D' Olifant

Woensdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant D' Olifant

Marc W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Vanavond heerlijk gegeten met 6 personen. Het concept werkt goed met een kaart waar je na elke gang een nieuw gerechtje kiest. De gerechten zijn met goede ingredienten bereid en meestal keurig bereid en smaakvol (en enkel te gaar stukje zalm of biefstuk daargelaten). Prima huiswijn en erg vriendelijke en informele sfeer met de bediening. Erg leuk met deze nieuwe eigenaar na de wat minder positievere ervaringen jaren geleden. Dit is nu weer een aanrader in heerhugowaard
Rik S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
We hebben hier met 11 personen, genoten van het Genieten zonder limiet arrangement.
We werden vriendelijk bij binnenkomst geholpen, jassen werden aangenomen en kregen begeleiding naar de tafel.
Uitleg van het arrangement, was duidelijk,
Bediening kwam regelmatig langs, en hield het allemaal goed in de gaten,
Het eten was naast de mooie presentatie, ook heerlijk.
Afhandeling was prima,
Voor grotere groepen ook een aanrader!
Ruud K.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Door het concept, van kleine hoeveelheden en veel keuze, bevalt dit uitstekend. Er is voor een ieder wat te kiezen en de bediening is vriendelijk en vlot.
Wij hebben niets gegeten dat we minder van kwaliteit of smaak was.
Kortom, echt een aanrader.
Ivo T.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
De service was zeker goed. We waren welkom met iemand die rolstoel gebonden is en een blindengeleidehond. Er is geen invalide wc, maar met een beetje passen en meten is het goed te doen in het normale toilet. Het is een all you can eat restaurant. Voor 25 euro per volwassene of 3 euro plus de leeftijd van een kind (3 tm 11 jaar), heb je genoeg keuze.
Wesley R.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Lekker gegeten, gekozen voor geniet zonder limit. Een aanrader als je lang en veel lekkers wil eten, sneller eten kan natuurlijk ook. Wij komen zeker terug.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Echt een heel erg leuk restaurant en zeker het concept van geniet zonder limiet vind ik erg leuk, maar nu ze dit al een paar jaar hebben, beginnen we te merken dat een aantal gerechtjes van de kaart toch niet meer zo lekker zijn als een paar jaar geleden. Dat bijvoorbeeld een ijshoorntje taai is en de pannekoeken lijken opgewarmd. Als dit weer op het niveau van aan het begin zou zijn, dan krijgt dit restaurant een dikke 10 van mij.
De bediening is daarentegen extreem goed en lijkt echt plezier in het werk te hebben en de sfeer is fantastisch.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met z'n vieren van te voren een tafeltje gereserveerd. Dat bleek duidelijk nodig want het restaurant zat afgeladen vol. Toch merkte je daar weinig van toen we aan tafel zaten. De indeling zorgt ervoor dat je niet te veel overlast heb van de grote hoeveelheid mensen. De aankleding was huiselijk en de stoelen zaten erg prettig. De bediening was enthousiast en met enige vorm van humor. Ze waren qua bediening van het eten en het ophalen van de bestelling (geniet-zonder-limiet-menu) adequaat. Echter op drinken hoefde ze waarschijnlijk weinig te verdienen op ons. Want daar vroegen ze nauwelijks om. Maakt de avond weer wat goedkoper. Het eten was zeer smaakvol. Een fijne uitgebreide kaart met veel nieuwe gerechten om uit te proberen. De wachttijd voor het eten was zeer acceptabel, en dat terwijl het zo druk was.

Alles bij elkaar een zeer geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar!
Peer35 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Eerste kerstdag in d'Olifant met 13 mensen gegeten. We hadden gekozen voor het "zittend"-buffet met zeer vele hapjes. Gelukkig eindelijk een keer een restaurant waar je eens niet bent overgeleverd aan een duur en verplicht ( en dikwijls slecht ) kerstmenu. Heel goed idee was het trouwens dat de "Hapjeskaart" was uitgebreid met een aantal kleine wildgerechten. Perfecte keuken. Ondanks de drukte een heel ontspannen sfeer. Geen lange wachttijden tussen de bestellingen. Vriendelijke bediening en ook met gevoel voor humor: maar wel met de exacte juist aangevoelde "afstand".
Hulde ook aan de keukenbrigade. ( Zelfs toen een jonge gast voor de aardigheid - buiten de kaart om een frikandel, en later een bigmac bestelde - werden die in zeer kleine vorm ook geserveerd. Een iPhone en Tablet werden bij een latere bestelling niet gehonoreerd !! )
Houdt deze formule er op feestdagen in !!!!
Heerlijke ontspannen kerstavond !!!
P.t.H.
Momiep123 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Het geniet zonder limiet menu genomen, alleen bleek er bij een aantal gerechten nog extra gerekend te worden waardoor het nog duur uitkwam. En je moet betalen voor water, heb ik ook altijd moeite mee. Voor mij geen 2e x meer.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Op een drukke zaterdagavond -alle tafels waren bezet- hebben we het ‘geniet zonder limiet’ menu gekozen. (€ 25) De kwaliteit was redelijk, geen culinaire hoogstandjes, gewoon lekker zonder opsmuk. De snelheid zat er goed in, geen storend lange wachttijden. Na 6 verschillende gangen was het verzadigingspunt bereikt. Jammer was, dat na een glas witte wijn, de opvolgende rode wijn in hetzelfde glas werd geschonken… Al met al een goede prijs – kwaliteit verhouding in een nostalgische omgeving met een alerte bediening.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Wij hebben op zaterdagavond met een grote groep genoten van het 'geniet zonder limiet' arrangement incl onbeperkt drinken. Het is ons en onze tafelgasten erg goed bevallen. Het eten was lekker, er was voldoende keuze. Het duurt even voor je de volgende gang kreeg, maar we konden in de tussentijd lekker bijkletsen. Drinken werd voldoende bijgeschonken. De bijgerechten waren smakelijk, brood met smeersels/friet met saus en/of pasta. Enig minpuntje vond ik dat je voor sommige 'huisspecials' een meerprijs moest betalen. Ik zou er kleinere porties van maken en ze gewoon meenemen op de kaart of ze in het geheel weglaten van deze speciale 'geniet zonder limiet' lijst. Maar verder prima gegeten, volop keuze, smakelijke gerechten in een gezellige ambiance! Gratis kopje koffie/thee met bonbons toe ;-)
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2013
Wij hebben al een aantal keer lekker gegeten bij d'Olifant. Een toegewijde, vriendelijke gastheer/sommelier en prima keuken voor een schappelijke prijs. Gewoon gezellig een hapje eten.
Ethel V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Wij gingen eten met zijn tweeen bij d'Olifant via de vakantieveiling.OP het terras met uitzicht op een parkeergarage werden we heel vriendelijk geholpen. Wat er op vakantieveiling niet werd vermeld is dat je een menu krijgt daarop aangepast met 2 voorgerechten en een dessert zonder keuze en 3 hoofdgerechten waar je wel uit kon kiezen. De soep werd geserveerd in een espressokopje, dan heb je wel lef, na 2 schamele voorgerechten wilde je echt wel eten, het hoofdgerecht kwam, ik zei al dat wordt de snackbar, zo weinig. Omdat ik ziek word van room kreeg in ipv de gratin een piepklein schaaltje patat met wel 10 patatjes en een rabarber compote. Het dessert maakte alles goed, dat viel als een bak cement dus we hoefden niet meer naar de snackbar. De entourage was zo oudbollig, leuk voor 65 plus. Al met al hadden we voor het bedrag wat we uiteindelijk kwijt waren in een goed restaurant kunnen eten met normale porties.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Het restaurant is in een leuk gebouw gevestigd, maar de lokatie is nou niet bepaald uitnodigend: er ligt een enorme parkeerplaats met een bakbeest van een parkeergarage achter. Met veel groen om het gebouwtje probeert men dat uit het zicht te houden.
Het decor vind ik geforceerd overkomen, té gekunsteld en daarom niet zo gezellig. We waren er op vaderdag. Niet zo gelukkig gekozen dus, want spelende kinderen renden voortdurend af en aan door de ruimte. Onbegrijpelijk dat ouders daar geen kortemetten mee maken.
Gelukkig was het personeel (tenminste aan onze tafel) zeer vriendelijk zonder te overdrijven. Een verademing.
Het koude voorgerecht (asperges met lamsham met een frisse dressing) was lekker, evenals de aspergesoep. Zou wel fijn zijn geweest als er nog wat complete asperge(kopjes) in gezeten hadden of pasten die niet meer in het piepkleine kommetje? Het hoofdgerecht (zalm met asperges) viel een beetje tegen. Als ik rauwe vis wil dan ga ik wel naar de Japanner om sushi te eten. Ook de presentatie was niet erg origineel. Het toetje zag er smakelijk uit, maar de witte chocolademousse had weinig smaak. De huiswijn (een Sauvignon Blanc) was redelijk geprijsd en goed van smaak.
F B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Tijdens de restaurantweek hier gegeten. Eten was prima. Niet heel bijzonder, maar zeker wel smakelijk. De bediening was vriendelijk, maar heeft duidelijk nog wat training nodig. Toen ik vroeg om een sauvignon blanc, zei het jonge meisje dat onze bediende: "is dat wijn?" ... Bovendien was de wijn in verhouding met het eten en de entourage veel te prijzig. 5.50 per glas.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
gegeten via vakantieveilingen. Leuk geprobeerd maar mist de verfijning. Dit kan je thuis ook. Drankrekening aan de prijs
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Hier lekker met 4 personen gegeten. De porties waren voldoende en goed van smaak. De bediening was vriendelijk, maar wel wat ongestructureerd waardoor we wat lang moesten wachten.
Het restaurant is sfeervol en was goed bezocht op de zondagavond dat we kwamen. Een geslaagde avond uit eten dus!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Na vorige keer gewoon uit eten te zijn geweest, nu weer eens een ons totaal onbekend restaurant geprobeerd via vv-voucher in Heerhugowaard. We zijn aantal keren in Alkmaar geweest, maar Heerhugowaard was totaal onbekend voor ons.

Bij aankomst leek 't alsof een tornado het restaurant uit een bos had weggeplukt en 't vervolgens had neergekwakt aan de rand van een centrale rotonde en een parkeergarage/winkelcentrum aan de andere kant.

Binnen kregen we een gezellige indruk en bedienende jongedames waren zeer vriendelijk.
Ons tafeltje stond al klaar met de tapenades/boter die ons toelachten.
Brood was lekker, maar iets te luchtig (croissant-achtig) voor tapenade en olijfolie (was moeilijk deppen in de olie).

Mijn voorgerecht was een zeer malse en royale carpaccion tulband en de oude kaas kruimels gaven er een goede smaak aan.
Mijn vrouw nam de eendeborstsalade, maar zonder eendeborst (beetje balsamico vanaf t begin was goed geweest; personeel was zeer vriendelijk en wilde het alsnog dresseren, maar van mijn vrouw hoefde t niet perse).
Trouwens, de voorgerechten werden persoonlijk gebracht door de kok (en volgens mij is de kok ook de eigenaar), die ook oprecht vriendelijk en goedlachs was.

Hoofdgerechten waren beemsterrund en zalm, alles smaakte prima. Alleen een 3-4 aardappeltjes waren waarschijnlijk per abuis iets aan de rauwe kant (niet goed doorgebakken); kan gebeuren, wel laten weten aan de bediening, zodat ze er volgende keer op letten.

Desserts waren ook smaakvol: aardbeienkwarktaart voor mijn vrouw en vruchtensorbet voor mij.
Na afloop nog koffie/thee; ze hebben uitstekende groene thee (geen zakje, maar lekker los a la Chinese Gunpowder).
We kregen er een lekker chocolaatje en likeurtje bij aangeboden (laatste sloegen we vanavond even over).

Decor: mooie knusse voormalige boerderij oid, echter er valt volgens ons veel meer van te maken qua aankleding. Nu was t een beetje kaal.
Wat meer planten/bloemen en vooral grote kaarsen zouden de entourage binnen levendiger maken. De potentie is er, dus kleed t aan zou ik zeggen.

Bij betaling kregen we een kraskaart voor een eventueel volgend bezoek, die we in de auto krasten; een fles wijn kadeau voor thuis als we volgende keer komen eten.
Zeer leuke en originele actie om nieuwe klanten aan zich te binden.

Wij komen sowieso weer eens terug (komt niet alleen door de wijn) als 'gewone' klanten om de rest van de menukaart te proberen.

Hou de huidige servicegerichtheid en oprechte vriendelijkheid over de hele linie erin/
Kuin .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Hier lekker gegeten, al hadden de porties wel wat groter gemogen, enthousiaste bediening. Mooie schilderijen aan de wand, die ook nog te koop zijn.
Martijn1984 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
Afgelopen week heerlijk gegeten bij D'olifant. We waren er nog niet eerder geweest, maar het is ons erg goed bevallen. Gemoedelijke sfeer en zeer vriendelijk en gastvrij personeel. Zoals het hoort! Eten was erg lekker. Vooraf genoten van een heerlijke carpaccio, in ons geval toch zeker geen kleine portie. Als hoofdgerecht varkenshaas met ham, pesto en gesmolten Franse kaas. Heerlijk! Als toetje crème brûlée en cappuccino, waar we een lekkere koffielikeur en een bonbon bij kregen. Dat alles voor een prima betaalbare prijs. Wij komen dus zeker nog een keer terug.