Cucina Casalinga

Stadionweg 271 1076 Amsterdam Nederland Kaart
31-206791592

Over restaurant Cucina Casalinga

Een hartverwarmende Italiaanse lunch

's avonds gaat het verder, met een wekelijks wisselend menu afhankelijk van de seizoenen. In de huiselijke keuken worden dagelijks authentieke Romeinse en Italiaanse gerechten bereid. Begonnen als traiteur en cateringzaak, dat doen ze overigens nog steeds, is Cucina Casalinga nu voornamelijk een restaurant. Gedecoreerd met verschillende tafelkleden, portretjes aan de muur en boeken.

Halve fles mineraalwater

Zondag Gesloten

9,1
Nicole O.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Zeer aangenaam verrast door de hele entourage. Heerlijk gegeten en de service was goed.
Zal hier zeker nog vaker gaan eten!
Marit M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Wat een super ontdekking was dit. Heerlijk gegeten en bijzondere wijnen gedronken. Een grote aanrader, op strategische plek!
L R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Plezierige plek om informeel te eten. Goede en smakelijke keuken, ik dacht aan een soort streekrecepten . Toen ik de vertaling zocht van Casalinga zag ik dat dat wel een beetje klopte : keuken van de huisvrouw .
Prima passend bij de kleine huiskamerruimte.
Goede aandacht van de bediening .
Alleen het duurde wat lang voor het eten werd opgediend. Waarschijnlijk doordat we met 5 waren en we wel allen tegelijk de schotel kregen.
Veel keuze in wijnen .
Kitty S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Uitstekende bediening met hart voor hun vak! Goed eten,
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Charmante huiskamer sfeer met lekkere Italiaanse gerechten van het seizoen.
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk eten
GJ D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
We houden van kleine, persoonlijke eetgelegenheden en Cucina paste perfect bij ons. Met ongeveer 24 zitplaatsen is het een intiem restaurant, waar je zo de keuken in kijkt. De bediening is erg prettig en toegankelijk. De kaart is niet al te uitgebreid en dat komt de kwaliteit van het eten vaak ten goede. We gingen voor het 4 gangen menu (€42,-). Kregen vooraf een best bord met van alles en nog wat (misto) en een forste mozarella die van binnen boterzacht was. Heerlijk! De primi was een heerlijke Ravioli. De secondi een smaakvol stukje wild en als toetje een Tiramisu. De Tiramisu vonden we de minste van de vier gangen. Hoewel hij luchtig was en niet te zwaar op de maag lag, vonden we de smaak te vlak.

Al met al een zeer geslaagde avond in dit pareltje verstopt in een klein hoekje van Amsterdam Zuid.
Mirjam T.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Het eten overtrof onze verwachtingen. Heerlijk gegeten, goede verse ingredienten op een heerlijk manier bereid. De kok was erg flexibel. We wilden een glutenvrij, vegetarisch gerecht zonder knoflook. Hij toverde in een handomdraai een fantastische maaltijd op tafel. Petje af!
Een minpuntje: wat mij betreft mocht de muziek zachter (en svp niet van die muzak lounge jazz). En er zaten twee grote rumoerige tafels naast ons waardoor we hard moesten praten om elkaar te verstaan. Maar het goede eten en fijne bediening maakte alles goed.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Het is eerlijk en origineel Italiaans eten in een huiskamersfeer. Erg fijn met vriend of vriendin om te eten.
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijk. Echt heerlijk gegeten. Leuke ontspannen sfeer. Niet goedkoop.
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Heerlijk restaurant om in Italiaans tempo te eten! Ambachtelijk en vers! Super sfeer!
Raymond S.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Toprestaurant, sfeervol en authentiek Italiaans eten.
Catharina B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Een gezellig klein restaurant, waar het eten voortreffelijk is. Ik ga er zeker weer heen.
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016

Gewoon doen. Wijn was een prima Barolo. Gekozen voor menu. Prijs is oke. Sfeer is goed. Bediening is redelijk professioneel. Al met al goede prijs kwaliteit verhouding.
Deni .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Vandaag bij Cucina Casalinga gegeten met 2 personen.
Allebei hebben we een een 3 gangenmenu gekozen.
Heerlijk gegeten!
De pasta Tagliatelle al tartufo fresco was smeuïg en zeer smaakvol.
De Bistecca di vitello was perfect gegrild.
Een charmant klein restaurant met zeer vriendelijke bediening.
In de open keuken zijn gezellige italaanse klanken hoorbaar.
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Dit keer niet gegeten Bjj CC zelf maar hen de catering laten verzorgen. De eerdere ervaringen bij CC zelf voorspelden veel goeds en alle verwachtingen werden waargemaakt! Heerlijke voorgerechten en pasta's. Echte originele Italiaanse ambachtelijke gerechten. En lekkere taarten als dessert. Alle genaakte afspraken werden waargemaakt. Stipte levering, vlot ophalen van alle spullen.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Bij eerdere gelegenheden hadden we hier goed gegeten. Maar de problemen met de restaurant vergunning deed ons vrezen dat dit restaurant zou moeten stoppen. Recent reden we er een aantal keren langs en meenden we te zien dat het restaurant weer open was en dus gingen we er op af. Het was mooi weer en we konden op het terras eten. Na een glas goede huiswijn kozen we voor de gemengde antipasta en gegrilde aubergine. Kort daarna kwam de melding dat het geen aubergines waren maar courgettes. Na even wachten werden de gerechten opgediend. En de omvang deed ons verbazen. Achteraf gezien was een voorgerecht meer dan genoeg voor twee personen. Trouwens de gerechten smaakten goed. Vervolgens één pasta met truffel en worst voor twee personen. Op zich smakelijk maar de pasta was wel erg al dente of misschien zelfs dat nog niet. Qua hoofdgerecht de vitello en de ossobuco. Degelijk en ook hier weer meer dan we op konden. Dus sloegen we het nagerecht over. Qua wijn kozen we de pinot grigio rosato, een tegenvallende wijn met weinig smaak. Al met al waren we beiden van mening dat de kwaliteit van het restaurant minder was geworden. En het prijskaartje lijkt iets hoger te zijn geworden. Kortom het bijzondere is er wat van af.
M O.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wat een leuk tentje, kleinschalig, prettig ingericht, vriendelijke bediening, en bovenal, heerlijk eten. Antipasto gemengd was heerlijk. Pasta worst fungihi lekker. Zeker voor herhaling vatbaar.
Babette V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Heel knus huiskamerrestaurant met heerlijk echt Italiaans eten. Gezellige en behulpzame bediening en goeie wijnen. Echt een aanrader als je je even in Italië wilt wanen!
AL L.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Wat een verrassend pareltje zeg! Een knus huiskamer restaurantje. Heerlijke gerechten (erg smaakvol) Goede wijn en de scroppino was ook erg lekker! Redelijk qua prijs, verzorgd en prettige bediening. Lekker lang tafelen. Ik kom hier graag terug!