D' Olifant

Meer informatie over restaurant D' Olifant

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Vanavond heerlijk gegeten met 6 personen. Het concept werkt goed met een kaart waar je na elke gang een nieuw gerechtje kiest. De gerechten zijn met goede ingredienten bereid en meestal keurig bereid en smaakvol (en enkel te gaar stukje zalm of biefstuk daargelaten). Prima huiswijn en erg vriendelijke en informele sfeer met de bediening. Erg leuk met deze nieuwe eigenaar na de wat minder positievere ervaringen jaren geleden. Dit is nu weer een aanrader in heerhugowaard
rstbbe .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
We hebben hier met 11 personen, genoten van het Genieten zonder limiet arrangement.
We werden vriendelijk bij binnenkomst geholpen, jassen werden aangenomen en kregen begeleiding naar de tafel.
Uitleg van het arrangement, was duidelijk,
Bediening kwam regelmatig langs, en hield het allemaal goed in de gaten,
Het eten was naast de mooie presentatie, ook heerlijk.
Afhandeling was prima,
Voor grotere groepen ook een aanrader!
Ruud K.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Door het concept, van kleine hoeveelheden en veel keuze, bevalt dit uitstekend. Er is voor een ieder wat te kiezen en de bediening is vriendelijk en vlot.
Wij hebben niets gegeten dat we minder van kwaliteit of smaak was.
Kortom, echt een aanrader.
Ivo T.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
De service was zeker goed. We waren welkom met iemand die rolstoel gebonden is en een blindengeleidehond. Er is geen invalide wc, maar met een beetje passen en meten is het goed te doen in het normale toilet. Het is een all you can eat restaurant. Voor 25 euro per volwassene of 3 euro plus de leeftijd van een kind (3 tm 11 jaar), heb je genoeg keuze.
Wesley R.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Lekker gegeten, gekozen voor geniet zonder limit. Een aanrader als je lang en veel lekkers wil eten, sneller eten kan natuurlijk ook. Wij komen zeker terug.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Echt een heel erg leuk restaurant en zeker het concept van geniet zonder limiet vind ik erg leuk, maar nu ze dit al een paar jaar hebben, beginnen we te merken dat een aantal gerechtjes van de kaart toch niet meer zo lekker zijn als een paar jaar geleden. Dat bijvoorbeeld een ijshoorntje taai is en de pannekoeken lijken opgewarmd. Als dit weer op het niveau van aan het begin zou zijn, dan krijgt dit restaurant een dikke 10 van mij.
De bediening is daarentegen extreem goed en lijkt echt plezier in het werk te hebben en de sfeer is fantastisch.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met z'n vieren van te voren een tafeltje gereserveerd. Dat bleek duidelijk nodig want het restaurant zat afgeladen vol. Toch merkte je daar weinig van toen we aan tafel zaten. De indeling zorgt ervoor dat je niet te veel overlast heb van de grote hoeveelheid mensen. De aankleding was huiselijk en de stoelen zaten erg prettig. De bediening was enthousiast en met enige vorm van humor. Ze waren qua bediening van het eten en het ophalen van de bestelling (geniet-zonder-limiet-menu) adequaat. Echter op drinken hoefde ze waarschijnlijk weinig te verdienen op ons. Want daar vroegen ze nauwelijks om. Maakt de avond weer wat goedkoper. Het eten was zeer smaakvol. Een fijne uitgebreide kaart met veel nieuwe gerechten om uit te proberen. De wachttijd voor het eten was zeer acceptabel, en dat terwijl het zo druk was.

Alles bij elkaar een zeer geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar!
Peer35 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Eerste kerstdag in d'Olifant met 13 mensen gegeten. We hadden gekozen voor het "zittend"-buffet met zeer vele hapjes. Gelukkig eindelijk een keer een restaurant waar je eens niet bent overgeleverd aan een duur en verplicht ( en dikwijls slecht ) kerstmenu. Heel goed idee was het trouwens dat de "Hapjeskaart" was uitgebreid met een aantal kleine wildgerechten. Perfecte keuken. Ondanks de drukte een heel ontspannen sfeer. Geen lange wachttijden tussen de bestellingen. Vriendelijke bediening en ook met gevoel voor humor: maar wel met de exacte juist aangevoelde "afstand".
Hulde ook aan de keukenbrigade. ( Zelfs toen een jonge gast voor de aardigheid - buiten de kaart om een frikandel, en later een bigmac bestelde - werden die in zeer kleine vorm ook geserveerd. Een iPhone en Tablet werden bij een latere bestelling niet gehonoreerd !! )
Houdt deze formule er op feestdagen in !!!!
Heerlijke ontspannen kerstavond !!!
P.t.H.
Momiep123 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Het geniet zonder limiet menu genomen, alleen bleek er bij een aantal gerechten nog extra gerekend te worden waardoor het nog duur uitkwam. En je moet betalen voor water, heb ik ook altijd moeite mee. Voor mij geen 2e x meer.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Uit eten met de meiden van volleybal. Gezellig gezeten, gedronken en gegeten. Eten was goed, bediening ook. Alleen jammer dat er voor bepaalde gerechten bijbetaald moet worden.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Op een drukke zaterdagavond -alle tafels waren bezet- hebben we het ‘geniet zonder limiet’ menu gekozen. (€ 25) De kwaliteit was redelijk, geen culinaire hoogstandjes, gewoon lekker zonder opsmuk. De snelheid zat er goed in, geen storend lange wachttijden. Na 6 verschillende gangen was het verzadigingspunt bereikt. Jammer was, dat na een glas witte wijn, de opvolgende rode wijn in hetzelfde glas werd geschonken… Al met al een goede prijs – kwaliteit verhouding in een nostalgische omgeving met een alerte bediening.
Proeftkonijn .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Op een doordeweekse dag wezen eten met groep van acht man sterk. We gingen voor het 'Geniet zonder limiet'-menu, wat zeer in de smaak viel. Meestal huiver ik een beetje van deze 'All You Can Eat'-insteek, omdat ik het doorgaans alleen bij de goedkopere restaurants ben tegengekomen, waar de kwaliteit van het eten sowieso al te wensen overlaat.

Dolgelukkig was ik dus, toen ik er achterkwam dat dit restaurant de uitzondering op mijn regel vormt. Stuk voor stuk allemaal bijzondere gerechten, waarvan de meesten ook nog zeer goed smaakten. Kleine gerechten, wat goed combineerde met de grote keus ervan. Elke gang kwam telkens wel nipt op tijd aan, waardoor ik niet zou willen weten hoe dit menu op een drukke zaterdagavond uitpakt. Gelukkig hebben ze ook nog een gewone kaart.

Uiteindelijk waren na maar liefst acht gangen onze buiken gevuld. Ik houd van nieuwe dingen, dus het feit dat ik zeven nieuwe gerechten had geproefd, voegde alleen maar toe aan de voldoening. Het decor zat mij wel snor. Ik ben geen binnenhuisarchitect, maar de stoelen zaten aangenaam.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Wij hebben op zaterdagavond met een grote groep genoten van het 'geniet zonder limiet' arrangement incl onbeperkt drinken. Het is ons en onze tafelgasten erg goed bevallen. Het eten was lekker, er was voldoende keuze. Het duurt even voor je de volgende gang kreeg, maar we konden in de tussentijd lekker bijkletsen. Drinken werd voldoende bijgeschonken. De bijgerechten waren smakelijk, brood met smeersels/friet met saus en/of pasta. Enig minpuntje vond ik dat je voor sommige 'huisspecials' een meerprijs moest betalen. Ik zou er kleinere porties van maken en ze gewoon meenemen op de kaart of ze in het geheel weglaten van deze speciale 'geniet zonder limiet' lijst. Maar verder prima gegeten, volop keuze, smakelijke gerechten in een gezellige ambiance! Gratis kopje koffie/thee met bonbons toe ;-)
Lydx .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Heerlijk gegeten, op de prijs kwaliteit verhouding valt niets af te dingen.
Bediening is prima. De mayonaise gehad voordat mijn friet op is. Dat heb ik elders vaak anders meegemaakt en ze kijken regelmatig even of je nog iets nodig hebt. Ja en wat betreft het decor, het ziet er gezellig uit al mag de verlichting wat warmer.
shiv .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
het leek ons een leuk idee om het nieuwe arrangement uit te proberen , onbeperkt eten voor om en nabij de 24 euro. er werd ons verteld dat we zo vaak mochten bestellen als we wilde en dat het een soort tapaz hapjes waren, het viel vies tegen, weinig smaak aan de gerechtjes om de 3 kwartier pas weer het volgende hapje, toen we dit melden was het excuus dat het druk was, er zaten inderdaad nog 4 tafels. dan houd je je hart vast als je dit arrangement gaat doen als het echt druk is. van half 6 tot half 10 5 kleine hapjes en pas bij het 2de toetje had ik het idee dat ik wat gegeten had. ik ga dan liever voor 10 euro meer naar een ander restaurant op het coolplein waar het eten wel ergens naar smaakt en je niet de neiging krijgt om erna nog langs de snackbar te gaan
Levensgenieters2009 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Hier gegeten met mijn partner op aanraden van collega. Zeer slecht gegeten. Vlees was niet goed mals. Bij aanspreken hierop van de bediening kwam de gastheer zelf aan tafel staan om op zijn manier te laten zien dat het vlees mals genoeg was door het met een van onze messen zelf in stukjes te snijden.

Verder erg opdringerigere bediening mbt tot doordrammen of je nog iets wilde drinken.

Voor ons nooit meer!!
Anza .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Via vakantieveilingen hier gegeten. Had de recensies gelezen op internet en had geen hoge verwachtingen. Wij hebben echter een uitstekende avond gehad met erg goed eten (4 gangenmenu), heerlijke wijn en een zeer prettige bediening. Wij gaan zeker nog een keer terug. Het eten was tot in de perfectie klaargemaakt, porties waren prima en er werd ook gelet op details. Zelf nog koffie besteld. Ook deze werd vergezeld door een likeurtje van het huis en een chocolaatje. Prima prijzen voor drankjes. De atmosfeer beschrijven wij als romantisch en gemoedelijk. Wij kunnen dit restaurant zeker aanbevelen en hopen dat zij deze kwaliteit vasthouden.
Kadetje .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Vanavond gastvrij ontvangen met onze dochter. Vlakbij huis (achteraf) een gezellig en knus (beetje pimpen) restaurant, en een groot winkelcentrum en bioscoop complex op 1 min. afstand. Prima parkeren in overdekte garage. Warme sfeer binnen met veel hout en dakpannetjes als plafond. Het eten perfect geserveerd op loei hete borden door gemotiveerd personeel. Via de bon inderdaad beperkte keuze maar niets mis mee (vis/vlees). Leuke opbouw; gevarieerde schotel als voorgerecht en soepje vooraf. Hoofdgerecht met voldoende salade en heerlijke krieltjes (hoefde niet zoals meestal bij te vragen). Ook het dessert heerlijk, mooi opgediend en smaakvol verwerkt.
Helaas niet lang nagezeten wegens onverwachte afspraak.
Voor ons zeker een leuk adres om aan te bevelen.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2013
Wij hebben al een aantal keer lekker gegeten bij d'Olifant. Een toegewijde, vriendelijke gastheer/sommelier en prima keuken voor een schappelijke prijs. Gewoon gezellig een hapje eten.
Ethel V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Wij gingen eten met zijn tweeen bij d'Olifant via de vakantieveiling.OP het terras met uitzicht op een parkeergarage werden we heel vriendelijk geholpen. Wat er op vakantieveiling niet werd vermeld is dat je een menu krijgt daarop aangepast met 2 voorgerechten en een dessert zonder keuze en 3 hoofdgerechten waar je wel uit kon kiezen. De soep werd geserveerd in een espressokopje, dan heb je wel lef, na 2 schamele voorgerechten wilde je echt wel eten, het hoofdgerecht kwam, ik zei al dat wordt de snackbar, zo weinig. Omdat ik ziek word van room kreeg in ipv de gratin een piepklein schaaltje patat met wel 10 patatjes en een rabarber compote. Het dessert maakte alles goed, dat viel als een bak cement dus we hoefden niet meer naar de snackbar. De entourage was zo oudbollig, leuk voor 65 plus. Al met al hadden we voor het bedrag wat we uiteindelijk kwijt waren in een goed restaurant kunnen eten met normale porties.