Convives

Meer informatie over restaurant Convives

• Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Een familie diner, we kozen de 4 gangen, vooraf wilde eend, als tussen gerecht lasagna en als hoofdgerecht hert, als toetje een semifredo.
Een heerlijk glas wijn een vriendelijke bedening leuke entourage.
Klein maar ( zeer) fijn!
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het was al een aantal jaren geleden dat we hier waren gaan eten. Schandalig eigenlijk. Want iedereen die van de échte Italiaanse keuken houdt moet hier eens gaan eten. De bediening is spontaan en professioneel. De inrichting is niet echt Italiaans, zoals de meeste zijn ingericht. Echter wat meer kunstzinnig. Het eten is zonder meer voortreffelijk. Verse ingrediënten, zonder veel ingewikkelde liflafjes, maar absoluut smakelijk. Als voorgerecht had ik een salade met coquilles en garnalen. Zalig! Perfect gegaard en heel goed op smaak. Als tussengang een tagliatelle met bospaddestoelen en truffel. Heerlijk! Het hoofdgerecht een runderbavette. In combinatie met de verse groenten een streling voor de tong. Als nagerecht had ik een vijftal heerlijke Italiaanse kazen die zonder meer lekker waren. Convives is en blijft voor mij het beste Italiaanse restaurant in Z-Limburg. Waar de prijs-kwaliteitsverhouding ook nog eens perfect is.
StJakob .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Wat een goede keuze om hier tegen eten! Mooie Italiaanse gerechten gemakt van zeer goede ingrediënten. Maar dat kom je vaker tegen. Wat echt opvalt is de fantastische balans van de gerechten. Deze kok snapt smaak en combinatie!
Geen ingewikkeld 'liflafjes-gedoe' maar ook weer niet boers. Eigenlijk een prachtig en eerlijk bord eten. Goede wijn erbij en een fijne ambiance, zeer vriendelijke brigade, beetje alsof je bij de familie thuis bent maar wel de service van een goed restaurant.
Klinkt wellicht een beetje tè enthousiast maar dat ben ik nu eenmaal.
Volgende keer als we weer een weekend Maastricht doen gaan we zeker weer een avond naar Voerendaal.
Kerstin B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Jaren gast bij Convives het eten is iedere keer weer een verassing en Majorie en Rene maken van iederee bezoek een feest.
Zo was mijn verassings party voor mijn verjaardag geregeld door mijn vrienden bij convives weer een geslaagd gezellig en feest voor de smaakpapillen.
De Limoncello taart gemaakt door Rene was een genot.
BartCarin .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Al jaren vaste klant. Worden als vrienden opgenomen om in een ongedwongen gezellige sfeer goed te eten.
Het 4 gangen diner is met zorg samengesteld en elk wat wils van hoge kwaliteit. Goede afgebakende porties.
Heerlijke wijnen tegen afgestemde prijzen.
Absoluut een aanrader
Carry A.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Het was een heerlijke avond! We waren met de familie uit eten en zaten lekker warm bij de haard.

De meesten van ons hadden het specialiteitenmenu, waarbij je bij elke gang kon kiezen uit 2 verschillende gerechten. Deze gerechten waren totaal verschillend (bijvoorbeeld niet twee keer vis) zodat er voor ieder was lekkers bij zat.

Het eten was dan ook heerlijk. Lekker mals vlees. Ik had het idee dat de kok het allemaal heel basic houdt, waardoor de smaken behouden blijven. Maar helaas krijg ik het zo thuis nooit voor elkaar.

Ook het personeel was erg attent en oplettend. Al met al hebben we een gezellige avond gehad, vol lekker eten en een goede sfeer!
PietvL .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2013
Hier gedineerd met 7 personen. De kwaliteit van de gerechten was heel goed, maar we werden verzocht ons te beperken in het aantal gekozen gerechten per gang. Max. 3 voorgerechten, max. 3 hoofdgerechten enz. voor de hele tafel. Dat maakte het keuzeproces ingewikkeld.
De amuse was matig geslaagd, een hard en te zwart stukje stokbrood met kruidenkaas en een glaasje bouillon met een gedroogd tomaatje. Geen super combinatie.
We moesten lang wachten, ook tussen voor- en hoofdgerecht.
Het vlees en de vis van het hoofdgerecht was heerlijk van smaak. Maar helaas niet voldoende garnituur erbij - slechts een paar boontjes e.d. op het bord geserveerd. De hoeveelheid van het hoofdgerecht was zo niet voldoende.
Wat betreft prijsstelling vonden wij het aan de prijs. Voor- en hoofdgerecht, incl. drankjes, ca. 42,-- per persoon. Prijzen waren hoger dan op de site vermeld staat, was onze indruk.
Kerstin B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Ik ben al jaren klant bij convives en ik het eten is iedere keer weer een verrassing en de wijnen super.
De warme ontvangst door Margorie is iedere keer weer als of je thuis komt.
De prijs kwaliteit verhouding is super en zelf aan de lage kant voor de hooge kwaliteit.
Margorie en Rene maken voor mij en mijn partner het eten iedere tot een belevenis en ik zou zeker vast klant blijven bij Convives.
LauraSmidt .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Afgelopen weekend hier gegeten, echt genieten! De ontvangst is warm en ontspannen en is de graadmeter voor de rest van de avond! Het eten is verfijnd, voor iedereen wat wils en geen moeite is teveel. Aangezien ik zwanger ben en dus niet alles kan eten, werd de antipasti als voorgerecht voor mij aangepast. Mijn partner had de carpaccio met mozzarella. Het tussengerecht bestond voor ons beiden uit tagliatelle met gegrilde aubergine en zwarte olijven en het hoofdgerecht voor mij uit zeewolf en voor mijn partner uit kalfsoester. Alles eenvoudig, geen overdaad, maar zeer goed op smaak! De desserts daarentegen zijn meesterstukjes: mijn partner had de semifredo van hazelnoot en ik een merengue met vers fruit! De geadviseerde rode wijn was voor mijn partner een zeer goede aanvulling!
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Dit kleine sfeervolle restaurant is naar onze mening één van de beste restaurants in Zuid-Limburg in deze prijsklasse. Wij gaan gemiddeld 5x per week uit eten en zien helaas veel restaurants waar je absoluut geen waar voor je geld krijgt. Maar bij Convives geheel anders! Geleid door man & vrouw met passie voor de Italiaanse / Franse keuken. Marjorie verstaat de kunst van echt gastvrouwschap, haar man René is een kok die van afwisseling en experimenteren houdt. Elke keer als wij komen zijn er speciale gerechten buiten de menu kaart die wij vol vertrouwen uit proberen. Alles is even lekker, de zelf geslagen semi freddo met caramel en pijnboom pitten is één van de heerlijkste nagerechten die ik ooit heb geproefd. De bijpassende wijnen zijn van topkwaliteit. De prijs is heel vriendelijk en bewust te laag naar de hoge kwaliteit. Het restaurant is verdeeld in 2 gedeeltes: aan de voorzijde een aantal tafels en achter een aantal tafels met sfeervolle haard. In de zomer kun je heerlijk buiten zitten in de sfeervolle Italiaans ingerichte hof. Houd je van verfijnde zelfgemaakte, vers bereide gerechten, dan moet je hier absoluut gaan eten. Wel reserveren, want er zijn meer mensen die dit pareltje in Voerendaal ontdekt hebben :-D
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
We hebben hier een heerlijke avond gehad. Gastvrije ontvangst. Voortreffelijke amuse. Zalig 4 gangen-menu. En niet te vergeten de heerlijke wijn. Italiaans op z'n best.