Crimpert Salm

Visstraat 7 3311 KX Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Crimpert Salm

Dordtse allure

Geschiedenis en heden versmelten in ‘Crimpert Salm’, de naam van zowel het restaurant als het pand. Door zijn historische waarde en karakteristieke uitstraling een touristische trekpleister in Dordrecht. In 1607 gebouwd in opdracht van het viskopersgilde. Met ‘Crimpert Salm’ werd verwezen naar het krimpslaan van de zalm. Een handeling waardoor de vis een mooie roze kleur kreeg. Nu is dat niet meer nodig. Bij Marcel Koelewijn, de huidige eigenaar, staan dagverse gerechten op het menu. Bereid met topproducten uit de regio.

Meer informatie over restaurant Crimpert Salm

Vrijdag en Z

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Leendert K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Lekker gegeten met 6 personen. Prijsvriendelijke (voor/hoofd/na) gerechten. Vlees/vis goede kwaliteit. Bijgevoegde groente; minimale hoeveelheid per/bij/op gerecht. Drankjes (gebruikelijk) redelijk aan de prijs. Belangstelling tijdens eten naar tevredenheid goed verhoord. Verkregen 3 bakjes patat voor 6 personen zo leeg en aanvulling van 2 gevraagd. Jammer van wachttijd op deze en aparte verrekening op eindrekening (min puntje!).
Leendert K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Adri V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Dinsdag met vier personen gedineerd bij Crimpert salm. Het was een fantastische ervaring die ik graag wil delen!
Het was er behoorlijk druk en daardoor wat rumoerig zonder dat het storend werd. De drankjes werden snel opgenomen en daaruit bleek de betrokkenheid en deskundigheid van de bediening. Even daarna werd de menukaart overhandigd door de uitstekende en zeer vriendelijke en vakbekwame serveerster/gastvrouw waarbij ze ook de specialiteiten van de dag benoemde. De eigenaar serveerde de drankjes uit. Toen begon het moeilijkste moment van de avond namelijk een keuze maken uit het mooie aanbod aan voor- hoofd- en nagerechten. Voor mij is een aanrader de vega gegratineerde geitenkaas met walnoot en appel, een van mijn tafelgenoten smulde van de carpaccio en anderen namen een Crimpert salm voorgerecht een duo van zalm sashimi en gerookte zalm.
Ook de keuze van het hoofdgerecht was divers. Zo werd er genoten van heerlijke en zeer goed gebakken Hollandse biefstuk, genoort een ander van een meer dan uitstekende moot zalm a la Crimpert Salm en waren twee andere gevallen voor de gebakken sliptongen. Het was voor iedereen smullen geblazen! Nagerechten kiezen is ook niet zo makkelijk als er een heerlijke keuze is. Er werd gekozen voor Apfelstrudel, Crème brulée en een dame blanche. We beëindigden ons diner met een overheerlijke Illy-koffie.
Na afloop van ons diner hebben we tegen elkaar gezegd dat dit beslist een plek is om terug te komen. Vriendelijke, deskundige,m betrokken bediening, overheerlijke gerechten, een leuke inrichting in een prachtig pand en een zeer enthousiaste eigenaar die er voor elke gast een feest van wil maken. en dan ben ik nog bijna vergeten te doemen de perfecte parkeergelegenheid in het centrum van de stad Dordrecht vanwaaruit je binnen drie minuten in het restaurant staat.( Als je tenminste niet de tijd genomen hebt de fraaie gevel te bewonderen).
Die parkeergarage aan de Visstraat kost € 1,- per half uur.
J R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Gisteren met mijn gezin geluncht bij Crimpert Salm. De bediening was uitermate vriendelijk en het eten heerlijk. Na de lunch wilde wij nog een bittergarnituur bestellen. De serveerster moest dit even navragen en kwam terug met het nieuws dat dit nog wel even zou duren. Wat toch best raar is voor een klein hapje vonden wij. Het restaurant heeft een open keuken wat leuk is om te zien, maar we hoorden wel dat de kok zeer onvriendelijk was tegen de serveersters. Maar al met al zeker een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
We hebben hier met z'n vieren gegeten en vonden het erg gezellig. Ook een leuke bediening en het eten was erg lekker. Groetjes uit Bemmel, Nijmegen en Huissen en Wehl. En vooral die oudere mevrouw Moniek was ergh gezellig. ???? groetjes familie Ronner en familie Roelofs. We komen zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
John N.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Crimpert Salm, was voor ons de juiste locatie om tijdens de Kerstmarkt te kunnen vertoeven.
Het eten is voortreffelijk van smaak tegen de gewenste prijs kwaliteit.
De bediening en klantvriendelijkheid is zonder aanzien des persoon zeer aangenaam en prettig ervaren.
De eigenaar Marcel en zijn Team hebben de kennis van het verleden aangevuld met de wetenschap van het heden.
Dank voor de gezelligeavond en wij komen hier zeker terug.
John.
Levent B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Bij Crimpert Salm is het eten van hoge kwaliteit tegen een zeer goede prijs met lokale producten. De service van de bediening was top. Crimpert Salm zorgde voor een geslaagde avond. Een echte aanrader voor kleinere als grote groepen. Wij komen zeker weer terug.
Levent & Miranda
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Wat draagt attente bediening toch wezenlijk bij aan het oordeel over een maaltijd. 'Salm' aan gene zijde, stukje vlees aan deze zijde van de tafel. Mooi opgediend, goede ingrediënten, heel smakelijk. Aardig gesprek over de wijn. 'Wilt u de fles zien?' En dan, 'de hazelnootaartjes zijn helaas op. Wilt u misschien wat langer wachten, dan vraag ik mijn dochter om er een paar uit de diepvries te halen?' Ja, zo wil je bediend worden. Die eigenaar maakt het.
Marye F.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Gisteren met 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen) hier gegeten. Het eten was echt super, we hebben de gamba's, vissoep en carpaccio als voorgerecht genomen. Zeker de gamba's waren een echte aanrader! En alles stond lekker vlot op tafel.
Als hoofdgerechten zijn we voor de vegetarische lasagne, de slibtongetjes, de picanha en de saté gegaan. Alles was heerlijk, de kip van de saté botermals. De Picanha perfect gegaard en alles smaken waren top. Enige minpuntje was dat de groene asperges bij de picanha iets minder garing hadden gemogen.
Porties waren ook zeker groot genoeg!
Als dessert mochten de kinderen aan tafel nog lekker een ijsje versieren, genoten we van het kaasplankje. Die portie had wat mij betreft kleiner gemogen, want was het veel kaas. Natuurlijk heerlijk! Maar voor de helft hadden we het ook gedaan.
Al met al een super ervaring, zeker verbetert nu de nieuwe eigenaar erin zit. En we gaan zeker nog eens terug!
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Na volop slenteren bij Dordt in Stoom hier lekker op het terras genoten van een goede kop koffie begeleid door het bekende Dordtse hazelnoot-gebak.
Werd gevolgd door een heel lekkere Meibok van het vat.
Vriendelijke attente bediening.
Chantal P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Bij binnenkomst prettig ontvangst.
Toen kregen we het menu, en was het een tijdelijk menu i.v.m. een evenement dus de keuze was zeer beperkt.
Uiteindelijk viel het hoofdgerecht bij iedereen in de smaak. Hetzelfde was voor het nagerecht.
Eigenlijk was dit een vergeten restaurant voor ons, maar door deze avond.
Komen we zeker nog een keer terug om het volledige menu te bekijken!
Petra A.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Als voorgerecht hadden we diverse hapjes, zalmbonbons, carpaccio rolletjes, en lekker vers brood met diverse smeersel en lekkere olijven. Wij hadden de chateau briand, echt een aanradertje. Heerlijke saus en verse groenten erbij.
ceeskamps .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
We hebben met z'n tweeën bij crimpertsalm gegeten. Het is een oude pand met moderne gerechten Picanha met asperges is smaaksensatie.
Service was ook prima.
We komen zeker terug.
Guido74 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Lang geleden dat ik in Dordt was, in ieder geval om te lunchen. Wat een leuke tent is dit, que entourage en eten helemaal af! Persoonlijk (waar vind je dat nog??) en super lekker. Dank voor de gezellige middag!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op 2e kerstdag hier gegeten. Wij hebben beiden de carpaccio van gerookte hertenham gegeten en deze was perfect, juiste dikte en truffeldressing was goed. Als 2e gang een glas kervelsoep voor mijzelf en een glas wildbouillon voor mijn vrouw. Was lekker maar kwam iets te snel na de 1e gang. Als tussendoortje een spoom van champagne en sorbet ijs. Had iets kouder gemogen maar smaakte toch wel. Als hoofdgerecht had ik de hazenpeper met puree en en warme stoofpeer en mijn vrouw de krokant gebakken zalmfilet met groene asperges. Deze waren beide heerlijk. En als dessert een proeverij van chocolade, dit was helemaal top.
De bediening was zeer vriendelijk en vlot en de prijs/kwaliteit verhouding was prima in orde. Wat ons betreft zeker aan te bevelen.
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Zondag 20-12 heerlijk bij jullie gegeten,mijn man had een steak op een plankje en ik een overheerlijke cappacio salade.Het toetje met de chocolade was een topper!
Gezellige ongedwongen sfeer en ook het personeel was zeer gasrvrij.

Wij komen zeker nog eens terug als we in de buurt zijn.
Liekie71 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Vanmiddag geluncht met vriendin, zeer aangenaam verrast. Was gezellig druk, nieuwe eigenaar die ons gastvrij ontving. Mijn vriendin brood met kroket en ik broodje carpaccio. Niets op aan te merken. Vlotte bediening, opgeruimde frisse zaak. Ik kom hier zeker vaker terug!
HermanA .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Heerlijk gegeten! Vooraf gamba´s in knoflook, als hoofd een top diamanthaas, goed klaargemaakt en mooi geserveerd. Lekker kaasplankje na en dito koffie met 43 likeur .
Echt genieten! Zaak is recentelijk overgenomen door een zeer gepassioneerde en vriendelijke uitbater.
Echt een heerlijk avondje uit en hier kom ik gauw nog een keer terug!