Côte Ouest

Gravenstraat 20 1012 NM Amsterdam Nederland Kaart
31-203208998

Over restaurant Côte Ouest

Specialiteiten uit de Franse keuken

Dat de eigenaren Lourens en Claudia van den Berg trots zijn op hun restaurant Cote Ouest blijkt wel uit de verfijnde kaart. Traditionele Franse gerechten, eenvoudig maar puur. Voor het boekweitmeel waar de ‘galettes’ van gemaakt worden, rijden zij regelmatig naar Frankrijk. Alleen het beste is goed genoeg. Zij vertellen je graag wat er nog meer op de kaart staat. Je hoort niet alleen de gerechten, maar ook de passie die zij hebben voor Frankrijk, koken en gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Côte Ouest

Dinsdag en Woensdag 17:30 - 22:30
Donderdag t/m Zondag

• Af te huren , Terras
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
heerlijk gegeten, de moules cancale waren verrukkelijk en alles daarom heen ook (o.a. topfrietjes) we komen graag terug!
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
perfecte ontvangst door bediening , die ook echt weet wat de gerechten inhoudt .duidelijke uitleg /.Typisch franse gerechten , alles smaakt vers
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Kersverse oesters, eerlijke en ongecompliceerde Franse gerechten. Prima huiswijn, relaxte sfeer en goede prijs-kwaliteitsverhouding. Mosselen, eend, lam, escargots... Vice La France en Amsterdam. Het enige verschil met Frankrijk is, dat hier de bediening wel vriendelijk is.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Côte Ouest wordt vooral door toeristen bezocht maar desondanks heb ik er bijzonder goed geluncht. De gasten krijgen ruimschoots aandacht en de klantvriendelijkheid laat niets te wensen over. Zo krijgt iedereen meteen een karaf gekoeld tafelwater, iets dat ik altijd zeer weet te waarderen. Ik begon met een heerlijke Franse uiensoep waarbij lekker brood en gezouten grasboter werd geserveerd. Daarna had ik de galette met merguez, harissa (zeer pittig) en salade. Ook dit was een zeer smakelijk gerecht. Côte Ouest is niet goedkoop maar de kwaliteit van de gerechten rechtvaardigt dit.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Lekker eten voor een leuke prijs, goede bediening. leuke plek zo midden in de stad.
Leuke kaart, en ook buiten de kaart om leuke sugggesties.
komen zeker terug.
Jwbarkmeijer .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Gisteravond met een groep gegeten. Ondanks dat het eten goed was hebben we toch wat negatieve ervaringen. Eten duurde erg lang, ruim anderhalf uur na bestelling, bestellen van drank was lastig, vaak werd een drankje vergeten. Ergste is nog dat we na de maaltijd ontzettend naar frituurvet roken, mss goed om naar de afzuiging te kijken...
George D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Prima in orde, vlotte bediening, leuke kaart. We waren met vier man, gereserveerd en hadden allen andere gerechten. Mijn moule marinière was perfect, precies de juiste kooktijd voor de mosselen en de kalfssuccade was ook perfect gegaard. Een aanrader.
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Een heel goede belevenis. Vooraf was er een heerlijke pompoen-soep met koriander en rode peper, en gerookte eendenborst met een originele frambozen-saus. Als hoofd een prima gegaarde kruidige kalfs-succade, die heb ik zelden zo goed gegeten. Als toet een gepocheerde peer met smakelijk vanille ijs. Bediening is vriendelijk, attent en goed op de hoogte. Minpuntje: je zit er heel prettig maar de akoestiek is nogal luidruchtig, daar zou men wat aan moeten doen. Prijs / kwaliteit verhouding volledig in orde, niet te duur voor het gebodene.
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Heerlijk eten, kom er vaak en graag, fijne bediening, rustige sfeer, precies wat je van een restaurant verwacht, heel fijne plek
Han S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Restaurant op onmogelijk toeristische plek en daardoor helaas ook dito publiek. Desondanks is de keuken erg goed en gebaseerd op de Noord Franse Bretonse keuken en van zeer goede kwaliteit. Vooral de galette met chevre chaud is een aanrader. De gerechten zijn betrekkelijk primair en eenvoudig maar de smaak is erg goed en inderdaad Frans. Niet dat je je in Frankrijk waant als je in dit redelijk sfeerloze lokaal zit. Het restaurant heeft helaas niet veel sfeer en is hoog, kaal en een beetje ranzig. Dat in combinatie met het toeristische nonchalante publiek maakt het dat je hier niet heen gaat voor een leuk avondje uit met vrienden. Maar het eten maakt een hoop goed. Ook de bediening is leuk en vriendelijk, wel wat stoer en onconventioneel maar dat past prima in dit restaurant. Ooit bekroond met een 9- door Johannes van Dam.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Gelegen in een supertoeristiche omgeving,maar desondanks in een rustig straatje achter de meest koninklijke kerk van Amsterdam. Kwamen omstreeks 19.45u binnen en toen zat het nagenoeg vol, gastvrij ontvangen en toch nog een tafeltje voor twee personen vrij. Het restaurant ziet er verzorgd uit, maar is wat aan de kale kant. Er mag wel iets meer aan de muur. De tafels zijn gerangschikt langs de wanden, op z'n Frans dus. De bediening is geroutineerd en vriendelijk. Het valt heus wel mee met het Amsterdamse chagrijn.
Het eten is voortreffelijk. Een heerlijke rilette van eend vooraf, daarna een zeebaars en als nagerecht een clafoutis van peer met een bolletje ijs. Precies goed en smakelijk. Kleine maar mooie wijnkaart. Ook de huiswijn is adequaat. We zaten boven en op een gegeven moment loopt het daar snel leeg, waarna we werden uitgenodigd beneden te gaan zitten waar het gezelliger was.
Al met al een prima diner. Het ziet er allemaal verzord uit. De clientèle is uiteraard internationaal, en met Nederlanders uit de provincie....
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Afgelopen vrijdag sôle á la meunière gegeten. Ik heb in mijn leven al (heel) veel gebakken tong gegeten maar zo goed als deze was klaargemaakt heb ik nog niet eerder mogen ervaren. Exact goed gebakken, bescheiden gekruid en mede daardoor heerlijk van smaak. Een genot voor de tong, deze sôle á la meunière!
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2014
Met de familie hier gegeten, netjes ontvangen en we mochten van tafel wisselen (waren eerst boven geplaatst maar we wilden graag beneden eten), was geen probleem. Inrichting functioneel maar toch sfeervol. Heerlijke, traditionele gerechten: bloedworst gevolgd door steak/friet. Simpel maar juist daarom heerlijk! Ik hoef geen poespas. Bediening attent en zeer vriendelijk. Leuke zaak op een toplocatie. Kom zeker terug!
R&M. .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
authentieke beetje boerse gerechten gegeten(waren de dagspecials, o.a. bloedworst, salade met geconfijte eendemaagjes en lamsstoofpot) lekker en puur.
Desserts(tarte tartin en dame blanche) niet bijzonder , maar aardig.
Wijnen lekker, kraanwater op tafel (vind ik een pré)
Tafels wat dicht op elkaar.
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Gisteravond gegeten bij Côte Ouest na een tweet te hebben gelezen van Harold Hamersma. Hartelijk verwelkomd in een restaurant met een paar bezette tafeltjes die in de loop van de avond allemaal bezet waren. Aangezien ik niet eerder oesters had gegeten was het zeer prettig dat je er ook eentje kon bestellen, uiteindelijk ook de resterende 5 besteld, vergezeld door een glas Muscadet. Vervolgens de special, hertenbiefstuk met kersensaus, aardappelpuree en spruitjes. Biefstuk mooi gebakken (jammer dat je er een grof gekarteld steakmes bij krijgt) en de aardappelpuree een mooie structuur. Kaasplankje met een glaasje Banyuls maakte de avond af. Eten en wijnen zijn prima, iets grotere tafeltjes zou mijns inziens prettig zijn en daar is beneden volgens mij wel ruimte voor. Bediening is enthousiast en kundig.
Gerben O.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Côte Ouest zit in de Gravenstraat. Het etaleert zich als een authentiek Franse eetgelegenheid waar je de typische Franse sfeer terug proeft in het eten.
Het is een oud pand die in twee niveau's is opgedeeld. Op beide niveau's kun je zitten en eten. De tafeltjes zijn niet al te ruim uit elkaar gezet hoewel je op de begane grond meer dan voldoende ruimte hebt. Door het niveauverschil voelt het voorgedeelte erg hoog aan.
De keuken is onder het verhoogde gedeelte gemaakt. Voor de keuken is de bar geplaatst.
Alle gerechten zijn in het Frans geschreven die door de bediening worden uitgelegd.
Als voorgerecht had ik gerookte zalm met creme fraiche en salade. Deze was erg smaakvol en een voldoende ruime portie. De opmaak was niet bijzonder. De bijgeschonken wijn, een Sauvignon Blanc was goed.
Het hoofdgerecht was hert met aardappelpuree en spruitjes. Deze was goed klaargemaakt. De structuur was mooi behouden gebleven en was precies goed en voldoende gebakken. De puree was gewoon en de spruitjes waren smaakvol. Over het geheel was dit goed.
De gekozen wijn hierbij, Rhone uit 2010 viel een beetje tegen.
Het nagerecht, creme brulee, was goed klaargemaakt.
De bediening is kundig, enthousiast en geeft goed wijnadvies.
Over het geheel genomen is dit een goed restaurant waarbij de prijs / kwaliteit een klein beetje uit balans is.
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Gisteren met een oude vriend gegeten bij Cote Ouest. Wat een feestje! We hadden beiden mosselen die precies waren zoals je je dat wenst, met verrukkelijke frietjes en goede wijn. Tel daar bij op een aardige en enthousiaste bediening en je hebt een top avond! Een klein minpuntje: de bediening zou misschien een cursusje Frans kunnen doen, de uitspraak van de gerechten schuurde een beetje op de trommelvliezen.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Het hoofdgerecht was de dagspecialiteit, zeeduivel met een goddelijke saus. Wat ons betreft wordt dit een vast onderdeel op de menukaart.
Het is altijd een genoegen om hier binnen te stappen, geweldige bediening door een jong en enthousiast team met verstand van wijnen en altijd een goede voorlichting over de gerechten. Keep up the good work Claudia!
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Afgelopen zaterdag hier met 2 personen gegeten. We hadden gereserveerd en toen we liever op een andere plaats wilden zitten was dit geen enkel probleem. We hebben beide een voor en een hoofdgerecht gekozen. Het brood dat we direct op tafel kregen (niet besteld en ook niet op de rekening) was heerlijk. We hebben enorm genoten van de Oesters die we als starter besteld hadden. Daarna had mijn partner als voorgerecht Escargots in blauwe kaas die heerlijk waren. Zelf had ik de Charcuterie die ik een beetje simpel vond. Waar je vaak nog wel zelfgemaakte terrine krijgt kreeg ik hier dun gesneden salami (ook niet erg bijzondere), seranoham en rillette (die heerlijk was). Als hoofdgerecht koos hij een gerecht van het menu van de dag, Lapin met Zuurkool. Dit gerecht was fantastisch! De konijnenbout was super gaar en heerlijk mals en de zuurkool complementeerde dit. Zelf koos ik voor de Mosselen in witte wijn die ik niet erg bijzonder vond en ook weinig naar witte wijn vond smaken. Wat wel weer een fijne toevoeging was, was dat het geen enkel probleem was om extra groente te krijgen en ook dit niet op de rekening verscheen. Al met al dus lekker gegeten met een goede service. Het decor is prima maar niet bijzonder en het valt op dat we de enige waren uit Nederland/Amsterdam. Het is een echt toeristen restaurant wat zonde is.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Dit is even thuis komen. Nou ja als je in Frankrijk woont dan. Goede sfeer, smakelijke Franse menukaart en super vriendelijk en goed personeel. De salade's, waaronder de Salade Nicoise is vers en authentiek. De huis witte wijn er bij is een prima combi. Dagelijks wisselende verse gerechten en bekende Franse klassiekers. Achter de Dam. Op een zomeravond heerlijk op het terras.