COTIGNAC

- Ontbijt 17:00 - 11:00
- Wijnbar 17:00 - 23:00

Wilma D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
We hebben met twee samen gegeten. Zeer vriendelijke bediening, ruime keuze aan wijnen, ook per glas. Frans. Zelfgemaakte eenderillette met cornichons, lekker warm knapperig brood. Steak tartare, bavette. Fijne sfeer, intiem en lekker buurtrestaurant. Kwaliteit staat hoog in het vaandel. Oh ja, zei ik al dat we zo super bediend werden.
Meike S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Goed restaurantje om zomaar even wat te eten. We hadden een heerlijke borrelplank met kaas en vlees en daarna wat oesters die prima waren maar niet zo goed geopend. Deed niet af aan de smaak. Als hoofdgerecht de kaasfondue, die was echt super. Ieder een eigen pannetje met lekkere aardappels en groenten. Niet hoogstaand culinair, maar wel heel lekker. Dessert van apple crumble was om je vingers bij op te eten! Bediening was zeer vriendelijk, niet heel oplettend en daardoor duurde het soms wat lang. Maakte voor ons niet uit, wij hadden geen haast. Het restaurant heeft een wat oudere uitstraling en kan hier en daar wel wat opgefrist worden, ik zat aan de raamkant en door het enkele glas was dat echt wat fris. Kort samengevat; voor even een hapje eten zit je hier helemaal goed, voor een luxe diner moet je ergens anders heen gaan. Lekker laagdrempelig en prima eten.
Titia V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Cotignac is knus en klein. De menukaart is op borden aan de muur geschreven en wisselt regelmatig. Een vorige keer aten we een heerlijke kaasfondue, die was helaas van de kaart verdwenen. Toen we daar een opmerking over maakten werd ons meteen aangeboden om dit alsnog te maken (het kon omdat het niet druk was in het restaurant) een aangekondigd half uur later genoten we alsnog van de kaasfondue met diverse groenten en lekker brood.
De sfeer is gezellig, ongedwongen, alsof je bij de gastvouw op visite bent.
Petravz .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Afgelopen woensdag voor het eerst bij Cotignac met z'n 3tjes gegeten; een groot succes!!
Heel gezellig, intiem restaurant met super bediening en heerlijke gerechten met pure ingrediënten.
De viskroketjes, de steak tartare, de bavette en de toetjes (pains perdus en creme brulée), alles even lekker. Geserveerd met een puntzak frites en prima groente, of salade.
De prijs is ook nog redelijk; wij komen zeker terug!!!!!
BarAms .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij Cotignac. Wat een gezellig en knus restaurantje met lieve bediening! We hadden vooraf de viskroketjes en die waren heerlijk bereid met een frisse salade. Geen zware korst, maar echt verfijnd. Daarna de Bavette, super mals vlees! Op aanraden van de gastvrouw nog een heerlijke wijn erbij en het avondje was compleet. Fijn om in deze buurt (waar niet veel is) zo’n heerlijk restaurantje te hebben. Absolute aanrader! Kom zeker snel weer.
MPolak .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Gister heerlijke en gezellige avond gehad bij Cotignac.
Zoals altijd zijn vooral de gezellige huiselijke en super gastvrije sfeer en de vrolijke eerlijke bediening top! We hebben heerlijk gegeten, de bavette en malse gied gekruide kippendijen. Ook de venkel met biet en peer salde vooraf was verassend; simpele ingredienten, met elkaar heerlijk ! Ik kom hier graag!
Bas Van T. .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Afgelopen vrijdag hier heerlijk gegeten. Steak tartare is absolute aanrader, als kenner van deze specialiteit mag ik gerust zeggen dat deze tot de beste behoren. Goed op smaak gebracht maar niet te overheersend. De eend was verrukkelijk, zonder opsmuk gewoon goede ingrediënten de ster laten zijn. Met een verrassend lekkere Spaanse Rioja (ja dus geen Franse wijn) welke perfect bij de gerechten past, op aanrader van super goede, gezellige en deskundige gastvrouw/eigenaresse. Klein maar fijne tent, leuke gasten en sfeer. Bedankt en tot snel!
Sylvia_deBoer .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Gisteravond met vriendinnen bij COTIGNAC gegeten. Wat een leuke tent! Heerlijk gesnoept van verschillende voorgerechten en hierna gekozen voor het mosselpannetje met dikke frieten en huisgemaakt mayo, waar je het liefst meteen een hele emmer van mee naar huis zou nemen ;) De stoere, vrolijke serveerster, die tevens eigenaresse bleek te zijn, nam alle tijd voor ons, een luxe, welke in Amsterdam tegenwoordig nogal ver te zoeken is... Wij komen snel weer!
Kaatje100 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Gezellig restaurantje, laagdrempelig, lekkere hapjes, bavette met friet en huisgemaakte mayo en zeer goede wijnen. Ik kan niet anders zeggen: hier komen we terug!
Joost O.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Het eten bij Cotignac was voor mij en één van mijn tafelgenoten een regelrechte aanfluiting. De kaart zag er veelbelovend uit met weinig pretentie, maar met veel aansprekende franse klassiekers. Bij het vooruitzicht met mijn favoriete oestersoort de Gillardeau te kunnen starten liep het water me al in de mond. Behoorlijk was de teleurstelling toen er een bordje klein uitgevallen creuses werd geserveerd met de mededeling dat er zeven in plaats van zes werden aangeboden omdat ze nogal petit waren. Op mijn vraag of ze goed waren losgestoken werd bevestigend geantwoord, maar de vraag kwam natuurlijk niet zomaar omdat het er al uitzag alsof ze nog vast in de schaal zaten. Dat bleek waar en ook mijn vermoeden dat een dergelijk klein oestertje helemaal geen Gillardeau kon zijn. Toen ik de patron wees op het feit dat de oesters nog vast in de schaal zaten werd mij op nogal stevige toon te verstaan gegeven dat dat "nooit zo gaat in Frankrijk" omdat de oesters daarmee gedood worden en men het belangrijk vindt ze levend op het bord te serveren. En ja het waren inderdaad geen Gillardeaus dat was nou eenmaal niet anders. Nu ja, ik ging maar niet in discussie, maar prettig is anders. Niet zo'n fraai begin...

Maar ach, alles verdient een tweede kans en ik bestelde opnieuw met voorpret, omdat het een andere favoriet van me is, de steak tartare als voorgerecht. Opnieuw een bittere teleurstelling. Er lag een stevige portie gehakt rundvlees op mijn bord dat al was aangemaakt met zaken die ik niet kon thuisbrengen. In ieder geval zonder kappertjes en chalotjes en met als enige garnituur wat jonge tuinboontjes met Balsamico. Het hoopje gehakt kwam zo uit de vleesmolen en was vlak van smaak en ik waag te betwijfelen dat dit lende was. Gelet op de hoeveelheid vet in het mengsel en de taaie textuur gok ik op ribstuk. Toen ik na een paar hapjes de moed opgaf het me nog te laten smaken en de patron vroeg of het "teveel was" kon ik niet anders dan aangeven dat het niet aan mijn verwachting voldeed. Daarop werd me enigszins jolig verteld dat ik wel een zeurpiet was. Op mijn vraag of dit als grapje werd bedoeld of dat het serieus was kwam niet meer dan een minzame grijns. Voel je je dan als gast serieus genomen? Maar goed; gelet op het gezelschap waarin ik verkeerde was ik wel bereid nog een derde kans te bieden, maar eerlijk gezegd was ik er al klaar mee. Kom op zeg; een patron die aangeeft oesters niet los te steken omdat dat "niet Frans is" en wel een steak tartare aangemaakt en al serveert spreekt zichzelf behoorlijk tegen en geeft er geen blijk van te snappen hoe het heurt.

Mijn hoofdgerecht was wel gewoon keurig. Een mals stuk bavette en goed klaargemaakt, met een 'gewone' garnituur. Op mijn vraag naar de herkomst van het vlees was het eerste antwoord "de groothandel" en na wat gestotter kwam er nog uit dat het waarschijnlijk amerikaans rundvlees zou zijn. Heeej......, amerikaans vlees in een tent die zich Cotignac noemt en zich laat voorstaan op franse manieren. Daar verwacht ik helemaal niet persé bavette van het Gascogne of het Limosin rund maar zeker niet van een amerikaanse stier. Maar ach, het hoofdgerecht op mijn bord was niet verknoeid. Wél dat op het bord van één van mijn tafelgenoten helaas die een maaltijdsalade met kip had besteld. Niet alleen kwam er een bordje sla met kip op tafel dat op een soort gebakschoteltje werd geserveerd -kennelijk had men de opvatting dat het ging om een voorgerecht- veel kwalijker was het te constateren dat de kip ongaar was. Echt waar! Beklag daarover bij de bediening (de patron liet zich al niet meer zien bij ons aan tafel) leidde tot een ongemakkelijk sorry. Op onze suggestie nu toch echt te komen met iets waarmee ze de miskleunen konden goedmaken is niet meer teruggekomen.

Ik kan hier nog even doorgaan over desserts die naar mijn idee zo uit de verpakking van de groothandel komen (hoezo typisch Frans) en een kaasplankje dat met veel pretentie werd aangekondigd en toen het er eenmaal lag men niet eens wist te noemen welke kazen het bevatte zonder terug te moeten naar de keuken, tot het met veel aplomb aanprijzen van een Rioja (opnieuw hoezo Frans?). Laat maar.

Het enige typisch Franse dat mij zal bijblijven over deze avond is dat het geheel met de franse slag werd aangevlogen en dat met serieus beklag van gewone gasten op typisch franse wijze werd opgegaan...
Thomas E.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
gisteravond gegeten bij Cotignac

lekker gegeten en heerlijke avond gehad met goed gezelschap.

plateau charcuterie was heerlijk maar echt te veel voor 2 personen. chutney figue wat aan de zoete kant.

zalmtartaar was ok maar mag wat meer pit hebben zelf op smaak brengen.

Patrijsborst was iets te ver doorgegaard kan beter op t karkas gebakken worden. ipv als filet. los in de pan. anders voorzichtigheid geboden. Garnituur was prima, en op smaak .

Oeufs florentine perfect! classic

Brul crème was perfect niks aan veranderen.

voor herhaling vatbaar.

Bediening was heel hartelijk vermakelijk en behulpzaam.
Vervo .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Cotignac maakt niks waar van wat ze op haar website pretendeert. De authentieke Franse Provençaalse sfeer van Cotignac (een dorp in de Var dat ik zelf heel goed ken) is nergens terug te vinden. Noch in het eten, noch in de wijn (1 rosé uit de Provence is te vinden op de kaart) en al helemaal niet in t interieur. Een slecht aftreksel van 'vintage/hip' met wat berevelletjes hier en daar. Hoeze Frans?
Een prijs-kwaliteit verhouding die slaat als een tang op een varken.
De eigenaar mag dan misschien 'iets' hebben met Cotignac, maar hij/zij was er niet om ook maar iets van die authentieke Provençaalse sfeer over te dragen. Het personeel is basic vriendelijk maar ook niet meer dan dat. De kok heeft geen sjoege van de Provençaalse keuken.
Op onze wens om de entrecote 'à point' te bereiden keek de bediening ons wat glazig aan...
Pretendeer niet iets Frans aan te bieden, als je er niet daadwerkelijk verstand van hebt, is mijn advies. De aardappeltjes bij de slechte entrecote waren om te huilen. Gebakken, gefrituurd, diepvries? Een Provençaalse smaak was ver te zoeken. En daarvoor € 21,50 in rekening brengen...schande.

Tot nooit weer ziens
Marit B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Onlangs heerlijk op het lekkere terras van Cotignac gegeten met 2 vriendinnen. Wat een ongedwongen, vriendelijke sfeer heerst hier. Veel leuker als in Frankrijk. Vooraf heerlijk genoten van de oesters en een glaasje bubbels. De hoofdgerechten (royale porties) waren allemaal goed op smaak en vergezeld van lekkere friet (leuk gepresenteerd ook). En dan het nagerecht, de tarte au citron; heeeerlijk! Ook heel sympathiek; een klein likeurtje bij de koffie geserveerd. Chapeau.
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Vorige week gereserveerd ,ze zijn in de vakantieperiode alleen vrijdag en zaterdag open.Ze hadden beter dicht kunnen blijven want het eten was echt niet lekker.Viskoekjes die lijken op gehaktballen en veel te zout zijn,zeewolf die zwemt in het water op je bord en ook geen Ricard in huis als zijnde een Frans restaurant.Toen wij aangaven niet lekker gegeten te hebben was het antwoord:oh jammer.Wij zullen hier niet sel terug komen
Patvb .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Ik heb met mijn gezin en ouders mijn verjaardag gevierd in Cotignac. Naast een zeer vriendelijke bediening en heerlijk eten heeft de kok speciaal voor onze kinderen gezonde en ook lekkere kindergerechten bereidt. Cotignac blijkt hierbij zelfs een kindervriendelijk restaurant te zijn.Omdat wij iets te vieren hadden hebben we diverse rode en witte wijnen gedronken. Allen even lekker en aantrekkelijk geprijsd. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Beckx .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Cotignac is een eerlijk en no nonsens restaurant in de rivierenbuurt. Het eten was heerlijk met een mooi en divers aanbod van vegetarisch /vis of vleesgerechten gerechten.Top wijnen voor zeer goede prijzen! De bediening zeer gastvrij en vriendelijk! Wij komen er zeker terug! Bedankt..
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Helaas was de ervaring bij Contignac toch teleurstellend. Ik heb "Cuises de Poulet" besteld, waarvan ik had verwacht dat dit malse, smakelijke kippendijen waren. De jus die erbij zat was hetzelfde als van mijn tafelgenoot die het gerecht van de dag had, "Confit de Canard". Het werd geserveerd op een bedje met vrij smakeloze groenten die deden denken aan groeten die te lang in de wok hadden gelegen. De portie was groot, waarvan ik ook niet verwacht dat veel mensen alles opeten. De frites zijn echter heel smakelijk evenals het dessert "Coeur Coulant au Chocolat" (warm chocolade taartje). De wijnen per glas die wij hebben gedronken varieerde qua prijs van 4,90 euro tot 6,50 euro.

De bediening was vriendelijk maar had ons niet zo in het oog voor het bestellen van drankjes waardoor wij zelf naar de bediening moesten lopen en vergat ook onze drankjes te brengen.

Derhalve vind ik de prijzen toch iets aan de hoge kant.
JYM .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Huiskamer restaurant. Aardige inrichting. Vriendelijke gastvrouw.
Helaas viel het eten erg tegen. Harde artisjok, ook bij de kern. Steak tartare
smaakte niet naar steak tartare en was omgeven met een salade met grote stukken paprika?
Escargots smaakte gronderig. Spareribs waren aan de droge kant en de rib eye die rood gevraagd werd, kwam als mediumwel en ook hierbij salade met grote stukken paprika.
En geen ijsblokjes hebben vind ik raar. De witte wijn die we besteld hadden had echt wel een blokje kunnen hebben, want was niet echt koud.
Dessert hebben we maar overgeslagen. Helaas voor ons een grote tegenvaller na de goede verhalen die we gelezen hadden.
Sandra N.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Wat een ontdekking! Super vriendelijke en attente bediening, kleine maar geraffineerde kaart met smakelijk ogende en smakende gerechten, heerlijke wijn! En dat alles in een ongedwongen gezellige sfeer. Hier wordt met liefde en passie het horecavak uitgeoefend. Een aanwinst voor Amsterdam waar het helaas stikt van de pretentieuze zogenaamd hippe tenten waar service en kwaliteit vaak ver te zoeken zijn. Zo niet in Cotignac. Voor herhaling vatbaar!!
Tsaziki .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Bij Cotignac kan je ook heerlijk vegetarisch eten, want de ravioli was werkelijk verrukkelijk! Ook het voorafje met makreel was erg lekker. En de fles Spaanse wijn was tongstrelend en ging tot de laatste druppel leeg. Het restaurant is sfeervol, maar wel een beetje rommelig. Er zit niet echt een lijn in het interieur, geen uitgesproken smaak, maar het is er wel gezellig. De muziek paste dan wel weer bij het interieur, want ook nogal rommelig, maar droeg hierdoor niet bij aan een gezellig en sfeervol samenzijn. De bediening was prima. Al met al toch zeker de moeite waard om nog eens terug te komen.