Côte Ouest

Gravenstraat 20 1012 NM Amsterdam Nederland Kaart
31-203208998

Over het restaurant Côte Ouest

Specialiteiten uit de Franse keuken

Dat de eigenaren Lourens en Claudia van den Berg trots zijn op hun restaurant Cote Ouest blijkt wel uit de verfijnde kaart. Traditionele Franse gerechten, eenvoudig maar puur. Voor het boekweitmeel waar de ‘galettes’ van gemaakt worden, rijden zij regelmatig naar Frankrijk. Alleen het beste is goed genoeg. Zij vertellen je graag wat er nog meer op de kaart staat. Je hoort niet alleen de gerechten, maar ook de passie die zij hebben voor Frankrijk, koken en gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Côte Ouest

Dinsdag en Woensdag 17:30 - 22:30
Donderdag t/m Zondag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Terras

Jouw recensie over het restaurant Côte Ouest

Irene B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
uitgebreide menukeuze, en erg vriendelijk personeel.
Juanita H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Gezellig, rustig restaurant in hartje Amsterdam. Vriendelijke bediening. Echt lekker Frans eten zonder onnodige opsmuk. Goede prijs/ kwaliteitverhouding. Goede huiswijnen.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk buiten gegeten in hartje Amsterdam.
Michaël G.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk eten. Uitstekende bediening. Geen haast. Een rustig stukje Frankrijk in de drukke binnenstad.
Mireille K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
"Opmerkelijk" vond de ober onze beslissing om rode wijn te drinken bij onze mosselen. Dat werd ons tot twee keer aan toe duidelijk gemaakt.
Een enigszins ouderwetse gedachtengang vonden wij, zeker omdat de tweede meningsuiting van meneer plaatvond tíjdens het openen van onze fles rode wijn.
Toen wij meneer na het nuttigen van de mosselen lieten weten dat deze combinatie ons "prima" was bevallen werd ons verteld dat dit kwam "omdat de alcohol in het gerecht was vervlogen". De waarschuwing was misschien dus toch overbodig.
Kortom: de bediening van deze meneer vonden wij niet prettig. De mosselen met frietjes matig van smaak. Wat ons betreft was het een teleurstellende ervaring.
Maurice J.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Mosselen waren te kort gekookt en daardoor veel niet open. Ook waren de mosselen erg klein. Het seizoen is weliswaar afgelopen, maar als je de kwaliteit niet kan garanderen, dan ook niet op de kaart of aangeven van te voren. Zeker in . De Steak was fantasieloos gepresenteerd op het bord met een berg frietjes; daar had ik toch ook iets meer van verwacht. Kleine moeite om dat er smakelijk uit te laten zien...
Nick O.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Goed restaurant, prima verhouding prijs kwaliteit. Bediening voorkomend en professioneel. Komen graag terug.
R D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Harde banken!!!!!
Roseline A.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Nous avons été déçus ..Nous voulions manger des moules et ou du poisson .. comme annoncé sur la carte. Il n'y avait ni l'un, ni l'autre .. Rapport qualité/prix médiocre .. Point positif, le cadre calme et sympa, en plein centre !
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, prima ambiance, prettige centrale ligging
Linda F.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Heerlijk gegeten! Puur en vers.
Minpuntje. Wijn bij hoofdgerecht kwam pas toen we bijna klaar waren: 'er was iets tussen gekomen'.
Maar een aanrader!
PC V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Als je heimwee hebt naar Frankrijk moet je hier lekker gaan eten. Echte Franse smaken zonder onnodige opsmuk. Alles vers en van hoge kwaliteit.
Als je boven zit wordt het aardig snel warm. Gelukkig een airco die het weer snel aangenaam maakt.
Steak bearnaise was weer voortreffelijk.
Lekkere Franse wijnen op de kaart tegen reële prijzen. Vraag vooral om een groter glas voor je wijn. Die staan er niet standaard.
Een verbetrpuntje is dat overal dezelfde salade/dressing bij geserveerd wordt. Dat mag iets meer variëren. Lieve zorgzame bediening. Een Frans feestje.
De tafel van Michaël G.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten en van een avond Parijs in Amsterdam genoten.
Marianne B.
Lekker gegeten aan het gezelligste tafeltje van de zaak. Aardige, vriendelijke bediening. En geduldig, wat in ons geval wel nodig was. Afsluitend en in afwachting van de vertrektijd van de bus nog een minicruise over het IJ gemaakt.
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
heerlijk gegeten, de moules cancale waren verrukkelijk en alles daarom heen ook (o.a. topfrietjes) we komen graag terug!
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
perfecte ontvangst door bediening , die ook echt weet wat de gerechten inhoudt .duidelijke uitleg /.Typisch franse gerechten , alles smaakt vers
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Kersverse oesters, eerlijke en ongecompliceerde Franse gerechten. Prima huiswijn, relaxte sfeer en goede prijs-kwaliteitsverhouding. Mosselen, eend, lam, escargots... Vice La France en Amsterdam. Het enige verschil met Frankrijk is, dat hier de bediening wel vriendelijk is.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Côte Ouest wordt vooral door toeristen bezocht maar desondanks heb ik er bijzonder goed geluncht. De gasten krijgen ruimschoots aandacht en de klantvriendelijkheid laat niets te wensen over. Zo krijgt iedereen meteen een karaf gekoeld tafelwater, iets dat ik altijd zeer weet te waarderen. Ik begon met een heerlijke Franse uiensoep waarbij lekker brood en gezouten grasboter werd geserveerd. Daarna had ik de galette met merguez, harissa (zeer pittig) en salade. Ook dit was een zeer smakelijk gerecht. Côte Ouest is niet goedkoop maar de kwaliteit van de gerechten rechtvaardigt dit.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Lekker eten voor een leuke prijs, goede bediening. leuke plek zo midden in de stad.
Leuke kaart, en ook buiten de kaart om leuke sugggesties.
komen zeker terug.
jwbarkmeijer .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Gisteravond met een groep gegeten. Ondanks dat het eten goed was hebben we toch wat negatieve ervaringen. Eten duurde erg lang, ruim anderhalf uur na bestelling, bestellen van drank was lastig, vaak werd een drankje vergeten. Ergste is nog dat we na de maaltijd ontzettend naar frituurvet roken, mss goed om naar de afzuiging te kijken...
George D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Prima in orde, vlotte bediening, leuke kaart. We waren met vier man, gereserveerd en hadden allen andere gerechten. Mijn moule marinière was perfect, precies de juiste kooktijd voor de mosselen en de kalfssuccade was ook perfect gegaard. Een aanrader.