d'Antica

Reguliersdwarsstraat 80-82 1017 BN Amsterdam Nederland Kaart
31-206233862

Over het restaurant d'Antica

Gelegen op de meest populaire locatie van Amsterdam, vlakbij het Rembrandtplein, bevindt zich het Restaurant & Bar d’Antica. Sinds 1995 staat d’Antica bekend als een van de meest hoogwaardige Italiaanse restaurant van Amsterdam. Bij d’Antica maakt u kennis met authentieke gerechten uit de Italiaanse keuken, bereid volgens eeuwenoude familierecepten. Zodra u hier binnenstapt, waant u zich direct in het zonnige Italië. Het team van d’Antica staat altijd klaar voor onze gewaardeerde gasten om hun te allen tijde te voorzien van een onvergetelijke avond. d’Antica is sinds kort volledig vernieuwd en geüpdatet U zult een compleet nieuwe ambiance, menu en service ervaren. Het Italiaanse restaurant d’Antica is een culinaire verrijking voor Amsterdam. U bent allen van harte welkom bij d’Antica.

Meer informatie over restaurant d'Antica

Maandag t/m Zondag: 17:00 - 00:00

In verband met de feestdagen zijn wij gesloten op 24, 25 en 31 December.

Jouw recensie over het restaurant d'Antica

Margreet F.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Top restaurant. Heerlijke wijnen, verrukkelijk eten en uitstekende bediening.
Jantine W.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Een erg goed Italiaans restaurant met zeer vriendelijke (Italiaanse) bediening! Wij zijn hier nu 5 x geweest en altijd heerlijk gegeten! De pasta parmigiana is voortreffelijk en een aanrader’
Karima B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Weinig keus in pastas voor vegetariers. En de pasta met vis was niet lekker het keek dat de vis uit de vriezer kwam.
Christiaan P.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Zo slecht nog nooit gegeten rommel pasta zo vies kan nog beter bij pasta pasta halen voor € 10 .dat is 100 keer beter echt jammer dat deze zaak zo achteruit is gegaan
julia L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
goede sfeer bediening goed erg gezellig
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Ristorante d’Antica, in hartje Amserdam, is een Italiaans restaurant van uitzonderlijke kwaliteit. Een avond waar ik me kon wanen in alle kwaliteiten die de Italiaanse keuken te bieden heeft. Het menu is hier een goed voorbeeld van, gerechten wat de Italiaanse keuken juist zo rijk, puur en lekker maken. Gastheer Carmine d’Antuono en de bediening wisten ons het gevoel te geven alsof we mee mochten eten met de familie. We hebben ons laten verassen door de gastheer met een 3-gangen menu en met gepaarde wijnen. Zowel de lamsrack als ravioli waren voortreffelijk bereidt, en als toetje namen we de panna cotta en tiramisu, zeker aan te raden. Zo’n heerlijk diner met kwaliteit producten is natuurlijk niet goedkoop, maar het was de prijs ten volle waard. Wij komen zeker terug!
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
We hebben genoten van de heerlijke gerechten en de vriendelijke bediening zorgde heel goed voor ons.
Ook de wijnen die zij ons geadviseerd hadden pasten goed bij onze gerechten en waren erg goed en voor een redelijke prijs.
Het tempo tussen de gerechten in was precies goed. Ik vind het niet fijn wanneer we heel snel achter elkaar alles voor geserveerd krijgen, maar dit was prima.
We hebben allemaal een hele fijne, gezellige avond gehad hier bij d"Antica en jullie zien ons zeker spoedig weer!
Tot snel.
maxime V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Wij vinden het altijd een feestje om hier te komen! Vanaf het moment dat je binnenkomt voelt het hier goed vanwege de fijne sfeer en de vriendelijke bediening.. De Italiaanse gerechten en wijnen zijn ook heerlijk. Aanraders zijn de Pasta Parmigiana en als dessert de sgroppino! Veel plezier!!!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
De eigenaar en bediening zijn altijd erg enthousiast en dat maakt dat we graag terugkomen. Daarnaast is het eten erg lekker. Op Valentijnsdag was het wel een tikkeltje te druk, maar normaal gesproken een gezellig restaurant met leuke Italiaanse sfeer!
Oene D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Italiaans zoals Italiaans hoort te zijn. Kundige en enthousiaste bediening. Klassieke verse gerechten, wij hebben genoten !
Giuseppe A.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk Italiaans eten. De anti-pasti voor 2 vooraf is een aanrader, vooral de inktvis op dit prachtige bord is heel lekker en fris. De St Jacobsschelpen met truffel als hoofdgerecht was ook bijzonder lekker. Lekkere wijnen, per glas te bestellen. Uiterst attente en vriendelijke bediening.
Hanneke N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer teleurgesteld over D'Antica. Van te voren gebeld met betrekking tot voedsel allergieën. Bij telefonische reservering werd ons verzekerd dat met allergieën eenvoudig rekening kon worden gehouden, omdat alles pas bereid wordt nadat bestelling wordt geplaatst. Eenmaal in het restaurant bleek de situatie geheel anders. Het aantal gerechten waar we rekening houdend met allergieën uit konden kiezen, was erg beperkt. Vervolgens kregen we pasta met kaas opgediend, terwijl we meerdere keren hadden gemeld dat er sprake was van koemelk allergie.
Een paar jaar geleden ook gegeten bij D'Antica en waren toen tevreden. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar de gerechten waren weinig verrassend en bijzonder. Wij komen daar niet meer terug.
Selma L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
heel lekker, maar het zou beter zijn met iets minder zout. Goeie smaak komt dan meer tot zijn recht! Kwaliteit was goed en vooral de chocoladesouflee toe was subliem.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
eten en wijn zijn goed. Vriendelijke doch enigszins trage en beetje slordige bediening.
rEINIER T.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Restaurant aanbevolen. Des te groter was de teleurstelling dat het verkeerd uitpakte. Zoals boven beschreven: Gezellige plek en leuke tafel, maar dat was het dan ook. Geheel viel enorm tegen. Moesten bv. steeds om lekkernijen vragen , was weinig tot geen aandacht, duurde allemaal erg land terwijl 80 % hetzelfde hoofdgerecht had (Risotto, volledig smakeloos, geen parmensano er lekker op, geen lekker stukje sla of andere garnering op het bord ), zout en peper stel volledig leeg etc. etc. Rekening klopte niet, ga zo maar door. Grote teleurstelling, zal ook mensen die jullie aanbevolen hadden op de hoogte stellen en wij zullen de zaak niet aanbevelen zoals het er nu aan toe gaat!!
Gerry M.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Was vroeger een goed restaurant wat altijd vol zat. Eten iets duurder dan een gemiddelde italiaan maar kwaliteit was goed en er was altijd een gezellig sfeertje.
Nu zaten we met 6 personen. Eten viel tegen.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Prima eten en bediening
Mede doordathet mooi weer was en we bijna buiten zaten hadden we het gevoel in italie te zitten
Was echt genieten
Henno V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Goed eten. Maar qua inrichting, sfeer en service echt vergane glorie. Erg rustig en mede daarom weinig gezelligheid. Prijs/kwaliteit verhouding is zoek.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Onze eerste reservering met de Restaurantkaart wilden we doen bij d'Antica, gerenommeerd Italiaans restaurant in Amsterdam. Op hun site wordt aangegeven dat er dinsdag 24 mei zeker plaats is. Gebeld en gemeld dat we met de kaart voor twee personen wilden reserveren. Helaas: die kaart, dat was niks, en het was toch al zo vol, enz. Omdat ik in staat bleek de conversatie in het Italiaans voort te zetten, met veel moeite toch nog een tafeltje gekregen. Op het afgesproken tijdstip (20.30 uur) ter plaatse, bleek het restaurant goed bezet, maar niet vol. We bestelden een glas wijn en een fles water, kregen na lang wachten de menukaart. Vervolgens moesten we wachten. Eerst op de wijn, toen heel lang op de voorgerechten (één warm, één koud), die niet tegelijkertijd werden geserveerd. De antipasti misti zagen er mooi uit, maar waren voor de prijs (€18,50 p.p.) aan de kleine kant, ondanks dat de ober ons had geadviseerd dat gerecht te delen. De Sauté di Vongole was uitstekend. Inmiddels had ik om de wijnkaart gevraagd, die niet was aangeboden en een (mooie) fles rode wijn besteld (geheel in de zin van de kaart), die ook keurig werd gedecanteerd. Bijschenken hebben we verder (op één uitzondering na) maar zelf gedaan. Ook op het hoofdgerecht moest lang worden gewacht. Zowel lamsrack als ossenhaas waren voortreffelijk bereid. Nadat het hoofdgerecht was uitgehaald, liet de bediening zich niet meer zien. Dessert werd niet aangeboden en uiteindelijk heb ik maar koffie besteld. Om half twaalf (drie uur voor twee gangen en koffie) aan de ober om de rekening gevraagd en nogmaals gemeld dat we met de kaart hadden gereserveerd. Ook vroeg ik hem of we, indien we een volgende keer zonder kaart zouden reserveren, wellicht wél als gasten zouden worden behandeld. Daarop zei de ober (terecht, de bediening op zich was uiterst vriendelijk en professioneel) dat hij voor het antwoord de manager zou sturen. Enkele minuten later zagen we de manager zijn jas aantrekken om vervolgens het pand te verlaten…. Op de rekening was van de kaart niets te zien, het bedrag was min of meer in orde. We bleken het duurste voorgerecht en het goedkoopste hoofdgerecht gratis te hebben gehad, althans die stonden niet op de rekening. Dat kortingsbedrag kwam globaal overeen met 50% van de gerechten, dus dat vonden we verder wel goed. Om de kaart heeft verder niemand gevraagd. Een bescheiden fooi was eigenlijk minder dan het personeel verdiende, maar meer zat er echt niet in. In het afgelopen jaar hebben we meer dan 100 keer in restaurants gegeten in (o.m.) Amsterdam, Keulen, Düsseldorf en Berlijn maar dit was daarvan de meest ongastvrije ervaring. Kennelijk word je met de Restaurantkaart voor een minder soort publiek aangezien. De ruimhartig bestelde wijn vermocht daar kennelijk niets aan af te doen. Geen antwoord willen geven op kritiek van de gasten en je verschuilen achter je personeel is zo ongeveer het meest kwalijke wat je als horecamanager kunt doen. Conclusie: wie er tegen kan door de manager niet voor volwaardige gast te worden aangezien, kan hier, bediend door vriendelijk personeel, heerlijk eten tegen flinke prijzen. Ons zullen ze er in ieder geval nooit meer zien.
Annette M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
salada met gegrilde groenten was wat mager ( veel sla, weinig groenten).
Hoofdgerechten waren prima en dessert verrukkelijk
Vis werd professioneel gefileerd aan tafel, daar kan menig restaurant wat van leren
Hele vriendelijke bediening.