Cooks

Kerkstraat 30 5611 GK Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Cooks

In de schaduw van de St. Catharina!

Onder de bomen van de St. Catharina kerk in een centraal stukje Eindhoven ligt het gezellige eetcafé Cooks. Naast diverse huisgemaakte tapas kun je lekkere à la carte gerechten bestellen en wisselende specials met vlees, vis en een ruime keuze voor vegetariërs. Relax na een dagje wandelen door de stad of ga voor een fijne start van je avondje Eindhoven.

Meer informatie over restaurant Cooks

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

Elizabeth1991 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk restaurant! Lekker gegeten, mooi interieur en fijne locatie. Bediening kon naar ons idee iets sneller/vriendelijker, maar was zeker voldoende. Het menu was zeer indrukwekkend, het gebeurd niet vaak dat ik moeite heb met wat te kiezen.. Hier wel, schitterend! Een aanrader volgens ons, waar we zeker weer terug komen!
Saatje .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Op basis van de laatste recensies alhier en de ruime keuze voor vegetariërs gekozen om hier te gaan eten. Helaas waren wij minder enthousiast. Dochter, een 14-jarige met een gezonde trek, vond haar lasagne 'mwah, best lekker' maar had 'm in 5 happen op. Ik had de risottokroketjes, twee stuks en aan de kleine kant. Ik had me verheugd op de seizoensgroenten die erbij geserveerd zouden worden, ik dacht dat ze nog moesten komen, tot ik me realiseerde dat die 4 sliertjes rond de kroketjes het waren. De frietjes dan maar...helaas, ook dat petieterige bakje was niet genoeg om mijn anders snel tevreden maag te vullen. De smaak van alles was 'mwah, best oké' (behalve de witlof, wat hadden ze daar mee gedaan?), maar niks bijzonders. Daar hoop je toch een beetje op als je uit eten gaat. De prijzen doen vermoeden dat je een lekkere portie zal krijgen, maar we hadden echt nog trek, dus een toetje besteld. Mijn sticky toffee cakeje was aangebrand en het bolletje vanille ijs erbij piepklein. Dochter had yoghurtijs met bosbessensaus en walnotencrumble, maar ook dit was, gezien de prijs, onder de maat. De twee serveersters waren niet onbeleefd tegen ons, maar vooral met elkaar bezig en niet echt gezellig of hartelijk tegen de gasten. Met ieder een drankje erbij mocht ik 52 euro afrekenen voor deze teleurstelling.
Beste Saatje,

Wat jammer dat jullie bezoek bij ons is tegengevallen.
We hebben na bovenstaande recensie de porties, van zowel de risottokroketjes als de lasagne aangepast, zodat het in het vervolg een grotere portie is.

Daarnaast nodigen wij u en uw dochter uit om nogmaals langs te komen, dan maken wij het goed op onze manier.

Hartelijke groet,
Eetcafé Cooks
C.G. N.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Met twee vriendinnen op zaterdag gereserveerd. Kom hier al jaren en het is eigenlijk altijd druk. Zo ook nu, maar goede sfeer, mede door de ongedwongen bediening en rustige inrichting. Fijne kaart voor vegetariërs en voor elk wat wils, of je nu voor een plank met hapjes gaat of voor een wat meer frans georiënteerd gerecht. Menu varieert met de seizoenen en variabel menu op het bord. Brocollisoep met makreeltoast was goed op smaak, eend als hoofd verassend en mooi bereid. De bonbons als afsluiter doen het altijd goed bij de verse muntthee. Jammer dat de keuze beperkt was doordat een deel op was ;) Dit blijft mijn favoriet in Eindhoven voor een lekker ongedwongen etentje.
Gingermaine .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wat een sfeer! Wij zijn op een vrijdag gaan uiteten in Cooks en sfeer was top!! Erg gezellig, knus en warm! Bediening is erg vlot en alert. Wat mij opviel was de mooie menukaart. Niet zomaar een schnitzel of saté maar mooie gerechten. Het is een Eetcafé maar de menukaart is echt zoals je in een sjiek restaurant kan bestellen.
Wat ik wel jammer vond is dat de menukaart ter plaatse niet overeenkomt met de menukaart op internet. Ik heb helaas niet gevraagd waarom dat was want ik heb pas later thuis nagekeken of ik het wel goed gezien had. Misschien dat het aan een drukke vrijdag lag.
Ik zeg "heerlijk genoten en ik kom zeker terug".
Lyran .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Lekker gegeten bij Cooks. Uitgebreide kaart, met van alles wat. De lamsspiesjes als voorgerecht waren lekker. De kabeljauw als hoofdgerecht was ook goed, al was de portie wel erg groot. Service mag sneller, maar was wel erg vriendelijk. Leuk aangekleed, er was een goede sfeer.
nurah .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Heerlijk gegeten bij Cooks. Verse ingrediënten, goede smaakcombinaties. Grote diversiteit, ook voor vegetariërs. Lekkere wijn, goede toetjes. Aardige en behulpzame bediening. Decor prima, gemoedelijk en huiselijke sfeer.
Nicole .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Klein gezellig restaurant met half open keuken. De kaart is divers en bied voor vegetariërs een ruimere keuzen. Daarnaast zijn de gerechten seizoensgebonden wat voor afwisseling zorgt. De prijs ligt een klein beetje hoger dan soortgelijke restaurants in de omgeving, maar dan staat er ook niet standaard varkenshaas, biefstuk of zalm op het menu.
Yvonnef .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Het is er altijd volle bak als je er langs komt dus daar moesten we toch eens heen. We hebben leuk gegeten, uit de keuken kwamen heerlijke luchtjes maar onze gerechten waren lekker maar gematttigd. Nog eens terug dus! Bediening vriendelijk en goed. Wel een alternatief restaurant dus niet voor op chique.
Ruben S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Heel aardige kaart, zeker ook voor vegetariërs. De bediening vriendelijk en er werd goed meegedacht. Het enige minpuntje was de voordeur; ondanks het tochtportaal kwam er een hoop koude lucht naar binnen. Waarschijnlijk hebben alleen de voorste drie tafeltjes daar echt last van. Desalniettemin prima gegeten.
Jetje1977 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Bij cooks zit je altijd lekker en het personeel is heel vriendelijk. In potentie kan de keuken echt geweldige dingen maken!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Aardig gegeten. Niet erg bijzonder gerechten en vrij hoge prijzen voor wat je krijgt. Groenten geserveerd bij hoofdgerecht waren minimaal en ook aardappeltjes of pasta was vrij karig in vergelijk tot de prijs die je er voor betaald. Helaas niet voor herhaling vatbaar. Bediening was wel zeer vriendelijk en goede service!
Martin R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
In Cooks gegeten. We begonnen met kleine garnaaltjes in warme knoflookolie, dit viel erg tegen, gewoon een bakje met noorse garnaaltjes omgekeerd in een bakje en daar bovenop een lading knoflookolie en daarbij 2 stukjes brood geserveerd. Nee, dat was nou niet bepaald een hoogstandje. Hierna de hertenbiefstuk genomen, wat erg doorbakken was en dus taai. Het enige wat wel goed was, was de wijn. Mijn vrouw had de zalm met een mosterdachtig sausje, ook hier weer iets te doorgegaard. Het was wel erg druk, misschien dat de kok hierdoor iets minder aandacht aan het eten heeft gegeven. Zouden wij terugkomen? Nee.
Thea en Martin Ravestijn.
Adolfse A.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Ik heb woensdag 2 oktober bij Cooks gegeten had als hoofdgerecht Poussin genomen. Dit is een klein kippetje, deze was echter zo droog en de vulling van oa spekjes vond ik ook absoluut geen goede combi.
Daarbij werden frietjes geserveerd die dermate vet waren, dat je de aardappel niet meer proefde. De bediening was wisselend, ene serveerster wel vriendelijk, andere vrij ongeïnteresseerd. Al met al geen succes!
Bas020 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Al meerdere keren hier gegeten. De zomerkaart biedt weer veel lekkers zodat het moeilijk kiezen is. Gisteren gekozen voor de lamsburger met couscous als voorgerecht en het trio van asperge als hoofdgerecht. Beide uitstekend van smaak en qua portie.
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
Het beste eetcafe van Eindhoven. Goed en (h)eerlijk eten. Gezellig terras en prima wijnkaart.
Ook de lunch met het brood van het Vlaamsch broodhuis is top! Een aanrader is de zelfgemaakte vitello tonatto.
M V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
Laatst lekker gegeten bij Cooks. De kaart is erg gevarieerd zodat er voor ieder wat wils is. Wij namen de tapas die heerlijk waren. Ook een groot pluspunt zijn de zelfgemaakte bonbons. Wanneer je geen compleet dessert wil, maar wel nog iets lekkers voor bij de koffie is dit een prima alternatief. De bediening is vriendelijk en de sfeer gemoedelijk. Prijs kwaliteit verhouding is uitstekend.
Proefke .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2013
Wat een heerlijk eten altijd bij Cooks. Om de zoveel tijd hebben ze een nieuwe kaart en het bevat altijd een aantal smakelijke vega opties mocht je daar van houden. Authentiek verse gerechten. Heerlijk brood als voorgerecht en heerlijke wijnen op de kaart. Het decor is gepimpt vorig jaar en ondanks dat het al mooi en leuk was is dit nog steeds prettig! Ook op het terras bij goed weer is het heerlijk en gezellig toeven op de Kerkstraat in Eindhoven. Aanrader!
Bedep T.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Voor het eerst sinds lange tijd gaan eten. Mijn tafelgenoten komen hier vaker omdat zij als vegetariers hier altijd heerlijk eten.
Ik moet zeggen, was onder de indruk van de vriendelijke bediening. Ongedwongen maar wel correct. Het eten was goed en niet al te kleine porties. Had het leuk gevonden als je standaard een karaf water op tafel krijgt of lekkere olijven van het huis of zo. Dat vind ik zo"n restaurant altijd net dat beetje extra. Maar al met al leuke plek en fijn eten.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2012
Heerlijk eten, jammer dat de mexicaanse gehaktschotel van de nieuwe kaart is. Lekker eten, goede bediening, redelijke prijzen en bij mooi weer lekker op het terras zitten!
M1992 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Heerlijk gegeten met mijn vriend. We werden goed geholpen en alles kwam redelijk snel op tafel. Goede menukaart met genoeg keus. Een aanrader voor een lekker avondje uit eten!