Copenhagen

Woensdag t/m Zondag 10:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Fijne service! Er staan simpele gerechten op de kaart, maar ze zitten goed in elkaar en smaakt heerlijk!
Erg leuke inrichting en stoelen zitten heerlijk!
Helaas is het pand niet al te geweldig voor het restaurant, dit ivm akoestiek en de schuifdeuren (we begrepen dat hier aan wordt gewerkt).
FJ F.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Een waanzinnige ligging bij het station, mooie inrichting en vol zon op het terras in september. Verrassende gerechten en niet duur (100 euro voor 3 gangen, wijn, koffie en aperitief). Wij hebben onze vaste stek gevonden!
EdRy .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zaterdag avond hier gegeten. Wat meteen opvalt is dat het ontvangst erg prettig is vanaf het moment dat je het terras op komt lopen word je meteen ontvangen (het weer zat goed mee). Er is gevraagd of we buiten wilden beginnen of meteen binnen aan tafel plaats wilden nemen, leuk dat er een keuze is. Wij zijn op het terras begonnen, toen we naar binnen gingen werden onze drankjes netjes mee genomen. De kaart keuzen is leuk en breed! Als je een kleine eter bent kun je twee kleine gerechten bestellen (zoals ik zelf). Geen verplichte velden met voor-hoofd gerechten en dat is fijn. Wij hebben zeer genoten van begin tot het eind is er aandacht voor je, het personeel wat er staat is top, heel relax en zeer prettig ondanks de spoel drukte! De keuken is open, waardoor je goed kunt zien wat het keuken team doet, ze stralen een fijne en vertrouwde sfeer uit. Je krijgt ook nog een leuke tekst op je rekening, ga zo door!
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Waneer je neerstrijkt op het terras van een vrij nieuwe horeca-gelegenheid kan je te hoge verwachtingen hebben en dat was hier zeer duidelijk het geval.
De toegang tot het terras is een kleine helling met aan weerskanten ongemarkeerde verhogingen.Doordat helling , de rechte zijkanten en de rest van het terras allemaal dezelfde kleur heeft, was het met mijn gezichtshandicap wel goed uitkijken , hetgeen ook geldt voor bezoekers , die niet goed ter been zijn. Eenmaal gezeten op het niet zo sfeervolle ,
matig verzorgde en rumoerige terras kwam een van de dames van de bediening, die niet de moeite had genomen schone bedrijfskleding aan te trekken.Een drankenkaart houdt men er niet op na.In de krant heb ik moeten lezen dat men streeft naar interactie tussen klant en bediening.
Dit terwijl het ontbreekt aan parate kennis en waarschijnlijk ook aan een goede opleiding , want men weet niet wat voor bieren men op de tap heeft , dus als klant moet je dan gokken op de aangegeven kleuren !
Je wilt toch wel duidelijk weten wat er is en...... de prijsstelling.
De dranken blijven vrij lang weg en toen maar gelijk gevraagd naar de kaart voor een borrelhap etc. . De kaart bevat toch een flinke fout tegen de Nederlandse taal , bovenaan en vrij dik gedrukt ( valt niet een ieder waarschijnlijk op ).Wanneer er een opmerking over gemaakt wordt is het
antwoord " u denkt toch niet dat we nieuwe laten drukken voor zoiets ".
Er werden bitterballen en brood besteld. Na een tijdje kwamen dan de bitterballen , meer lucht dan vulling en de kleine verzorging in de vorm van een servetje was ook schijnbaar teveel. Het brood bleef weg en er moest weer naar gevraagd worden , bestelling was zeker niet interessant. De broodjes kwamen op een schaaltje met een schijfje boter en wat olie.Een mesje , een snijplankje en wat smeerseltjes zaten niet in het aangebodene.
Aangezien ik door mijn achtergrond toch wel wat nieuwsgierig ben naar de inrichting van nieuwe horecabedrijven het restaurant(!)binnengestapt.
Even kunnen rondkijken , erg klantonvriendelijk behandeld, door iemand in strand-outfit(!) , was op het arrogante af , achter iemands rug opmerkingen maken en dan ook nog naroepen bij het verlaten van de zaak straalt niet bepaald klasse uit. Verder is er niemand van de leiding daarna aan de tafel geweest.
Conclusie na dit bezoek is , dat er nog genoeg te verbeteren valt ,
het is nog het oude terrasseizoen , in 2017 kan het stukken beter en dat is toch wel gewenst.
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Een echt toprestaurant! Van het moment van binnenkomst wordt je met alle egards behandeld door de, voornamelijk, vrouwelijke staf. De inrichting is onDordts, het eten wat meer gericht op Azie dan op Frankrijk. Begonnen met een borrel op het terras (winnaar terrassen trofee), daarna naar binnen voor 4 gerechtjes pp. Bisque naar onze mening iets te zout, maar wel super leuk gepresenteerd in tweeën. Als dessert hadden we ons verheugd op de cheesecake, maar die was helaas al op. Geeft in ieder geval aan dat ze alles iedere dag vers maken. De vervanging was een goddelijke brownie.

Ik heb mijn favoriet in Dordrecht gevonden.
ErwinCP123 .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Volgens het AD heeft Restaurant Copenhagen het beste terras van de regio. Hoe men daartoe is gekomen is ons een raadsel aangezien er naast het terras een open bouwput is en het ook nog eens is gelegen op het drukste verkeerspunt van Dordrecht. Desalniettemin wilde wij het eens proberen en kunnen we niet anders dan concluderen dat het ons inziens de meest overschatte zaak van de regio is. De bediening is vriendelijk maar uitermate onervaren en de gerechten die wij gegeten hebben waren gewoon beneden alle culinaire peil. Een carpaccio waarbij de geraspte kaas alles overheerste qua smaak. Een risotto waar amper smaak aan zat met stukken peen erin. het langzaam gegaard kalfsvlees welk koud geserveerd werd met stukjes aardappel erdoor heen. Ondanks alle lof, ook hier was het voor ons een eenmalig bezoek.
Wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Er zijn van die restaurants waarbij alles klopt en Copenhagen komt daar heel dicht bij in de buurt! We worden gastvrij ontvangen en voelen ons vanaf moment 1 welkom als gast. Heerlijk huisaperitief met vlierbloesem. Twee verdiepingen en iedere tafel bezet. De sfeer is bruisend en de menukaart nodigt uit om veel te proeven.

De zaak is inderdaad qua akoestiek niet top, maar wij konden ons er niet al teveel aan ergeren. Misschien als je met meer mensen bent, dat je er meer last van hebt.

Absolute aanrader!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vriendelijke ontvangst door een echte gastheer. De rest van de avond prima geholpen door de correcte bediening. Voor het eten kozen wij allen drie gerechten van de kaart, in de kleine variant (van ieder gerecht is de mogelijkheid om te kiezen tussen normale grootte en iets kleiner). En daar was eigenlijk niks op aan te merken. Smaakvol en mooie gerechten. Minpunt was dat onze tafel dichtbij de automatische schuifdeuren gepositioneerd was. Hierdoor komt er iedere keer een zweem koude lucht van buiten naar binnen. Eind juli niet zo erg, midden in de winter moet men hier wel iets op gaan bedenken. Want het zijn niet alleen de restaurantgasten die naar binnen en buiten lopen, maar ook de bewoners van het Tomadohuis boven het restaurant, welke door het gedeelde voorportaal lopen. Verder is het toilet claustrofobisch klein. Ik snap dat er weinig ruimte is, maar dit is wel erg krap.
Bloemenrijk .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Toch wel nieuwsgierig geworden met het bekijken van de reacties op Iens zijn we hier vrijdagavond gaan eten. Waar ik altijd blij van wordt is dat je uit een groot of klein voor en hoofdgerecht kunt kiezen. Ik ben niet zo'n grote eter dus op deze manier kan ik van alle gangen iets nemen. Vooraf een heerlijke bouillon, als hoofdgerecht de entrecote met Oosterse groeten. Echt goed klaargemaakt en mooi opgemaakte borden. Erna het perziktaartje met ijs en vanillesaus. Interieur spreekt mij erg aan en de bediening is ook prima. Prijs kwaliteit vind ik aan de hoge kant maar je hebt wel een fijne avond gehad.
Jelmer K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Leuk ontvangen op het terras waar we een heerlijk huis apperetief gedronken hebben. Hier ook nog een lekkere gambasalade gegeten, het hoofdgerecht binnen geserveerd gekregen waar we een mooi plekje aan het raam hadden! Mooi uitzicht op het station van Dordrecht en het terras dat nu echt een terras aan het worden is. Top ambiance en leuk en gezellig personeel waardoor je je op je gemak voelt. Al met al een leuke zaak waar je zeker een kijkje moet nemen
Marknanette .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Vanavond voor de eerste keer bij dit restaurant gegeten nadat ik bij toeval de recensies van Copenhagen op Iens tegenkwam. We hadden geluk met het weer en konden eerst nog even buiten zitten met de laatste zon, op het terras al gelijk netjes, vriendelijk en snel geholpen, prima begin. Toen het toch wat fris werd naar binnen gegaan waar we zeer vriendelijk welkom werden geheten. We hadden niet gereserveerd maar werden gelijk naar een leuke tafel gebracht. De amuse was eenvoudig maar smaakvol en nadat we de bestelling hadden geplaatst werd al snel maar niet te snel het voorgerecht gebracht. Zonder de kaart te raadplegen de huiswijn gevraagd, dit was een schot in de roos, een heerlijke Italiaanse wijn (dit is natuurlijk wel persoonlijk). Het hoofdgerecht werd ook op een goed tijdstip gebracht en was voor ons beide heerlijk, mijn partner had kalfsmedaillon (het kleine portie) en de risotto (ook de kleine variant) beide smaakte erg goed. Ik had de entrecote, die ook erg lekker smaakte. Van een dessert hebben we afgezien maar hebben wel de combinatie van thee en koffie met 3 kleine zoetigheden genomen. Over het eten en de wijn heb ik het al gehad maar de koffie is echt een aanrader, lang geleden dat ik een horeca etablissement zulke lekkere koffie gehad heb.
Van het hele diner zouden wij 2 aandachtspunten (zeer zeker geen negatieve punten) ter overweging willen meegegeven, mijn wijn was, naar mijn smaak net niet koud genoeg en mijn partner vond de muziek iets te hard staan. Beide punten bij een van de eigenaren (Remco) aangegeven. Deze luisterde goed en gaf aan blij te zijn dat zulke zaken direct werden aangegeven zodat hij er mogelijk iets mee zou kunnen doen. Samengevat; laat je niet afschrikken door de constructie werkzaamheden die buiten nog gaande zijn, Copenhagen is een prima restaurant en een aanwinst voor de horeca van Dordrecht.
Fiona V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Afsluitende borrel, even bijpraten onder genot van drankje en klein hapje. Ook dat kan dus, heerlijk en relaxt. Fijne bediening, leuk terras ondanks bouwwerkzaamheden, fijne hapjes. Toch nog eens terug voor wat uitgebreider.
Mschwab .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Ben jij Ietje?
Nee joh, herken je mij niet meer? Ik ben het Emina! Haha, wat een grap, natuurlijk herkende ik Emina alhoewel ik haar daar niet verwacht had. Copenhagen is een maand of twee open als mijn vrouw en ik er op een vrijdagavond gaan eten. Het terras is een gezellige samenraping van allerlei bouwmaterialen, maar dat staat in schril contrast met de luxe van de binnen uitrusting. Harde natuurlijke materialen zoals steen en leer, gecombineerd met stoffen en aarde tinten. Hier is duidelijk een ontwerper ingehuurd. De manager ken ik al lang, ik heb hem zelf nog een tijd onder mijn hoede gehad, Remco. Hij vind het dan ook leuk dat we er zijn en heeft een deel van de avond naast mijn vrouw gezeten. De menukaart is een verademing in horeca land, geen voor hoofd of na dingen, maar alleen kleine en volwassen porties. Stel zelf maar iets samen. Ruime keuze in culinaire lekkernijen op een niveau zoals we dat in Blanc gewend zij in een heerlijk informele sfeer met jonge bediening die van wanten weet. Hoe zie ik dat? Doordat ze voor € 1,00 constant je water op peil houden maar ook andere onvolkomenheden zoals, een lege wijnfles, een nieuw wijnglas, het vouwen van je linnen servet als je naar het toilet gaat. Er is constante aandacht voor de gast. Dat willen we toch altijd als je uit gaat eten. Helaas lukt het de meeste zaken niet, in Copenhagen echter wel....Wij komen terug en vertellen het door!
JanineMelkers .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Vorige week zaterdag was ik een dagje weg met de trein. Omdat onze trein niet verder reed dan Dordrecht en we daardoor moesten overstappen, besloten we om hier een hapje te gaan eten. We waren van plan om richting het centrum te gaan, maar werden na een paar meter al overvallen door dit leuke restaurant. Het terras ziet er onwijs gezellig en uitnodigend uit. Ze hebben er echt werk van gemaakt. Leuk! Omdat het te koud was buiten zijn we naar binnen gegaan. We hadden niet gereserveerd, maar werden enthousiast begroet en voelden ons gelijk welkom. Ons tafeltje was niet gelijk klaar dus hebben we een wijntje gedronken aan de bar. Erg gezellig en we vonden het bijna jammer toen we werden gehaald omdat ons tafeltje klaar was. We hebben erg lekker gegeten. De zalm was heerlijk (vooral het soort chipje wat er op zat). En de brownie als toetje is hemels. Dit restaurant nodigt je uit om lekker lang te tafelen. Het was de bedoeling dat we even een hapje gingen eten, maar uiteindelijk hebben we er de hele avond gezeten en hebben we de avond afgesloten met overheerlijke gin tonic's die speciaal naar wens wordt gemaakt. Het is jammer dat we niet in de buurt wonen. Maar als we nog een keer een dagje met de trein gaan, hopen we dat deze weer stopt in Dordrecht..! :)
Manuela V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Fijn dat de horeca in Dordrecht groeit met Copenhagen als jongste telg. De website beschrijft een culinaire belevenis van hoog niveau in een urban chique omgeving. Dat klinkt veelbelovend en wekte onze nieuwsgierigheid. Daarom zowel voor lunch als diner hier een keer geweest.
De locatie is goed, de inrichting eigentijds, het eten ok maar beslist niet van beschreven niveau.
We begrijpen best dat bij een bedrijf in opstartfase nog niet alles op rolletjes kan lopen dus daarover hier geen commentaar. Wat we wel kwalijk vinden is dat de website een andere belevenis doet vermoeden dan dat we in praktijk ervaarden. Daarbij misten we enthousiasme en uitstraling bij de leiding. De maître, die bij de lunch aanwezig was, was gelukkig wel enthousiaster. Een volgend bezoek aan Copenhagen stellen we nog even uit.

Hugovdv .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Een goed ontvangst en een mooi decor, op tafel stond er al een kleine aperitief met witlof klaar en wat chips.Het was lastig elkaar en de bediening te verstaan door het vele geluid, het boxje met naar mijn idee hele rare muziek voor een restaurant maakte het niet veel beter. Het duurde lang voordat we de kaart kregen en voordat de bestelling opgenomen werd. Met mijn gezicht naar de keuken en bar gericht had ik goed zicht op alles wat er gebeurde, zo zag ik de maître achter de bar een fles witte wijn aanvulde met een andere fles en vervolgens de wijn uitschonk aan tafel.
Hangend personeel aan de bar, niemand die reageert op het belletje van de keuken, naar mijn idee had niemand echt de leiding. Als voorgerecht had ik de salade met kreeft en avocado, miste wat frisheid en zout, en was gegarneerd met veel te heet gebakken chips waardoor het gehele gerecht ontzettend bitter smaakte. Als hoofdgerecht de scholfilet met coquilles en pompoen (niet in het seizoen), de scholfilet en coquilles waren goed maar de pompoen zacht, smakeloos en gezoet en de pompoencrème ontzettend waterig.
Beste Hugovdv,

Wat leuk dat je speciaal een account aanmaakt op Iens om een recensie over ons te schrijven. Eigenlijk hadden we jouw/jullie recensie wel een beetje aan zien komen, het verraste ons derhalve niet om bovenstaand verhaal te lezen.

Wat we als CPH vooral heel jammer vinden is dat we tot driemaal toe aan tafel zijn geweest met de vraag of alles naar wens is geweest en we tot driemaal toe te horen hebben gekregen dat alles ''prima'' was. Uiteraard bespeurde wij ook de ijzige sfeer aan tafel en dan is het jammer dat er enkele dagen na dato toch heel wat mankeerde, in jouw optiek. Nu kunnen we immers niets meer herstellen.

Ik zal niet ingaan op de muziek en de salade met kreeft (waarvan de borden wel schoon opgingen), want over smaak valt niet te twisten. Wel vind ik het ronduit kwetsend dat je mijn personeel verwijt aan de bar te hangen terwijl we dik 90 man tegelijk een top avond aan het bezorgen zijn. Deze jongens en meisjes verdienen meer dan een anonieme klacht, daar ze zich afgelopen zaterdag een slag in de rondte hebben gewerkt.

Tevens is het knap dat je hebt gezien dat onze maitre de flessen wijn heeft over gegoten. Onze maitre/sommelier, Remco Benne, was deze zaterdagavond immers niet aanwezig en achter de bar stond een liefelijk meisje. Nu kan Remco voor veel dingen door, maar niet als liefelijk meisje.

We leren als jong bedrijf van iedere vorm van feedback en maken ongetwijfeld laakbare fouten. Wat we echter wel 70 uur per week proberen is om het iedere gast volledig naar de zin te maken. Wat me dan verbaasd is dat je aan tafel wist te vertellen dat je zelf op een horeca school zit en dat je dan op deze manier communiceert. Blijkbaar is de theorie anders dan de praktijk.

Voel je vooral vrij om eens binnen te stappen en de kwestie te bespreken. Dat werkt echt veel fijner dan achter je computer.

Met vriendelijke groet,
Jamie Sturrus
Barbarakun .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Wat een ontzettende aanwinst voor Dordrecht! De setting is waanzinnig en totaal onDordts. Mooie leren stoelen en bank, overal bloemen en mooi gedekte tafels.

We moesten binnen eten door het slechte weer, maar dat was geen enkel probleem. Het restaurant heeft een prachtige blauwe muur met allemaal steentjes, een open keuken waar de koks heel rustig staan te werken en het zat gezellig vol. Bruisend.

Het eten werd prachtig opgediend door meisjes in leuke jurkjes. Onze favoriet was de zalm met paling en gefrituurd kwarteleitje. Heel chic opgediend met verse frites. Ook het huisaperitief is een aanrader, bubbels met vlierbloesem.

Wij komen zeker nog een keertje terug!

Tom W.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Ben een paar dagen geleden bij copenhagen gaan eten. Toevallig kwam ik hier doordat mijn trein vertraging had. Wilde we wat drinken op het terras om de tijd te doden. Toen we zagen wat andere gasten eten toch besloten om te blijven plakken. Eten was boven verwachtingen goed! Eigenlijk klopte alles en de prijs kwaliteit was uitstekend. De service was vriendelijk en correct. Vooral de jonge gastheer was een verademing en een en al begrip voor onze situatie en bood ons een glas wijn van het huis aan om bij te komen. Tot onze grote verrassing stond die later niet op de kaart!
Ook met mijn asperge allergie werd rekening gehouden.
Ik woon zelf niet in Dort maar wat een aanwinst voor deze stad! Ik kom zeker nog eens terug!
Brassi B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Urban Chique zou het kenmerk zijn van dit restaurant. Puur en intens genieten is de lokker op de website. De potentie is er wellicht wel, de uitvoering echter liet in mijn ogen nogal te wensen over.
Bij een restaurant dat zulke verwachtingen schept, denk ik aan een lekker langzaam avondje waarin je inderdaad de tijd krijgt om te genieten. Wij hadden een 3-gangen-menu met een bakje koffie na, maar ik denk dat we na een uur alweer buiten stonden. Voor de eerste gang kregen we een leuk bord met wat brood, chipjes ed. - echter waren we nog niet halverwege of het voorgerecht werd al op tafel gezet en de hapjes afgevoerd. En daar vlak achteraan al gelijk het hoofdgerecht.
Het eten op zich was allemaal best OK, maar echt genoten er van heb ik niet. De carpaccio en de scholfilet haalden echt wel een voldoende, het eten van mijn tafelgenoten ook (gamba's en risotto - deze laatste werd het hoogst gewaardeerd).
Van de bediening kan ik alleen sympathie voor de jongste man noteren - die was zeer vriendelijk en deed erg zijn best. Hij wist echter helaas niets over wijn en over het kaasplankje. Dat is niet erg, maar dan moet dat wel door een senior gecompenseerd worden. Een sommelier heb ik helaas niet aan onze tafel mogen ontvangen. De dame die het kaasplankje kwam uitleggen, maakte zich er in sneltreinvaart van af.
De "hogere" staf - wel 3 personen sterk - heb ik bij diverse tafels uitgebreid zien toeven, onze tafel werd echter volkomen genegeerd - we zagen er blijkbaar niet interessant genoeg uit?
Al bij al teleurgesteld vertrokken, en de rekening die we daarbij gepresenteerd hebben gekregen, vond ik zeer hoog voor zo'n fast dinner.
Chantal P.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Keurig ontvangst,
We kregen een wat beperkter menu doordat het restaurant net open was.
We gingen voor een aantal bites. Die alle voortreffelijk waren.
Daarna nog een entrecote die ook heerlijk van smaak was.
Niet alles ging correct, maar dat zien we maar als kleine opstartfoutjes.
Wij komen hier zeker nog een keer terug!