Croy Sterrenbosch

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 23:00

Voordelig
G.B. P.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Was er voor de eerste keer, met mijn zus en zwager die vaker gingen, en goede ervaring mee hadden. Geweldig restaurant. professioneel en keurige correcte en vlotte bediening. Personeel nam ruim de tijd en was zeker in voor een grap en een grol. Sfeervol restaurant, beetje rumoerig maar dat mocht de pret voor ons niet echt drukken. Zelf een Wildpaté als voorgerecht genomen. Mooi gepresenteerd, maar belangrijker was en is dat hij heerlijk was. De beide anderen hadden voor een herfstsalade gekozen. Hoofdgerechten Als hoofdgerecht Croy's Beenhammetje met honing-tijmsaus, gewoon en verrukkelijk. Zus koos voor een kip spies en mijn zwager voor een visgerecht, keurig geserveerd op verschillende borden wat de opmaak ook mooi maakte. Genoeg en knapperige friet met sous en groenten. Ik zat vol, maar zus en zwager toch maar een toetje genomen ;-)

Al met al gezellig en lekker gegeten hoewel het een beetje langer duurde dan wij hadden verwacht. Het vriendelijke personeel heeft dit op een meer dan correcte manier opgevangen en geregeld met ons. Dat mag een pluim verdienen en kan menig restaurant een puntje aan zuigen.

Zeker een aanrader om te gaan doen ;-)
Confuscius .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Al meerdere keren in dit restaurant geweest, ditmaal met 3 personen.
De ontvangst is vriendelijk en we worden naar de voorkamer gedirigeerd. Het is druk en navenant gehorig, maar daar waren we al wel op voorbereid. De bediening is er vlot bij en net zo vriendelijk als voorgaande keren. Drankjes worden vlot geserveerd en ook nu wordt gevraagd of een broodmandje gewenst is. We weten echter dat dit op de rekening verschijnt, dus maar niet. Op de voorgerechten, zeevruchtencocktail, kipcocktail en pasteitje, valt weinig aan te merken: smaakvol en goed verzorgd. Alle drie kiezen we voor de Proeverij, een combinatie van verschillende vleesgerechten. Het Marchiginarund is bij één van ons wat te taai, maar door onderling te ruilen komt het toch weer goed. Eén van de halfomburgers was te rood, dit mag wat rood zijn, maar hier was toch echt sprake van bijna rauwheid. Hierover een opmerking gemaakt maar daar werd verder weinig mee gedaan ('mag rood zijn'). Bijgeserveerd smakelijke patat, alsook aardappelblokjes. De nagerechten bestonden uit: Dame Blanche (goed), aardbeienboost (smaakvol) en een wat tegenvallend Landleven toetje ( veel hangop, weinig Boerenjongens en een klein kloddertje slagroom. Ook nu kunnen we concluderen dat de prijs/kwaliteit verhouding meer dan goed is en de hoeveelheid eten voor ons ruim voldoende was. In vergelijking met de vorige keren is onze indruk dat er kwalitatief zelfs sprake is van vooruitgang. Ga zo door en we komen terug.
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Al weer enige tijd geleden dat ik hier had gegeten. Dus het mocht wel weer een keer. De ervaring positief. Er zijn zeker verbeterpunten, welke ik dan ook graag wil benoemen.
Ik zag op de kaart dat er met mijn commentaar van december 2015 helaas niets is gedaan. Betreft de Proeverij Landleven Croy. Op de kaart staat: Marchigiana rundvlees met pepersaus, mini Croyburger halfom Marchiginarund/Heyde Hoeve varken en Boerderijkip met satésaus.
De mayonaise op de hamburger staat (nog steeds) niet vermeld.

Voorgerechten: Pasteitje met ragout en salade met vis.
Een heerlijk romige kerrie/ragoutsaus met kip. Het bordje was verder bekleed met tomaat en rucola. Volgens de bediening om het bord een beetje meer kleur mee te geven. De rucola begrijp ik niet bij dit gerecht. Een pittige sla met nootachtige smaak, die de hele ragoutsmaak wegdrukt. Ik zou voor een neutrale smaak gekozen hebben, zoals bijv. waterkers of veldsla.
De salade met vis: Veel sla, paar stukken zalm, drie garnaatjes en ergens nog wat krab. De smaak was prima, echter klopt de verhouding sla/vis niet. Heel veel sla, weinig vis.
Hoofdgerechten: Braziliaanse biefstuk met pepersaus en een zomerstoof. Ik had de biefstuk rood gevraagd, hij werd medium uitgeserveerd. Ik ben niet zo gauw van het terugsturen, zonde van het vlees. De smaak was heerlijk, voldoende saus. Weinig groente. Veel aardappel en frietjes. Portie op zich voldoende. De zomerstoof had een goulash-achtige smaak. Een mooie portie met goed bereid vlees. Enige puntje van kritiek: de smaak was wat zurig. Hierdoor begon het gerecht voor mijn tafelpartner iets tegen te staan en is zij gestopt met eten. Of het zuurtje door de tomaat in de saus kwam, of door iets van azijn weet ik niet. Misschien ontbrak het stukje zoete ontbijtkoek in het gerecht om het zuur wat af te zwakken.
Nagerecht: Gevulde flensjes en Aardbei boost.
Op mijn bord lag 1 gevuld flensje. Ik lees op de kaart flensjes!! Ik heb hier niets over gezegd, daar de portie voldoende was. De custard mooi op smaak. Een portie slagroom naast het flensje. Proefde ik goed dat dit geen vers gemaakte slagroom is, maar dat het uit een spuitbus kwam? Rand van het bord bestrooid met chocopoeder. Die "opsmuk" hoeft van mij niet. Ik heb dat liever over mijn flensje gestrooid ;-)
De aardbeienboost was geweldig. Precies dat wat het beloofd en wat de serveerster erover had gezegd. Heerlijk zoet en goed passend bij het seizoen.
We hebben samen lekker gegeten en hebben lekker kunnen ontspannen.
Rest mij nog de vraag waarom er door bediening aan het begin een mandje brood met boter wordt "aangeboden" zonder dat erbij gezegd wordt dat dit dan wel tegen betaling is. Als iemand mij vraagt: "Wilt u misschien eerst een mandje brood met boter op tafel?" dan denk ik dat dit me door het restaurant wordt aangeboden.
BergMichelvden .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Voorgerecht: salade met vis. Niets gelogen aan die beschrijving. Heel véél salade, met hier en daar een fliedertje vis. De Boerderijkip was het hoofdgerecht. Eén stokje saté, met wat reepjes groente, een papieren bakje mayonnaise en wat friet. Smaakte redelijk, maar was qua hoeveelheid gewoon niet voldoende, terwijl het écht niet goedkoop was. Een tafelgenoot koos Roodbaarsfilet. Ook hier, heel veel salade, met een miniem stukje vis. De bediening was okay: een medewerker met hart voor de zaak, maar niet vriéndelijk. Het tegenvallende geheel maakt dat ik dit restaurant niet zou aanraden. Ik kon helaas slechts hinten over de kwaliteit: ik was uitgenodigd en voelde mij niet vrij écht aan te geven wat ik vond.
Atelier H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Vandaag de lunch gebruikt bij Croy Sterrenbosch in Leusden. Keuze was ruim voldiende. Prijs technisch zeer aantrekkelijk. Een 12 uurtje besteld. Verrukkelijk ambachtelijjk brood met kaas, streekham, spiegelei, croycet en verse salade. Vooraf een heerlijke romige tomatensoep "aangeboden" door het huis. Goede service en vriendelijke bediening. Beslist voor herhaling vatbaar.
Hanswerkman .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Uitstekende ervaring bij Croy Sterrenbosch: lekker eten, niet te weinig, niet te veel. Ons gezelschap van 15 werd tegelijk bediend zodat ieder tegelijk kon beginnen. De borden erg mooi. De thee werd prachtig geserveerd. Uitstekende prijsstelling.
Linda2302 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Croy Sterrenbosch in Leusden. Zelf had ik als voorgerecht een zeer rijk gevulde salade vis. Deze was heerlijk, echt niets op aan te merken. Als hoofdgerecht had ik de Toscaanse stoofpot. Wederom voortreffelijk. Ook weer rijk gevuld, en zeer mals. Ook op de Dame Blanche heb ik niets aan te merken. We kregen er frietjes en aardappelblokjes bij die erg lekker gekruid waren. Andere gerechten aan onze tafel waren de carpaccio, het pasteitje, gamba's, entrecote, het beenhammetje. Alleen het beenhammetje was koud van binnen. Nadat we dit aangaven stond er in een mum van tijd een nieuwe. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Al met zo hebben we wel best lang aan tafel gezeten, maar het was dan ook erg druk. Daar hadden we begrip voor. Echt een aanrader! Hier gaan we zeker nog een keer naar toe!
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Prima gegeten in een echt Croy restaurant. Dat houdt in een keuze maken uit het leuk geprijsde 3-gangen menu in een gezellig restaurant met zeer vriendelijke bediening. Lekker Croy biertje erbij. Tevreden en goed gegeten op pad naar huis.
Echte aanrader om goed te eten voor een leuke prijs.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Hier gegeten met twee personen een 3 gangen menu voor €19,95 .Als voorgerecht beiden een Carpatio van Ossenhaas met een meerprijs van € 2,95 redelijk van smaak maar erg koud. Als hoofdgerecht werd gekozen voor een Jachtschotel die goed van smaak was en de ander een Braziaanse biefstuk met een meerprijs van €3,95 vergezeld met een pepersaus die ver te zoeken was (saus bijgevraagd wat geen probleem opleverde) het vlees was jammerlijk niet gebakken maar licht gegaard, (maar wel medium) als afsluiter een Dame Blanche en een Croy's toetje, niets op aan te merken. Al met al redelijk gegeten voor een aantrekkelijke prijs. Wil je een snelle hap, dan is dit een aanrader.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Het nogatoetje is heerlijk! We aten hier met een grote groep ter ere van het pensioen van mijn vader dat inging. We kregen een mooie aparte zaal met voldoende bediening. De drankjes werden op tijd bijgevuld en het eten kwam in ieder geval per tafel gelijk. Heerlijk gegeten, voldoende bijgerechten zodat zelfs de mannen echt vol zaten, dat is altijd een dingetje. Gezellige sfeer en mooi aangekleed in een bosrijke omgeving.
Nrod .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Dit restaurant heeft een menu dat verschilt van prijs afhankelijk van de dag van de week. De 3 gangen menu heeft alles dat nodig was inbegrepen. Deze keer had ik een mooi zalm salade als voorgerecht en een geweldig vlees stoofpot. Nagerecht was gewoon een Coupe Aardbeien. Mooi ruimte buiten ondanks de weg vlakbij maar echt goede decor binnen met veel gebruik van hout.
GriffioenG .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Heerlijke verse gerechten, uitstekende prijs kwaliteitverhouding en een gezellige inrichting. We hebben met zijn zessen genoten van al het lekkers wat ons voorgeschoteld werd. Prima restaurant.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Na een warm welkom werden wij vriendelijk naar onze tafel gewezen. Nadat wij besteld hadden kwam het eten zeer snel (binnen 10 minuten 6 voorgerechten op tafel) en ook het hoofdgerecht volgde in iets te snel tempo, waardoor het eten erg veel was (het voorgerecht had nog niet kunnen zakken). Nadat wij dit gezegd hadden duurde het wel weer erg lang voordat het dessert op tafel kwam. Prijs-kwaliteit verhouding is goed, voor dat geld kun je precies verwachten wat wij kregen maar ook niet meer dan dat (helaas!).
Een opmerking: Een van de desserts bevatte caramel; nadat degene die dit besteld had aangaf dat de caramel verbrand was kreeg zij van de bediening te horen dat dit hoort (nee, dit hoort niet, maar er zit een zeer dunne scheidslijn tussen caramel en suiker die verbrand is: ga naar de keuken en geef dit door aan de kok en doe er wat mee in plaats van je klant voor gek te verklaren).
Beste Maaike100,

Allereerst dank voor uw reactie.
Ondanks wij ons uiterste best doen om voor eenieder een smakelijke en gezellige avond te verzorgen, kan het voor de een anders beleefd worden dan door de ander.
Wij hanteren een gemiddelde tafelbezetting van 2 uur. Wanneer onze gasten dat anders wensen, vernemen wij dat graag ten tijde van het bezoek. Zoals u dat aangaf dat u wat meer tijd wenst tussen de gangen. Het is voor ons natuurlijk wel moeilijk in te schatten hoeveel tijd u dan wilt. Wellicht dat u dat een volgende keer kunt aangeven, zodat hier rekening mee gehouden wordt.
Verder vinden wij het wel jammer dat het nagerecht minder in smaak is gevallen. Ondanks dat het dessert (nougatine ijsgebak) hoog aangeschreven staat bij onze gasten, blijkt het niet uw smaak te zijn. Wellicht dat een keuze uit de overige nagerechten beter zal bevallen.
Bij deze onze excuses voor deze ervaring. Bij een volgend bezoek willen wij u dan ook graag een passende compensatie bieden.
Met vriendelijke groet, Croy Sterrenbosch.
Rvdree .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Wij vinden bijna alles zo lekker dat we steeds maar terug blijven komen. Nemen ook vaak onze gasten mee en die zijn dan ook uiterst verrast en tevreden. Sommigen boeken nu zelf ook. Inmiddels onze 4e stempelkaart al weer vol. We blijven komen. Morgen gaan we weer met vrienden bij jullie eten
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Met onze 5 kleinkinderen waren we hier neergestreken om het jaar uit te luiden. In de normaliter uitgesproken rumoerige ambiance kregen we een tafel voor 7 in een rustige hoek bij de kerstboom toegewezen. Na de drank- en menuopname begon het grote wachten..... Na een half uur konden opa en oma beginnen met hun voorgerecht en daarna begon opnieuw het grote wachten op het hoofdgerecht.

En ja hoor: weer werd het een half uur, dat leek echt nergens op want zo druk was het ook weer niet deze avond. Nu kwam er een andere serveerster ineens met de laconieke boodschap dat de schnitzels waren uitverkocht! De kinderen waren uiteraard teleurgesteld en moesten het nu doen met een zgn. Croyburger, een groot stuk platgewalst gehakt op een stuk bruinbrood.

De toetjes duurden ook weer veel te lang dus ook daarvan werden we weer niet vrolijk en de kinderen ongedurig. Al met al was het niet wat we ervan verwacht hadden. Uiteraard hebben we er wat van gezegd en werden we -na overleg met de cheffin- tegemoet gekomen met een waardebon van € 15,00 na eerst € 150,00 te hebben afgerekend. Dat was wel weer netjes. Voor de rest moet je van zo'n formule en enigszins oubollig interieur houden want het trekt door het prijsniveau hele horden mensen aan met lange wachttijd en het nodige rumoer tot gevolg.
Beste Efjee43, Allereerst bedankt voor uw feedback. Spijtig om te horen dat uw ervaring niet naar behoren is geweest. Graag hadden wij uw reactie eerder vernomen dan na zo'n lange periode. Maar kan begrijpen dat wachttijden niet prettig zijn als u met kinderen bent. Normaliter is dit ook niet ons beleid. Ondanks de drukte die avond (160 gasten) mag dat dan ook geen excuus zijn. Maar nogmaals onze excuus hiervoor. Schijnbaar bent u achteraf toch niet tevreden met de geboden compensatie, gezien uw cijfer voor service. Beetje verwarrend gezien uw schrijven. De gastvrouw van de bewuste avond dacht begrepen te hebben dat meneer er wel content mee was. Ik zal op kort termijn even contact met uw opa opnemen om te kijken of we alsnog tot een passende oplossing kunnen komen. Wij streven er namelijk naar dat gasten met een tevreden en voldaan gevoel ons restaurant verlaten. Met vriendelijke groet, Croy Sterrenbosch
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Al een aantal goede ervaringen opgedaan in dit restaurant.
Dochterlief mag jaarlijks kiezen waar zij wil eten en zij koos voor dit restaurant. Zij is kritisch, dus dat zegt al wat. Met zijn drieën hier weer neergestreken.
Vooraf twee personen tomatensoep en één een vissalade. De soep was lekker, verse bosui er doorheen gaf het een frisse beleving, 3 gehaktballetjes en room. De vissalade werd ook heerlijk bevonden. Voorgerechten dus heerlijk van gesmuld.
Hoofgerechten, 2x de proeverij landleven Croy en 1x de Hazenpeper.
Op het eerste gezicht oogde de proeverij een beetje karig. Maar ... het was voldoende en de smaken waren goed. Een stukje kip met satésaus, een mini broodje hamburger en een stukje rund met een beetje jus. Erbij geserveerd een bakje gemengde groenten, patates-frites en gekruide aardappeltjes.
De hazenpeper werd als lekker beoordeelt. Wel blijkt dat haas altijd moeilijk is qua miniscule stukjes bot. Dit is haast niet te voorkomen. Dus iemand die hoog sensitief in de mond is, kan beter geen hazenpeper bestellen. In ieder geval een heerlijke stoof, met aardappelpuree en een rode kool die uitstekend op smaak was.
Als dessert werd gekozen voor 1x Croys toetje en 2x Apfelstrudel en ook koffie.
De Strudel was heerlijk,met vanilleroomsaus en slagroom. Prima smaken.
Het dessert smaakte ook goed. Wel vroeg mijn tafelgenoot zich af of de aarbeiensaus inderdaad huisgemaakt is, of toch niet uit een flesje kwam. Ik heb geproefd en laat dat in het midden. De smaakbeleving van de saus was intens en vol van smaak en dus lekker. En dan is het voor mij goed.

Zijn er verbeterpunten?? Ja, natuurlijk. Alhoewel deze niet opwegen tegen de heerlijke maaltijd, wil ik ze toch graag benoemen:
Op de kaart staat beschreven Marchigianarund, Heydehoeve varken en Boerderijkip. Nergens wordt gecommuniceerd over enige sauzen, noch wordt dit bij opname bestelling aangegeven. Ik heb een allergie, er zat mayonaise op het broodje van de hamburger. Dat mag ik niet hebben. Gelukkig zag ik het bij het uitserveren. Direct werd het mee terug genomen, nog voordat we konden aangeven dat onze dochter mayonaise écht niet lekker vindt. Toen serveerster aan kwam lopen om mij te melden dat mijn nieuwe hamburger zsm bereidt ging worden en wij konden vertellen dat er nog een bordje terug moest keek ze even met een gezicht met de uitdrukking "niet leuk" ... We hebben het gezien en begrijpen dat het niet fijn is om te horen, maar sorry ...wij konden niet weten dat er mayo werd gebruikt.
Het probleem is verder uitstekend opgelost en de dame in kwestie heeft ons verder zeer vriendelijk geholpen, dus een compliment is zeker ook op zijn plaats!!
Tweede puntje welk valt onder de 'minor details' ..... Het bordje van mijn hoofdgerecht zat een barst/scheur in. Naar mijn mening had dit bordje niet meer voor gasten gebruikt mogen worden.

Conclusie: Een overwegend heerlijke beleving tegen een zeer goede en scherpe prijs. Een ieder doet zijn best om het de klant naar de zin te maken.
Ik kom hier zeker weer.

Herhab .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Vorige week samen metmijn vrouw wederom heerlijk gegeten !
Bediening was geweldig evenals de carpaccio, zalm en kaasplateau !
Morgen gaan wij dus maar weer samen met een oudtante.
Gjwitpaard .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Eten was goed, helaas schort er wat aan de acoestiek, waardoor een gesprek met tafelgenoten moeilijk gevoerd kan worden. Misschien met steenworp goed op te lossen.
Michiel L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Gezellige ongedwongen sfeer. De bediening is vriendelijk en gastvrij. Het eten bestaat uit een 3-gangenmenu. De kwaliteit is buitengewoon goed zeker gezien de prijsstelling. Een adres om vaker naar toe te gaan
Pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Wij aten hier met een groot gezelschap van ongeveer 20 personen. We hebben allemaal zeer lekker gegeten, allen kozen voor een van de 3 gangen menus, en werden zeer vlot bediend. Het personeel is erg vriendelijk en blijft dat ook naarmate de avond vordert. Wij hadden er niets op aan te merken. De rekening viel alles mee. Ongelofelijk wat een goede prijs-kwaliteitverhouding.