Cuba Libre

- Ontbijt 08:00 - 10:00

Voordelig
John .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Op een zaterdagavond hebben we dit restaurant uitgekozen om met z'n vieren te gaan eten, waarbij ons idee was om "iets bijzonders" te gaan doen en dan leek ons Cubaans een originele keuze.
De inrichting doet inderdaad aan Midden-Amerika denken, door de gebruikte materialen en kleuren, en door allerlei attributen, posters, e.d. die er rondstonden en ophingen. Het personeel is gewoon Nederlands, maar er kwam nog even een mevrouw uit de keuken door de zaal rennen die zo te zien een wat authentiekere achtergrond had. De bediening was vriendelijk, ontspannen en attent, maar de wachttijden waren wel wat bovengemiddeld.
Vooraf was er ruime keuze uit exotische en betaalbare alcoholische cocktails. Twee van ons kozen voor het tapas-menu, dat bestond uit 9 verschillende warme en koude gerechtkes, die in twee gangen op tafel gebracht werden. Er zaten erg smakelijke hapjes tussen en onze kennis van de Cubaande keuken bleek helaas onvoldoende om alles precies te kunnen duiden en thuisbrengen. Maar daar gaat het immers niet om: hoofdzaak is dat het absoluut lekker was. Onze mede-gasten kozen voor resp. een kip- en een vismenu, en ook dat was zowel "on-Nederlands" als absoluut zeer smakelijk. Ook waren alle gerechten bijzonder aantrekkelijk aangekleed. Al met al een geslaagde kennismaking met een voor ons tot dusver onbekende (maar achteraf zeker niet onbeminde) keuken!
Woutermlmn .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Vanavond op het terras van Cuba Libre gegeten met een heerlijk avondzonnetje erbij.
Naar onze mening ietwat beperkte kaart qua hoofdgerechten.
De zelfgemaakte aoli was erg lekker, verder had mijn partner het vegetarische gerecht met filodeeg en ik de lamshaasjes. Smaakte allemaal erg goed.
Service was prima. We sluiten niet uit dat we hier nog een keertje terugkomen.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Dat was een aangename verrassing! Tijdens ons verblijf in Landal Greenparks bij toeval hier terecht gekomen! Wat een gezellige verademing. Door de zwoele nazomer heerlijk buiten in de zon gegeten en gelijk maar het mediterane tappas verrassings men genomen, zalig wat een leuke variatie in twee termijnen! Met lekkere Cubaanse biertjes een "tropische" verrassing op een Limburgs terras! En de service van Viva was uitmuntend! We gaan hier nog zeker terug!
Harm-Kleinman .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Eerst hebben een zeer mooie culinaire wandeling gemaakt met als eind station dit restaurant.
We werden enthousiast ontvangen en kregen enkele amuses. ( zat in de prijs van de wandeling)
Een van de amuses was een bananensoepje. We kregen een heldere uitleg en oom dat zij hiermee de landelijke pers hadden bereikt. De kennismaking, het soepje en de entourage dwongen ons om een keer terug te komen.
Bij terug komst twee dagen later, was het restaurant redelijk gevuld. We kozen voor het verrassings menu van 2 keer 6 gerechten met een dessert.
Ook nu het bananensoepje, gebakken spinazie, kippe pootjes, rolletjes gebakken tonijn in heerlijk
dressing, dadel met spek. En salade de 2e keer o.a rijst, patat, gehakt balletjes, gebakken champignons, gamba's en als toetje 3 bolletjes ijs. Het was heerlijk en lekker gekruid. De bediening was vlot en deskundig. Uiteraard een heerlijke cocktail ( alcohol vrij) en koffie als afsluiting.
Een zeer geslaagde avond.
Bretje P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Veel te trage- en inadequate bediening. Een bediening die niet afgestemd en ingespeeld is op de drukte van deze vrijdagavond. Wij hebben 1 1/2 uur op ons 1e gerecht moeten wachten. Tafelgenoten gingen zelfs naar de bar om een consumptie te bestellen omdat de bediening faalde. Een maaltijd werd op een nat bord geserveerd! Enkele tafelgenoten kregen hun gerecht een half uur later dan de rest van ons gezelschap. Het gezin in ons gezelschap met 2 kleine kinderen is uiteindelijk zonder maaltijd naar huis vertrokken. De kindjes raakten oververmoeid. Het geroosterd brood bij de scampi's kon niet geserveerd worden omdat het brood nog in de oven moest, maar het was onderweg werd bij herhaling verzekerd. Het brood heeft ons overigens nooit bereikt! 4 Tafelgenoten kregen geen amuse (glaasje bananensoep). De bediening was weinig sociaal vaardig, eerder verwijtend richting ons. Als klant worden we geacht debet te zijn aan e.e.a. omdat wij als groep a la carte gereserveerd hadden. En met de drukte van die avond kon men dit niet aan. Wel moesten wij ervan overtuigd zijn dat men zijn stinkende best deed om het iedereen naar de zin te maken. Tot slot heeft Cuba Libre onze feedback op dit hele gebeuren van Face Book verwijderd.
Kortom: nooit, nooit meer Cubra Libre.
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gezellig restaurant met sympathieke bediening in een leuke omgeving. Eten was lekker. Prima kwaliteit en voldoende. Wij hebben ons laten verrassen met tapas. Was lekker maar mag wat creatiever en misschien meer typisch cubaans?
Eerlijk-1 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We hadden een hotelovernachting in de kamer met eigen badkamer.
De kamer is sfeervol ingericht, ruim van opzet.
Ter plekke gereserveerd voor het restaurant, het verrassingsmenu was boven verwachting, echt heerlijk! Verrassende gerechten, zoals gebakken spinazie bijvoorbeeld. Heerlijk! De service was zeer goed, vriendelijk en warm personeel.
Sonja M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Leuke afwisseling op het "gewone" Nederlandse aanbod. Lekkere gerechten, veel keuze. Tapas waren prima, hoofdgerechten ook uitstekend. Toetjes ook niet overslaan! Aardige bediening, soms werden we een beetje vergeten. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Karin N.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Attente serveerster, vriendelijke ambiance.
Heerlijke Spare ribs, super mals. Lekkere kip uit de oven. Kortom een prima plekje voor een avondje uit eten.
Harriëtte S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Dit is zo'n restaurant wat je eigenlijk in de grote stad verwacht en niet in een dorpje als Vijlen. Maar wat een toprestaurant met heerlijk eten. Het ziet er binnen gezellig en schoon uit. Er zou alleen wat meer cubaanse muziek gedraaid mogen worden. Pittige gehaktballetjes als voorgerecht, als (gratis) amuse de bananensoep, stokbrood met kruidenboter en als hoofdgerecht de caraibische gehaktschotel en geroosterd varkensvlees met creoolse saus. Alles was heerlijk gekruid, vers, precies op smaak en smaakte zalig. Snelle en vriendelijke bediening. Een absolute aanrader en als wij weer een keer in de buurt zijn komen wij hier zeker weten terug.
Dini P.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Voor de tweede keer binnen een week gegeten bij Cuba Libre. Uitstekende service. We hadden (ivm reisvertraging bij een deel van de groep) pas gereserveerd voor 8 uur, zoon en dochter sloten zelfs pas om 20.20u aan. Maar dat was voor de keuken geen probleem. Men bleef zelfs langer open om ons zelfs van een nagerecht te voorzien! Top!!!
3 keer tapas, een keer lamsrack en spareribs. De spareribs waren goed gekruid, zeer mals: letterlijk om je vingers bij af te likken. De tapas waren uitstekend met voorkeur bij ons voor de pittige gehaktballetjes, de garnalen, de bladerdeeghapjes, de mosselen en de salade met geitenkaas. Eén van de toetjes was mojito-sorbet: mooi geserveerd en smaakte uitstekend.
Hartelijk dank voor uw positieve recensie!
Namens het Team Cuba Libre,
Mirjam & Viktor Terpstra
Hotel restaurant Cuba Libre
Viooltjes .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Wij hebben vandaag een prachtige wandelroute gehad en op de route was Cuba libre aangeraden....mijn dochter wilde ons trakteren op koffie met een stuk vlaai....wij bestellen 2 abrikozen en 1 rijstevlaai...nou echt een afrader! de vlaai's die wij kregen leek opgewarmd in de magnetron te zijn en ik vond de vlaai's er niet vers uitzien...en vlaai snijden kunnen ze ook niet...de 1 kreeg een stuk vlaai van 2cm en de andere 4 cm ...als wij weer gaan wandelen voor ons geen Cuba libre....
Kelly1983 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Heerlijk gegeten in dit cubaanse restaurant. Heerlijke bananensoep. Vlees was heerlijk gekruid en de vis was perfect klaargemaakt. Hier komen we snel weer terug!
Geweldig om te lezen! U bent van harte welkom!
Brandje .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Wel redelijk gegeten hier. Maar geen echt Cubaanse hoofdgerechten aangetroffen. O.a. varkenshaas met champignonroomsaus (hoe Cubaans is dat?). De varkenshaas was groot maar wat droog. Het rundstoofvlees was lekker, maar niet verrassend. Voorgerecht (tapasgerechtje) mosselen waren heerlijk en het waren er veel, de filodeegvingers (ook een tapasgerechtje) waren kleine balletjes met beetje flauwe kaas. En flauw is de Cubaanse keuken zeker niet. We gezellige sfeer, ruim en zeer vriendelijke ontvangst / bediening. Maar niet apart.
Ik wil hier toch even op reageren. Het verbaast mij dat u geen Cubaans hoofdgerecht heeft kunnen ontdekken. Dan heeft u de kaart niet goed gelezen. Om een paar voorbeelden van de vleesgerechten bij de hoofdgerechten te noemen: Ropa Vieja (Cubaans runder stoofpot), Cabra Cubano (Geitenstoofvlees op caribische wijze), Queso Y Endo (Cubaanse gehaktschotel). En wat te denken van onze zwaardvis of het vegetarische Congris! Hierbij de kaart nog eens voor u: http://www.restaurantcubalibre.nl/menukaart/
Woutermlmn .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
Heerlijk gegeten bij Cuba libre. Was erg rustig trouwens. Vooraf een amuse van bananensoep en een stokbbroodje met heerlijke tapenade. Als hoofdgerecht een vegetarische maaltijd en geitenstoof. Erg lekkker en meer dan genoeg, paste nog net een Spaanse koffie bij.
Afmeer .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Na al vaker hier gegeten te hebben waren we weer verrast door een fantastisch dagmenu voor een heel schappelijk prijsje. Verrukkelijke salade met warme geitenkaas en honing vooraf, als hoofdgerecht kalfsvlees met lekkere aparte groentes en saus heel mooi op bord gerangschikt en toe een ananas-banaangerecht met ijs. Prettige bediening van zowel de Cubaanse eigenaresse? als ook een jonger meisje dat heel attent en leuk bediende! Het was behoorlijk druk, maar de jongere dame kon er ondanks dat goed mee omgaan! Complimenten voor de kok ook!!! Hier blijven we terugkomen.
FamMulders .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Hier gegeten met vrienden. De bediening maakte ons attent op het dagmenu voor een redelijke prijs. Wij gingen echter voor de a la carte mogelijkheid. We hadden een heerlijke salade met geitenkaas en honing, gevolgd door een cubaans stoofpotje. Als voorafje nemen we altijd de bananensoep, erg verrassend smaakt niet zoals je zou verwachten. Bediening hield alles goed onder controle ondanks de grote drukte.
Lennart K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
erg lekker eten, vooral het cubaanse gehaktschotel was voortreffelijk
leuke sfeer!!!----------------------------------------------------------------
Lekker007eten .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
We hebben ons laten verassen door een verjaardags cadeau om hier eens te eten. Apart die kleine gerechtjes. Zeker een aanrader om een keer te ervaren al liep het eten bij onze tafel niet geheel vlekkeloos. De bestelde bananensoep was erg dun en had weinig smaak. We denken zelf dat de soep haast op was en ze dit hebben aangelengd met water, het zat er immers goed vol! De gehaktballetjes waren erg droog, maar daarentegen het visgerecht beviel ons wel. De bediening was erg attent.
Rzeilstra .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Favoriet drankje van mijn vrouw. Leuk tapas verhaal al vinden wij dat de tapas niet echt bijzonder zijn. Al vaker in Nederland tapas gegeten maar loop niet bepaald warm van bananensoep, sate spiesjes etc. Bediening is wel zeer goed en heeft oog voor de gast! Hebben een leuke avond gehad en dat is wat teld.