Cucina Del Mondo

Laanderstraat 27 6411 VA Heerlen Nederland Kaart

Over restaurant Cucina Del Mondo

Heerlijke Italiaanse specialiteiten

Aan de eettafel werd er altijd gelachen en gehuild maar vooral werd hier geconnect. Dat is hier het motto. En niet alleen thuis, maar ook in het restaurant. Deze sfeer, de verbondenheid met je eetgezelschap en de gezelligheid aan tafel wordt hier benadrukt. En dat maakt je avond compleet. Met natuurlijk ook de lekkerste Italiaanse gerechten, gemaakt met inspiratie van di mamma.

Meer informatie over restaurant Cucina Del Mondo

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Halijean .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
6 gangen menu 5 maal top, maar dessert zeer minnetjes. Na opmerking hierover werd een nieuw dessert aangeboden, maar al genoeg gegeten, dus niet gedaan. Toen een drankje van het huis.
Na aankomst ruim een uur moeten wachten voor het eerste gerecht op tafel stond.
Bediening vriendelijk en deskundig, met name wijnadvies zeer goed.
Inrichting prima voor elkaar, wel wat hol geluid.
Anke G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Geweldig gegeten!
We kregen van kennissen de tip om hier te gaan eten. We kozen het 5 gangen verrassingsmenu. We waren erg onder de indruk van het eten! 4 van de 5 gangen waren perfect, 1 gang was gewoon goed. De wijn spijs combinatie klopte ook helemaal en de bediening was erg vriendelijk. Prijs-kwaliteit is goed.
Naar onze mening het beste restaurant van Heerlen!!!
VorkjeMeePrikken .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016

Met gerechten tussen de 40 en 70 euro kan eten bij Cucina del Mondo kan een duur grapje worden. Een goedkopere keus is het drie gangen menu voor 36 euro. Dit zijn wel kleine porties. Maar met brood en amuses er bij, heb je toch voldoende gegeten. Je kunt het menu ook uitbreiden (voor 12 euro per gang). We kozen voor tonijn, limburgs varken en kaasplankje. Elk gerecht smaakte uitstekend. In tijden niet zo goed gegeten als hier. Als je in Heerlen bent eet dan bij Cucina del Mondo.
Ejc0067 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Lekker gegeten in een prachtige ambiance! Prima service, wel iets aan de prijzige kant maar zeker een aanrader. Vooral de private dining room met open haard is uiterst sfeervol.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Voor ons het beste restaurant van Heerlen en omgeving. We gaan hier met grote regelmaat eten en worden nooit teleurgesteld. De wijnkaart is top, en je kunt als je wilt een topwijn drinken per glas.
De kaart wisselt iedere 3 maanden, en je kunt het zo gek maken als je wilt. Kingcrab, Wagyu, kreeft, ze hebben het allemaal. De borden zijn altijd mooi gepresenteerd, de bediening los en attent.
Daarom 10 punten!
Melissa V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Bij binnenkomst denk je; hier ga ik echt een heerlijke avond te gemoet. Mooie, gezellige en smaakvolle inrichting. Onthaal is vridndelijk en de jas wordt aan genomen. Het eten was oke, op zich niks mis mee, maar ook niet geweldig of echte smaak explosies. Amuse was leuk gepresenteerd en aardig van smaak. Voorgerecht zat weinig smaak aan en de genoemde ingredienten proefden ik niet helemaal terug. Het hoofdgerecht was lekker, maar voor een echte vleeseter een kleine portie. De portionering laat nog te wensen over. De knolselderij mousse in combinatie met twee bereidingen van het vlees was wel lekker en zorgde voor een aangename smaak. Toetje kon ook worden ingeruild voor een kaasplankje op eigen verzoek. In mijn ogen het beste opgediend en geportioneerd op het bord en heerlijk van smaak!!!!!! De wijnkaart is erg onduidelijk, we bestelden voor bij het hoofdgerecht een rode wijn, tot onze verbazing werden er witte wijnglazen ingedekt en wilde hij ons een witte wijn serveren. Volgens meneer hadden wij dit ook besteld, nou een fout op de kaart bleek het juiste antwoord te zijn. Eenmaal van glazen gewisseld te hebben en de wijn voor geproefd te hebben, had iedereen het hoofdgerecht al bijna op. Best frustrerend, maar goed. Naderhand bij het toetje/kaasplankje zelf moeten vragen voor een portje of dessertwijn...... naar mijn mening schiet personeel hier erg te kort in! Bij deze aankleding, uitstraling en aanbod van eten, zou je toch ook de juiste bediening willen. Echter hier plaats ik toch een paar aantekeningen bij. Door het gezelschap een hele mooie avond beleefd. Service en eten kan beter.
Hugo H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Wat een parel van een restaurant in heerlen. We hebben hier fantastisch geluncht, mooie gerechten met uitgesproken smaken. De bediening was vol passie. Ik was al verrast bij het bestellen van de thee, werd een soort Japanse thee ceremonie, prachtig!! Aanrader als je van lekker eten houdt in Heerlen.
Carl L.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Uitstekend gegeten met uitstekende service. Nooit betere kabeljauw gehad. Prijs-kwaliteit verhouding is ronduit geweldig.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Heerlijk gegeten! Dikke aanrader! Goed personeel, lekkere wijnen. Er was speciaal voor ons een 4 gangen verrassingsmenu samengesteld. Smaakte echt heerlijk.
SP81 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
De menu- en wijnkaart bij Cucina del Mondo zijn niet heel gemakkelijk te ontcijferen. Er zijn verschillende opties qua menu: appetizers, 20 verschillende gerechten waar je zelf een menu uit kunt samenstellen, een verrassingsmenu en een aantal losse hoofdgerechten die je weer kunt combineren met de eerder genoemde 20 gerechten. De wijnkaart is gesplitst in wijnen van een (prijzig) wijnhuis en vervolgens 3 niveaus van exclusiviteit in de rest van de kaart. Je moet bijna een echte wijnkenner zijn om een goede keuze te maken.
Het eten is verrassend en smaakvol.
De keuken krijgt echter de vele keuzes op het menu niet bijgebeend. In de eerste twee uur kregen we alleen een voorgerecht, tussen de volgende gerechten zat ook een uur.
De bediening is niet alert en zeer formeel: lege glazen worden niet automatisch bijgevuld, ook de tijd tussen de bestelling van drankjes en de "levering" hiervan is te lang. Er wordt niets gezegd over de lange wachttijden en er kan geen lachje vanaf.
Zonde van de lange wachttijden en de slechte bediening! Voor het eten zouden we terugkomen, voor de service zeker niet!
Astrid R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wat een top zaak van deze twee mannen. Heerlijk gegeten, ambiance was super. Wij zijn alleen geen fan van tafeltjes midden in een restaurant, dus dat is enig minpuntje. Verder TOP!

Aanrader; als je bij dit restaurant gaat eten, ga dan eens voor een mooi glas wijn via de " Gaja" methode. Alleen dit is op zichzelf al een belevenis.
M---en---M .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We kwamen hier bij toeval terecht tijdens een weekendje Limburg en hebben waanzinnig lekker gegeten. De bediening was een perfecte mix tussen klassieke etiquette en vriendelijke gezelligheid. Het was moelijk kiezen tussen de heerlijke gerechten op de verrassende kaart waarbij je kiest tussen de hoeveelheid gangen en dan de gerechtjes kiest. De kaart veranderd om de 6 weken. En de volgende keer dat we in de buurt zijn gaan we er zeker weer eten!
Ed A.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Voortreffelijk eten, goede keuzes, goede porties, goede prettige bediening in een ietwat gedateerd decor, wij komen hier zeker terug, een aanrader voor Heerlen en omgeving
Lidi V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Mijn partner en ik hadden beiden een driegangen verrassingsmenu, en dan vegetarisch. De gerechten en ook de amuses zagen er tongstrelend uit en smaakten ook zo! Mooie en verrassende combinaties, heerlijk brood met mooie olie en zout, mooi servies en prachtig bestek, alles dik in orde en heel prettige bediening met uitvoerige uitleg. En dat allemaal vegetarisch, zonder de makkelijker keuzes van noten/paddestoelen/kaas. Prachtige groentencreaties! De koffie met friandises maakte het geheel helemaal af. Het eten was dronken makend lekker en we komen zeker terug. Enig minpuntje, maar dat is persoonlijk: de muziek vonden wij niet fijn, liever wat meer jazzy/easy listening/klassiek.
Dave V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
End of summer proeverij met live music een echte aanrader. Doorlopend kleine culinaire kleine hapjes voor een vaste prijs alleen nog drank afrekenen. We kregen vis en vleeshapje door elkaar en het was heerlijk. De muziek was ook leuk.
Jozefine .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
In het kader van de restaurantweek voor een 3 gangenmenu gereserveerd. Bij aankomst bleek men niet op de hoogte hiervan.
Het eten was erg lekker, de gerechten waren mooi en creatief bedacht. Top.
De bediening was correct, maar erg onpersoonlijk. Verschillende mensen die zich bezig houden met je tafel. Blijkbaar moet je er vaker eten om net iets hartelijker te worden bediend. Enige minpunt.
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Gisteravond via de Heerlijk.nl gaan dineren bij Cucina del Mondo. Wij vonden 3-gangen te weinig, dus hebben er meteen een 4e en 5e (kaas) aan toegevoegd. We hadden een mooie ronde tafel, waarbij je gezellig naast elkaar kan zitten. Alle gerechten waren mooi opgemaakt en heerlijk op smaak. Voorgerechtje met garnalen was alleen wat eentonig (wel lekker), maar de andere gerechten maakte dit zeker allemaal goed. Eigenaar loopt zelf in de zaak als gastheer, dit doet hij met veel trots. Mooi om de passie voor lekker eten en drinken te zien. Een kritiek puntje vind ik het bestek (opgedroogde waterdruppels). Al met al een heerlijke avond gehad, inclusief een rondleiding. Wij komen zeker terug.
Bappa .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Goed concept van tussengerechten zodat je veel kan proeven en ook goed dat ze daarnaast nog gedacht hebben aan de grote honger met wat grote klassieke klinkende gerechten die we dus helaas niet hebben kunnen proeven. Helaas hadden we te weinig tijd om meer te proeven omdat we om 20:00 naar een voorstelling moesten. Kwaliteit van de gerechten was hoog en de keuken was zeer origineel . De portionering van het hoofdbestanddeel van die tussengerechten was af en toe ook voor een tussengerecht wel wat aan de kleine kant. Wel was men gul met brood. De friandises, alsmede de mini crème brulee bij de koffie maakten een dessert eigenlijk overbodig. Prima en attente bediening die ervoor zorgde dat we op tijd weer bij de voorstelling konden zijn. Verder ook uitstekende huiswijnen per glas.
Mochten we nog een keer in Heerlen belanden, dan komen we zeker terug
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Hier op zaterdag 6 december met drie personen gegeten. Gekozen voor een driegangen DORO menu. Voor een ieder waren de gerechten uitstekend en heerlijk van smaak. Ook de uitgebreide amuses zijn heerlijk en ook bijzonder. Dit allemaal afgemaakt met een heerlijke fles Montepulciano. De service is keurig en alert. Zelfs als er iets fout gaat.
Dit is echt een restaurant waar je een overheerlijke avond kunt eten en genieten van al het lekkers wat ze serveren. Jammer dat het zo ver van mijn huis ligt.
Romy U.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Leuke ontvangst, sfeer van gastvrijheid met twee attente gastheren. Vriendelijk en niet opdringerig. Fijne amuse, en het drie gangen diner en wijn ook prima, qua keuze en ook in prijs. Gewoon een echt goede avond gehad.