D' Drie Grapen

Dorreveldweg 2 8891 HN Midsland (Terschelling) Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant D' Drie Grapen

Elena S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Ieder jaar op dezelfde dag komen we naar dit restaurant met een groep samen met de eilanders, gedurende de laatste 5 jaar, voor een bijzondere gelegenheid.
Het bevalt iedere keer weer. Verschillende gerechten uit het menu inmiddels uitgeprobeerd en het is altijd heerlijk eten!
De reden om nu deze reactie te schrijven is service. We hadden een vermoeid kind bij ons die niks meer wou. De bediener ging uitermate attent en tactisch hiermee om! Compliment (ook voor de andere) bediening!
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Op 23 juli hebben we gegeten bij D' Drie Grapen. Toen we kwamen zaten we in een gedeelte waar wij de enige gasten waren. In het begin dat we er zaten leek het alsof we af en toe vergeten werden. Het duurde even voordat er gevraagd werd wat we wilden drinken, voordat we de kaart kregen en het eerste gerecht, daarna zaten er meer gasten en ging het beter. Het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik had kip en mijn kip was een beetje droog en verder was het bord ook niet bijzonder opgemaakt(er lag alleen de halve kip op met een kleins schaaltje met jus. De salade die apart geserveerd werd was niet bijzonder. De prijs-kwaliteit-verhouding vond ik uit balans. Ik vond de prijs te hoog voor wat we kregen. Het decor is wel leuk, het is een gezellig restaurant.
E V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
wij hebben hier heerlijk gegeten. tot in de puntjes was alles goed. kraakheldere zaak. vind ik persoonlijk een dik pluspunt. het eten was erg goed en de service was ook niets over te klagen. goed eten voor een goede kwaliteit/prijs verhouding.
MadeleineJans .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Geweldige sfeer. Super veel gejutte spulletjes net een museum. Meer dan voldoende en lekker gegeten en altijd vriendelijke bediening. Extra service zoals karaffen water op tafel komen gewoon zonder dat je hier om hoeft te vragen. Laatst was ik in een ander restaurant en toen mocht ik niet eens een glaasje water bestellen, hier krijg je gewoon een hele kan :D. Ik kom hier nu voor mijn derde jaar op rij en het is altijd weer genieten. Echt een aanrader.
Mnn O.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Bediening was vriendelijk zoals het hoort netjes en correct.
Het voorgerecht wat ik besteld had zg op Spaans bereide Champignons in met Knoflook bereide saus had meer iets weg van cement en was smakeloos.
Het hoofdgerecht Sliptong was slap gebakken en doordrenkt met vet.
De salade sober in een schaaltje gemikt met wat Cashuw er overheen gegooid smaakte idem dito nergens naar.
De entourage van dit restaurant was top zonder meer!
Maar dat zegt dus ook niet alles wat een grote flop!
Yvette S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Met een groep gegeten. Tot nu toe de beste keuze in Midsland. Gezellige sfeer, aardige bediening, prima eten. De kip viel wel een beetje tegen, evenals de prijs voor 1 bolletje ijs (5 euro). Er stonden ook fouten op de rekening. Minpuntjes. De cranberry-kwarktaart was geweldig, heel mooi opgediend ook. Aangeklede thee is een aanrader. Het werd op den duur wel erg warm. Al met al hebben we er een fijne avond gehad.
Chantal Q.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Een bijzonder prettig restaurant, waar ze alles doen om het je naar de zin te maken. Zo kreeg onze kleine meid van 2 bij binnenkomst direct een kleurplaat, potloden en een leuke puzzel om zich te vermaken. De gastvrouw was superaardig en het eten was goed. Geen hoogculinair geneuzel maar in het toeristensegment gewoon een lekker stuk vlees met friet en een goede salade. Het restaurant is ingericht en versierd met gejutte spullen, je kijkt je ogen uit!
Mieppppp .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Echt heerlijk gegeten. De mogelijkheid om kleinere portie te vragen is een uitkomst. De gebakken brie was heerlijk en de kaas "liep " ook lekker, echt perfect gebakken . De zeebaars filet was ook perfect en de borden waren mooi opgemaakt. Het restaurant was sfeervol en gezellig en het personeel was erg vriendelijk. De prijs kwaliteit verhouding is hier prima.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Op Terschelling goed uit eten voor een redelijke prijs dat kan bij de drie grapen en dat doen wij dan ook iedere vakantie. En iedere vakantie hebben wij daar geen spijt van. Ook dit keer niet. Er wordt gebruik gemaakt van streek producten en dat vind ik een plus. Dit keer Lam als hoofdgerecht en dat is goed bevallen. Interieur van dit restaurant zal niet snel vervelen. Bij mooi weer is er een mooie tuin waar gegeten kan worden. Stijgt duidelijk boven de middenmoot uit.
Rambam3 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Elk jaar gaan wij in mei naar Terschelling.
Zo keren wij ook jaarlijks terug naar D' Drie Grapen.
Het eten is altijd heerlijk. Vooral de raspatat met kip of karbonade is een echte aanrader.
Het decor is iet wat rommelig, maar geeft toch de nodige gezelligheid. Een echt Terschellinger gevoel. De bediening is ook zeer hartelijk, soms wel wat gehaast, maar wat wil je met zo'n volle tent.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
De aan de buiten- en binnenkant opgeknapte Drie Grapen (o.a. mooie eiken sierlijsten, stijlvolle dakgoten en een frisse grijze kleur) weer een paar keer bezocht de afgelopen mei-vakantie.

Heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant, waar we al jaren komen.

Vooraf brie en gerookte zalm en als hoofdgerecht de al jaren heerlijke biefstuk voorzien van de gekruide champignons.

Eigenlijk alles prima in orde en ook een feest voor de kinderen die genoeg te kleuren, te zien en te eten hebben. Een bezoek aan Terschelling kan niet voorbij gaan zonder de Drie Grapen.

Kortom, heerlijk om hier weer geweest te zijn en op naar de volgende keren!
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
De buitenkant laat het niet helemaal zien, maar achter de gevel schuilt een zeer aantrekkelijk restaurant met een zeer mooie tuin. Personeel is zeer attent, ook, zelfs met name, naar de kinderen. Eten is prima en de kaart is gevarieerd. Goede wijnen op de wijnkaart en een keurig in overeenstemming zijnd prijskaartje. Beste restaurant op Terschelling tot nu toe. Reserveren is nodig, ons is wel gebleken waarom.
Vrier .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
We bezochten dit restaurant op een zomerse, warme dag en gingen dus in de binnentuin zitten: geweldige plek. Door het uitzicht op het markante gebouw van de D'Drie Grapen waan je je in Frankrijk. Bediening was OK. Het restaurant is kindvriendelijk: kleurplaten, potloden en andere kinderattributen waren aanwezig. Grote minpunt echter waren de gerechten die we (de ouders) hadden besteld: de lamstournedos. Die waren behoorlijk prijzig (meer dan 20 euro), maar smaakten niet beter dan de diepvries-lamstournedos van de supermarkt. Maar die koop je al voor een paar euro. Weinig creativiteit van de kok dus en (te) makkelijk geld verdienen voor het restaurant. Heel jammer. Het mooie decor verdient echt een betere keuken, dan zou het zelfs een toprestaurant kunnen worden. We vermoeden, op grond van de andere recensies, dat de huidige kok vooral thuis is in de eenvoudiger gerechten, zoals de kippebout. Dat was waarschijnlijk een betere keuze geweest, zeker ook wat betreft prijs-kwaliteitsniveau.
Barbara K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Het was gezellig druk en onze tafel lag een beetje verscholen waardoor we wat langer moesten wachten om bediend te worden. Het eten (kip en 2maal biefstuk) was goed maar de hoge verwachtingen mede gecreëerd door onderstaande recensies werden niet gehaald. Een lekker sausje bij de kip zou wat mij betreft een aanwinst zijn. Evengoed 1 van ons had hier het lekkerst gegeten van de afgelopen dagen.

Wat gezegd moet worden, is dat men ongevraagd een grote karaf met kraanwater op tafel zet en als ie leeg is, deze rap wordt vervangen door een vol exemplaar. Wat dat betreft een restaurant naar mijn hart. Mams Kroon bedankt voor je tip; schot in de roos dus. Overigens was de uitbaatster vriendelijk en wel in voor een praatje.

Als we buiten hadden kunnen zitten dan had ik een hoger cijfer voor het decor = tuin gegeven, ik ben namelijk niet zo dol op al die tierelantijnen in een restaurant.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Afgelopen zondag hier weer eens gegeten. D' Drie Grapen is een erg sfeervol restaurant waar we al vele jaren (20 jaar) regelmatig terugkomen. Het decor is uniek en straalt veel gezelligheid uit en de medewerkers zijn ontspannen en gastvrij. De kinderen krijgen de aandacht die verwacht mag worden van een dergelijk restaurant in de vorm van een kleurplaat, spelletjes en boekjes.

Het eten en drinken is al jaren prima in verhouding tot de prijs: eenvoudige, lekkere gerechten op een leuke wijze geserveerd.
De unieke karbonade en de gebakken brie is vaak een favoriet gerecht van ons.

Samengevat is het een leuk, prima restaurant met een geweldige ambiance.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
Wat een heerlijk eten ! Bijvoorbeeld een halve kip met de smaak van kip zoals deze vroeger thuis smaakte of een biefstuk waar je mes als vanzelf snijd. De bediening zeer attent en de entourage zoals deze op Terschelling hoort te zijn (veel juttersartibuten).
Bertrene .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
In tijden niet zulke goede biefstuk gegeten, zo mals, je hoefde bijna niet te kauwen. De chocolademousse was goddelijk. De bediening was ook erg goed.
Lijoni M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Gezellig restaurant, goed eten, prijs/kwaliteit verhouding uitstekend. Zeer vriendelijk personeel, komen hier al jaren, blijft leuk om hier terug te komen.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Wat een gezelligheid, om 1700 uur met onze dochter van 1naar binnen gegaan en je wordt ontvangen alsof je bij vrienden bent. Karin, eigenaar, doet er alles aan om het naar je zin te maken. Openhaard, kaarsjes en ontspannen muziek zijn vanzelfsprekend...eten was goed en lekker van smaak. We zijn de volgende avond weer gegaan en de tafel was nu ook gedekt voor onze dochter...inclusief speelgoed...Kortom, heb je zin om lekker te eten in een ongedwongen en prettig sfeer?