D' Olifant

Woensdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ivo T.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
De service was zeker goed. We waren welkom met iemand die rolstoel gebonden is en een blindengeleidehond. Er is geen invalide wc, maar met een beetje passen en meten is het goed te doen in het normale toilet. Het is een all you can eat restaurant. Voor 25 euro per volwassene of 3 euro plus de leeftijd van een kind (3 tm 11 jaar), heb je genoeg keuze.
Wesley R.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Lekker gegeten, gekozen voor geniet zonder limit. Een aanrader als je lang en veel lekkers wil eten, sneller eten kan natuurlijk ook. Wij komen zeker terug.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Echt een heel erg leuk restaurant en zeker het concept van geniet zonder limiet vind ik erg leuk, maar nu ze dit al een paar jaar hebben, beginnen we te merken dat een aantal gerechtjes van de kaart toch niet meer zo lekker zijn als een paar jaar geleden. Dat bijvoorbeeld een ijshoorntje taai is en de pannekoeken lijken opgewarmd. Als dit weer op het niveau van aan het begin zou zijn, dan krijgt dit restaurant een dikke 10 van mij.
De bediening is daarentegen extreem goed en lijkt echt plezier in het werk te hebben en de sfeer is fantastisch.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met z'n vieren van te voren een tafeltje gereserveerd. Dat bleek duidelijk nodig want het restaurant zat afgeladen vol. Toch merkte je daar weinig van toen we aan tafel zaten. De indeling zorgt ervoor dat je niet te veel overlast heb van de grote hoeveelheid mensen. De aankleding was huiselijk en de stoelen zaten erg prettig. De bediening was enthousiast en met enige vorm van humor. Ze waren qua bediening van het eten en het ophalen van de bestelling (geniet-zonder-limiet-menu) adequaat. Echter op drinken hoefde ze waarschijnlijk weinig te verdienen op ons. Want daar vroegen ze nauwelijks om. Maakt de avond weer wat goedkoper. Het eten was zeer smaakvol. Een fijne uitgebreide kaart met veel nieuwe gerechten om uit te proberen. De wachttijd voor het eten was zeer acceptabel, en dat terwijl het zo druk was.

Alles bij elkaar een zeer geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar!
Peer35 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Eerste kerstdag in d'Olifant met 13 mensen gegeten. We hadden gekozen voor het "zittend"-buffet met zeer vele hapjes. Gelukkig eindelijk een keer een restaurant waar je eens niet bent overgeleverd aan een duur en verplicht ( en dikwijls slecht ) kerstmenu. Heel goed idee was het trouwens dat de "Hapjeskaart" was uitgebreid met een aantal kleine wildgerechten. Perfecte keuken. Ondanks de drukte een heel ontspannen sfeer. Geen lange wachttijden tussen de bestellingen. Vriendelijke bediening en ook met gevoel voor humor: maar wel met de exacte juist aangevoelde "afstand".
Hulde ook aan de keukenbrigade. ( Zelfs toen een jonge gast voor de aardigheid - buiten de kaart om een frikandel, en later een bigmac bestelde - werden die in zeer kleine vorm ook geserveerd. Een iPhone en Tablet werden bij een latere bestelling niet gehonoreerd !! )
Houdt deze formule er op feestdagen in !!!!
Heerlijke ontspannen kerstavond !!!
P.t.H.
Momiep123 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Het geniet zonder limiet menu genomen, alleen bleek er bij een aantal gerechten nog extra gerekend te worden waardoor het nog duur uitkwam. En je moet betalen voor water, heb ik ook altijd moeite mee. Voor mij geen 2e x meer.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Uit eten met de meiden van volleybal. Gezellig gezeten, gedronken en gegeten. Eten was goed, bediening ook. Alleen jammer dat er voor bepaalde gerechten bijbetaald moet worden.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Op een drukke zaterdagavond -alle tafels waren bezet- hebben we het ‘geniet zonder limiet’ menu gekozen. (€ 25) De kwaliteit was redelijk, geen culinaire hoogstandjes, gewoon lekker zonder opsmuk. De snelheid zat er goed in, geen storend lange wachttijden. Na 6 verschillende gangen was het verzadigingspunt bereikt. Jammer was, dat na een glas witte wijn, de opvolgende rode wijn in hetzelfde glas werd geschonken… Al met al een goede prijs – kwaliteit verhouding in een nostalgische omgeving met een alerte bediening.
Proeftkonijn .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Op een doordeweekse dag wezen eten met groep van acht man sterk. We gingen voor het 'Geniet zonder limiet'-menu, wat zeer in de smaak viel. Meestal huiver ik een beetje van deze 'All You Can Eat'-insteek, omdat ik het doorgaans alleen bij de goedkopere restaurants ben tegengekomen, waar de kwaliteit van het eten sowieso al te wensen overlaat.

Dolgelukkig was ik dus, toen ik er achterkwam dat dit restaurant de uitzondering op mijn regel vormt. Stuk voor stuk allemaal bijzondere gerechten, waarvan de meesten ook nog zeer goed smaakten. Kleine gerechten, wat goed combineerde met de grote keus ervan. Elke gang kwam telkens wel nipt op tijd aan, waardoor ik niet zou willen weten hoe dit menu op een drukke zaterdagavond uitpakt. Gelukkig hebben ze ook nog een gewone kaart.

Uiteindelijk waren na maar liefst acht gangen onze buiken gevuld. Ik houd van nieuwe dingen, dus het feit dat ik zeven nieuwe gerechten had geproefd, voegde alleen maar toe aan de voldoening. Het decor zat mij wel snor. Ik ben geen binnenhuisarchitect, maar de stoelen zaten aangenaam.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Wij hebben op zaterdagavond met een grote groep genoten van het 'geniet zonder limiet' arrangement incl onbeperkt drinken. Het is ons en onze tafelgasten erg goed bevallen. Het eten was lekker, er was voldoende keuze. Het duurt even voor je de volgende gang kreeg, maar we konden in de tussentijd lekker bijkletsen. Drinken werd voldoende bijgeschonken. De bijgerechten waren smakelijk, brood met smeersels/friet met saus en/of pasta. Enig minpuntje vond ik dat je voor sommige 'huisspecials' een meerprijs moest betalen. Ik zou er kleinere porties van maken en ze gewoon meenemen op de kaart of ze in het geheel weglaten van deze speciale 'geniet zonder limiet' lijst. Maar verder prima gegeten, volop keuze, smakelijke gerechten in een gezellige ambiance! Gratis kopje koffie/thee met bonbons toe ;-)
Lydx .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Heerlijk gegeten, op de prijs kwaliteit verhouding valt niets af te dingen.
Bediening is prima. De mayonaise gehad voordat mijn friet op is. Dat heb ik elders vaak anders meegemaakt en ze kijken regelmatig even of je nog iets nodig hebt. Ja en wat betreft het decor, het ziet er gezellig uit al mag de verlichting wat warmer.
Shiv .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
het leek ons een leuk idee om het nieuwe arrangement uit te proberen , onbeperkt eten voor om en nabij de 24 euro. er werd ons verteld dat we zo vaak mochten bestellen als we wilde en dat het een soort tapaz hapjes waren, het viel vies tegen, weinig smaak aan de gerechtjes om de 3 kwartier pas weer het volgende hapje, toen we dit melden was het excuus dat het druk was, er zaten inderdaad nog 4 tafels. dan houd je je hart vast als je dit arrangement gaat doen als het echt druk is. van half 6 tot half 10 5 kleine hapjes en pas bij het 2de toetje had ik het idee dat ik wat gegeten had. ik ga dan liever voor 10 euro meer naar een ander restaurant op het coolplein waar het eten wel ergens naar smaakt en je niet de neiging krijgt om erna nog langs de snackbar te gaan
Levensgenieters2009 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Hier gegeten met mijn partner op aanraden van collega. Zeer slecht gegeten. Vlees was niet goed mals. Bij aanspreken hierop van de bediening kwam de gastheer zelf aan tafel staan om op zijn manier te laten zien dat het vlees mals genoeg was door het met een van onze messen zelf in stukjes te snijden.

Verder erg opdringerigere bediening mbt tot doordrammen of je nog iets wilde drinken.

Voor ons nooit meer!!
Anza .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Via vakantieveilingen hier gegeten. Had de recensies gelezen op internet en had geen hoge verwachtingen. Wij hebben echter een uitstekende avond gehad met erg goed eten (4 gangenmenu), heerlijke wijn en een zeer prettige bediening. Wij gaan zeker nog een keer terug. Het eten was tot in de perfectie klaargemaakt, porties waren prima en er werd ook gelet op details. Zelf nog koffie besteld. Ook deze werd vergezeld door een likeurtje van het huis en een chocolaatje. Prima prijzen voor drankjes. De atmosfeer beschrijven wij als romantisch en gemoedelijk. Wij kunnen dit restaurant zeker aanbevelen en hopen dat zij deze kwaliteit vasthouden.
Kadetje .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Vanavond gastvrij ontvangen met onze dochter. Vlakbij huis (achteraf) een gezellig en knus (beetje pimpen) restaurant, en een groot winkelcentrum en bioscoop complex op 1 min. afstand. Prima parkeren in overdekte garage. Warme sfeer binnen met veel hout en dakpannetjes als plafond. Het eten perfect geserveerd op loei hete borden door gemotiveerd personeel. Via de bon inderdaad beperkte keuze maar niets mis mee (vis/vlees). Leuke opbouw; gevarieerde schotel als voorgerecht en soepje vooraf. Hoofdgerecht met voldoende salade en heerlijke krieltjes (hoefde niet zoals meestal bij te vragen). Ook het dessert heerlijk, mooi opgediend en smaakvol verwerkt.
Helaas niet lang nagezeten wegens onverwachte afspraak.
Voor ons zeker een leuk adres om aan te bevelen.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2013
Wij hebben al een aantal keer lekker gegeten bij d'Olifant. Een toegewijde, vriendelijke gastheer/sommelier en prima keuken voor een schappelijke prijs. Gewoon gezellig een hapje eten.
Ethel V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Wij gingen eten met zijn tweeen bij d'Olifant via de vakantieveiling.OP het terras met uitzicht op een parkeergarage werden we heel vriendelijk geholpen. Wat er op vakantieveiling niet werd vermeld is dat je een menu krijgt daarop aangepast met 2 voorgerechten en een dessert zonder keuze en 3 hoofdgerechten waar je wel uit kon kiezen. De soep werd geserveerd in een espressokopje, dan heb je wel lef, na 2 schamele voorgerechten wilde je echt wel eten, het hoofdgerecht kwam, ik zei al dat wordt de snackbar, zo weinig. Omdat ik ziek word van room kreeg in ipv de gratin een piepklein schaaltje patat met wel 10 patatjes en een rabarber compote. Het dessert maakte alles goed, dat viel als een bak cement dus we hoefden niet meer naar de snackbar. De entourage was zo oudbollig, leuk voor 65 plus. Al met al hadden we voor het bedrag wat we uiteindelijk kwijt waren in een goed restaurant kunnen eten met normale porties.
OtterJ .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Na het lezen van de recenties over het kreeftmenu waren we wat huiverig, maar het viel ons alles mee. De rivierkreeftjes salade was inderdaad niet heel bijzonder (ook niet vies), maar de soep was goed op smaak.

Champagne verfrissing was ok, maar voor ons was de ster van de avond het hoofdgerecht. Halve kreeft die goed bereid was met kreeftenragout, bijgerechten waren een aardappeltaartje, salade met lekkere dressing en rabarber met aardbei.
In het Bloody Mary dessert overheerste de peper.

Bediening was vriendelijk, decor een beetje oudbollig.
SlimSpirit .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Enigszins beinvloed door de recensies begonnen ook wij aan het Groupon 'Luxueuze 5 gangen Kreeftenmenu'. Tja, je zou toch denken dat een restaurant een Groupon-actie inzet om nieuwe klanten te trekken ?n te behouden. In dit geval helaas niet. Dezelfde ervaring als anderen, alleen hadden ze van de recensies kennelijk w?l geleerd door het hoofdgerecht te verbeteren; wij kregen allebei de helft van een kreeftje, en daarin was de ragout geserveerd plus de helft van het staartje en ??n schaar-met-vlees. Het smakeloze voorgerecht krijgt van mij een 4, de soep een 7, de verfrissing van een bolletje mango-ijs een 4, het hoofdgerecht een 7 en het nagerecht (w??r een bol ijs en een smakeloze witte pudding) weer een 4. O ja, in namen geven is men wel goed. Dit luxueuze kreeftenmenu had als voorgerecht een kreeftensalade met noilly-prat-schuim, hAHa, de noilly prat is niet eens in de buurt geweest, en als toetje een 'bloody mary', omdat het ijs rood en de pudding wit was. Het personeel (wat simpele meisjes) mag ook wel geupgrade worden. Voor ons geen d?lifant meer...
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Het restaurant is in een leuk gebouw gevestigd, maar de lokatie is nou niet bepaald uitnodigend: er ligt een enorme parkeerplaats met een bakbeest van een parkeergarage achter. Met veel groen om het gebouwtje probeert men dat uit het zicht te houden.
Het decor vind ik geforceerd overkomen, té gekunsteld en daarom niet zo gezellig. We waren er op vaderdag. Niet zo gelukkig gekozen dus, want spelende kinderen renden voortdurend af en aan door de ruimte. Onbegrijpelijk dat ouders daar geen kortemetten mee maken.
Gelukkig was het personeel (tenminste aan onze tafel) zeer vriendelijk zonder te overdrijven. Een verademing.
Het koude voorgerecht (asperges met lamsham met een frisse dressing) was lekker, evenals de aspergesoep. Zou wel fijn zijn geweest als er nog wat complete asperge(kopjes) in gezeten hadden of pasten die niet meer in het piepkleine kommetje? Het hoofdgerecht (zalm met asperges) viel een beetje tegen. Als ik rauwe vis wil dan ga ik wel naar de Japanner om sushi te eten. Ook de presentatie was niet erg origineel. Het toetje zag er smakelijk uit, maar de witte chocolademousse had weinig smaak. De huiswijn (een Sauvignon Blanc) was redelijk geprijsd en goed van smaak.