Coisas & Loisas

9,4
Erg voordelig
Chris01 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vanmiddag weer eens bij Coisas & Loisas gegeten. En nog steeds: Pico bello (maar dan op z'n Portugees), heel veel keuze in broodjes, krakend vers, en uitstekende vriendelijke bediening. Aanrader.
Britt V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Op 2 oktober hadden wij een high tea met 10 personen. We zaten in de ruimte boven en die was top aangekleed. We konden kiezen uit alle soorten drank (koffie/thee/fris), kregen eerst een scone met vijgenjam, roomboter en slagroom, vervolgd door geweldige etageres met hartige en zoete hapjes en onwijs veel bonbons. Het was allemaal even lekker en ontzettend uitgebreid! Er werd goed voor ons gezorgd en iedereen was even aardig! Zeker een aanrader en wij komen hier zeker terug!
Arie4Food ..
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Klein maar fijn

Vandaag op deze historische plek de lunch genoten. En genoten in alle opzichten: heerlijk buiten in de zon, erg leuke locatie, heerlijk gegeten en zeer vlotte, plezierige bediening. Deze lunchroom is tien maanden geleden geopend op de plek waar ruim 400 jaar geleden de eerste Vlaardingse Touwslagerij (later De Oude Lijnbaan) werd begonnen. Sinds vorige maand met de mogelijkheid om er te overnachten (B&B).
Wij waren met z'n vieren en hebben eerst genoten van een heerlijk, goed verzorgd en gepresenteerd kopje koffie en thee. Naast een uitgebreide keuze uit diverse koffies, theesoorten en gebak, staan er best veel broodjes, luxe broodjes en extra luxe broodjes, tosti's, focaccias, tortilhas frias, saladas, sopas, quiches en clubsandwiches op de kaart. Naast het reguliere aanbod aan frisdranken is er ook een aantal lekkere vers geperste sappen verkrijgbaar. Kortom een verrassend ruime keus, waardoor kiezen best lastig is.
Wij hadden Portugees brood met kruidenkaas, een luxe broodje met geitenkaas, honing, gebakken bacon en salade, een focaccia met mozzarella, tomaat, pesto en oregano en tenslotte een maaltijdsalade met tonijn, ei en kikkererwten met geroosterd brood en kruidenboter. Allemaal royaal en mooi opgemaakt met knapperig vers brood en verse ingrediënten. Het smaakte ons allemaal heel goed en niemand had een "verkeerde" keus gemaakt. Een kleine verrassing met een grote kaart. Ik hoop dat ze klein blijven en groot blijven presteren!
Chris01 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Voor het eerst hier geweest voor een kop koffie en een taartje. Wat een heerlijke ervaring. We zaten heerlijk buiten en het was allemaal top. We komen vast terug naar deze heerlijke plek! De buren hadden een high tea en dat zag er ook fantastisch uit. Leuke omgeving bij de oude visbank? Als de gemeente (of jullie) daar onder het afdak nog wat mooie lantarens mogen hangen ipv de bulleys , dan kan het nog mooier worden. Tot snel!
Lekkereten2222 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Wat ben ik blij dat Coisas en Loisas weer terug is. Voorheen in Capelle aan den IJssel al vaak genoten van heerlijke gerechten en gastvrijheid van Celia en nu in Vlaardingen. Eerlijke producten voor eerlijke prijzen. Iedere plaats mocht willen dat er een eetgelegenheid is als dat van Celia. Na onze verhuizing uit Capelle reden we speciaal voor gerechten van Celia naar Capelle toe. Dat was dik de moeite waard en een teleurstelling toen zij haar deuren daar sloot. Nu rijden we met nog meer plezier speciaal naar Vlaardingen.
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Heerlijke zondagslunch bij coisas & loisas met man en dochter.
Echt hele verse en knapperige broodjes met super veel keuzes beleg, zelf warme kip met verse mango genomen en manlief bakkeljauw, om je vingers bij af te likken, maar ook werkelijk zalig gebak (ons toetje) grote hoeveelheid keuzes in koffie en thee soorten en verse sappen. Ook salades soepen en desserts.
Lekker buiten in de zon op het terras gezeten (grenzend aan de oude Lijnbaanhallen, 1 minuutje lopen vanaf de grote kerk in het centrum) maar ook binnen weg gezellig en super schoon.
Zag dat ze ook high tea hadden, ga zeker terug met wat vriendinnen!! Aanwinst voor Vlaardingen !
Juf Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Wat is het eten hier ontzettend lekker , zalige broodjes. Fijne , vriendelijke bediening , prachtig restaurant. Leuk terras , helaas wel dicht bij plek waar mensen hun hond uitlaten . Maar daar kan dit restaurant niets aandoen. Qua prijs ook leuk om regelmatig een broodje te gaan eten. Een hele grote aanrader!
Obrigado. We zijn steeds in overleg met de gemeente Vlaardingen ivm de handhaving (overlast) want helaas nemen "de baasjes van de honden" het niet zo nou met de regels.

Reactie van proever:

Nee dat zagen we terwijl we daar zaten , ongelooflijk zijn zulke mensen. Daarom heb ik er ook bijgezet dat jullie daar niks aan kunnen doen. Het eten bij jullie en de klantvriendelijkheid is geweldig. Nu is inderdaad de gemeente Vlaardingen aan de beurt om zulke pareltjes te koesteren! Heel veel succes en snel tot ziens!
Sjaaijen .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De sfeer is top, de bediening erg vriendelijk en er is een ruime keuze uit verschillende broodjes. Voor mij een vaste lunch plek geworden!
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Vooral de Portugese warme hapjes zijn heel erg lekker. En wat je allemaal niet krijgt, heerlijk. Krijg je het niet op, dan kan je het zo mee naar huis nemen. En je moet van goede huizen komen om alles op te eten. Leuk plekje en prima service, heel vriendelijk!
CenH .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Deze zaak zat enige tijd geleden in Capelle aan den IJssel en is verhuist naar Vlaardingen. Is toch een van de betere en leuke zaakjes voor de lunch. Ook vandaag weer heerlijk luxe broodje, royaal belegd met kip en Portugese groentesaus. Heerlijk. Ook de verschillende koffies zijn van harte aan te bevelen. De High Tea is hier populair en zeer de moeite waard. Wat een mooie, verschillende en ander soortige gerechtjes zag ik voorbij komen. Hier gaan we gewoon weer wat vaker komen. Het omrijden waard.
Adoorn .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Ik heb met vriendinnen gelunched bij dit " heerlijke lunchplekje" in Vlaardingen: niets dan lof! Heerlijke gerechten, vriendelijke en vlotte bediening, leuke aankleding, niet hinderlijk Portugese muziek op de achtergrond, zelfs de alcoholvrije wijn smaakte prima! En heerlijke Pasteis de Belem!!!
Een grote aanrader en ik ga zeker terug!
Mijn complimenten voor de eigenaresse!
Obrigado en tot een volgende keer
Yolande N.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Alle recenties zijn waar. Verse broodjes en salades. Koffie en thee met liefde geselecteerd. High Tea ziet er fantastisch uit en het gehele pand is prachtig gerenoveerd.
Ook wij zijn van plan zeker nog eens terug te komen.
Dank Celia en nicht!
Obrigado voor de mooie complimenten
Bepvandenoever .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Voor de tweede keer geluncht bij Coisas & Loisas. En weer van een zeer goede kwaliteit. Mijn vriendin en ik hadden beiden gekozen voor een heerlijk broodje kip met Portugese groentesaus, lekker pittig! Flinke eters hebben hier ruimschoots voldoende aan. Mooi geserveerd en wat een service! Vriendelijk personeel, eigenaresse heeft de andere ruimtes laten zien. Je kan genieten van een heerlijke high tea en er wordt hard gewerkt aan een B & B. Kortom wij komen zeker terug!
Didewo .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Voor de tweede keer bij Coisas & Loisas gegeten. Voordat we vrijdagavond naar de film gingen, wilden we nog snel ergens iets eten. Wat een geluk: C&L is op vrijdagavond open. Een heerlijke salade gegeten met geitenkaas en aardbeien. Echt aan te bevelen. Mijn vriend had een luxe broodje met geitenkaas en bacon. Hij heeft ook gesmuld. De porties zijn groot en alles wordt vers in de keuken gemaakt. Het kleine Portugese restaurant ziet er schoon en sfeervol uit. De eigenaresse en het personeel zijn heel vriendelijk. Wat is die zaak mooi verbouwd. Mijn complimenten! Gratis parkeren in de directe omgeving is mogelijk.
MickiBee .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Weer eens heerlijk geluncht bij de nieuwe locatie Coisas & Loisas, het was weer als vanouds! Gezellige sfeer, heerlijke Portugese muziek op de achtergrond en alles wordt vers bereid. De eigenares Celia en en het personeel zijn heel erg vriendelijk. Ik kom zeker weer terug maar dan eens voor de high tea!
Yesimk .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Vorige week voor het eerst hier geweest om te ontbijten. De kaart bied variatie, simpele, warme, koude, luxe, Portugese broodjes. Ook andere mogelijkheden zoals high tea. Ik koos voor de luxe variant met geitenkaas. Nom nom nom wat een heerlijke broodje was het! Nog verse jus, verse thee genomen. Zonder te overdrijven heb ik heel de dag nog nagenoten en had ik een verzadigd gevoel. Ik kan niet wachten om snel nog een keer te gaan. Prijs is ook prima. Alleen minder dat het betaald parkeren is terwijl je niet echt in het centrum zit.
Obrigado voor de recensie. Tussen onze lunchroom en het Vlaardingsmuseum is op ongeveer 50 meter (Fuikstraat) voldoende gratis parkeer gelegenheid. Tot ziens. Celia
Gabyveen .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Top restaurant!! Coisas en Loisas was vroeger in Capelle en tot ons groot verdriet verhuisd naar Vlaardingen. Maar de locatie in Vlaardingen is prachtig in een monumentaal pand. Ontvangt altijd warm en persoonlijk door Celia. Inrichting sfeervol en eten heerlijk, vers met liefde bereid en dat proef je! Wij hebben boven gereserveerd voor een High Tea. Verheug me er nu al op. Wij komen speciaal voor Coisas en Loisas vanuit Capelle! En zullen in de toekomst ook zeker gebuik maken van haar bed&breakfast!
Bionda D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Geweldig zaakje!!
Niet groot binnen, maar lekker gezellig.
Als je binnenkomt voelt het als thuis komen, zo goed word je ontvangen door Celia.
Verse broodjes en verse sappen.
En niet te vergeten heerlijk huisgemaakt gebak in heel veel soorten.
Alles is met zorg en liefde bereid.
Zeker een aanrader als je in Vlaardingen bent, maar ik zou er zelf ook voor omrijden.