Cucina Italiana

Grote Poot 1 7411 KE Deventer Nederland Kaart

Over het restaurant Cucina Italiana

Pure en eerlijke gerechten

Met seizoensgebonden producten bereidt het keukenteam onder leiding van eigenaar Raffaele de meest heerlijke gerechten. Slow food staat centraal, wat betekent dat zoveel mogelijk uit de omgeving komt of zelf wordt gemaakt. Gastvrouw Geke zorgt dat alles aan de voorkant vlekkeloos verloopt en adviseert je graag een goed glas wijn.

Meer informatie over restaurant Cucina Italiana

Woensdag t/m Maandag geopend
Op Dinsdag is ons restaurant gesloten voor à la carte. Open voor besloten gezelschappen op aanvraag

Uitmuntend
9,2
9,3
ArnoudUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Zó moet een restaurant zijn: voortreffelijk en alleszins redelijk geprijsd eten met goede wijn, een smaakvolle en rustige ambiance, attente en persoonlijke bediening door de eigenares en haar collega (ervaren vakvrouwen, geen nonchalante jonkies zoals in zoveel restaurants). Haar man, de kok, nam ook de tijd voor een praatje aan tafel. Wij kwamen van 45 km ver en weten nu al dat wij die rit een volgende keer zonder bezwaar opnieuw zullen maken om hier te kunnen eten. Een speciaal compliment verdient de rustige akoestiek. Dankzij de stoffering, het tafellinnen, de gordijnen en de zeer bescheiden achtergrondmuziek hadden mijn 57-jarige oren in deze cucina italiana geen last van gedruis en gekletter, wat mij vaak van restaurantbezoek weerhoudt. Alles bij elkaar: een grote aanrader!
Annetv .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
We hebben de Assagi (3 kleine gerechten) genomen die bestond uit: Tagliatelle con tartufo nero , Ravioli fatti in casa ripieni al salmone e capesante en Orecchiette alla salsiccia. Het was heerlijk! Vooral de Tagliatelle met wintertruffel was geweldig, wat een smaak!!! Dit in combinatie met een heerlijk wijn en een zeer goede bediening, maakte het voor ons een erg fijne en lekkere avond.
Lucienne V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Na een lange wandeling nat geregend en koud kwamen wij aan bij het restaurant. Wij werden allerhartelijkst ontvangen, jassen, dassen en handschoenen werden direct op de radiator gelegd om te drogen. Daarna hebben wij heerlijke antiapsti en visschotels gegeten. Deze schotels werden gerserveerd door de trotse kok wat het voor ons extra sfeervol maakte. Bediening bleef de hele avond zorgzaam en erg vriendelijk. Bij vertrek kregen we zelfs allemaal een paraplu mee en een hand van iedereen. Kortom, een topavond en wij komen zeker terug.
jdroste .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Prettig restaurant met heel vriendelijke bediening . Mooie ambiance.
Eten was niet excellent , wel goed.
Witte huiswijn vonden we heerlijk, de rode werd niet gewaardeerd.
Heijmans T.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Het was een tijd geleden dat wij hier voor het laatst hadden gegeten en daar hebben we spijt van. Hier eten moeten we gewoon vaker doen. We kozen voor het (prettig geprijsde) menu. Als voorgerecht echt lekkere, al dente tagliatelle en risotto porcini mét verse paddenstoelen en zónder zand, precies zoals het moet. Daarna geconfijte parelhoenbout met levertjes en garnituren, heerlijk mals en smakelijk. Tot slot voor de een een ruim kaasplankje met veel heerlijke en bijzondere kazen en voor de ander fantastische chocoladetaart met amarene-kersen. Een flesje wijn en koffie erbij, dat alles voor ruim 90 euro. De bediening is zeer attent en vriendelijk. Kortom een geweldig avondje uit.
Michele K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Dit is geen authentieke Italiaan. Vitello Tonnato is grof met een smaakloze saus. Crema di zucca evenzeer flauw maar te redden met olijfolie en zout van brood vooraf. Calamaretti goed.
Rampzalig was de lamsstoofpot, Agnello della Murgia: dit smaakte naar schaap dat ook nog niet op temperatuur werd geserveerd na 2x te hebben teruggestuurd. Angus Burger & Bistecca plat gekookt. Dit alles tezamen met 2 flessen wijn, 4 personen voor€260 in totaal is echt niet goed....dit dus nooit meer!
Twee personen kozen de lamsstoof. Geen schaap, maar ook geen zuiglam! Bij één van de gasten was deze heerlijk en deze mevrouw heeft ook alles opgegeten. Bij de andere dame was het niet warm genoeg. Bijzonder, want de gerechten zijn in dezelfde ovenschaal in de oven verwarmd. Hier heeft de bediening alle aandacht aangegeven. Regelmatig is aan tafel geïnformeerd. Alles na wens volgens de gasten, behalve de temperatuur van bovengenoemd gerecht.

Reactie van proever:

Jammer dat Cucina Italiana niet herkent dat gasten die te gast zijn, zeer zeker beleefd zullen zijn...het gesprek aan tafel over de stoof was anders! Zou jij als restaurateur een gerecht dat 2 x was teruggestuurd in rekening brengen? Het gaat hier over een fundamentele scheve verhouding tussen prijs, kwaliteit en uiteindelijk sensitiviteit. Erg jammer!
Wouter-en-Emma .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Een absolute Italiaanse aanrader! Alleen het decor krijgt een 8, de rest een dik verdiende 10. En decor, ach, dat is vooral persoonlijk. Het ziet er heel verzorgd en sfeervol uit, dus een dikke 8. En het eten, mmmm. Als je vraagt om maar een gang en dan het voorgerecht als hoofdgerecht? Geen probleem. Heerlijke ravioli, niet te veel, niet te weinig. En de tiramisu, zoals ik eerder genoemd zie, is inderdaad de beste van .. (Nederland??). Niet te zoet, niet te zwaar, mmm. En tot slot nog een eigengemaakte likeur, waarvan ik de naam vergeten ben maar die erg lekker en bijzonder was. Top! En dat geldt ook voor Geke en Monique.
Evelien H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Op 15 november hier gegeten tijdens de Italiaanse dinerdagen.
Het was een vaststaand menu, maar als je iets niet mag hebben of echt niet lust, zal het geweldige team van Cucina Italiana er alles aan doen om het je toch naar je zin te maken.
Ik ben zwanger en mocht de tiramisu helaas niet hebben. Ik kreeg van Geke, de gastvrouw, de kaart en mocht daar een nagerecht uit kiezen, super!!!
Het menu was heerlijk en goed verzorgd! We hebben ontzettend genoten!

Wij voelen ons altijd thuis bij Cucina Italiana en de bediening is een warm bad!
Ga zo door en tot snel!
hhhasper .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Wij hebben het IENS menu gegeten in het kader van de Italiaanse IENS dagen. Dit was de eerste maal dat wij bij Cucina Italiana hebben gegeten. Het was een hele prettige ervaring. De sfeer in het restaurant is gemoedelijk met een prettige aandacht voor de gasten. Het eten was voortreffelijk. Niets op aan te merken.
Eigenlijk wil je hier zo weer naartoe.
proefster99999 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Wij hebben gebruik gemaakt van het menu van de Italiaanse dinerdagen, en waren aangenaam verrast. Er werd veel werk van gemaakt, qua gerechten en qua aandacht. Haast iets té veel, wat dan ook gek genoeg het enige minpuntje is. De duidelijk zeer ervaren gastvrouwen zijn kundig en alert, en wisselen elkaar af in de bediening. Daarnaast zijn er ook nog twee jonge mannen die ook beiden aan onze tafel zijn geweest, voor o.a. het brood met de tapenade, de kan water en het uitruimen. Vanachter een counter houden ze gevieren de zaak continu in de gaten. We begonnen met een amuse, daarna de vier gangen van het menu, waarbij vooral de zelfgemaakt pasta met saus van pistachenootjes diepe indruk op ons maakte. De overige gerechten waren ook heerlijk en met toewijding bereid en aangekleed. Maar juist omdat het zulke pure ingrediënten en smaken zijn, is de totale hoeveelheid in feite te groot, want tja, laten staan doe je ook niet als het zo lekker smaakt. Dus misschien een beetje tegenstrijdig, want we voelden ons erg in de watten gelegd, maar iets minder grote porties en iets minder verschillende mensen aan tafel hadden wij niet erg gevonden. Maar eigenlijk kun je het nauwelijks een minpuntje noemen als men met zoveel inzet de gasten zo graag wil verwennen. Vandaar toch twee tienen!
Maulwurf .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Vrijdagavond in het kader van de ‘IENS Italiaanse Dinerdagen’ voor het eerst bij de Cucina Italiana in Deventer gegeten en zeker niet voor het laatst, want als je van de (h)eerlijke Italiaanse keuken houdt, dan kom je hier zeker aan je trekken.
Geke Natale is een leuke spontane gastvrouw die ook de sommeliers-rol uitstekend vervult.
Erg attent en handig vonden wij het kaartje op tafel waarop verschillende apéritief-suggesties werden gedaan.
Wij hebben een wijnarrangement bij het menu genomen en hadden hier absoluut geen spijt van. Vooral de rode wijn, die we bij de ‘Tagliatelle con crème de pistacchi’ geserveerd kregen, combineerde uitstekend met de pistachenootsmaak van de tagliatelle, wat mede deze gang tot onze favoriet van de avond maakte. Wat ons wel verbaasde was de vraag van één van de twee jonge obers of we wèl of niet Parmezaanse kaas op de pasta zouden willen, terwijl dit toch een vast onderdeel van het gerecht is, zoals omschreven in de omschrijving van het gerecht op de menukaart.
Naar onze mening dus een overbodige vraag!
Het is altijd leuk als je iets voorgeschoteld krijgt waarvan je zelfs nog nooit gehoord hebt.
Zo lagen naast het hoofdgerecht, de Parelhoenbout, topinamboer en rode spruiten als groente op ons bord. Verrassend lekker!
Positief vonden we de actie van chef Raffaele Natale om aan het einde van de avond, nadat de laatste gang uitgeserveerd was, een rondje langs zijn gasten in het restaurant te maken.
We hadden zo de gelegenheid om hem te complimenteren met zijn restaurant en gastvrijheid,
in tegenstelling tot zijn vrouw Geke, die we jammergenoeg na het dessert niet meer gesproken of gezien hebben.
We konden haar dus niet meer persoonlijk bedanken voor de geslaagde en gezellige avond.
Dat deze “echte” Italiaan niet hoger in de IENS-ranglijst staat is voor ons onbegrijpelijk.
Max H.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Lekker gegeten, alleen zijn de tijden tussen de gangen vrij lang. Het interieur ziet er netjes en verzorgd uit. De bediening is vriendelijk.
Ina K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Wij eten heel regelmatig in de heerlijke italiaanse restaurant, waar de service, het eten en de uitstraling van het restaurant helemaal kloppen. Wij zeggen altijd tegen elkaar, dat je hier het gevoel krijgt in bijv Milaan in een restaurant te zitten. Altijd heerlijk eten, vooral de calamari en de uitgebreide visschotel die nu op de kaart staan zijn voor de visliefhebber aan te bevelen. De kaart wordt heel regelmatig gewisseld, zodat er altijd weer iets nieuws uit te proberen valt, wat bijna nooit tegenvalt. De tiramisu van Nathale is de allerbeste! Ook complimenten voor Geke en Monique, 2 top gastvrouwen, die er altijd alles aan doen om je een gezellige avond te bezorgen. Wij hopen nog lang van alle lekkere gerechten en leuke bediening in dit gezellige restaurant te kunnen blijven genieten!
Jaap Z.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Terug op vakantie in Deventer, echt Italiaans eten in een zeer ontspannen sfeer. Niet gereserveerd maar op tijd binnen gelopen, super vriendelijk welkom geheten! Aan tafel en gelijk water, brood en amuse geserveerd. Moeilijk om een keus te maken uit de kaart, maar vooraf gekozen voor de Antipasti voor twee personen, wat een top gerecht! Eén groot bord met 12 verschillende soorten antipasti, wauw! Met name de huisgerookte zalm en het eekhoorntjesbrood waren erg lekker! Als hoofdgerecht de ravioli met zalm, coquille en courgette, echt verse pasta. Volledig voldaan afgesloten met een kop koffie, maar zeker tot de volgende keer!
Peter Paul H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Het eten was super! We zijn zeer gastvrij ontvangen en
komen hier zeker nog een keer terug! De sfeer is echt Italiaans en je kunt de keuken zien op een beeldscherm, heel inventief.
Marjan W.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Wij hebben hier voor de eerste keer gegeten.
Het eten was goed, alleen bij de risotto coi funghi porcini had ik wel verse porcini verwacht; het waren gedroogde, en er zat wat zand/gruis in, dat mag niet.
Het viel ons op dat Geke zeker 20 minuten met een vaste klant aan het praten was. Niet doen!
Verder vroeg de vriendlijke Monique na ieder gerecht of het lekker was. Dat doen ze in Italie ook niet.
In Italië wordt verse porcini (ook) niet in de risotto verwerkt! Dat geeft namelijk geen smaak. Verse porcini is o.m. lekker om te grillen. De gedroogde en daarna gewelde porcini zijn geschikt om te verwerken in o.a. risotto en sauzen. Geke heeft hier met de gast over gecommuniceerd. Hopelijk mogen wij deze gasten vaker verwelkomen in ons restaurant. Monique is zeker heel vriendelijk, attent en gastvrij! Geke heeft de tijd niet bij gehouden, maar zij heeft ook zeker aandacht voor iedere gast.
PetraGeerdink .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Wij hebben nu een paar keer bij Cucina Italiana gegeten en wij vinden het een geweldig restaurant. Het eten geeft je het gevoel dat je (weer) in Italie bent, de ontvangst en bediening is super. Ze hebben een goede wijnkeuze bij het menu en het is een heerlijk avondje uit.
Voor wie hier nog nooit is geweest, absoluut doen!
Hendrik J.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Afgelopen vrijdag weer eens bij cucina italiana gegeten. We waren vrij vroeg voor ons doen het restaurant was dan ook nagenoeg leeg. Tot half 7 toen het restaurant binnen 5 minuten bom vol zat . Wij hier totaal geen last van hebben gehad. We zijn de avond uiteraad begonnen met een glas heerlijke prosecco. Als voorgerecht vitello tonnato en mijn vrouw pasta met een romige pistache saus in 1 woord fantastisch!! Hoofgerecht hadden we allebei voor de vis van de dag gekozen dit was vandaag zeewolffilet. Heerlijke combinatie met een saus van sinaasappel en roze peper. Als dessert had mijn vrouw de chocoladetaart met amarenen kersen en chocolade ijs. Ik had zelf de tiramisu , simpelweg omdat deze tiramisu de lekkerste is die ik ooit heb gegeten. Qua wijnen werden wij uitstekend geadviseerd door het bedienend personeel . Zeer vriendelijk en attent. Als ik deze avond mag omschrijven in 1 woord zeg ik UITMUNTEND. Een hele goede italiaan voor een prima prijs !
donnamuld .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Vorige week donderdag gegeten met mijn man bij Cucina Italiana in Deventer . Het was heerlijk werden gelijk ontvangen met huisgemaakt brood en tapenade die overigens heerlijk was . En een amuse van het huis dat zie je tegenwoordig niet meer zo veel. We hebben gekozen voor griliata di pesce als hoofdgerecht een proeverij van allerlei soorten vis geserveerd op een grote schaal. Dit was niks te veel gezegd wat hebben we genoten echt verukkelijk. Gegrilde groenten/aardappels/salade allemaal niet te hoog op smaak gewoon lekker. Als nagerecht een tiramisu gedeeld wat geen probleem was. Wij zijn zeer tevreden en komen zeker terug!! Complimenten voor het team van Cucina Italiana Deenter ga zo door!!
Marcella D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Het eten is heerlijk! Echt Italiaans en iedere hap is lekker. De mensen die in de bediening werken zijn heel erg prettig en de kok komt zelf aan tafel om te vragen hoe het eten is. Kortom volop genieten van echt Italiaans eten tijdens een avondje uit