Over het restaurant Cnossen Leekstermeer

Een onvergetelijk uitzicht

Heb je je vermaakt bij het Leekstermeer of heb je genoten van het mooie natuurgebied de Onlanden? Dan ligt een bezoek aan dit gezellige familierestaurant voor de hand. Kinderen zullen zich hier prima vermaken in de speelhoek en eten zonder mopperen een gerecht van de kinderkaart. Als volwassene vergeet je bijna te eten. Het uitzicht vanaf het (dak)terras of vanuit dit sfeervolle restaurant is namelijk fantastisch, het Leekstermeer en de skyline van Groningen gevangen in één panorama.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Cnossen Leekstermeer

Jouw recensie over het restaurant Cnossen Leekstermeer

Ria C.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Gezellige informele sfeer, vriendelijke en attente bediening. De gerechten die wij hadden besteld waren van zeer goede kwaliteit en prima bereid (o.a. Tournedos en risotto, papadum met zalm). De kok weet ons steeds weer te verrassen.
Wil S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Cnossen is een veelzijdig bedrijf met een groep jongelui als bedienend personeel die heel erg hun best doen om het je naar de zin te maken. Men is zeer flexibel om het aanbod naar jouw wensen aan te passen. Op zomerse (zon)dagen is het er erg druk, maar op rustiger momenten kun je er genieten van de schitterende ambiance en de uitstekende keuken.
Meneer K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
We zijn met 6 personen en een baby. Zaten heerlijk buiten op het terras en toen de drankjes werden opgenomen hadden we aangegeven dat we eerst wat wouden drinken voor we de bestelling doorgeven, maar nog geen 5 min later kwam er al een ober die ons vroeg of we er al uit waren. Het voor gerecht kwam zeer snel en was op zich wel redelijk miste nog wel wat smaakt maar dat lossen zout en peper wel op. Toen ze het voorgerecht afkwamen halen hadden we aangegeven dat we omdat het zo snel kwam even te wachten met het hoofdgerecht, maar nog geen 10 min later zonder het aan te geven kwamen ze al met het hoofdgerecht. Het personeel was het vergeten door te geven aan de keuken. De tournedos zijn zeker aan te raden en waren zeer lekker en mals klaar gemaakt. Overal een gezellige en leuke locatie en het eten is goed. Het personeel zou wat beter naar de klant moeten luisteren en goede communicatie tussen ober en keuken is een verbeter puntje.
Ans H.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Weer prima gegeten hier, vooral voorgerecht met gegaard lamsvlees was uitstekend. Verder vriendelijke bediening en je zit lekker ruim.
Marijke M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Wij hebben met onze bewoners op een heerlijk terras gezeten , lekker gegeten tegen een zeer redelijke prijs
Zeer vriendelijke bediening
Prijs kwaliteit was uitstekend
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Gewoon goed... op een unieke locatie....
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Een nieuwe kaart bij een nieuw seizoen!! Fantastische bediening en een adembenemende zicht over het water naar de skyline van Groningen... ik zeg een AANRADER!
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Naar binnen gewaaid door de noord oostenwind kwamen we de vertrouwde ruimte in... keurig gedekte tafel! Het eten was lekker... goed verzorgd en een prima bedoening... kan niet wachten tot het mooie eeer.. wat een hot spot qua uitzicht!!
Cecile D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Begrijpelijk " safe" gekozen menu's voldoen ruimschoots aan de hoeveelheid. Niveau kan/ mag hoger naar fijnproever niveau. Het is een prachtige locatie! Uniek! Vriendelijk personeel.( weggelaten de start periode van jong / onzeker personeel) hoewel leeftijd wat jong is en investering in professionaliteit meer zou kunnen betekenen, blijft de setting ronduit plezierig!
Bert P.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Met vrienden eten wij graag bij Gnossen. Vriendelijke gastvrije en accurate bediening met vandaag een goede tip; ga voor onze mosselen! Dat is ons uitstekend bevallen. We hebben gesmuld op het windvrije terras met uitzicht op het Leekstermeer en natuurgebied De Onlanden. Voorgerecht en nagerecht ook in de roos. Kortom; wij komen zeker weer terug bij dit fijne restaurant!
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Mooi restaurant gelegen aan het water. Op het terras een massaal aantal tafels zonder enige aankleding.
Op een zonnige warme dag verwacht je veel mensen op zo'n pracht locatie, maar er waren maar weinig eters.
De bediening bestaat uit onervaren jonge krachten en was matig, er werd niet gevraagd of alles naar wens was.
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Weer eens bij Cnossen aangelegd en gekozen voor een een vis assortie, die volgens de kaart zou bestaan uit schaal- en schelpdieren plus verse vis van het seizoen. Gevraagd naar de samenstelling van deze schotel noemde de bediening zalm, kabeljauw en langoustine. Geen schelpdieren dus, maar de langoustine maakte naar mijn idee veel goed. De teleurstelling was groot toen de langoustine een enkele garnaal bleek te zijn. De dame in de bediening gaf aan geen verstand van vis te hebben, maar ging het navragen in de keuken. Terugkoppeling bleef vervolgens uit en pas nadat we er zelf nogmaals om vroegen wist ze ineens zeker dat het een langoustine was waar de poten van afgehaald waren. De bijbehorende frietjes waren erg droog en ook de salade wist het gerecht niet te redden. De locatie aan het meer is prachtig, maar meer dan een drankje zullen wij er niet meer komen nuttigen.
Marjolijn V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Wij eten vaker bij Cnossen en het eten is heerlijk. Zowel lunch als diner is uitstekend. Je proeft dat alles vers wordt gemaakt. Het menu verandert om de zoveel tijd en zorgt voor variatie. Prachtig gelegen aan het water, met de zomerdag op z'n mooist. Zowel met groepen als met z'n twee is cnossen zeer geschikt. Bediening is vriendelijk. Daarnaast heerlijke mayo bij de frietjes hihi wij komen zeker terug!
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Eindelijk eens mooi weer,dus lekker de tijd genomen om even een hapje te eten en wat te drinken bij cnossen.
uitstekend gegeten tournedos,rib-eye en vooraf een mosterdsoep,de kinderen hadden patat met een kroketje,en eerlijk is eerlijk ik had geen hoge verwachtingen maar het eten was uitstekend !!
De bediening was vlot en vriendelijk en een lekker biertje was er ook,kortom het recept voor een leuke avond.
Zeker voor herhaling vatbaar en ik kan iedreen cnossen aanraden ook al gezien het prachtige plekje aan het leekstermeer.
Susan L.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Vorige week weer eens bij Cnossen aan het Leekstermeer gegeten. Genoten van het prachtige uitzicht en de sfeervolle ambiance. De ober herkende ons nog van het jaar ervoor. Bediening was vriendelijk en met aandacht, ondanks de drukte.
We kozen voor de maaltijdsalades omdat we niet zoveel tijd hadden. De Caesarsalad was prima. De warme op de huid gebakken kippenborst en het versgekookte eitje, knapperige sla en bescheiden gebruik van saus maakten de salade meer dan standaard. De goedgevulde salade geitenkaas was heerlijk en verrassend door de gecaramelliseerde geitenkaas en de kruidenwafel erbij. Stokbrood en friet kwam als sidedishes, We dronken de huisrosé, een fleur d'artagnan (merlot, cabernet sauvignon en tannat). Fruitig, droog en fris, prima terraswijn. Tot besluit een uitstekende cappucino met mooi compact melkschuim. Voor herhaling vatbaar.
oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Op een heerlijke zomeravond naar deze unieke locatie gefietst. Op het volle terras waan je je in het buitenland, zonnetje , water , zeilbootjes varen af en aan. Dit beloofd wat ... echter kan de bediening het nauwelijks aan en is van enigszins structuur wie welke tafel bedient geen sprake. Je kunt je niet aan de indruk onttrekken dat een ieder maar wat ad hoc doet. De kaart is redelijk uitgebreid . De mosterdsoep was te rijkelijk voorzien van chorizo en , deze toch al gewaagde combi , werd daardoor overheerst door de scherpte van de worst. De kabeljauw was op zich van goede kwaliteit maar iets te kort bereid waardoor er een glazige wat rauwe uitstraling en smaak ontstaat. De entrecote was te lang gegrild waardoor de aders die het juist zo smakelijk maken te droog waren. Ook hier hadden we de indruk dat de keuken de stroom van gasten niet aan kon. Later op de avond werd het rustiger en het ijsdessert was weer goed verzorgd en werd creatief versierd opgediend. Iets meer leiding en structuur in de bediening en wellicht meer keukencapaciteit is wenselijk want de unieke ligging biedt alle kansen om een hogere score te realiseren,
berttukkers .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2012
Het eten is redelijk. Vlees en vis is prima bereid en smakelijk maar alles er om heen is vrij fantasieloos. De slechte score komt echt door de bediening. Ongelofelijk slecht. Als je binnenkomt wordt je amper begroet en op afstand naar een tafel verwezen. Je jas moet je zelf maar ophangen. Vis van de dag wordt niet genoemd, tot 3x toe hadden we iets uitgezocht wat er achteraf niet bleek te zijn. De fles wijn wordt ongeopend op tafel gezet, thee gaat over het glas bij het bedienen maar wordt niet schoongemaakt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Boven zaten twee gasten die op een gegeven moment maar naar beneden kwamen of ze nog iets konden bestellen. Tussen hoofdgerecht en dessert begon de bediening vast met vegen notabene! En bij het weggaan gunt niemand je een blik waardig. Zelf je jas weer zoeken en ondanks dat we uitgebreid zelf meerdere keren 'tot ziens' hebben geroepen, hebben we niemand meer gezien. Een aanfluiting voor het vak! De ligging aan het meer is prachtig, maar blijkbaar zit het restaurant al in winterstemming, want de helft van de benedenverdieping is leeg. Zoek alsjeblieft een ander restaurant in de omgeving, waar je wel het gevoel hebt welkom te zijn. Mij zien ze er nooit weer.