Cottontree mer by Gert-Jan

Zeekant 60 2586 AD Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Cottontree mer by Gert-Jan

De smaak van de zee door Gert-Jan

Bekroond en bejubeld is dit restaurant van chef Gert Jan. Op de kaart staan de vissen die je in de zee kunt zien zwemmen. Het prachtige panorama mesdag zorgt voor extra dimensie als je de subtiele creaties voorgeschoteld krijgt. Dankzij een samenwerking met het Louwman museum kun je een luncharrangement en museumbezoek combineren!

Glas champagne

roel P.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
MrsPussygolightly .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
De kleine gerechtjes -de porties zijn zeer bescheiden en kunnen naar believen gecombineerd worden uit twee prijsniveaus en in zelf gekozen aantal (maar waarom gaat het op deze manier??) -zijn buitengewoon verfijnd en absolute smaakbelevenissen. De ambiance, een ronde glazen ''serre'' met uitzicht op een verhoogde straat boven de boulevard, waar je wel van de zonsondergang maar helaas niet van de zee kunt genieten door de hoge scheidsmuur, is sober, licht, modern en tamelijk ongezellig. Het was er nogal lawaaierig. De bediening gaf uitleg over ingrediënten en wijnkeuze maar liep niet over van vriendelijkheid.
Toiletten waren verzorgd en van alles voorzien maar nergens is iets ''oogstrelends'' of bijzonders te bewonderen. Een no-nonsense, onpersoonlijk restaurant met zeker sterrenklasse !
MrsPussygolightly .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Smaaksensatie perfect!!! (ook de zoetigheid en patisserie verrukkelijk!) maar helaas zeer kleine porties (geen groente/geen aardappelen etc.) zodat het royaal bijgeleverde brood geen overbodige luxe is...toen bleek dat wij matige drinkers waren werd de interesse van de bediening al in de kiem gesmoord. Hoewel het restaurant zeer goed eten biedt laat het op mij geen verpletterende=geen indruk achter, mede door de sobere inrichting en ongezellige locatie. De toevallige vuurwerkshow buiten deed veel goed aan de wat kille atmosfeer.
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
De gerechten waren juweeltjes, om te zien en te proeven.
De wijnen prima!
De bediening wist goed te vertellen over wat er werd geserveerd. Was naar ons gevoel in eerste instantie wat wel wat stug over, dit werd later gelukkig beter.
Mooi uitzicht op de zonsondergang ;-)
Eugene W.H. D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Fijn restaurant, hele goede sfeer, uitstekende bediening, zeer goede chef, altijd een plezier om aan tafel te gaan,
wel jammer dat er geen gedekte tafels meer zijn
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Ook hier kleine hapjes voor diner. 3 gangetjes brengt je op gemiddeld €60,- + €30,- wijn. Heerlijke vis, heerlijke wijn, jammer dat groente ontbreekt en je je moet verzadigen met de enige aanwezige vorm van koolhydraten, nl brood.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
We kwamen bij het restaurant om te lunchen. Ik had de mogelijkheid om om 14.00 of 14.30 te reserveren. We kozen voor 14.00. Arriveerde om 14.15 . Het restaurant was redelijk bezet maar wij konden niet meer lunchen. Als we er om 14.00 waren geweest wel maar een kwartier later niet meer. . Vreemd als je wel een tafel kunt reserveren om 14.30. Wat mij stoorde was dat er totaal geen moeite werd gedaan om een oplossing aan te bieden. Het restaurant zat nog dermate gevuld dat er best een mogelijkheid was geweest om nog iets aan te bieden . Zeer klant onvriendelijk en zeker iets om nooit meer een reservering te maken.
Emiel A.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De eerste twee gangen vond ik beduidend beter/eleganter dan laatste twee gangen vh vier gangen menu met wijn arrangement.
Tamara S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Een zeer goed restaurant - zeer verfijnd - zeker aan te raden - vriendelijke chef
Voor iedereen die van een verfijnde keuken houdt
Alfredo1 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Prima gegeten bij Cottontree Mer, 6 gangen, waarvan alleen de vierde gang wat tegenviel, een wat vlakke smaak., de overige gerechten waren heerlijk. Nagerecht hadden wij al eens eerder gehad...
Bediening uitstekend, attent en op de juiste momenten op een losse wijze.
mike M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
De absolute top! Geweldig gegeten! Gert - Jan je was weergaloos en lekkere spontane bediening van een leuke dame. Aanrader!
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijk gegeten met bijpassende heerlijke wijnen. En daarnaast een top uitzicht op zee met ondergaande zon. Een echte aanrader!
Gunti V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Zeer lekker eten, super sfeer, mooie setting, fantastische service! We hadden een gezellige avond, met mooie herinneringen! Wij komen terug!
R. M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
De mooie ambiance en de onbetwistbare kwaliteiten van de chef-kok ten spijt is ons diner weer een teleurstelling: ongeïnteresseerde bedieningen en veel te kleine porties van het vier gangen verrassingsmenu. Het doet ons terugverlangen naar betere tijden met vorige eigenaar Edwin van der Goor. De michelinster is hier terecht teruggehaald. We proberen het nu niet meer. We zullen het prachtige uitzicht op de zee missen. We wachten op een volgende eigenaar met meer kwaliteitsbesef over alle linies, want dit kan niet lang goed gaan.
Pascale D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Als je van vis houdt, is dit een plek om langs te gaan. Toevallig houd ik erg van paling en rode poon, dus ik had een goede avond!
Theodorus K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Even wennen aan het feit dat alle porties de grootte hebben van tussengerechten. De kwaliteit is uitstekend. Goed te merken dat het een voormalig sterrestaurant is. Een aanrader!
g.degraan D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
het uitzicht was Panorama Mesdag achtig. Mooi licht, mooie ver gezichten. We hebben een 6 gangenmenu + wijnarrangement genomen. De visgerichten waren prachtig opgemaakt en waren tongstrelend. De geselecteerde wijnen (rondje Frankrijk) waren diep en complex van smaak. De bediening was heel prettig en vakbekwaam!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Kwamen voor het "bijvangst" gerecht zoals werd beschreven in het weekblad Den Haag Centraal van begin april.
Allervriendelijkste ontvangst.
Prachtig uitzicht, richting de havenhoofden.
De chef kwam zelf opdienen en gaf een goede uitleg.
Het gerecht was een gebonden soep met rode poon, als ik ik goed verstaan heb filet van hondshaai met verschillende (niet vergeten) groenten. Begeleid door mooie witte huiswijn.
Vervolgens staat er genoeg op de niet al te grote kaart om van te genieten.
Wij kozen beide voor schartong met fijne crumble van chorizo, wederom top.
Bij de koffie werden de zoetigheden opgediend door de jonge enthousiaste patissier.
Hierbij kunnen genieten van de ondergaande zon.
Kortom top gegeten met uitstekende service.
Komen zeker terug.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Op een mooie lentedag heb ik met een vriend heerlijk gelunchd met uitzicht op zee. Ondanks dat wij de enige gasten waren, waren de aandacht en gerechten bovenal uitmuntend. Goed wijnadvies en een parkeerservice die op deze plek in Scheveningen zeer welkom was. Een prachtig staaltje gastvrijheid.
jos P.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
het was een lekkere en aangename avond. Een fijne service met fijn personeel. Er was niets tekort en de wachttijd tussen de gerechten was optimaal. Dus bij deze een groot compliment aan de chef en zeker ook aan zijn team.