Cordial

Meer informatie over restaurant Cordial

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Cordial

Femkevp V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Onze keus viel op het menu Gastronomique met een bijpassend wijnarrangement omdat we een avondvullende belevenis verwachtten.
Om kwart over 7 gingen we aan tafel en waren blij verrast door de diverse amusegangen die volgden. Dat enthousiasme veranderde in teleurstelling vanwege het moordende tempo waarin de eerste 3 gangen op tafel kwamen.
Al om half negen (5 kwartier na binnenkomst) werd de 3e gang weer afgeruimd door stoïcijns bedienend personeel. Geen lachje kon er af en er werd niet eens gevraagd of het gesmaakt had.
Het hoofdgerecht (duivenborst) werd lauw geserveerd en in het stukje vlees zaten bij ons allebei pezen.
Om 11 uur stonden we gedesillusioneerd weer bij de auto.
Wat voor ons echt een uitje had moeten zijn, mondde uit in een vluchtig etentje, waarvan zowel mijn man als ik, 's nachts zelfs nog ziek zijn geworden.

Wij vonden de bediening gehaast en ongeïnteresseerd, zeker geen ster waardig!

We houden erg van lekker eten en klagen zit niet in ons DNA, maar dit was zo ondermaats voor deze prijs, dat we hier zeker nooit meer terugkomen.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Gisteravond gedineerd met z’n vieren bij Cordial. Eten was goed van kwaliteit, Het wijnarrangement was zeer teleurstellend; zeker qua prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding; zeer karig gevulde glazen voor € 9,- per glas en dat voor vijf glazen is buitenproportioneel en eigenlijk schandalig.
Marco H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Zodra je Cordial binnenkomt, ervaar je de intieme sfeer van het restaurant.

Het personeel is buitengewoon vriendelijk, attent en deskundig.

We hadden voor het Menu Gastronomique gekozen, een 5 gangendiner (plus 4 overheerlijke amuses), gecompleteerd met een koffie/thee met friandises.

Elk gerecht was een smaaksensatie, perfect gebalanceerde smaken en mondbeleving, verrassende combinaties, schilderijtjes op het bord.

Een AB-SO-LU-TE aanrader voor iedereen die kan en wil genieten van topkwaliteit in een gemoedelijke sfeer.

Tip: combineer het diner met een verblijf in hotel De Weverij.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Een all-in menu gecombineerd met een overnachting in hotel de Weverij. Geparkeerd in de wat lastig toegankelijke parkeergarage, maar eenmaal binnen zijn de parkeerplaatsen prima. Bij de check-in kregen we ongevraagd een upgrade naar een Bergoss kamer. Erg attent. Het hotel ziet er prachtig uit en de kamer was prachtig en best ruim. In de avond gedineerd in restaurant Cordial, na een verrassend aperitief 3 ruim bemeten amuses en vervolgens 5 gangen. Het was vrijwel zonder uitzondering heerlijk, maar de porties mogen wat ons betreft wel iets kleiner. Al met al een prima ervaring daar in Oss.
Ans K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Genoten van een 5 gangen diner inclusief overnachting. In 1 woord: fantastisch!! Zowel het eten, de service en de hotelkamer waren boven verwachting. Misschien 1 kleine opmerking: 5 gangen + 3 amuses was voor mijn partner iets te veel, hoewel alles toch maar werd opgegeten omdat het te lekker was om te laten staan.
Een aanrader!
Riki V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Bijzondere gerechten opgediend in een prettige ambiance. Bediening is heel attent. Als ze nodig zijn, zijn ze er. Vriendelijk en in gepaste maat contact. Eten is met zorg gemaakt. Wordt prachtig opgediend. Verrassend! bijpassende wijn was heerlijk. Goede keuze
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Dit sterrenrestaurant gevestigd in Hotel de Wever bezocht en gebruik gemaakt van een all-in menu het toppunt van Cordial. Ontvangst was prima al blijft de garderobe in de hal van hotel wat vreemd aandoen evenals de soberheid van de toiletten.
Eenmaal in het restaurant is alles weer subliem. Opening met een glaasje Champagne van kwaliteit gevolgd door een aantal heerlijke en prachtige amuses waaronder een oude bekende de koningskrab-bol deze keer net iets anders geserveerd dit blijft een feestje in de mand.
Ook de andere amuses zijn weer van super kwaliteit en verassend van smaak.
Voorgerecht Kalfs tartaar met haringkuit en een sublieme krabsalade een topper.
Tussen Kabeljauw stokvis en paling heel mooi en gevarieerd van smaak Zoet Zout Bitter Zuur
Hoofd een rilletje van Eend met een mooie eigen jus.
Nagerecht mooi en lekker bordje maar niet spectaculair, Afsluitend koffie met friandises.
Prijs kwaliteit verhouding uitstekend echter met een uitzondering. Het tafelwater wordt voortaan apart berekend 5 Euro per persoon, 15 Euro is best veel voor 4 glaasjes water.
Of dat nou nodig is? Goede accurate bediening prima verzorgt.
Dit blijft een topper.
Marijke C.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Weer enorm genoten van een heerlijk avondje in Restaurant Cordial. Prachtige schilderijtjes vol bijzondere smaakcombinaties. Zeker in combinatie met de aanbevolen bijpassende wijnen. Mmmmm.......
Reiziger1 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Donderdag hier gedineerd, in het kader van de Restaurantweken. De bediening was echter niet sterrenrestaurant waardig! Eerder hier gegeten en toen was service subliem. Ik vind het niet kunnen voor een sterrenrestaurant dat de bediening zich verlaagd tot eetcafe-niveau. Enkele voorbeelden: Zelfde wijn 2 maal besteld, 2e keer werd glas 2 keer zo vol gevuld, eerste keer begon serveerster in te schenken met dop er nog op, foutje! bij hoofdgerecht wijn besteld, deze waren ze vergeten te brengen, en kreeg ik na dat ik het gerecht al op had. Verschillende mensen aan tafel gehad die van elkaar niet wisten wat ik doorgegeven had. In een eetcafe acceptabel, in een sterrenrestaurant niet, ook al zijn het de restaurantweken. Het eten zelf was overigens wel goed.
Emmeke R.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
wederom heerlijk gegeten en genoten van het menu toppunt van Cordial. Zoveel tongstrelende gerechtjes en prachtig opgemaakte borden. 't Blijft een genot om hier te eten.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Gekozen voor het 5 gangen menu signature. Van langoustine, ganzenlever, lamsvlees, zeebaars tot een dessert met framboos. Heerlijke wijn/spijscombinatie. Enthousiaste sommelier en vriendelijke bediening, die soms wat routinematig overkomt. Kleine steektjes laten vallen door de wijn later te serveren, terwijl het gerecht al op tafel stond. Prijs is wat aan de hoge kant. Voor één sterrenrestaurant een prijs van 95 Euro voor een 5 gangen menu betalen is pittig, Kies je voor een 4 gangen menu (75 Euro) wordt, indien je daar voor kiest, voor sommige gerechten (uit het signature menu) een bedrag van 5 Euro extra gerekend. Er zijn twee sterrenrestaurants die deze prijzen niet hanteren en zonder meer niet onder doen voor Cordial. Maar een leuke avond gehad in een prettige ambiance.
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Onlangs voor mij de tweede keer en voor mijn vriend de eerste keer wezen eten bij Cordial. We hadden gekozen voor het menu " Toppunt van Cordial". Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen door een zeer charmante dame. Zij begeleide ons naar het restaurant. Daar werden wij naar onze tafel gebracht. De bediening was uiterst vriendelijk. Ook werd er een zeer goede uitleg gegeven van de bijpassende wijnen, die overigens erg smaakvol waren.
Als eerste kregen wij diverse heerlijke amuses met o.a. Kingcrab op een granite, een heerlijk kwarteleitje en een mooi hapje van zalm en gamba.
Het voorgerecht was Koningsbaars cheviche met gerookte paling wat een zeer frisse smaak had door de rettich en vinaigrette.
Het tussengerecht was Heilbot met pancetta in een tomaten bouillon.
Het hoofdgerecht was een Kalfsentrecote en wang in eigen jus. Super mals en lekker!
Nagerecht waren mooie smaken van chocolade, banaan, toffee en ijs.
Afgesloten met koffie en lekkernijen.
Wij zullen hier zeker nog weer komen.
Keep up the good work!
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Tijdens Carnaval in dit top restaurant geweest wat onderdeel is van een Hotel. Binnenkomst in de hotelhal waar je al wordt ontvangen. Garderobe is in de centrale hal evenals de toiletten. Deze beide voorzieningen zijn mede daardoor onder het niveau van het restaurant.
Dat is dan ook Top. Gekozen voor het verrassingsmenu Menu Toppunt van Cordial .
Mooie amuses , uiteraard weer de kingcrab deze keer als variatie op een granite, een heerlijk kwarteleitje en een mooi klein gerechtje van zalm en gamba.
Voorgerecht Koningsbaars cheviche met gerookte paling fris door de rettich en vinaigrette.
Tussengerecht Heilbot met pancetta fantastisch gecombineerd in een tomaten bouillon.
Hoofdgerecht Kalfsentrecote en wang in eigen jus blijft lekker maar we hadden eens wat anders verwacht ,dit zat een half jaar geleden ook in het verassing menu.
Nagerecht mooie smaken van chocolade banaan toffee en ijs.
Afgesloten met koffie en lekkernijen ook deze laatste net iets minder als anders.
Blijf allert vrienden van Cordial.
Antoine V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Hier onlangs geweest voor het menu Signature. Op vrijdagavond krijg je daar zowaar een gratis hotelkamer bij, waar wij dankbaar gebruik van hebben gemaakt (erg mooi, strak en industrieel vormgegeven). Dit was voor ons de derde keer bij Cordial, iedere keer tot nog toe de amuse van Kingcrab gehad, dit blijft helemaal top, vooral mee doorgaan. Van het menu heeft de hier al eerder genoemde ganzelever met oester, groene olijf, amandel en vinaigrette de meeste indruk gemaakt. Dit eigenlijk ook omdat voor ons de Riesling fenomenaal was, helemaal in combinatie met dit gerecht. Ook de kalfszwezerik mocht er wat ons betreft wezen, nog een speciale vermelding van de 3e amuse van gemarineerde zalm, gamba, pompoen, sinaasappel en vinaigrette. Zeer mooi opgemaakt, erg smaakvol en dusdanig dat dit in menig restaurant als reguliere gang niet zou misstaan. Bediening erg prettig, gelukkig niet al te strak want daar houden we niet zo van. Wij komen denk ik nog wel voor een 4e keer terug...
jeroenenmargo .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Gisteren met vrienden gegeten bij Cordial. We kregen de keuze tussen het specialiteiten menu en een keuze menu. Wat een beetje jammer was is dat we werden gevraagd allemaal dezelfde gerechten te kiezen want dat was voor de keuken beter te doen. We konden gelukkig wel twee uitzonderingen op deze regel maken. Wij vonden met name de ganzelever met oester en de zeebaars met cacao erg geslaagd. De bediening was vriendelijk maar erg gehaast bij de uitleg over de wijn en kwam ook niet echt warm over. Bij de koffie hebben we aangegeven dat de friandises wat teveel van het goede zouden worden, maar deze werden toch geserveerd, volgens de bediening omdat deze er altijd bij horen. Samenvattend eten is ven zeer goede kwaliteit maar de bediening kan wat warmer en de prijzen zijn aan de hoge kant
jandams .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Dit juweeltje in Brabant onder de bezielende leiding van SVN WijnmeesterRoy Pelgrim en chef-kok Joost Verhoeven behoort tot de absolute top van Nederland. Een giller was de gepocheerde ganzenlever met (in het midden) een oester, vergezeld door amandel, specerijen en groene olijf waarbij een heerlijk glas Riesling Spätlese van het huis Reinhold Haart, top !!
Maar ook de gegrilde zeebaars( mooie cuisson) met ansjovis, aubergine, spinazie en cacao was lekker en mooi in balans.
Voor de echte wijnliefhebber is deze zaak een must en met Richelle van Gemert (als aanstormend talent) een heerlijk adres.
Joep1978 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Tweedekerstdag gegeten bij cordial in oss.
Het was een samengesteld menu.
Bij de reservering de bijzonderheden doorgegeven en daar werd rekening mee gehouden.
6 mooi opgemaakte gangen rund,vis en wild.
Vooraf mooie amuses incl de rauwe garnaal ( de hype van 2014 )
Bij elke gang werd de saus/jus appart toegevoegd aan het gerecht.
Het nagerecht met verschillende bereidingen van ananas en witte chocolade en toffee is in combinatie met de dessertwijn in één woord top !
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Afgelopen maandag gaan dineren en overnachten bij Cordial / De Weverij. We werden heel hartelijk ontvangen en alles werd goed uitgelegd. Na even de kamer gezien te hebben zijn we gaan dineren bij Cordial. Echt een prachtige zaak, dus dat beloofde wat. Mijn verwachtingen waren hoog, maar deze zijn allemaal ingevuld. We hebben 4 heerlijke amuses gehad en 6 mooie gerechten met begeleidende wijnen. Het verhaal bij de wijn is interessant, niet het standaard verhaaltje. Het eten was echt voortreffelijk, complimenten. Cordial en in combinatie met De Weverij is zeker een aanrader.
Paul U.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Zo, dat was een verrassing in Oss!
Nooit geweten dat Cordial zo'n topzaak is.
De ambiance aan de bar is mij wat te industrieel, maar in het restaurant is er een warme en intieme sfeer.
De gerechten zijn plaatjes, je ziet dat de keukenbrigade met oog voor detail de gerechten opmaakt, ieder gerecht is een smaaksensatie tussen zoet en zout, koud en warm en ga zo maar door.
Heerlijke wijnen en een aangename bediening maken het plaatje af. Zeer zeker de moeite waard, hier komen we nog een keer terug!
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Alweer ons vierde bezoek aan Cordial en ditmaal via de DWTS weken. We waren iets te vroeg zodat we in de lounge ruimte nog even een kort gesprekje maakte met Jelle van Gangelen (de patron). Hij vertelde dat ze vanaf volgend jaar willen overstappen naar een iets laagdrempeliger concept. Dit met een nieuwe kaart waarop een tiental gerechten staan met gelijke prijs. Zonder afbreuk te doen aan de huidige kwaliteit.

Als aperitief een witte wijn, die verder niet werd toegelicht, die aardig was. Ernaast een amuse met gemarineerde rauwe gamba met garnituur van verschillende exotische smaakjes, erg lekker.
De tweede amuse was een crème van paddenstoelen met erop een crème van parmezaan en bundelzwammen, stukje gerookte ham en wat krokant. Mooi hoog op smaak en een aangename bite.

Sommelière Richelle van Gemert begeleide ons naar de tafel aan het raam. Een fijne plek met goed overzicht.
Het eerste gerecht werd uitgeserveerd, een tartaar van koningsbaars met erop een cilinder krabsalade, bereidingen van tomaat en basilicum en wat droog geroosterde pinda's. Aan tafel afgewerkt met een rasp van Barilotto kaas (stijl Ricotta). De begeleider liet even op zich wachten. Een Italiaanse Garganega 2012 van de cru Monte Carbonare gemaakt door Suavia werd keurig gepresenteerd. Mooi vol en rijk met tonen van peer en rijpe appel.
Een gerecht met mooie milde smaken, prima textuur en leuke smaak accenten. De wijn combineerde erg goed en reageerde verrassend op de basilicum saus.

De tweede wijn kwam uit het zuidelijke Rhône gebied, de details heb ik helaas niet goed vastgelegd. Mooi rijk met bloemig aroma en een toets van goudrenet. In het schaaltje een keurig stukje gegrilde schol met erop gegaarde gamba, crème van aioli met krokantjes, stukjes zeekraal en ernaast stukje artisjok en quenelle venere rijst aan aangevuld met een heerlijke bouillabaisse. Mooie smaken die prima combineren met de wijn.

De derde begeleider was de bekende Riesling van Bernhard Eifel en ook het gerecht met zacht gegaarde kabeljauw herkende we nog van het vorige bezoek. Ditmaal uitgevoerd met duidelijk meer smaakbeleving door de toevoeging van stukjes paling en mierikswortel. Niet te min een geslaagde ronde waar we van genoten.

Het dessert was een herhaling van de vorige keer. De exclusieve Ximenez Spinola Exceptional Harvest met ernaast structuren van chocolade met verschillende vijgbereidingen en een quenelle roomijs van gebrande boter. Ongetwijfeld nog iets geperfectioneerd, een hele mooie ronde weer.

Als afsluiter een hele krachtige espresso met een royaal assortiment friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd met twee personen. De wijnen werden keurig toegelicht met kennis van zaken zoals we bij Cordial gewend zijn.

Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed, menu €44,50, huiswijn €5,50, begeleidende wijnen €10,- per stuk en koffiearrangement €7,95.

Wederom een hele mooie ervaring met prima wijn-spijs beleving. Ondanks dat de gerechten niet zo vaak wisselen voegen we Cordial toe aan onze favorieten. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen in het volgend jaar. Een aanrader voor de wijn-spijs liefhebber.