Croy de Pettelaar

6,6

Jouw recensie over het restaurant Croy de Pettelaar

Peter W.M.M. V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Zaterdag 6 oktober jl. had ik vanwege mijn 68ste verjaardag 25 naaste familieleden uitgenodigd voor een etentje in restaurant 'Croy / De Pettelaar' in 's-Hertogenbosch. Het was gewoon een groot succes! !Volgens afspraak had men één lange tafel mooi gedekt. We hadden gekozen voor een 3-gangen keuzemenu. Door het grote aantal mensen waren er verschillende voor-, hoofd- en nagerechten besteld. Echt iedereen was er heel tevreden over! Ook de ontvangst en de bediening waren vriendelijk en attent. En dan viel de rekening voor mij ook nog mee. Kortom: een prima avond, voor herhaling vatbaar!
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Eerlijk. Ik heb nog nooit zo slecht gegeten. Alles was smaakloos en koud. Voor dit bedrag krijg je ergens anders meer waar voor het geld.
bavaria607 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Deze week met 7 personen wezen eten bij De Smaak van Croy de Pettelaar in ’s-Hertogenbosch.
De prijsstelling sprak me aan en ik was benieuwd wat we zouden kunnen verwachten voor dit geld. Op maandag t/m donderdag kan men kiezen uit een voorgerecht en een hoofdgerecht voor een bedrag van €14,95. Tevens kun je aansluitend onbeperkt gebruik maken van een dessert buffet.
Omdat we met 3 kinderen waren en op mij na iedereen dol is op toetjes, leek me dit wel een leuke formule. Ik had op de website gekeken en de locaties waar de Smaak van Croy zijn gevestigd straalden allen een knusse en bourgondische stijl uit. Mooie website, beslist aandacht aan besteed.
We hadden al twee weken van te voren gereserveerd, want bij de ‘Zusjes’ en ‘Bregjes’ van deze wereld is dat beslist ook noodzakelijk. Ook doordeweeks. Toen we op woensdagavond keurig om 18.00 arriveerden hadden we alle gelegenheid om te parkeren vlak voor de deur. Het restaurant lag er netjes bij en omdat het al donker was straalde het een hele rustieke sfeer uit.
Toen we binnen kwamen viel het me direct op dat het heel erg rustig was. We waren niet de enige bezoekers, maar meer dan 2 tafels waren niet bezet. Omdat het restaurant verschillende ruimtes heeft, kun je best wel zeggen dat het uitgestorven was. We werden vriendelijk ontvangen door het vrouwelijke bedienend personeel, allen in stijlvol zwart gekleed.
Natuurlijk was de gereserveerde tafel keurig voor 7 personen gedekt. Alleen moest er op het laatste moment nog even een stoel worden bijgezet. Dat was geen probleem, want er waren bijna geen gasten. Ieder kon gelijk een drankje bestellen. Het viel me wel op dat in de menukaart, die we ook direct uitgedeeld kregen, helemaal niets was terug te vinden van dranken en de prijzen van de dranken. Zeker als het eten erg goedkoop is, was ik benieuwd wat men dan voor de drankjes rekende. Om achteraf niet voor verassingen te komen te staan, heb ik een dranken kaart gevraagd, die op aanvraag ook prompt gebracht werd. De frisdrankjes stonden voor €2,40 op de kaart, en een medium biertje was €3,75. Als je om een biertje vraagt krijg je dus medium. De kaart vermeldde ook een kleinere en een grotere variant. Omdat het een Croy restaurant is, tapt men natuurlijk ook Croy bier. Een ongefilterd bier dat bij mijn gezelschap prima in de smaak viel. Je kunt in dit restaurant ook bier kopen voor thuis, want er staan volop Croy varianten in verschillende maten en varianten te koop. Per fles of per krat.. Ook in cadeauverpakkingen.
De keuze van de gerechten is niet heel ruim, maar toch voor elk wat wils. Alle gerechten zijn ook los verkrijgbaar, maar de prijsstelling is zo opgesteld dat je er slimmer aan doet een 3 gangen menu voor de vaste prijs te nemen. Voor de kinderen is er een 3 gangen diner voor €9.95, maar dan alleen met soep vooraf. Er zijn ook gerechten met een meerprijs (carpaccio +€2,95 en biefstuk+€3,95).
De porties zijn prima, ik vond het er keurig uit zien. Mooie presentatie. Alles was goed op temperatuur geserveerd. We hoefden ook niet lang te wachten, maar dat is ook niet zo vreemd als het zo rustig is. Overigens werd het later op de avond wel iets drukker, maar meer dan 5 of 6 tafels waren niet bezet.
Ik had een beenhammetje dat zonder enige moeite van het bot viel. Malser was niet mogelijk. Mijn vader en mijn vrouw hadden een varkenshaasje, maar dat was redelijk doorbakken. Eigenlijk te ver gegaan. Alles werd met frites geserveerd. De kinderen hadden een kroket /frikandel met frites en appelmoes, niets mis mee.
Het dessert buffet was ook prima in orde. Van alles wat. Vier soorten ijs, vers fruit, slagroom uit een spuitmachine, verschillende soesjes en zoete chipolata-tjes. Niet echt mijn ding, maar de rest vond het allemaal prima. Misschien dat het vriezertje waar het ijs in lag bewaard het niet helemaal trok, want het ijs was al in verregaand gesmolten toestand. Voor mij geen probleem maar niet echt helemaal zoals je het zou verwachten. Is ook lastig denk ik met een buffetje. Voor de kinderen lagen er ook speeltjes om uit te zoeken en mee te nemen.
We hadden allemaal 2 drankjes gedronken en allemaal een 3 gangen diner en moesten €135 afrekenen. Best netjes dus. Ik vond het ondanks de rustige bezetting een leuke avond met redelijk eten en prima bediening. Ik neem aan dat men het van de weekends (dan rekent men €3 p.p meer) moet hebben, want anders moet er vermoedelijk geld bij…
Jeanne V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Ik ben vaak bij jullie gekomen, maar vind het totaalplaatje minder. Eerst kreeg je ook nog aardappelblokjes bij het eten en ook meer groente. Ik schrok gister van de groente die geserveerd werden. Mijn partner had slechts 1 blaadje witlof en ik twee worteltjes. Ook bij het toetje geen kaas meer, wat altijd zo heerlijk was. Dus al met al; het smaakt goed, maar is in totaal minder geworden, wel jammer.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Wij komen al jaren en het lijkt ons dat het eten almaar slechter word, vorige week zijn weer wij geweest met mijn ouders op hoge leeftijden zij bestelde KIP saté. alles was koud behalve de kip, helaas was deze zo erg vet leek wel elastiek en taai. Volgens de bediening was dit bekend zelfs de eigenaar bevestigd dit via email en toch nog serveren. Mijn ouders hebben zo hun eten meegegeven en er werd niets gedaan of opgelost. drie maanden terug hadden wij dit euvel ook al eens met vrienden van ons en kregen toen een waardebon of tegoedbon als compensatie. Nu was het de druppel die de emmer doet overlopen...wij gaan daar nooit meer naar toe.
Joke P.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Al jaren komen wij hier eten, maar het wordt steeds slechter. Dit was definitief de laatste keer dat we hier gegeten hebben. Smakeloos. Een stukje zalm met een drupje saus, daarnaast een PANNETJE sla uit een zak van de supermarkt. Dat was het. Gelukkig had mijn partner een flinke biefstuk waar ik een stukje van kreeg. Is het teveel gevraagd om een schepje groenten naast het stukje zalm te scheppen?
En wat echt voor mij de deur dicht deed: slechte akoestiek, lawaaiige muziek en wij met z'n tweeën tussen allemaal groepen die veel lawaai maken (gezellig). Waarom niet een rustiger afdeling gescheiden van de groepen?
Ik ben er helemaal klaar mee. De laatste kortingskaart ingeleverd, er wordt niet meer gespaard.
Trek je vooral niets aan van alle commentaren, mensen blijven toch wel komen, wat maakt het uit. Zet vooral geen mooie achtergrondmuziek op, breng de saus niet op smaak, en blijf gewoon twee bakken piepers op tafel zetten in plaats van wat lekkere groenten.
We zoeken verder in de regio naar een restaurant waar je wel waar voor je geld krijgt...
Hanny D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
carpacio uit de diepvries , diepvries groenten en sla uit zakken dat kan echt niet.
verder vond ik de portie grote aan de kleine kant.
Debby V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Hier een tijdje geleden gegeten. De inrichting/ sfeer moet gezellig aandoen, maar op mij komt het toch echt over als een grote vreetschuur. Ongezellig en lawaaierig. Het menu lijkt heel wat als je het doorleest, maar eenmaal op je bordje........Oh wat erg! Smakeloos en heel veel uit pakjes en zakjes. Het lijkt me ook meer een leerlingenrestaurant, niemand is echt professioneel, de bediening niet en de keukenbrigade al helemaal niet. De ontvangst is niet echt vriendelijk te noemen en om de 2 minuten wordt gevraagd of je nog wil drinken, terwijl je glas nog vol is!! Drie gangen waardeloos eten en afrekenen en binnen een uur weer buiten!! Nooit meer!!
Hedwich V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Restaurant is gezellig ingericht. Eten is redelijk. Wel was het jammer dat wij lang moesten wachten totdat iedereen zijn bestelde gerecht kreeg.
De bediening vond ik ook erg nadrukkelijk aanwezig voor de drankverkoop.
annmis .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
In een leuke sfeer met lekkere gerechten,maar eerlijk is eerlijk sommige
gerechten kunnen wat meer smaak en opfrissing gebruiken,net als de groente
die wel al verbeterd is,maar er mag een lekkere smaak aan gegeven worden
tijdens de bereiding.
De maître mag ook iets vriendelijker zijn naar de gasten,dit is bij de rest van
het personeel gelukkig wel zo!!!tot ziens!!
StevaGo .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
speciale aanbieding, 3-gangen € 14,95. Vooraf een kipcocktail, daarna een proeverij bestaande uit een mini-burger, kippendijenvlees met satésaus en een stukje biefstuk met pepersaus, groentengarnituur, aardappelblokjes en frites.
Als dessert een dame blanche en een stuk nougatine ijstaart, waar veel te veel ijskristallen inzaten.
Gezien het bedrag een prima prijs-kwaliteit verhouding. De bediening was over-ijverig, al was het maar voor de drankverkoop.
De entourage van de oude boerderij, je vindt het wel of niet leuk.
markus71 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Echt slecht en smakeloos !!
Kippensoep zonder kip een smakeloos pastei en een kipcocktail die nog minder is dan de fabrieks van Johma het hoofdgerecht en dessert van dezelfde smakeloze kwaliteit ! Kost dan wel weinig maar toch teveel
cheffie2000 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Soepje ok. Toen voor 4 personen 2 grote bakken friet/aardappels, te vet, mijn schnitzel flauw, niet eens zelf gepanneerd, vieze saus erop, een bijzonder droog broodje om de de vegaburger, en waar was eigenlijk de salade? Behalve drooggekookte sperzieboontjes/wortel/gele paprika-zooi, mogelijk ontdooid, in ieder geval zonder smaak (ook niet na enorm veel zout en peper erop te hebben gegooid). Alles aan de pittige kant en misschien daarom kwamen ze extra vaak vragen of we nog wat wilde drinken. Als ik zelf thuis kook mislukt het ook wel eens en dan baal ik dat ik toch voor mijn boodschappen heb betaald....maar in een restaurant verwacht je toch iets meer kookkunst. Aan de bediening lag het in ieder geval niet.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Helaas moet ik eerlijk zijn en het niet goed beoordelen.

Uiteraard mag je voor een maandagavondmenu voor deze prijs wellicht niet veel verwachten.

Maar het voorgerecht was zeer standaard en leek dezelfde dag al voorbereid.

Het hoofdgerecht (proeverij) was niet goed gegaard.

Nagerecht was verder prima in orde.

Bediening die jong was deed haar best.

Het enige hoogte punt was het Croy biertje dat zelf gebrouwen is

Nee voor ons na twee keer zeker geen derde keer meer
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Het was redelijk druk op deze woensdag toen wij voor de eerste keer dit restaurant binnenkwamen. Het is op een brasserie-achtige manier ingericht met veel donkere houtsoorten. Het restaurant zegt veel van de producten, zoals kip, varken, rund en vis, duurzaam te betrekken. Diverse gebruikte producten, zoals kaas en brood, zijn ter plekke aan te schaffen.

Een mogelijkheid is om hier een drie gangen keuzemenu te nemen, waarbij elke gang een ruime keuze aan alternatieven geeft. Ik koos voor de carpaccio; deze was goed maar misschien iets te koud. Als hoofdgerecht had ik de proeverij van Marchigiana rund, mini Croyburger en boerderijkip; alles goed van smaak en van goede kwaliteit. Het hoofdgerecht werd voorzien van frietjes, gekruide aardappeltjes en een gemengde salade. Tot slot had ik gekozen voor het kaasplankje waar diverse binnen- en buitenlandse kazen gepresenteerd werden; een mooie selectie.

Al met al, smakelijke gerechten, goede vriendelijke bediening die soms wat steekjes laat vallen, een prettige omgeving voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
De sfeer in dit restaurant vind ik altijd gezellig, zoals bij oma thuis. Het eten is prima geportioneerd zodat ik niet hoef te kiezen uit een voor- of nagerecht maar gewoon van beide kan genieten. De bediening heeft ondanks de drukte altijd wel even ook voor je en dus voel ik me hier heerlijk om m'n gemak. Het eten is leuk seizoensgebonden en lekker, verwacht geen haute-cuisine maar geniet van een gezellige avond!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Gezellig gegeten met neefjes, broers , opa en oma. Het was een feestje !
Ik zou hier geen vlees meer bestellen. Dat was echt niet lekker!; zowel van mezelf als het vlees dat mijn broer had, was niet lekker.
Ik zou (als het echt moet ;) ) volgende keer vis nemen.
De sfeer: donkerbruine boerderij sfeer, wel gezellig! :)
Gijsbert K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Heerlijk gegeten in Croy De Pettelaar. Het restaurant is gelegen op een eilandje en ziet er fraai uit. Naast de reguliere gerechten op de kaart was er ook een speciale wildbijlage. Ik besloot te kiezen voor het pasteitje met romige wildragout en champignons. Goed van smaak en verrukkelijk. De geserveerde rode huiswijn (Syrah) was ook heerlijk en paste goed bij de wildgerechten. Al s hoofdgerecht koos ik voor de wildspies en mijn vrouw voor de hazenpeper. De wildspies bestond uit haas en hert. Vlees was goed bereid en smakelijk even als de hazenpeper. Voor mijn vrouw was het voor het eerst dat zij hazenpeper had gegeten, maar het zal zeker niet haar laatste keer zijn. Als dessert kozen we beiden voor het nougatine ijsgebak. De smaak was goed, echter het ijs had iets eerder uit de vriezer gehaald moeten worden. Als afsluiting kozen we voor een kop koffie.
De bediening was vriendelijk en attent. Al met een geslaagde avond en ik kan Croy De Pettelaar van hartw aanbevelen.
jan D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Vanavond met drie personen bij Croy Pettelaar gegeten. Het was maandagavond dus 3 gangen voor 13,95! Vooraf lekker uiensoepje, daarna schnitzel voor de grote eter en toe een aardbeien coupe met softijs. Schnitzel was voor een grote eter wat mager. Jammer dat deze gefrituurd was, ipv in de boter gebakken. Smaakte toch prima. Toetje was echt smakelijk. Al met al voor ruim 65€ gegeten met drie personen. Prijs/kwaliteit is absoluut in orde. Gaan er vaker komen. Was trouwens vol, en dat voor een maandagavond.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Ter ere van de nieuwe auto van mijn schoonvader - we moesten tenslotte een proefrit maken - hebben we hem meteen maar getrakteerd op een etentje bij Croy De Pettelaar in Den Bosch (onderdeel van De Smaak van Croy). Je moet van het concept en het decor houden, maar er mankeert niks aan de kwaliteit en de service.

Het concept van Croy is eenvoudig: voordelig een goede maaltijd. En dat klopt! Afhankelijk van de dag dat je er bent, betaal je vanaf slechts €12,95 voor een 3 gangen menu. Ok, dat is op maandag, maar ook voor €19,95 in het weekend betaal je zeker niet teveel.

De oude boerderij heeft op de Pettelaarse Schans, de voormalige vestingwerken van de stad, een geweldige ligging. In de zomer kan je hier ook terecht voor een lekkere kop koffie op het terras onder de oude bomen. Voor de mensen die zo nodig met de auto willen, er zijn hier voldoende gratis parkeerplekken.

Het decor is persoonlijke smaak. Oud eiken en boerderijstijl is zeker niet onze smaak, maar ondanks de enorme ruimte, is het een gezellig restaurant. In tegenstelling tot de meeste horecagelegenheden, staan hier de tafels niet strak tegen elkaar aan. Meer dan voldoende ruimte om de tafels heen om fatsoenlijk te kunnen zitten of een persoonlijk gesprek te kunnen voeren, zonder dat de buren op je bord kijken. Of - als je er 1 hebt - je kinderwagen aan tafel te kunnen plaatsen.

Het eten is prima. Zelfs met het 3 gangen menu heb je als gast meer dan voldoende keuze om wat lekkers uit te zoeken. De gerechten zijn uit de traditionele keuken, maar smakelijk bereid. De carpaccio is gewoon lekker, het pasteitje is smakelijk maar helaas geen zelfgemaakte ragout.
De beenham was heerlijk gaar, mals en smakelijk met de honing-thijmsaus. De Pangafilet smaakte ook naar meer en de klassieke Hazenpeper met toeters en bellen (met Rode kool, aardappelpuree en stoofpeer) was prima bereid.
Een Dame Blanche, een Kaneel Bombe en Nougatine ijsgebak maakten het 3 gangen diner af.

Natuurlijk dient al dat lekkers vergezeld te gaan van het bier uit eigen brouwerij: Croy bier. De 1671 is fris, maar met een volle smaak en drinkt heerlijk weg bij al dat lekkers.

Ook de service en bediening is prima. Voornamelijk jonge meiden, maar die goed zijn getraind en wel weten hoe het hoort (i.t.t. de bediening in zogenaamde "hippe" tenten).

En als dan de rekening komt en blijkt dat er vrijdagkorting en een zomaardoordeweekse korting vanaf gaan en slechts het maandagtarief betaalt, dan kom je er zeker niet bekaaid vanaf.

Ons oordeel: goed uit eten zonder pretenties? Croy, zeker doen!!

Tip: neem altijd een 3 gangen menu. Dat is voordeliger dan alleen een hoofdgerecht met alleen iets vooraf of een toetje.