Cornelis Kitchen & Bar

31-107920005

Meer informatie over restaurant Cornelis Kitchen & Bar

Bob S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Cornelis! Ontvangst was top en werden naar een mooi plekje begeleid. Daarna heel goed en vriendelijk geholpen door een Nederlands/Engelstalige man. Mijn vriendin had de lady steak gekozen en ik de gentlemen steak.. beide waren ze echt zeer goed van smaak. Alleen vergeten een saus te bestellen. Maar dit was achteraf niet eens nodig. Daarnaast waren de frites lekker vers. De cheesecake als nagerecht was ook super lekker! Al om al echt een top avond gehad en de bediening was echt een 9+! Wij komen zeker terug!
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Het bezoek aan Cornelis laat bij mij 2 gedachten achter:
Het is een prachtige zaak en weer een goede aanvulling voor culinair Rotterdam. We hadden ons jaarlijkse bestuurs- etentje en dan kijken uit naar een leuke gelegenheid met culinaire aspiraties. We hebben wat mij betreft best lekker gegeten zonder dat het top was. Zelf nam ik de gemarineerde tonijn sashimi als voorgerecht. Wel vers maar een beetje vlak van smaak. Als hoofgerecht Tarbot uit de oven op de graat die zeer smakelijk was. Als begeleider een heerlijk droge witte wijn de Bolla Soave Retro.
Zowel de keuken als de bediening laat wat steekjes vallen. Sommige bijgerechten zoals frites en ook een groente komen als mosterd na de maaltijd. Bovendien was 75% van de frites kruim. Een bestelling voor een glas wijn was vergeten. De huisgemaakte Twix was aardig maar niet bijzonder. De bediening was aangenaam en vlot. We moeten nog maar eens komen buurten als de opstart problemen verholpen zijn. Een vermelding waard: Een van de gasten werd onwel en daar werd door het personeel zeer adequaat op gereageerd wat we zeer op prijs hebben gesteld.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Zaterdagavond 22 oktober alhier met 8 personen heel goed gegeten.
Het shared dining niet geprobeerd en aldus werd het a la carte.

Zelf nam ik de tonijn sashimi als voorgerecht en de bavette
als hoofdgerecht (via de grill / en Green Egg klaargemaakt)
Heel lekker! Mooie wijnen. Prachtige zaak, wel wat gehorig maar wij genoten van ambiance in de mooie private dining room wat zeker een aanrader is voor een groep tot 10 personen. Mijn disgenoten hadden het ook naar hun zin; al met al een heerlijk avondje uit.
Speciaal een dank voor de uiterst vriendelijke en voorkomende bediening, ook bij de bij de ontvangst en het vertrek. Onze persoonlijke gastheer/ ober/kelner Mark verzorgde ons perfect! :-)
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Maand geleden gegeten. Kwaliteit is prima. De zaak, aankleding is echt heel mooi. Maar nu liet de bediening zwaar te wensen over. Lang wachten, niet naar een eerste drankje aan tafel vragen. Chaotisch. Een maand eerder geweest, toen was het goed. Ook niet helemaal vol toen. Nu wel en het gaat gelijk niet goed. Zo gaat een mooie zaak, door onkundig en niet allert personeel, kapot. Zonde
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten en gedronken bij Cornelis, vanaf het moment dat we binnenkwamen tot het afscheid was het een waanzinnige beleving. De ribvingers waren smaakvol, de hamburger was wel erg groot daardoor niet helemaal op.
Het dessert voor 2 personen was smaakvol. Wij gaan zeker terugkomen, wat een gave zaak!
GijsRdam .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Vanmiddag genoten van een heerlijk lunch; Cornelis is echt een aanwinst voor Rotterdam; maar zeker ook voor het Stadhuisplein. Volgende keer kom ik graag eens terug voor het diner; geweldig wat de kok daar met de BBQ doet !
Inufood .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Eten was matig. Overheersende chorizo daardoor gerookte kwartel niet meer te proeven. Verkeerde bijgerechten gekregen . De steak tartare ook weinig smaak en niet mooi van kleur. Bavette werd goed gegrild alleen als ribeye geserveerd. Varkensvlees was aan de droge kant. Dessert was wel weer prima. De bediening laat aardig wat steken valllen en is liever met collegas bezig, de gastvrouw is daarintegen top. Ze hebben m'n g&t met andere tonic gegeven dan besteld zonder dit te vermelden. Daarna nog n half uur naar de juiste gezocht maar die bleek er niet te zijn. Verder een mooie tent, nu eten en personeel nog. Voorlopig voor ons geen 2e keer.
Joachim E.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Zomaar spontaan op de maandag avond hier binnengestapt om een hapje te eten. We werden hartelijk ontvangen en kregen een gezellig tafeltje aan het raam. Na een heerlijk aperitief de chef volledig carte blanche gegeven om voor ons te koken, wat alles behalve teleurstellend uitpakte. Als entree kwartel met granaatappel, carpaccio en steak tartaar stijlvol op een plankje gedresseerd. Als piece een stuk zijlende en bavette met diverse garnituren, kortom een heerlijk culinaire avond waarin de chef en sommelier ons erg verrast heeft !
Naomi Megan W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heerlijke middag op het terras vertoeven met fantastisch uitzicht op het stadhuis. We hadden wat "borrel spijzen" van de kaart besteld ; brood met smeersels, inktvisringen, krokante ribvingers en bitterballen en we hebben onze vingers erbij afgelikt! Even binnen wezen kijken en is een super stoere zaak en niet te vergelijken met de andere zaken op het stadhuisplein. Wij komen zeker terug!
Dokterpi .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Na een weekend in Rotterdam geweest te zijn van te voren in dit nieuwe restaurant gereserveerd.
Van het moment bij binnenkomst tot het verlaten van dit restaurant werkelijk alles perfect.
Personeel zeer vriendelijk en je zien dat ze erg veel zin in hun werk hebben.
Constant werd er gevraagd of alles naar wens was en wat eventueel beter zou kunnen.
Het eten de wijnen alles is van zeer goede kwaliteit en de inrichting is werkelijk top.
Ook is het leuk om na het eten beneden lekker neer te ploffen cocktails of een ander drankje te nemen onder het genot van de DJ die daar dan vanaf 23.00 uur leuke muziek draait.
Wij hebben er zeker 100 km rijden voor over om daar vaker een hapje te gaan eten.
Ik hoop in de toekomst dat ze dit blijven kunnen waarmaken.
Nogmaals bedankt voor de gezellige avond.
Bellafleurella .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Mooie locatie, schitterend en sfeervol ingericht (industrieel gecombineerd met ouderwetse stijlen). Het eten daartegen was ronduit slecht, duur stukje vlees vol met spieren, zeker niet conform gewenste smaak en ook niet de juiste hoeveelheid (500 gram besteld, wat maximaal 350 gram bleek achteraf). Personeel reageerde vervolgens met excuses, zodat misschien de volgende gasten dit niet op die manier zouden ervaren (maar geen enkele tegoetkoming richting ons). Ook de verschillende rollen van het personeel viel op; buiten mag je drinken maar niet eten, er is 1 persoon die de gasten op de trap begeleid, overige probeert een poging tot enthousiasmeren van de gasten. Al met al, een schitterend ingerichte locatie.
Sara80 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wat een ontzettend mooie zaak! Sfeervol ingericht, mooi en comfortabel meubilair. Aanwinst voor Rotterdam en zeker de moeite waard om naartoe te gaan. Heerlijke wijnen (Miraval Rosé gedronken) en een kaart met leuke creatieve gerechten (goede biefstuk en heerlijk salade gegeten). Bediening was met één woord fantastisch. Binnenkort weer terug!
Wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Natuurlijk zijn er hier nog wat opstartproblemen en natuurlijk is dat soms best vervelend. Maar laten we toch vooral vooropstellen dat het een waanzinnig stoere zaak is met een geheel eigen karakter!

Ja je kan zeuren over de bediening die wat ervaring mist, of de gerechten die nog net de finishing touch missen. Maar de prijs-kwaliteit is nu al gewoon heel erg goed en bovenal: je bent echt een avondje uit! Het concept klopt, de setting is mooi en het eten is gewoon goed. Dus vooral niet muggenziften en een topavond hebben bij Cornelis. Een absolute aanrader!
Jeffrey1983 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Waren erg nieuwsgierig naar deze nieuwe zaak in de stad , nog heel even getwijfeld ivm locatie stadhuisplein wat naar onze mening nou niet bepaald een verzameling is van mooie en klasse zaken maar gelukkig is dit de vreemde eend in de bijt op stadhuisplein.
Inrichting is erg mooi geworden , bediening uitermate vriendelijk en eten erg lekker.
Prijs/kwaliteit prima. (niet heel goedkoop maar ook niet overdreven duur en kwaliteit gewoon goed)
Vooraf had ik de steak-tartaar en die was erg lekker , mijn vriendin de oesters.
Als hoofdgerecht had ik een ribeye en mijn vriendin de ladysteak , beide met chimichurry (apart erbij) beiden waren erg lekker alleen bij het proeven vond ik de ladysteak van mijn vriendin lekkerder als mijn eigen stuk vlees. (ander deel en zachter)
Wijn witte chardonnay - lekker en fles Malbec (erg lekker)
Toetje beide chocolade taart , gewoon lekker en dit is het enige kleine puntje van kritiek dat 9 Euro voor zo'n redelijk klein stukje dan wel iets prijzig is. (maar dat mocht de pret niet drukken)
Al met al leuke avond gehad met lekker eten en drinken.
Dorine A.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Op een vrijdag na het werk met een collega op het terras neergestreken. Biertje en een glas wijn met brood/smeersels en kip yakitori. Eten kon niet van de kaart op terras, daarvoor moesten we naar binnen vanwege de "restaurantbeleving". Rond 19 uur naar binnen voor die beleving, ach. We kozen voor tonijn, verse, van Schmidt Zeevis. Bijgerechten moeten apart worden besteld, is dat die beleving? Dat maakt het weer duurder. Maar het moet gezegd, alles was lekker, hoewel ik het geen hoogstandje vond. De bediening is wat nadrukkelijk aanwezig en dat begint iets te storen. Toetje was bijzonder, een marshmellow uit de oven met zoute caramel saus, die iets te dik was vonden wij. De wijn blijft een probleem in dit soort tenten, te duur voor wat je krijgt.
Dannyvdberg .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken afgelopen weekend bij Cornelis! Eerst op het terras verschillende wijnen geproeft met een aantal "bites" erbij, om vervolgens boven aan te schuiven in het restaurant en te genieten van de slibtong. Bedieningen mag iets sneller te werk gaan, maar dat is een kwestie van opstarten... Hoort er allemaal bij! Top zaak, ik zal zeker terugkeren!
Oli1234 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Op zaterdag geluncht bij Cornelis, een onverwachte parel op het Stadhuisplein. Het terras ziet er prima uit, maar binnen is erg veel zorg besteed aan de inrichting. Het bekijken waard! Dit zal in de winter wel vol zitten.
Twee goede broodje gegeten.
Alleen de (Engelse) bediening was wat overdreven aanwezig.
ChantalKM .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Op mijn verjaardag, gezellig met het hele gezin naar Rotterdam om te eten bij Cornelis.
De mevrouw bij de ingang was erg attent en echt een mooi visite kaartje voor het restaurant.
Het restaurant is nieuw en prachtig verbouwd. Echt een heel mooi pand.
Dus dan denk je, kan niet meer mis gaan...
Maar helaas, deze basis lijkt te zijn verdwenen als je verder komt.
Het begint bij de drankjes, mijn zoon bestelt een ice tea (met prik) en krijg een ice tea green (zonder prik). Kan gebeuren, we geven het even door en de ober vertelt ons dat ze geen ice tea mét prik hebben. Dus ik pak de kaart erbij en zie hem wel staan. Hij meld ons dat dit een fout is.
Mijn zoon vraagt dan om een cola want hij lust geen ice tea green.
Vervolgens komt dezelfde man met toch ice tea met prik.
Ja zegt hij, het stond beneden, en wij zaten boven (logisch?!).
Vervolgens willen we bestellen en we vragen om wat aanpassingen, de ober doet zo moeilijk dat we het maar gewoon houden zoals op de kaart. Hierna volgen er nog wat rare dingen.
Mijn man en de kids hadden de rib-eye en die waren meer dan prima, ik had de slibtongen en die waren perfect gebakken en heel erg lekker.
Personeel staat veel in een groepjes te kletsen en te geinen, iets (bij) bestellen is zo bijna onmogelijk.
Het eten is goed, de prachtige mevrouw bij de entree is top en het pand mooi. Het personeel maakt zoveel blunders en is zo met zichzelf bezig dat dat alles negatief overschaduwd.
Dus geef hen even een goede schop onder hun hol en de tip om zich vooral te richten op de klant!
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Leuke entree met groot terras en dito bar met allure. Dit verwacht je niet op het Stadhuisplein waar doorgaans de Feyenoordsupporters verzamelen.
Op de 1e verdieping is het restaurant. Modern ingericht ook weer met een leuke bar en met hoge en lage tafels. Omdat veel glas is gebruikt heeft het een ruimtelijk effect geeft het een mooie doorkijk tot in de keuken toe.
Prettige en alerte bediening. Goede uitleg van de gerechten op de kaart en toen mijn vork van de tafel gleed had ik sneller een nieuwe dan ik in de gelegenheid was de gevallen vork op te pakken.
Heerlijk gegeten. Voorgerecht kwarteltjes en hoofdgerecht procureur. Heerlijk gegaard en lekker op smaak.
Kortom een aanwinst voor de stad en ik kom zeker terug.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Vlak na de opening wat gedronken met wat lekkere hapjes erbij op het terras. Deze zaak ligt op een top locatie met geweldig zicht op het stadhuisplein. Afgelopen zaterdag ook hier gegeten. We zaten aan een van de 3 tafels met zicht in de keuken. Geweldig om Karim en IJsbrand met brigade bezig te zien. Ik had ribfingers vooraf. Deze waren heerlijk mals en perfect bereid. M'n tafelgenoot had de zalm op de eiersslade. Ook dit was heerlijk. Ook de hoofdgerechten dry aged Cote de boeuf en slibtong