Concours

Biltstraat 23 3572 AB Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Concours

Federico B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisteren voor het eerst gegeten in restaurant "Concours", was een positieve ervaring. In het restaurant wat hiervoor zat ben ik nooit geweest omdat ik het er zo vreselijk goedkoop uit vond zien. De nieuwe eigenaar heeft er een zaak met chique uitstraling van gemaakt.

Ze werken met wisselende 3-,4- en 5-gangen menu's. Wij hadden gekozen voor een 4-gangen menu. Voorgerecht was snoekbaars, tussengerecht wild zwijn en hoofdgerecht hertenbiefstuk. Na hadden we een kaasplank (maar je kunt ook voor iets zoets kiezen) Gerechten waren goed van smaak. De bijpassende wijnen waren goed.

Punt van aandacht in Utrecht blijft ook hier (en ik blijf erop hameren) de bediening. Want hoewel vreselijk vriendelijk en behulpzaam, vind ik als je 80-euro voor een couvert betaalt men zonder na te denken moet weten wat erop je bord ligt. Je niet bij binnenkomst 20 min moet wachten voordat men komt vragen of je wat wil drinken. Maar goed in Utrecht is het helaas nergens beter wat dit betreft.

Samenvattend, leuk nieuw restaurant waar ik zeker terug ga komen!
Huize Z.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
zaterdag 29 okt telefonisch gereserveerd.
beginnen met een héérlijk bietensoepje als amuse ,daarna snoekbaars met begeleidende witte Afrikaanse wijn,daarna drie coquilles met een héérlijk sausje mooi opgemaakt in de coquilleschelp en daarbij een witte wijn van pinot blanc/auxxerois druif uit......schouweduiveland (Nederland gaat steeds beter met wijnbouw) als hoofdgerecht reefilet fantastisch van smaak en opgemaakt met een mooie rode portugees,met nog een kaasplankje om het af te ronden hebben we weer een onvergetelijke culinaire avond beleefd en komen hier zéker terug.
S D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Top restaurant. Een zaterdagavond lang kunnen tafelen. Menu zit goed in elkaar en de wijnen vullen het eten uitstekend aan. De smaken op het bord zijn van hoog niveau, de combinaties verrassend, een week later weten we nog wat we hebben gegeten. Dat hebben we niet vaak. Van de betere restaurants in Utrecht waar wij hebben gegeten, steekt deze er met kop en schouders boven uit. Bediening is erg vriendelijk en maakt het een leuke avond.
Harro Z.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Tjonge wat een bijzondere verrassing. Alles klopte in Concours. Het eten de bediening en wat een geweldig concept! Echt een aanrader als je gezellige en leuke avond op niveau lekker wil eten.
Rob En Marianne C.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
We kennen dit restaurant al even maar na verbouwing en volledig nieuwe keuken zijn we verrast, een ware aanrader.
Bijzonder genoten deze avond, heerlijk samen zitten aan een tafel met alle juiste ingrediënten.
Het aperitief bij aanvang, broodje en amuse maken een goede eerste indruk. Daarnaast is de inrichting goed, leuke tafel met gedekt linnen maar toch een touch of modern en veel genietende gasten om ons heen.
Volledig de sfeer die je verwacht om een heerlijk intiem diner-avond in te gaan.
We werden aan een tafeltje vlakbij de keuken geplaatst.
Het zien van andere genietende gasten doet goed...
Een verrassend diner volgt, meestal nemen we geen dessert maar deze mag niet gemist worden.
Mooi en heerlijk geten op niveau! Fijn, we komen heel erg snel terug.
Merijn B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Wij hebben hier een super leuke en fijne avond gehad. De bediening was, ondanks dat zij op een drukke zaterdagavond met een man minder stonden, vriendelijk, persoonlijk en attent. Het voorgerecht en het tussen gerecht volgde elkaar vrij snel op, waarna de bediening ons zelf vroeg of we even rustig aan wilde doen tot het hoofdgerecht, terwijl ze ons alvast de volgende wijn inschonk. De gerechten van het 4-gangen menu en de bijpassende wijnen waren goed op elkaar afgestemd en erg smaakvol en in balans. Een aanrader met goede prijs/kwaliteitsverhouding waarbij gewerkt wordt met zoveel mogelijk biologische en lokale producten en wordt gedacht aan het voorkomen van weggooien van producten. Wij komen zeker terug.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Een nieuw restaurant in Utrecht. Fijn om aan het einde vd dag nog even lekker buiten in het zonnetje te kunnen zitten. Een klein maar prettig terras. De borrelplank is leuk gevuld met wat anders dan anders happen.
Jordy B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Na een lange en drukke dag aangeschoven bij Concours in Utrecht. Begonnen met een fles wijn en verder overgestapt op de begeleidende wijn bij het Hoofdgerecht. Een prachtig vooruitzicht op de gerechten die geserveerd werden, maar helaas viel het allemaal net even anders.. het voorgerecht met de duif was smakelijk en mooi opgemaakt, helaas kwam het pootje te kort in garings tijd waardoor hij nog te rood was. Het hoofdgerecht was een prachtige combinatie van verschillende structuren en smaken alleen de temperatuur klopte niet helemaal waardoor het vlees lauw geserveerd werd en het garnituur zeer warm was. Daardoor viel de Malbec bij het hoofdgerecht qua smaak helaas weg.. tot slot was de bediening was zeer vriendelijk en vlot dus compilimenten daarvoor!