Cuisinerie Mensinge

Mensingheweg 1 9301 KA Roden Nederland Kaart

Over restaurant Cuisinerie Mensinge

Even tot rust komen

Een prachtig restaurant in een rustige en kalme omgeving. Kom even helemaal tot rust bij Cuisinerie Mensinge. Geniet van biologische gerechten gemaakt van de lekkerste verse streekproducten bereidt door Chef-kok Harro Coster. Laat je verwennen door het vriendelijke personeel en geniet met vrienden of familie van een fantastisch etentje!

Meer informatie over restaurant Cuisinerie Mensinge

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 12:00
- Diner vanaf 18:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
HWP .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zeer smaakvolle gerechten, fraaie presentatie, zeer mals en lekker vlees. Hoewel ik normaal niet houd van verrassingsmenu's is het hier meer dan een aanrader om de chef-kok een verrassing te laten koken! Zelden zo lekker gegeten voor een aangename prijs! Het eten in dit restaurant is het waard om een reis voor te maken!
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Met een groep gegeten.
Iedereen kreeg hetzelfde voorgezet en als je dat niet lustte moest je dat aangeven.
Dan werd het weggehaald en kwam er iets anders.Eigenaresse absoluut niet klantvriendelijk.Het voltallige personeel laat erg te wensen over kwa kennis en vriendelijkheid.Eten zeer middelmatig.Bijna alles vlak van smaak en absoluut geen smaaksensaties.Wijnarrangement vonden we niet echt bijpassend en daar werd ook zeer weinig over verteld.
Een heel middelmatig restaurant wat ons betreft en dan ook"hoogst onwaarschijnlijk"dat wij hier terugkomen.
ZiNNED .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Afgelopen weekend hebben wij 2 nachten doorgebracht bij Cuisinerie Mensinge, waarbij we zaterdagavond ook hier hebben gegeten. We kregen een vijf-gangen-menu welke hoorde bij het 'Vuur & Vlam' arrangement dat we geboekt hadden. Het eten was verrassend lekker en hoogwaardig van kwaliteit.

De bediening echter, liet (te) veel te wensen over. We werden bediend door 2 verschillende dames, waaronder de eigenaresse. Over deze eigenaresse zijn we niet te spreken. Bij het voorgerecht kregen we de borden voor onze neus gezet met de mededeling dat dit "een gerecht met gevogelte" was. Geen verder informatie werd verstrekt. Ook niet toen we er expliciet naar vroegen. Een deel van dit gerecht bestond uit een mousse in een plakje komkommer gerold. Deze mousse leek qua smaak en structuur wat op lever en omdat we expliciet gezegd hadden geen orgaanvlees te willen (was ons ook naar gevraagd), vroegen we dit na bij de eigenaresse. Deze meldde vervolgens dat "lever eigenlijk geen orgaanvlees" is, waarna onze mond van verbazing openviel. Gelukkig was het andere meisje dat ons bediende een stuk beter geïnformeerd en kon ons vertellen wat we precies gegeten hadden en dat het toch geen lever was.

Kortom, lekker gegeten, maar de onbeleefde houding van de eigenaresse heeft toch voor een beetje een bittere nasmaak gezorgd.
Karin C.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Ik kan een heel verhaal vertellen maar wij kunnen het met 3 woorden af:
heerlijk, tongstrelend en genieten bij dit bijzondere restaurant!
H. S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
I.v.m. een verjaardag gingen we hier met 9 mensen naar toe omdat het zulke goede recensies heeft. Verder weten we dat de omgeving van Roden erg mooi om je te vermaken. Afijn.

Op de website stond een arrangement aangeboden genaamd "zwervers". Hiermee krijg je, koffie/thee soep + brood, toegang tot Havezate Mensinge, koffie + zoet en een wandelroute. Klinkt leuk en daar gingen we voor. Bij aankomst kregen we al te horen dat Havezate Mensinge dicht was i.v.m. het seizoen (waarom bied je dan het arrangement aan?). Dus begonnen we met koffie/thee, soep en brood. De soep was erg simpel, de broodjes waren kleine bolletjes deeg en je kreeg er drie klontjes boter bij met een piepklein hoeveelheid tapenade. Daarnaast hadden we iemand bij ons die niet tegen room kon, wat in de soep was verwerkt, en kreeg een kippensoepje. Nou ja kippensoep want voor de helft van het geld kun je bij de Chinees dezelfde soep krijgen.

De wandelroute was er leuk en daar hebben we niks op aan te merken. Vervolgens kregen we koffie en iets zoets. Het was inderdaad iets zoets maar wel een heel klein blokje iets...

Al met al vonden we de prijs - kwaliteit verhouding erg matig en helemaal raar dat Havezate Mensinge dicht was. Waarom zou je iets aanbieden waarvan je de helft niet kan waarmaken?

In ieder geval is dit geen aanrader.
Ger S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijk gegeten! Orginele gerechten, smaakvol gepresenteerd. Een aanrader voor iedereen! Leuke omgeving en prettige sfeer en goede vriendelijke bediening.
ChrisSprangers .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Zomaar op een zaterdagavond komen binnenvallen. Wat een verrassing: waar we 'gewoon hapje eten in de provincie' hadden verwacht, troffen we een restaurant waar Michelin vergeten is een ster op te hangen.
Rustige ambiance, al meteen het gevoel dat we de gasten waren waar ze de hele week al op hadden zitten wachten. En een overdonderend mooi menu. We vielen van de ene verrassing in de andere.
Je hoeft alleen maar te laten weten wat je absoluut niet lust - 'wij lusten alles', (al haat ik rode bietjes) en zij doen de rest.
Er kwamen rode bietjes op tafel... Op drie verschillende manieren bereid... verrukkelijk. Wat ook geldt voor alle volgende verrassingen die we ter tafel kregen.
Kortom: geweldig gegeten. En bediening zoals je je die wenst: aanwezig als ze er moet zijn, ter zake kundig, gemoedelijk.
Zonder meer een aanrader.
Henkbruins .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Altijd weer een verrassing en ... super goed. We komen al 15 jaar bij Cuisinerie Mensinge en Harro weet ons altijd weer te verrassen. Harro is een zeer creatieve en vriendelijke top-kok. Anouk en het hele team zorgen altijd voor een sfeervolle en klantgerichte invulling. De kwaliteit, service en sfeer zijn hier werkelijk altijd perfect. Een dikke 10. Proost op jullie 15 jarige succesvolle ondernemerschap! Succes, Anneke & Henk Bruins
Fietseneneten .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Heel mooi en heerlijk gegeten, bediening was prima maar miste een beetje enthousiasme.
We begonnen op het terras, maar door stortregen moesten we naar binnen waar alles klaarstond en soepel doorging.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Uitstekend gegeten, verrassing menu met 3 gangen. Eten was prima en bediening was vriendelijk en netjes. Uitstekend ingerichte ambiance.
Watze .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Wij hebben het verrassingsmenu van 7 gangen gekozen en dat was geen verkeerde keuze. Elke gang was heerlijk van smaak en afgestemd op het seizoen. Ook was er veel afwisseling, wij hebben vis, rund, eend en lam gehad. De bediening was uiterst vriendelijk en bekwaam, en tezamen met een mooie ambiance is dit zeker een aanrader!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Toevallig kwamen we na een wandeling dit restaurant tegen. Het leek ons gewoon te duur, maar bij navraag viel dat erg mee. Men hanteert verrassingsmenu's vlees, vis of vegetarisch. Er is keuze uit 3 tot 7 gangen menu's. Wij kozen voor "Even tijd voor elkaar" : een tweegangen-menu met een glas wijn, koffie met homemade bonbons toe. We konden een vega vooraf en vis-hoofdgerecht kiezen, geheel naar onze smaak. Wat is het hier prachtig verzorgd eten. In de deze tijd van het jaar ontbreken asperges natuurlijk niet, diverse in het voorgerecht, waaronder een gefrituurde, en dat is lekker! De kabeljauw was prachtig gesoffd, met hollandse garnaaltjes versierd, en er was een klein bolletje raapsteeltjes stamppot bij, naast prachtige groenten
De bediening in dit kleine restaurant is buitengewoon persoonlijk en aardig.
het restaurant is gehuisvest in de oude paardenstal van het landgoed Mensinge, klassiek verzorgd ingericht
Schaapmans35 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Op de eerste prachtige lentedag hadden we iets te vieren en besloten te lunchen bij Mensinge. We hadden via internet een "tea-lunch" gereserveerd en meldden dit bij aankomst aan de serveerster. Terwijl we op het prachtige terras genoten van het zonnetje, vertelde de serveerster ons dat we zouden beginnen met "bubbels". " Met of zonder alcohol?" vroeg ze. Tot onze verbazing kregen we echter na enige tijd twee glaasjes jus d'orange. Lekker vers, maar geen bubbels. Toen we om uitleg vroegen, vertelde de serveerster dat ze had gedacht dat we de familie X waren, die hadden een ander arrangement en daar hoorden de bubbels bij.
We gaven meerdere keren aan dat we graag buiten wilden blijven zitten, maar dat bleek onmogelijk. Na het - vrij flauwe - soepje moesten we naar binnen voor de rest van de lunch. "Ik heb een tafel dicht bij de deur voor u gedekt, dan zit u toch bijna buiten....".
Hoewel we in plaats van thee ook koffie mochten nemen, en de lunch verder goed smaakte, zullen wij niet snel weer naar deze op zich prachtige plek gaan. Dan maar een terrasje met minder pretenties, waar je tenminste vrij bent om bij mooi weer buiten te blijven zitten.

Annemieke71 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Heerlijk gegeten in dit charmante eethuis. Mooi ingerichte ambiance, vriendelijke bediening en goedafgestemde zorgvuldig opgemaakte gerechten. Een aanrader.
GourmandHolland .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Op de middelbare school had ik een leraar engels die zelfs bij een foutloos proefwerk niet hoger dan een acht gaf. Als hij daarop werd aangesproken was zijn verklaring dat een 10 voor God was, een 9 voor de meester en ik moest het doen met een 8.

Cuisinerie Mensinghe is zonder meer meesterlijk in alles wat op tafel verschijnt. Wij hadden gekozen voor het 3 gangen menu met voornamelijk vis. Er is geen a la carte bestelling mogelijk, maar dat heeft in mijn ogen veel voordelen. De chef kan zich gericht inkopen en heeft alle artistieke vrijheid. Menu's kunnen dagelijks wisselen en voor de gast draagt het verrassingselement bij aan de culinaire ervaring.

Voor- en nagerecht bestonden uit samenstelling van amuses in uiteenlopende smaken die goed op elkaar afgestemd waren. Hoofdgerecht was kabeljauw met kreeft en mosselen, alles precies goed gegaard en voorzien van een heerlijke witte wijn.

Er is in de wijde omtrek geen beter restaurant en je zou bijna kunnen zeggen dat het eten "goddelijk" was. Toch hou ik de 10 nog even achter de hand voor een volgende keer, want wij komen hier zeker terug.
Paulvwe .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Bij toeval ontdekt en heerlijk gegeten. We hadden een 4 gangen diner. Mooie en verassende vlees en viscombinaties met smaakvolle groenten uit eigen tuin. Uitstekende wijnen. Pareltje voor Roden. We komen hier zeker terug.
Paul .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Een verassingsmenu van twee gangen, aangevuld met lokaal bier van Maallust. Je proeft dat het met zorg en liefde gemaakt is, maar een verrassing kan ook niet je smaak hebben, vandaar de iets bescheiden beoordeling.
Keesboele .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Ik kan er niets aan doen maar opnieuw mag ik een lovende recensie over alweer een zeer bijzondere eetgelegenheid schrijven. Wij bezochten Cuisinerie Mensinge, in de voormalige koetsierswoning van Havezathe Mensinge, voor een aangename lunch. Zonnestralen streelden ons gezicht, het uitzicht op net ontluikende krokussen romantisch mooi. Mijn tafeldame koos voor een vegetarische quiche en werd verrast met drie, verfijnde puntjes vergezeld door een salade van truffelaardappel, snijbiet en tomaat. Even wennen aan de combi paars-rood maar tongstrelend lekker. Ik koos voor de "drie broodjes". Gerookte zalm, een heerlijke ham en uitstekende kaas als broodbeleg op miniatuur bolletjes. Kennelijk viel de zalm wat groot uit want eronder zat een vierde bolletje verborgen. Vers sinaasappelsap vergezelde ons maal. Hier komen we zeker weer terug maar dan voor een dinerarrangement.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Als het mooi weer is, kun je buiten zitten. Doen. Het eten was goed. We hadden een simpel 2 gangen menu voor 20 euro, incl. een glas wijn. Uiteindelijk hebben we er toch een toetje bijgenomen en die was een 9 waard. Ook het voorafje was erg lekker. Het hoofdgerecht was kalfsvlees. Geen super sensatie maar gewoon goed. Onze ervaring is dus dat hij wat duurder lijkt dan hij is en in ons geval een goede prijs-kwaliteits verhouding.
Tobias N.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Wederom een succesvol bezoek aan de cuisinerie. Ontvangen voor een aperitiefje in de prachtige tuin. Daarna het goed verzorgde 4-gangen menu. Verse, lokale producten, erg smaakvolle gerechten. Prettige bediening, zeker een aanrader.