Coffee & Jazz

Utrechtsestraat 113 1017 VL Amsterdam Nederland Kaart
31-206245851

Over restaurant Coffee & Jazz

De lekkerste saté van de stad

Het Indonesische restaurant Coffee and Jazz is een begrip in Amsterdam. De saté is hier volgens eigenaren Peggy en Rene zo lekker, dat het gewoon een must is om te bestellen! Door de ras-Amsterdamse sfeer die in het restaurant heerst, is het op geen enkele wijze te vergelijken met andere Indonesische restaurants. Op vrijdag is er live muziek, vaak jazz, wat dineren hier tot een unieke belevenis maakt.

Meer informatie over restaurant Coffee & Jazz

Dinsdag t/m Vrijdag
- Lunch vanaf 13:00
Zaterdag 18:00 - 23:00
Zondag Gesloten

Ilari H.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Ongedwongen, niet opgehipt eethuis met een lekkere keuken en een markant eigenaarsechtpaar. Misschien te pikant eten voor de doorsnee gast, omdat er geen uitwijkmogelijkheid geboden wordt. Een biertje zou er toch echt goed bij passen. Er is wijn voor in de plaats. Ruime zit aan tafel, ondanks de smalle pijpenla. Wel wat gedoe met jassen. De ervaring waard.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Coffee & Jazz stond reeds lange tijd op mijn lijstje. Uiteindelijk op een zondag besloten hier toch eens langs te gaan. Na een hartelijke ontvangst door René en Peggy begonnen we met de saté. En inderdaad, deze is heerlijk mals en pittig. Aanrader!

Hierna volgden diverse gerechten: lam, gamba's, rijst, groenten en rundvlees. Allemaal smaakvol en begeleid door een lekkere witte (huis)wijn. Het diner werd afgesloten met een stukje huisgemaakte spekkoek.

Coffee & Jazz is niet het standaard Indonesische restaurant zoals je dat verwacht, dus ga hier ook niet met die gedachte heen. Het eten en de service is echter uitstekend als je dit kunt waarderen, en als dit het geval is, heb je absoluut een fantastische avond!
StephanLouise .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Super saté gegeten! De zelfgemaakte sambal is goddelijk. Relaxte vibe en de eigenaar is een super grappige Amsterdammer. Aanrader!!!
Joost_SB .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Woensdagavond bij Coffee & Jazz gegeten. En wat een genot! Naast dat het bijzonder lekker was, was het erg gezellig. De eigenaar schenkt bijzondere wijnen bij originele (!) authentieke indonesische gerechten. Wij kozen voor Empal Pedis en hierbij dronken wij een mooie Viognier uit de Rhone. Het is een uitermate sfeervol restaurantje. Jazz-iconen kleuren de wanden en hun muziek klinkt zachtjes, maar net voldoende op de achtergrond. Heerlijk. Wij zijn echt verwend en daarom deze recensie. Coffee & Jazz, jullie krijgen een 10 van ons. Try before you die!!
Diana K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Heerlijk gegeten, fantastische sate en andere gerechten, werd er enorm blij van,
Bijzondere inrichting en intieme sfeer.
Een echte aanrader!!
Keesmokum .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Hier gegeten, komt over als een simpel eetcafe, echter met prijzen van een sterrenzaak. Ietwat opdringerige bediening die nadrukkelijk zijn ideeën heeft over wat er gegeten moet worden.

Eten wordt allemaal in de magnetron opgewarmd, je hoort de gezellig zoemende magnetrons op de achtergrond en bekende 'Pling!' Als je maaltijd klaar is.. Dus niks zelf vers bereid of wat ik hier lees dat alles lang moet kruiden/ reeds bereid is, zo uit de vriezer de magnetron in zag ik.

Je verwacht een rekening voor 2 personen van 50-60 euro. Met een fles wijn wellicht een keer 75 euro. Echter bedroeg de rekening ruim 120 euro!! Totaal van de gekke zulke bedragen. Pinnen is niet mogelijk, dus je schraapt al je geld bij elkaar om totaal in shock de rekening te voldoen.

Je voelt (en bent) je bedrogen met zulke prijzen!
Jammer dat je ons zo laag beoordeeld. Onze uitstraling is anders dan de meeste Indonesische restaurants, maar onze prijzen liggen beslist niet hoger.

Indonesisch eten kan nooit op het moment klaar gemaakt worden. Daarvoor is de bereidingstijd te lang. Vandaar alleen het opwarmen in de magnetron.

Omdat wij zonder kaart werken, leggen we uit wat de mogelijke combinaties zijn en het ligt aan jou wat je kiest. Je hebt het over € 120, dan moeten er 2 flessen wijn besteld zijn. Kijk je bon nog na.
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Super eten. Geef vooral aan dat je van pittig houdt. Krijg je pittig en niet hollands!
Vriendelijke mensen die alles ter plekke voor je maken.
Lekker dichtbij Carré, dus ook nog een praktische start van de avond. Meer tijd is wel leuker, daar het later drukker wordt.
Bedankt voor je leuke recensie. Wij hopen jou snel terug te zien.
Peggy
Skippy100 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Al 20 jaar langs gelopen maar nooit opgemerkt. De saté die buiten op de Bbq lag rook zo goed.
Wij naar binnen. Het interieur is warm en donker. Ze hebben geen kaart en geen bier. Buiten hangt wel een kaart/prijslijst. Kijk hier wel naar voor je besteld. De eigenaar heet Rene en is zeer vriendelijk, maar ook zeer eigenzinnig. We hebben de saté geproefd en het is idd de lekkerste die wij ooit hebben gegeten. Ook de rest was echt goed! Zijn vrouw staat in de keuken. De witte wijn was lekker en paste goed bij het eten. Ga hier heen zonder verwachtingen en laat je verrassen. Wij hadden een geweldige avond en gaan as woensdag weer eens langs.
Brechtjelandkroon .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Als je op zoek bent om in huiskamersfeer te eten en je van Indonesisch eten houdt en een jazz liefhebber bent, is Coffee&Jazz in de Utrechtsestraat the place to be.
Verrassend, eigenzinnig, gezellig en super lekker eten.
Wat ons betreft, een aanrader!!!
Pieter en Brechtje
JanToby .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Om niet te veel kilo's kwijt te raken, gaan we jaarlijks met onze fitnessgroep uit eten. Op zoek naar weer een nieuwe ervaring, kreeg ik een tip van iemand die een recensie over Coffee and Jazz had gelezen in het NHD. Ik ging op zoek op internet en las de reviews. Duidelijk werd me dat het "speciaal" zou zijn en ik waagde de gok om voor negen personen te reserveren, onder het mom van "zelf ondervinden is de beste leermeester". In de uitnodiging vermeldde ik wat "highlights" uit de reviews, zonder de locatie bekend te maken, zodat een ieder zich een voorstelling kon maken van wat ze te wachten stond. Bij binnenkomst van "het Restaurant op z'n kop", werden we hartelijk verwelkomd door René. Kort deelde ik mijn twijfels op grond van de reviews, en uit de reactie daarop, zag ik duidelijk hoe die iemand kunnen raken als men zich niet houdt aan feitelijkheden. Uit het korte contact met René begreep ik dat hij een eigen filosofie heeft van waaruit hij werkt. Wederzijdse waardering is voor hem van belang. Zie je zijn concept niet zitten, prima! Ga ergens anders heen. Inmiddels zijn we aangeschoven en laat Peggy, na ons ook hartelijk welkom te hebben geheten, ons een schaal met Saté zien die klaar is om op de barbecue te gaan. Onder het genot van rode en witte wijn en Solé (bubbeltjes water) en met Jazz op de achtergrond, worden verhalen uitgewisseld. Vlak achter me schuiven drie mannen aan een tafeltje. Ik hoor René zeggen: "zijn jullie hier voor het eerst?" Een volmondig "ja" wordt door René beantwoord met: "en misschien voor het laatst!" Voor mij en kennelijk ook voor de mannen is het humor. Als je dat soort humor niet begrijpt, dan ben je hierbij gewaarschuwd. Achter ons wordt, bij het serveren van het hoofgerecht, een knetterend vuurwerk ontstoken en René deelt ons allen mede, dat de gasten speciaal uit Veenendaal hier naar toe zijn gekomen. Niet veel later krijgen wij ons hoofgerecht kip, Rendang, Belado, Urap en Lodeh voorgeschoteld. Ook hier vuurwerk. René vindt het "natuurlijk" goed dat op mijn verzoek "onze Wil" achter de piano plaatsneemt om een ode te brengen aan "Veenendaal". "Kom op, harder" probeert René op te zwepen, maar Wil gaat onverstoord in zijn tempo door. De stemming zit er goed in. Wij moeten onze trein halen en nemen afscheid van René en Peggy. Onze groep € 400,-- armer, maar gevoelsmatig rijker. Bijzonder dat zelfs de New York Times mooie recensies schrijf over Coffee en Jazz. Dat niet iedereen het concept kan waarderen, is maar goed ook. Dat zou uiteindelijk ten koste gaan aan de kleinschaligheid en dus intimiteit. Dat de één het eten te "spicy" vindt en de ander het juist waardeert, blijft een kwestie van smaak. Als je het geld er niet voor over hebt, oké, maar laat René en Peggy in hun waarde. Onze avond was geslaagd.
Joseph L.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
René en zijn vrouw runnen al vele jaren dit kleine restaurant in de Utrechtsestraat. Lekker eigenwijs, geen uitgebreide kaart maar rechtdoorzee Indonesisch en dat van een perfecte kwaliteit. De lekkerste saté van Amsterdam en meer. Met een uitstekende witte huiswijn (Rene: 'We doen niet aan bier.'), die uitstekend bij scherpe gerechten past. Heerlijke rendang en verrukkelijke garnalen. Ooit was Tempo Doeloe een begrip in de Utrechtsestraat, sinds vele jaren is voor ons Coffee & Jazz een van de fijnste Indonesische restaurants van Amsterdam. Voorwaarde: je moet wel van jazz houden en geen moeite hebben met de onconventionele manier waarop René met zijn klanten omgaat. Kortom, een aanrader voor iedereen die van lekker en apart houdt.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Na lang weer eens bij Coffee & Jazz gegeten. Dit restaurant moet je een beetje begrijpen - Hollands azijn pissen over de prijs en keurigheid van de bediening is hier niet op z'n plek. Maar als je van fantastisch Indisch eten houd, in een intieme setting, en het niet erg vind je te laten verassen door een eigenzinnige maar aardige eigenaar - dan is dit 'hands down' een van de beste spots in Amsterdam.
Gvlenhvl .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Donderdag 2 mei om 20.00 uur weer eens gegeten bij Coffee And jazz . We hebben ons heerlijk laten verwennen met dit overheerlijke Indonesiëses eten , een heerlijk glas witte wijn er bij ! Deze avond was een echte belevenis met dank aan de eigenaar en zijn vrouw! Top hier moeten we vaker naar toe, de saté die je hier als voorafje krijgt is in heel Nederland en ver naar buiten niet te krijgen!!
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Wonderlijke naam, Coffee and Jazz. Ook wonderlijk: je moet hier beginnen met saté. Maar ik moet zeggen wat een geweldige saté. Alleen daarvoor moet je hier een keer naartoe. En natuurlijk voor de bediening. Zoals uitbater Rene zelf zegt het moet een belevenis zijn. En dat is het. Proberen dus.
Maran2 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Voor het eerst naar Coffee & Jazz, een restaurantje in onze buurt. We wilden goedkoop en simpel eten en zo zag het er uit: klein, rommelig, hippieachtig. We vroegen om de kaart, maar die had hij niet, zei de eigenaar. Hij maakte wel wat voor ons. Ook bier was er niet, alleen wijn.
Hij wilde ons per se een voorgerecht brengen en mijn vriendin kreeg het enige voorgerecht, saté.
Als vegetariër kreeg ik een paar stukjes emping (een soort kroepoek) met satésaus.
De hoofdmaaltijd bestond uit rijst, groente, garnalen. Het eten was redelijk, niet bijzonder.
Toen we hierna de rekening vroegen bleek die echter 95 euro te bedragen!
Dat bedrag was voor het eten, 70 euro, voor een fles water die al op tafel stond, 7.50, en voor 3 wijn, 6 euro per glas. (Het laatste glas wijn aangevuld uit een karaf van gasten die vertrokken!)
Geen pin aanwezig, net genoeg geld om te betalen.
We waren geschokt, de prijs paste totaal niet bij het eten, de sjofele entourage en een te joviale eigenaar. Klagen hielp niet, volgens de eigenaar was het eten fantastisch en 7.50 voor water normaal. We voelden ons opgelicht en dom dat we er ingetrapt waren.
We komen daar nooit meer, dat is duidelijk. We raden anderen ook aan om Coffee and Jazz te mijden. Het is zeker een 'belevenis', maar één waar je vooral ongelukkig van wordt!
Gisette V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Wat een tegenvaller. Het restaurant ziet er leuk uit, niet echt Indonesisch, wel gezellig. De wat amicale bediening vraagt naar wat we willen drinken en beveelt ons een fles wijn aan. Bijzonder dat de fles wijn in een water karaf komt.... We starten, zoals iedereen als ik het hier zo lees, met saté. Die is op zich prima. Daarna beveelt Rene ons garnalen en rundvlees aan. Alles wordt opgewarmd in de magnetron die je kunt zien vanuit het restaurant, slecht en erg jammer. Daardoor is het vlees droog. De smaken zijn eigenlijk allemaal hetzelfde, of je nu groente pakt, of vis. Indonesisch is naar mijn idee meer dan rode peper. Dat we voor dit alles met drie personen 140 euro af moeten rekenen slaat alles. Als we 25 euro pp kwijt waren geweest, had ik het in verhouding gevonden en had ik het met plezier betaald. De reactie op onze verbazing op de rekening: we maken alles van de beste producten. Bijzonder dat je de 'beste producten' opwarmt in de magnetron.... Echt geen aanrader dus.
Indonesisch eten kan niet op het moment bereid worden. Dit vergt veel tijd en kruiden moeten intrekken. Deze dame had Empal Pedis, een rundvlees gerecht, dat drooggebakken is. En echt, de smaken zijn echt verschillend. Een kenner proeft dat. En een praatje maken is niet amicaal.
Eben1 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2013
Zo´n uniek tentje ontdekt. We wilden eigenlijk niet buiten de deur eten, maar werden zo aangetrokken door de sfeer die dit tentje uitstraalde. Coffee en Jazz. Altijd voorbij gelopen. Op aanraden van de uitbater, René, begonnen we met kipsaté. Uitmuntend! Daarna bestelden we de Oedang belado en de wat minder hete Ayam ketjap met de sajor lodeh. Voortreffelijk! Nog nooit hebben we ons zo op ons gemak gevoeld in een restaurant. Met de heerlijke jazzmuziek erbj. Daarna een stukje spekkoek van het huis om het geheel af te maken. Wij komen terug.

Nog een pluspunt. René vertelde ons, dat Coffee en Jazz nu ook op zaterdag open is. Voor ons een uitkomst, want eigenlijk is zaterdag ons uitdag.
Marja en Peer
11Kokkies .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Best lekker gegeten, maar de bediening was surrealistisch slecht. Na binnenkomst een kwartier gewacht voordat de vraag gesteld werd of we iets wilden drinken. Toen na 10 minuten de drankjes werden gebracht, heb ik maar geopperd dat we ook wat wilden eten. Vervolgens een HALF UUR gewacht op een paar sateetjes, die weliswaar vers bereid werden en goed smaakten, maar inmiddels waren we dus al een uur verder. De vervolgbestelling werd voor de helft vergeten. Na twee uur hadden we geen zin meer om nog verder te wachten en zijn we onvoldaan weggegaan. Andere gasten werden het wachten op de sate beu en zijn gewoon weggegaan na drie kwartier zonder iets te eten. Nog nooit zo'n slechte bediening meegemaakt.
René en Peggy van Coffee & Jazz bieden u onze verontschuldigingen aan voor de slechte bediening. Door omstandigheden waren wij zelf niet aanwezig die avond, maar een goede bekende bood hulp. Nogmaals excuus.
Hayo D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2013
Dit is een tent die neigt naar oplichting. Zonder anderen tekort te doen, ben ik bang dat toeristen of kennissen van de baas recensies achterlaten. Met te luide jazz op de achtergrond, verplicht bij binnenkomst de nogal opdringerige eigenaar je -zonder vragen- de sate te nemen (die zichtbaar en hoorbaar wordt opgewarmd in de magnetron!). De vraag naar de wijn -nadat t verzoek naar bier lacherig wordt afgewimpeld- wordt als een belediging opgevat, want er is maar 1 wijn voor 4,5 per glas en die is volgens hem lekker. Voor 17,5 krijg je vervolgens een klein bakje rundvlees en mag je t bakje rijst delen. Eventueel mogen groente worden besteld voor 7,5. Wees wijs en ga naar een andere indo, want daar krijg je gewoon een vol bord met heerlijk eten of een prachtige rijsttafel voor de helft van het geld.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2013
Erg lekker en authentiek Indonesisch gegeten. De lekkerste saté van de stad. Zaak is er na de verbouwing qua comfort erg op vooruit gegaan.