Over restaurant Cucina Italiana

Pure en eerlijke gerechten

Met seizoensgebonden producten bereidt het keukenteam onder leiding van eigenaar Raffaele de meest heerlijke gerechten. Slow food staat centraal, wat betekent dat zoveel mogelijk uit de omgeving komt of zelf wordt gemaakt. Gastvrouw Geke zorgt dat alles aan de voorkant vlekkeloos verloopt en adviseert je graag een goed glas wijn.

Meer informatie over restaurant Cucina Italiana

Maandag gesloten
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

Stevenduintjer .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Ria R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, eindelijk eens een Italiaans restaurant die ook wat anders durft te laten proeven! Hele goede kwaliteit.
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Overheerlijk niet Italiaans, maar modern, uitziend restaurant met fantastisch Italiaans eten. Wij hebben ons laten verrassen met een vijfgangen verrassingsdiner met bijpassend wijnarrangement. Echt een topper!
Sandravaningen .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Lekkere bijpassende wijn. Niet opdringerig. Er wordt lekker met je meegedacht, echt gastvrij! Ik kom zeer zeker nog eens terug!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Prima bediening! Genoten van de nieuwe aanbieding: kilo gamba's, gekruide aardappels, salade, citroenmayonaise en een fles witte wijn.
Prince P.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Fraaie ambiance, zeer hartelijk personeel, echt heerlijk gegeten! Niet direct een restaurant voor kinderen, maar ook die hebben het heerlijk gehad.
Adri-H .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten, fantastische bediening, heel attent, maar niet opdringerig, helemaal zoals het hoort en een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding!
Gerdo V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Heerlijk Italiaans eten, zoals je dat eigenlijk normaal alleen maar in Italië zelf krijgt!
Er werd goed meegedacht qua avondplanning ivm bioscoopbezoek.
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
We hadden om 19.00 gereserveerd en het eerste gerecht kwam pas rond 20.30 uur. Weliswaar wat brood en een amuse daarvoor maar dat is veel te lang wachten ! Het excuus dat het onverwacht toch erg vol was ook door mensen zonder reservering is natuurlijk erg mager en kun je nog bijtijds opvangen met extra personeel.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Een mooi aangekleed restaurant met super gastvrije gastvrouwen en heel lekker italiaans eten. Een mooie kaart met gevarieerde keuzes en heel flexibele invulling (bv halve glaasjes wijn)
Ferry E.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Op toeristisch bezoek in omgeving Deventer schoven we op deze geweldige zomeravond aan op het zeer fraaie terras. Een allervriendelijkste ontvangst en de prima verzorgde en zeer smakelijke topgerechten à la carte streelden onze tong. Wat een geweldige bediening! Een top restaurant en zeker de moeite waard om terug te komen.
Wat we ook gedaan hebben ..... Het aanhoudende mooie weer en Cucina Italiana verleidde ons er toe om op woensdag 14 sept. op herhaling te gaan. Ook het menu van de chef was weer uitstekend en begeleid door een voortreffelijke aanbevolen wijn.
In één woord: GEWELDIG!
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Vriendelijke en vlotte bediening, goede prijs-kwaliteitverhouding. Mooie sfeervolle inrichting. Kortom: heerlijk gegeten in een prettige omgeving.
Ineke V .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Aangezien het schitterend weer was hebben wij buiten op het terras gegeten. Het voorgerecht van kalfsvlees met parelgort, kruiden en olijven was heerlijk. Een perfecte combinatie. Het hoofdgerecht van ravioli met kreeft was werkelijk subliem. Mijn partner koos voor de vijf grote gepelde garnalen met kreeftensaus. Bij het uitserveren bleek dat de garnalen hun jasje nog aan hadden maar volgens de serveerster was die eenvoudig met de vork eraf te schuiven. Daar zat m dus net het probleem en waarom er voor gepelde garnalen was gekozen; mijn partner krijgt dit, vanwege chronische pijn in zijn handen bijna niet voor elkaar. Dit was het enige minpuntje. Ook de garnalen waren bijzonder goed en de kreeftensaus overheerlijk. Iets aan de zware kant vanwege de room. Nagerecht van lemon cake met zacht fruit was een droom. Het verdient aanbeveling om bij dit restaurant te reserveren om zeker te zijn van een tafeltje.
Dideledokio .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk eten, lieve en zeer attente bediening, mooie omgeving. Eind van de avond kwam de kok nog even vragen of alles naar wens was geweest. Een echte aanrader, cucina. Wel van tevoren reserveren!
Carmenpolman .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wij hebben gisteravond genoten van ons diner bij Cucina Italiana. Goede vriendelijke bediening en heerlijke gerechten. Wij komen hier zeker nog eens terug.

Marc B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Anderhalf jaar geleden hadden we hier voor het eerst gegeten. Omdat het toen zo goed was bevallen besloten we opnieuw te reserveren. Dit keer ter gelegenheid van de verjaardag van mijn man. Dat had ik ook vermeld toen ik via de site van Iens reserveerde. Bij binnenkomst in het restaurant werden we welkom geheten door de eigenaresse en heel attent meteen gefeliciteerd, later ook door de andere dames in de bediening. Bovendien stond er een kaartje op onze tafel met een handgeschreven felicitatie namens het hele team.
Ook dit keer weer heerlijk gegeten en op onze vraag of ze een tip hadden voor de wijn konden we een wijn proeven die (nog) niet op de kaart stond. Een lekkere wijn die we voor de prijs van de huiswijn mochten hebben.
Nadat ik had afgerekend kreeg mijn man nog een cadeautje mee. Bij thuiskomst bleek dat een fles Prosecco te zijn.
Menig restaurant kan een voorbeeld nemen aan de manier waarop Cucina Italiana haar gasten ontvangt en gedurende de hele avond in de watten legt. Overigens is de prijs/kwaliteitsverhouding heel goed en het eten en de wijnen heerlijk.
Als we weer 's vanuit Eindhoven naar Deventer reizen gaan we zeker weer hier eten. Een echte aanrader voor iedereen die van de authentieke Italiaanse keuken houdt.
Waterstraat .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Eten, bediening, rekening houden met dieetwensen, alles was top en alle 4 disgenoten waren zeer tevreden, we komen natuurlijk terug!
Anjavansanten .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk gegeten, eerlijke ingrediënten super aardige bediening ! Mooie lokatie goede prijs kwaliteit verhouding echt heerlijk !
Pieter J. B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Mooie zaak in Deventer (met heerlijk groot terras naast de Deventer sociëteit en uitzicht op de prachtige Lebuïnuskerk). Bediening (waaronder Geke, de vrouw van de capo cuoco) bijzonder vriendelijk en het tempo tussen de gerechten is goed (voldoende personeel bij een volle zaak). Sympathiek: gratis water op tafel.

Maar ... keuken van Raffaele Natale overtuigt niet en dat begint al met de geste van olijven op tafel die niet lekker waren (en dat maak ik voor het eerst van mijn leven mee). Het verse desemachtige brood is wel erg goed en wordt lollig in open papieren zakken gepresenteerd. De amuse is een klein glaasje met koude soep van tomaat en meloen met wat basilicum. Lekker. Maar dan: mijn calamaretti alla griglia kwamen zeker niet van de grill. Ze waren wel goed bereid, mooi mals, nergens taai, maar waarom op de kaart zetten dat ze van de grill komen als dat niet zo is? Foutje? Vergeten? De grill had het gerecht kunnen verheffen; nu was het vlak en niet interessant. Ik heb er niks van gezegd omdat ik twijfelde over of ik het (alla griglia) goed onthouden had, dat ze dus inderdaad van de grill hadden moeten komen. Mijn fout ... wellicht was het goed hersteld.

De orecchiette alla Barese van mijn tafelgenoot was ‘gewoon’ een bord vol oortjespasta met tomaat, kleine broccoliroosjes, een beloofd ‘pikant pepertje’ (totaal niet pikant) met wat schapenkaas. Eten voor werklui die iets stevigs binnen moeten krijgen en vooral veul. De verfijning ontbreekt en de balans tussen de smaken op het bord is ook ver te zoeken.
De mozzarella ‘oet’ Twents Denekamp is prima (van hoe dichterbij je de mozzarella haalt, hoe beter, maar inmiddels zijn er snelle logistieke oplossingen voor top-mozzarella uit Campania, zoals die van Casa Madaio), maar natuurlijk niet door de familie Natale zelf gesponnen. Presentatie met pikante salami was goed.
Het lam van mijn disgenoot met Sardijnse fregola was op het randje van te gaar (dat kan ook hè). Vlees, saus en fregola ... veel te veel (zijn mensen in Deventer van die schrokoppen?) en wederom is de verfijning niet te vinden. Groenten van de grill (ha, hij is er wél!), prima.
Mijn ravioli ripieni con aragosta ... het had zo mooi kunnen zijn als er bijvoorbeeld een mooie kreeftensaus bij geserveerd was, maar nee. Deze vulling van de op zich nobele kreeft met ricotta slaat dood. Het dier is voor niets gestorven. En een toefje spinazie en een kerstomaatje en wat amandelschaaf erover ... dat redt niks chef! Gewoon geen plezier bij het opeten van dit zeer middelmatige gerecht.

Na dit volume geen dessert, we geloven het wel.

Apart: op de kaart staat “Non vogliamo stupirvi, abbiamo voglia di cucinare per voi” ofwel ‘wij willen niet imponeren, maar wij willen voor u koken’ (zo vertalen ze het zelf). Dát is nou net het probleem van dit restaurant. Deden ze dat in de keuken maar een beetje: koken om te imponeren. Zó komt het niet boven de middenmoot uit. Toch heb je hier een prima avond omwille van de aandacht die het personeel geeft en de uitstekende ambiance en mooie ligging in historisch Deventer.
Jacqjaja .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ons laten verrassen door de chef, heerlijk gegeten met in combinatie met prachtige bijpassende wijnen. Kortom een heerlijk avondje uit!