Croissanterie Du Nord

Erg duur
Lang
Richardjsmid .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Ons gezin heeft hier gelunchd, mijn vrouw en ik en onze zoon. Wat eigenlijk meteen opviel was de onprofessionele houding van de serveerster. Geen gevoel met haar klanten op het terras waar wij zaten, slecht geinformeerd over hun eigen menukaart en onvriendelijk, mevrouw bracht bij ons en de diverse buren het eten en drinken, het werd door de dame op de tafels gezet en liep vervolgens zonder wat te zeggen weer weg, een "eet u smakelijk" werd niet gezegd...? De broodjes waren goed bereid en lekker, echter de "vers" geperste jus de orange was waterig en absoluut niet lekker. wat erg hinderlijk is op het terras buiten, is de constante stank van het riool dat je hier altijd ruikt. Tijdens het pinnen binnen in de croisanterie sprak ik de eigenaar aan op het feit dat de verse jus de orange niet bepaald lekker was. Zijn onvriendelijke antwoord was: "ik was er niet bij in Marrokko of Tunesie toen deze sinaasappelen geplukt zijn" ....? Nogal een negatieve en klant onvriendelijke opmerking, geen behoefte aan kritiek zal ik maar zeggen.
Voor ons een reden om deze croisanterie voortaan links te laten liggen, aangezien klantvriendelijkheid hier zeker niet hoog in het vaandel staat. Jammer!

Manon B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
30 minuten gewacht op 2 broodjes en 1 smoothie. Smoothie erg aangevuld met sap. Brood had geen smaak, weinig beleg, wel een haar. Geklaagd maar er is niks mee gedaan.
Melissave .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijke, unieke en rijkelijk belegde broodjes. Ook de algehele sfeer en uitstraling is erg knus en gezellig, zowel binnen in de winter, als op het terras in de zomer. Zeker het wachten waard als het wat drukker is. Een aanrader!
Esmeegroningen .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Hier vandaag met vijf personen gegeten. Twee hadden een bol gezond, heel karig belegd. Op beide lagen slechts 2 partjes ei en twee stukjes (gekneusde) tomaat. 1 persoon had een prima broodje, niet bijzonder. Een warme baguette met brie en chorizo had een erg eigenaardige smaak en hier is de helft van blijven liggen.
Het ergst was nog het broodje Merlijn. De champignons die hier op zaten waren net niet meer bevroren en de kip was nog niet gaar. Hier mee teruggegaan, we hebben gewoon hetzelfde broodje teruggekregen met een nieuwe plak kaas er op. De bovenste champignon (1 plakje) was warm, maar de rest was nog steeds koud. Hier weer mee terug gegaan. Het excuus van de botte man achter de bar was dat wij buiten zaten en hij echt niet koud kon zijn. Hij had verder geen tijd of zin om met mij te praten en negeerde me vervolgens volkomen. De kosten voor dit broodje hebben we uiteindelijk teruggekregen, maar toen ik nog wat andere opmerkingen had werd ik niet aangekeken of gehoord en liep de man gewoon bij mij weg. Duidelijk geen respect voor zijn gasten.
Hier komen we echt nooit meer terug.
Roxanne27 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Bediening traag, een uur gewacht op 2 broodjes. Beleg uiteindelijk niet compleet.
Slechte ervaring en zeker geen aanrader!
Kapitz .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Helaas smakeloze en karige broodjes. Veel te gehaast klaargemaakt door een sjachrijnige 'kok'. Chaotische toestanden in de 'keuken'.
Folkert2016 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Waardeloze bediening: zelf moeten bestellen en broodjes ophalen.
Waardeloze service: 45 minuten wachten op onze broodjes.
Waardeloze informatievoorziening: soep en ragout met koeienletters op het uithangbord en vervolgens niet beschikbaar.
Niet heengaan!
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Vroeger als klein meisje kwam ik hier graag met mijn moeder. Het was helaas alweer enige tijd geleden, dus laatst besloten hier maar weer eens te gaan lunchen op een zaterdag. Helaas was de ervaring deze keer teleurstellend. Allereerst was het erg rustig, boven waren maar twee tafels bezet toen wij binnenkwamen. Echter waren er wel nog tafels die volstonden met lege borden en glazen, wat de aanblik niet verbeterde. Uiteindelijk kwam er iemand onze bestelling opnemen en op zich kwam het drinken redelijk snel. De broodjes lieten iets langer op zich wachten, maar viel nog binnen de perken. Helaas was er op mijn italiaanse bol met geitenkaas met walnoot te bekennen, terwijl dit wel in de omschrijving stond. Wel lagen er wat pijnboompitten op en rond het broodje, wat dan weer niet in de omschrijving stond. De geitenkaas was naar mijn idee van een iets minder lekkere soort, een wat scherpere smaak die meer neigde naar blauwe kaas. ik hou zelf meer van de zachte soort, maar dat is persoonlijk. Verder was het broodje wel goed, maar vond het niet bijzonder. Ik denk dat ik niet zo snel weer voor deze croissanterie zal kiezen, er zijn inmiddels leukere plekken in Groningen!
Lotteh .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Du Nord is zeker een van mijn favoriete tentjes om eventjes lekker te eten tijdens het shoppen. De laatste keer dat ik er was hadden ze net een grote verbouwing achter de rug. Het is er boven nog gezelliger geworden en er is een onwijs mooie muur schildering geplaatst, je hebt net het gevoel dat je heel ergens anders zit te eten dan in Nederland. De bediening is altijd erg vriendelijk en gastvrij wat ik zelf erg prettig vind. Je hebt onwijs veel keuze uit lekkere broodjes, ik heb er altijd erg moeite mee wat ik nou zou kiezen. Alle broodjes worden worden bereidt met verse producten die de sinaasappelsap is ook elke keer weer lekker vers bereidt. In de zomer is het zo gezellig om buiten op het terras te zitten, lekker in het zonnetje en als het regent kun je lekker gezellig binnen zitten, kortom: de sfeer is er onwijs fijn. Zelfs op het eten en drinken heb ik zelf nooit lang hoeven te wachten kwam altijd netjes op tijd en snel. Ik raad ieder aan wanneer je in Groningen bent om eventjes lekker een broodje te halen bij Du Nord dit is zeker de moeite waard!!
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
We wilden een Griekse salade en een broodje oude kaas eten, maar die waren beide niet leverbaar. Alternatief uitgekozen en een glaasje karnemelk en een Rivella erbij besteld. Ook die waren uitverkocht (op vrijdagmiddag om 12.30). Toen ik zei dat het me niet meezat, zei de eigenaar "Het zit mij ook wel eens niet mee". Op dat moment hadden we op moeten stappen, maar dat hebben we helaas niet gedaan. Als we van te voren op IENS gekeken hadden, waren we hier überhaupt. niet gaan lunchen!
Hopper .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Een kwartier nadat wij een tafeltje hadden uitgezocht, werden we pas opgemerkt door de bediening toen we deze zelf aanspraken om iets te kunnen bestellen.

De broodjes, alsmede het beleg, dat wij aanvankelijk wilden bestellen, waren 'op'. De broodjes die wij vervolgens kozen, waren helaas van matige kwaliteit. Het broodje geitenkaas miste de beloofde pittenmix en het broodje gezond werd gemaakt met geraspte kaas... Het broodje zelf was taai en lag duidelijk al enige tijd te wachten. De bediening was traag en weinig kundig.

Grootste minpunt kwam aan het eind van deze ervaring, toen wij opmerkten dat uit de rugleuning van één van onze stoelen een aantal spijkers stak. Toen wij de eigenaar hierop wezen, deed hij dit af met een ´Bedankt voor de tip, daar ga ik vandaag niks meer aan doen.´. Sarcasme is niet heel gepast wanneer iemand een legitieme klacht uit. Dit brengt ons cijfer voor de service dus helaas op een 2.

Dit was de eerste en laatste keer bij Du Nord.
WdeHaan .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
Een Afrader met een grote hoofdletter deze tent. Qua ambiance ziet het er best wel leuk uit, maar daar houdt het dan ook mee op. We hebben 50 minuten moeten wachten op een simpel broodje brie, een salade en een chocoladebroodje. Het was redelijk druk, dus dan moet je even wachten, maar 50 minuten op een kleine bestelling is echt te lang! Als het eten dan goed en smaakvol zou zijn kon dat weer iets goed maken, maar dit was werkelijk bedroevend! Het broodje brie zag er uit of het door een kleuter gemaakt was, mijn vrouw had een klein bakje met wat blaadjes frisee-sla met keiharde miserabele stukjes stokbrood. Toen we daar in knepen leverde dat een hand vol paneermeel op! De plakjes waren afkomstig van een ingesneden pistolet, ofterwijl van een broodje dat als een tijd afgebakken en ingesneden had gelegen! Een inventieve manier van recyling?! Dit kan echt niet in een croissanterie!! Een klacht hierover bij de eigenaar leverde wel een ander broodje op, maar alles met elkaar waren we ons bezoek aan deze gelegenheid al behoorlijk zat. Dit was dan ook gelijk ons laatste bezoek aan deze locatie, waar we juist naartoe gingen omdat we graag iets meer kwaliteit wilden dan bij de bekende massale locaties waar half Nederland tussen de middag broodjes koopt. Gelet op de specialiteit en het prijsniveau zou je dat bij een croissanterie mogen toch verwachten, maar helaas hier dus niet.