Over het restaurant Cucina Italiana

Pure en eerlijke gerechten

Met seizoensgebonden producten bereidt het keukenteam onder leiding van eigenaar Raffaele de meest heerlijke gerechten. Slow food staat centraal, wat betekent dat zoveel mogelijk uit de omgeving komt of zelf wordt gemaakt. Gastvrouw Geke zorgt dat alles aan de voorkant vlekkeloos verloopt en adviseert je graag een goed glas wijn.

Meer informatie over restaurant Cucina Italiana

Woensdag t/m Zondag geopend
Op Maandag en Dinsdag is ons restaurant gesloten voor à la carte. Open voor besloten gezelschappen op aanvraag

Uitmuntend
9,4
Hendrik J.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2014
Afgelopen vrijdag dan toch maar eens naar het restaurant geweest ! Naar vele goede verhalen !

Alles heeft mij en mijn vrouw overtroffen !! Het eten was perfect smaken klopten en gastvrouw kon ons precies vertellen welke wijn het beste er bij paste!! Mooie zaak modern maar toch ook authentiek!!

Wij komen zeker terug
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
het blijft gewoon de beste Italiaan in de regio,
het eten was puur,
de service is zeer goed,
het decor,of je in Italie bent
dit restaurant moet je gewoon doen
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
Mooi Italiaans restaurant. Hartelijke ontvangst door de gastvrouw, het is niet druk dus krijgen alle gewenste aandacht. Het eten is smaakvol en je merkt dat alles vers gemaakt word. Lekkere en pure smaken. De porties zijn goed en de prijzen goed.
Tom_Linda_Zwart .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Gister heb ik hier gegeten met mijn vrouw en dochter. Vaak langs gelopen, maar nog nooit naar binnen gelopen. We hebben er veel goede verhalen over gehoord, dus toch maar naar binnen gelopen. Als voorgerecht hebben mijn vrouw en ik de antipasti genomen en onze dochter de tuinbonensoep. De antipasti was gevarieerd en heerlijk. Ik heb de soep van mijn dochter ook geproefd en ook deze was erg lekker. Het bord was koud, maar de gastvrouw vertelde bij het inzetten dat dit expres was omdat anders onze dochter zich er misschien aan zou branden. Zeer attent dus! Als hoofd hebben mijn vrouw en ik de lamsstoof genomen, een heerlijk boeren, Italiaans gerecht. Onze dochter had genoeg aan de soep bij het voorgerecht, dus nam geen hoofdgerecht. Het nagerecht hebben we alle 3 overgeslagen. De hele avond zijn we vriendelijk, correct en ontspannen bediend. Een echte avond uit, en we komen zeker terug!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Gisteren tijdens de boekenmarkt streken we neer op het terras bij Cucina Italiana. Wat betreft het eten hebben we ook geen klagen gehad. Hebben erg genoten van de appeltaart en de broodjes zagen er ook goed uit!. Alleen de service. Bediening is jong, onervaren en doet zijn best. We moesten meerdere keren zelf uit alle macht de aandacht trekken om iets te kunnen bestellen. In plaats van Cola Light kregen we gewone cola. Om ons heen zagen we ook hier en daar wel wat mis gaan. Omdat wij weg wilden gaan, zijn we zelf maar naar binnen gelopen om af te rekenen. Op een nette manier hebben wij de bedrijfsleidster feedback gegeven. Helaas kon er geen excuses vanaf (terwijl de klant toch eigenlijk altijd gelijk heeft?), waardoor we met een ontevreden gevoel naar huis gingen. Het zou volgens ons al helpen als de bediening allemaal hun eigen wijk op het terras zouden krijgen. Nu stonden er drie mensen aan steeds 1 kant van het terras te helpen.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
Omdat wij Deventer goed hebben leren kennen, doordat onze dochter daar 12 jaar gewoond heeft en wij het een heel mooie en plezierige stad vinden, om een dagje naar toe te gaan, kunt u ons daar minstens één keer per jaar tegen komen. Na vier weken Italië en weer terug zijnde in Nederland, hadden wij, een voortreffelijke ervaring vorige week, bij een Italiaans Restaurant in Den Haag wat door het Italië Magazine genomineerd bleek voor de prijs van dit blad voor het jaar 2013.
In hetzelfde artikel hadden wij de naam van het Deventerse Restaurant Cucina Italiana zien staan, waar wij in de loop der jaren wel langs gelopen waren maar nog nooit naar binnen waren gegaan. Dus ons bezoek aan Deventer was een goed aanleiding om hier te gaan eten. Het was prachtig weer dus konden wij buiten eten.
Wij kozen voor het menu en bestelde hier een fles witte huiswijn bij uit Apulië. Als voorgerecht hadden wij salmone marinato en een risotto. Bij de salmone was als jonge bladgroente, rucola gebruikt. Wat ons betreft had deze wel wat mogen zijn aangemaakt. De op de kaart gemelde frisse avocado-limoendressing hebben wij niet geproefd. De risotto met aspergepuntjes en bleekselderij was erg knapperig.
De cotolette d’agnello al rosmarino, smaakte voortreffelijk en hetzelfde geldt voor de vittelo agli asparagi. Alleen was de keuze deze keer goed uitgevallen, want één van ons, eet beslist geen rood vlees en deze vitello was rood. Volgens de bediening echter was het vlees medium gebakken. Jammer want op een discussie van wel of niet rood, zit niemand te wachten. Als dessert één koffie en een kaasgerecht, wat bestond uit voornamelijk en daar was om gevraagd, verschillende heerlijke pecorino.
Het was weer een mooie dag in Deventer.
TimBoon .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2013
Na de vorige zeer goede ervaring bij Cucina Italiana heb ik hier dinsdagavond weer gegeten met mijn vriendin. Opnieuw weer een fantastische avond gehad! Ik had vooraf de risotto met zalm en dille, en mijn vriendin de orecchiette met ragout van konijn. Beide gerechten waren erg lekker. De risotto lekker romig en de orechiette al dente. Was dat overal maar zo! Als hoofd hebben wij beide de biologische diamanthaas genomen met ruccola, parmenzaanse kaas en pijnboompitten. Eenvoudig maar zeer lekker. Als dessert namen wij beide de huisgemaakte tiramisu. Ook deze was weer erg lekker. Kortom een fantastische avond gehad voor een relatief lage prijs.
Alex R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2013
In deze kleine zaak kun je heel gezellig en knus zitten! Het is duidelijk te merken als de eigenaren niet zelf in de zaak staan! We worden verwelkomd door een jonge jongen, heel netjes maar wat stijfjes! We krijgen al snel water, wordt alleen niet ingeschonken! De menukaart is niet al te groot en ziet er lekker uit! Buiten staat een menu aanbieding daar vindt ik binnen niks meer van terug! Ik koos voor een soort carpaccio als voor gerecht en hoofdgerecht een kalfs rib eye ( bio) , niet heel mals en beetje ver door gebakken. De groente die erbij werd geserveerd was erg lekker en goed bereid! De service gaat rustig door maar er wordt niet gepraat, de jongen is naar mening iets te jong om mensen echt een leuke avond te bezorgen! Het dessert slaan we over! Helaas waren we niet verrast en zullen we het nog eens moeten proberen als de eigenaren er wel zijn!
Liny7 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Hebben hier laatst heerlijk gegeten. Er heerst een rust in de zaak die niet stijfjes is maar ontspannen. De gerechten zijn allemaal even heerlijk en vers. Ook de groenten, vaak het ondergeschoven kindje. Wijnen smaken heerlijk en de bediening is attent en vriendelijk.
Eunice V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Heerlijk gegeten. Biologische producten. De koks kun je volgen op groot scherm en koken met veel passie. Proberen dingen uit en vragen feedback aan de klanten. De man in de keuken en zijn vrouw in de bediening. Heerlijk hoe zij de wijnen uitzoekt en verteld over het eten. Het is alsof er een gedicht wordt voorgedragen. Top!
Donato S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
We hebben hier genoten van een heerlijk maaltijd, heerlijke wijnen en heerlijke sfeer. De huisgemaakte spaghetti was geweldig en was compleet met de vers geschaafde truffel , de wijn die erbij werd geserveerd sloot naadloos aan bij deze smaken. Als hoofdgerecht het Lamsvlees gekozen, op de kaart staat dat deze minimaal 8 uur langzaam gegaard is. En dat kun je proeven, wat een geweldig gerecht. De smaken van de groenten waarin dit heerlijk stuk vlees gegaard heeft zitten heerlijk in het gerecht, een genot! Niet voor niets gemarkeerd als specialiteit van de chef. Ook de wijn die hier bij werd geschonken was formidabel complex, maar niet te complex om de smaken van het eten te laten verdwijnen, wederom sloot deze perfect aan. En het dessert...geweldige afsluiting met een geweldige lekkere dessertwijn. Het personeel was vriendelijk, wist veel te vertellen over het gerecht, over de wijnen en belangrijker ze waren erg enthousiast over het eten en het drinken en dat straalden ze uit.
Leuk was dat de chef aan het einde van de avond langs kwam om iedereen even een hand te geven en te kijken of het gesmaakt heeft. Dat had het en is het voor herhaling vatbaar.
TimBoon .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Fantastische avond gehad met mijn vriendin. We hebben een driegangenmenu gegeten met de rode huiswijn. In 1 woord top. Zeker een aanrader!
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Gisteren hier weer eens een keer gegeten. De laatste keer was alweer een jaar geleden. Dit keer met z'n tweeën. De keuze ging naar het3 gangenmenu voor € 32,95. Prijs kwaliteit is heel goed. Vooraf taartje van rivierkreeftjes en risotto met biet. Daarna kalf en kwartaal. Toe de dolce en kaas. Alles heerlijk. Bijhebt hoofdgerecht zitten herderlijke warme groenten en een schaaltje aardappels. Ook nog een schaaltje met salade per persoon is wat mij betreft wat teveel. De bediening is zoals altijd deskundig en op de juiste momenten aanwezig.
gertlepel .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Heerlijk,biologisch eten en drinken hier! Je kan merken dat de kok met liefde kookt! De kaart is klein maar overzichtelijk. De bediening moet nog een tandje bijstellen, maar zeker een aanrader in Deventer Het restaurant zit er prachtig uit!
Kitty V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
Gisterenavond voor het eerst gegeten bij Cucina Italiana in Deventer. Het eten was fantastisch. Bediening was erg vriendelijk, entourage was goed en het eten was heerlijk. Kortom het heerlijke avond gehad. Bedankt en wij komen zeker terug! Ferenc & Kitty Woolderink
Edwin E.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Verrassend Italiaans in Deventer

Ik had Cucina Italiana vantevoren via het internet uitgezocht. Daar hebben we geen spijt van gekregen. Fantastisch. Mooie gerechten op mooi gedekte tafels in een mooie entourage, opgediend door uiterst vriendelijk personeel. Voor de kinderen zelfs een speciaal soepje en een speciaal bordje pasta. Er stonden geen kindermenu's op de kaart, maar als niets je teveel is dan hoeft dat ook niet. Voor de volwassenen is er volop keuze uit mooie Italiaanse gerechten. Nee, geen 200 pizza's en pasta's zoals zo vaak, maar fijne smaakvolle gerechten. Er wordt veel gewerkt met biologische en streek-producten. Heel smaakvol en mooi zacht was de diamanthaas van biologisch kalf. Subliem was ook de scholfilet. Zo zie je hoe ze van die eenvoudige volksvis iets lekkers kunnen maken. De prijzen zijn heel redelijk. Voor 30 euro heb je een mooi 3-gangen menu. De wijnkaart mag er ook zijn. Wij kozen een Ripasso uit 2009, die keurig werd gedecanteerd.
O ja, bijzonder aardig dat je via een groot scherm aan de muur in z/w een 'live' kijkje in de keuken krijgt.
Flavio S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Van te voren gebeld dat t hier een verjaardag betrof.
Ontvangst was zeer goed, meteen felicitaties voor de jarige en een glas prosecco van t huis. Iedere bediende gaf felicitaties, erg netjes en attent.

Ik als halve italiaan ga tegenwoordig nooit meer naar een italiaans restaurant omdat dit 99% vd gevallen uitloopt op een deceptie, Je maakt automatisch t vergelijk met t eten in Italie zelf, en dan zijn de italiaanse restaurants in Nederland een slap aftreksel.

De italiaanse keuken bestaat voor mij echt uit twee elementen, meer dan bij welke andere keuken dan ook, nl de ambiance (voelt t vertrouwd/italiaans) en t eten zelf.

De traditioneel italiaanse gerechten vallen of staan bij de gebruikte ingredienten. En dat is in Nederland een probleem. Immers een italiaanse zongerijpte tomaat of aubergine smaakt anders dan Nederlandse kas troep.

Timbalo di melanzana alla Parmigiano is niet ok, te droog, niet voldoende op smaak en de tomaat ontbreekt smaak, en helaas niet ontvelt, en een haartje van een van de mensen in de keukenbrigade is jammer.

Dit is ook een leerbedrijf, kortom jong en onervaren medewerkers. Dat heeft zn charmes, maar komt afentoe de wachttijden niet ten goeden. Positief is dat nieuwe garde echt italiaans leert koken,

Foutjes maken is menselijk, t gaat er over hoe je dit oplost.
EN dit wordt hier op een manier gedaan waar ze in sommige sterrententen nog wat van kunnen leren, hulde !

Chef/eigenaar komt persoonlijk excuses aanbieden, en er wordt oplossingsgericht gewerkt.

Maar dat is t dan ook gelijk mbt tot beklag.
De Antipasti per due, zijn heerlijk, met als uitspringer een soort van chorizo maar dan veel pittiger en smaakvoller.

Saltimbocca alla Romana, kalfsmedaillons met Parmaham en salie geserveerd in een witte wijnsaus op smaak gebracht met Parmezaanse kaas is werkelijk goddelijk. Top

Vervolgens dessertparade met canolo siciliano, chocolodemousse, mokka cakeje, appel kaneel ijs en andere hapjes... ook erg lekker.

Koffie (lavazza) lekker, lekkere dessertwijn, en een goede limoncello (die wel wat kouder had gemogen)

Als bij t afrekenen " t haar in t eten incident" resulteert in zowat t schrappen van de halve rekening, en nog een fles wijn voor de jarige weet ik t zeker... Dit is t echte italiaanse gastheerschap wat zo zeldzaam is.
Nu de puntjes op de "I" mbt eten, en dan is dit inderdaad een toptent.

als laatste nog de complimenten voor de blonde gastvrouw, haar persoonlijke en met humor doorspekte benadering maakte het tot een topavond