D'Antica

Reguliersdwarsstraat 80-82 1017 BN Amsterdam Nederland Kaart
31-206233862

Over het restaurant D'Antica

Maak bij d’Antica kennis met authentieke gerechten uit de Italiaanse keuken, bereid volgens eeuwenoude familiereceptuur. Zodra je hier binnenstapt, waan je je direct in het zonnige Italië. Niet alleen door de mediterrane gastvrijheid, maar ook door de fantastische geuren die je vanuit de keuken tegemoet komen. Een heerlijke avond uit in hartje Amsterdam!

Meer informatie over restaurant D'Antica

Maandag t/m zaterdag 19.00 - 22.00 uur
Zondag gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Wi-Fi
maxime V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Wij vinden het altijd een feestje om hier te komen! Vanaf het moment dat je binnenkomt voelt het hier goed vanwege de fijne sfeer en de vriendelijke bediening.. De Italiaanse gerechten en wijnen zijn ook heerlijk. Aanraders zijn de Pasta Parmigiana en als dessert de sgroppino! Veel plezier!!!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
De eigenaar en bediening zijn altijd erg enthousiast en dat maakt dat we graag terugkomen. Daarnaast is het eten erg lekker. Op Valentijnsdag was het wel een tikkeltje te druk, maar normaal gesproken een gezellig restaurant met leuke Italiaanse sfeer!
Oene D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Italiaans zoals Italiaans hoort te zijn. Kundige en enthousiaste bediening. Klassieke verse gerechten, wij hebben genoten !
Giuseppe A.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk Italiaans eten. De anti-pasti voor 2 vooraf is een aanrader, vooral de inktvis op dit prachtige bord is heel lekker en fris. De St Jacobsschelpen met truffel als hoofdgerecht was ook bijzonder lekker. Lekkere wijnen, per glas te bestellen. Uiterst attente en vriendelijke bediening.
Hanneke N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer teleurgesteld over D'Antica. Van te voren gebeld met betrekking tot voedsel allergieën. Bij telefonische reservering werd ons verzekerd dat met allergieën eenvoudig rekening kon worden gehouden, omdat alles pas bereid wordt nadat bestelling wordt geplaatst. Eenmaal in het restaurant bleek de situatie geheel anders. Het aantal gerechten waar we rekening houdend met allergieën uit konden kiezen, was erg beperkt. Vervolgens kregen we pasta met kaas opgediend, terwijl we meerdere keren hadden gemeld dat er sprake was van koemelk allergie.
Een paar jaar geleden ook gegeten bij D'Antica en waren toen tevreden. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar de gerechten waren weinig verrassend en bijzonder. Wij komen daar niet meer terug.
Binnenstadsmens L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
heel lekker, maar het zou beter zijn met iets minder zout. Goeie smaak komt dan meer tot zijn recht! Kwaliteit was goed en vooral de chocoladesouflee toe was subliem.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
eten en wijn zijn goed. Vriendelijke doch enigszins trage en beetje slordige bediening.
rEINIER T.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Restaurant aanbevolen. Des te groter was de teleurstelling dat het verkeerd uitpakte. Zoals boven beschreven: Gezellige plek en leuke tafel, maar dat was het dan ook. Geheel viel enorm tegen. Moesten bv. steeds om lekkernijen vragen , was weinig tot geen aandacht, duurde allemaal erg land terwijl 80 % hetzelfde hoofdgerecht had (Risotto, volledig smakeloos, geen parmensano er lekker op, geen lekker stukje sla of andere garnering op het bord ), zout en peper stel volledig leeg etc. etc. Rekening klopte niet, ga zo maar door. Grote teleurstelling, zal ook mensen die jullie aanbevolen hadden op de hoogte stellen en wij zullen de zaak niet aanbevelen zoals het er nu aan toe gaat!!
Gerry M.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Was vroeger een goed restaurant wat altijd vol zat. Eten iets duurder dan een gemiddelde italiaan maar kwaliteit was goed en er was altijd een gezellig sfeertje.
Nu zaten we met 6 personen. Eten viel tegen.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Prima eten en bediening
Mede doordathet mooi weer was en we bijna buiten zaten hadden we het gevoel in italie te zitten
Was echt genieten
Henno V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Goed eten. Maar qua inrichting, sfeer en service echt vergane glorie. Erg rustig en mede daarom weinig gezelligheid. Prijs/kwaliteit verhouding is zoek.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Onze eerste reservering met de Restaurantkaart wilden we doen bij d'Antica, gerenommeerd Italiaans restaurant in Amsterdam. Op hun site wordt aangegeven dat er dinsdag 24 mei zeker plaats is. Gebeld en gemeld dat we met de kaart voor twee personen wilden reserveren. Helaas: die kaart, dat was niks, en het was toch al zo vol, enz. Omdat ik in staat bleek de conversatie in het Italiaans voort te zetten, met veel moeite toch nog een tafeltje gekregen. Op het afgesproken tijdstip (20.30 uur) ter plaatse, bleek het restaurant goed bezet, maar niet vol. We bestelden een glas wijn en een fles water, kregen na lang wachten de menukaart. Vervolgens moesten we wachten. Eerst op de wijn, toen heel lang op de voorgerechten (één warm, één koud), die niet tegelijkertijd werden geserveerd. De antipasti misti zagen er mooi uit, maar waren voor de prijs (€18,50 p.p.) aan de kleine kant, ondanks dat de ober ons had geadviseerd dat gerecht te delen. De Sauté di Vongole was uitstekend. Inmiddels had ik om de wijnkaart gevraagd, die niet was aangeboden en een (mooie) fles rode wijn besteld (geheel in de zin van de kaart), die ook keurig werd gedecanteerd. Bijschenken hebben we verder (op één uitzondering na) maar zelf gedaan. Ook op het hoofdgerecht moest lang worden gewacht. Zowel lamsrack als ossenhaas waren voortreffelijk bereid. Nadat het hoofdgerecht was uitgehaald, liet de bediening zich niet meer zien. Dessert werd niet aangeboden en uiteindelijk heb ik maar koffie besteld. Om half twaalf (drie uur voor twee gangen en koffie) aan de ober om de rekening gevraagd en nogmaals gemeld dat we met de kaart hadden gereserveerd. Ook vroeg ik hem of we, indien we een volgende keer zonder kaart zouden reserveren, wellicht wél als gasten zouden worden behandeld. Daarop zei de ober (terecht, de bediening op zich was uiterst vriendelijk en professioneel) dat hij voor het antwoord de manager zou sturen. Enkele minuten later zagen we de manager zijn jas aantrekken om vervolgens het pand te verlaten…. Op de rekening was van de kaart niets te zien, het bedrag was min of meer in orde. We bleken het duurste voorgerecht en het goedkoopste hoofdgerecht gratis te hebben gehad, althans die stonden niet op de rekening. Dat kortingsbedrag kwam globaal overeen met 50% van de gerechten, dus dat vonden we verder wel goed. Om de kaart heeft verder niemand gevraagd. Een bescheiden fooi was eigenlijk minder dan het personeel verdiende, maar meer zat er echt niet in. In het afgelopen jaar hebben we meer dan 100 keer in restaurants gegeten in (o.m.) Amsterdam, Keulen, Düsseldorf en Berlijn maar dit was daarvan de meest ongastvrije ervaring. Kennelijk word je met de Restaurantkaart voor een minder soort publiek aangezien. De ruimhartig bestelde wijn vermocht daar kennelijk niets aan af te doen. Geen antwoord willen geven op kritiek van de gasten en je verschuilen achter je personeel is zo ongeveer het meest kwalijke wat je als horecamanager kunt doen. Conclusie: wie er tegen kan door de manager niet voor volwaardige gast te worden aangezien, kan hier, bediend door vriendelijk personeel, heerlijk eten tegen flinke prijzen. Ons zullen ze er in ieder geval nooit meer zien.
Annette M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
salada met gegrilde groenten was wat mager ( veel sla, weinig groenten).
Hoofdgerechten waren prima en dessert verrukkelijk
Vis werd professioneel gefileerd aan tafel, daar kan menig restaurant wat van leren
Hele vriendelijke bediening.
Sjorsdewaal .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij ristorante D'Antica. Ik moet toegeven dat het interieur wel eens veranderd mag worden, maar de sfeer die gecreëerd wordt door de foto’s is erg leuk. Het is namelijk altijd leuk om even een kijkje te nemen bij foto’s. Ik kwam het restaurant binnen met een groepje vrienden en wij werden vriendelijk ontvangen. Wij bestelde allemaal lekker een drankje en kozen uit wat we wilde eten. Het eten was erg lekker. Sommige van ons hadden hier en daar wel een kritisch puntje, maar we hebben het allemaal naar ons zin gehad. Voor mij waren de smaken erg lekker. De bediening deed ook goed hun best. Voor ons was het een geslaagde avond.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Afgaand op de positieve recensies gisteren voor het eerst in d'Antica gegeten. Een behoorlijke tegenvaller. Een interieur dat sinds de jaren 90 geen opfrisbeurt meer lijkt te hebben gehad, ongeïnteresseerde bediening, een ongeïnspireerde menukaart en een veel te hoge rekening van bijna 400 euro voor 4 personen. Een dikdoenerige chef en de act van veel en hard Italiaans spreken onderling kennen we nu ook wel. Poenerig omhooggevallen publiek met veel geld en weinig smaak. Om het sfeertje compleet te maken staat op de WC de Glassex pontificaal opgesteld. En het ruikt ook nog eens niet fris in de zaak. Dan nog iets over het eten. De rauwe zwaardvis is veel te zacht van smaak voor de uienringen waarmee hij is opgemaakt. De ravioli en risotto zijn goed. De tong ('zeetong') is groot en op zich goed (wel uit de diepvies denk ik) maar wordt met zoveel zware jus uit een zakje overgoten dat ook deze fijne smaak wordt weggedrukt. Nee hoor d'Antica, jullie zien mij hier niet meer terug.
Mylene U.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Met 2 vrienden wilde ik het geroemde d'Antica wel eens proberen en little would I know dat dit de beste plek is voor een avond heerlijk eten met vrienden. We liepen verwachtingsvol de Reguliersdwarsstraat in, we liepen er zelfs bij voorbij, maar zodra je de deur binnenstapt waan je je in Italie. Grootheden aan de muur, gezellige Italiaanse verwelkomingen en meteen wordt je gedompeld in die gastvrijheid waar ik voor kwam. We werden eerst verrast met een aperitif, waarna we met het eten werden verrast door de chef. Wat een spectakel, de pasta die in een kaas wordt bereid bijvoorbeeld. En de lekkerste truffelsaus ooit! Marco, de manager, adviseerde de wijnen erbij en wat de avond compleet maakte was het dessert. We hebben heerlijk gegeten en ik kan het iedereen aanraden, ga eens langs bij d'Antica en Marco, voor mij het voorbeeld van wat gastvrijheid betekent!
JOHANNES V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Heerlijk italiaans ontvangst, gastvrij mooie tafels, heerlijke stoelen. Mooie kaart en leuke (wel prijzige) wijnlijst.
Als vooraf bruscetta (goed), zwaardvis met venkelsalade (heerlijk), tonijnslade (niet lekker, taai weinig smaak)
Hoofdgerechten gamba's (te lang gegaard waardoor droog), vongole (te koud geserveerd) en kalfsvlees protfolio met te veel kaas waardoor deze ging overheersen.
Wijn en water waren prima.
Geen goedkoop restaurant, prima bediening maar de witte brigade kan vast (moet) beter.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
In eerste instantie lijkt het een fout restaurant in een foute buurt. Maar de bediening is vriendelijk en het eten is prima. Zonder opdringerig te zijn maken ze het naar je zin. Aan tafel wordt de laatste hand aan de gerechten gelegd. Het is smaakvol, zonder opsmuk. Gewoon, maar toch bijzonder. Een heerlijke vis, een bijna truffelsaus, een goed gekozen wijn. Kortom, een prima restaurant.
Stijn B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
D'Antica maakt authentieke Italiaanse gerechten met ingrediënten van prima kwaliteit. Het meeste is smakelijk, maar weinig verrassend. De tiramisu was echter een echte afknapper, met droge taaie cake. Het personeel is niet erg alert, als je binnenkomt moet je erg je best opgemerkt te worden, voordat ze je jas aannemen en je naar een tafel begeleiden. Het interieur is rommelig en gedateerd.
beewee-ef .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Recent hebben mijn vriendin en ik in dit restaurant gegeten als verjaardags cadeau. Nu ben ik zelf erg fan van de Italiaanse keuken, maar ik heb nog maar heel weinig restaurants meegemaakt dat ik mij daadwerkelijk even in Italie voelde.
Betreft het eten was ik aangenaam verrast, aangezien het niet de standaard gerechten waren waar je 'normaal gesproken' uit kan kiezen. Alles was erg smaakvol. De wijnen die bij de gerechten gingen pasten ook goed bij de gerechten. Wat hoeveelheid betreft hoef je ook echt geen zorgen te maken, want op het einde van de avond stond ik echt ook barsten.
Het personeel is erg vriendelijk. Het leuke is dat ze ook Italiaans spreken en Nederlands met een Italiaans accent. Samen met de inrichting van het restaurant maakt dit even een korte vakantie in hartje Amsterdam.
Ik begrijp van andere recensies dat er wat verbeterd kan worden, maar ik heb een erg leuk avond gehad!