Club Room (SS Rotterdam)

Katendrechtse Hoofd 3e 3072 Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Club Room (SS Rotterdam)

Dineren als een passagier eerste klasse

Vroeger werd de Club Room liefkozend de 'huiskamer' genoemd aan boord. Het originele interieur is zo goed mogelijk bewaard gebleven, historie komt zo op een prachtige wijze samen met de hedendaagse keuken. Je waant je passagier eerste klasse in dit luxe restaurant en aan tafel denk je soms: wanneer vertrekt het schip?

Meer informatie over restaurant Club Room (SS Rotterdam)

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Met vrienden hadden wij ons opgegeven voor een high tea. Op het afgesproken tijdstip werden we keurig en vriendelijk ontvangen door een hostess die ons naar onze tafel bracht. Direct daarna kwam één van de bedienende medewerksters aan onze tafel om de procedure uit te leggen. Kort daaropvolgend werd de high tea op onze tafel gepresenteerd. Er was ruim voldoende aanwezig om voldaan van te raken. Er was keuze uit 3 soorten sandwiches, hartigheden en volop zoetigheid om van te genieten. De keuze voor drinken was thee en koffie die bij het arrangement horen. Andere dranken tegen bijbetaling. De bediening was zeer alert en zodra het deksel van de theepot ondersteboven op de theepot lag, werd deze omgewisseld voor een volle pot. We hebben eigenlijk niets negatiefs op te merken. Nadat we de high tea achter de rug hadden, zijn we nog neergestreken op het achterdek, waar het heerlijk toeven is en waar we de rest van de middag hebben doorgebracht. Opvallend was het aantal tafels waar de high tea werd geserveerd.
Mhendriks .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wij hadden het 5 gangen verrassings menu gekozen.De dorade en de parelhoen waren klein,en ik vind die diepe borden erg onhandig.De runderfilet was prima en het toetje ook.De vergeten groenten die tegenwoordig in zijn mogen ze wat mij betreft snel weer vergeten,en de boontjes weer een beetje gaarder.
De bediening is heel aardig en vlot.
Gelukkig zaten we niet in de buurt van de pianist,dit was irritant gepingel.
Je weet dat dit soort restaurants niet goedkoop zijn,maar het is het waard.
Ncdvries .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Het blijft een prachtig gezicht als je aankomt bij dit iconische schip. De verwachtingen zijn dan ook direct hoog, zeker ook als je de mooie eetzaal van de clubroom binnenloopt. Helaas worden we niet direct begroet terwijl we duidelijk merken dat we wel degelijk opgemerkt zijn. Uiteindelijk komt er toch iemand naar ons toe en worden we netjes en correct behandeld. De gerechten maken niet echt indruk, de coquilles zijn niet super van smaak en de muf smakende krokante ham helpt ook niet echt. De hoofdgerechten waren lekker maar we hadden op iets meer knallende smaken of verrassende presentatie gehoopt. Ook met de desserts was niets mis maar erg simpel in onze ogen. De enorme eetzaal straalt echt iets uit maar als er 3 tafels bezet zijn terwijl er volgens mij meer dan 100 personen kunnen zitten komt dat de sfeer niet echt ten goede. Bediening was netjes maar er zat wel een groot verschil aan kennis. 1 van de dames was volgens ons nieuw of leerling, de andere dame maakte het wel goed met haar kennis en info maar die was minder aan tafel te vinden.
Een mooie zaak waar je lekker kunt eten maar voor deze prijs zijn er plekken waar je een stuk beter terecht kunt.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Een weekend op de SS Rotterdam, aangeboden door de kinderen. Wat een verwennerij, we hadden het verrassingsmenu met wijnarrangement. Afwachten dus. Het werden maar liefst 6 gangen, het ene gerechtje nog verfijnder en lekkerder dan het andere. Superenthousiaste sommelier Danielle vertelde honderduit over alle wijnen, we hebben weer veel bijgeleerd. Maar vooral genoten!
Fred S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016

Ik had voor vandaag met 4 personen willen genieten van een SS Rotterdam Brunch maar kwam van een koude kermis thuis.
Wat een aanfluiting was deze brunch, wij hebben nog nooit zo’n slechte brunch meegemaakt, let wel deze kost 30 euro p.p.
en excl. drank, dus geen melk, water of frisdrank, alcoholische dranken(wijn) 5 of 6 euro p glas.
Onze eerste indruk, de begeleiding naar de tafel was oké, voor het begint nog even naar ’t toilet, helaas van deze zat er een onder de kots en de ander afgesloten, dit is dus 12.50 uur vlak voor de aanvangstijd van de brunch. Hier melding van gemaakt, er is aan gewerkt maar tegenwoordig moet er voor elke schoonmaakhandeling zeker een briefje getekend worden want de handdoeken waren ook niet in orde.
Wij waren al verrast dat er maar ongeveer 40 personen aanwezig waren maar als je ziet wat er aangeboden wordt is dat wel begrijpelijk, ik weet zeker, dat op een enkeling na, niemand hier zijn geld meer uit geeft voor een brunch wat een triest verhaal. Een ontbijt bij een simpel hotel ziet er beter uit.
Hier wordt duidelijk hoe er over een betalende klant wordt gedacht, schotel ze maar wat voor ze betalen toch wel.
Stel dat je voor dat je voor deze brunch moet sparen om iemand mee te nemen of je heb je kinderen bij je voor een leuke dag, geen patatje of kroketje. De gene dit menu samen stelt moet z’n ogen uit zijn kop schamen.
Er is echt op alles bezuinigd.
Wat er ook opviel is dat ik maar weinig klanten meerdere keren aan het buffet heb gezien, het was eigenlijk een triest gebeuren.
’T is toch niet zo dat de klant in korte tijd het belachelijke opknap bedrag van het schip moeten betalen, die nog steeds vol met asbest zit!
Ondanks dat Harry Westers een aantrekkelijk bedrag voor dit schip heeft betaald begrijp ik dat er winst gemaakt moet worden om dit schip rendabel te maken, maar als je met stagelopers de boel niet op de rit kan krijgen moet je als uitbater toch achter je oren krabbelen.
Ik stel voor dat Harry Westers met enige regelmaat op zondag deel neemt aan de brunch die op dit schip geserveerd wordt,
misschien komt het dan nog goed.

Waarom serveren ze bij hotel New York wel een goede Brunch, ook een bedrijf van WestCord.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Genoten van een heerlijk 5 gangen Vakentijnsmenu op hoog niveau. Attente bediening, leuke ambiance. Wij komen hier zeker terug!!
Maude T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Heerlijk gegeten.... Wederom. Haute cuisine en natuurlijke eerlijke gerechten. Alles, van A tot Z prachtig en smaakvol. Een aanrader!
J.mulder6810 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wat hebben wij weer heerlijk gegeten op 5 December in de clubroom op de ss Rotterdam.
6 gangen menu en wijn arangement.
Alles was perfect,ook de bediening was helemaal top!!!!!!!!!!!!!
Leuk die piano.Jammer van de muziek tussendoor.
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
De locatie is natuurlijk schitterend, maar daar houdt het dan ook wel op eigenlijk. De verhouding prijs / kwaliteit is hier duidelijk niet in balans. De bediening / service is niet wat het zou moeten zijn en het belangrijkste het eten is ook niet, voor dit geld kan je echt heeeel veel eten. Ook dichtbij de SS Rotterdam is vrij simpel. Kortom overnachten op deze mooie locatie doen, eten in de Club Room zonde van je geld.
Huuks011 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Heerlijk verwend, heerlijk gegeten (6-gangen) en prachtige wijnen. Prima service, heerlijk genieten. Fantastisch decor, prima pianist, uitzicht op Rotterdam en 6 heerlijke verrassingen (en een extra amuse!). Zeker een keer doen, top aanrader!
Jeanne52 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
We hadden iets te vieren en zijn met onze partners naar de SS rotterdam gegaan. Mijn partner was er nog nooit geweest en vond alleen het schip al prachtig.
We kozen voor het verrassingsmenu de dames 3 gangen en de heren 4 gangen.
Er werd begonnen met een heerlijk glaasje prosecco.
Het voorgerecht was heerlijk bereide inktvis met krab (truffelmayonaise) dat begon goed.
De heren kregen als tussengerecht heerlijke vis op de huid gebakken en een streling voor de smaakpupillen en het oog.
Als hoofdgerecht was er een heerlijk gebakken runderfilet met een aardappelmuffin en verschillende groentjes.
Als dessert yoghurt ijs en verschillende versnaperingen.
Leuke bediening die alles in goede banen heeft geleid.
Een echte aanrader.
Lekkerinrotterdam V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Afgelopen zondag met drie vrienden in de club room gegeten, hartelijk ontvangst en eerst een prosecco op het achterdek. Vervolgens van amuse tot dessert heerlijk gegeten. Steak tartaar met een zacht gekookt eitje en krokante uien ringen als voor gerecht. En een heerlijk gerecht met kreeft tussendoor. Hoofdgerecht subliem met krokante zwezerik en een heerlijk chocolade dessert na. Het wijn arrangement was super verzorgd door onze gastvrouw. Goede wijnen en duidelijke uitleg. Dames, heren keuken en bediening hartelijk dank en hopelijk tot snel
Anita1968 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Super lekker gegeten. 6-gangen verrassingsmenu is echt aan te raden. De bediening was aardig en correct. De sfeer was ook erg aangenaam.
S24 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Laatst hier op de ss Rotterdam bij club room gegeten. Wat een unieke locatie! We hebben hier lekker gegeten. Eten werd mooi gepresenteerd en was ook goed van smaak! Bediening was ook netjes en correct. Zeker leuk om hier is heen te gaan. Zeker vanwege de unieke locatie.
Esther R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Mijn verwachtingen waren gezien de recensies hoog maar voor mij was het eerlijk gezegd een deceptie. Ik doel dan met name op de service in de Club Room. Naast het feit dat we om half 8 aan tafel gingen en pas om 22.45 het hoofdgerecht hadden was de service enorm slecht. Allereerst stootte de bediening een glas rode wijn om. Dat kan gebeuren maar dan verwacht je dat iemand dat opruimt. Was dus niet het geval. Uiteindelijk zelf maar servetjes neergelegd. We waren met een vrij grote groep mensen en meerdere malen is er om nieuwe drankjes gevraagd. Ook hier moesten we continu achteraan omdat ze het vergeten waren. Dit gebeurde niet een, ook niet twee maar meerdere malen. Erg jammer, helemaal omdat we tot half 10 ook nog geen amuse of wat dan ook hadden gehad. Dit is eigenlijk de hele avond zo doorgegaan. Het eten en de beleving was goed maar door de slechte bediening zal ik niet snel terugkeren met een groep mensen.
Eten1744 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Wat heb ik hier lekker gegeten zeg. Wat een aanrader. Naast dat de SS Rotterdam een schitterend schip is ook het eten heel lekker. Een geweldige avond gehad!
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Met een groep klanten bij de SS gaan eten. Wellicht heb ik niet goed opgelet om dat we met klanten waren en daar druk mee aan het praten waren. Maar ik toch minder positief dan de andere recensies. De ontvangst was bijzonder leuk en we werden naar het juiste dek begeleid. Maar vanaf dat moment had ik niet meer door dat ik op een boot zat. We werden in een apart hoekje gezet met z'n twaalven wat oké was omdat je met z'n twaalven bent, maar ik had liever in het restaurant gezeten om meer sfeer mee te krijgen. De gerechten waren allemaal prima, maar niets dat eruit sprong qua smaak, presentatie en combinatie met de wijnen. In een straal van een halve km ken ik dan al 3 restaurants waar je beter kan eten voor minder of hetzelfde geld. De bediening is bijzonder vriendelijk en inderdaad in kostuum behorend bij het cruiseschip. Maar het kwam niet echt of niet echt gemeend over. Alsof het een toneelstuk en bediening in één was. Al met al hebben we prima gegeten. de bediening was vriendelijk. Maar ik vind het helaas geen aanrader.
Marcel51 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Als rasechte Rotterdammers de 'Hotelnacht' geboekt op de SS Rotterdam, inclusief een 6 gangen verrassingsdiner in de Club Room. Sowieso is de hele boot een prachtige bezienswaardigheid, en dat geldt dan ook zeker voor de Club Room. De sfeer is fantastisch, personeel zeer vriendelijk en alles wordt zonder al teveel poeha verteld. Prima gerechten, van coquille en zeebaars tot mals rundvlees, en steeds met verrukkelijke bijbehorende wijnen. Ook toen wij aangaven om 22.30 uur nog een speciale avondrondleiding te hebben geboekt, werd er direct op ingespeeld en tijdig alles geserveerd. Al met al een dikke pluim voor de SS Rotterdam en een aanrader, ook zeker voor mede stadsgenoten. Je voelt je direct op vakantie.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
Een tijdje geleden schreef ik dat we hier met bezoek nog wel eens terug zouden komen. Dat hebben we gedaan. Vrienden die we wilde bedanken hebben we meegenomen naar de Club Room. Het was ook hun eerste keer op de SS Rotterdam, dus dat was extra leuk. Het was wederom smullen. de gerechten waren mooi en lekker, de bediening was super en de sfeer is top. Mooie locatie om iemand mee te verrassen.
P En S .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Op de SS Rotterdam kun je kiezen uit 2 restaurants. Het Lido en de Club Room. We kozen voor het laatste en daar hebben we geen spijt van gekregen. Te beginnen met het decor, dat is natuurlijk prachtig op de gerestaureerde trots van Rotterdam. Het personeel is geheel in stijl en je verwacht ieder moment de stoomfluit die de afvaart aankondigt. We kozen voor een driegangen verrassingsmenu en dat was aangevuld met lekkere amuses. Het voorgerecht bestond uit tonijn op drie manieren bereid. Het hoofdgerecht was heerlijk rundvlees met verse groenten. De huiswijnen waren voortreffelijk.