Croy de Pettelaar

6,5
Lang
Hedwich66 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Restaurant is gezellig ingericht. Eten is redelijk. Wel was het jammer dat wij lang moesten wachten totdat iedereen zijn bestelde gerecht kreeg.
De bediening vond ik ook erg nadrukkelijk aanwezig voor de drankverkoop.
Annmis .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
In een leuke sfeer met lekkere gerechten,maar eerlijk is eerlijk sommige
gerechten kunnen wat meer smaak en opfrissing gebruiken,net als de groente
die wel al verbeterd is,maar er mag een lekkere smaak aan gegeven worden
tijdens de bereiding.
De maître mag ook iets vriendelijker zijn naar de gasten,dit is bij de rest van
het personeel gelukkig wel zo!!!tot ziens!!
StevaGo .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
speciale aanbieding, 3-gangen € 14,95. Vooraf een kipcocktail, daarna een proeverij bestaande uit een mini-burger, kippendijenvlees met satésaus en een stukje biefstuk met pepersaus, groentengarnituur, aardappelblokjes en frites.
Als dessert een dame blanche en een stuk nougatine ijstaart, waar veel te veel ijskristallen inzaten.
Gezien het bedrag een prima prijs-kwaliteit verhouding. De bediening was over-ijverig, al was het maar voor de drankverkoop.
De entourage van de oude boerderij, je vindt het wel of niet leuk.
Markus71 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Echt slecht en smakeloos !!
Kippensoep zonder kip een smakeloos pastei en een kipcocktail die nog minder is dan de fabrieks van Johma het hoofdgerecht en dessert van dezelfde smakeloze kwaliteit ! Kost dan wel weinig maar toch teveel
Cheffie2000 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Soepje ok. Toen voor 4 personen 2 grote bakken friet/aardappels, te vet, mijn schnitzel flauw, niet eens zelf gepanneerd, vieze saus erop, een bijzonder droog broodje om de de vegaburger, en waar was eigenlijk de salade? Behalve drooggekookte sperzieboontjes/wortel/gele paprika-zooi, mogelijk ontdooid, in ieder geval zonder smaak (ook niet na enorm veel zout en peper erop te hebben gegooid). Alles aan de pittige kant en misschien daarom kwamen ze extra vaak vragen of we nog wat wilde drinken. Als ik zelf thuis kook mislukt het ook wel eens en dan baal ik dat ik toch voor mijn boodschappen heb betaald....maar in een restaurant verwacht je toch iets meer kookkunst. Aan de bediening lag het in ieder geval niet.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Helaas moet ik eerlijk zijn en het niet goed beoordelen.

Uiteraard mag je voor een maandagavondmenu voor deze prijs wellicht niet veel verwachten.

Maar het voorgerecht was zeer standaard en leek dezelfde dag al voorbereid.

Het hoofdgerecht (proeverij) was niet goed gegaard.

Nagerecht was verder prima in orde.

Bediening die jong was deed haar best.

Het enige hoogte punt was het Croy biertje dat zelf gebrouwen is

Nee voor ons na twee keer zeker geen derde keer meer
JELTD .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Afgelopen donderdag hier gegeten. We namen beiden het keuzemenu. Vooraf nam mijn zoon carpaccio en ik pasteitje. Carpaccio viel tegen zeker omdat je daar €3 extra voor moest betalen en het pasteitje was erg flauw. Vervolgens de boerderijkip die redelijk was en het beenhammetje. Dit laatste was een vrij grote portie, maar wederom erg flauw van smaak. Tot slot namen we beiden het nogatine ijsgebak. Dit was erg waterig, leek wel op softijs.
Jammer dat het menu dat er op het eerste oog prima uitzag wat betreft keuzemogelijkheden in de gerechten zo tegenviel...
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Het was redelijk druk op deze woensdag toen wij voor de eerste keer dit restaurant binnenkwamen. Het is op een brasserie-achtige manier ingericht met veel donkere houtsoorten. Het restaurant zegt veel van de producten, zoals kip, varken, rund en vis, duurzaam te betrekken. Diverse gebruikte producten, zoals kaas en brood, zijn ter plekke aan te schaffen.

Een mogelijkheid is om hier een drie gangen keuzemenu te nemen, waarbij elke gang een ruime keuze aan alternatieven geeft. Ik koos voor de carpaccio; deze was goed maar misschien iets te koud. Als hoofdgerecht had ik de proeverij van Marchigiana rund, mini Croyburger en boerderijkip; alles goed van smaak en van goede kwaliteit. Het hoofdgerecht werd voorzien van frietjes, gekruide aardappeltjes en een gemengde salade. Tot slot had ik gekozen voor het kaasplankje waar diverse binnen- en buitenlandse kazen gepresenteerd werden; een mooie selectie.

Al met al, smakelijke gerechten, goede vriendelijke bediening die soms wat steekjes laat vallen, een prettige omgeving voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
De sfeer in dit restaurant vind ik altijd gezellig, zoals bij oma thuis. Het eten is prima geportioneerd zodat ik niet hoef te kiezen uit een voor- of nagerecht maar gewoon van beide kan genieten. De bediening heeft ondanks de drukte altijd wel even ook voor je en dus voel ik me hier heerlijk om m'n gemak. Het eten is leuk seizoensgebonden en lekker, verwacht geen haute-cuisine maar geniet van een gezellige avond!
Echtlekker .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Gezellig gegeten met neefjes, broers , opa en oma. Het was een feestje !
Ik zou hier geen vlees meer bestellen. Dat was echt niet lekker!; zowel van mezelf als het vlees dat mijn broer had, was niet lekker.
Ik zou (als het echt moet ;) ) volgende keer vis nemen.
De sfeer: donkerbruine boerderij sfeer, wel gezellig! :)
Gijsbert K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Heerlijk gegeten in Croy De Pettelaar. Het restaurant is gelegen op een eilandje en ziet er fraai uit. Naast de reguliere gerechten op de kaart was er ook een speciale wildbijlage. Ik besloot te kiezen voor het pasteitje met romige wildragout en champignons. Goed van smaak en verrukkelijk. De geserveerde rode huiswijn (Syrah) was ook heerlijk en paste goed bij de wildgerechten. Al s hoofdgerecht koos ik voor de wildspies en mijn vrouw voor de hazenpeper. De wildspies bestond uit haas en hert. Vlees was goed bereid en smakelijk even als de hazenpeper. Voor mijn vrouw was het voor het eerst dat zij hazenpeper had gegeten, maar het zal zeker niet haar laatste keer zijn. Als dessert kozen we beiden voor het nougatine ijsgebak. De smaak was goed, echter het ijs had iets eerder uit de vriezer gehaald moeten worden. Als afsluiting kozen we voor een kop koffie.
De bediening was vriendelijk en attent. Al met een geslaagde avond en ik kan Croy De Pettelaar van hartw aanbevelen.
Ton W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Andermaal in een groot gezelschap genoten van een keurig verzorgd samenzijn in restaurant Croy De Pettelaar. In het kleine, huiselijke zaaltje was wederom de sfeer buitengewoon positief met na afloop weer volop complimenten van onze gasten over ontvangst, locatie en diner. Wij gaan deze traditie handhaven en binnenkort wederom een etentje in De Pettelaar. Wel opteren voor het kleine zaaltje als het een gezelschap van ongeveer 20 personen betreft.
Aandachtspunten: Een zo prachtig gelegen restaurant verdient 2 gave zuiltjes bij de ingang. Het gat in een van de zuilen doet afbreuk aan de rest van de presentatie. En..... bij de keuze uit meerdere soorten gebak was er slechts één soort voorradig. Kwestie van plannen...
Desalniettemin: Een dikke 8 en dank voor ontvangst. Complimenten.
lvia .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
Lekker gegeten met een grote groep aan een ronde tafel. Bediening was perfect. De kaart is niet zo groot en een beetje simpel, maar wel goed. Prima prijs kwaliteit. Mooi uitzicht aan het water.

Rokers staan aan de voordeur, dat zou wel sfeervoller en warmer kunnen met een terrasverwarming ofzo.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Vanavond met drie personen bij Croy Pettelaar gegeten. Het was maandagavond dus 3 gangen voor 13,95! Vooraf lekker uiensoepje, daarna schnitzel voor de grote eter en toe een aardbeien coupe met softijs. Schnitzel was voor een grote eter wat mager. Jammer dat deze gefrituurd was, ipv in de boter gebakken. Smaakte toch prima. Toetje was echt smakelijk. Al met al voor ruim 65€ gegeten met drie personen. Prijs/kwaliteit is absoluut in orde. Gaan er vaker komen. Was trouwens vol, en dat voor een maandagavond.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Ter ere van de nieuwe auto van mijn schoonvader - we moesten tenslotte een proefrit maken - hebben we hem meteen maar getrakteerd op een etentje bij Croy De Pettelaar in Den Bosch (onderdeel van De Smaak van Croy). Je moet van het concept en het decor houden, maar er mankeert niks aan de kwaliteit en de service.

Het concept van Croy is eenvoudig: voordelig een goede maaltijd. En dat klopt! Afhankelijk van de dag dat je er bent, betaal je vanaf slechts €12,95 voor een 3 gangen menu. Ok, dat is op maandag, maar ook voor €19,95 in het weekend betaal je zeker niet teveel.

De oude boerderij heeft op de Pettelaarse Schans, de voormalige vestingwerken van de stad, een geweldige ligging. In de zomer kan je hier ook terecht voor een lekkere kop koffie op het terras onder de oude bomen. Voor de mensen die zo nodig met de auto willen, er zijn hier voldoende gratis parkeerplekken.

Het decor is persoonlijke smaak. Oud eiken en boerderijstijl is zeker niet onze smaak, maar ondanks de enorme ruimte, is het een gezellig restaurant. In tegenstelling tot de meeste horecagelegenheden, staan hier de tafels niet strak tegen elkaar aan. Meer dan voldoende ruimte om de tafels heen om fatsoenlijk te kunnen zitten of een persoonlijk gesprek te kunnen voeren, zonder dat de buren op je bord kijken. Of - als je er 1 hebt - je kinderwagen aan tafel te kunnen plaatsen.

Het eten is prima. Zelfs met het 3 gangen menu heb je als gast meer dan voldoende keuze om wat lekkers uit te zoeken. De gerechten zijn uit de traditionele keuken, maar smakelijk bereid. De carpaccio is gewoon lekker, het pasteitje is smakelijk maar helaas geen zelfgemaakte ragout.
De beenham was heerlijk gaar, mals en smakelijk met de honing-thijmsaus. De Pangafilet smaakte ook naar meer en de klassieke Hazenpeper met toeters en bellen (met Rode kool, aardappelpuree en stoofpeer) was prima bereid.
Een Dame Blanche, een Kaneel Bombe en Nougatine ijsgebak maakten het 3 gangen diner af.

Natuurlijk dient al dat lekkers vergezeld te gaan van het bier uit eigen brouwerij: Croy bier. De 1671 is fris, maar met een volle smaak en drinkt heerlijk weg bij al dat lekkers.

Ook de service en bediening is prima. Voornamelijk jonge meiden, maar die goed zijn getraind en wel weten hoe het hoort (i.t.t. de bediening in zogenaamde "hippe" tenten).

En als dan de rekening komt en blijkt dat er vrijdagkorting en een zomaardoordeweekse korting vanaf gaan en slechts het maandagtarief betaalt, dan kom je er zeker niet bekaaid vanaf.

Ons oordeel: goed uit eten zonder pretenties? Croy, zeker doen!!

Tip: neem altijd een 3 gangen menu. Dat is voordeliger dan alleen een hoofdgerecht met alleen iets vooraf of een toetje.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Enige tijd geleden hier gegeten. Dit was wel zo ontzettend slecht dat het het predikaat restaurant niet eens verdiend. Maar goed voor dit soort prijzen kun je ook niet iets behoorlijks op tafel zetten, laat staan een echte chef inhuren. Een chef die een eenvoudige wiener schnitzel kan verknallen, kan beter ander werk gaan zoeken. Hopelijk blijft deze zaak niet al te lang bestaan. De prachtige locatie verdient namelijk veel beter dan deze gooi- en smijtzaak. Superslecht!