Cosa cucina & winebar

Erg duur
Lang
Corien B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Gisteren gegeten met 9 vrouwen; week van tevoren gereserveerd via couvert.nl. Paar dagen later gebeld omdat er geen bevestiging kwam. Toen bevestigd. Paar uur voordat we zouden gaan kregen we een voicemail dat de reservering geannuleerd werd wegens overboeking. Niet te geloven! Gebeld en na veel bombarie waren we toch van harte welkom. Echter er werd geen woord gerept hierover en toen we er iets van zeiden werd het een beetje weggelachen. Service was niet goed, erg jammer, want het eten was erg lekker, allemaal heerlijke italiaanse hapjes, maar veel te veel en daar was de prijs ook naar. 30 euro voor een fles wijn en 3,50 euro voor een fles kraanwater. Al met al moesten we 550 euro afrekenen zonder enige tegemoetkoming. Al met al een teleurstelling en voor groepen geen aanrader.
Korfoe .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Met 6 personen gegeten bij Cosa. Veel kleine gerechtjes die we met elkaar gedeeld hebben. Leuk om alles te kunnen proeven. Planken met bruschetta en mooie vleeswaren en etagères met oa. tonijn en risotto. Alles smaakte heerlijk en de sfeer was prima. Enthousiaste bediening die de avond nog geslaagder maakte.
Pelle V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Heerlijke proeverij van traditionele Italiaanse smaken. Hardwerkende bediening die niet nalaat om toch nog even je lege wijnglas bij te schenken. Zeer attent en vriendelijk. Avond Cosa is een avond in Italië!
Smullerij .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
we hebben meerdere keren bij Cosa gegeten vooral op het zonnige terras is het meestal goed vertoeven. Helaas hadden we laatste keer een zeer specieke plaats op het terras gereserveerd. Toen we aankwamen was de plek toch vergeven, terwijl we netjes op tijd waren. Jammer! Het eten is simpel maar prima. Vooral de antipasti de luxe is altijd heerlijk.
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisteravond hier gegeten. Prima bediening. Eenvoudig interieur.
Als Antipasta: Vitello tomato was erg lekker en goed op smaak.
Daarna kalfskroketjes met basilicumsaus waren prima maar toch iets te zout...
Als hoofdgerecht Cosa's meatballs met heerlijke groenten en rissoto rijst gepresenteerd op een leuke etagere...kortom een gezellige avond in een leuke sfeer.
Personeel was attent en erg vriendelijk!
27san .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Vanavond gegeten bij cosa een echte terleurstelling een ramp!!!!wij hadden gereserveerd en kregen een tafel binnen. Wij vroegen of het mogelijk was om buiten te eten de ober zou buiten gaan kijken welke tafel beschikbaar was. Hij is niet meer bij ons teruggekomen en ging verder met het opnemen van bestellingen. Wij zijn toen zelf naar buiten gelopen naar een vrije tafel. De bediening was met van alles en nog wat bezig maar niet met de klanten. Uiteindelijk naar zeker een kwartier gezeten te hebben hebben we een serveerster aangesproken die ons mededeelde dat zij iemand anders zou sturen. De bestelling werd opgenomen de gerechten zijn klein maar daar is de prijs ook naar. Bij de gerechten hadden wij spinazie besteld deze smaakte naar zand. De serveerster nam deze terug naar de keuken. Nadat wij de rest van de gerechten opgegeten hadden en wij gewacht hadden op de spinazie vroegen wij om de rekening we maakte een opmerking dat wij de spinazie niet gekregen hadden. De serveerster deelde mede dat de spinazie in ijswater stond?????? GEEN excuus helemaalniets. Voor de spinazie met ZAND zouden we ook nog moeten betalen!! Niet voor herhaling vatbaar! Jammer

Tip voor personeel en leiding
Stel een klant op zijn gemak en geef hem het gevoel dat hij welkom is
Ga nooit in discussie met een klant los het probleem op en wees zorgvuldig met klanten
Een negatieve ervaring blijft veel langer dan een positieve ervaring en wordt veel vaker doorverteld.
Miccas28 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
In het centrum van Baarn vind je deze combinatie van 'Italiaanse tapas', het concept van sharing en een hotel met 21 kamers. We zitten buiten en kunnen kiezen uit een kaart met klassiekers als bruschetta, vitello tonato, antipasti, kleine pizza's en een paar wat uitgebreidere hoofdgerechten. De truffelkroketjes zijn leuk, al is de vulling wat saai. De bruschette zijn lekker, geserveerd op een plank ziet het er prima uit. Lekkere bijgerechten, en een heerlijke pasta vongole met een (heel kleine) kreeft. Die had wat groter gemogen, dit was wel het kleinste maatje. Lekkere rose erbij en een fijn overdekt en verwarmd terras om te zitten. Cosa ontstijgt absoluut de truttigheid die je in een dorp soms tegenkomt. Het eten is vers en lekker, de bediening wat rommelig, maar vriendelijk en enthousiast. Kom er graag nog eens terug.
Ivan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Ik begrijp werkelijk niets van al die 9 en 10-en als recensies. Onze ervaring is even heel anders. Fles rosé prima. Brood met uien mayonaise als start; heel klein broodje voor 4,50 en nog gortdroog en smakeloos ook.
De tomaten van de Cappresa hadden in de koelkast gelegen waardoor suikers omgezet in zetmeel gevolg, melige tomaten. Teveel peper, mozzarella vreemd van smaak. Een overkill aan pesto eroverheen al met al na 2 happen laten staan. Bruchetta met vis; de toppings prima wat smaak betreft. Maar de bruchetta waren al uren daarvoor gegrild en dus oud, hard en taai brood. De pizza magaritha (tomaat, mozzarella, basilicum) had een rare pitabrood achtige bodem? Verder overgoten met dezelfde pesto als op de Cappresa. Zwaar overheersend en niet lekker.
We hebben onze fles wijn opgedronken en geen hoofdgerechten meer bestelt. Op weg naar huis maar een goede pizza gehaald. Bediening ging wel goed om met onze klachten door aantal gerechten niet te berekenen dat moet ik ze nageven. Jammer had van Cosa een heel andere indruk, leuke kaart/website. Eens maar nooit meer.....
MichelPh .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Een etentje bij Cosa met 2 personen. Eerlijkheid gebiedt om te zeggen dat wij ook ons hebben laten leiden door de prijs van €20 die bij Iens vermeld stond.
Omdat de wind op begon te steken wilden we liefst binnen zitten. We hadden niet gereserveerd, maar was binnen nagenoeg leeg. Toch werd ons gezegd dat er alleen op t terras plek was. À la...
Wel vreemd dat half uurtje later mensen zonder reservering gewoon binnen konden gaan zitten.
Concept van het bestellen werd uitgelegd en begrepen we. Er werd verteld voor 2 personen meestal 4 à 5 schaaltjes besteld werden.
We bestelden 2 (kleine) voorgerechten (bruschetta pommodore en brood).
Daarna 5 schaaltjes als hoofdgerecht (risotto, tre formaggi, tonno von caponata, bistecca en tagliatelle).
Voorgerechten waren erg smakelijk.
3 hoofdgerechten smaakten goed. 2 wat minder en waren lauw.

De sorbet als nagerecht was ronduit teleurstellend! 3 kwakken aardbeien-ijs met wat suiker op een schaaltje. That's it!
Voor-, hoofd- en nagerechten vulden, maar om eerlijk te zijn; na een uur lustten we wel weer wat....
Opgeteld met enkele drankjes en koffie kwam de rekening neer op meer dan 100 euro!
Op zich willen we best zo'n bedrag neertellen voor een heerlijk diner; maar wij vonden het eten gemiddeld; Niet slecht, maar zeker niet super goed.
Kortom; Cosa vonden wij flink 'over-priced'!
Joris V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Afgelopen zondag aten we met z’n tweeën in Cosa. Het concept is dat je 4 a 5 kleine gerechtjes besteld, en dit samen met je tafelgenoten deelt. Iedereen krijgt zijn eigen bordje, en de gerechten worden geserveerd op een etagere.

Als vooraf namen we Vitello Tonnato en Insalata di polpo Prezzemolata. Het kalfsvlees was iets de dun gesneden, maar de tonijnmayonaise erbij was heerlijk. De stukken octopus prima gekruid, alleen waren de kleinere stukjes te lang gebakken, en daarom wat taai.

Als hoofdgerecht bestelde we Pancceri con ragu alla Napoletano en Linguine alla Vongole. De runderwang was zacht, maar te zoet. De pasta daarbij was te dik, en smaakte daarom wat lijmerig. De linguine met de pasta was heerlijk. Helaas knarste het zand soms tussen de tanden. De schelpjes dus beter wassen voor bereiding.

Als bijgerechten hadden we de spinace alla parmagina en Caponata alla Siciliana. Spinazie was mooi stevig en prima gekookt. De Aubergien en tomaat mtt oa bleekselderij was het lekkerste gerecht.

Een fles Witte wijn van 19 euro smaakte prima bij de gerechten.

Het kaasplateau met drie soorten kaas, wat druiven en wat geroosterd brood was ruim, en alle drie smaakte ze prima.

We kwamen om 17:00 uur binnen, en het was uitgestorven. Om 19:00 uur vertrokken we, en was de zaak volgestroomd met gezinnen met kinderen. Helaas hadden we geen tijd meer voor dessert.
Gnn .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
De gerechten zijn klein en de prijzen ook. De serveerster vertelde dat het de bedoeling is dat je de gerechten die je bestelt, deelt met je tafelgenoten. Dat vind ik niet prettig, zeker niet omdat ik vegetarier ben. Als je tafelgenoot wel vlees bestelt, valt er immers niets te delen.

Het eten smaakte prima en de vegetarische kaart was origineel genoeg.
Vredebest .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Vanwege een feestje in Baarn hier gisteravond gegeten, we wilden niet al te uitgebreid eten en kozen voor dit restaurant. Voor ons een beetje uit de buurt anders zou ik hier zeker vaker heen gaan.
Leuke kaart moeilijk kiezen zag er allemaal goed uit, redelijke prijzen, mooi terras, vriendelijke bediening en heerlijk eten
Qriztov D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Op 7 mei hier gegeten met 5 personen. Mooi weer, dus de gereserveerde tafel stond buiten opgesteld. Een gezellige drukte en zeer vriendelijke bediening. We hadden zin in Italiaans maar hadden de term Shared Dining helemaal over het hoofd gezien. Verwarring alom toen de tafel kriskras vol werd gezet met alle bestelde gerechten haha. De ober had dat direct in de gaten en gaf geduldig uitleg. Toen was het smullen geblazen. In het begin denk je, wel wat kleine porties. Maar als je alles aan het eind van de avond bij elkaar optelt, ben je voldoende aan je trekken gekomen. Heerlijke gerechten met smaakcombinaties die je in de meeste Italiaanse restaurants niet tegenkomt. Zelfs de Italiaan in ons gezelschap was zeer content. Hier komen we zeker terug.
Ciska V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Als je echt vrolijk wilt worden van een avondje uit eten, is Cosa een aanrader. Wat een heerlijke, pure Italiaanse hapjes! Echt verrukkelijk.
Eén van de toppers is de bruschetta met tomaat, maar eigenlijk doet vergelijken de andere gerechten tekort.
Ik vind de prijs absoluut niet te hoog: een eersteklas biologisch driegangendiner voor twee personen, met wijn en koffie, voor ca. 65 euro.
Bediening is hartelijk.
Ook zeer geschikt om met zakenrelaties te eten.
Philippe F.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Gisteravond bij Cosa gegeten. Ontspannen sfeer. vriendelijke en attent personeel. Opvallend lekkere hapjes; Gamba risotto heerlijk van smaak, lasagne van aubergine heel puur en fris (en ik ben zeker geen aubergine fan), topper was de pasta linguine. Het sharing concept prima in orde. ook risotto of pasta kan je prima delen (snap dan ook het commentaar van de andere schrijvers niet zo). Wat ik echt goed vond waren de pure eenvoudige smaken. zoals de Italianen het bedoelen. huis wijn was prima. Prijs is aan de hoge kant.
Shiva Z.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Shared dining concept. Heerlijk gegeten vooral de bruchettas waren erg goed. Service vriendelijk en ontspannen sfeer. De limoncello ons the house was trouwens ook goed te doen :)
Philo H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Het concept is leuk, porties bestellen en die delen, maar in de praktijk zijn de porties veel te klein. Twee happen per gerecht is te weinig. Daardoor overheerste ook het gevoel dat de prijzen veel te hoog zijn, jammer. De bediening is aardig, maar het is geregeld lang wachten. Muziek paste niet echt bij het concept en stond te hard. Een tegenvaller dus.
M.r. B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Wij hebben hier al meerdere keren gegeten super leuk concept. Lekker een avondje tafelen met super eten. vooral mini pizza's en bruschetta's top.
Marijep2 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Als verrassing voor mijn vriend gisteren bij Cosa gegeten. Gelijk bij binnenkomst voelde het al goed. We werden hartelijk ontvangen en de sfeer die het restaurant uitstraalt is knus, huiselijk, warm en ontspannen. We waren zo druk met het interieur in ons opnemen dat we helemaal de kaart vergaten.
We vonden het shared dining concept erg leuk. Beide vinden we alles lekker en een menukaart wordt dan altijd een lastige opgave. Dat was nu niet nodig. We hebben 4 voorgerechten, 4 hoofdgerechten, 2 bijgerechten en 4 nagerechten uitgekozen. Dit werd in mooie etagieres opgediend en zo konden we van een heleboel lekkers proeven.
De smaak was heerlijk en we hebben echt genoten.
De gastheer had goed weten te verbegen dat hij wist dat mijn vriend jarig was (dit had ik van tevoren in mijn online reservering aangegeven en ook gevraagd of ze hier iets mee wilde doen) en tijdens het nagerecht was daar dan de gehele bediening inclusief vuurwerk en lang zal ze leven over de speakers, meegzongen door de rest van de gasten.
Het was een zeer geslaagde avond waarbij we ook de vrouwelijke chef persoonlijk in de keuken mochten complimenteren.
Dit was zeker niet de laatste keer dat we hier hebben gegeten.
Marit H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Op een drukke zaterdagavond gegeten bij Cosa. Smaakvol gegeten, ideaal de kleinere porties, die je in alle rust na elkaar kan laten komen. De akoestiek is niet goed, waardoor je elkaar aan tafel slecht kan verstaan op zo'n drukke zaterdagavond. Reserveren was echt noodzakelijk!