Club Satay

Maria Annastraatje 6 8911 HP Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Club Satay

Lekkers op een stokje

Club Satay is een Indonesie eethuisje in een omgebouwde garage in Leeuwarden. Typische kunst uit dit land ver weg, en kranten geplakt op gele muren. Door financiele bijdrage aan stichting Amurang helpt dit eethuisje lokale bewoners in Indonesie om te gaan studeren bijvoorbeeld. Er is een apart saté menu, maar ook allerlei andere gerechten zoals babi ketjap en rendang.

Meer informatie over restaurant Club Satay

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Club Satay

Sylvana S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Toen ik zag dat er zowaar al een hele tijd een Indonesisch restaurant (met mooie foto's en goede recensies) in Leeuwarden zat, ben ik er meteen met mijn zoontje heen gegaan! Ik had al zo lang zin in Indonesisch eten (wat ik vroeger vaak at bij veel indo vrienden). Nou wat was dit restaurant een tegenvaller! Ik heb in lange tijd niet zo vies gegeten en ik ben geen kieskeurige eter (als het maar vers is vind ik het prima). Als 1e kregen we een halfvol bakje kroepoek (dat de ober al in zijn handen had toen we binnen kwamen) met (achteraf gezien) wat leftover kruimels van een andere tafel, aangezien alle andere tafels een vol bakje kregen met een hele bult verschillende soorten kroepoek. Ik heb spijt dat ik het heb gegeten, want later zag ik de bediening het ook nog met hun handen opscheppen. En de hygiëne in het restaurant was al niet te best. We kozen het Rames Satay XL menu met Grand desert. Als voorgerecht kregen we heel snel de Soto Ayam soep waar een dikke laag vet op dreef en wat veelste zout was. Daarna kregen we al gauw de 3 soorten saté. De saté was het enige lekkere aan het hele menu, omdat dit vers gebakken was. Na heel... heel... heel erg lang wachten kregen we het hoofdgerecht op een bord. Ik zag alle andere tafels hun gerechten in leuke pannetjes krijgen, dus vroeg ik wat dat was. Bleek het hetzelfde gerecht te zijn, maar omdat het anders nog langer zou duren kregen wij het maar op een gewoon bord. Het viel mij op dat we maar 1 soort groente hadden gekregen. Na gevraagd te hebben bleken ze 2 soorten groente "vergeten" te zijn (misschien omdat dit niet meer op het bord pastte?). Dit kregen we toen wel in de pannetjes. De Rames was echt heel erg vies en veelste zout, waardoor we de helft niet konden eten. We waren al heel lang klaar met eten en zaten te wachten op het desert, maar onze tafel werd maar niet afgeruimd. Er is ons de hele avond niet gevraagd of we nog iets wilden drinken. Omdat het allemaal zo lang duurde zagen we maar af van het Grand desert. Tegen die tijd hadden we er ook helemaal geen zin meer in, de rest was ook al zo tegen gevallen. We kregen de spekkoek met koffie/thee wat standaard bij het menu hoort niet eens geserveerd/aangeboden. Ons werd niet gevraagd of we dit nog wilden, maar kregen wel het volledige bedrag voorgeschoteld. Dit moest ik ook weer zelf ter sprake brengen. Toen kregen we 3 kleine plakjes spekkoek mee naar huis. Dit ligt nu nog in de koelkast, omdat het me zo tegenstaat. Ik snap alle lovende recensies niet. Misschien komt het omdat ík gewend ben heerlijk vers te eten, terwijl dit hele menu rechtstreeks uit de diepvries van de groothandel kwam waar ze in de fabriek een kilo zout overheen hebben gestrooid. Hele slechte kwaliteit eten voor een veelste hoge prijs! Overigens was de steer wel gemoedelijk en de bediening vriendelijk. Ps. Het gepiep van de magnetron overstemde de hele avond de leuke Aziatische muziek.
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Leuk verstopt eethuisje in een smal straatje in de binnenstad van Leeuwarden. Een gezellig allegaartje zal ik maar zeggen. We hebben gekozen voor een Indonesische rijsttafel. Het wachten duurde best lang en de logica van de bediening is me ontgaan, maar het eten was gewoon goed. Erg smakelijk allemaal, maar de prijzen van dit eethuisje zijn te hoog voor wat er geboden wordt. Bovendien was het in het restaurant vrij koud en dat is nooit fijn.
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten van de gerechten met die authentieke smaken in dit kleine charmante restaurantje. Jammer van de jonge p.s.onbeholpen maar leergierige bediening en de babbelende niet luisterende eigenaar. Het enige pittige was in onze de te hoge prijzen voor de hoeveelheid heerlijk eten. P.s. Goede koffie trouwens
LoHo .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Gereserveerd bij Club Satay, bij binnenkomst waren er twee tafeltjes vrij waar we uit konden kiezen. Het ene tafeltje stond zo dicht op beide buren dat je er eigenlijk niet kon zitten, dus het tweede tafeltje gekozen. Hier stonden 6 stoelen. (Een 4-persoons tafel tegen een 2-persoons tafel aangeschoven). Wij waren met 4 personen. Na een tijdje kwam er nog een tweetal aan het andere deel zitten, dus eigenlijk bij ons aan tafel. Jammer, het tafeltje aan de andere kant stond ook al vrij dicht tegen onze tafel aan. Wat opviel was dat de glazen bovenaan werden vastgepakt als ze werden neergezet en de tafeltjes en de placemats niet werden schoongemaakt.
Het voorgerecht met verschillende soorten sate was prima van smaak, erg lekker zelfs. Om het af te maken had er wel wat satesaus bij gemogen.
We hadden de rijsttafel voor 4 personen. Het hoofdgerecht werd erg leuk opgediend, met allemaal kleine pannetjes, diverse soorten vlees, verschillende smaken en lekker gekruid. Het kleine schaaltje rijst was veel te weinig voor 4 personen, maar we kregen een tweede schaaltje.
Als toetje thee met een stukje spekkoek, prima.
Na afloop klopte de rekening niet maar het teveel betaald bedrag werd terug betaald.
Het eten krijgt een dikke prima, de ruimte is te klein voor het aantal tafeltjes en de hygiëne kan beter.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heel lekker gegeten op vaderdag. Erg gastvrij, wordt prima rekening gehouden met de wensen van ons en onze kinderen. Dikke prima!
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Ben op vrijdag 21 april 2016 in dit restaurant geweest.
Ik was positief gestemd, maar kreeg een grote tegenslag te verwerken. Bij de saté zat geen Saté saus maar een ketapsaus. Kon het wel extra bestellen. Als tussengerecht heb ik een tjendol besteld. Daar ben ik nl gek op. Eerlijk:" ik heb nog nooit zo'n vreselijke Tjendol gegeten/gedronken. De tjendol was uitgedroogd en verpulvert. Dit was echt vreselijk. Het hoofdgerecht was opor met kip. Volgens mij kwam het portie uit de vriezer. De kip was gortdroog. De groenten die wij erbij hebben gekregen was niet vers. Toetje hebben we niet genomen. Ik heb aangegeven dat de tjendol echt niet lekker was. Ik moest er wel 5euries en 50 cent voor betalen. Mijn ouders komen zelf uit Indonesië en mijn moeder was een echte kokkie. Haar eten was overheerlijk. Nu weet ik dat niemand dat kan evenaren, maar dit was echt slecht. Een schande voor de Indo's in Nederland. Ik schaamde mij ervoor. Dat de bediening zoiets durft te reserveren. Twee jaar geleden was dit restaurant nog als goed bestempeld, maar nu raad ik niemand aan om daarheen te gaan. Inge
C.A. D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Gezellig restaurant met de juiste sfeer. Ontvangst is vriendelijk en hartelijk. Eten komt in het juiste tempo. Ik mocht Rendang vooraf proeven, of 'heet' ook mijn 'heet' is. Deze Rendag is echt lekker pittig. Sate's waren niet op temperatuur, dat was jammer. Satesaus over stokje was dezelfde als bij de GadoGado, dat moet toch echt anders. Ik had ook Gamba's, het baksel wat daarbij zat was hier en daar verbrand, dat was niet goed, dun gesneden ui, te hard/ver gewokt. Soto niet rijk gevuld, maar het was ook een tussengang, maar niet echt Indonesisch, maak hem zelf vele malen lekkerder. Witte rijst, Nasi of Bami?? (bami moeten ze gelijk afschaffen). Ik vroeg of de Nasi een Nasi Goreng was, gebakken op smaak, dat was zo zei ze, maar dat was een tegenvaller, het was veel te droge rijst, met weinig Nasi vulling; ik zeg gewoon Pandan Jasmin gebruiken! Gerechtjes waren prima, niet heel verfijnt, maar wel lekker. Ik maak het vlees zelf nog wat zachter, Rendang moest flink gekauwd worden, maar dat is persoonlijke voorkeur. Ik ga er gerust nog eens eten!! dat zeker, maar om de fantastische sfeer aan te laten sluiten bij fantastisch eten, dan moet er nog wel even wat werk verzet worden. Succes.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Lekker gegeten, echt Indonesisch , goede sateh van diverse soorten vlees.
Vriendelijke bediening, ongedwongen.
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Dvroosmalen24 V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Lekker gegeten. Klein knus restaurant met leuke inrichting. Je waant je echt een beetje in Indonesië. Geen Indonesische kok maar kan wel lekker koken. Vriendelijke bediening. 3 personen € 75.00 waarvan 1 kindermenu. Normale prijzen.
F1986 V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Ik wilde graag het enige Indonesische restaurant van Leeuwarden uitproberen, omdat ik enorm fan ben van Indonesisch. Hiervoor een mooie kans op Leeuwarden culinair. Helaas werd dit een enorme teleurstelling. Soto ayam : geen enkele smaak van Indonesië uit te proeven. Mager gevuld en wat overbleef was simpele kippenbouillon. Saté ayam : tot mijn schrik zag ik dat de saus uit een groot verpakking beko (of iets dergelijks ) pindasaus kwam. Saté zat ook bijzonder weinig smaak aan. Dit kan ik thuis vele malen beter. Heb vele toko's (Indonesische )in NL geprobeerd en heel veel gegeten in Indonesië zelf ,,maar dit voedsel kan met geen enkel recht Indonesisch worden bestempeld. Ook zag ik dat vrijwel alle producten uit koelkast of vriezer komen , niet vers dus. Heel erg jammer.
Ingeborg H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
of ik vond het product er niet helemaal vers uitzien.

Hoge verwachtingen door het artikel in de krant en de recensies op Iens hebben we voor ons familie etentje gereserveerd bij Club Satay. Bij binnenkomst denk je eerst waar zijn we beland maar daar waren we op voorbereid dus gingen we opgetogen de 2e deur door. We werden hartelijk ontvangen. We komen uit verschillende windstreken Drachten, Voorst, Den Haag. Unaniem hebben we voor de rijsttafel gekozen waarvan één vegetarisch. Het duurde wat lang voordat er iets op tafel kwam we hadden allemaal grote trek, maar het wachten werd beloond de saté was voortreffelijk. De toon was gezet dachten wij en keken uit naar de rest van de gerechten. Maar helaas wat daarna uitgeserveerd werd was teleurstellend! Het eten leek opgewarmd in de magnetron, de mie taai, de groente doorgekookt, vleesgerechten niet verfijnt en spekkoek zonder smaak. Leuk en gezellig als je niet kritisch bent.
IJde Z.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Op derde kerstdag hier heerlijk gegeten. Zeer persoonlijke bediening. Authentiek smakende gerechten. Hoewel er veel moeite is gedaan om ook de ruimte authentiek aan te kleden, blijft het een beetje een garage, maar verder niets dan lof.
Nynke H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Je waant je in Indonesië. Heerlijke gerechten. We konden de rijsttafel die eigenlijk vanaf 4 personen was, ookmet ons tweeën krijgen. Ook werd er gevraagd of we genoeg hadden, of we misschien nog iets meer van iets wilden. De sfeer is ontspannen en gemoedelijk. De entourage sfeervol. Kortom: een aanrader.
Annet P.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Alsof je in Azië terecht bent gekomen. Even weg uit de realiteit van Leeuwarden. Achter de garagedeur begint een klein avontuur! Heerlijk gegeten, bijzondere gerechten. Gezellige sfeer en prima bediening.
Heine .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Op een zonovergoten dag lekker buiten gegeten bij dit gezellige "tentje" gelegen in een smal straatje.
Je waant je in Azië met de temperatuur en de entourage.
Het eten is eenvoudig maar zeer smaakvol klaar gemaakt.
Er is de keuze om pittig, minder pittig of niet pittig te eten dus voor een ieder wat wils.
Een Indonesisch biertje maakte het tot een prima ervaring en we komen zeker nog een keer eten.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Wat een leuke tent. Niet op de doorgaande route en de buitenkant mag nog aan gewerkt worden maar eenmaal binnen waan je je in het buitenland. Groot genoeg met een gemoedelijke sfeer. En een hoogstaande service. We waren met onze dochter van vijf die een eigen menuutje kreeg en speciale aandacht van de kok en ander personeel. En ook nog lekker eten.... Aanradertje dus...
Jaap D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
wat een genot. Eindelijk een goed Indonesisch restaurant in Lwd. Mooi menu's.
Soto Ajam is voortreffelijk. Vier soorten saté, waaronder lam,bief etc.
Je waant je even in Djakarta. Tempo Doeloe.
Aanrader is het verwenmenu !
Toetjes om van te smullen.