozzarellabolletjes, verse en gedroogde tomaatjes, gemarineerde (?) groene olijven en dunne plakken Toscaanse pecorinokaas, en een heerlijke dressing; als hoofdgerecht een pastagerecht, soort lintmacaroni (pappardelle) met broccoli en gorgonzolasaus - eenvoudig maar lekker: effectief en voedzaam!! Ik probeerde het maar weer eens met de rode wijn, die viel (persoonlijke smaak?) in het verleden wel eens wat tegen maar dit keer een prima glas dat uitstekend aansloot bij het hoofdgerecht.
Als nagerecht een plak panna cotta met een rodevruchtensaus, erg lekker!
Toen nog een glas Pesca (perzikgrappa)/ kop espresso en daarmee sloten we deze drukbezochte avond af.
Groot compliment voor de kok!!! Ondanks de hoge bezettingsgraad werkte hij in zijn eentje!! geconcentreerd de bestellingen voor de hoofdgerechten af (restaurant en óók nog afhaal- en bezorgbestellingen!), een assistente verzorgde (voor zover ons een blik in de keuken mogelijk was) de voor- en nagerechten.
Voor ons nog steeds de favoriete plek voor een Italiaanse maaltijd!
Muppetneus .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Eten hier geregeld en kiezen soms van de kaart of leten ons verrassen door de kok. Altijd heerlijk en bijzonder!
Leuke sfeer, leuke bediening en altijd lekker.
En gaat er een keer wat mis met een bestelling(1x een verkeerde pizza gekregen) dan wordt dat goed en netjes opgelost.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Bij d'Oliviera voelen we ons altijd welkom, we komen er een keer of vier per jaar. Het is altijd lastig kiezen: nemen we een voorgerecht en een hoofdgerecht, of gaan we voor een hoofdgerecht en een nagerecht? Het is allemaal zó lekker... Mijn pizza peperono spicial die ik in nov. 2014 had, was me zeer goed bevallen, dat vroeg om een herhaling. Mijn partner koos voor de pizza bruchetta. Beide pizza met de bekende fantastische bodem: dun en een krokante rand zonder zwarte stukjes onderaan. Vulling ruim voldoende, goed verdeeld en mooi neergelegd: dat ziet er meteen aantrekkelijk uit bij het serveren.
Bij ons vorige bezoek zat de zaak bijna helemaal vol, veel groepen die het aan de lange tafels duidelijk naar hun zin hadden. Deze keer weer sfeervol met twee groepen, verder wat families/gezinnen/stellen, en wat afhaalklanten.
Als de drukte uit de keuken is, maakt de kok een rondje door de zaak en heeft de tijd voor een praatje met de klanten.
Helaas, vind ik, mist nog steeds een wat betere wijnkaart, maar voor de aperitieven en digestieven is de keus voldoende - dus met een Sambuca nigra en een limoncello konden we deze avond weer top afsluiten (al is het wel heel moeilijk om de verleiding voor het lekkere ijs van 4 grote bollen Copa d'Oliviera te weerstaan).
Winter66 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Gisteren bij Oliveira gegeten in plaats van een pizza hebben we Tavolatadi Delizie gegeten dat zijn verschillende koude en warme gerechten heerlijk de bediening was snel en goed.
volgende keer weer
Bmartena .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Vanavond met zijn vieren Mediteraans genoten bij D'Oliviera.

Na een hartelijk ontvangst door de eigenaar konden we plaatsnemen aan een mooi tafeltje aan het raam dat was gereserveerd.

2 van ons gingen voor pizza met broodjes & kruidenboter vooraf en aan mijn kant van de tafel werd er twee maal gekozen voor het 4-gangen vismenu.

Normaal zou ik bij een Italiaan niet snel voor vis gaan. De pasta's, lasagna's en natuurlijk pizza's zijn hier de 'veilge keuze', maar vanavond konden we het niet laten.

We startten met een heerlijk bordje koude zalm, meloen, garnaaltjes en een rucola-sla melange met een honingzoete dressing. Super. Het zoute van de vis combineerde geweldig met de zoetige sla en meloen. De zalm en garnaaltjes waren bovendien lekker vers.

De tweede gang van het menu bestond, voor zover ik het kon proeven, uit met spinazie gevulde pasta in een saus van gorgonzola en pesto. Dit betekende een perfect al dente gegaarde pasta met een ietwat romig sausje. Lekker! De broodjes waren ook geserveerd aan de andere kant en deze vielen evenwel goed in de smaak.

TIjd voor de hoofdgerechten. Voor ons kwam zalm met garnaaltjes, begeleid door pikante spagethi en wederom heerlijke (rucola)salade met olijven. De zalm was zeer mooi gegaard en de garnaaltjes waren voorzien van een pikant sausje dat ik niet helemaal kon plaatsen, lekker was het in ieder geval.

Dan de pizza's. Goed van formaat en hier wederom de verse ingredienten die het tot een feestje maakten. Vooral de pizza Affetatti zag er aantrekkelijk uit. Mooie Italiaanse salami en rijkelijk bestrooid met verse parmezaan.

We sloten af met vier verschillende nagerechtjes. 3 maal ijs en een tiramisu voor mij. Het ijs was prima en naar wens werd er bij de coupe met walnoten slagroom toegevoegd. Mijn tiramisu was eveneens lekker. Niet bijzonder, maar gewoon zoals het hoort.

Al met al hebben we een avond enorm genoten van wat D'Oliviera te bieden heeft. Verse producten, op de juiste manier bereid en geserveerd. Bedankt, wij komen wel terug!
Lacena .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013

De inrichting is veranderd en ziet er nu top uit ! Zeer vriendelijke bediening en heerlijke pizza's en koffie !
Enkele tips: vraag kinderen of ze hun pizza in enkele stukken voorgesneden willen. Het leek alsof de tiramisu niet huisgemaakt was. Vrolijk het kinderijsje op met een kleine versiering. De bonbon al bij de koffie serveren is lekkerder dan erna bij de rekening. Een puntje: sinaasappelsap besteld, fanta gekregen. Maar niets van gezegd omdat de ober zo vriendelijk was ... Afsluitend: een heerlijke avond gehad met de kinderen! En de broodjes van het huis zijn voortreffelijk ...

• Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Je gaat naar een Italiaans restaurant om er lekker te eten en wat dat betreft stelde d'Oliviera in Veendam opnieuw niet teleur. Deze keer lieten we ons verrassen door het (vegetarisch) driegangen-menu. Het is allemaal fraai opgemaakt uit, het water loopt je in de mond en de smaak is helemaal top! Opnieuw bewijst de kok dat hij de kunst van het koken beheerst, zijn pasta is wat je je voorstelt bij een Italiaanse pasta, en zowel je koude als je warme gerechten zijn mooi op temperatuur: wat koud moet zijn is koud, wat warm moet zijn is ook echt warm (en dat kom je wel eens anders tegen, helaas.)

De service was iets minder correct dan we gewend waren, een stagiair of beginner aan het werk? Ik bedoel, welke ober of serveerster geeft de gast het bestek door dit bij het gedeelte dat later met het eten in contact komt, beet te pakken? Een beginnersfout, zullen we maar denken.

Positief verrast waren we door de verbeteringen aan het interieur! De eigenaar van de zaak heeft in onze ogen een bijzonder goede keus gedaan met prachtige houten tafels, die komen de sfeer ten goede.
We zijn benieuwd naar de volgende stap op dit vlak... de vloer? de muren? Of toch iets aan de kaart (de dranken / wijnkaart)?

WvanderVeen .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Via de recensies op IENS hier gegeten. In één woord: voortreffelijk !! Je merkt dat de eigenaar / kok er echt voor gaat. Eerst "gewoon" brood met kruidenboter. Geen standaard stokbroodje, maar heerlijk vers gebakken broodjes; lekker warm en smaakvol. Daarna een heerlijke frisse salade; zeer gevarieerd klaargemaakt. Geen harde slastukken etc. Daarna onze pizzas: echt voortreffelijk. Dunne krokante bodem; lekkere vulling met heerlijke Italiaanse smaken. Ook niet te vette salami. Zo wil je dat een pizza smaakt en dat doet ie ook !! Eén minpuntje: serveer zo'n lekkere pizza niet op koud bord, maar op voorverwarmde, dan blijft hij langer warm en lekker. Daarna nog thee met een bonbon. Prima !
Bediening was vriendelijk, attent en betrokken. De zaak oogt een beetje gedateerd, maar heeft wel sfeer.
De prijs is beslist niet hoog. Een karaf water is gratis; zo hoort dat ook !

Kortom: echt een aanrader !
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Veruit het beste Italiaanse restaurant uit Veedam en omstreken. Heerlijke gerechten. Je proeft dat alle ingrediënten vers zijn en met liefde worden bereid.
Ook ideaal dat ze bezorgen.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Het enige Italiaanse restaurant waar we geregeld en met veel plezier gaan eten en ook met een gerust hart gasten mee naar toe nemen. Ook met groepen, zeker als je de eigenaar/kok vraagt laat maar eens zien wat je kan, doe maar iets buffet-achtigs of een reeks schalen met hapjes: hij kan echt wel wat!
Vergeleken met de andere 'Italiaanse' mogelijkheden in Veendam een klasse apart. Zowel voor veg. pasta (!!) als de veg. pizza goede ervaringen. Godzijdank gaat hier de smaak niet ten onder aan een overmaat zout! Je proeft wat je eet. Een verademing.
Dat wil niet zeggen dat er geen verbeteringen mogelijk zijn... (zo zou ik eens naar de wijnen kijken, en de inrichting, tja, eh, dat is niet helemaal 2013) maar door het goede eten komen we er toch steeds weer terug.
W D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
Eindelijk een Italiaans restaurant. de echte orginele smaak en de trots van de eigenaar.
Pasta menu is iets bijzonders. iedere hoekje van je bord weer een andere smaakbeleving.
Echte Pizza.
enige min puntje de tiramisu was niet zelf gemaakt en dat proef je toch.
een aanrader voro wie nog even terug op vakantie wil.

Harrie M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2012
Heerlijk gegeten vanavond. Het is altijd een deceptie als je net terug bent uit Italie en dan uit eten gaat in Nederland. Maar vanvond duidelijk niet. De kok gevraagd naar wat hij adviseerde voor de avond en genoten van Ossehaas, Salade en Pasta. De buffelmozzarella was erg goed en alles smaakte in goede harmonie. Na afloop eigengemaate tiramisu. Goede passende wijnen erbij. Aanrader voor liefhebbers van de echte Italiaanse keuken.