Coffee Corazon

Krommestraat 18 3811 CC Amersfoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Coffee Corazon

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
Duur
Pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Mippie28 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Corazon bestaat uit twee delen: het café en de bakery

De Bakery: knus, klein en gezellig, snelle service. Het is echter geen echte bakker: zij bakken brood af dat zij gewoon uit de vriezer halen van de groothandel.
De taarten worden wel zelf gemaakt, maar zijn voor mijn smaak in ieder geval te zoet. Andere hapjes (muffins enzo) kopen ze ook allemaal in. Dus er is weinig home-mades aan. In principe prima hoor, dat doen de meeste koffie tenten natuurlijk, maar het is wel wat misleidend.
Toen ik er om 11;05 aan kwam voor een ontbijtje werd dat geweigerd, want ontbijten kon maar tot 11 uur besteld worden...vond ik jammer. Ook voor henzelf. Ze hadden, als ze even geen rekening hadden gehouden met die 5 minuten toch mooi 32,50 euro kunnen verdienen.

Corazon café: Gezellige sfeer, altijd heel druk, ideaal als je kinderen hebt. Die kunnen boven los rondrennen (en doen dat dus ook).
Personeel is soms wat arrogant, behalve als je ze kent.
De koffie is lekker, maar niet fantastisch
De Chai latte heeft weinig smaak omdat thee gewoon niet trekt in lauwe melk.
De gingerlove is gewoon een beetje oplospoeder dus de ene keer lekker en de andere keer te zoet en ligt er nog een schep op de bodem van het kopje.

Corazon loopt heel goed, maar moet even oppassen dat ze niet ten onder gaan aan hun eigen succes. Ik weet niet of het originele concept waarvoor ze stonden en wat ze wilde aanbieden toen ze open gingen nog wel past bij de keuzes die ze het laatste jaren maakte. Dingen zijn een beetje aan het verouderen.

Overigens kom ik hier zeker af en toe nog eens terug. Maar liever in de bakery, omdat het daar rustiger is.
Lara007 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Lekker eten, goede kaart en vriendelijke bediening, Inderdaad is het er wel erg druk en rommelig door hoe het is opgezet met de tafels. Fijn dat er tijdschriften en kranten zijn maar de wc? Dat kan echt niet meer. Dat het er 1 is maakt mij niet uit maar vieze vingers op de deuren en rond de handgrepen en vegen op de muren waarvan je kan raden wat het allemaal is. Ik weet dat er kinderen boven spelen maar dat mag allemaal wel opgeknapt worden en schoner en netter zijn. Echt een punt van aandacht want het is al langer zo...
Char18 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Super leuke zaak! Met lekkere broodjes, drankjes en taarten. Ik kom hier vaak genoeg met mijn vriendinnen om lekker te lunchen.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Met hooggestemde verwachting naar Corazon, dé lunchtent van Amersfoort naar men zegt.

De sfeer is die van een backpackershostel. Leuk dat er tips over de stad te vinden zijn. Ook het idee van boeken spreekt ons aan, al zijn de meeste boeken erg gedateerd. Verder is het er relaxed, maar ook vol en rommelig. Bediening is aardig, maar een beetje al te populair naar onze smaak.

We kozen een broodje Marokkaanse kip en een broodje van het seizoen met brandnetelkaas. Broodjes waren best oké, maar we hadden wel iets meer of iets specialers verwacht voor die prijs.

De drankjes zijn wel een aanrader. Enorme keus, vooral ook in gezonde sappen. De ginger love was heerlijk.

De prijzen matchen niet met het imago dat Corazon wil uitstralen.
Veronique T.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Heerlijke lunch gehad. Rozemarijnbroodje met warme kippedij en avocado, met mangochutney-mosterdsaus. Heerlijke combinatie. Mijn dochtertje was erg blij met haar broodje gerookte zalm met yoghurtdille dressing. Hier kom ik zeker nog eens lunchen. Aardige ambiance, druk, gezellig, nonchalant.
Rvdree .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Heerlijk een lunch genoten. Super lekker vers brood een een grote keuze.
Bediening vriendelijk en niet opdringerig. Wel erg vol gezet met tafeltjes en stoelen,geeft wat een benauwend gevoel ,jammer. Wel een plek om terug te komen wat de kwaliteit aangaat van de producten
Alexbussum .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijk gegeten, lekkere pompoensoep, broodjes, gebak alles smaakt super lekker. Altijd druk dus moeilijk een vrije tafel te bemachtigen. Jammer dat er maar een toilet is voor zo veel mensen. Dat is minpuntje.?
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Gezellige, levendige zaak met zeer vriendelijk personeel, goede - verantwoorde - producten en voor elk wat wils. Kijk ook eens boven als je met kinderen komt! En snuffel eens tussen de vele boeken.
Heerlijke Thai Kip Curry en Marokkaanse Kip genomen tijdens de lunch met vers brood naar keuze. Vooral de speltbol vonden wij verrassend lekker. Allerlei lekkere sapjes verkrijgbaar en de warme Ginger Love (thee,gember, sinaasappel en citroen) bleek een heerlijke combinatie met de Marokkaanse Kip. Prima onderbreking van een paar uurtjes Amersfoort.
Francesca J.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Vandaag hier geweest met mijn zwager en zoontje, we hebben 45 minuten moeten wachten op twee koffie, een ranja en een bord poffertjes. Toen we vroegen waar onze twee broodjes bleven werd gezegd, ze komen eraan. 30 minuten later nog steeds geen broodje. Toen naar de balie om dan maar af te rekenen en ons beklag te doen over de enorme wachttijd, om daar nog even afgesnauwd te worden door een dame dat het ons wel verteld is dat dat lang kon duren. Bijna anderhalf uur voor twee broodjes?? (Die overigens nog ver van klaar waren) Nee, daar kan geen "sorry bon" tegenop om mij nog mee overhalen hier nog een keer wat te komen nuttigen. Niet netjes!!
Victor M.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Leuke zaak met fantastische koffie! Kom hier sporadisch lunchen. Je moet wel echt de tijd hebben, het is altijd druk en gezellig. De bediening is ook altijd vriendelijk en goedlachs, maar niet attent. Contact maken is lastig en vaak lang wachten om te bestellen en op je bestelling. Kwaliteit van het eten is erg goed!
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Altijd druk en een rommelig decor. Zeer vriendelijke en alerte bediening, ondanks de drukte. De koffie is van uitstekende kwaliteit (desgewenst ook met sojamelk) en de taarten huisgemaakt en heerlijk. De broodjes en salades die voorbij kwamen zagen er ook erg goed uit. Wij bestelden de short cake met caramel en de brownie, beiden erg goed.
D D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Heerlijke lunchkaart en goede koffie! Het enige minpuntje is dat je ontzettend lang op je eten en drinken moet wachten. Personeel heeft het vooral druk met elkaar dan met de gasten. Het wordt aangegeven dat het langer kan duren, omdat de kwaliteit voor gaat, maar ik denk dat het wel sneller kan waarbij de kwaliteit nog gewaarborgd kan blijven. Dat weerhoud mij er toch van om daar even een kopje koffie te gaan drinken.
Annemarie B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Heerlijk gegeten bij Corazon. Zelf had ik een broodje brie op het notenvijgenbrood, een heerlijke combinatie. Je mag zelf je brood kiezen, maar deze combinatie was zo lekker, dat het eigenlijk de verplichte combinatie zou moeten zijn. In verhouding wel erg veel brie en weinig chutney. Leuk dat je daarna bij de bakkerij het brood ook kan kopen. Het personeel is erg vriendelijk. Ten aanzien van het decor, je moet er van houden. Boven zijn er erg veel kinderen, zoals hieronder, het lijkt wel een kinderdagverblijf. Ik moest tussen/over peuters en speelgoed lopen om bij de toiletten te komen. Beneden is het daarentegen een stuk rustiger, maar erg vol qua tafels en stoelen.
Pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Dit grand-café verdient een Michelinster voor de koffie. Die is zeldzaam goed. Alles klopt aan deze plek: de pittoreske ligging, de bijzonder aardige bediening en de geweldige bediening. Het geheel wordt zeer goed gemanaged door eigenaar, die 8 paar ogen lijkt te hebben. Minpuntje is dat het lastig binnenkomen is met een rolstoel en dat de hele bovenverdieping geannexeerd is door rondkruipend grut en hun hippe ouders. Men treft daar op het toilet zelfs diverse soorten luiers aan. Beneden is het wat krap zitten en soms wachten op een plaats, maar dat is het waard. Brood uit eigen bakkerij. Deze keer voor onze tafel, vier gasten, o.a. met makreelsalade, zalm en tomaat/mozzarella. Alles even vers, royaal en goed. Ook lekkere smoothies en zoals gezegd het gebak. Appeltaart is onderscheidend. Een topplek om te koesteren en vaak terug te komen.
VanAnaarA .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Veel geroezemoes, altijd druk en heerlijk rommelig. Wat sympathiek dat er ook aan kinderen is gedacht. Op het binnenplaatsje zit je op moeilijk te verplaatsen stoeltjes aan een wiebeltafeltje. En hier maakt dat dus lekker helemaal niets uit. Bediening is vriendelijk en er staan veel te veel lekkere dingen op de kaart. We blijven hier graag terugkomen. Keer op keer.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
geweldige sfeer & ambiance. heerlijke smoothies en chocolade cheesecake :-D. uiteindelijk geen boek meegenomen, maar 't idee dat 't kan is alleen al ontzettend leuk!
Ienimini .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Gisteren na een dagje winkelen voor een verlate lunch naar Corazon gegaan. We waren niet de enigen, maar achter in het restaurant konden we nog een tafeltje bemachtigen. We kozen voor de Marokkaanse kip. Het zag er heerlijk uit: lekker veel kip met een groot stuk brood. Helaas, het eten was voor ons (die zoutarm eten) veel te zout. De serveerster gaf aan dat het in de kruiden zelf zat en bood ons aan een ander gerecht uit te kiezen. Op haar advies werd het de minder zoute gerookte kip met avocado. Deze smaakte ons inderdaad goed en het stuk olijfenbrood was overheerlijk. Reden voor ons om daarna nog brood te halen bij de bakkerij van Corazon: cranberrybrood, landbrood en havermoutkoeken. Heerlijk brood dat verder geen beleg nodig heeft, alleen een beetje boter erop.
Renilde S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Het lijkt wel altijd bommetje vol te zijn in deze unieke zaak en er zijn inderdaad altijd heel veel kinderen. De inrichting is op het eerste oog wel gezellig, maar het verfwerk en plafond zien er werkelijk niet uit..Als je je daar niet aan stoort is het heel gezellig. Wij waren blij dat we een tafeltje konden bemachtigen en ondanks de drukte kwam de bediening een gezellig praatje maken. De kaart is interessant en biedt ook voor kinderen lekkere en gezonde hapjes. Alleen een tosti ontbreekt, waardoor mijn zoon hier niet naartoe wil. De salades geitenkaas en gerookte kip zijn heel erg lekker en de mango-appel-basilicum smoothie is ook geweldig. Het ruikt hier bovendien altijd lekker want brood en taart is zelfgebakken. Met name de appeltaart is fantastisch. Ik kom hier graag!
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Volgens mijn vriendin de beste plek voor lunch in Amersfoort. Helaas verschillen onze smaken. Wat mij als eerste opviel is de overvloed aan kinderen. Het leek wel een kinderdagverblijf, vreeeeeeselijk. Ik kwam om gezellig, lekker en vooral rustig te lunchen, vergeet het maar, het is een enorme herrie binnen. Voor de een is dit natuurlijk gezellig, voor de ander (voor mij dus) is dit een ware nachtmerrie. Decor is daarom dus ruim onvoldoende. Vriendelijke bediening, lekkere koffie, maar het broodje, tsja, was gewoon een broodje brie. Het was niet spannend. Ik vond het gewoon een matig broodje brie. Zou ik verwend zijn? Ik ben wel nieuwsgierig naar de bakkerij. Maar speciaal teruggaan naar deze plek? Nee.