Cordial

Meer informatie over restaurant Cordial

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Dit sterrenrestaurant gevestigd in Hotel de Wever bezocht en gebruik gemaakt van een all-in menu het toppunt van Cordial. Ontvangst was prima al blijft de garderobe in de hal van hotel wat vreemd aandoen evenals de soberheid van de toiletten.
Eenmaal in het restaurant is alles weer subliem. Opening met een glaasje Champagne van kwaliteit gevolgd door een aantal heerlijke en prachtige amuses waaronder een oude bekende de koningskrab-bol deze keer net iets anders geserveerd dit blijft een feestje in de mand.
Ook de andere amuses zijn weer van super kwaliteit en verassend van smaak.
Voorgerecht Kalfs tartaar met haringkuit en een sublieme krabsalade een topper.
Tussen Kabeljauw stokvis en paling heel mooi en gevarieerd van smaak Zoet Zout Bitter Zuur
Hoofd een rilletje van Eend met een mooie eigen jus.
Nagerecht mooi en lekker bordje maar niet spectaculair, Afsluitend koffie met friandises.
Prijs kwaliteit verhouding uitstekend echter met een uitzondering. Het tafelwater wordt voortaan apart berekend 5 Euro per persoon, 15 Euro is best veel voor 4 glaasjes water.
Of dat nou nodig is? Goede accurate bediening prima verzorgt.
Dit blijft een topper.
Marijke C.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Weer enorm genoten van een heerlijk avondje in Restaurant Cordial. Prachtige schilderijtjes vol bijzondere smaakcombinaties. Zeker in combinatie met de aanbevolen bijpassende wijnen. Mmmmm.......
Reiziger1 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Donderdag hier gedineerd, in het kader van de Restaurantweken. De bediening was echter niet sterrenrestaurant waardig! Eerder hier gegeten en toen was service subliem. Ik vind het niet kunnen voor een sterrenrestaurant dat de bediening zich verlaagd tot eetcafe-niveau. Enkele voorbeelden: Zelfde wijn 2 maal besteld, 2e keer werd glas 2 keer zo vol gevuld, eerste keer begon serveerster in te schenken met dop er nog op, foutje! bij hoofdgerecht wijn besteld, deze waren ze vergeten te brengen, en kreeg ik na dat ik het gerecht al op had. Verschillende mensen aan tafel gehad die van elkaar niet wisten wat ik doorgegeven had. In een eetcafe acceptabel, in een sterrenrestaurant niet, ook al zijn het de restaurantweken. Het eten zelf was overigens wel goed.
Emmeke R.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
wederom heerlijk gegeten en genoten van het menu toppunt van Cordial. Zoveel tongstrelende gerechtjes en prachtig opgemaakte borden. 't Blijft een genot om hier te eten.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Gekozen voor het 5 gangen menu signature. Van langoustine, ganzenlever, lamsvlees, zeebaars tot een dessert met framboos. Heerlijke wijn/spijscombinatie. Enthousiaste sommelier en vriendelijke bediening, die soms wat routinematig overkomt. Kleine steektjes laten vallen door de wijn later te serveren, terwijl het gerecht al op tafel stond. Prijs is wat aan de hoge kant. Voor één sterrenrestaurant een prijs van 95 Euro voor een 5 gangen menu betalen is pittig, Kies je voor een 4 gangen menu (75 Euro) wordt, indien je daar voor kiest, voor sommige gerechten (uit het signature menu) een bedrag van 5 Euro extra gerekend. Er zijn twee sterrenrestaurants die deze prijzen niet hanteren en zonder meer niet onder doen voor Cordial. Maar een leuke avond gehad in een prettige ambiance.
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Onlangs voor mij de tweede keer en voor mijn vriend de eerste keer wezen eten bij Cordial. We hadden gekozen voor het menu " Toppunt van Cordial". Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen door een zeer charmante dame. Zij begeleide ons naar het restaurant. Daar werden wij naar onze tafel gebracht. De bediening was uiterst vriendelijk. Ook werd er een zeer goede uitleg gegeven van de bijpassende wijnen, die overigens erg smaakvol waren.
Als eerste kregen wij diverse heerlijke amuses met o.a. Kingcrab op een granite, een heerlijk kwarteleitje en een mooi hapje van zalm en gamba.
Het voorgerecht was Koningsbaars cheviche met gerookte paling wat een zeer frisse smaak had door de rettich en vinaigrette.
Het tussengerecht was Heilbot met pancetta in een tomaten bouillon.
Het hoofdgerecht was een Kalfsentrecote en wang in eigen jus. Super mals en lekker!
Nagerecht waren mooie smaken van chocolade, banaan, toffee en ijs.
Afgesloten met koffie en lekkernijen.
Wij zullen hier zeker nog weer komen.
Keep up the good work!
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Tijdens Carnaval in dit top restaurant geweest wat onderdeel is van een Hotel. Binnenkomst in de hotelhal waar je al wordt ontvangen. Garderobe is in de centrale hal evenals de toiletten. Deze beide voorzieningen zijn mede daardoor onder het niveau van het restaurant.
Dat is dan ook Top. Gekozen voor het verrassingsmenu Menu Toppunt van Cordial .
Mooie amuses , uiteraard weer de kingcrab deze keer als variatie op een granite, een heerlijk kwarteleitje en een mooi klein gerechtje van zalm en gamba.
Voorgerecht Koningsbaars cheviche met gerookte paling fris door de rettich en vinaigrette.
Tussengerecht Heilbot met pancetta fantastisch gecombineerd in een tomaten bouillon.
Hoofdgerecht Kalfsentrecote en wang in eigen jus blijft lekker maar we hadden eens wat anders verwacht ,dit zat een half jaar geleden ook in het verassing menu.
Nagerecht mooie smaken van chocolade banaan toffee en ijs.
Afgesloten met koffie en lekkernijen ook deze laatste net iets minder als anders.
Blijf allert vrienden van Cordial.
Antoine V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Hier onlangs geweest voor het menu Signature. Op vrijdagavond krijg je daar zowaar een gratis hotelkamer bij, waar wij dankbaar gebruik van hebben gemaakt (erg mooi, strak en industrieel vormgegeven). Dit was voor ons de derde keer bij Cordial, iedere keer tot nog toe de amuse van Kingcrab gehad, dit blijft helemaal top, vooral mee doorgaan. Van het menu heeft de hier al eerder genoemde ganzelever met oester, groene olijf, amandel en vinaigrette de meeste indruk gemaakt. Dit eigenlijk ook omdat voor ons de Riesling fenomenaal was, helemaal in combinatie met dit gerecht. Ook de kalfszwezerik mocht er wat ons betreft wezen, nog een speciale vermelding van de 3e amuse van gemarineerde zalm, gamba, pompoen, sinaasappel en vinaigrette. Zeer mooi opgemaakt, erg smaakvol en dusdanig dat dit in menig restaurant als reguliere gang niet zou misstaan. Bediening erg prettig, gelukkig niet al te strak want daar houden we niet zo van. Wij komen denk ik nog wel voor een 4e keer terug...
Jeroenenmargo .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Gisteren met vrienden gegeten bij Cordial. We kregen de keuze tussen het specialiteiten menu en een keuze menu. Wat een beetje jammer was is dat we werden gevraagd allemaal dezelfde gerechten te kiezen want dat was voor de keuken beter te doen. We konden gelukkig wel twee uitzonderingen op deze regel maken. Wij vonden met name de ganzelever met oester en de zeebaars met cacao erg geslaagd. De bediening was vriendelijk maar erg gehaast bij de uitleg over de wijn en kwam ook niet echt warm over. Bij de koffie hebben we aangegeven dat de friandises wat teveel van het goede zouden worden, maar deze werden toch geserveerd, volgens de bediening omdat deze er altijd bij horen. Samenvattend eten is ven zeer goede kwaliteit maar de bediening kan wat warmer en de prijzen zijn aan de hoge kant
Jandams .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Dit juweeltje in Brabant onder de bezielende leiding van SVN WijnmeesterRoy Pelgrim en chef-kok Joost Verhoeven behoort tot de absolute top van Nederland. Een giller was de gepocheerde ganzenlever met (in het midden) een oester, vergezeld door amandel, specerijen en groene olijf waarbij een heerlijk glas Riesling Spätlese van het huis Reinhold Haart, top !!
Maar ook de gegrilde zeebaars( mooie cuisson) met ansjovis, aubergine, spinazie en cacao was lekker en mooi in balans.
Voor de echte wijnliefhebber is deze zaak een must en met Richelle van Gemert (als aanstormend talent) een heerlijk adres.
Joep1978 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Tweedekerstdag gegeten bij cordial in oss.
Het was een samengesteld menu.
Bij de reservering de bijzonderheden doorgegeven en daar werd rekening mee gehouden.
6 mooi opgemaakte gangen rund,vis en wild.
Vooraf mooie amuses incl de rauwe garnaal ( de hype van 2014 )
Bij elke gang werd de saus/jus appart toegevoegd aan het gerecht.
Het nagerecht met verschillende bereidingen van ananas en witte chocolade en toffee is in combinatie met de dessertwijn in één woord top !
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Afgelopen maandag gaan dineren en overnachten bij Cordial / De Weverij. We werden heel hartelijk ontvangen en alles werd goed uitgelegd. Na even de kamer gezien te hebben zijn we gaan dineren bij Cordial. Echt een prachtige zaak, dus dat beloofde wat. Mijn verwachtingen waren hoog, maar deze zijn allemaal ingevuld. We hebben 4 heerlijke amuses gehad en 6 mooie gerechten met begeleidende wijnen. Het verhaal bij de wijn is interessant, niet het standaard verhaaltje. Het eten was echt voortreffelijk, complimenten. Cordial en in combinatie met De Weverij is zeker een aanrader.
Paul U.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Zo, dat was een verrassing in Oss!
Nooit geweten dat Cordial zo'n topzaak is.
De ambiance aan de bar is mij wat te industrieel, maar in het restaurant is er een warme en intieme sfeer.
De gerechten zijn plaatjes, je ziet dat de keukenbrigade met oog voor detail de gerechten opmaakt, ieder gerecht is een smaaksensatie tussen zoet en zout, koud en warm en ga zo maar door.
Heerlijke wijnen en een aangename bediening maken het plaatje af. Zeer zeker de moeite waard, hier komen we nog een keer terug!
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Alweer ons vierde bezoek aan Cordial en ditmaal via de DWTS weken. We waren iets te vroeg zodat we in de lounge ruimte nog even een kort gesprekje maakte met Jelle van Gangelen (de patron). Hij vertelde dat ze vanaf volgend jaar willen overstappen naar een iets laagdrempeliger concept. Dit met een nieuwe kaart waarop een tiental gerechten staan met gelijke prijs. Zonder afbreuk te doen aan de huidige kwaliteit.

Als aperitief een witte wijn, die verder niet werd toegelicht, die aardig was. Ernaast een amuse met gemarineerde rauwe gamba met garnituur van verschillende exotische smaakjes, erg lekker.
De tweede amuse was een crème van paddenstoelen met erop een crème van parmezaan en bundelzwammen, stukje gerookte ham en wat krokant. Mooi hoog op smaak en een aangename bite.

Sommelière Richelle van Gemert begeleide ons naar de tafel aan het raam. Een fijne plek met goed overzicht.
Het eerste gerecht werd uitgeserveerd, een tartaar van koningsbaars met erop een cilinder krabsalade, bereidingen van tomaat en basilicum en wat droog geroosterde pinda's. Aan tafel afgewerkt met een rasp van Barilotto kaas (stijl Ricotta). De begeleider liet even op zich wachten. Een Italiaanse Garganega 2012 van de cru Monte Carbonare gemaakt door Suavia werd keurig gepresenteerd. Mooi vol en rijk met tonen van peer en rijpe appel.
Een gerecht met mooie milde smaken, prima textuur en leuke smaak accenten. De wijn combineerde erg goed en reageerde verrassend op de basilicum saus.

De tweede wijn kwam uit het zuidelijke Rhône gebied, de details heb ik helaas niet goed vastgelegd. Mooi rijk met bloemig aroma en een toets van goudrenet. In het schaaltje een keurig stukje gegrilde schol met erop gegaarde gamba, crème van aioli met krokantjes, stukjes zeekraal en ernaast stukje artisjok en quenelle venere rijst aan aangevuld met een heerlijke bouillabaisse. Mooie smaken die prima combineren met de wijn.

De derde begeleider was de bekende Riesling van Bernhard Eifel en ook het gerecht met zacht gegaarde kabeljauw herkende we nog van het vorige bezoek. Ditmaal uitgevoerd met duidelijk meer smaakbeleving door de toevoeging van stukjes paling en mierikswortel. Niet te min een geslaagde ronde waar we van genoten.

Het dessert was een herhaling van de vorige keer. De exclusieve Ximenez Spinola Exceptional Harvest met ernaast structuren van chocolade met verschillende vijgbereidingen en een quenelle roomijs van gebrande boter. Ongetwijfeld nog iets geperfectioneerd, een hele mooie ronde weer.

Als afsluiter een hele krachtige espresso met een royaal assortiment friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd met twee personen. De wijnen werden keurig toegelicht met kennis van zaken zoals we bij Cordial gewend zijn.

Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed, menu €44,50, huiswijn €5,50, begeleidende wijnen €10,- per stuk en koffiearrangement €7,95.

Wederom een hele mooie ervaring met prima wijn-spijs beleving. Ondanks dat de gerechten niet zo vaak wisselen voegen we Cordial toe aan onze favorieten. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen in het volgend jaar. Een aanrader voor de wijn-spijs liefhebber.
Melanie S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
In het kader van de vegetarische restaurantweek wezen eten, à 45 euro voor 4 gangen en 1 amuse.
Natuurlijk leuk om eens te proberen.
Eten was heerlijk, creatief, kleurrijk, zeer smaakvol. Elke hap smaakt anders.
Helaas 2 gerechtjes minder dan vorig jaar bij deze restaurantweek, dat maakt de hoeveelheid nét aan, want het zijn kleine porties. Tussen sommige gangen zat iets teveel tijd en dat werd opgevuld met brood eten, dat is jammer.
De bediening viel wat tegen, stijf, te correct, niet echt vriendelijk/gezellig. Tijdje met een leeg glas gezeten, jammer.
Of het aan het feit lag dat wij een 'aanbiedingsmenu' hadden weet ik niet, maar het kon iets gastvrijer en warmer.
Ook typisch, wij wilden de maaltijd afsluiten met koffie/thee, bleek dat je daar automatisch verschillende zoete hapjes bij kreeg. Dat is lekker, maar na een heerlijk dessert iets teveel van het goede. En vreemd dat dit automatisch wordt geserveerd. Totaal 3 uur gezeten, voor het dessert en de koffie werd 1 uur uitgetrokken (!).
Maidenofmay .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2014
Vorige week geluncht bij Cordial. Er was buiten gedekt. Helaas was het toch iets te fris en konden we na het aperitief naar binnen. We kozen voor het zesgangenmenu. Lekker eten, met als positieve uitschieters de komkommersorbet (was onderdeel van een gerechtje) en de langoustine met ananas. Ook het zoete dessert was erg lekker met allerlei bereidingen van framboos. Dat gezegd hebbende vond ik het al met al goed, maar niet spectaculair. Lekkere wijn toegelicht door stijve sommelier. Bediening in het algemeen een beetje raar, ik kan het niet anders zeggen. Vriendelijk en correct, maar in eigen wereldje leek het wel. Al met al hebben we een uitstekende lunch genoten in een zeer sfeervolle ambiance, maar wat mij betreft mag de lat iets hoger.
PatrickLieven .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Wij zijn bij Cordial geweest tijdens de restaurant week. Het kost dan 40 euro p.p en je krijgt een 3 gangen menu. Voor 10 euro kochten wij een tussen gang bij. Onze avond was een zeer grote teleurstelling. We waren binnen 1 uur en 20 minuten klaar met ons eten, alles ging veel te snel. De porties waren zeer klein, we hebben echt te weinig gegeten. Een van de gerechten (Heilbot) was verrukkelijk, het voorgerecht was lekker maar het hoofdgerecht (Kabeljouw) was te zout en niet bijzonder en het nagerecht was gewoon niet goed (Lychee). De wijn was ok, niet slecht maar ook niet goed. We hebben deze ervaring direct gemeld en zijn zeer correct te woord gestaan en behandeld, ze hadden uiteraard geen oplossing meer maar hebben ons de drankjes aangeboden. De koffie hebben wij afgeslagen. Al met al een zeer grote teleurstelling, we dachten een avond uit te gaan en bleken na iets meer dan anderhalf uur weer buiten te staan. Gezien de vele goede recensies over Cordial zullen ze het zeker goed kunnen maar in ons geval is dat niet gelukt. P.s. de bediening was goed en de sfeer binnen ook.
JEVMG .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Combinatie-arrangement met "De Weverij". Het hotel is ietwat aan slijtage onderhevig maar ruime kamers en prima bedden garanderen een prima nachtrust. De eigen parkeerplaats is wel wat krap, voor een beetje grotere wagen is die eigenlijk té krap.

Maar je komt hier natuurlijk vooral voor Cordial. Gastvrij, gezellig, 1 Michelin-ster maar geen overdreven stijve business met knipmessende pinguïns. Wij genoten van het vier-gangen menu van het arrangement Cordial met diverse heerlijke amuses tussen de gangen door. Eén en ander combineerde zeer goed met de verrassende wijncombinaties zoals voorgesteld door de gérant . Hier komen we vast nog wel eens terug!
Ietje Z.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Een van die gelegenheden waar alles klopt. Vanaf de hoffelijke ontvangst tot uiteindelijk het vriendelijke afscheid - al wil je daar eigenlijk niet meer weg. Want je valt er van de ene verrukking in de andere door de bewonderenswaardige synthese van smaken. Hier wordt met vakmanschap uiterst vindingrijk gekookt. De presentatie en de subtiele geuren wekken de hoogste verwachtingen waaraan driedubbel wordt voldaan. En dan is er bovendien een brigade die op een correcte maar ongedwongen manier zorgt dat alles uiterst verzorgd op tafel komt en je daarbij van alle gewenste informatie voorziet. Wie mij kent snapt dat ik vooral ook de uitleg van de sommelier wilde horen. Een plek waar je de hele avond gelukkig blijft - en nog dagen daarna!
Johanna54 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013

De ontvangst was hartelijk in het werkelijk prachtige hotel De Weverij, helemaal design, zo goed gedaan alleen daarom al een bezoek waard.

We begonnen onze avond met een Griekse wijn van Santorini, gelijk werd de toon gezet, de amuse die erbij kwam maakte duidelijk dat onze hooggespannen verwachtingen hier zou worden ingelost.

De menukaart maakte het ons nog erg lastig om een keuze te maken, uiteindelijk zijn we toch voor 4 gangen à la carte gegaan met een bijpassend wijnarrangement.

Mijn keuze viel op de volgende gerechten
Zeebaars
Gemarineerd / oester / gin-tonic / komkommer /
avocado / kaffir / tomatenvinaigrette
Een mooi bord met de gemarineerde zeebaars en daarnaast een glas met de oester waarop een gin tonic schuim en kaffir rasp, de lekkerste bereide oester voor mij tot nu toe. De zeebaars was ook heerlijk, waarbij elk onderdeel klopte.

Langoustine
Kadaifideeg / gebrand / couscous / tamarinde /
Hollandse garnaal / mango / vinaigrette
Twee bereidingen van langoustine in kadaifideeg, een heerlijk krokant korstje met een smeltende langoustine en gegrild, minstens zo goed, mooi gerecht

Ierse ossenhaas
Gebraden / kalfswang / aardappel /
knolselderij / linzen / eigen jus / bearnaise
Perfect gegrilde ossenhaas met een stukje sukade met een voortreffelijk garnituur, de gekonfijte aardappel, zo mooi zacht en krokant, ook het pièce dik in orde.

Kaas
Selectie van boerenkazen
met dadel-vijgenbrood
Men heeft besloten de selectie kaas terug te brengen naar 3 soorten om bij elke kaas een passende wij te kunnen schenken
Begrijpelijke keus, hier echter het enige minpuntje van de avond, 2 kazen waren beslist nog niet rijp, jammer. de passende wijnen waren erg mooi.

Alle wijnen van het arrangement waren mooi tot zeer mooi.

De zwarte brigade deed haar werk meer dan voortreffelijk.

Cordial stond al lang op mijn verlanglijstje en daar blijft het ook, hier wil ik terug.