Cronesteyn

Vlietweg 2 2323 LB Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Cronesteyn

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
Lang
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Vrijdagavond aten we met vier personen in dit gezellige restaurant. Het bleek veel drukker dan verwacht waardoor de bediening het nauwelijks kon bijbenen. Als voorgerecht aten we champignonssoep (ok van smaak maar heel gewoontjes) en carpaccio (doorsnee van smaak). De zalm met pasta was lekker evenals de schotel met lam met mintsaus. De dikbil met pepersaus werd wel heel peperig gevonden. Er was geen overdaad aan groente en patat moest apart worden bijbesteld. De desserts met ijs waren wat je ervan verwacht en niet erg culinair. De prijs kwaliteit verhouding is redelijk.
Martine K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Ik woon al jaren om de hoek maar nu toch eindelijk neergezegen op het terras. Het menu lijkt niet supercreatief maar de kwaliteit is meer dan prima! Adequate bediening, heerlijke mosselen en een Tom Kae Khai om te zoenen.
Wij voegen Cronesteyn toe aan onze vaste adresjes.
Hans En Dona H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Vanwege een bezoek aan Leiden waar 1 van ons 2 niet geluncht heeft, op de terugweg bij Cronesteyn gegeten. Degene zonder lunch heeft voor de lam rumps gekozen, prachtig mals lamsvlees, perfect gebraden, de andere de Thaise kippensoep met notenijstaart toe..Smullen dus weer. Wat een genot om lekker te kunnen eten. Aanrader dus.
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Op een prachtige zonnige avond is het hier fantastisch vertoeven en we komen hier graag. We zaten op het terras langs de Vliet, af en tuft er een bootje voorbij.
Voordat we er heen gingen had ik op internet op het menu gekeken, helaas bleek dit niet actueel te zijn, want op internet stond nog dat er nog asperges verkrijgbaar waren, wat helaas niet meer het geval was. We hebben toen lamsvlees gegeten met groentes, met daarbij een selleriesalade. Het was erg lekker en mals. Als toetje: kaasplankje en proeverij van zoetigheden. Ook dit was voor ons beiden een succes. We hebben een heerlijke avond gehad, bediening was vlot en adequaat en ja, we komen weer terug, want het blijft een fijn restaurant
Marcel L.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Heel erg lekker gegeten. de bediening was heel fijn en zijn aardige dames. Aanrader. Mooie locatie voor in de zomer. Het 3-gangen menu was goed samengesteld. Wij komen zeker terug.
Muis66 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heerlijk op het terras in de zon.
Zeer vriendelijk en hardwerkend personeel, ook als het terras overvol is!
We komen hier vaker en alle gerechten zijn altijd van prima kwaliteit!
Tijdens een fietstochtje is dit altijd een heerlijke tussenstop.
Dave bedankt voor je enthousiasme en vrolijke lach!
Takkebossie .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Heerlijk in het zonnetje. Terras is erg mooi. De bediening laat helaas alles te wensen over. Totaal geen flexibiliteit. Laten gasten erg lang wachten. Luisteren niet naar de gast wat er besteld wordt.
Fred G.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Van de witte huiswijn was alleen een overigens aardige Chenin beschikbaar. Goed boerenbrood kwam op tafel, maar water alleen per flex. Leids kraanwater is no gniet doorgedrongen bij Cronesteyn. Van de kaart de interessante combinatie van zwezerik , kalfslever met appel en calvados gekozen. Helaas alles te hard gebakken, waardoor het verschil tussen beide nauwelijks te proeven was. De parelhoen met linzen was prima gebakken, en goed op smaak. Daarbij een prima Saint-Veran gedronken.
Jammer dat van de veelbelovende kaart de uitvoering iets te wensen overlaat.
SurfandTurf .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Hapje wezen eten met collega's en ik moet zeggen, het eten was zeer smakelijk opgemaakt. Smaakte allemaal goed en vers. Kaart met diverse uiteenlopende keuze's. Collega's hadden allemaal leuke gerechten en smaakte hen goed, zelf de had ik de saté die ook prima was. Toch zou ik er voor het eten niet speciaal voor terug gaan. Ik denk in de zomer (of mooi weer) een terrasje pakken dan weer wel.
De service was prima hoewel de vrouw in de zaak alleen bediende en daarom moest je soms wat langer wachten. Kennis van gerechten was wel op goed niveau.
Inrichting is gedateerd, hiervoor hoef je niet te gaan. Het terras daarentegen moet wel een goed plekje zijn met beter weer, hoewel dit ook weer onder aan een dijk met (zwaar) doorgaand verkeer is.
Al bij al gezien de ligging, gratis parkeren (uitzondering in Leiden) en makkelijk aanrijden prima optie voor dit etentje.
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Vrijdagavond 4 december gingen we eten bij Brasserie Cronesteyn. Buiten stond een bord met een hert erop getekend met wild aanbevolen. Buiten besloten we al voor het wild te gaan.
Er was een uitgebreide selectie wild.
Mijn man en ik hadden allebei een ander voorafje en bij beiden was het uitstekend. Mijn man had een vistrio, ik had een voorafje met vijf verschillende gerechtjes, waarvan 1 van de voorafjes met wild zwijn was, deze vond ik het lekkerste van de vijf.
Bij beiden zag het er mooi uit en het smaakte heerlijk.
Als hoofdgerecht hadden we hazenpeper, met aardappelpuree en rode kool en hoewel het niet heel origineel is, vind ik dit eigenlijk het lekkerste! De hazenpeper was fantastisch.
Als nagerecht had mijn man de kazenselectie(prima combinatie) en ik een combinatie van diverse desserts, echt erg lekker. Het personeel is vriendelijk, vlot en enthousiast. Je kunt hier met een gerust hart gaan zitten.
Scholtmeijer .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Menu gegeten, maar 1 persoon houdt niet van vis wat in het voorgerecht zat. Dus ander voorgerecht gekozen, de hoofdmaaltijd en het desert waren gewoon van het menu. Wat schept onze verbazing als het hele menu vervolgens als a la carte moest worden afgerekend! Nog nooit megemaakt.
Ook kinderachtig is het water. Je bestelt een fles wijn en dan moet je nog voor een fles water betalen 4,50. Je kunt wel losse gratis glazen water bestellen. Daar moet het personeel dan extra voor lope .
Peter Z.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Met een groep van 11 personen a la carte gegeten. Vriendelijke ontvangst door de erg aardige bediening. Gerechten varieerde van herten carpaccio, pompoen trio (vega), fazant met zuurkool tot chocolademousse en kletskoppenparfait. Louter positieve geluiden aan de tafel. De wijnkaart is beperkt maar wel zijn alle wijnen ook per glas te bestellen. Het interieur is wat gedateerd maar wel sfeervol. We komen nog eens terug!
Angelina K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Omdat er file stond, en we hier voorbij reden, snel besloten om een hapje te doen.
Er zaten heel veel ouderen te eten, dus 1e gedachten was, dat is het vast goedkoop, maar dat is niet zo. Best flinke prijzen en dat was eigenlijk niet onze bedoeling. Maar goed besteld, en was zeer verrassend erg lekker gegeten. Mooi stuk hert en eend op, hele goeie zoeteaardappelpuree erbij, gewoon goed.
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Dit eetcafe is mooi gelegen aan de vliet. Helaas liet het weer niet toe om buiten te eten. Binnen rook het naar de frituur, maar goed we hadden trek. Aan tafel gebeurde rare dingen. Er zat een barst in het glas maar de serveerster keek of ze water zag branden... gelukkig toch een nieuw glas gekregen. Daarna liep een serveerster met bestek naar de bestekbak in het restaurant en droogde het nog even na met haar schort........ Ik had lekker mossels bestelt, had er enorm veel zin in.... maar helaas de schelpen waren niet gewassen dus het was erg zanderig en dat is niet nodig. De mossels kwamen van een goed bedrijf en waren verder echt wel prima. Ik heb hier wel vaker gegeten en toen was het een prima kwaliteit/prijs verhouding. Je kan hier met creditkaart betalen maar ze hebben dat liever niet en wordt ook zo gecommuniceerd. Niet echt klantvriendelijk.
F. V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Snel eengangsdiner tussen twee afspraken. Glas sherry en Vlaamse asperges. Klassiek gerecht. Pluspunten goed verzorgd, echte kriel aardappelen, geklaarde boter, noodmuskaat met rasp. Goede ham.
Min puntje de asperges waren bepaald aan de dunne kant en iets te gaar. Pluspunt keurig verzorgd, aardappelen, geklaarde boter in afzonderlijke schaaltjes.
Bediening vriendelijk, correct en vlot. Heel netjes beleefd.
Minpunt is de staat van onderhoud. De terrasstoelen hebben hun beste tijd gehad. Pand heeft een verfje nodig. Binnen erg sober en nogal jaren zeventig. Kraan in het toilet zit los. Kortom heeft aandacht nodig. Klassieke kaart, mooie wijnkaart en ook veel open wijnen.
Prijs E. 23,= daarmee goede prijs kwaliteitsverhouding.
Loeloe .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Meerdere keren al bij dit restaurant wezen eten. Het lage cijfer voor het eten verbaasd me. Mij is het hier nog nooit tegen gevallen. De laatste keer had ik een voorgerecht bestaande uit verschillende gerechtjes. Stuk voor stuk lekkere creaties en vers. Als hoofdgerecht ben ik groot liefhebber van rood vlees. Ik had een rib eye medium rare besteld. Super mals en exact goed bereid. Ik was samen met mijn ouders. Mijn vader is werkzaam in de vleeshandel en dus een grote expert op dit gebied en ook zeer kritisch. Als ik mijn ouders ergens mee naar toe neem kan ik mijn vader alleen blij maken met Cronestyen. Hier is hij altijd tevreden geweest of de kogelbiefstuk, tournedos en alle andere vleesgerechten die hij hier tot op heden heeft geproefd. En dat zegt zeker wat, als slager proeft hij wanneer iets echt vers is en uit welk stukje van de koe het gesneden is. Ik ben het zeker met hem eens, de vleesgerechten zijn bij Cronestyen altijd perfect. Daar mag Cronestyen best trots op zijn want alle andere restaurants waar mijn pa eens is geweest hadden altijd wel vlees dat iets te lang in het vaccuum waren bewaard, tweemaal ontdooid was of ander soort vlees was dan beloofd. De slager kent het verschil en ik zou ook niet weten waar ik mijn pa anders mee naar toe moet nemen.

Wat betreft interieur, dat mag inderdaad best iets nieuwer maar heeft ook wel iets knus. De service, af en toe even een seintje geven maar zeker niet onvriendelijk of storend.

Vanavond ga ik lekker weer!
Martijn N.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Erg lekker gegeten het maand menu was heerlijk de bediening was gezellig en in voor een praatje ook werd ik snel bedient de rilete van varken als voorgerecht was onwijs goed de griet is ook aan te raden het deser niet opgekregen omdat we vol zaten was wel onwijs lekker echt een geslaagde avond
HansKV .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Het eten is hier echt goed! Ook ruime openingstijden (lunch, zeer late lunch, vroeg diner, alle kan). Het decor is niet spannend. Maar de bediening geeft me wat Fawlty Towers gevoel. We komen binnen, mogen overal een plekje uitzoeken wordt er gezegd. Maar intussen snelt de serveerster ons voorbij naar het tafeltje bij het raam wat ons wat lijkt en zet daar snel een bordje gereserveerd neer!
Mijn vrouw loopt moeilijk. Geen enkele keer geholpen bij openen van de deur. Ze verschansen zich achter de bar. Cursusje gastvrijheid doen?
RoelandFotograaf .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Ik was onderweg naar het fotograferen van een bruiloft. Vanwege de timing wilde ik nog wat eten voor ik daar aan begon, dus ik dacht even wat eten bij Cronesteyn, eerste keer dat ik dat doe, en van buiten (doorgaande weg) ziet het er aantrekkelijk uit.

Het personeel was vlot en niet inattent, dat is dan ook direct de enige voldoende.

Wat een onvoorstelbaar ouderwets decor. Vreselijk, update die jaren 80 stoffering en stoelen aub!

Een uitsmijter mee gebakken kaas. Je zou toch verwachten dat daar niet veel aan te verpesten valt? Klompje salade ernaast, volgens mij niet zelf gemaakt, dus vies.

Uitsmijter was volslagen doorgebakken. Ik wil een 'runny egg'. En als dat niet lukt, in ieder geval niet groen uitgeslagen van het doorbakken.

Jammer, maar helaas, ik ga pas weer terug als die tent overgenomen is.
Ichigo1 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Dit restaurant heeft geluk dat zij een leuke locatie hebben aan de Vliet. Want het eten is zeer middelmatig.
Interieur is echt niet gezellig en ouderwets. Wij hadden ook water besteld en en zij serveren geen kraanwater. Kan echt niet als je met 6 man komt dineren. Ik bestelde de Zeebaars met pasta en schelpjes. Er lagen 3 kleine schelpjes in en 1 hapje pasta. Zeebaars was prima gebakken maar voor de prijs verwacht ik meer pasta en schelpjes en op de kaart stond met zeekralen. Er zat geen 1 zeekraal in. Er werkte 1 jongen in de bediening die wel heel erg aardig en attent was. Maar ga zeker niet meer terug ivm het slechte kwaliteit en prijs verhouding.