Ctaste, Dineren in het donker

Amsteldijk 55 1074 HX Amsterdam Nederland Kaart
31-206752831

Over restaurant Ctaste, Dineren in het donker

Culinaire ervaring in het donker

Klaar voor een bijzondere zintuiglijke belevenis? Klop dan eens aan bij Ctaste aan de Amsteldijk. Tijdens het diner zit je in het pikkedonker en krijgen proeven, horen, voelen en ruiken een extra dimensie. Je wordt bediend door visueel beperkten, die in deze situatie uiteraard het beste uit de voeten kunnen. Een ervaring om nooit te vergeten!

Meer informatie over restaurant Ctaste, Dineren in het donker

- Brunch 11:00 - 16:30

7,2
Jaap1 W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met een z’n vieren een leuke culinaire ervaring gehad bij ‘C-Taste’ aan de Amsteldijk in Amsterdam. Een heel apart restaurant, waar je in het volslagen donker kunt dineren.
Na een heldere instructie en het opbergen van alle ‘lichtgevende’zaken’, betraden wij in ‘polonaise’ het restaurant. De kelner begeleidde ons hierbij naar het tafeltje.
Het was aanvankelijk wel even vreemd, maar waren al snel vertrouwd met de duisternis.
Wel een hele bijzondere ervaring om de gerechten te proeven en te ruiken zonder deze te kunnen zien.
Uiteraard zal ik hier niets over de gerechten zelf verklappen, maar zal ik volstaan met de mededeling dat de kok heel erg zijn best had gedaan; alles smaakte voortreffelijk.
Minder enthousiast was ik over het wijnarrangement; de gekozen wijnen pasten niet goed bij de gerechten.
De bediening was prima; attent, hulpvaardig en uiterst vriendelijk.
Na afloop konden wij nog aangeven welke gerechten wij dachten te hebben gegeten.
Best moeilijk nog.
Kortom, wij zijn een leuke, bijzondere en ‘duistere’ ervaring rijker.
Mirjam F.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Was een leuke ervaring, bijzonder om te eten waarbij je je ander zintuigen moet gebruiken. Eten was niet geweldig, veel verschillende smaken op het bord dat niet goed bij elkaar paste. Maar wel leuk een keer gedaan te hebben, bediening was erg goed.
Lida M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Het was een heel aparte ervaring. We hebben erg gelachen. Je ziet echt helemaal niets en dat is aan het einde nog zo. Het eten was erg lekker. Toch gek als je niet ziet wat je eet maar echt goed moet proeven. Kok hield echt prima reken met mijn melk intolerantie. Wij komen zeker terug.
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Vorige week had ik mijn vriend meegenomen naar Ctaste voor het 3 gangen diner omdat dit me super leuk leek. We gaan vaker uit eten en houden erg van nieuwe dingen proberen en nieuwe smaken. Ik was door meerdere reacties hier al een beetje bang dat het eten tegen zou vallen en helaas hadden mijn voorgangers gelijk. Al vind ik dat iedereen nog heel mild reageert...
Het eten was namelijk echt niet lekker. Je zou denken dat met dit concept de keuken enorm geprikkeld wordt om helemaal los te gaan met smaken en structuren. Maar het eten wat we geserveerd kregen was alles behalve creatief, het was smaakloos, saai en totaal niet in balans. Bij binnenkomst roken we al een soort vliegtuig- of bejaardentehuis- eet walm. We hadden toen naar ons onderbuik gevoel moeten luisteren en weg moeten gaan.
Het leek niet gekozen, de walm die eraf kwam was ook hoe alles smaakte. Verschillende structuren waren er maar ze smaakte allemaal muf. Je zou denken dat dit restaurant behoorlijk kan besparen op aankleding, op mooi servies noem maar op. Ik had goed en creatief eten verwacht maar helaas.
Het personeel is heel leuk, het is tof dat het restaurant wordt gerund door blinden en slechtzienden. Het blijft uiteindelijk natuurlijk een sensatie ding en dat is er leuk aan maar ik kon er niet echt van genieten omdat ik het eten zo vond tegenvallen.
PLEASE verander je keuken, verander je kaart.
ik was deze avond bijna 120 euro kwijt voor 2 personen en het was NIET lekker. Ik zal dit helaas door het eten niet snel aan mensen adviseren. Je kan beter zelf koken en het in het donker opeten...
Keetje V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
De kwaliteit van het eten is niet echt goed te noemen echter het concept is werkelijk geweldig. Ter compensatie van het niet zo lekkere hoofdgerecht kregen we een kaasplankje aangeboden.
Concept is wel echt super, combi van spannend en grappig.
Michaela S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Bij binnnenkomst restaurant bijna meteen weer weggegaan, vervelend gevoel om helemaal afhankelijk te zijn. Eten matig, niet bijzonder en zeker niet in verhouding met prijs van het menu. Bediening prima, aardig, alhoewel het even (te lang) duurde, voordat we weer de zaal uit begeleid werden en weggaan op eigen gelegenheid is er echt niet bij. Nooit weer, wat enorm naar op deze manier dineren. Je ziet werkelijk helemaal niets, weet niet wat je eet. Gesprek verstomt omdat je je onplezierig voelt en we hebben snel gegeten, om ook weer snel weg te kunnen gaan.
M.kasbergen .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Entree en entourage is matig. Het dessert was het lekkerst. Eten in het donker is een hele aparte ervaring. De bediening was echt perfect. Na het diner was er geen ruimte in de lounge om koffie te drinken. Ze lieten ons ook zo weggaan. We hebben thuis koffie gedronken. Naar ons idee een gemiste kans...
Pien B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Bijzonder om te ervaren wat er met je gebeurt als je niets meer kunt zien. Hoe de gesprekken veranderen, hoe je met aandacht naar elkaar luistert en van het eten geniet, dat werkelijk heerlijk was. En super bediening die je zo op je gemak stelt dat je ze vertrouwt en je kunt ontspannen. Zeker doen!
Trees S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
We hebben hier geluncht met een lunchbon. Het is een bijzondere belevenis. Bij de entree moest je in de serre wachten tot je gehaald werd. We kregen een welkomstdrankje aangeboden. In polonaise met een ober naar je tafel. Je ziet echt niks in de eetzaal. De bediening was perfect. Het was druk, maar hij onthield alles goed. Vriendelijk, met humor, en geeft goed aan waar hij alles neerzet. Met mes en vork eten valt niet mee als je niet ziet wat er op je bord ligt. Het eten vond ik matig. We hadden een twee gangen lunch. De sandwiches leken op elkaar. Het brood was goed, maar de smeersels er op was meer van hetzelfde. Verder een bordje met quiche en een beetje salade. Niet helemaal gaar quichedeeg, ei en groente (denk ik). Flauw en tamelijk smakeloos. We hadden nog zin in koffie en iets zoets, maar hebben dat maar ergens anders gedaan.
Etenismijnpassie .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteravond gegeten bij Ctaste. Het eten in het donker was een hele belevenis en leuk om te doen, het eten daarentegen viel enorm tegen en qua prijs-kwaliteitsverhouding was het ver te zoeken.
Het vlees was taai, de risotto veels te klef, smaken waren niet op elkaar afgestemd. Thuis bereid ik betere maaltijden.
Angiesiebelt .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Echt een bijzondere belevenis ! Ieder gerecht is een smaak explosie, en krijgt een extra dimensie omdat je niks kunt zien en alleen maar je smaak papillen kan gebruiken. De bediening is super, zeer gastvrij en snel. Bijzonder dat alles op gehoor gaat wat bedienen betreft. Zeker een aanrader ! Ik ga nog een keer terug..
Tim H.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Onlangs gegeten bij Ctaste, dineren in het donker. Het was in eerste instantie een vreemde gewaarwording, maar het personeel was uiterst vriendelijke en stelde je direct op je gemak. Wij waren vroeg en dat kan ik dan ook aanraden aangezien je dan optimaal de nieuwe ambiance in je kan opnemen. (Toen het drukker werkt, vond ik het minder interessant worden.) Het eten bleek achteraf van hoog niveau, maar helaas tijdens het dineren niet veel van gemerkt. Wellicht verliest eten toch wel veel van zijn smaak als je het niet kan zien.. Maar toch, het is zeker de moeite waard om het een keer te ervaren.
Bis_dekker .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Heel bijzonder om mee te maken! Erg secuur met dieetwensen, vriendelijke bediening en leuk de uitleg na afloop. Op zondag gratis parkeren. Alleen een beetje krappe entree waardoor het bij binnenkomst voor ons (was erg druk op dat moment) een beetje chaotisch was.
Robin A.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Eten bij Ctaste was een geweldige ervaring! De bediening was erg aardig en kwam vaak genoeg, maar niet te vaak, vragen of alles nog naar wens was. Het eten, vooral het hoofd- en nagerecht was ook erg lekker, maar eigenlijk gaat het helemaal niet om het eten. Het is vooral heel bijzonder om echt helemaal in het donker te zitten, waardoor je alles op een andere manier ervaart. Ook het praten met elkaar was daardoor veel intenser dan normaal in een restaurant. Het enige minpunt vond ik dat we niet tot het einde konden blijven zitten, terwijl we hoorden dat er aan andere tafels ook nog mensen aan het eten waren. We werden vriendelijk verzocht om uit de donkere ruimte te gaan, zodat ze konden gaan schoonmaken. Jammer, want wij vonden het heerlijk om in het donker nog even na te genieten. Voor de rest was het echt een top ervaring, die ik zeker nog een keer zou overdoen!
Ikaa .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We hebben ontzettend gelachen en genoten van de beleving. Dineren in het pikkedonker is zeker een aanrader. Wat een beleving!

Helaas vond ik het eten erg matig, dit is het moment om te spetteren met smaken, zeker wanneer je zintuigen hier compleet op ingesteld zijn. Dit heb ik niet zo ervaren en vond het eten niet heel smaakvol. Helaas was ook de wijnproeverij die wij bij onze 3-gangen hadden matig. In de ontvangsthal hadden wij een droge witte huiswijn besteld, dezelfde die wij nogmaals bij het voorgerecht kregen.

De service is top hier is absoluut niets op aan te merken!

De gangen gaan er in een rap tempo doorheen. Misschien is hier een reden voor vanwege in het donker zitten?

De ervaring zou ik graag nog eens willen beleven met andere, helaas weerhoudt de kwaliteit van het eten mij hiervan.
Bobby M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Hartstikke leuk. Kan er kort over zijn. Een mooie ervaring om in het donker te eten, te voelen, ruiken en proeven. Heel soms ontsnapte wat licht, daar zou nog scherper op gelet kunnen worden. Voor de rest niets dan lof!

De service is ook on point. Gerechten kwamen lekker snel na elkaar en na iedere gang de vraag of de volgende gang al klaargemaakt moest worden. Dus wil je er iets langer tussen hebben: kan gewoon.

Lekker eten ook, we dachten een beetje te weten hoe en wat we kregen. Maar aan het einde hadden we toch niet alles goed.

Zeker iets om nog een keer te doen!
Gemma .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Had een bon voor een chocoladebelevenis gekregen en die gingen we verzilveren. Bleek dat dit eigenlijk als een groot nagerecht gezien moet worden. We namen er dus een voorgerecht bij. Na in de serre een drankje te hebben gedronken kwam Janneke ons halen om mee naar binnen te gaan. Achter elkaar met een hand op de schouder van de persoon voor je gingen we de pikdonkere ruimte in. Geen idee hoe die er in werkelijkheid uitziet. Janneke legde onze hand op de stoel en konden we gaan zitten. Het was echt een belevenis. Goed proeven en ''voelen'' wat je eigenlijk eet. De chocoladebelevenis was een kom met warme vloeibare chocolade waar we alles in konden dopen o.a. een stukje cake, een schuimpje, appel, ananas, een ijsje en marshmallow etc. etc. Na afloop kregen we te horen wat we precies hadden gegeten en we zaten er niet werd naast. Een heel bijzondere ''belevenis''. Wel prijzig.
JEvdB .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Ik wilde dit al een tijdje. Ik heb ervaren dat ik toch veel liever naar mijn eten kijk dan als ik het niet kan zien. Maar als je het niet geprobeerd hebt weet je dit ook niet. :)
Ik vind 40 euro wel aan de prijzige kant. Vooral omdat je vaak geen idee hebt wat je zit te eten.
Leuke ober, leuke ervaring, borden zijn goed gevuld, makkelijk parkeren in de buurt.

Caspar T.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Leuk concept, goede bediening. Eten was ok, niet heel bijzonder. Relatief duur voor de kwaliteit van het eten, maar heeft wellicht te maken met het concept. Leuke avond gehad in ieder geval.
Lautjex01 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Wij hebben een High-Tea gedaan bij Ctaste, en het was een geweldige ervaring! Je kunt echt echt niks zien, en dat is echt een geweldige ervaring. De gerechten op de high tea waren smakelijk, maar simpel. Het was wel ruim voldoende. Hele hele vriendelijke bediening. Dit wil ik nog eens doen!!