Crepe Affaire Haarlem

Donderdag en Vrijdag 10:00 - 19:00
Zaterdag en Zondag 08:30 - 19:00

16-05-1968 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Genoten van een heerlijke high tea aan de rand van Haarlem centrum. Mooie en warme zaak, vriendelijk personeel. De thee die geserveerd werd was vers en heerlijk. Zelfs besteld via internet. De zoete en hartige hapjes waren warm, vers en veels te veel. Personeel kwam regelmatig vragen of alles naar wens was. Echt een aanrader.
Niels A.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Wat een super zaak. Alles klopt hier van het eten tot de inrichting. De crêpes worden vers gebakken en zijn erg goed qua smaak en vulling. Ook de koffie was uitermate goed. We zijn erg goed geholpen en komen daarom zeker nog (vaak) terug!!! Een echte aanrader.
Demi V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Vandaag heerlijk geluncht bij crêpe affaire. Weer is wat anders dan een standaard broodje en er is ontzettend veel keus, zowel zoet als hartig. En zowel de zoete als hartige smaken erg goed, ruim gevulde crêpes en heerlijk van smaak. Je zit ook heel gezellig, een knusse inrichting en toch modern. We zijn vriendelijk geholpen en gingen tevreden naar buiten. Al met al een geslaagde lunch en zeker een aanrader!
Zusje73 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Mooie zaak prachtige inrichting! Vriendelijk personeel die me goed hebben geholpen met m'n keuze. Opbaarde een Old Amsterdam gegeten top!! Koffie ook heerlijk en fijn dat ze ook soya hebben voor in de koffie. Kom zeker terug!
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Wat een leuke tent. Ben normaal niet zo'n pannenkoeken of crêpe eter maar dat is nu veranderd. De crêpe met zalm is een aanrader en mijn tafelgenote had een Mexcican checken. Helemaal goed. En niet te duur. Mooie zaak en leuke mensen. Komen we graag nog eens!
Melissa B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij Crêpe Affaire in Haarlem. Tussen het shoppen door samen met mijn vriend gelunched. Bediening was erg vriendelijk, de koffie en crêpe was top en de zaak ziet er ook super leuk uit. Wij gaan zeker terugkomen! Complimenten.

Marc0791 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Kan me totaal niet vinden in de slechte recensie's hieronder.
Ben hier nu al meerdere keren geweest, de sfeer en de ambiance zijn dik in orde.
De crepes zijn heerlijk en worden door een speciale crepemachine ieder uur vers gebakken,
( vertelde de eigenaar )
Mijn favoriet de apple goat cheese !!!
Het is duidelijk de crêpe affaire zich de negatieve recensie's heeft aangetrokken.
Erg vriendelijk personeel al zou een man achter de bakplaten ook niet misstaan :)

Dan C.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Vandaag gingen wij voor het eerst een Crepe proberen bij Crepeaffair Haarlem. Een hip ingerichte eetgelegenheid nabij het treinstation. De bediening bestond uit een stuk of 4 meiden van rond de 18. Naaste deze 'eerste eetervaring' was de reactie van de serveerster op onze bestelling ook een unicum. De 'veggie Crepe' en de diverse salades van de kaart waren niet te bestellen. Bij navraag bleek de reden niet dat de ingredienten niet voorradig waren maar, zo meldde de serveester ons: "het te ingewikkeld was om deze producten te maken".
MajellaM .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Vandaag voor de tweede keer naar Crepe Affaire geweest. De eerste keer waren de crêpes lekker maar kwamen lang na elkaar. Ook was de bediening matig en kwam onze drankbestelling niet goed door. Maar aangezien de crêpes wel lekker waren vandaag dus in de herkansing. Maar wat een teleurstelling. Veel te lang wachten, slechte bediening, bestelling maar half doorgekomen, verdrietig kind zonder crêpe, geen goede oplossing, slechte organisatie, slechte communicatie. NOOIT MEER!
Nathanael H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Een heel leuk en sfeervol interieur van deze tijd en mooi locatie in stad Haarlem. Concept super! Maar helaas waren de Crêpes lauw en leek wel opgewarmd te zijn. Ik ben een crêpe liefhebber en dat bracht mij tot teleurstelling. Want het gaat om de Crêpes en dat kwam niet tot uiting. Ik hoop dat daar meer aandacht op gevestigd wordt.
Irchell W.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Vandaag hier met mijn vriend een crêpe gegeten. We zijn begonnen met de all day breakfast, echt een aanrader! Daarna raadde de vriendelijke serveerster (Angel) ons hun nieuwe crêpe stroopwafel aan. Daar komen we zeker voor terug! De koffie was trouwens ook erg lekker.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Vandaag voor de tweede keer ontbeten bij Crêpe Affaire. Goede koffie, groot glas verse jus d'orange, flinke bak yoghurt met vers fruit en een heerlijke crêpe naar keuze. Bediening vlot en vriendelijk. De appel/kaneel crêpe was deze keer beter gevuld en smaakte verrukkelijk. Echt een aanrader. Fruit was van top kwaliteit. Tip: betere mogelijkheid om buiten te zitten. Een aanwinst voor de Kruisstraat!
Sandy B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Samen met 2 vrienden heb ik hier ontbeten. Leuke uitstraling, vlotte bediening, keurige portionering en prima kwaliteit. Enige minpuntje dat ik mijn (heerlijke) Crepe al op had toen de 2 crepes van mijn tafelgenoten arriveerden. Voor ontbijt zeker een aanrader!
EssieV .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Vandaag met man en kind eens Crepe Affaire geprobeerd. Zaak ziet er leuk uit, maar helaas vielen de crepes erg tegen. De crepes leken niet vers gebakken. Later ontdekte ik dat ze afgebakken worden en dus niet in zijn geheel vers gemaakt worden. Een goede crepe is dun beslag op een gloeiend hete ronde crepe pan en dan met een speciale spatel ronddraaien. De buitenkant hoort licht krokant te zijn, de vulling behoorlijk aanwezig en op de plaat te worden gevouwen en dan nogmaals aan beide kanten te worden afgebakken. Dun, heet en krokant dus. Niet zoals ik ze nu kreeg: slap, lauw, droog en smakeloos. Op de versie met kaas en bacon, was zelfs met een loep geen kaas te ontdekken en op de boter suiker versie geen spoortje boter. Het was droog en ik kreeg het zonder smoothie (wel lekker) bijna niet weg. We hebben expres na de hartige nog een zoete besteld in de hoop dat deze beter was. Maar ik werd er niet warm of koud van. Heel jammer, gemiste kans.
Janine B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Met Socialdeal een crêpe wezen eten samen met mijn vriend, de mozzarella en de zalm variant. Op beide crêpes was heel weinig beleg te vinden, beetje saai dus, en ze kwamen een half uur na elkaar, niet heel gezellig. We kregen voor het wachten een extra drankje aangeboden, dat was heel netjes! Daarom alsnog een 8 voor service, we werden niet vergeten. De smoothies zijn wel aan te raden, erg lekker.
Vincent D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Vanmiddag wezen eten bij de crêpe affair in Haarlem. Super leuke plek en een aanwinst voor haarlem. De crêpes waren ronduit heerlijk!! En royaal belegd. Zelf had ik de Mexican chicken, m'n vriendin de merry berry. We hebben echt genoten!! Alleen de acoustiek was minder en zeker een verbeterpunt waard.. De serveerster vertelde ons dat ze daarmee bezig zijn. Wel even (ongeveer 15 minuten) op onze crêpes moeten wachten, maar het was ook erg druk. Vriendelijk personeel en zeker een aanrader!
Kimberley D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Crêpe affaire maar eens geprobeerd, recent in Haarlem gekomen, en het pand ziet er gelikt uit.
Aardig begroet door de serveerster die haar benen uit haar lijf loopt want het is druk.
(Hierdoor?) Kwam de crepe lauw, bijna koud, op tafel. En, zoals eerdere personen hier ook al opmerkten, de crêpe was taai. Er is helaas niets smeuïg aan de crêpe. Misschien is het de bedoeling dat je een goed belegde crêpe neemt met geitenkaas, nutella of veel ijs zodat de crêpe wat vocht kan opnemen.
Ik kan het concept zeker waarderen maar ben helaas teleurgesteld. Ik lees hieronder dat de receptuur iets is aangepast, hoop ontzettend dat het ten goede van de smaak komt!
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Crêpe affaire is nieuw in Haarlem en moet natuurlijk geprobeerd worden!
We namen de crêpe met appel en kaneel.
Het was erg druk, we zagen onze crêpes al een tijdje op het blad staan zonder dat de bediening dit door had, waren dus helaas lauw bij uitserveren.
Helaas vond ik de crêpe erg tegenvallen. Hij is heel erg droog, wel heel dun, maar zonder beleg smakeloos.
Het smaakt, zoals iemand anders ook al schreef, niet vers. Terwijl je ziet dat ze wel vers gebakken worden.
De bediening is aardig en doet z'n best. Smoothie was ook prima.
Leuke entourage.
Als tip misschien toch zoals we in Nederland doen: stroop en suiker op tafel naar smaak. Met stroop valt de droogheid van de crêpe vast minder op.
Toch over een paar weken nogmaals proberen, want vind het concept erg leuk!
Tante_A .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Een leuk concept. En blijkbaar denken meer mensen zo, want het zat bijna helemaal vol rond lunchtijd. Misschien was de bediening daarom niet zo attent, al leek een smartphone meer aandacht te krijgen. Met als dieptepunt dat er geen wisselgeld kwam, zelfs niet toen de borden na een kwartier wel werden afgeruimd. Dan maar al mijn kleingeld op het schoteltje en nauwelijks fooi. Aanrader: smoothie van biet, framboos en banaan.
Hoi Tanta_A, Bedankt voor je recensie! Het was gister inderdaad een beetje druk! Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het wisseldgeld er daarom bij in is geschoten. Excuses daarvoor!
En het lijkt inderdaad alsof de bediening meer aandacht heeft voor hun telefoon, maar dat zijn onze handy's. Wij nemen de bestellingen op via iphone's. Erg verwarrend voor veel gasten!
Wij hopen dat je toch nog een keer terug komt voor een lekkere crepe :)
Crepes make you happy!
Rik B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
De eerste week dat crepe affaire open was zijn we al geweest. Top dat ze zowel hartige als zoete crepes hebben, voor iemand als ik die niet altijd zin heeft in zoet. Aanrader: de crepe met geitenkaas! Heerlijk. Vrolijke bediening die ons al gelijk met een lach verwelkomt. Sfeer is gezellig en decor draagt daar aan bij. Ons zie je hier zeker vaker verschijnen!