Crimpert Salm

Visstraat 7 3311 KX Dordrecht Nederland Kaart

Over restaurant Crimpert Salm

Dordtse allure

Geschiedenis en heden versmelten in ‘Crimpert Salm’, de naam van zowel het restaurant als het pand. Door zijn historische waarde en karakteristieke uitstraling een touristische trekpleister in Dordrecht. In 1607 gebouwd in opdracht van het viskopersgilde. Met ‘Crimpert Salm’ werd verwezen naar het krimpslaan van de zalm. Een handeling waardoor de vis een mooie roze kleur kreeg. Nu is dat niet meer nodig. Bij Marcel Koelewijn, de huidige eigenaar, staan dagverse gerechten op het menu. Bereid met topproducten uit de regio.

Meer informatie over restaurant Crimpert Salm

Vrijdag en Z

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Levent En Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Bij Crimpert Salm is het eten van hoge kwaliteit tegen een zeer goede prijs met lokale producten. De service van de bediening was top. Crimpert Salm zorgde voor een geslaagde avond. Een echte aanrader voor kleinere als grote groepen. Wij komen zeker weer terug.
Levent & Miranda
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Wat draagt attente bediening toch wezenlijk bij aan het oordeel over een maaltijd. 'Salm' aan gene zijde, stukje vlees aan deze zijde van de tafel. Mooi opgediend, goede ingrediënten, heel smakelijk. Aardig gesprek over de wijn. 'Wilt u de fles zien?' En dan, 'de hazelnootaartjes zijn helaas op. Wilt u misschien wat langer wachten, dan vraag ik mijn dochter om er een paar uit de diepvries te halen?' Ja, zo wil je bediend worden. Die eigenaar maakt het.
Marye F.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Gisteren met 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen) hier gegeten. Het eten was echt super, we hebben de gamba's, vissoep en carpaccio als voorgerecht genomen. Zeker de gamba's waren een echte aanrader! En alles stond lekker vlot op tafel.
Als hoofdgerechten zijn we voor de vegetarische lasagne, de slibtongetjes, de picanha en de saté gegaan. Alles was heerlijk, de kip van de saté botermals. De Picanha perfect gegaard en alles smaken waren top. Enige minpuntje was dat de groene asperges bij de picanha iets minder garing hadden gemogen.
Porties waren ook zeker groot genoeg!
Als dessert mochten de kinderen aan tafel nog lekker een ijsje versieren, genoten we van het kaasplankje. Die portie had wat mij betreft kleiner gemogen, want was het veel kaas. Natuurlijk heerlijk! Maar voor de helft hadden we het ook gedaan.
Al met al een super ervaring, zeker verbetert nu de nieuwe eigenaar erin zit. En we gaan zeker nog eens terug!
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Na volop slenteren bij Dordt in Stoom hier lekker op het terras genoten van een goede kop koffie begeleid door het bekende Dordtse hazelnoot-gebak.
Werd gevolgd door een heel lekkere Meibok van het vat.
Vriendelijke attente bediening.
Chantal P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Bij binnenkomst prettig ontvangst.
Toen kregen we het menu, en was het een tijdelijk menu i.v.m. een evenement dus de keuze was zeer beperkt.
Uiteindelijk viel het hoofdgerecht bij iedereen in de smaak. Hetzelfde was voor het nagerecht.
Eigenlijk was dit een vergeten restaurant voor ons, maar door deze avond.
Komen we zeker nog een keer terug om het volledige menu te bekijken!
Petra A.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Als voorgerecht hadden we diverse hapjes, zalmbonbons, carpaccio rolletjes, en lekker vers brood met diverse smeersel en lekkere olijven. Wij hadden de chateau briand, echt een aanradertje. Heerlijke saus en verse groenten erbij.
Ceeskamps .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
We hebben met z'n tweeën bij crimpertsalm gegeten. Het is een oude pand met moderne gerechten Picanha met asperges is smaaksensatie.
Service was ook prima.
We komen zeker terug.
Guido74 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Lang geleden dat ik in Dordt was, in ieder geval om te lunchen. Wat een leuke tent is dit, que entourage en eten helemaal af! Persoonlijk (waar vind je dat nog??) en super lekker. Dank voor de gezellige middag!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op 2e kerstdag hier gegeten. Wij hebben beiden de carpaccio van gerookte hertenham gegeten en deze was perfect, juiste dikte en truffeldressing was goed. Als 2e gang een glas kervelsoep voor mijzelf en een glas wildbouillon voor mijn vrouw. Was lekker maar kwam iets te snel na de 1e gang. Als tussendoortje een spoom van champagne en sorbet ijs. Had iets kouder gemogen maar smaakte toch wel. Als hoofdgerecht had ik de hazenpeper met puree en en warme stoofpeer en mijn vrouw de krokant gebakken zalmfilet met groene asperges. Deze waren beide heerlijk. En als dessert een proeverij van chocolade, dit was helemaal top.
De bediening was zeer vriendelijk en vlot en de prijs/kwaliteit verhouding was prima in orde. Wat ons betreft zeker aan te bevelen.
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Zondag 20-12 heerlijk bij jullie gegeten,mijn man had een steak op een plankje en ik een overheerlijke cappacio salade.Het toetje met de chocolade was een topper!
Gezellige ongedwongen sfeer en ook het personeel was zeer gasrvrij.

Wij komen zeker nog eens terug als we in de buurt zijn.
Liekie71 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Vanmiddag geluncht met vriendin, zeer aangenaam verrast. Was gezellig druk, nieuwe eigenaar die ons gastvrij ontving. Mijn vriendin brood met kroket en ik broodje carpaccio. Niets op aan te merken. Vlotte bediening, opgeruimde frisse zaak. Ik kom hier zeker vaker terug!
HermanA .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Heerlijk gegeten! Vooraf gamba´s in knoflook, als hoofd een top diamanthaas, goed klaargemaakt en mooi geserveerd. Lekker kaasplankje na en dito koffie met 43 likeur .
Echt genieten! Zaak is recentelijk overgenomen door een zeer gepassioneerde en vriendelijke uitbater.
Echt een heerlijk avondje uit en hier kom ik gauw nog een keer terug!
Markschaap .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Na een middagje winkelen in Dordt de dag afgesloten met een diner in de Crimpert Salm. Achter het prachtige pand huist een hele sfeervolle en gezellige zaak. Heerlijk gegeten. Komen zeker nog een keer terug, wat ons betreft een echte aanrader!
Gert-Jan G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Gisterenmiddag geluncht samen met mijn vrouw bij Crimpert Salm. Sinds 1 november een nieuwe eigenaar dus nieuwsgierig. Bij binnenkomst een erg vriendelijke ontvangst, gelijk contact en aandacht. Je voelt direct welkom en zijn blij dat je er bent. Aan de bar gewacht op een tafeltje(restaurant zat vol) na 10 minuten een tafeltje en heerlijk gegeten. Gevarieerde kaart met billijke prijzen. Zeer attent personeel en ook de nieuwe eigenaar, Marcel, had aandacht voor ons ondanks de drukte. Doordat er vrienden binnen kwamen zijn we ook 's avonds blijven eten. Wederom een goede kwaliteit in een relaxte entourage. Kortom absoluut een aanrader om dit restaurant eens te bezoeken. Wij komen er zeker nog een keer terug!
Annemiek V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Een nieuwe eigenaar, dus voor ons een reden voor een bezoek. En dat was de moeite waard. Een gastvrije ontvangst en bediening. We hebben heerlijk gegeten, de entrecote was voortreffelijk!!!! We hebben een topavond gehad, en komen snel terug om andere gerechten uit te proberen. En wat betreft de locatie, een van de mooiste Dordtse restaurants van de binnen stad
Lhartog .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
In de krant gelezen, dat de Crimpert Salm een nieuwe eigenaar had gekregen. De laatste keer dat we hier waren, was inmiddels alweer tijdje geleden en was ons destijds niet bijzonder goed bevallen. Nieuwsgierig geworden of deze overname iets daaraan zou kunnen veranderen, zijn we afgelopen zaterdag een kijkje gaan nemen en werden meer dan aangenaam verrast! Het interieur was duidelijk opgefrist en heeft een warme uitstraling. Bij binnenkomst werden we begroet door de nieuwe eigenaar, Marcel Koelewijn, die een gedreven en gastvrije indruk op ons maakte. We hebben geluncht met prima broodjes tonijnsalade en pikante kip die ondanks de drukte vlot op onze tafel stonden. Na de lunch nog een wijntje aan de bar gedronken en ons voorgenomen hier binnenkort zeker nog eens langs te komen om van de dinerkaart te proeven.