Cucina Casalinga

Stadionweg 271 1076 Amsterdam Nederland Kaart
31-206791592

Over het restaurant Cucina Casalinga

Hartverwarmende Italiaanse gerechten

Cucina Casalinga is een informeel maar stijlvol Romeins huiskamerrestaurant waar dagelijks bekende en onbekende gerechten uit de regionale en klassieke Italiaanse keuken vers worden bereid. Ooit begonnen als traiteur en cateraar, iets dat ze nu nog steeds met plezier doen, is Cucina Casalinga nu bovenal een heerlijke ontspannen plek om te lunchen en dineren. Kom binnen, neem een van de vele bijzondere wijnen per glas en laat je bij de hand nemen op een culinaire tocht langs al het moois dat Italië te bieden heeft.

Halve fles mineraalwater

Diderik V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Pauline J.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten, de sfeer was uitstekend en we zullen Cucina Casalinga zeker doorgeven aan familie en vrienden!
Irinka P.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Super fijn gegeten. We lieten ons verrassen met het 4 gangen diner en alles was even heerlijk. Ook hele goede en zorgzame gastheren.
Ada B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Smaakvolle, goed klaargemaakte gerechten! Gezellige sfeer in het restaurantje.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Leuk restaurant, heerlijk gegeten maar volgens onze tafelgenoot kon t wat schoner! Een keer de spinnenwebben weghalen en dan is t top!
Mari-Janne D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heb zelden zo lekker gegeten en kan me niet herinneren zo goed
traditioneel bereid Italiaans eten te
hebben geproefd. Verrassing van het jaar! Absolute aanrader!
frederik van amstel .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Gekozen voor 4-gangen Chef's menu, inclusief wijnarrangement, een echte aanrader!! Heerlijk gegeten, met prachtige wijnen! Komen graag nog eens terug!!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Originele gerechten, echt Italiaans. Betrokkenheid van personeel en geweldige ambiance.
Risotto, anti-pasti, gesneden rundvlees met spinazie en broccoli, allemaal even lekker.
We komen terug!
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Wederom heerlijk gegeten. Lekkere gerechten op dr kaart waar je nooit aan toekomt omdat de gerechten Vd dag ook zo lekker klinken.
Nicole O.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Zeer aangenaam verrast door de hele entourage. Heerlijk gegeten en de service was goed.
Zal hier zeker nog vaker gaan eten!
Marit M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Wat een super ontdekking was dit. Heerlijk gegeten en bijzondere wijnen gedronken. Een grote aanrader, op strategische plek!
L R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Plezierige plek om informeel te eten. Goede en smakelijke keuken, ik dacht aan een soort streekrecepten . Toen ik de vertaling zocht van Casalinga zag ik dat dat wel een beetje klopte : keuken van de huisvrouw .
Prima passend bij de kleine huiskamerruimte.
Goede aandacht van de bediening .
Alleen het duurde wat lang voor het eten werd opgediend. Waarschijnlijk doordat we met 5 waren en we wel allen tegelijk de schotel kregen.
Veel keuze in wijnen .
Kitty S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Uitstekende bediening met hart voor hun vak! Goed eten,
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Charmante huiskamer sfeer met lekkere Italiaanse gerechten van het seizoen.
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk eten
GJ D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
We houden van kleine, persoonlijke eetgelegenheden en Cucina paste perfect bij ons. Met ongeveer 24 zitplaatsen is het een intiem restaurant, waar je zo de keuken in kijkt. De bediening is erg prettig en toegankelijk. De kaart is niet al te uitgebreid en dat komt de kwaliteit van het eten vaak ten goede. We gingen voor het 4 gangen menu (€42,-). Kregen vooraf een best bord met van alles en nog wat (misto) en een forste mozarella die van binnen boterzacht was. Heerlijk! De primi was een heerlijke Ravioli. De secondi een smaakvol stukje wild en als toetje een Tiramisu. De Tiramisu vonden we de minste van de vier gangen. Hoewel hij luchtig was en niet te zwaar op de maag lag, vonden we de smaak te vlak.

Al met al een zeer geslaagde avond in dit pareltje verstopt in een klein hoekje van Amsterdam Zuid.
Mirjam T.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Het eten overtrof onze verwachtingen. Heerlijk gegeten, goede verse ingredienten op een heerlijk manier bereid. De kok was erg flexibel. We wilden een glutenvrij, vegetarisch gerecht zonder knoflook. Hij toverde in een handomdraai een fantastische maaltijd op tafel. Petje af!
Een minpuntje: wat mij betreft mocht de muziek zachter (en svp niet van die muzak lounge jazz). En er zaten twee grote rumoerige tafels naast ons waardoor we hard moesten praten om elkaar te verstaan. Maar het goede eten en fijne bediening maakte alles goed.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Het is eerlijk en origineel Italiaans eten in een huiskamersfeer. Erg fijn met vriend of vriendin om te eten.
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijk. Echt heerlijk gegeten. Leuke ontspannen sfeer. Niet goedkoop.
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Heerlijk restaurant om in Italiaans tempo te eten! Ambachtelijk en vers! Super sfeer!