Cosy Drinks & Bites

Houttil 46 1811 JN Alkmaar Nederland Kaart

Over restaurant Cosy Drinks & Bites

Mediterraan avondje uit

Dagje Alkmaar en nog geen idee waar je vanavond wil gaan eten? Wij helpen je graag! Schuif gezellig aan bij Cosy Drinks & Bites aan de Houttil 46. Hier bereidt de chef de lekkerste mediterrane specialiteiten voor je en zorgt de bediening er bovendien voor dat je je helemaal thuis voelt. Dit is zo’n plekje waar je binnenkomt als vreemde en weggaat als een vriend.

Meer informatie over restaurant Cosy Drinks & Bites

Dinsdag t/m Zaterdag 09:00 - 21:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Natascha V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Als je van kwaliteit en gezellig tafelen houdt? Dan moet je hier zeker eens heen gaan. Lekker een wijntje drinken, beetje babbelen en tussendoor heerlijke bites. Lekker samen delen en proeven. Wij zijn hier beland door de AH actie. Maar gaan zeker een keer terug om de rest van de kaart eens te proeven. Leuke bediening, gezellig sfeertje!
Christa L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Hapjes kwamen te snel achter elkaar. Wij vonden het eten wat zout en bestelden extra water, daar werd negatief op gereageerd.
Erika B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het eten was prima.
Lekkere kleine hapjes. En ondertussen konden we héérlijk tafelen en kletsen.
De variatie van de hapjes was lekker.
Minpuntje: we moesten zelf om nog een extra ronde drinken vragen.
En de deur van de keuken was open. Dit vond ik geen fraai gezicht. Het was nat op de grond en er lagen allemaal doeken op de grond. Ik ben bewust met mijn rug naar de keuken gaan zitten.
Verder hebben we hier een prima avond gehad, lekker gegeten, voor een goede prijs.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Bijna geen muziek, licht was te fel waardoor er weinig sfeer was. Met de restaurantactie van AH moesten we direct een keuze maken voor extra eten waar je voor moest bijbetalen (kipspiesjes a 5 euro pp). Je weet vantevoren natuurlijk niet of je daar trek in hebt. Erg vreemd dus.

Tijdens het eten konden we alle gesprekken meeluisteren omdat het zo stil was. Het personeel kwam onzeker en onprofessioneel over. Het eten duurde vaak lang voordat je wat kreeg. De sla had zelfs een dressing van water! Hoe verzin je het. En als klap op de vuurpijl moesten we 2 extra drankjes betalen die we nooit gekregen hadden. Tot mijn verbazing gingen ze een hele discussie aan wat eindigde op een welles, nietes verhaal.

We hebben betaald en zijn toen weggegaan. Klandizie staat blijkbaar niet in hun woordenboek. Ons advies, besteed je AH bon lekker bij een degelijk restaurant.
Wiekui .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Zo leuk, al die kleine gerechtjes. Met een zalig dessert als afsluiter! Bovendien een gezellige ambiance!
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Sommige gerechten waren beter dan de andere. Wij waten er 2,5 uur, te lang met een kind erbij. We waren alle drie, niet lekker van het eten.
Cynthia H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Via de ah-actie, duidelijk uitleg gehad over het menu. We konden aangeven dat we om een bepaalde tijd weer weg moesten ivm bioscoop, geen probleem. Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening.
Karen B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Ik houd erg van tapas, dus het concept sprak mij wel aan. We reserveerden met de AH retaurantactie en kregen een menuutje van 7 gangen waar we niet veel te kiezen hadden, maar dat deerde ons niet. Alles klonk ons even lekker in de oren.
Het waren, met recht, allemaal kleine hapjes. Voor ons net aan genoeg. Voor onze mannen zou het te weinig zijn geweest! Vrijwel alles smaakte ons goed, alleen de lemoncurd bij het toetje vonden echt niet lekker! Het leek zelfs of het niet goed meer was. Toen we dat toch even doorgaven aan de bediening, vertelde zij ons dat het uit een nieuw potje kwam en dus 'vers' was. Eerder bleek het Weckpotje ook al niet huisgemaakt te zijn (wel heel lekker trouwens!)
Cosy drinks and bites staat volgens de site voor gezellig, eerlijk en smakelijk. Bij eerlijk denk ik dan eerder aan huisgemaakt dan aan eten uit potjes.
Al met al dus best lekker gegeten en een gezellige avond gehad, maar ik zal het niet snel aanraden aan vrienden of zelf nog een keertje gaan eten.
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Met de AH actie ben ik hier samen met mijn schoonmoeder geweest. Het viel ons op dat de 'AH' reserveerders naast elkaar werden gezet. Dat gaf wel een beetje een gevoel dat wij anders waren.. Maar gelukkig was het stel naast ons heel gezellig en zagen we er de grap wel van in. Het menu was speciaal voor ons en we hadden steeds een goede keuze. Het eten was lekker en bijzonder, zo van die kleine hapjes waarbij we aan het einde van de avond goed vol zaten! Het enige wat ik jammer vond was de keuze uit een weckpotje met gans of met zalm. Ik koos voor de zalm omdat ik echt geen gans wil eten. Helaas zat er in het weckpotje met zalm , ook ganzenvet.. Helaas pindakaas. De rest was erg goed, de bediening was een beetje vormelijk maar vriendelijk en de wijn was prima!
Anouschka K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Wat een onwijs leuke en vooral ook lekkere ervaring was dit zeg! Weer een nieuwe plek uitgeprobeerd met de AH-actie (en notabene onze AH-zegels vergeten, maar dat kwam wel goed). Zo dicht bij het Waagplein en toch kenden we Cosy Drinks & Bites niet. We kregen als 'starter' van alles en nog wat: diverse Italiaanse vleeswaren, diverse kazen, vijgencompote, heerlijk brood en allerlei dipjes. Erg lekker en flink vullend. Daarna gekozen voor het weckpotje met rillete van wilde gans. Vervolgens kregen 3 heerlijke kroketjes met verschillende vulling (kalf, truffel en oesterzwammen) om te delen. En het hield nog niet op, want vervolgens kwam er een mini pitabroodje met pulled pork met daarbij een klein vers tomatensoepje. Hier was ook keuze voor gerookte zalm of oesterzwammen als vulling. We hebben het eten gecombineerd met een lekkere Merlot. En als klapper op de avond kregen we een combinatie van kleine ijshoorntjes, aardbei met chocoladesausdip en mini scones met alle toebehoren. Wat een verwennerij was deze avond zeg! En dat voor maar 24,50 voor 2 personen! We hebben een dikke fooi gegeven, dat was meer dan verdiend. En wat ons ook opviel is dat de eigenaresse echt de benen onder haar lijf uitliep, enorm hard aan het werk was ze. De andere medewerkers uiteraard ook, maar als je als eigenaresse dit voorbeeld geeft, dan krijg je bijna vanzelf gepassioneerd en hardwerkend personeel. We gaan in de toekomst zeker terug komen!
MatthijsAlkmaar .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Via de AH actie spontaan besloten hier te gaan eten. Hoewel het eten prima was, maakte de bediening een erg onzekere indruk. Hierdoor verliep het allemaal wat rommelig en chaotisch.
Douwe31 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Erg leuke eet gelegenheid midden in Alkmaar, waar we heerlijk hebben gezeten met de AH actie voor 24,50.
Actieve bediening!
Rempt .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Cosy Drinks & Bites
Kleine hapjes, maar toch vullend; heerlijke wijn erbij
Gezellige bediening
Zeker voor herhaling vatbaar
PJonkman .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Een heerlijk menu met heel verrassend zalm in een klein weckpotje. Het restaurant en hetgeen geserveerd wordt en de heerlijke wijn is een mooie combi voor een romantisch diner.
Sahu S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Leuke locatie en wij hebben lekker gegeten,goede wijn,kleine porties,maar heel divers,nagerecht was divers en overheerlijk,sfeervol ingericht een aanrader!
Ttnties .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Heerlijk en goed gegeten! Gezellige sfeer en uitstekende kennis van wat er geserveerd wordt. Een perfexte plek om "shared dining" eens te proberen. Zelfs de koffie is top!
Klaasbruin .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijke avond gehad!
Goed gegeten en zeer fijne bediening.
Alleen het decor is naar ons id niet helemaal van deze tijd, en past niet geheel bij het concept
desalniettemin, absolute aanrader om heerlijk avondje kleine hapjes te eten en goeie wijn te drinken.
Sylvia W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wij kozen vooraf voor tapas plank. Dit zat vol met kaassoorten en diverse hammen en een rilet van ganzelever. Het hoofdgerecht bestond uit een pitabroodje met pulled pork en een soepje. Nagerechtje kregen we amper op maar zag er ook lekker uit. Het leuke aan deze zaak is het enthousiasme van de gastvrouw. Zij vertelt in geuren en kleuren over de ingrediënten die ze gebruikt voor de gerechtjes. Een vrouw met passie voor haar zaak.
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Als lunch etablissement is het beter geschikt dan als gelegenheid waar je kan dineren. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat er een speciaal (duurder) menu gemaakt is voor de AH actie. Helaas weinig mogelijkheden voor keuzes en al met al niet bijzonder smaakvol. Het zalm potje was samengesteld uit zalm uit blik. Dat kunnen we thuis ook. Zelfs het brood was niet echt bijzonder en zelfs wat uitgedroogd. De kruidenboter en de olijven waren goed van smaak. Het dessert werd erg leuk geserveerd. Maar ook hier weer: de sorbet was wat waterig. Veel was er wel. Maar liever iets minder en meer kwaliteit. Helaas vonden we ook de tijd die men voor een menu uittrekt wat erg lang . 2 en een half uur. Het was zo Laat geworden dat we niet meer voor een koffie wilden gaan. Jammer.
U.vlas .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het eten is heerlijk, maar te weinig. De uitleg die de bediening gaf over de kaart was enorm verwarrend. Zelf sprankelen ze niet echt. Je wil als klant enthousiaste bediening.