Over het restaurant Cottontree City by Dimitri

Niks is te gek

Strijk neer bij deze gezellige Haagse stadsbistro, waar voortreffelijke gerechten tegen een betaalbare prijs op de kaart staan. Er wordt hier geen onderscheid gemaakt tussen voor-, tussen- en hoofdgerecht. Alles is te bestellen! De kok werkt vooral met streek- en seizoensgebonden producten en tovert deze om tot fantastische creaties. Bestel hier een goed glas wijn naast en jij zit gebakken!

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gegeten!
Marietta V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
N.a.v. een recensie besloten we onmiddellijk dezelfde avond te gaan eten bij de voormalige Bistroquet. Het was een geweldige ervaring vanaf binnenkomst tot vertrek. We zaten beiden op een rode bank, aangenaam.
We startten met een glas cava, erbij werd een mooi hapje geserveerd. We kozen de bisque en de gamba uit de 12,50 selectie. Mijn man vond de bisque iets te zout, ik had die ervaring niet. Het gambagerecht was prachtig en zeer smakelijk. Bovenop de gamba's lag een grote gevulde ravioli met gamba, ernaast wat groente. Verrukkellijk in één woord. De kok heeft erg orginele ideeën en weet een gerecht mooi op te maken. Ons 2e gerecht kozen we uit de 20euro selectie, de reebout en de eendenleverterrine. Mijn man was opgetogen over de reebout, mals en prachtig gegaard. Mijn eendenlever was een ruime portie, erg smakelijk. Opgemaakt met mooie ingrediënten.
Wat zo sympathiek is aan deze zaak is dat men zonder kosten een ruim mandje heerlijk warm stokbrood klaar zet tesamen met boter en creamcheese, huisgemaakt.
Martijn N.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Met z'n vieren gegeten bij Cottontree City. Gekozen voor 6 gangen menu. Mooie gerechtjes. Niet te groot zodat je ook van gang 6 nog kunt genieten. Nieuwe huisaperitief is een aanrader. Bij de gerechtjes gekozen voor een bijpassend en prima wijnarrangement. Prima ontvangst. Bediening nogal tegenvallend. De dame die ons ontving en het aperitief bracht, deed het nog prima. Daarna werden we wisselend bediend door een dame en een heer die nogal ongeïnteresseerd de gerechten op tafel zetten. Soms zonder een woord te zeggen. Het betrof een verrassingsmenu en dan is het toch wel fijn als je weet wat je eet. Wijnen kwamen vaak te laat bij de gerechten. Toelichting van het niveau 'dit is een sauvignon blanc'. Bij de laatste gang werd de wijn helemaal vergeten. Aandacht proberen te trekken maar we werden helaas niet opgemerkt. Overigens werd ons wel koffie/thee aangeboden toen men erachter kwam een foutje te hebben gemaakt. Goede wil is er dus wel maar uitvoering laat te wensen over.
Kortom: lekker gegeten, mooie gerechtjes maar bediening nog niet op bijpassend niveau.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Het eten was heerlijk met mooi opgemaakte gerechten, die prima op smaak waren. Over de bediening waren we niet te spreken. De twee aanwezige dames waren nogal ongeïnteresseerd. Hoewel we zonder drankje zaten en het niet druk was, was het lastig de aandacht van de dames te krijgen. De gerechten werden dan ook opgediend voordat we de bijbehorende wijn hadden. Zelfs nadat we ze hierop geattendeerd hadden voor de opvolgende gangen, werd de crepe suzette wederom opgediend voordat de wijn was ingeschonken. Voor het geld wat je hier betaalt mag je echt een betere bediening verwachten. Wij komen hier niet meer terug.
Jaap-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Heerlijk gegeten...met origineel concept (je eet verschillende tussengerechten). Ontspannen bediening. En goede wijnadviezen
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Lekker restaurant. We hadden een fijne plek. de gerechtjes waren heerlijk. Echter de bediening leek wat slaperig. Er werden zaken vergeten, geen wijn aangeboden, jassen door elkaar gehaald. Hierdoor kwam het wat rommelig over.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Wij hebben een leuke en gezellig avond gehad en heerlijk gegeten, bediening is top en leuk dat wij na jaren weer eens ouderwets Crêpe Suzette hebben gegeten als dessert. Echt een aanrader voor avond uit en lekker eten.
Melissa B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten, lekkere wijnen. Fijne service! 4 gangen menu gehad, erg lekker. Ronde tafel achterin de zaak. Gemiddelde leeftijd wel iets hoger.
André V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een originele kaart met gerechten die op sterrenniveau worden geserveerd in een moderne entourage met een knipoog naar de Koninklijke Schouwburg om de hoek. Jammer dat de bediening niet mee kan met dit niveau. Weliswaar goed bedoelend ontbreekt het aan overzicht en wordt nogal wat vergeten, wat de omzet niet ten goede komt. Geen zaak voor hongerige boeren, burgers en buitenlui: de porties zijn klein.
helma W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
donderdag 24 nov. heerlijk gegeten, voordat we naar theater gingen. De bediening was vriendelijk en vlot.
De gerechten waren van buitengewone kwaliteit en leuk opgediend. En een mooie a la carte-kaart. Ook de wijnen waren erg lekker.
We komen zeker terug!!!
Ton L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Prima zes gangen menu met kleine gerechten. We konden aangeven dat we geen vlees wilden. Dat was geen probleem. De kwaliteit was van hoog niveau met verrassende en afwisselende gerechten en smaken. We hadden het idee dat de bediening het in het begin van de avond wat te druk had.
Richard K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We hebben hier gegeten met onze twee kinderen (12 en 9) en het was helemaal geweldig! Het viergangen menu bestaat uit mooie gerechten. Er waren wat dieetwensen en die werden geweldig opgelost. Bediening is professioneel, vriendelijk en behulpzaam. Echt een aanrader
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Het was een prima avond. De bediening is niet erg pro-actief. Maar dat kan komen omdat wij hadden gevraagd om vooral niet gestoord te worden ;-)
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Gastheer had geen passende wijn bij kreeftenbisque, volgens hem was deze er ook niet? Verder waren de gerechtjes prima, meer als dat ook zeker niet. Geen aanrader.
Manon H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Gisteravond super gegeten met twee vriendinnen in dit restaurant. Mooie gerechten, waaronder octopus, coquille, steak Tartare en eendenlever. Heerlijke wijnen en vriendelijke, professionele bediening. De akoestiek kan beter. Zeer zeker een aanrader!
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Dit restaurant is een aangename verrassing. Wij waren er voor een lunch en genoten van zeer verfijnde gerechtjes! Op dit moment door de aanleg van een nieuwe parkeergarage bij het Tournooiveld een beetje lastig bereikbaar, maar het straatje om loonde zeker de moeite. Er zijn in het centrum van Den Haag maar weinig restaurants die enigszins in de buurt komen van het (hoge) niveau waarop hier wordt gekookt. En de huiswijn (een pinot grigio) die wij daarbij dronken was eveneens van uitstekende kwaliteit. Daarbij is de verhouding tussen prijs en kwaliteit meer dan prettig. De koffie en pot verse muntthee aan het einde werden vergezeld van heerlijke friandises, waaronder zalige zelfgemaakte madeleines. Het interieur is smaakvol en licht.
Laurens M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Fijn rustig restaurant met een leuke menukaart. Porties moeten zeker voor een 2-gangen lunch luchtig en klein zijn, dat was het geval. Het is natuurlijk niet goedkoop, maar dat is lekker eten nooit.
Jose J.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Vrijdagavond in een gezellig volle zaak erg lekker gegeten bij Cottontree City. Het eerste gerecht, net even aagezette tonijn, was smakelijk maar niet heel bijzonder. De overheerlijke mooi gegaarde kalftong was dat wel. Sowieso een gerecht dat niet vaak geserveerd wordt en deze was perfect bereid. Ook de wilde eendeborst in krachtige wildsaus was uitstekend. De (vrij prijzige) Chateauneuf die we bestelden was alleen in magnumformaat voorhanden. Niettemin kregen we hem voor de prijs van een gewone fles geserveerd, waarbij het aan ons zelf werd overgelaten om te bepalen wanneer de helft van deze 1,5 liter fles bereikt was. Erg gastvrij!
Voor degenen die niet al te uitbundig willen doen met de wijn, bevat de wijnkaart trouwens ook genoeg aantrekkelijke mogelijkheden. Jammer overigens dat de wijnkaart niet op de site staat.
. P.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Verrassingsmenu vol lekkere verrassingen. Het lekkerste: kalfstong met bundelzwammetjes en uienbouillon. Hartelijk en easygoing personeel, goed initiatief bij wijnadvies. Zeer tevreden!
Etty V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Uitstekend gegeten en goed ontvangen. De gerechten waren tongstrelend en de combinaties op het bord soms verrassend goed. Een leuke formule met signatuur gerechten en een selectie van gerechten die als tussengerechten worden geserveerd. Gelukkig wisten we dat een klassieker als dessert mogelijk was: Crêpes Suzettes! Een perfect bereide espresso macchiato maakte het voor mij af, alleen jammer dat de kleine madeleine wat verbrand was. De inrichting deed ons nog erg aan Le Bistroquet denken en de bon die na het betalen geprint werd droeg ook nog die naam; dat moet nog even aangepast worden. Klein detail: we vinden het altijd fijn om met echt zilver te eten en dan is het ook leuk om te zien dat er op z'n Frans gedekt wordt!