Cnossen Leekstermeer

Meerweg 13 9312 TC Nietap Nederland Kaart
31-594512073

Over restaurant Cnossen Leekstermeer

Een onvergetelijk uitzicht

Heb je je vermaakt bij het Leekstermeer of heb je genoten van het mooie natuurgebied de Onlanden? Dan ligt een bezoek aan dit gezellige familierestaurant voor de hand. Kinderen zullen zich hier prima vermaken in de speelhoek en eten zonder mopperen een gerecht van de kinderkaart. Als volwassene vergeet je bijna te eten. Het uitzicht vanaf het (dak)terras of vanuit dit sfeervolle restaurant is namelijk fantastisch, het Leekstermeer en de skyline van Groningen gevangen in één panorama.

Meer informatie over restaurant Cnossen Leekstermeer

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

Marjolijn V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Wij eten vaker bij Cnossen en het eten is heerlijk. Zowel lunch als diner is uitstekend. Je proeft dat alles vers wordt gemaakt. Het menu verandert om de zoveel tijd en zorgt voor variatie. Prachtig gelegen aan het water, met de zomerdag op z'n mooist. Zowel met groepen als met z'n twee is cnossen zeer geschikt. Bediening is vriendelijk. Daarnaast heerlijke mayo bij de frietjes hihi wij komen zeker terug!
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Eindelijk eens mooi weer,dus lekker de tijd genomen om even een hapje te eten en wat te drinken bij cnossen.
uitstekend gegeten tournedos,rib-eye en vooraf een mosterdsoep,de kinderen hadden patat met een kroketje,en eerlijk is eerlijk ik had geen hoge verwachtingen maar het eten was uitstekend !!
De bediening was vlot en vriendelijk en een lekker biertje was er ook,kortom het recept voor een leuke avond.
Zeker voor herhaling vatbaar en ik kan iedreen cnossen aanraden ook al gezien het prachtige plekje aan het leekstermeer.
Susan L.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Vorige week weer eens bij Cnossen aan het Leekstermeer gegeten. Genoten van het prachtige uitzicht en de sfeervolle ambiance. De ober herkende ons nog van het jaar ervoor. Bediening was vriendelijk en met aandacht, ondanks de drukte.
We kozen voor de maaltijdsalades omdat we niet zoveel tijd hadden. De Caesarsalad was prima. De warme op de huid gebakken kippenborst en het versgekookte eitje, knapperige sla en bescheiden gebruik van saus maakten de salade meer dan standaard. De goedgevulde salade geitenkaas was heerlijk en verrassend door de gecaramelliseerde geitenkaas en de kruidenwafel erbij. Stokbrood en friet kwam als sidedishes, We dronken de huisrosé, een fleur d'artagnan (merlot, cabernet sauvignon en tannat). Fruitig, droog en fris, prima terraswijn. Tot besluit een uitstekende cappucino met mooi compact melkschuim. Voor herhaling vatbaar.
Oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Op een heerlijke zomeravond naar deze unieke locatie gefietst. Op het volle terras waan je je in het buitenland, zonnetje , water , zeilbootjes varen af en aan. Dit beloofd wat ... echter kan de bediening het nauwelijks aan en is van enigszins structuur wie welke tafel bedient geen sprake. Je kunt je niet aan de indruk onttrekken dat een ieder maar wat ad hoc doet. De kaart is redelijk uitgebreid . De mosterdsoep was te rijkelijk voorzien van chorizo en , deze toch al gewaagde combi , werd daardoor overheerst door de scherpte van de worst. De kabeljauw was op zich van goede kwaliteit maar iets te kort bereid waardoor er een glazige wat rauwe uitstraling en smaak ontstaat. De entrecote was te lang gegrild waardoor de aders die het juist zo smakelijk maken te droog waren. Ook hier hadden we de indruk dat de keuken de stroom van gasten niet aan kon. Later op de avond werd het rustiger en het ijsdessert was weer goed verzorgd en werd creatief versierd opgediend. Iets meer leiding en structuur in de bediening en wellicht meer keukencapaciteit is wenselijk want de unieke ligging biedt alle kansen om een hogere score te realiseren,
Berttukkers .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2012
Het eten is redelijk. Vlees en vis is prima bereid en smakelijk maar alles er om heen is vrij fantasieloos. De slechte score komt echt door de bediening. Ongelofelijk slecht. Als je binnenkomt wordt je amper begroet en op afstand naar een tafel verwezen. Je jas moet je zelf maar ophangen. Vis van de dag wordt niet genoemd, tot 3x toe hadden we iets uitgezocht wat er achteraf niet bleek te zijn. De fles wijn wordt ongeopend op tafel gezet, thee gaat over het glas bij het bedienen maar wordt niet schoongemaakt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Boven zaten twee gasten die op een gegeven moment maar naar beneden kwamen of ze nog iets konden bestellen. Tussen hoofdgerecht en dessert begon de bediening vast met vegen notabene! En bij het weggaan gunt niemand je een blik waardig. Zelf je jas weer zoeken en ondanks dat we uitgebreid zelf meerdere keren 'tot ziens' hebben geroepen, hebben we niemand meer gezien. Een aanfluiting voor het vak! De ligging aan het meer is prachtig, maar blijkbaar zit het restaurant al in winterstemming, want de helft van de benedenverdieping is leeg. Zoek alsjeblieft een ander restaurant in de omgeving, waar je wel het gevoel hebt welkom te zijn. Mij zien ze er nooit weer.