Over het restaurant Cucina Italiana

Pure en eerlijke gerechten

Met seizoensgebonden producten bereidt het keukenteam onder leiding van eigenaar Raffaele de meest heerlijke gerechten. Slow food staat centraal, wat betekent dat zoveel mogelijk uit de omgeving komt of zelf wordt gemaakt. Gastvrouw Geke zorgt dat alles aan de voorkant vlekkeloos verloopt en adviseert je graag een goed glas wijn.

Meer informatie over restaurant Cucina Italiana

Woensdag t/m Maandag geopend
Op Dinsdag is ons restaurant gesloten voor à la carte. Open voor besloten gezelschappen op aanvraag

Uitmuntend
9,3
9,4
Hanneke K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Mooi terras op leuke locatie in Deventer, centraal. Bij aankomst keuze van betaalbare kaart met aperitiefjes. Amuse van het huis was heerlijk. Porties groot genoeg. Zowel uit keuzemenu als a la carte prima gegeten! Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
SDPKole .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Mooie klassieke inrichting. Persoonlijke bediening maar wel met voldoende privacy om te praten. Gerechten waten smakelijk en fraai gepresenteerd op het bord. Met recht een aanrader voor iedereen die van goed Italiaans eten ( geen pizza) houdt!
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Bijzonder goed gegeten bij Cucina Italiana. Perfecte ambiance, lekker buiten met live muziek van aangrenzend terras. Bediening is echt top; veel persoonlijke aandach!. Goed wijnadvies met gulle glazen. Lang geleden dat we zo'n perfecte prijs/kwaliteit zijn tegengekomen. Voor herhaling vatbaar.
Michel G.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Waanzinnig mooi en lekker voorgerecht , antipasti mista voor minimaal 2 personen , gewoon bestellen en genieten.....
Heerlijk gegeten bij zeer gastvrije en gepasioneerde bediening , hier ben je echt een avondje uit.
Jet D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Voltreffer. Gezocht via iens naar een fijn restaurant voor het 40jarige huwelijk van mijn ouders. Wat hebben we genoten. Heerlijk getafeld, allemaal gekozen uit het drie gangen menu, drie prachtige borden verfijnd en met liefde bereid eten. Fijn bediening die ons de tijd gaf om heerlijk lang te tafelen. Zeker een plek om naar terug te gaan!
Jaap Z.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Lekker aperitief om mee te beginnen, direct water op tafel. Vooraf de antipasti, echt een aanrader, waar met name de octopus heel erg lekker was. Als hoofdgerecht de Assaggi, waarbij we voor de ravioli met kreeft, lintpasta met truffel en lintpasta met gorgonzola hebben gekozen. Lekkere verse pasta. Tiramisu om mee af te sluiten. Topavond!
Jurjen B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Het was een zeer geslaagde avond in een prettige sfeer ! Het eten was weer verassend en lekker.
Aanrader voor iedereen die "anders" Italiaans wil eten !
Trudy O.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Het was een geslaagde avond met attent en vriendelijk personeel. Het Iens menu was erg lekker en smaakvol. Kortom een aanrader voor een gezellige en heerlijke avond uit eten.
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Afgelopen zaterdagavond heerlijk gegeten bij La Cucina.
Wel een tafeltje gereserveerd vooraf en dat bleek nodig, bij aankomst rond 18:15 was het nog rustig maar later zat het helemaal vol. En terecht zo bleek!

Bij ontvangst kregen we een mooi tafeltje bij het raam toegewezen. Brood met olijfolie, zout en lekkere tapanade kwam op tafel en enige tijd later een amuse van aspergesoep met "olifantomaat". Hierover ontstond wat hilariteit maar het bleek olie van tomaat (zeer fijngehakte tomaat met olijfolie en wat zout) te zijn.

We namen verder geen voorgerecht omdat het brood en de amuse al voldoende waren geweest.

Als hoofdgerecht namen we met ons drieen de kabeljauw als vis van de dag, de kreeft en de angus ribeye met gorgonzola. Alle drie de grechten waren mooi opgemaakt en zeer goed van bereiding en smaak. Een genot om dit te mogen eten!

Het dessert bestond uit creme brulee en italiaanse kaas (uno per due genomen).
De creme brulee werd ter plekke nog even geflambeerd met een Italiaanse likeur, apart!
De kaas werd netjes gepresenteerd op een houten plank en was, ongevraagd, toch voor twee personen opgemaakt!

Al met al een perfecte avond in een prettige, rustige sfeer met attente en voorkomende bediening.
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Mijn eerste recensie op Iens. Waarom? Omdat dit restaurant alle lof geniet. Live meekijken in de keuken, verfijnde gerechten, top service en passie: passie voor eten. De antipasti die ik samen met mijn vriendin heb gegeten was werkelijk weergaloos. Zoveel diversiteit in gerechten, van zalm tot pate van kippenlevertjes en asperges, van een heerlijke parmaham tot een vers bereide kabeljauw. Intens genoten, van de ambiance en natuurlijk de zelfgemaakte Limoncello! Als ik in de buurt ben, kom ik zeker weer eten bij Cucina Italiana. En anders rijd ik gewoon om!
Dieka .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Ondanks een "uitverkocht huis" liep alles perfect en ontspannen. Attente, snelle bediening.
Binnen enkele minuten stond het brood met toebehoren alsmede een kan water met een stukje limoen al op tafel. Het menu was heerlijk. De Nieuw-Zeelandse hertenbiefstuk was perfect gebakken. De huiswijnen zijn van een goede kwaliteit. Prijs/kwaliteit prima. Al met al een fijne avond en voor herhaling vatbaar. Het decor met uitzicht op de Lebuinuskerk en het Groote Kerkhof is fraai.
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Op zaterdagavond lekker bij Cucina gegegeten. Voor ons wat het alweer even geleden. Het restaurant zat helemaal vol. De bediening is zoals altijd vriendelijk en erg attent. Water, brood, tapenade worden gelijk op tafel gezet. Niet lang daarna de amuse. Dit keer een soepje van asperge en witte boon. Erg lekker. Ik koos voor gerechten van het menu (€ 33,75). Mijn partner a la carte. We hadden vooraf verse pasta met gorgonzola en witte asperges, de ander de orichette met vleessaus. Allebei erg lekker. Daarna de vis van de dag (een flink stuk kabeljauwfilet) en de bavette (mooi dun gesneden en mals). Erbij lekkere garnituur. Als afsluiting een kaasplateau en de citroentaart. Het was weer een feest, de bijpassende drankjes maakte het af.
Irmgard V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Prima gegeten. Met name de hertenbiefstuk was verrukkelijk. Zeer royale portie. Twee soorten saus, marsala en shitaki. Beide aanraders.
Buitengewoon vriendelijke en attente bediening.
Zeker een aanrader.
Devoted .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
lekker gegeten, attent personeel, vriendelijke. asperges soep was super .kabeljauwfilet was goed bereid en smaakt prima. het decor is goed. het was gezellig. wij komen weer terug als wij in de buurt zijn.
Deborah H.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Zakelijk hier gegeten op een maandag. Prachtige ambiance en sfeer. Zeer correcte bediening en mooie Italiaanse gerechten. Aan de dure kant maar aanrader voor gezellige avond uit of zakendiner.

Complimenten aan de bediening voor de voortreffelijke service tot aan bejassen toe
H H.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Bijzonder gastvrij, je voelt je gelijk thuis en op je gemak, echt heerlijk gegeten , de pasta is zalig en de chocoladetaart is werkelijk vooTreffelijk

De gastvrouw is zeer geschikt voor deze business !
Richard .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Een goede Italiaanse maaltijd in een fraai restaurant met oog voor detail. De aandacht voor de gasten geeft een zeer welkom gevoel. De kaart heeft de klassieke Italiaanse gerechten aangevuld met minder bekende maar heerlijke combinaties. Het buideltje van filodeeg met kippenlevertjes en gegrilde stukjes peer is mooi uitgebalanceerd en goed op smaak. Daarna een mooi klaargemaakte ribeye met rode wijnsaus, dit in combinatie met een Chianti Classico van de wijnkaart maakt de avond helemaal af.
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Heerlijk authentiek italiaans eten, de antipasti en proeverij van pasta was top en wat je niet op krijgt krijg je mee!!! De dame die ona hielp was zo heerlijk zichzelf en doet haar werk met zichtbare passie en liefde. Top avond
Daphna J.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Afgelopen donderdag hebben wij hier heel lekker gedineerd, risotto en geitenkaas. Dit is wel een aanrader En de bediening was ook heel gastvrij terwijl we niet eens hadden gererveerd hadden ze toch snel een tafel voor ons. We vonden de prijs uiteindelijk wel een beetje aan de hoge kant, maar dat weerhoud ons er niet van nog eens terug te komen
Eric N.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
De presentatie, smaken en bediening van dit restaurant waren geweldig en de wijn/spijscombinatie van de pasta met witte wijn gedenkwaardig........het beste Italiaanse restaurant van Deventer e.o.