Concours

Biltstraat 23 3572 AB Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Concours

Aline V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Heerlijk gegeten bij Concours, verrassende en vernieuwende gerechten, en goede combinaties. Gastvrij personeel en kundige sommelier. Echte aanrader!
Rolien B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Absolute aanwinst voor Utrecht. Gerechten waren stuk voor stuk heerlijk, bediening was prettig en aan 'chef's table' leuk contact met de keuken. Kom zeker terug!
Sietse B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Gisteren heerlijk genoten van smaakvolle combinaties van eten en wijn! De sfeer in het restaurant is gezellig en niet stijf door het vriendelijke personeel. De prijzen zijn stevig maar dat is wel te merken op je bord. Een aanrader!
diene G.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Afgelopen zaterdag in dit restaurant gegeten en is uitstekend bevallen. Hier werken ze enkel met een chef's menu wat wel even wennen is.
Gekozen voor het vijf gangen menu en dat was geweldig! Een kleine opsomming van de heerlijkheden: zeeduivel, boullion van gerookte makreel en ook Ibirico varkenswang met bospeenjus, snijbonen vinaigrette en ook longhaas met anijs en rabarber gin-tonic.
Ook de bediening waar ik altijd wel iets op heb te zeuren was attent correct en lief. Echt een hele fijn uitje gehad.
wij komen snel weer terug.
Trudy P.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Hoewel Concours niet vol is en we gereserveerd hebben, worden we toch met 3 personen aan een krappe tweepersoons tafel gezet. Gelukkig zitten we met de rug tegen een schap zodat we daar onze wijn, ons waterglas en de waterfles op kwijt kunnen waardoor we nog iets van ruimte op tafel overhouden voor de borden. Met onze benen is het anders gesteld: We moeten ze opvouwen onder de stoel om te voorkomen dat we elkaar steeds schoppen. De bediening is vriendelijk, maar zou best nog wat instructie op het gebied van hygiene kunnen gebruiken. Het brood wordt met de handen ergens uit de keuken gehaald, op de passe gelegd, met de handen op een schaaltje geplaatst waarna het zout tussen twee vingertoppen op de boter wordt gestrooid. Dat zijn dezelfde vingers waaraan een ring zit, die de jassen aanpakken, de deur van de wc opendoen, het geld aannemen. We kiezen het 4 gangen menu. Dat is 'eten wat de pot schaft maar dan op stand'. Gezien
het concept is alles al voorbereid en is de keuken voornamelijk bezig de borden op te maken. Dat doet de chef (met armband-hygiene!) met verve. Zozeer zelfs dat er best wat minder ingrediënten op het bord mogen. Het voor-, tussen- en hoofdgerecht zien er mooi uit maar zijn veel te zout. Bovendien: kabeljauw en makreel in een gerecht is sneu voor de kabeljauw. En, gezien het concept en de halfvolle zaak, is de wachttijd tussen de gerechten langer dan nodig. De wijn is mooi, maar het brengen van een koeler als de fles meer dan half leeg is heeft weinig zin. Als we afgerekend hebben bij de kassa zijn we voor de bediening uit beeld. We mogen zelf onze jassen terugzoeken uit een overvolle cafe kapstok en gedag zeggen is er niet bij. Al met al: zowel qua bediening als gerechten is er veel verbetering mogelijk.
Vivian S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Jeetje wat hebben wij hier heerlijk gegeten en wat een lieve mensen! Wij hebben echt een heerlijke avond gehad met z'n tweeën. Kom hier graag een keer terug, want volgens mij word je elke keer verrast!
Martin T.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Aardig gegeten in dit restaurant, maar ook niet meer dan dat. Gerechten zijn goed klaargemaakt maar missen orginaliteit. Keukencapaciteit is een probleem. 1 uur wachten tussen twee gangen is veel te lang. Uiteindelijk krijg je in dit restaurant toch het gevoel dat er vooral geld verdient moet worden en dat je niet echt hun gast bent.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Een heerlijke avond gehad bij Concours. Wat een aanwinst voor Utrecht is dit restaurant toch.
Binnenkomst in een prettige, intieme atmosfeer met genietende mensen. Ontvangst met heerlijke bubbel en broodje. Twee prachtige voorgerechten, fantastische subtiele smaken en mooi opgemaakte gerechten begeleidt door smaakvolle wijnen. Prachtige opbouw naar hoofdgerecht bestaande uit zachtgegaarde Ibirico wang. Echt top!
Personeel zowel in bediening als in keuken doet er alles aan de gasten een mooie avond te laten beleven. Professioneel, prettig en met humor en hart voor eerlijke en biologische producten. Genoten! Culinaire topper. Wij komen zeker terug!
Stijn C.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
De keuken hier (en bij voorganger Te Koop, zelfde chef volgens mij) stelt eigenlijk nooit teleur. Alle gangen zijn gewoon altijd goed. Vegetarisch eten is ook geen enkel probleem. Gerechten zijn op smaak en bevatten aparte ingrediënten en bereidingswijzen. Enige is dat de chef wel houdt van zuivel / room / olie, dus veel gangen hebben een romige insteek. Dat zou wat mij betreft gevarieerder mogen. Maar het is moeilijk klagen als de basis zo goed is.

Personeel is professioneel en tegelijkertijd informeel, precies wat je wil. En met toewijding aan hun vak en het eten. Eigenaar ook altijd enthousiast en prettig. Ook super dat ze ons in twee uur een viergangendiner konden serveren, we moesten daarna naar de schouwburg. Het tempo dat ze hanteerden was precies goed.

Minpuntje qua omgeving: er hing aan het begin een forse vis-/frituurlucht. We waren er om 17.30, personeel had net gegeten. Als ik mag raden: kibbeling? ;-) Was jammer, rook je aan het begin vrij sterk en bleef ook in de jassen hangen. Afzuigkap iets hoger volgende keer.
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Wat een heerlijkheid schotelt concours je toch elke keer voor. Alle smaken kloppen, alles wat op het bord ligt heeft een functie en maakt het gerecht beter. Geen liflafjes en geen gedoe, gewoon veel smaak en goede portionering. De oosterse oesters zijn een uitkomst!! De sauzen zijn van uitzonderlijk hoge kwaliteit en stiekem wilden wij onze borden aflikken. De bediening weet absoluut waar zij mee bezig is. Goede wijnadviezen, gezellig aan tafel, voelen de avond precies goed aan en zorgen voor een fijne vibe aal over. Een verademing om hier te eten, on Utrechts goed en daarom komen wij hier zo graag!
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Nog nooit zo lang op mijn eten moeten wachten.
Typisch Utrechts: hip en nieuw willen zijn, teveel tafels, daardoor rampzalige akoestiek, chaos in de bediening. Niks verrassends aan het verrassingsmenu, liflaf-porties, tikje pretentieus. Dertien in een dozijn.
KeesvdM .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Utrecht is een stukje mooier geworden met dit restaurant. Natuurlijk is een kerstavond geen gewone avond, maar mensen, elk gerecht was bingo. De bediening was prettig en attent. Humor in de keuken. Tempo precies goed. 1 persoonlijk dingetje, er had in het wijnarrangement wel 1 wit minder en 1 rood meer gemogen. Verder: Chapeau, aanrader 1e klas !
harm V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Afgelopen zaterdag op aanraden van een vriend maar eens Concours uitgeprobeerd. Wat een feest, iedere gang werden erg verast door mooie smaken en prachtig opgemaakt ook. Heilbot met palingjus en mosterd was top, dan pieterman en krab met grapefruit echt heel lekker.
Hoofdgerecht een combi van runderwang en rundervang met aziatische twist door een heerlijke sambal.
Ook de gastvrouw wist op een natuurlijke wijze naar ons zin te maken, ook met fijne begeleidende wijn. Aanwinst voor Utrecht!
j.h.jonkman .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben de 65ste verjaardag van mijn man met familie en vrienden bij Concours gevierd! Het was fantastisch!!! Van het begin tot het eind!!
Bij binnen komst overheerlijke taartjes door de chef-kok zelf gemaakt, lekkere wijnen, overheerlijke creatieve gerechten, prachtig opgemaakte borden, en aan het eind ook nog eens zelfgemaakte bonbons van de chef-kok... Het ging maar door... We hebebn met zijn allen met volle teugen genoten!! En komen zeker terug!! Het smaakt naar veel meer...!!
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisteren voor het eerst gegeten in restaurant "Concours", was een positieve ervaring. In het restaurant wat hiervoor zat ben ik nooit geweest omdat ik het er zo vreselijk goedkoop uit vond zien. De nieuwe eigenaar heeft er een zaak met chique uitstraling van gemaakt.

Ze werken met wisselende 3-,4- en 5-gangen menu's. Wij hadden gekozen voor een 4-gangen menu. Voorgerecht was snoekbaars, tussengerecht wild zwijn en hoofdgerecht hertenbiefstuk. Na hadden we een kaasplank (maar je kunt ook voor iets zoets kiezen) Gerechten waren goed van smaak. De bijpassende wijnen waren goed.

Punt van aandacht in Utrecht blijft ook hier (en ik blijf erop hameren) de bediening. Want hoewel vreselijk vriendelijk en behulpzaam, vind ik als je 80-euro voor een couvert betaalt men zonder na te denken moet weten wat erop je bord ligt. Je niet bij binnenkomst 20 min moet wachten voordat men komt vragen of je wat wil drinken. Maar goed in Utrecht is het helaas nergens beter wat dit betreft.

Samenvattend, leuk nieuw restaurant waar ik zeker terug ga komen!
Huize Z.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
zaterdag 29 okt telefonisch gereserveerd.
beginnen met een héérlijk bietensoepje als amuse ,daarna snoekbaars met begeleidende witte Afrikaanse wijn,daarna drie coquilles met een héérlijk sausje mooi opgemaakt in de coquilleschelp en daarbij een witte wijn van pinot blanc/auxxerois druif uit......schouweduiveland (Nederland gaat steeds beter met wijnbouw) als hoofdgerecht reefilet fantastisch van smaak en opgemaakt met een mooie rode portugees,met nog een kaasplankje om het af te ronden hebben we weer een onvergetelijke culinaire avond beleefd en komen hier zéker terug.
S D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Top restaurant. Een zaterdagavond lang kunnen tafelen. Menu zit goed in elkaar en de wijnen vullen het eten uitstekend aan. De smaken op het bord zijn van hoog niveau, de combinaties verrassend, een week later weten we nog wat we hebben gegeten. Dat hebben we niet vaak. Van de betere restaurants in Utrecht waar wij hebben gegeten, steekt deze er met kop en schouders boven uit. Bediening is erg vriendelijk en maakt het een leuke avond.
Harro Z.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Tjonge wat een bijzondere verrassing. Alles klopte in Concours. Het eten de bediening en wat een geweldig concept! Echt een aanrader als je gezellige en leuke avond op niveau lekker wil eten.
Rob En Marianne C.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
We kennen dit restaurant al even maar na verbouwing en volledig nieuwe keuken zijn we verrast, een ware aanrader.
Bijzonder genoten deze avond, heerlijk samen zitten aan een tafel met alle juiste ingrediënten.
Het aperitief bij aanvang, broodje en amuse maken een goede eerste indruk. Daarnaast is de inrichting goed, leuke tafel met gedekt linnen maar toch een touch of modern en veel genietende gasten om ons heen.
Volledig de sfeer die je verwacht om een heerlijk intiem diner-avond in te gaan.
We werden aan een tafeltje vlakbij de keuken geplaatst.
Het zien van andere genietende gasten doet goed...
Een verrassend diner volgt, meestal nemen we geen dessert maar deze mag niet gemist worden.
Mooi en heerlijk geten op niveau! Fijn, we komen heel erg snel terug.
Merijn B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Wij hebben hier een super leuke en fijne avond gehad. De bediening was, ondanks dat zij op een drukke zaterdagavond met een man minder stonden, vriendelijk, persoonlijk en attent. Het voorgerecht en het tussen gerecht volgde elkaar vrij snel op, waarna de bediening ons zelf vroeg of we even rustig aan wilde doen tot het hoofdgerecht, terwijl ze ons alvast de volgende wijn inschonk. De gerechten van het 4-gangen menu en de bijpassende wijnen waren goed op elkaar afgestemd en erg smaakvol en in balans. Een aanrader met goede prijs/kwaliteitsverhouding waarbij gewerkt wordt met zoveel mogelijk biologische en lokale producten en wordt gedacht aan het voorkomen van weggooien van producten. Wij komen zeker terug.