Copenhagen

Stationsweg 4 3311 JW Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Copenhagen

Op een historische locatie in Dordrecht, het Tomadohuis, vind je Copenhagen. Een plaats waar het bruist. Resto, bar en terras: goed voor een geweldig avondje uit. Copenhagen maakt het je gemakkelijk: je kiest waar je trek in hebt en bepaalt zelf de grootte van je gerecht. Alles kan en alles mag. Eten en drinken op topniveau. Prima kookkunsten en een gezellige ambiance … wat wil je nog meer?

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Copenhagen

Direct gelegen naar het Centraal Station

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 11:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Een erg leuke eerste kennismaking. Zeer vriendelijk ontvangst, actief en vriendelijk personeel, een leuke kaart, prima kwaliteit. Kortom een aanrader!
claudette S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
De bediening onthield ontzettend veel van wat wij aangaven en heeft daar in positieve naar gehandeld. Leuk de personal touch op de rekening. Heerlijk gegeten vooral en een naar ons inziens goede selectie van wijnen.... zelf voor chileense wijn gekozen, heerlijke goede wijn en zowaar goed op temperatuur. De keuze qua eten was alles behalve teleurstellend. Ik vond meerdere producten op de kaart er aantrekkelijk uit zien waardoor de keuze op 4 kleine gangetjes "shared dinning" uit kwam. Een voor een goede keuzes! Volgende x proberen we de andere producten!
Esther W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Genoten van het 5 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement
Chantal K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Top zaak! Leuke bediening en heerlijk eten. Gezellige sfeer.
Leuke variatie in de gerechten en altijd een heerlijk wijn erbij.
Bij binnenkomst een heerlijk bubbel vh huis.
Ga zo door!!!!
Poekie .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
WAUW wat een aanwinst voor Dordrecht. Heerlijke gerechten, mooi opgemaakte borden, smaken die kloppen en prima service en bediening. Wij komen hier zeker terug!! Prijs is wat aan de hoge kant, maar voor heerlijk eten heb ik dit zeker over.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Fijne service! Er staan simpele gerechten op de kaart, maar ze zitten goed in elkaar en smaakt heerlijk!
Erg leuke inrichting en stoelen zitten heerlijk!
Helaas is het pand niet al te geweldig voor het restaurant, dit ivm akoestiek en de schuifdeuren (we begrepen dat hier aan wordt gewerkt).
FJ F.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Een waanzinnige ligging bij het station, mooie inrichting en vol zon op het terras in september. Verrassende gerechten en niet duur (100 euro voor 3 gangen, wijn, koffie en aperitief). Wij hebben onze vaste stek gevonden!
EdRy .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zaterdag avond hier gegeten. Wat meteen opvalt is dat het ontvangst erg prettig is vanaf het moment dat je het terras op komt lopen word je meteen ontvangen (het weer zat goed mee). Er is gevraagd of we buiten wilden beginnen of meteen binnen aan tafel plaats wilden nemen, leuk dat er een keuze is. Wij zijn op het terras begonnen, toen we naar binnen gingen werden onze drankjes netjes mee genomen. De kaart keuzen is leuk en breed! Als je een kleine eter bent kun je twee kleine gerechten bestellen (zoals ik zelf). Geen verplichte velden met voor-hoofd gerechten en dat is fijn. Wij hebben zeer genoten van begin tot het eind is er aandacht voor je, het personeel wat er staat is top, heel relax en zeer prettig ondanks de spoel drukte! De keuken is open, waardoor je goed kunt zien wat het keuken team doet, ze stralen een fijne en vertrouwde sfeer uit. Je krijgt ook nog een leuke tekst op je rekening, ga zo door!
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Waneer je neerstrijkt op het terras van een vrij nieuwe horeca-gelegenheid kan je te hoge verwachtingen hebben en dat was hier zeer duidelijk het geval.
De toegang tot het terras is een kleine helling met aan weerskanten ongemarkeerde verhogingen.Doordat helling , de rechte zijkanten en de rest van het terras allemaal dezelfde kleur heeft, was het met mijn gezichtshandicap wel goed uitkijken , hetgeen ook geldt voor bezoekers , die niet goed ter been zijn. Eenmaal gezeten op het niet zo sfeervolle ,
matig verzorgde en rumoerige terras kwam een van de dames van de bediening, die niet de moeite had genomen schone bedrijfskleding aan te trekken.Een drankenkaart houdt men er niet op na.In de krant heb ik moeten lezen dat men streeft naar interactie tussen klant en bediening.
Dit terwijl het ontbreekt aan parate kennis en waarschijnlijk ook aan een goede opleiding , want men weet niet wat voor bieren men op de tap heeft , dus als klant moet je dan gokken op de aangegeven kleuren !
Je wilt toch wel duidelijk weten wat er is en...... de prijsstelling.
De dranken blijven vrij lang weg en toen maar gelijk gevraagd naar de kaart voor een borrelhap etc. . De kaart bevat toch een flinke fout tegen de Nederlandse taal , bovenaan en vrij dik gedrukt ( valt niet een ieder waarschijnlijk op ).Wanneer er een opmerking over gemaakt wordt is het
antwoord " u denkt toch niet dat we nieuwe laten drukken voor zoiets ".
Er werden bitterballen en brood besteld. Na een tijdje kwamen dan de bitterballen , meer lucht dan vulling en de kleine verzorging in de vorm van een servetje was ook schijnbaar teveel. Het brood bleef weg en er moest weer naar gevraagd worden , bestelling was zeker niet interessant. De broodjes kwamen op een schaaltje met een schijfje boter en wat olie.Een mesje , een snijplankje en wat smeerseltjes zaten niet in het aangebodene.
Aangezien ik door mijn achtergrond toch wel wat nieuwsgierig ben naar de inrichting van nieuwe horecabedrijven het restaurant(!)binnengestapt.
Even kunnen rondkijken , erg klantonvriendelijk behandeld, door iemand in strand-outfit(!) , was op het arrogante af , achter iemands rug opmerkingen maken en dan ook nog naroepen bij het verlaten van de zaak straalt niet bepaald klasse uit. Verder is er niemand van de leiding daarna aan de tafel geweest.
Conclusie na dit bezoek is , dat er nog genoeg te verbeteren valt ,
het is nog het oude terrasseizoen , in 2017 kan het stukken beter en dat is toch wel gewenst.
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Een echt toprestaurant! Van het moment van binnenkomst wordt je met alle egards behandeld door de, voornamelijk, vrouwelijke staf. De inrichting is onDordts, het eten wat meer gericht op Azie dan op Frankrijk. Begonnen met een borrel op het terras (winnaar terrassen trofee), daarna naar binnen voor 4 gerechtjes pp. Bisque naar onze mening iets te zout, maar wel super leuk gepresenteerd in tweeën. Als dessert hadden we ons verheugd op de cheesecake, maar die was helaas al op. Geeft in ieder geval aan dat ze alles iedere dag vers maken. De vervanging was een goddelijke brownie.

Ik heb mijn favoriet in Dordrecht gevonden.
ErwinCP123 .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Volgens het AD heeft Restaurant Copenhagen het beste terras van de regio. Hoe men daartoe is gekomen is ons een raadsel aangezien er naast het terras een open bouwput is en het ook nog eens is gelegen op het drukste verkeerspunt van Dordrecht. Desalniettemin wilde wij het eens proberen en kunnen we niet anders dan concluderen dat het ons inziens de meest overschatte zaak van de regio is. De bediening is vriendelijk maar uitermate onervaren en de gerechten die wij gegeten hebben waren gewoon beneden alle culinaire peil. Een carpaccio waarbij de geraspte kaas alles overheerste qua smaak. Een risotto waar amper smaak aan zat met stukken peen erin. het langzaam gegaard kalfsvlees welk koud geserveerd werd met stukjes aardappel erdoor heen. Ondanks alle lof, ook hier was het voor ons een eenmalig bezoek.
wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Er zijn van die restaurants waarbij alles klopt en Copenhagen komt daar heel dicht bij in de buurt! We worden gastvrij ontvangen en voelen ons vanaf moment 1 welkom als gast. Heerlijk huisaperitief met vlierbloesem. Twee verdiepingen en iedere tafel bezet. De sfeer is bruisend en de menukaart nodigt uit om veel te proeven.

De zaak is inderdaad qua akoestiek niet top, maar wij konden ons er niet al teveel aan ergeren. Misschien als je met meer mensen bent, dat je er meer last van hebt.

Absolute aanrader!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vriendelijke ontvangst door een echte gastheer. De rest van de avond prima geholpen door de correcte bediening. Voor het eten kozen wij allen drie gerechten van de kaart, in de kleine variant (van ieder gerecht is de mogelijkheid om te kiezen tussen normale grootte en iets kleiner). En daar was eigenlijk niks op aan te merken. Smaakvol en mooie gerechten. Minpunt was dat onze tafel dichtbij de automatische schuifdeuren gepositioneerd was. Hierdoor komt er iedere keer een zweem koude lucht van buiten naar binnen. Eind juli niet zo erg, midden in de winter moet men hier wel iets op gaan bedenken. Want het zijn niet alleen de restaurantgasten die naar binnen en buiten lopen, maar ook de bewoners van het Tomadohuis boven het restaurant, welke door het gedeelde voorportaal lopen. Verder is het toilet claustrofobisch klein. Ik snap dat er weinig ruimte is, maar dit is wel erg krap.
bloemenrijk .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Toch wel nieuwsgierig geworden met het bekijken van de reacties op Iens zijn we hier vrijdagavond gaan eten. Waar ik altijd blij van wordt is dat je uit een groot of klein voor en hoofdgerecht kunt kiezen. Ik ben niet zo'n grote eter dus op deze manier kan ik van alle gangen iets nemen. Vooraf een heerlijke bouillon, als hoofdgerecht de entrecote met Oosterse groeten. Echt goed klaargemaakt en mooi opgemaakte borden. Erna het perziktaartje met ijs en vanillesaus. Interieur spreekt mij erg aan en de bediening is ook prima. Prijs kwaliteit vind ik aan de hoge kant maar je hebt wel een fijne avond gehad.
Jelmer K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Leuk ontvangen op het terras waar we een heerlijk huis apperetief gedronken hebben. Hier ook nog een lekkere gambasalade gegeten, het hoofdgerecht binnen geserveerd gekregen waar we een mooi plekje aan het raam hadden! Mooi uitzicht op het station van Dordrecht en het terras dat nu echt een terras aan het worden is. Top ambiance en leuk en gezellig personeel waardoor je je op je gemak voelt. Al met al een leuke zaak waar je zeker een kijkje moet nemen
Marknanette .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Vanavond voor de eerste keer bij dit restaurant gegeten nadat ik bij toeval de recensies van Copenhagen op Iens tegenkwam. We hadden geluk met het weer en konden eerst nog even buiten zitten met de laatste zon, op het terras al gelijk netjes, vriendelijk en snel geholpen, prima begin. Toen het toch wat fris werd naar binnen gegaan waar we zeer vriendelijk welkom werden geheten. We hadden niet gereserveerd maar werden gelijk naar een leuke tafel gebracht. De amuse was eenvoudig maar smaakvol en nadat we de bestelling hadden geplaatst werd al snel maar niet te snel het voorgerecht gebracht. Zonder de kaart te raadplegen de huiswijn gevraagd, dit was een schot in de roos, een heerlijke Italiaanse wijn (dit is natuurlijk wel persoonlijk). Het hoofdgerecht werd ook op een goed tijdstip gebracht en was voor ons beide heerlijk, mijn partner had kalfsmedaillon (het kleine portie) en de risotto (ook de kleine variant) beide smaakte erg goed. Ik had de entrecote, die ook erg lekker smaakte. Van een dessert hebben we afgezien maar hebben wel de combinatie van thee en koffie met 3 kleine zoetigheden genomen. Over het eten en de wijn heb ik het al gehad maar de koffie is echt een aanrader, lang geleden dat ik een horeca etablissement zulke lekkere koffie gehad heb.
Van het hele diner zouden wij 2 aandachtspunten (zeer zeker geen negatieve punten) ter overweging willen meegegeven, mijn wijn was, naar mijn smaak net niet koud genoeg en mijn partner vond de muziek iets te hard staan. Beide punten bij een van de eigenaren (Remco) aangegeven. Deze luisterde goed en gaf aan blij te zijn dat zulke zaken direct werden aangegeven zodat hij er mogelijk iets mee zou kunnen doen. Samengevat; laat je niet afschrikken door de constructie werkzaamheden die buiten nog gaande zijn, Copenhagen is een prima restaurant en een aanwinst voor de horeca van Dordrecht.
Fiona V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Afsluitende borrel, even bijpraten onder genot van drankje en klein hapje. Ook dat kan dus, heerlijk en relaxt. Fijne bediening, leuk terras ondanks bouwwerkzaamheden, fijne hapjes. Toch nog eens terug voor wat uitgebreider.
mschwab .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Ben jij Ietje?
Nee joh, herken je mij niet meer? Ik ben het Emina! Haha, wat een grap, natuurlijk herkende ik Emina alhoewel ik haar daar niet verwacht had. Copenhagen is een maand of twee open als mijn vrouw en ik er op een vrijdagavond gaan eten. Het terras is een gezellige samenraping van allerlei bouwmaterialen, maar dat staat in schril contrast met de luxe van de binnen uitrusting. Harde natuurlijke materialen zoals steen en leer, gecombineerd met stoffen en aarde tinten. Hier is duidelijk een ontwerper ingehuurd. De manager ken ik al lang, ik heb hem zelf nog een tijd onder mijn hoede gehad, Remco. Hij vind het dan ook leuk dat we er zijn en heeft een deel van de avond naast mijn vrouw gezeten. De menukaart is een verademing in horeca land, geen voor hoofd of na dingen, maar alleen kleine en volwassen porties. Stel zelf maar iets samen. Ruime keuze in culinaire lekkernijen op een niveau zoals we dat in Blanc gewend zij in een heerlijk informele sfeer met jonge bediening die van wanten weet. Hoe zie ik dat? Doordat ze voor € 1,00 constant je water op peil houden maar ook andere onvolkomenheden zoals, een lege wijnfles, een nieuw wijnglas, het vouwen van je linnen servet als je naar het toilet gaat. Er is constante aandacht voor de gast. Dat willen we toch altijd als je uit gaat eten. Helaas lukt het de meeste zaken niet, in Copenhagen echter wel....Wij komen terug en vertellen het door!
JanineMelkers .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Vorige week zaterdag was ik een dagje weg met de trein. Omdat onze trein niet verder reed dan Dordrecht en we daardoor moesten overstappen, besloten we om hier een hapje te gaan eten. We waren van plan om richting het centrum te gaan, maar werden na een paar meter al overvallen door dit leuke restaurant. Het terras ziet er onwijs gezellig en uitnodigend uit. Ze hebben er echt werk van gemaakt. Leuk! Omdat het te koud was buiten zijn we naar binnen gegaan. We hadden niet gereserveerd, maar werden enthousiast begroet en voelden ons gelijk welkom. Ons tafeltje was niet gelijk klaar dus hebben we een wijntje gedronken aan de bar. Erg gezellig en we vonden het bijna jammer toen we werden gehaald omdat ons tafeltje klaar was. We hebben erg lekker gegeten. De zalm was heerlijk (vooral het soort chipje wat er op zat). En de brownie als toetje is hemels. Dit restaurant nodigt je uit om lekker lang te tafelen. Het was de bedoeling dat we even een hapje gingen eten, maar uiteindelijk hebben we er de hele avond gezeten en hebben we de avond afgesloten met overheerlijke gin tonic's die speciaal naar wens wordt gemaakt. Het is jammer dat we niet in de buurt wonen. Maar als we nog een keer een dagje met de trein gaan, hopen we dat deze weer stopt in Dordrecht..! :)
Manuela V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Fijn dat de horeca in Dordrecht groeit met Copenhagen als jongste telg. De website beschrijft een culinaire belevenis van hoog niveau in een urban chique omgeving. Dat klinkt veelbelovend en wekte onze nieuwsgierigheid. Daarom zowel voor lunch als diner hier een keer geweest.
De locatie is goed, de inrichting eigentijds, het eten ok maar beslist niet van beschreven niveau.
We begrijpen best dat bij een bedrijf in opstartfase nog niet alles op rolletjes kan lopen dus daarover hier geen commentaar. Wat we wel kwalijk vinden is dat de website een andere belevenis doet vermoeden dan dat we in praktijk ervaarden. Daarbij misten we enthousiasme en uitstraling bij de leiding. De maître, die bij de lunch aanwezig was, was gelukkig wel enthousiaster. Een volgend bezoek aan Copenhagen stellen we nog even uit.