Croy Sterrenbosch

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Croy Sterrenbosch

jlbarten3832 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Heerlijk gegeten en voor een zeer goede prijs!! Aardig personeel en je krijgt er alle tijd om gezellig te eten, wij waren met zn 4ren en allemaal dik tevreden
Ben K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Goed eten en goede prijs kwaliteits verhouding. Kraanwater serveren geen probleem. Eigen bier smaakt prima. Goede en vlotte bediening. Zaterdag wel druk dus wel reserveren.
Danny D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Wezen lunchen. Hadden met drie personen het twaalfuurtje genomen incl soep. Het is te eten maar daar is ook alles mee gezegd. Niet erg smaakvol wat er werd geserveerd. De inrichting is zeer oudbollig en plakkerige vloer en tafels. De service is ook niet echt alert en vriendelijk. Al met al niet echt iets om met de familie eens gezellig en lekker te gaan eten. Overigens is het uitzicht wel erg mooi over de vlasakkers.
Elsinghorst .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Wij hebben 2e paasdag een feestje gegeven, voor de famielie en vrienden, in de Croy Leusden, heerlijk met een Koud en Warm buffet, in een afgesloten ruimte, met daarin nog een speel hoek voor de allerkleinste, het was keurig verzorgd volgens afspraak, Het Koud en Warm buffet was verzorgd door de eigenaar Michael en zijn team, erg smakelijk, ruim voldoende, was top!! Michael nog bedankt en van ons krijgen jullie een 10 !!!!!!
Miek M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Ik heb met verbazing de laatste reactie gelezen ,wij komen al jaren iedere maand bij Croy Leusden eten ,ook vaak met vrienden.het eten is elke keer weer heerlijk en het personeel is zeer vriendelijk.dat je soms wat langer moet wachten als het druk is, je bent toch een avondje uit.Dat het eten restaurant onwaardig wordt genoemd vindt ik een belediging!!!
C J.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Voor zaterdagavond 4 februari een reservering gemaakt om 18.30 uur, wilde eigenlijk 19.00 uur maar dat was vol.
Nadat wij een fles wijn besteld hadden werd de bestelling opgenomen.
Het voorgerecht kwam na drie kwartier dat vonden wij al vrij lang duren maar wij ondervonden dat wij bijna anderhalf uur op het hoofdrecht moesten wachten.
Proeverij Landleven Croy(toeslag 1,95) 14,95
Marchigianarund met pepersaus, mini Croyburger half om Marchigianarund/Heyde Hoeve varken en Boerderijkip met satésaus, geserveerd op onze Croy plank moesten wachten.
De kwaliteit van dit gerecht was zeer slecht en restaurant onwaardig.
Na geklaagd te hebben hoefde wij niet te betalen, maar ik had liever een goede proeverij gehad, en niet een plank vol met groenvoer ik ben tenslotte geen konijn!
Al met al was onze avond door het lange wachten en het slechte eten verpest.
Wij besloten toen wij om kwart voor tien buiten stonden hier niet meer te komen.
G.B. P.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Was er voor de eerste keer, met mijn zus en zwager die vaker gingen, en goede ervaring mee hadden. Geweldig restaurant. professioneel en keurige correcte en vlotte bediening. Personeel nam ruim de tijd en was zeker in voor een grap en een grol. Sfeervol restaurant, beetje rumoerig maar dat mocht de pret voor ons niet echt drukken. Zelf een Wildpaté als voorgerecht genomen. Mooi gepresenteerd, maar belangrijker was en is dat hij heerlijk was. De beide anderen hadden voor een herfstsalade gekozen. Hoofdgerechten Als hoofdgerecht Croy's Beenhammetje met honing-tijmsaus, gewoon en verrukkelijk. Zus koos voor een kip spies en mijn zwager voor een visgerecht, keurig geserveerd op verschillende borden wat de opmaak ook mooi maakte. Genoeg en knapperige friet met sous en groenten. Ik zat vol, maar zus en zwager toch maar een toetje genomen ;-)

Al met al gezellig en lekker gegeten hoewel het een beetje langer duurde dan wij hadden verwacht. Het vriendelijke personeel heeft dit op een meer dan correcte manier opgevangen en geregeld met ons. Dat mag een pluim verdienen en kan menig restaurant een puntje aan zuigen.

Zeker een aanrader om te gaan doen ;-)
Confuscius .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Al meerdere keren in dit restaurant geweest, ditmaal met 3 personen.
De ontvangst is vriendelijk en we worden naar de voorkamer gedirigeerd. Het is druk en navenant gehorig, maar daar waren we al wel op voorbereid. De bediening is er vlot bij en net zo vriendelijk als voorgaande keren. Drankjes worden vlot geserveerd en ook nu wordt gevraagd of een broodmandje gewenst is. We weten echter dat dit op de rekening verschijnt, dus maar niet. Op de voorgerechten, zeevruchtencocktail, kipcocktail en pasteitje, valt weinig aan te merken: smaakvol en goed verzorgd. Alle drie kiezen we voor de Proeverij, een combinatie van verschillende vleesgerechten. Het Marchiginarund is bij één van ons wat te taai, maar door onderling te ruilen komt het toch weer goed. Eén van de halfomburgers was te rood, dit mag wat rood zijn, maar hier was toch echt sprake van bijna rauwheid. Hierover een opmerking gemaakt maar daar werd verder weinig mee gedaan ('mag rood zijn'). Bijgeserveerd smakelijke patat, alsook aardappelblokjes. De nagerechten bestonden uit: Dame Blanche (goed), aardbeienboost (smaakvol) en een wat tegenvallend Landleven toetje ( veel hangop, weinig Boerenjongens en een klein kloddertje slagroom. Ook nu kunnen we concluderen dat de prijs/kwaliteit verhouding meer dan goed is en de hoeveelheid eten voor ons ruim voldoende was. In vergelijking met de vorige keren is onze indruk dat er kwalitatief zelfs sprake is van vooruitgang. Ga zo door en we komen terug.
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Al weer enige tijd geleden dat ik hier had gegeten. Dus het mocht wel weer een keer. De ervaring positief. Er zijn zeker verbeterpunten, welke ik dan ook graag wil benoemen.
Ik zag op de kaart dat er met mijn commentaar van december 2015 helaas niets is gedaan. Betreft de Proeverij Landleven Croy. Op de kaart staat: Marchigiana rundvlees met pepersaus, mini Croyburger halfom Marchiginarund/Heyde Hoeve varken en Boerderijkip met satésaus.
De mayonaise op de hamburger staat (nog steeds) niet vermeld.

Voorgerechten: Pasteitje met ragout en salade met vis.
Een heerlijk romige kerrie/ragoutsaus met kip. Het bordje was verder bekleed met tomaat en rucola. Volgens de bediening om het bord een beetje meer kleur mee te geven. De rucola begrijp ik niet bij dit gerecht. Een pittige sla met nootachtige smaak, die de hele ragoutsmaak wegdrukt. Ik zou voor een neutrale smaak gekozen hebben, zoals bijv. waterkers of veldsla.
De salade met vis: Veel sla, paar stukken zalm, drie garnaatjes en ergens nog wat krab. De smaak was prima, echter klopt de verhouding sla/vis niet. Heel veel sla, weinig vis.
Hoofdgerechten: Braziliaanse biefstuk met pepersaus en een zomerstoof. Ik had de biefstuk rood gevraagd, hij werd medium uitgeserveerd. Ik ben niet zo gauw van het terugsturen, zonde van het vlees. De smaak was heerlijk, voldoende saus. Weinig groente. Veel aardappel en frietjes. Portie op zich voldoende. De zomerstoof had een goulash-achtige smaak. Een mooie portie met goed bereid vlees. Enige puntje van kritiek: de smaak was wat zurig. Hierdoor begon het gerecht voor mijn tafelpartner iets tegen te staan en is zij gestopt met eten. Of het zuurtje door de tomaat in de saus kwam, of door iets van azijn weet ik niet. Misschien ontbrak het stukje zoete ontbijtkoek in het gerecht om het zuur wat af te zwakken.
Nagerecht: Gevulde flensjes en Aardbei boost.
Op mijn bord lag 1 gevuld flensje. Ik lees op de kaart flensjes!! Ik heb hier niets over gezegd, daar de portie voldoende was. De custard mooi op smaak. Een portie slagroom naast het flensje. Proefde ik goed dat dit geen vers gemaakte slagroom is, maar dat het uit een spuitbus kwam? Rand van het bord bestrooid met chocopoeder. Die "opsmuk" hoeft van mij niet. Ik heb dat liever over mijn flensje gestrooid ;-)
De aardbeienboost was geweldig. Precies dat wat het beloofd en wat de serveerster erover had gezegd. Heerlijk zoet en goed passend bij het seizoen.
We hebben samen lekker gegeten en hebben lekker kunnen ontspannen.
Rest mij nog de vraag waarom er door bediening aan het begin een mandje brood met boter wordt "aangeboden" zonder dat erbij gezegd wordt dat dit dan wel tegen betaling is. Als iemand mij vraagt: "Wilt u misschien eerst een mandje brood met boter op tafel?" dan denk ik dat dit me door het restaurant wordt aangeboden.
BergMichelvden .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Voorgerecht: salade met vis. Niets gelogen aan die beschrijving. Heel véél salade, met hier en daar een fliedertje vis. De Boerderijkip was het hoofdgerecht. Eén stokje saté, met wat reepjes groente, een papieren bakje mayonnaise en wat friet. Smaakte redelijk, maar was qua hoeveelheid gewoon niet voldoende, terwijl het écht niet goedkoop was. Een tafelgenoot koos Roodbaarsfilet. Ook hier, heel veel salade, met een miniem stukje vis. De bediening was okay: een medewerker met hart voor de zaak, maar niet vriéndelijk. Het tegenvallende geheel maakt dat ik dit restaurant niet zou aanraden. Ik kon helaas slechts hinten over de kwaliteit: ik was uitgenodigd en voelde mij niet vrij écht aan te geven wat ik vond.
Atelier H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Vandaag de lunch gebruikt bij Croy Sterrenbosch in Leusden. Keuze was ruim voldiende. Prijs technisch zeer aantrekkelijk. Een 12 uurtje besteld. Verrukkelijk ambachtelijjk brood met kaas, streekham, spiegelei, croycet en verse salade. Vooraf een heerlijke romige tomatensoep "aangeboden" door het huis. Goede service en vriendelijke bediening. Beslist voor herhaling vatbaar.
hanswerkman .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Uitstekende ervaring bij Croy Sterrenbosch: lekker eten, niet te weinig, niet te veel. Ons gezelschap van 15 werd tegelijk bediend zodat ieder tegelijk kon beginnen. De borden erg mooi. De thee werd prachtig geserveerd. Uitstekende prijsstelling.
Linda2302 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Croy Sterrenbosch in Leusden. Zelf had ik als voorgerecht een zeer rijk gevulde salade vis. Deze was heerlijk, echt niets op aan te merken. Als hoofdgerecht had ik de Toscaanse stoofpot. Wederom voortreffelijk. Ook weer rijk gevuld, en zeer mals. Ook op de Dame Blanche heb ik niets aan te merken. We kregen er frietjes en aardappelblokjes bij die erg lekker gekruid waren. Andere gerechten aan onze tafel waren de carpaccio, het pasteitje, gamba's, entrecote, het beenhammetje. Alleen het beenhammetje was koud van binnen. Nadat we dit aangaven stond er in een mum van tijd een nieuwe. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Al met zo hebben we wel best lang aan tafel gezeten, maar het was dan ook erg druk. Daar hadden we begrip voor. Echt een aanrader! Hier gaan we zeker nog een keer naar toe!
judith V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Prima gegeten in een echt Croy restaurant. Dat houdt in een keuze maken uit het leuk geprijsde 3-gangen menu in een gezellig restaurant met zeer vriendelijke bediening. Lekker Croy biertje erbij. Tevreden en goed gegeten op pad naar huis.
Echte aanrader om goed te eten voor een leuke prijs.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Hier gegeten met twee personen een 3 gangen menu voor €19,95 .Als voorgerecht beiden een Carpatio van Ossenhaas met een meerprijs van € 2,95 redelijk van smaak maar erg koud. Als hoofdgerecht werd gekozen voor een Jachtschotel die goed van smaak was en de ander een Braziaanse biefstuk met een meerprijs van €3,95 vergezeld met een pepersaus die ver te zoeken was (saus bijgevraagd wat geen probleem opleverde) het vlees was jammerlijk niet gebakken maar licht gegaard, (maar wel medium) als afsluiter een Dame Blanche en een Croy's toetje, niets op aan te merken. Al met al redelijk gegeten voor een aantrekkelijke prijs. Wil je een snelle hap, dan is dit een aanrader.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Het nogatoetje is heerlijk! We aten hier met een grote groep ter ere van het pensioen van mijn vader dat inging. We kregen een mooie aparte zaal met voldoende bediening. De drankjes werden op tijd bijgevuld en het eten kwam in ieder geval per tafel gelijk. Heerlijk gegeten, voldoende bijgerechten zodat zelfs de mannen echt vol zaten, dat is altijd een dingetje. Gezellige sfeer en mooi aangekleed in een bosrijke omgeving.
nrod .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Dit restaurant heeft een menu dat verschilt van prijs afhankelijk van de dag van de week. De 3 gangen menu heeft alles dat nodig was inbegrepen. Deze keer had ik een mooi zalm salade als voorgerecht en een geweldig vlees stoofpot. Nagerecht was gewoon een Coupe Aardbeien. Mooi ruimte buiten ondanks de weg vlakbij maar echt goede decor binnen met veel gebruik van hout.
GriffioenG .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Heerlijke verse gerechten, uitstekende prijs kwaliteitverhouding en een gezellige inrichting. We hebben met zijn zessen genoten van al het lekkers wat ons voorgeschoteld werd. Prima restaurant.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Na een warm welkom werden wij vriendelijk naar onze tafel gewezen. Nadat wij besteld hadden kwam het eten zeer snel (binnen 10 minuten 6 voorgerechten op tafel) en ook het hoofdgerecht volgde in iets te snel tempo, waardoor het eten erg veel was (het voorgerecht had nog niet kunnen zakken). Nadat wij dit gezegd hadden duurde het wel weer erg lang voordat het dessert op tafel kwam. Prijs-kwaliteit verhouding is goed, voor dat geld kun je precies verwachten wat wij kregen maar ook niet meer dan dat (helaas!).
Een opmerking: Een van de desserts bevatte caramel; nadat degene die dit besteld had aangaf dat de caramel verbrand was kreeg zij van de bediening te horen dat dit hoort (nee, dit hoort niet, maar er zit een zeer dunne scheidslijn tussen caramel en suiker die verbrand is: ga naar de keuken en geef dit door aan de kok en doe er wat mee in plaats van je klant voor gek te verklaren).
Beste Maaike100,

Allereerst dank voor uw reactie.
Ondanks wij ons uiterste best doen om voor eenieder een smakelijke en gezellige avond te verzorgen, kan het voor de een anders beleefd worden dan door de ander.
Wij hanteren een gemiddelde tafelbezetting van 2 uur. Wanneer onze gasten dat anders wensen, vernemen wij dat graag ten tijde van het bezoek. Zoals u dat aangaf dat u wat meer tijd wenst tussen de gangen. Het is voor ons natuurlijk wel moeilijk in te schatten hoeveel tijd u dan wilt. Wellicht dat u dat een volgende keer kunt aangeven, zodat hier rekening mee gehouden wordt.
Verder vinden wij het wel jammer dat het nagerecht minder in smaak is gevallen. Ondanks dat het dessert (nougatine ijsgebak) hoog aangeschreven staat bij onze gasten, blijkt het niet uw smaak te zijn. Wellicht dat een keuze uit de overige nagerechten beter zal bevallen.
Bij deze onze excuses voor deze ervaring. Bij een volgend bezoek willen wij u dan ook graag een passende compensatie bieden.
Met vriendelijke groet, Croy Sterrenbosch.
rvdree .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Wij vinden bijna alles zo lekker dat we steeds maar terug blijven komen. Nemen ook vaak onze gasten mee en die zijn dan ook uiterst verrast en tevreden. Sommigen boeken nu zelf ook. Inmiddels onze 4e stempelkaart al weer vol. We blijven komen. Morgen gaan we weer met vrienden bij jullie eten