Crusio

Wouwsestraat 10 4611 PL Bergen op Zoom Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Crusio

Orange-elly .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Ruime keuze uit ijscoupes maar ook je eigen coupe samenstellen kan. Altijd goed en lekker, mijn favoriete plek voor ijs in Bergen op Zoom!
Recensie22 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Wat jammer dat de goede Crusio er niet meer is. Ijsgebak is vnml slagroom, klein kloddertje ijs en drie lange vingers. VIES!!! Schandalig duur ook nog eens. Koffie was wel lekker
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Regelmatig kom ik op vrijdag bij Crusio voor een heerlijk stuk versgebakken taart, vergezeld van prijswinnende cappuccino. De bediening is vriendelijk, terwijl de zaak met smaak is ingericht. Stap vooral een keer binnen. Natuurlijk kun je bij Crusio ook terecht voor heerlijk zelfgemaakt ijs.
Indra K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Een bezoek aan Crucio is cruciaal in Bergen op Zoom

Een drukke levendige zaak op een mooie lente zaterdag.
De ijsjes vliegen over de toonbank en het terras zit vol, helaas, Ik besluit binnen te zitten, waar ook de meeste plekken al bezet zijn. Tot mijn vreugde vind ik een tafeltje en neem ik samen met mijn tafelgenoot plaats.
Met zo’n volle zaak staat er niet meteen iemand naast de tafel om te vragen wat ik wil drinken, MAAR, er valt me iets op.

Ondanks de drukte voel ik rust in deze kleine knusse zaak. Het personeel neemt de tijd. Sterker nog, het personeel zorgt en verzorgd jou en je bestelling tot in de puntjes, en dat is voelbaar. Er wordt gelachen, en er word uitgelegd, gasten krijgen hier aandacht en genieten van de zaak.

Een vriendelijke jonge gastheer leidt ons door de kaart, en legt ons de verschillende boonsoorten uit. Niet te lang, geen poespas, maar wel zo duidelijk zodat ik later, een lach krijg van de smaak van mijn koffie.
Nog meer lach ik, als ik bij mijn ‘Flat White’ iets krijg waar vele zaken een voorbeeld aan kunnen nemen.
Kunst, beter bekend als Latte Art. Het beste van alles, is dat dit stukje vakmanschap voor je neus gebeurd. De Barista komt aan tafel om mijn melk in een prachtige vorm te schenken. De tafel bereiding maakt het verschil, mensen zijn verrast, maken een praatje, en vol spanning kijken ze uit naar de vorm die in de melk geschonken word.

Als ik zelf dan naast mijn ‘flat wite’ een stukje Cheese Cake krijg, dat ook daadwerkelijk Cheese Cake is (huisgemaakt en geen kant en klare rommel) word ik blij, heel blij zelfs. Van deze mensen geniet je, of je nu een koffieliefhebber bent of niet.

Een dag later, Kan ik het toch niet laten om nog is te kijken. Dit keer voor een ijsje. Je merkt dat de mensen in Bergen op zoom deze plek kennen, Want het is zondag, de winkels zijn dicht, maar jawel, het terras zit weer zo goed als vol. En Terecht. Want ook het ijs dat ik proef(ook huisgemaakt) is heerlijk. Romig, en geen ijskristallen. De sfeer is het zelfde en de Barista is aan het werk, het is genieten!

Zoals de titel zegt: Stop met zoeken, Haal u koffie, gebak en ijs lekker bij Crucio, want u moet er geweest zijn.
Klasse aan de werknemers en de hopelijk tot snel.

Inèz D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Ons hoogtepunt van een nachtje weg in Bergen op Zoom (naast 'Mijn Keuken' in Wouw ;) ). Onze bestelling werd op een originele manier gepresenteerd doordat het melkschuim pas aan de tafel op de koffie werd geschonken. We raakten aan de praat met, naar wat bleek, de mede-eigenaresse. Ze was ontzettend enthousiast en inspirerend, en een echte vakvrouw.
De inrichting is mooi industrieel.