Class by Jofel

Meer informatie over restaurant Class by Jofel

Jouw recensie over het restaurant Class by Jofel

WdGraaf .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Met een groep van 8 personen echt heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening en keurig opgediende menu's.
Na het melden van té doorgebakken patat kregen we binnen no-time een nieuwe bak geserveerd.
Zéker voor hefhaling vatbaar!
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Met een Social Deal voor een 3-gangen menu a la carte hier gegeten. Toen we binnen kwamen was het al behoorlijk druk en rumoerig door een grote groep bij de bar. Later werd het rustiger.
Als voorgerecht hadden we beiden gekozen voor de classy shrimps, 5 gepelde garnalen in een sausje van room, chili, knoflook en limoen. Dit gerecht smaakte bijzonder goed. Tot onze verbazing hadden we allebei 4 garnalen in ons schaaltje! Bij het afrekenen even verteld aan de ober en die zou het met de keuken opnemen, want dat was niet de bedoeling. Als hoofdgerecht hadden we sous vide bavette gekozen. Aan tafel werd het vlees nog dicht geschroeid. Het vlees was super mals en smakelijk. Als nagerechten hadden we tiramisu en moulleux van karamel en speculaas. Beide gerechten waren bijzonder smakelijk. De bediening was efficiënt en vriendelijk.
Joren D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
3x gegeten inmiddels en alle keren echt super. Erg goede service, heerlijk verse producten wat leuk geserveerd wordt. Goede ambiance en geschikt voor meerdere gelegenheden (zakelijk, met vrienden, met partner en om een persoonlijk gesprek te voeren).
mick V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Class by Jofel is gevestigd in het oude schoolgebouw aan de Dorpsstraat in Zoetermeer. De ambiance straalt gezelligheid uit, heeft een moderne bar, lage en zeer hoge tafels om te dineren, waarbij de inrichting nog een knipoog geeft naar de oude schoolfunctie van het pand.
De gerechten zijn zonder meer goed tot uitstekend. Als binnenkomer kozen we voor de Classmates: een houten plank vol heerlijkheden, zoals garnalen, gefrituurde sushi, bavette en pompoensoep. Alles goed van smaak, mooi opgemaakt maar flink aan de prijs.
Oma’s stoofschotel en Sous vide Ossenhaas vormden het hoofdgerecht. Deze ossenhaas werd aan tafel dichtgeschroeid met een gasbrander, nadat het vlees een aantal uren gegaard had op 52 graden om het medium-rare te maken. Na dit crematorium spektakel, dat ons inziens geen lekkere geur afgaf, werd het vlees getrancheerd en aan tafel met wat zeezout en peper geserveerd. Mals was het zeker, maar ik zou de gasten vragen of zij additioneel nog een sausje erbij wilden.
Tot een nagerecht is het niet gekomen: de vele pogingen om bij het personeel de aandacht te trekken bij het bestellen van een glaasje resulteerden in lichte irritatie. Het personeel had veel meer oog voor elkaar dan voor de gasten. De jovialiteit aan tafel door enkele personeelsleden stond ons niet aan. Na een bestelling waren ze weer vertrokken, waardoor het allemaal niet zo vlot verliep. 2 gangen verdeeld over 2,5 uur is een lange zit. Ik adviseer wat meer aandacht voor de tafels en de gasten, en wat minder voor elkaar! Kwaliteit van het eten is prima, maar voor een eetcafé, zoals zij zichzelf noemen, veel te duur!
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Via social deal geboekt. Driegangenkeuzemenu. Vooraf carpaccio. Prima. Hoofdgerecht zalm en oma's stoofpotje. Goed, maar de smaak van oma's stoofpotje werd negatief beïnvloed door de aanwezigheid van wasabi bij de garnering van rode kool, spruitjes en aardappelpuree. Bij een opmerking daarover werd aangegeven dat wasabi niet bij het gerecht hoorde en het dus niet mogelijk was dat dit geproefd werd. Geeft te denken over de keuken, want de smaak van wasabi is dermate scherp dat vergissen is uitgesloten. Friet en een bakje salade worden erbij gereserveerd. De salade bleek een halve krop sla te zijn, zodat er gesneden moest worden om er beiden van te kunnen genieten. Nagerecht crème brûlée en tiramisou. Goed. Vanwege een groot gezelschap aan de bar was het in het begin behoorlijk rumoerig. Bij een bezoek aan het toilet bleek dat men eigenlijk nog bezig is met de inrichting. De bediening kan beslist beter. Bijvoorbeeld door een klant van ruim 30 jaar ouder niet met 'vriend' aan te spreken en niet in discussie te gaan als een klant de saus niet over de zalm wil, maar apart in een schaaltje er naast.
Arie Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Heerlijk gegeten, voorgerecht was een soort carpaccio met een twist (erg lekker). Hoofdgerecht was oma’s stoof, dat vlees was heerlijk zacht en lekker. Vriendelijke bediening, die meteen snappen wat ‘veel ijs’ in een drankje betekent. Prima sfeer, gezellig druk (niet stampvol), prima!
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Al diverse keren hier gegeten de kwaliteit, service en smaak is zeer constant en zeer goed te noemen. Ontvangst is hartelijk, sfeer prima. Het enige minpuntje; het duurt allemaal wat lang (te lang) Wij komen zeker terug!
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Wij hebben hier op zaterdagmiddag geluncht. Leuke sfeer en het zat gezellig vol. Sfeervol ingericht en vrolijke bediening. De soep van de dag was goed en de club sandwich en de diamanthaas erg lekker. Enige minpuntje was dat het flink tochtte in het voorgedeelte.
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Bediening netjes, barman te vlot voor soort restaurant. Eten erg lekker, voor mij persoonlijk saus iets te heftig voor vleessoort (student steak). Duurde een uur (!!!) voordat het voorgerecht kwam. Typisch geval van drank opdringen helaas. Huiswijn een schofterige 6 euro!!! Dus verlaag drank prijzen, probeer geen drank op te dringen en we komen zeker nog eens terug.
Julian K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
"beste spareribs van Zoetermeer"
Bediening is super! Eten was verrukkelijk! Dagtoetjes die ze elke keer hebben zijn verrukkelijk.
Leuke atmosfeer hangt er ook in de zaak
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Een zaak die je zelden vindt. Hier heeft men het vak verstaan. Goede balans tussen sfeer creeëren aan tafel en toch goede beleefde service. Heel erg goed!
Friendsz .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Onlangs hier gegeten.

Pluspunten:
Leuke locatie en de opmaak van het bord +het smaak van het eten (dat is echt lekker)

Minpunten:
-Geen enkel gerecht voor vegetariërs (!!!) Dus wees gewaarschuwd.
-Niet uitnodigend voor een 2e bezoek vanwege te weinig keuze.
-Het duurt allemaal wat te lang allemaal. Vooral tussen voorgerecht en hoofdgerecht.
-Brood vooraf is te veel (en helaas niet "van het huis")
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Vrijdag hier gereserveerd en er was een mooi tafeltje voor ons vrijgehouden op het terras, klasse.

Toen we aankwamen was het nog halfvol, maar al snel zat het hele terras helemaal vol, de bediening liep zich een slag in de rondte, echter hadden ze voor ons nog genoeg aandacht.

We kozen voor de tonijn en de kluiverij, de tonijn kort gebakken(zoals het hoort) was erg lekker en zag er leuk uit met een pipetje sojasaus. De kluiverij bestaande uit een halve spare rib en een halve kip was ook super lekker volgens mijn tafelgenoot. De kip was binnenin ook lekker sappig. We dronken een fles pinot grigio, deze was ook heerlijk. Voor het dessert kozen we voor de brownie van oreo en ananas met drank, om je vingers bij af te likken

Al met al een echte aanrader. En op het terras is het al helemaal goed toeven.
vnhp01 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Bediening prima, de kwaliteit van het gebodene voor de prijs is ver onder de maat. Het entree was aardig, de mosselen ook, het desert erg droog. De frieten mochten de naam niet hebben, de salade evenmin. De prijs voor de mosselen absurd. De sausjes bij de mosselen waren bijzonder.
Hans_K .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Afgelopen weekend heb ik hier gegeten met mijn ouders. Het is een relatief nieuwe zaak, dus besloten we uit nieuwsgierigheid te gaan eten.
We werden hartelijk ontvangen door een spontane, jonge dame en konden gelijk plaatsnemen, terwijl het best druk was. Onze eerste indruk was dus erg goed. Bij het brengen van de menukaarten werd deze toegelicht en aangevuld met een dagelijkse vangst en soep. Vooraf heb ik genoten van een carpaccio en als hoofdgerecht de sushi. Beide gerechten waren gewoon erg lekker en jofel is voor herhaling vatbaar. Voor de volgende keer zal ik vast een toetje proberen :)
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De zaak ziet er leuk uit. De gerechten zijn ok maar kwaliteit kan beter. De pastasalade bij de gerechten is droog en weinig smaak.
We moesten een uur (!) wachten op ons hoofdgerecht. We kregen een drankje van het huis, maar daarmee los je het niet op. Ik zou dit restaurant niet aanraden.
Jennifer ..
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Meerdere keren met diverse gezelschappen bij Class by Jofel gegeten en/of geborreld. Erg tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding. Leuk vind ik het wisselend weekmenu afgestemd op het seizoen. Een belangrijk onderdeel van de totaalbeleving is het vaste team dat gastbeleving hoog in het vaandel heeft staan. Class by Jofel is hiermee onderscheidend in Zoetermeer en omgeving!
m W.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Wat gaat er mis? Ongevraagd verkeerde cocktails serveren, inclusief een mier (!). Je moet erg lang wachten op je eten. In de frisdrank dreven gebruikte barmuntjes (!). Het werd bijna hilarisch, maar is natuurlijk erg jammer.
Gerdia S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Afgelopen vrijdag trakteerden wij ons zelf...dachten we. Na een lekker glaasje op het terras was het lang wachten op onze gerechten. Binnen was het rumoerig, maar wel gezellig. De gerechten vielen erg tegen: de spareribs waren geblakerd, de een heel vet, de ander heel droog. De kipsate was ook verbrand en heel droog. Met heel weinig satesaus. Op het moment dat we er wat van zeiden bood de ober een dessert aan namens het huis (maar dat durfde we niet meer aan). Prijs was erg hoog voor wat we hier kregen. Jammer, tent ziet er gezellig uit, maar wij komen er nooit meer terug. Zoals mijn man zei: zoeken jullie voorbijgangers of tevreden, vast klanten? Waarop de ober zei: dat komt wel goed (???). De slogan over kwaliteit op de site herkennen wij helaas niet.
Geerco L.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Wat een gezellig restaurant. Mooi ingericht en met o.a. leuke ronde tafels. Lekkere gerechten met zorg bereid en met vlotte bediening uitgeserveerd. Een aanrader.