D'Moriaan

Dorpsstraat 153 1749 AB Warmenhuizen Nederland Kaart

Over restaurant D'Moriaan

Dineren in eeuwenoud restaurant

Na jarenlang in de top van Nederland te hebben gekookt, komt de droom van Chef-kok Frank van Enter nu eindelijk uit. In West-Friesland, waar hij is opgegroeid, heeft hij samen met zijn vriendin Lieke de Jong restaurant D’moriaan gekocht. Deze oude herberg is om getoverd tot twee geweldige restaurants waar een ieder culinair kan gaan genieten.

Meer informatie over restaurant D'Moriaan

Maandag 18:00 - 22:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Familie S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Geweldig gegeten bij restaurant d'moriaan. Vriendelijke bediening, goede sfeer en bovenal heerlijke gerechten. We hebben ons laten verrassen met een vijf gangen menu en erg genoten van oa de vitello tonnato, makreelsalade, haas, kaasplankje en wentelteefje. Een echte aanrader, wij komen graag terug!
Hvdmeer .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Sinds de nieuwe eigenaar er is hebben wij nu een aantal keren gegeten in zowel restaurant D'Moriaan als in brasserie Radboud. Tussen die twee zitten een prijsverschil, maar toch steeds een mooie culinaire ervaring. Gisteravond in D'Moriaan een voorgerecht van kwartelbereidingen, tussengerecht met mul en als hoofdgerecht diverse bereidingen van lam. Alles erg mooi en zeer smaakvol. Frank van Enter en zijn team zijn een aanwinst voor de regio!
Ineke Z.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Zo maar weer eens bij D'Moriaan aangelegd, ditmaal voor het chef's menu. Dit was in 1 woord uitmuntend. Een appetizer van een prachtige spaanse ham op toast, een amuse als een schilderijtje zo mooi, als vooraf gerookte zeebaars met oester, doperwt, lamsoor en cantharellen, erna een superstukje makreel op tomaatbouillon met daarop langoustine en komkommer, als hoofdgerecht dry aged entrecote met kalfsjus, artisjokhart, courgettemousse en bearnaise en als nagerecht bonbon van pure choco, karamelijs, hazelnootcreme en mokka.
Zoals te verwachten is de huiswijn prachtig; de Spaanse witte vol fruit, de rode een robuuste. De espresso is prima en gaat gepaard met heerlijke friandises.
Omdat een eerdere sessie bij D'Moriaan nogal lang duurde heb ik ditmaal aangegeven dat dat voor ons niet hoefde. Daar werd prima rekening mee gehouden, ook dat vind ik een compliment waard.
Voor ons is dit restaurant een topper, we komen zeker weer terug.
Johannna .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een prachtig monumentaal pand met een verzorgde, warme inrichting en moderne goed zittende stoelen. De bediening is erg hartelijk en kundig. De sommelier heeft ons de hele avond verwend met uitstekende wijn combinaties bij het 6 gangen menu. We hebben genoten van de spannende gerechten zoals een voorgerecht met kreeft en diverse bereidingen van asperge, kimchi en buikspek en een tussengerecht van coquille met schuim van aardappel en knoflook met zacht gegaarde ossenstaart! Uitstekende producten en goede stevige smaken. Een aanrader dit restaurant. Wij komen terug!
Geachte gast,

Hartelijk bedankt voor uw leuke reactie! Fijn om te lezen dat u zo heeft genoten van de avond.

We hopen u snel weer te mogen begroeten.

Met vriendelijke groet,

Het Team van restaurant D'Moriaan

Niek W.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
25 juni bij d'Moriaan gegeten. Het was voor de tweede keer dat we daar aten. De eerste keer was redelijk bevallen. Maar nu allerminst. het hoofdgerecht kwam, ook nadat we daar het bedienend personeel op hadden aangesproken na meer dan 1,5 uur wachten.
Dan is de lol er wel van af.
MJ164 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Voor ons jubileum zijn we gaan eten bij d'Moriaan. Voor deze gelegenheid gekozen voor het uitgebreide 6-gangen menu. Wat een smaaksensatie! Hele bijzondere combinaties van o.a. kreeft en buikspek of coquilles met zachtgegaarde ossenstaart, echt overheerlijk. Het wijnarrangement sloot perfect bij het menu aan. Erg vriendelijke bediening en een gezellige sfeer door het monumentale pand. We hebben genoten en komen graag nog eens terug!
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Aangezien wij iets te vieren hadden en wij al vele razendenthousiaste verhalen hadden gehoord over d'Moriaan hebben wij ons een hele avond lang op gastronomische wijze heerlijk in de watten laten leggen en werden onze hooggespannen verwachtingen meer dan bewaarheid!!
We kozen het menu d' moriaan( 6 gangen) en het perfect daarbij combinerende wijnarrangement .
De d'moriaan is een restaurant waar je je meteen bij binnenkomst senang voelt, smaakvol en sfeervol ingericht , goed gelegen en vooral de warme, vriendelijke ontvangst door maitre Kai maakt dat je je meteen heerlijk uit voelt.
Heel leuk dat als eerste de kok met een heerlijke amuse de avond opende!
Het voert te ver om alle gerechten te beschrijven, opvallend was de goeie verrassende combinatie van ingredienten, bijvoorbeeld de combinatie van kreeft, buikspek,witte asperge en de kimchi van witte kool, een heerlijke combinatie...
Ook de coquille St.Jaques met schuim van aardappel en knoflook en de zachtgegaarde ossenstaart was verrukkelijk, vooral in combinatie ook met de geschonken wijnen.
Maitre Kai is buiten een perfecte gastheer ook een deskundig sommelier, wij waren in alle opzichten in goede handen en waren onder de indruk van dit restaurant wat een enorme aanwinst is voor de kop van Noordholland en in het bijzonder voor Warmenhuizen.
Wij hebben een heerlijke avond gehad met een goeie timing wat betreft de gerechten en gaan hier in de toekomst absoluut vaker op culinaire wijze het leven vieren !

Fred en Saskia
Mogdoc .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Na goede ervaringen in de brasserie werd het tijd om ons in het restaurant D'Moriaan laten verrassen . Beiden kozen we voor het menu D'Moriaan. De combinaties waren zeer verrassend of het nu ging om kreeft met een kimchi van witte kool of de gebraden zeeduivel met een saus van steranijs of hollands lam met een pesto van zevenblad of een selectie kazen met vijgenbrood en eigengemaakte appelstroop etcetera, etcetera, alle gerechten waren bijzonder en het wijn arrangement paste er uitstekend bij. Topklasse!
Sanna H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Gister avond heerlijk genoten van het menu D'moriaan. Hierbij hadden wij het wijn arrangement, en ook de wijnen waren erg lekker en in goede combinatie met de gerechten. Hoewel elk gerecht geweldig was samengesteld werden wij vooral van de gebraden zeeduivel en de gebakken coquille erg enthousiast. Wij hebben zeker genoten van deze avond!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Dit kon wel eens de laatste review op Iens zijn voor de Moriaan. Althans, van de versie die de afgelopen 13 jaar de gasten van deze oud-(Noord)Hollandse herberg ontving. Want op de overzichtelijke kaart werd het op A-4 formaat medegedeeld: we stoppen ermee, het wordt teveel allemaal. En inderdaad, als de zaak altijd zo vol zit als op deze (tweede Kerst) avond kunnen wij ons dat goed voorstellen. Het was een drukte van belang, waardoor de accurate bediening zich echter niet van slag liet brengen. Wij wel enigszins, want de drukte bracht ook een hoop herrie mee. De ambiance was echter sfeervol, en zal hopelijk onder de opvolgers niet ingrijpend veranderen. Of dat ook voor de keuken zal gelden zullen we zien - hier en daar valt er echt wel wat te veranderen, zoals aan het bakje volstrekt fantasie- en smakeloze sla. Daar stond een heel behoorlijk stuk hertenbiefstuk tegenover, ingeleid door een 'wild' voorgerecht met o.m. een zeer geslaagde bitterbal. Ook de huisgemaakte frites mogen hier genoemd worden, evenals de fluweelzachte Argentijnse Malbec. Al met al een zeer bevredigende ervaring, op deze tweede Kerstavond met vrienden!
Dhl.vanderlaan .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Prima gerechten die er zeer verzorgd uitzagen
Vegetarisch is eveneens prima en ook dit gerecht was lekker
Het restaurant heeft een bijzondere geschiedenis en leuk deze te hebben gehoord

Bettinabisschops .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Verrassend mooi pand, zowel van binnen als van buiten, heerlijk eten, viel echt niets op aan te merken, goede bediening , wij waren daar met de AH actie met 4 man en zij hadden een prima AH menu samengesteld, echte aanrader
Vdmaagdenberg .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Heerlijk gegeten in een relaxt sfeertje.
Snelle en aardige bediening .
Leuk dat ze een speciale AH menukaart hebben.
En ook de rekening na afloop in de klomp blijft grappig.
Angela S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
We hebben weer fantastische gegeten.echt nergens wat op aan te merken.het vlees was heerlijk zacht met heerlijke pepersaus.en over de carpaccio.die is echt perfect.en ik kan daar echt over mee praten want die heb ik al in zoveel restaurant gegeten.maar nog niet zo lekker als bij de moriaan.het personeel is stuk voor stuk vriendelijk.altijd in voor een praatje.zelfs de kinderen gaan erg graag mee.omdat ze lekker kunnen spelen.kortom dikke duim verdiend.
Moniquedeheer .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten.
Soep was lekker en onze varkenshaas met saus was overheerlijk.
En als nagerecht een dame blanche en was ook lekker.
Zeker een restaurant om door te geven aan familie, vrienden en kennissen.
Familie_eshuis .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Hierbij onze reactie over restaurant De Moriaan.
Een goed en gezellig restaurant,een vlotte en goede bediening,Het eten was erg goed.
Dus vandaar een dikke 8 van ons.
Veel socces verder en de vriendelijke groeten van.
Dick en Jansje Eshuis uit Wierden.
Martenelly1 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
het is zeker voor herhaling vatbaar. reuze gezellige sfeer. zou het vrienden zeker aanbevelen. ik zou niet weten wat ik nog meer zou moeten toevoegen. het was af!
Apost1 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Sfeer is gezellig. Beetje bruin café.
Voorgerecht was mosterdsoep. Niet echt vol van smaak.
Hoofdgerecht van varkenshaas was prima. Goede portie en mals vlees.
Nagerecht was net ok. Leek zo kant en klaar uit een bak te komen.
Henriëtte D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Op twee Albert Hein bonnen gingen wij met vier personen eten bij Herberg De Moriaan. Het aan geboden menu met keuze uit drie soorten soep, drie hoofdgerechten en twee nagerechten of koffie met friandises werd aangeboden voor €28,50. Met de bon eet de tweede gast gratis mee. We zaten in een oud-Hollandse sfeer aan een houten tafel zonder kleed noch placemat. De bediening was vriendelijk, kraanwater kwam op tafel nadat we dat gevraagd hadden en werd niet berekend. Hoe was het eten? De wild soep was goed van smaak. Het hoofdgerecht kip met mozzarella was wat flauw en had weinig spannends. Italiaanse kruiden hadden er goed bijgepast. Er lag gelukkig groente op het bord en een bakje sla, patat friet met mayonaise werd apart geserveerd. Het nagerecht was smakelijk. Eén van ons heeft nog eens op de website gekeken en daar wordt dit menu met soep als voorgerecht en een keuze uit meer hoofdgerechten aangeboden voor €24,-. Op onze menu kaart stond een prijs van €28,50.... De tweede persoon betaald dus €4,50 voor een minder uitgebreide menukeuze. Twee van ons gaven het cijfer 6 en de andere twee een 7 voor het eten. De porties waren ruim maar het eten heeft geen culinaire verfijning, geen diner om nog eens voor terug te komen.
Robbedoesje .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
We hebben heerlijk gegeten in de prachtige sfeervolle ambiance van de Moriaan.
Overheerlijke mosterdsoep en de varkenshaas was super mals en top met de pepersaus.
Daarbij de heerlijke rode wijn. Een voortreffelijke combinatie en stonden de smaakpapillen te juichen.
Omdat bekend was dat we wat te vieren hadden kwam er vuurwerk bij het toetje. Toch leuk ook al ben je dik in de zestig.
De bediening was heel sympathiek.
Wat wil een mens met dit alles nog meer.
Dit alles smaakt zeker naar meer.
Tot gauw Moriaan!!!