Corfu

Oudegracht 178 3511 NP Utrecht Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
      Stroopwafelijs
      Dame Blanche
      Dessert van de week

Over het restaurant Corfu

De pure en verse Griekse keuken

Je tenen in het warme zand, een verkoelend briesje door je haren en een kristalheldere zee. Wat is Griekenland toch een heerlijke plek om tot rust te komen. En dan het eten, zo vers en puur, kan het nog beter? Bij Corfu aan de Oude Gracht ervaar je de smaken en sfeer van dit mediterrane eiland weer helemaal opnieuw.

Meer informatie over restaurant Corfu

Lijn 2 Halte: De Dom
  • : Parkeergarage Springweg

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

Milan K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Ik was hier al eens eerder geweest en ging weer omdat het een feest van herkenning is als je vaker in Griekenland bent geweest. De smaak van het eten komt overeen met wat geserveerd wordt in het westelijke deel van Griekenland, heel goed te doen. Deze keer heb ik het tapas menu geprobeerd, waarbij je min of meer onbeperkt kunt kiezen uit kleine gerechten. Er zaten uitblinkers tussen zoals de inktvisringen, de saganaki cheese en de zousouki. Ook een pluspunt is dat ze hier Mythos serveren, dat maakt de ervaring toch wel weer een stuk completer. Oja, er is attent personeel dat echt hun best doet.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Afgelopen week hier voor de verjaardag van een vriend geweest en dat was geen slechte keuze. Hoewel we eerst onze bedenkingen hadden: in een gebied met veel gezellige terrasjes is dit een onopvallend pand zonder echt terras en van buitenaf ziet het er ook niet echt gezellig uit.
Maar ik zou iedereen aanbevelen om eens te gaan kijken wat er achter die voordeur schuilt! In een mooi, passend decor, werden wij onmiddelijk netjes ontvangen en gedurende ons hele bezoek bleef de bediening netjes en vlot. Helaas werden de bestellingen niet altijd even netjes doorgegeven: op aanbevelen van de bediening hadden we gekozen voor een broodje met tzaziki ipv een broodje kruidenboter, waarna toch het broodje kruidenboter werd geserveerd. Verder nog een heerlijke schotel met vlees gegeten, waarvan de portie voldoende was, maar niet overdadig zoals dat soms bij griekse restaurants is.
Bij het dessert was dat echter anders: van de bestelde baklava zou menigeen de helft hebben laten staan omdat het zo'n gigantisch stuk was: heerlijk!
Al met al een mooie avond gehad met heerlijk eten!
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
N.a.v. de AH actie kwamen we op een doordeweekse dag bij Corfu terecht. We waren vroeg, want we gingen daarna nog naar een concert in het vlakbij gelegen Tivoli. Ondanks het vroege tijdstip (woensdag, om 18:00) zat het al bijna vol. Die Ah actie lijkt goed te lopen.

Geen klassieke bluw witte inrichting, maar meer een moderne, toch prettig griekse stijl. De bediening is wisselend - de twee jonge vrouwen zijn niet heel ervaren, de man daarentegen is oplettend en attent.

Het eten is verrassend goed - en bij een Griek ligt dat niet zo snel aan wat er op het menu staat - dat is redelijk voorspelbaar - maar vooral aan de manier waarop het bereid wordt. met name de dorade was erg lekker op de huid gebakken, en van de betere van de laatste tijd.

Jammer dat Tivoli gaat verhuizen binnenkort, anders zou ik waarschijnlijk nog wel wat vaker terugkomen.
Pieter T.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Met heel veel plezier hebben mijn vriendin en ik hier gegeten.
Het eten was behoorlijk lekker, zeker het hoofdgerecht, in mijn geval het gemarineerde konijn deden mij zoeken naar konijnengerechten, wat lekker was dat.
Ook het voorafje, de mosselen waren prima en ook mijn vriendin genoot van haar grilspies.
Alleen het ijs met warme chocoladesaus was geen warme chocoladesaus, geen net gesmolten chocola, wat ik had gehoopt.
De inrichting is prima, ook altijd leuk als je naar beneden kan zien wat anderen eten. Wat echter het meest positief opviel was de service.
De vraag of je snel of langzaam je eten wil krijgen is een vraag waar anderen een voorbeeld aan kunnen nemen net als het beleid dat er vooral Grieks personeel werkt vind ik een pluspunt bij een Grieks restaurant, je waande je een heel klein beetje in Griekenland.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Gisteravond hier gegeten met 9 personen. De bediening was uiterst vriendelijk, galant en professioneel. Het eten was verrukkelijk, de porties waren royaal, en de borden waren feestelijk opgemaakt. Het restaurant heeft een gezellige sfeer en ziet er keurig netjes uit. Niks dan pluimen dus. Kleine tip: wat vaker vragen of men nog wat te drinken wenst ;)
Ype Swart .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
We kwamen binnen om 20.30 uur, en moesten geruime tijd wachten op de kaart en een welkomstdrankje, omdat de ober uitgebreid zat te kletsen met andere gasten. De kaart werd ons ongeïnteresseerd toegeworpen door deze ober, die daarbij naar buiten keek. Een 'goedenavond' kon er niet af. De dame, die ons daarna hielp, was wat vriendelijker en een verzoek om een karaf water werd zonder mankeren gehonoreerd. Toen er werd gevraagd om een aanpassing in een gerecht, gaf ze aan het na te vragen in de keuken. Het antwoord kwam pas nadat we er nog eens om vroegen, maar het was verder geen probleem. Het eten was vooral veel en aan de zoute kant, maar dat is persoonlijk. De calamaris was gewoon goed en vers. Het dessert was goed.
Kortom: het eten redelijk, maar de bediening kan beter. De zaak is mooi ingericht, voor een grieks restaurant vrij modern. De grote vaas in het midden van de tafel was ietwat storend om omheen te kijken bij onze conversatie.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Met de zegeltjes van AH (tweede driegangen menu gratis) zijn wij bij Corfu terechtgekomen. Daar hebben we geen spijt van gekregen. Vooraf keftedes en gebakken feta die allebei prima smaakten. De naam van de schotel daarna ben ik vergeten, het zal wel Dionyssos of Oedipus of zo geweest zijn, maar ook die was prima: de suflaki was perfect gegaard en volgens mij van de haas afkomstig, een prima spiesje. Het gehakt was goed gekruid en de giros zoals giros hoort te zijn. Van de frites en Griekse rijst heb ik weinig gegeten, want al met al is het een behoorlijke portie na zo'n voorafje. Voor het desert hebben we ons dan ook tot koffie beperkt.
Het is geen aparte Griek, het is allemaal reuze traditioneel, maar daar is op zich niets mis mee mits goed bereid. Dat is bij Corfu dik in orde. Tel daarbij op dat de bediening reuze vriendelijk en behulpzaam is, zij het wat routinematig, en je hebt een Griek waar je goed terecht kunt.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Fabiola & Ben
Lekker griekse tapas gegeten en alles wat we besteld hebben was heerlijk, en de bediening is erg vriendelijk en staan voor alles voor je klaar.
prima gegeten, en gaan hier zeker vaker terugkomen.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Gisteren hier met een groep van 8 personen gegeten. De vriendelijke eigenaresse hield rekening met het feit dat we een theatervoorstelling op het programma hadden, en daardoor helaas beperkt tijd hadden. We kregen een heerlijk 'tapas-achtig' concept met verschillende hapjes, geserveerd op grote schalen. Vooral de gebakken kaas, de lam, bifteki en zalm vielen uitstekend in de smaak. De huiswijn werd ook erg goed bevonden. De volgende keer nemen we graag wat langer de tijd bij dit leuke restaurant op de Oudegracht. Tot snel!
concertbezoeker .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Voor de tweede keer hier wezen eten. Je zit hier lekker rustig, alles is goed. Het eten heerlijk. De suflaki lekker mals en de giros zoals die hoort te zijn. Bij de salade bar kan je zelf kiezen en is vers. De thee is hier bijzonder lekker en ook de irisch koffie is perfect. We willen niet eens meer een andere griek in Utrecht proberen.
Eelco P.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
Door de zeer goede kwaliteit van eten, goede service (niet te opdringerig) eten we met regelmaat bij Corfu. Je kan heerlijke gerechten bestellen of tapas, waardoor je eens wat anders probeert dan je gewent bent bij de Griek( aanraders zijn de gebakken feta en courgetteballetje) In de winter staat er wild op de kaart, wat ons erg bevalt. Voeg daaraan toe een leuke locatie in de binnenstad, terras (verwarmd) , saladebar en prima nagerechten (probeer eens de warme chocolade cake of de walnoten cake) en je hebt een prima avond. Zeker een aanrader dus!
Yverne B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2013
De menukaart is uitgebreid, het eten is heerlijk gekruid en vult de maag meer dan voldoende. De bediening is vriendelijk, ze staan niet om de haverklap aan je tafeltje en geven het gevoel dat je lekker uitgebreid kunt (na)tafelen. De balans slaat soms echter ietwat door naar te lang moeten wachten op personeel. Verder valt de achtergrondmuziek soms net iets te lang stil waardoor gesprekken ineens heel luid door de ruimte klikken. Maar dat is een kleinigheid. Al met al een aanrader, vooral vanwege de prijs-kwaliteitverhouding van het eten.
blue_eyed_couple .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Fijn Grieks restaurant met vriendelijke en attente bediening. De keuken is doorgaans snel; de porties zijn ruim; het eten is goed bereid en lekker en de prijs staat in verhouding tot de kwaliteit. Wij komen hier met enige regelmaat voor de souzouki, tzatziki, de giros en de tomatensalade (saladebar) en gaan altijd tevreden weer naar huis.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
Voorafgaande aan een filmvoorstelling heb ik hier met twee vrienden gegeten. Ik had hier nog nooit eerder gegeten. Ik had gezien dat je hier onbeperkt medzedes (een soort Griekse tapas) kon eten voor een vast bedrag van 19,50 euro. Nadeel is wel dat als je gebruik wilt maken van dit aanbod, dan iedereen in het gezelschap dit moet doen. Je kan steeds drie gerechten per ronde bestellen en als het eten op is kun je weer voor een volgende ronde gaan. In totaal hebben we drie rondes besteld, iedereen 9 gerechtjes. De gerechtjes waren dingen als feta, lamsvlees, moussaka, gegrild varkensvlees, gegrilde kip, tzatziki, zalm, garnalen. De formule beviel ons goed, je kunt verschillende dingen proeven. Het eten was ok, maar niet bijzonder (7). Als je niet te hoge eisen aan het eten stelt dan kun je hier prima terecht.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2013
Hier gegeten als tussenstop naar Amsterdam. Prima restaurant, heerlijk gegeten. Vooral de pikilia is erg goed, de auberginesalade echt geweldig! Het grand dessert voor 2 ook verschrikkelijk lekker en veel! De bediening was uitstekend en vriendelijk. Onze avond begon goed! We gaan hier zeker nog een paar keer eten bij ons volgende bezoek aan Utrecht.
Sylvia en Dries
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Na een hartelijk ontvangst en een ouzo van het huis de kaart op ons gemak bekeken. De inrichting is vrij strak en modern voor griekse begrippen maar is toch best sfeervol te noemen. Nadat iedereen zijn keuze had gemaakt bestond de mogelijkheid om gebruik te maken van de saladebar. Persoonlijk had deze bar wat uitgebreider en gevarieerder gemogen. Het voorgerecht smaakte bij mij en mijn 3 tafelgenoten allemaal prima. Het hoofdgerecht vond ik qua vleesportionering goed, wel weinig friet / rijst erbij. Het dessert; dame blanche, was prima. Bediening is aardig en attent, wat meer oog voor lege glazen is wat ik heb gemist.
Lidy O.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
Prettige plek om te eten, vriendelijke bediening en sinds kort ook de mogelijkheid om van de tapaskaart te eten. Prima saladebar. Eten is goed, bediening is voorkomend en er zijn leuke zitjes. Probeer vooral de notencake eens als dessert (= buiten de kaart dus moet je eens naar vragen!)
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Heerlijke Griekse tapas gegeten om je vingers bij af te likken! Bediening prima, niet te opdringerig. Relaxed tafelen in een gezellig, klein restaurant. We hebben al vaker Grieks gegeten, maar dit overtrof onze verwachtingen. Jammer dat we niet in Utrecht wonen!
Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Het is enige tijd geleden dat ik hier geweest ben,maar ik moet zeggen dat wij niet onder de indruk waren. Dit is een typisch voorbeeld van een vernederlandste Griek, zoals er zoveel zijn in Nederland. Het eten viel ons erg tegen. Ik geef niet zo snel onvoldoendes voor eten, en dat doe ik dan in dit geval ook niet, maar het was in geen geval echt Grieks eten. Er zijn veel betere Grieken in Utrecht! Bediening is goed. Wij zaten op een warme dag buiten en ja het blijft gezellig aan de gracht!
concertbezoeker .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Alles is hier goed. Het eten net iets lekkerder en niet duur. Niet te fel licht. Goede stoelen, niet te hard. Geen te harde muziek. Niet zo ingericht als je gewend bent bij een griek, maar toch sfeervol. Vriendelijk personeel, niet opdringerig en toch snel geholpen. Hier zit je op je gemak. Een salade bar. Hier willen we vaker eten. O,ja en ze hebben een schoon, fris toilet.