Over het restaurant Cucina Italiana

Pure en eerlijke gerechten

Met seizoensgebonden producten bereidt het keukenteam onder leiding van eigenaar Raffaele de meest heerlijke gerechten. Slow food staat centraal, wat betekent dat zoveel mogelijk uit de omgeving komt of zelf wordt gemaakt. Gastvrouw Geke zorgt dat alles aan de voorkant vlekkeloos verloopt en adviseert je graag een goed glas wijn.

Meer informatie over restaurant Cucina Italiana

Woensdag t/m Maandag geopend
Op Dinsdag is ons restaurant gesloten voor à la carte. Open voor besloten gezelschappen op aanvraag

Uitmuntend
9,2
9,4
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
heerlijk gegeten bij Cucina Italiana: het speltbrood vond ik wat droog en het piepkleine kannetje olie wel erg weinig! De amuse werd door een onervaren ober zonder commentaar op ons bord gezet: ik heb geen idee wat het was, het smaakte aardig. Het voorgerecht was prima: zalmtartaar met garnaaltjes. Het hoofdgerecht: vis van de dag in een korstje van gemalen pistachenoten, puree van knolselderij, saffraansaus en venkel was heerlijk. werkelijk niets dan lof. Dessert: Rauwmelkse Italiaanse boerenkazen, gelei met ui en Marsala en noten-pruimenbrood: was goed, maar niet erg verrassend. Wel heerlijke italiaanse wijn uit Puglia erbij. Kortom: een zeer goede prijs-kwaliteit en een heerlijk avondje eten. De dame die bediende en het overzicht hield was zeer vriendelijk, adequaat en attent. Het eten werd in een rustig tempo opgediend, precies goed.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
(H)eerlijke gerechten gegeten bij Cucina. We gingen voor het verrassingsmenu van de Chef (4-gangen) met wijnarrangement en werden niet teleurgesteld. Ravioli met kreeft, ossenstaart; je eet het niet elke dag! Wijn werd keurig verzorgd ("ik schenk je glas nog niet vol, want hij is eigenlijk nog iets te koud") en de service was puik. We komen terug!
Miss D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
We werden allerhartelijkst ontvangen en we konden zelf een tafeltje voor twee kiezen. We kregen vrij snel brood met tappenade, een fles water en een lekkere amuse. Als voorgerecht koos ik voor de verse huisgemaakte pastakussens met een vulling van kreeft (Ravioli fatti in casa ripieni con aragosta) en mijn man koos voor licht gepekeld black angusrund (Affettato di manzo). In één woord HEERLIJK! Als hoofdgerecht koos mijn man voor de ribeye van het Simmenthalerrund (Bistecca con polenta). Met als topping de vers geschaafde zwarte wintertruffel. Dit is een van de duurste stukjes vlees op het menu maar het vlees zelf was vet, pezig en taai. De smaak van het vlees en de saus zijn wel heel erg lekker. We hebben dit ook gemeld. Ikzelf koos voor de reuzenpaddestoel met witte bonen, mozzarella, parmezaanse kaas, gorgonzola, geroosterde kerstomaten en rucolapesto (portobello). Er werden twee portobello's geserveerd maar na er één gegeten te hebben had ik geen zin meer in nummer twee. Het is een machtig gerecht. Bij de vulling overheerst de melige witte bonensmaak en proef je de vrij sterke smaak van gorgonzola te weinig wat mij betreft. Doordat er genoeg te combineren viel (kerstomaten/pesto/gegrilde groenten) werd dit gerecht iets krachtiger van smaak.
Als nagerecht kozen we voor de zuccotto en de citroentaart. Beide desserts zijn lekker. Het bolletje ijs en het geconfijt fruit doen echter wat eenvoudig aan.
Het restaurant is zeker een aanrader. Ze serveren heerlijke gerechten waarbij onze keus voor de hoofdgerechten misschien niet heel gelukkig is geweest. De service is uitstekend, ze schenken een heerlijke rode huiswijn en de rekening is heel schappelijk. We komen hier zeker nog een keer terug!
Maarten H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
We hebben met onze twee kids een heerlijke avond gehad in dit mooie restaurant. De proeverij van antipasti is een echte aanrader. Daarna risotto en pasta gegeten, verrukkelijk! Ook onze kinderen van 10 en 12 hadden het goed naar de zin. Het scherm in het restaurant waarop je de verrichtingen in de keuken kunt volgen sprak zeer tot de verbeelding. We komen zeker een keer terug om ook de secundi's te proeven. En voor service een 10.
Antonia V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Verrukkelijk gegeten. De opmaak van de borden was mooi verzorgd.
Heel verrassend was de wijze waarop de andijvie bij het voorgerecht was klaargemaakt.
De ambiance is modern. Het enige minpuntje is dat je aan de zijkant uitkijkt op een verlichte etalage.
Ik ga zeker vaker naar Cucina.
ArnoudUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Zó moet een restaurant zijn: voortreffelijk en alleszins redelijk geprijsd eten met goede wijn, een smaakvolle en rustige ambiance, attente en persoonlijke bediening door de eigenares en haar collega (ervaren vakvrouwen, geen nonchalante jonkies zoals in zoveel restaurants). Haar man, de kok, nam ook de tijd voor een praatje aan tafel. Wij kwamen van 45 km ver en weten nu al dat wij die rit een volgende keer zonder bezwaar opnieuw zullen maken om hier te kunnen eten. Een speciaal compliment verdient de rustige akoestiek. Dankzij de stoffering, het tafellinnen, de gordijnen en de zeer bescheiden achtergrondmuziek hadden mijn 57-jarige oren in deze cucina italiana geen last van gedruis en gekletter, wat mij vaak van restaurantbezoek weerhoudt. Alles bij elkaar: een grote aanrader!
Lucienne V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Na een lange wandeling nat geregend en koud kwamen wij aan bij het restaurant. Wij werden allerhartelijkst ontvangen, jassen, dassen en handschoenen werden direct op de radiator gelegd om te drogen. Daarna hebben wij heerlijke antiapsti en visschotels gegeten. Deze schotels werden gerserveerd door de trotse kok wat het voor ons extra sfeervol maakte. Bediening bleef de hele avond zorgzaam en erg vriendelijk. Bij vertrek kregen we zelfs allemaal een paraplu mee en een hand van iedereen. Kortom, een topavond en wij komen zeker terug.
Jdroste J.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Prettig restaurant met heel vriendelijke bediening . Mooie ambiance.
Eten was niet excellent , wel goed.
Witte huiswijn vonden we heerlijk, de rode werd niet gewaardeerd.
Heijmans T.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Het was een tijd geleden dat wij hier voor het laatst hadden gegeten en daar hebben we spijt van. Hier eten moeten we gewoon vaker doen. We kozen voor het (prettig geprijsde) menu. Als voorgerecht echt lekkere, al dente tagliatelle en risotto porcini mét verse paddenstoelen en zónder zand, precies zoals het moet. Daarna geconfijte parelhoenbout met levertjes en garnituren, heerlijk mals en smakelijk. Tot slot voor de een een ruim kaasplankje met veel heerlijke en bijzondere kazen en voor de ander fantastische chocoladetaart met amarene-kersen. Een flesje wijn en koffie erbij, dat alles voor ruim 90 euro. De bediening is zeer attent en vriendelijk. Kortom een geweldig avondje uit.
Michele K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Dit is geen authentieke Italiaan. Vitello Tonnato is grof met een smaakloze saus. Crema di zucca evenzeer flauw maar te redden met olijfolie en zout van brood vooraf. Calamaretti goed.
Rampzalig was de lamsstoofpot, Agnello della Murgia: dit smaakte naar schaap dat ook nog niet op temperatuur werd geserveerd na 2x te hebben teruggestuurd. Angus Burger & Bistecca plat gekookt. Dit alles tezamen met 2 flessen wijn, 4 personen voor€260 in totaal is echt niet goed....dit dus nooit meer!
Twee personen kozen de lamsstoof. Geen schaap, maar ook geen zuiglam! Bij één van de gasten was deze heerlijk en deze mevrouw heeft ook alles opgegeten. Bij de andere dame was het niet warm genoeg. Bijzonder, want de gerechten zijn in dezelfde ovenschaal in de oven verwarmd. Hier heeft de bediening alle aandacht aangegeven. Regelmatig is aan tafel geïnformeerd. Alles na wens volgens de gasten, behalve de temperatuur van bovengenoemd gerecht.

Reactie van proever:

Jammer dat Cucina Italiana niet herkent dat gasten die te gast zijn, zeer zeker beleefd zullen zijn...het gesprek aan tafel over de stoof was anders! Zou jij als restaurateur een gerecht dat 2 x was teruggestuurd in rekening brengen? Het gaat hier over een fundamentele scheve verhouding tussen prijs, kwaliteit en uiteindelijk sensitiviteit. Erg jammer!
Evelien H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Op 15 november hier gegeten tijdens de Italiaanse dinerdagen.
Het was een vaststaand menu, maar als je iets niet mag hebben of echt niet lust, zal het geweldige team van Cucina Italiana er alles aan doen om het je toch naar je zin te maken.
Ik ben zwanger en mocht de tiramisu helaas niet hebben. Ik kreeg van Geke, de gastvrouw, de kaart en mocht daar een nagerecht uit kiezen, super!!!
Het menu was heerlijk en goed verzorgd! We hebben ontzettend genoten!

Wij voelen ons altijd thuis bij Cucina Italiana en de bediening is een warm bad!
Ga zo door en tot snel!
hhhasper .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Wij hebben het IENS menu gegeten in het kader van de Italiaanse IENS dagen. Dit was de eerste maal dat wij bij Cucina Italiana hebben gegeten. Het was een hele prettige ervaring. De sfeer in het restaurant is gemoedelijk met een prettige aandacht voor de gasten. Het eten was voortreffelijk. Niets op aan te merken.
Eigenlijk wil je hier zo weer naartoe.
proefster99999 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Wij hebben gebruik gemaakt van het menu van de Italiaanse dinerdagen, en waren aangenaam verrast. Er werd veel werk van gemaakt, qua gerechten en qua aandacht. Haast iets té veel, wat dan ook gek genoeg het enige minpuntje is. De duidelijk zeer ervaren gastvrouwen zijn kundig en alert, en wisselen elkaar af in de bediening. Daarnaast zijn er ook nog twee jonge mannen die ook beiden aan onze tafel zijn geweest, voor o.a. het brood met de tapenade, de kan water en het uitruimen. Vanachter een counter houden ze gevieren de zaak continu in de gaten. We begonnen met een amuse, daarna de vier gangen van het menu, waarbij vooral de zelfgemaakt pasta met saus van pistachenootjes diepe indruk op ons maakte. De overige gerechten waren ook heerlijk en met toewijding bereid en aangekleed. Maar juist omdat het zulke pure ingrediënten en smaken zijn, is de totale hoeveelheid in feite te groot, want tja, laten staan doe je ook niet als het zo lekker smaakt. Dus misschien een beetje tegenstrijdig, want we voelden ons erg in de watten gelegd, maar iets minder grote porties en iets minder verschillende mensen aan tafel hadden wij niet erg gevonden. Maar eigenlijk kun je het nauwelijks een minpuntje noemen als men met zoveel inzet de gasten zo graag wil verwennen. Vandaar toch twee tienen!
Max H.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Lekker gegeten, alleen zijn de tijden tussen de gangen vrij lang. Het interieur ziet er netjes en verzorgd uit. De bediening is vriendelijk.
Jaap Z.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Terug op vakantie in Deventer, echt Italiaans eten in een zeer ontspannen sfeer. Niet gereserveerd maar op tijd binnen gelopen, super vriendelijk welkom geheten! Aan tafel en gelijk water, brood en amuse geserveerd. Moeilijk om een keus te maken uit de kaart, maar vooraf gekozen voor de Antipasti voor twee personen, wat een top gerecht! Eén groot bord met 12 verschillende soorten antipasti, wauw! Met name de huisgerookte zalm en het eekhoorntjesbrood waren erg lekker! Als hoofdgerecht de ravioli met zalm, coquille en courgette, echt verse pasta. Volledig voldaan afgesloten met een kop koffie, maar zeker tot de volgende keer!
Peter Paul H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Het eten was super! We zijn zeer gastvrij ontvangen en
komen hier zeker nog een keer terug! De sfeer is echt Italiaans en je kunt de keuken zien op een beeldscherm, heel inventief.
Marjan W.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Wij hebben hier voor de eerste keer gegeten.
Het eten was goed, alleen bij de risotto coi funghi porcini had ik wel verse porcini verwacht; het waren gedroogde, en er zat wat zand/gruis in, dat mag niet.
Het viel ons op dat Geke zeker 20 minuten met een vaste klant aan het praten was. Niet doen!
Verder vroeg de vriendlijke Monique na ieder gerecht of het lekker was. Dat doen ze in Italie ook niet.
In Italië wordt verse porcini (ook) niet in de risotto verwerkt! Dat geeft namelijk geen smaak. Verse porcini is o.m. lekker om te grillen. De gedroogde en daarna gewelde porcini zijn geschikt om te verwerken in o.a. risotto en sauzen. Geke heeft hier met de gast over gecommuniceerd. Hopelijk mogen wij deze gasten vaker verwelkomen in ons restaurant. Monique is zeker heel vriendelijk, attent en gastvrij! Geke heeft de tijd niet bij gehouden, maar zij heeft ook zeker aandacht voor iedere gast.
Marcella D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Het eten is heerlijk! Echt Italiaans en iedere hap is lekker. De mensen die in de bediening werken zijn heel erg prettig en de kok komt zelf aan tafel om te vragen hoe het eten is. Kortom volop genieten van echt Italiaans eten tijdens een avondje uit
M G.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Een fijne avond bij Cucina! We dronken de (heerlijke) witte huiswijn. Goede bediening en lekker eten! Heb inmiddels meerdere keren bij Cucina gegeten en blijf graag terugkomen.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Een plezierig restaurant met top service: vriendelijke en toegewijd.
Lekker eten, vooral het kaasplanken toe was een smaakfeest
Ellen van denBerg