Courzand

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag Gesloten

Proevertjea .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Ik koos voor een gerecht van het bord (buiten de kaart om) steak . Perfect gebakken biefstuk met knapperige boontjes omwikkeld met spek. Heerlijk. Bediening erg vriendelijk en attent. Een ontspannen sfeer. Kortom - een aanrader.
George V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
De ober weet precies wie welk drankje heeft besteld heeft. Wij hebben met een gezelschap heerlijk gegeten. De kaart is voldoende uitgebreid en voorzien van niet alledaagse gerechten. Er wordt met zorg gekookt. Presentatie van de gerechten heel goed. Humorvolle en lachende bediening, bereid om weerwoord te geven. De ober weet precies wie welk drankje heeft besteld heeft. Voor Heijplaat een fantastisch adres, een omweg waard!
Ankeba .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Oud bruin cafe, leuke sfeer, vlotte bediening. We hadden buiten een grote barbecue, met heel veel soorten vlees en vis, zelfs vegetarische hapjes, div. kleine broodjes met sausjes enz. Veel vruchten en grote kannen sangria. Tussendoor werden div. drankjes aangeboden en een ijsje. De muziekale begeleiding van troubadour Eduard Hagenstein maakte de avond tot een echt feest. Helaas doen ze dit maar een enkele keer per jaar. Alleen zielig dat de papagaai in een kooi moet zitten zijn leven lang. Eten en sfeer was een aanrader.
Conny D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Gegeten met een grote groep die van te voren was aangemeld. Om 17.45 uur aan tafel, besteld uit een beperkt (prima) keuzemenu. Vervolgens werd het wachten, wachten... ook tussen de gangen in. Uiteindelijk om 20.45 uur klaar met eten. Zelf maar niet meer op de koffie gewacht. Er werd wel goed omgegaan met een paar mensen met speciale wensen, maar door de extreme wachttijd waardeer ik de service laag. Het voorgerecht (zalmwaaier met garnalen) was prima. Pepersteak redelijk - dreef in de saus, maar niet onsmakelijk. Bijgerechten beetje karig. Je kon zonder problemen bijbestellen, maar toen hadden de meeste mensen het eten al op. Grand Dessert zag er leuk uit, maar was niet bijzonder. Vlakke smaken, allemaal een beetje hetzelfde. Het bakje vers fruit dat er bij zat was heerlijk.
R-Muck .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Eerlijk is eerlijk, het eten was een stuk beter dan vorige keer. Het menu was aangepast naar het seizoen en smaakte ons aardig. Echter het blijft achter in de lijn van verwachting mbt service en een tafel in een tochtige hoek, we zitten toch niet in een schuur?
Roland B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2014
Blijft een apart restaurant. Overblijfsel van bijna vervlogen tijden: Heijplaat. Waar ooit machtige schepen en onderzeeërs uit de dokken rolden en massa's arbeiders dagelijks van en naar de RDM trokken staan nu alleen nog de kleine huisjes en dit restaurant. Een bar waar altijd wel verhalen van de haven verteld worden en de papegaai die zich tegenwoordig wat rustiger houdt dan vroeger. De kaart is simpel maar de gerechten keurig. Ik neem meestal de pepersteak en die is al die keren nog nooit tegengevallen. Je proeft stevig de peper en zo hoort het ook. Toetjes houden niet over maar de koffie is nog steeds goed. Bediening tikje nonchalant maar in een havenkroeg als deze hoort dat niet te storen. Gewoon een lekkere havenbistro waar het eigenlijk nooit tegenvalt. Deze keer waren we met een groep van 20 wegens mijn zakelijke overplaatsing maar ook met twee of vier is het een leuke tent.
Noppie .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Gaan hier 2-3 keer per jaar eten. Lekkere Rotterdamse sfeer. Of je vlees of vis neemt maakt niet uit. het is ged en in overeenstemming met wat je betaald.
R-Muck .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Ja, was ooit een hotspot, de service is gewoon slecht, wij hadden de diverse soorten vis, vraag mij nog af welke soorten, maw geen uitleg ed. Tevens had een van ons ook biefstuk, die naar watermeleon smaakte, erg vreemd allemaal. Geen aanrader.
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Mijn lieve mams heeft jaren op de Heijplaat gewerkt. Afgelopen vrijdag was haar afscheidsfeest, joepie met pensioen. Na het afscheid op de zaak zijn we neergestreken in Courzand. We werden hartelijk ontvangen door de gastheer achter de bar. We melden dat we gereserveerd hebben voor diner. Prima, wilt u direct aan tafel of eerst even iets drinken aan de bar. Een onverwachte vraag, nou gezellig aan de bar dan maar. Het is een echte bruine kroeg, letterlijk bruin. Bruine meubels, bruine wanden en een bruin bootje aan het plafond. Overal hangen foto's aan de muren, aan het plafond hangen helmen en reddingsboeien en door het hele restaurant staan maquettes van schepen. Achterin zit een papegaai en staat een aquarium. Je moet van de inrichting houden, maar wij vinden het perfect bij een haven café/restaurant passen.
Na ons drankje geven we aan plaats te willen nemen en de gastheer laat ons onze tafel, bij het aquarium zien. We nemen plaats en krijgen direct de kaart en een mandje brood met kruidenboter, het brood is nog warm.
We zien in het midden van het restaurant een grote groep eters zitten die net bestellen. Oej, dat wordt wachten denken we. Ach we hebben nog geen enorme honger en de wijn (ze hebben verschillende soorten) smaakt prima. We bestellen alleen een hoofdgerecht en zien na niet al te lange tijd het voorgerecht bij de grote groep geserveerd worden. Niet lang daarna wordt ons hoofdgerecht geserveerd, het wachten viel dus enorm mee!! Ook bij de grote groep volgt het hoofdgerecht snel, top in de keuken dus.
De smaak van alle gerechten is goed. We hebben witvis die lekker pittig gekruid is, ook het kipstoofpannetje Courzand is lekker pittig en de pepersteak heeft een prachtige krokante peper laag. We krijgen er friet, sla en groenten bij, in schaaltjes op tafel. Daar wordt bij vermeld dat het naar behoefte aangevuld wordt. Maar na één portie zijn wij meer dan voldaan.
Courzand is een echt havenrestaurant, het eten is geen haute cuisine, maar gewoon lekker en goed!! De prijzen zijn prima in verhouding. Wij gaan zeker nog eens terug.
Lekkereten8 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
wat een leuke en gezellig restaurant heb er heerlijk gegeten voor gerookte zalm met hollandse garnalen hoofd een zeetong heerlijk erg gezellig goede bediening
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Heerlijk gegeten en de service was top!. Het eten was heerlijk en mooi geserveerd. Daarnaast vond ik de papagaai ook erg leuk!. Het is het waard om hier een avondje te gaan eten!

Courzand, Bedankt !
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
60 euro, vissoep, tarte flambee en gegrilde visschotel, 2 wijn en 2 koffie, prijs/kwaliteit 6.5.
Vissoep, aardig gevuld, maar de garnaal zonder smaak (6.1) , Tarte flambee (kaas, ui en spekjes, aardig , 6) , gegrilde visschotel, smakeloze vis (zalm zonder smaak, wit vis zonder smaak, garnalen zonder smaak, bleh... 5). Koffie, zeker niet de beste bak koffie van Nederland, idem de cappuchino. (beide klein 7-entje waard). Witte wijn, redelijk (7), rode italiaanse wijn, doorsnee zonder karakter (6.5). Bediening : normaal (7), Toilet: zoals bij een bruin cafe /bistro (7). Interieur: best leuk , vol scheepsrelekwieen (8). Ik wou het eens meemaken, wordt m.i. overschat in de media helaas.

P K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2013
Courzand op Heijplaat is een 'must' voor elke oude Rotterdammer. Prachtige sfeer en inrichting. Veel Rotterdamse memorabilia. De eigenaar vertelt een mooi verhaal en een zaak met een aquarium en een papegaai die in goede conditie zijn, kan niet slecht zijn. Alleen ook hier die keuken. Lunch, een loempia die teveel vet heeft geabsorbeerd en hier en daar ook donkerbruin is gebakken. Een hamburger van onbestemd beige vlees en een grof garnituur. En als uitsmijter een dienster die vraagt of je koffie wil terwijl de glazen nog vol voor je staan. Jammer. Volgende keer alleen een drankje en bitterballen.
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2012
Leuk en lekker gegeten in een zeer sfeervol café / restaurant op Heijplaat middenin de Rotterdamse havens. Zeer vriendelijke en gastvrije bediening, erg leuke kaart met veel visgerechten en een leuk interieur dat klopt met zijn omgeving. Eten doe je er goed, porties zijn ruim en de smaken in balans. Nee het is geen driesterren, maar dat weet je als je er gaat eten, het is gewoon goed.