Over het restaurant Cucina Italiana

Pure en eerlijke gerechten

Met seizoensgebonden producten bereidt het keukenteam onder leiding van eigenaar Raffaele de meest heerlijke gerechten. Slow food staat centraal, wat betekent dat zoveel mogelijk uit de omgeving komt of zelf wordt gemaakt. Gastvrouw Geke zorgt dat alles aan de voorkant vlekkeloos verloopt en adviseert je graag een goed glas wijn.

Meer informatie over restaurant Cucina Italiana

Woensdag t/m Zondag geopend
Op Maandag en Dinsdag is ons restaurant gesloten voor à la carte. Open voor besloten gezelschappen op aanvraag

Uitmuntend
9,4
gertlepel .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Heerlijk,biologisch eten en drinken hier! Je kan merken dat de kok met liefde kookt! De kaart is klein maar overzichtelijk. De bediening moet nog een tandje bijstellen, maar zeker een aanrader in Deventer Het restaurant zit er prachtig uit!
Kitty V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
Gisterenavond voor het eerst gegeten bij Cucina Italiana in Deventer. Het eten was fantastisch. Bediening was erg vriendelijk, entourage was goed en het eten was heerlijk. Kortom het heerlijke avond gehad. Bedankt en wij komen zeker terug! Ferenc & Kitty Woolderink
Edwin E.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Verrassend Italiaans in Deventer

Ik had Cucina Italiana vantevoren via het internet uitgezocht. Daar hebben we geen spijt van gekregen. Fantastisch. Mooie gerechten op mooi gedekte tafels in een mooie entourage, opgediend door uiterst vriendelijk personeel. Voor de kinderen zelfs een speciaal soepje en een speciaal bordje pasta. Er stonden geen kindermenu's op de kaart, maar als niets je teveel is dan hoeft dat ook niet. Voor de volwassenen is er volop keuze uit mooie Italiaanse gerechten. Nee, geen 200 pizza's en pasta's zoals zo vaak, maar fijne smaakvolle gerechten. Er wordt veel gewerkt met biologische en streek-producten. Heel smaakvol en mooi zacht was de diamanthaas van biologisch kalf. Subliem was ook de scholfilet. Zo zie je hoe ze van die eenvoudige volksvis iets lekkers kunnen maken. De prijzen zijn heel redelijk. Voor 30 euro heb je een mooi 3-gangen menu. De wijnkaart mag er ook zijn. Wij kozen een Ripasso uit 2009, die keurig werd gedecanteerd.
O ja, bijzonder aardig dat je via een groot scherm aan de muur in z/w een 'live' kijkje in de keuken krijgt.
Flavio S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Van te voren gebeld dat t hier een verjaardag betrof.
Ontvangst was zeer goed, meteen felicitaties voor de jarige en een glas prosecco van t huis. Iedere bediende gaf felicitaties, erg netjes en attent.

Ik als halve italiaan ga tegenwoordig nooit meer naar een italiaans restaurant omdat dit 99% vd gevallen uitloopt op een deceptie, Je maakt automatisch t vergelijk met t eten in Italie zelf, en dan zijn de italiaanse restaurants in Nederland een slap aftreksel.

De italiaanse keuken bestaat voor mij echt uit twee elementen, meer dan bij welke andere keuken dan ook, nl de ambiance (voelt t vertrouwd/italiaans) en t eten zelf.

De traditioneel italiaanse gerechten vallen of staan bij de gebruikte ingredienten. En dat is in Nederland een probleem. Immers een italiaanse zongerijpte tomaat of aubergine smaakt anders dan Nederlandse kas troep.

Timbalo di melanzana alla Parmigiano is niet ok, te droog, niet voldoende op smaak en de tomaat ontbreekt smaak, en helaas niet ontvelt, en een haartje van een van de mensen in de keukenbrigade is jammer.

Dit is ook een leerbedrijf, kortom jong en onervaren medewerkers. Dat heeft zn charmes, maar komt afentoe de wachttijden niet ten goeden. Positief is dat nieuwe garde echt italiaans leert koken,

Foutjes maken is menselijk, t gaat er over hoe je dit oplost.
EN dit wordt hier op een manier gedaan waar ze in sommige sterrententen nog wat van kunnen leren, hulde !

Chef/eigenaar komt persoonlijk excuses aanbieden, en er wordt oplossingsgericht gewerkt.

Maar dat is t dan ook gelijk mbt tot beklag.
De Antipasti per due, zijn heerlijk, met als uitspringer een soort van chorizo maar dan veel pittiger en smaakvoller.

Saltimbocca alla Romana, kalfsmedaillons met Parmaham en salie geserveerd in een witte wijnsaus op smaak gebracht met Parmezaanse kaas is werkelijk goddelijk. Top

Vervolgens dessertparade met canolo siciliano, chocolodemousse, mokka cakeje, appel kaneel ijs en andere hapjes... ook erg lekker.

Koffie (lavazza) lekker, lekkere dessertwijn, en een goede limoncello (die wel wat kouder had gemogen)

Als bij t afrekenen " t haar in t eten incident" resulteert in zowat t schrappen van de halve rekening, en nog een fles wijn voor de jarige weet ik t zeker... Dit is t echte italiaanse gastheerschap wat zo zeldzaam is.
Nu de puntjes op de "I" mbt eten, en dan is dit inderdaad een toptent.

als laatste nog de complimenten voor de blonde gastvrouw, haar persoonlijke en met humor doorspekte benadering maakte het tot een topavond