Cuisinerie Mensinge

Mensingheweg 1 9301 KA Roden Nederland Kaart

Over het restaurant Cuisinerie Mensinge

Even tot rust komen

Een prachtig restaurant in een rustige en kalme omgeving. Kom even helemaal tot rust bij Cuisinerie Mensinge. Geniet van biologische gerechten gemaakt van de lekkerste verse streekproducten bereidt door Chef-kok Harro Coster. Laat je verwennen door het vriendelijke personeel en geniet met vrienden of familie van een fantastisch etentje!

Meer informatie over restaurant Cuisinerie Mensinge

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 12:00
- Diner vanaf 18:00

Jouw recensie over het restaurant Cuisinerie Mensinge

Hetty Z.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Gisteravond gedineerd bij de cuisinerie.
Een viergangen verrassingsmenu gekozen.
We werden vriendelijk ontvangen en al snel stonden amuses op tafel.
Voorgerecht van coquilles, wat groentjes en pastrami gevuld met vis. Heel lekker.
Als tussengerecht kwam er heerlijk malse eend met een schuim van gin en garnering met wat bietjes.
Als hoofdgerecht entrecote met een erg lekkere jus en diverse groenten.
Klap op de vuurpijl was een dessert van creme brulee met chocolademousse en macarons,gevuld met sinaasappelcreme.
Overheerlijk.
De bediening is uiterst correct, vriendelijk en toch losjes informeel waar dat kon. Uitstekend!
Kennelijk was er opgevangen dat het mijn verjaardag was en daarom was mijn bord extra opgeleukt met een verjaardagswens en een kaarsje!
Heel attent.
Wijn arrangement , met Bob arrangement erbij.
Goede uitleg en ruim geschonken.
Aankleding van de ruimte is mooi en stijlvol, met behoud van de oude uitstraling van de koetsierswoning.Er is een verschil in de inrichting van het cafe en t restaurant gedeelte. De laatste is beduidend mooier.
Toen we naar huis gingen kreeg ik nog een doosje met macarons mee voor thuis, omdat ik ze zo lekker vond.
Wat verschrikkelijk aardig.
Dit restaurant verdient het om succesvol te zijn met zijn vriendelijke kok/eigenaar die graag wilde weten of we tevreden waren, maar ook of we kritiekpunten hadden, die voor verbetering vatbaar waren.Dat hadden we absoluut niet, maar die houding staat ons aan!
We komen hier zeker terug en hopen velen met ons!
Aanrader deze plek!
Wendyharkema H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Afgelopen weekend vrij onverwachts op dit idyllische plekje gedineerd en gelogeerd.
Heerlijk buiten genoten van een verrukkelijk verrassingsmenu. Vriendelijke bediening en rekening houdend met onze wensen.
Zeker een aanrader. Hartelijk dank voor een heerlijk verblijf. Wij komen terug. Frits en Wendy Harkema
Hetty Z.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Dit restaurant heeft een nieuwe eigenaar, sinds begin april.
Wij waren hier op een zonnige dag met een gezelschap van 17 personen en bezochten tevens de naast gelegen havezate.
Naast de koffie met zelfgemaakte brownies lunchten wij hier ook. Het was een mix van hightea/ koffie lunch.
Mooie accomodatie in de oude paardestallen, waar alles kant en klaar stond toen we kwamen eten.
Het zag er heel verzorgd uit!
Heerlijk soepje, lekkere sandwiches, en volop kleine zoete hapjes en koekjes. Wederom zelfgemaakt. Heel smakelijk allemaal.
De bediening was attent, vriendelijk en vulde bij waar nodig.
Leuk dat de kok zelf kwam uitleggen wat er al zo op tafel stond.
Een prima lokatie ,in een mooi oud gebouw, waar ik binnenkort nog eens terugkom om te gaan dineren.
immo E.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Recensie Cuisinerie Mensinge.
Eten met stijl in Roden.

Op 21 maart ben ik samen met 2 vrienden uit eten geweest in Roden, een klein dorp boven in Drenthe. Op het eerste gezicht zijn er in Roden niet per se wereld restaurants, maar van vrienden had ik te horen gekregen dat Cuisinerie Mensinge een geweldig restaurant was.
Toen wij aankwamen bij Cuisinerie Mensinge vielen meteen een paar dingen op: een geweldige omgeving, perfect om te wandelen en helemaal bij weg te dromen, en het oude gebouw waar het restaurant in zit. Oud is niet helemaal het goede woord, want alles zag er goed onderhouden uit, authentiek doet het restaurant meer recht aan. Het restaurant is gebouwd in een oude koetsen opslag en ligt recht tegen over de havezate Mensinge, een gebouw dat ook zeker de moeite waard is.
Toen ik naar binnen liep werd ik verrast door heerlijke geuren, dit kwam omdat bezoekers bij binnen komst meteen langs de keuken lopen. Ik kon door een raam kijken hoe de chef Harro Koster hard aan het werk was. Nadat ik mijn jas had opgehangen gingen mijn vrienden en ik opzoek naar een tafel. De tafels stonden in het drink gedeelte van het restaurant. De tafels stonden dicht tegen elkaar aan, maar niet zo dicht dat wij er last van hadden. Er is alleen wel een negatief punt. Het restaurant is niet geschikt voor gehandicapte mensen, omdat er veel opstapjes zijn en de sanitaire voorziening alleen bereikt kunnen worden doormiddel van een trap.
Het drinkgedeelte is zeer knus. De sfeer die werd gecreëerd deed mij denken aan een huiskamer, maar een heel gezellige huiskamer waar ik mij meteen in thuis voelde. Ik had mij laten vertellen dat het restaurant een echte familie onderneming was en niets was minder waar. De hele familie was aan het werk. Na een gezellig praatje gemaakt te hebben met de serveerster werden onze drankjes opgenomen en begonnen wij een gesprek te voeren. Ondanks de knusse ruimte, en meerdere mensen die daar zaten, konden wij elkaar goed verstaan en hadden wij geen last van andere gespreken. Bij het diner gedeelte staan de tafels wel verder uit elkaar en hoor je de andere gasten nauwelijks. Dit is de belangrijkste ruimte omdat je daar het grootste gedeelte van de tijd zal zitten. Van uit het dinergedeelte kun je naar buiten kijken en genieten van een heerlijk uitzicht.
De inrichting was oud, maar tegelijkertijd tijdloos. De combinatie van de grote oude boeken kast en de moderne bar was perfect en gaf een rustig gevoel mee. De stoelen en tafels pasten goed bij elkaar en werden afgewisseld met antiek en modern. De sfeer was goed dankzij goede verlichting. Het interieur bestond voornamelijk uit hout gecombineerd met donkere kleuren zoals donkerpaars en donkerblauw, terwijl de stoelen juist opvallende kleuren hadden zoals paars en wit. Persoonlijk vond ik dit goed passen binnen de sfeer van het restaurant. Op de muur zijn mooie patronen afgebeeld die af en toe worden afgewisseld met een schilderij. Door de fijne details werd alles perfect afgewerkt. Alles was schoon en netjes, ook de sanitaire voorziening.
De Cuisinerie heeft drie verschillende menu’s (vis, vega en vlees), waarbij je daarnaast kunt kiezen uit het aantal gangen. Het eten komt allemaal van lokale, veelal biologische leveranciers. Je ziet dit terug in de prijs, maar je proeft het ook in elke gang! De prijs kwaliteitverhouding is goed. De chef heeft een eigen manier van koken en komt iedere maand met een nieuw menu. Zijn vrouw is een echte wijnkenner en staat enthousiast in de bediening.
Zelf heb ik erg genoten van mijn bezoek aan cuisinerie Mensinge. De sfeer was gezellig en ik voelde mij welkom. De bediening was snel, zeer gastvrij en enthousiast. Een echte aanrader voor iedereen die van echt lekker eten houdt en geniet van een avond vullend eetprogramma.

Geschreven door: Immo Epema.
Nico D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Toen ik voor de ingang van het restaurant stond viel me gelijk op dat het er erg netjes en verzorgd uitzag. Het restaurant zag er erg uitnodigend uit waardoor je je erg welkom voelde. Dat was de eerste indruk die ik kreeg van Cuisinerie Mensinge in Roden, Klopte dit gevoel of zou het toch heel anders zijn dan ik dacht?
Bij binnenkomst zochten we een plekje uit en bestelden we wat te drinken. Cuisinerie Mensinge is een echt familie bedrijf en dat kun je goed merken omdat de hele familie meehelpt in het restaurant. De bediening was erg netjes, vlot en beleefd. We hoefden niet lang te wachten voordat we kregen wat we hadden besteld.
De sfeer van het restaurant was erg aangenaam, het interieur is erg netjes en verzorgd. Het restaurant zag er ook heel schoon en opgeruimd uit wat erg belangrijk is. De verlichting is erg belangrijk voor de aankleding en de sfeer. Het restaurant heeft een opgewekte sfeer doordat het goed verlicht is. De verlichting is erg mooi door de passende lampen en mooie kroonluchters. Het interieur van het restaurant zelf is ook mooi. De stoelen en tafels zien er erg mooi uit en bovendien zitten de stoelen ook goed. Ook zijn de tafels mooi versierd en leuk aangekleed. Door de leuke details krijg je een soort huiskamergevoel wat erg aangenaam is.
De materialen die vooral gebruikt zijn voor de aankleding is hout, er wordt veel gebruik gemaakt van donkere kleuren met ook een paar beige en paarse tinten. De tafels en muren zijn hebben wat donkere en minder opvallende kleuren de stoelen hebben juist een opvallendere kleur zoals het paars en beige. Persoonlijk vind ik dit er erg mooi uit zien en bij elkaar passen. Dit zorgt ervoor dat het een groot samenhangend geheel wat bijdraagt aan een betere sfeer.
Het restaurant heeft een drinkgedeelte en een dinerzaal. Een nadeel van het restaurant is dat bij het drinkgedeelte van het restaurant de tafels best dicht op elkaar staan zodat je best dicht bij andere mensen zit. Overigens is dit niet een heel groot probleem aangezien dat alleen bij het drinkgedeelte de tafels vlakbij elkaar staan. De dinerzaal is in tegenstelling tot het drinkgedeelte juist heel veel ruimte en dat is veel belangrijker omdat je daar het grootste gedeelte van de tijd zult zitten
Ik vind persoonlijk Cuisinerie Mensinge een zeer prettig restaurant. Dit komt omdat Je je erg welkom voelt in het restaurant. De bediening is erg goed en de sfeer en aankleding van het restaurant is erg aangenaam. De kleuren en materialen die in het restaurant worden gebruikt zijn ook erg passend. Het enige minpunt van de ietwat krappe ruimte bij het drinkgedeelte wordt goed gemaakt door de ruime dinerzaal. Ik ben van mening dat mijn eerste indruk zeker klopte en al met al vond ik Cuisinerie Mensinge een zeer positieve ervaring en ik zou aanraden om er zelf ook eens een kijkje te gaan nemen.
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Onlangs een "high-tea lunch" gedaan bij de nieuwe eigenaren van de Cuisinerie in Roden (sinds april overgegaan in nieuwe handen). Maar dat was geen aanrader. Het pand is nog steeds een leuke lokatie om te zitten, en het was mooi weer (22 graden in het begin van april is best bijzonder), maar we werden helaas binnen neergezet i.p.v. op het zonnige terras. Binnen was het nog steeds koud en kil, en de wind waaide door de deur langs onze tafel.
Er werd begonnen met een klein glaasje sinaasappelsap, wat prima smaakte, en na een twintigtal minuten wachten kregen we een heel erg klein mini-glaasje rucolasoep (één slok). Het smaakt totaal niet naar rucola, en bovendien was het vééél te zout… Ik denk dat we daarmee gelijk de gehele dagvoorraad zout binnen hadden. Enorme hoeveelheden zout; niet te eten. Het smaakte eigenlijk naar een veel te sterke vleesjus.
Daarna was het weer even wachten (te lang) en kregen we uiteindelijk thee. Ik ben totaal geen theedrinker, maar andere mogelijkheden (glaasje fris of een koffie) werden niet aangeboden. Ook lette de bediening totaal niet op, want ik heb een aantal keren de aandacht proberen te trekken om een ander drankje te krijgen, maar dat is uiteindelijk niet gelukt.
Vervolgens werd een aantal etageres met zoetigheid aangeboden. Alleen maar zoet gebak, zoals nougat, mini-muffins, bonbons, en andersoortige chocoladegebak, en scones met superzoete sinaasappel-chutney o.i.d., en nog meer aan je kunstgebit plakkende zaken. Wel mooi opgemaakt, maar het was ook direct de gehele lunch. Alleen maar zoetigheid op een tweetal heel erg kleine mini-witbroodpuntjes na. Dat laatste is dan ook het enige dat ik gegeten heb, want al die zoetigheid vind ik niets als lunch. Na thuiskomst heb ik nog maar gewoon een boterham gesmeerd om mijn trek te stillen. Echt heel zonde van het geld.
Dit heeft overigens helemaal niets met een lunch te maken, en ook niets met een high tea, want zoals de meesten intussen wel weten is een Engelse "high tea" juist een lekkere zware maaltijd na afloop van een zware werkdag, in plaats van een 'tea party' met zoetigheid en bonbons. Het is een avondmaal in de vorm van een flinke warme maaltijd gevolgd door wat cakes en brood etc.

Kortom, de Cuisinerie is geen aanrader. Jammer dat de oude eigenaren ermee gestopt zijn, want zij waren een heel stuk beter in zowel bediening alswel smaak/koken…
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Het kwam er eindelijk een keer van, eten bij de Cuisinerie. Met vrienden die net als wij zich graag culinair laten verrassen. De historische ambiance, in combinatie met de wat hoogdravende naam zorgden voor gespannen verwachtingen. Die werden wat getemperd door de kennelijk niet doorgekomen online-reservering, maar ook door de (wat ons betreft) merkwaardige keuze voor paarse en witte sky-beklede stoelen in deze klassieke omgeving. Pluspunt was daarentegen het ontbreken van (vaak storende) muziek.
Vanaf de eerste, dubbele amuse zat het wel snor met het eten, daar in de Cuisinerie. In vlot tempo volgde een uitstekend viergangen-verrassingsmenu, met als hoogtepunten een zeer mals lamsbiefstukje (daar hadden we wel wat meer van willen zien!) en een verrukkelijke combinatie van chocolade-tractaties tot besluit. Voor ons alle reden om de chef persoonlijk even de hand te drukken, bij het vertrek. We vergaten daarbij te vermelden dat de portionering wel wat erg zuinig was....
Eén ding moet ons van het hart. Dan heb je zo'n mooi restaurant, met zo'n goede keuken en een uitstekende wijnkeuze - maar waarom straalt de eigenaresse dan zo weinig trots en passie uit? De leerling-bediende, een heerlijke 'naturel' knul die er totaal niet mee zat dat hij het allemaal nog niet wist, overtrof haar verre in communicatie. En dat is toch wel het eerste vereiste van goed gastheer/vrouwschap. Niet dat de bediening niet correct was, maar je avondje uit wordt zoveel leuker met een wat persoonlijker noot! Het minste is wel dat en toe even informeert of alles naar wens is.... ook de uitleg bij de gerechten bleef, ook bij doorvragen, zeer summier. Jammer, want met wat heer hartelijkheid had het eten misschien nóg beter gesmaakt!
HWP .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zeer smaakvolle gerechten, fraaie presentatie, zeer mals en lekker vlees. Hoewel ik normaal niet houd van verrassingsmenu's is het hier meer dan een aanrader om de chef-kok een verrassing te laten koken! Zelden zo lekker gegeten voor een aangename prijs! Het eten in dit restaurant is het waard om een reis voor te maken!
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Met een groep gegeten.
Iedereen kreeg hetzelfde voorgezet en als je dat niet lustte moest je dat aangeven.
Dan werd het weggehaald en kwam er iets anders.Eigenaresse absoluut niet klantvriendelijk.Het voltallige personeel laat erg te wensen over kwa kennis en vriendelijkheid.Eten zeer middelmatig.Bijna alles vlak van smaak en absoluut geen smaaksensaties.Wijnarrangement vonden we niet echt bijpassend en daar werd ook zeer weinig over verteld.
Een heel middelmatig restaurant wat ons betreft en dan ook"hoogst onwaarschijnlijk"dat wij hier terugkomen.
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Afgelopen weekend hebben wij 2 nachten doorgebracht bij Cuisinerie Mensinge, waarbij we zaterdagavond ook hier hebben gegeten. We kregen een vijf-gangen-menu welke hoorde bij het 'Vuur & Vlam' arrangement dat we geboekt hadden. Het eten was verrassend lekker en hoogwaardig van kwaliteit.

De bediening echter, liet (te) veel te wensen over. We werden bediend door 2 verschillende dames, waaronder de eigenaresse. Over deze eigenaresse zijn we niet te spreken. Bij het voorgerecht kregen we de borden voor onze neus gezet met de mededeling dat dit "een gerecht met gevogelte" was. Geen verder informatie werd verstrekt. Ook niet toen we er expliciet naar vroegen. Een deel van dit gerecht bestond uit een mousse in een plakje komkommer gerold. Deze mousse leek qua smaak en structuur wat op lever en omdat we expliciet gezegd hadden geen orgaanvlees te willen (was ons ook naar gevraagd), vroegen we dit na bij de eigenaresse. Deze meldde vervolgens dat "lever eigenlijk geen orgaanvlees" is, waarna onze mond van verbazing openviel. Gelukkig was het andere meisje dat ons bediende een stuk beter geïnformeerd en kon ons vertellen wat we precies gegeten hadden en dat het toch geen lever was.

Kortom, lekker gegeten, maar de onbeleefde houding van de eigenaresse heeft toch voor een beetje een bittere nasmaak gezorgd.
Karin C.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Ik kan een heel verhaal vertellen maar wij kunnen het met 3 woorden af:
heerlijk, tongstrelend en genieten bij dit bijzondere restaurant!
H. S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
I.v.m. een verjaardag gingen we hier met 9 mensen naar toe omdat het zulke goede recensies heeft. Verder weten we dat de omgeving van Roden erg mooi om je te vermaken. Afijn.

Op de website stond een arrangement aangeboden genaamd "zwervers". Hiermee krijg je, koffie/thee soep + brood, toegang tot Havezate Mensinge, koffie + zoet en een wandelroute. Klinkt leuk en daar gingen we voor. Bij aankomst kregen we al te horen dat Havezate Mensinge dicht was i.v.m. het seizoen (waarom bied je dan het arrangement aan?). Dus begonnen we met koffie/thee, soep en brood. De soep was erg simpel, de broodjes waren kleine bolletjes deeg en je kreeg er drie klontjes boter bij met een piepklein hoeveelheid tapenade. Daarnaast hadden we iemand bij ons die niet tegen room kon, wat in de soep was verwerkt, en kreeg een kippensoepje. Nou ja kippensoep want voor de helft van het geld kun je bij de Chinees dezelfde soep krijgen.

De wandelroute was er leuk en daar hebben we niks op aan te merken. Vervolgens kregen we koffie en iets zoets. Het was inderdaad iets zoets maar wel een heel klein blokje iets...

Al met al vonden we de prijs - kwaliteit verhouding erg matig en helemaal raar dat Havezate Mensinge dicht was. Waarom zou je iets aanbieden waarvan je de helft niet kan waarmaken?

In ieder geval is dit geen aanrader.
Ger S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijk gegeten! Orginele gerechten, smaakvol gepresenteerd. Een aanrader voor iedereen! Leuke omgeving en prettige sfeer en goede vriendelijke bediening.
ChrisSprangers .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Zomaar op een zaterdagavond komen binnenvallen. Wat een verrassing: waar we 'gewoon hapje eten in de provincie' hadden verwacht, troffen we een restaurant waar Michelin vergeten is een ster op te hangen.
Rustige ambiance, al meteen het gevoel dat we de gasten waren waar ze de hele week al op hadden zitten wachten. En een overdonderend mooi menu. We vielen van de ene verrassing in de andere.
Je hoeft alleen maar te laten weten wat je absoluut niet lust - 'wij lusten alles', (al haat ik rode bietjes) en zij doen de rest.
Er kwamen rode bietjes op tafel... Op drie verschillende manieren bereid... verrukkelijk. Wat ook geldt voor alle volgende verrassingen die we ter tafel kregen.
Kortom: geweldig gegeten. En bediening zoals je je die wenst: aanwezig als ze er moet zijn, ter zake kundig, gemoedelijk.
Zonder meer een aanrader.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Altijd weer een verrassing en ... super goed. We komen al 15 jaar bij Cuisinerie Mensinge en Harro weet ons altijd weer te verrassen. Harro is een zeer creatieve en vriendelijke top-kok. Anouk en het hele team zorgen altijd voor een sfeervolle en klantgerichte invulling. De kwaliteit, service en sfeer zijn hier werkelijk altijd perfect. Een dikke 10. Proost op jullie 15 jarige succesvolle ondernemerschap! Succes, Anneke & Henk Bruins
fietseneneten .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Heel mooi en heerlijk gegeten, bediening was prima maar miste een beetje enthousiasme.
We begonnen op het terras, maar door stortregen moesten we naar binnen waar alles klaarstond en soepel doorging.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Uitstekend gegeten, verrassing menu met 3 gangen. Eten was prima en bediening was vriendelijk en netjes. Uitstekend ingerichte ambiance.
Bianca T.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Wij hebben het verrassingsmenu van 7 gangen gekozen en dat was geen verkeerde keuze. Elke gang was heerlijk van smaak en afgestemd op het seizoen. Ook was er veel afwisseling, wij hebben vis, rund, eend en lam gehad. De bediening was uiterst vriendelijk en bekwaam, en tezamen met een mooie ambiance is dit zeker een aanrader!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Toevallig kwamen we na een wandeling dit restaurant tegen. Het leek ons gewoon te duur, maar bij navraag viel dat erg mee. Men hanteert verrassingsmenu's vlees, vis of vegetarisch. Er is keuze uit 3 tot 7 gangen menu's. Wij kozen voor "Even tijd voor elkaar" : een tweegangen-menu met een glas wijn, koffie met homemade bonbons toe. We konden een vega vooraf en vis-hoofdgerecht kiezen, geheel naar onze smaak. Wat is het hier prachtig verzorgd eten. In de deze tijd van het jaar ontbreken asperges natuurlijk niet, diverse in het voorgerecht, waaronder een gefrituurde, en dat is lekker! De kabeljauw was prachtig gesoffd, met hollandse garnaaltjes versierd, en er was een klein bolletje raapsteeltjes stamppot bij, naast prachtige groenten
De bediening in dit kleine restaurant is buitengewoon persoonlijk en aardig.
het restaurant is gehuisvest in de oude paardenstal van het landgoed Mensinge, klassiek verzorgd ingericht
Annemieke71 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Heerlijk gegeten in dit charmante eethuis. Mooi ingerichte ambiance, vriendelijke bediening en goedafgestemde zorgvuldig opgemaakte gerechten. Een aanrader.