Over restaurant Citrus

In Citrus restaurant you won’t find frills. The interior has a rustic, cozy atmosphere. The menu is compact, so the chef doesn’t have to divide his attention. You can see and taste that. Nicely formatted plates present the best flavor combinations of the season. The carefully selected wines add an extra dimension to your meal. The attentive waiters are serving service only.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Citrus

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00

Ton V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wat hebben wij lekker gegeten en wat een ontvangst, warm en veel aandacht.
Aan het raam met een glas champagne fantastische gerechten en gekozen voor het menu en wat een mooi smaken en combinaties! De gastvrouw weet een perfect wijnarrangement te brengen en heeft veel kennis van alle producten en mogelijke alternatieven. Super dessert met een speciale koffie van het huis (Aanrader) .
Zou geen moment twijfelen dit restaurant aan te bevelen!!
Iwan P.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Culinaire gegeten, 3 gangen menu en gedronken, passende (BOB) arrangement voor een goede prijs. De bediening werd netjes verzorgd door de gast vrouw en de Chef gaf tekst en uitleg. Voor herhaling vatbaar.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Citrus behoort tot de top van den Bosch.
Op een zondagavond gegeten met 4 personen.

Gegaan voor een 4 gangen verassing menu met wijn arrangement. Netjes brood op tafel met boter, misten wel de olijfolie.

Werd goed rekening gehouden met de eet wensen, drie personen hoofdgerecht bavatte en eenmaal schol. Ook bij de wijnen werd gevraagd naar voorkeur wit of rood.

Rekening was € 290, maar was het zeker waard voor een top avond.
B V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Samen met mijn vrouw hier gedineerd.
We hebben een verrassing menu genomen 6 gangen met wijn arrangement van het begin tot het einde en culinaire droom van gezelligheid en prachtig eten top!
Mocht je in den bosch zijn probeer hier een plaatsje te bemachtigen.
Jolijn W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Super leuk zo'n klein restaurantje. Alleen erg warm en ondanks het feit dat het zo klein is werd er niet echt goed gelet op de lege glazen. Lekker gegeten maar niets verrassends voor deze prijzen. Maar zeker de moeite waard om eens te proberen.
Tomage .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Op 4 mei 2016 zijn mijn vrouw en ik getrouwd en hebben wij met 20 gasten gegeten bij Citrus. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Het eten (vooral het Oosterse buikspek en de roggevleugel) was geweldig. Al onze gasten waren lovend over het eten en met iedereen is vooraf rekening gehouden. Dikke pluim voor de kok om alle gasten nagenoeg tegelijkertijd uit te serveren.

De sfeer, het eten en de gastvrijheid heeft allemaal bijgedragen tot een voor mij en mijn vrouw onvergetelijke dag. Citrus heeft dit voor ons mogelijk gemaakt! Wij komen zeker terug en kunnen Citrus bij iedereen aanbevelen.
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Met de schoonfamilie heerlijk bij Citrus in den Bosch gegeten tijdens de jeroen Bosch week. Uitermate vriendelijk personeel een heerlijke kreeft als entree evenals het hoofdgerecht de kalfsentrecote, het kaasplateau was ook goed, en last but not least een goede prijs kwaliteit verhouding. De Ripasso paste er goed bij.
Als we weer in den Bosch zijn komen we hier zeker weer terug
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
4 gangen verrassingsmenu gegeten. Heerlijk, apart, bijzondere combi's en borden opgemaakt als schilderijtjes.
Leuke jonge mensen als eigenaar (kok en bediening). Vriendelijk maar niet opdringerig. Fijn!
Zeer kleine zaak, 25 stoelen. Eenvoudig, strak ingericht, maar doet prettig aan door goede verlichting.
Absolute aanrader!!!
Cor G.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gisteren avond gegeten met vrienden uit Den Haag. 5 gangen menu. Geweldige gerechten met verrassende smaken. Bediening goed en stralen interesse en passie uit. Mooi pandje in hartje Den Bosch
De entourage ( toegang, totale ruimte kijk in de keuken enz) vind ik niet passen bij de kwaliteit en prijs van keuken en wijnen. Hierdoor niet de maximale score doordat mijn diner beleving hierdoor niet helemaal ingevuld werd.
Deze keuken en uitbaters verdienen volgens mij een ruimer pand met allure ( al is de huidige ligging bijna perfect) Is dit voor je bijzaak dan is dit zeker een aanrader, want het eten is geweldig!!
Zuprman .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Citrus bevindt zich in het hart van Culinair Den Bosch. Een ideale gezellige locatie.

De ontvangst is goed en vriendelijk en we mochten een plekje zoeken voor 2.
het restaurant is niet groot, maar dat is fijn. we houden niet van grote massale voedselfabrieken.

We hebben de 3 gangen menu gekozen, waarbij we dagverse producten kregen. Echt heerlijk gegeten en de opmaak van het eten is erg hoogstaand. Prijs/kwaliteit verhouding is hierdoor ideaal.
het restaurant was gezellig vol en de aandacht van de service was ruim voldoende.

We komen hier zeker nog een keer terug, echt een aanrader.
Sander P.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Ontzettend goed gegeten en vriendelijke bediening. Tweemaal het menu genomen van 34.95 EUR. Voorgerecht verrassende combinatie van tonijn en kalfvlees (alles behalve de standaard vitello tonato). Hoofdgerecht prachtig mals en smaakvol vlees (bavette). Kaasplankje was ronduit super, met heerlijke truffelhoning op de onderkant van het bord (wel moeilijk te zien). Selectie van zoete deserts vond ik helaas iets te zoet en viel ietwat tegen ivm de rest van het menu. Desalniettemin erg goed gegeten voor een hele redelijke prijs (100 EUR voor 2 personen inclusief in totaal 4 glazen wijn)
Jelle B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten!
We kozen a la carte. De oesters werden vergezeld van drie verrassende en heerlijke dips.
De salade met halve kreeft was ook bijzonder smakelijk. Het was representatief voor alle gerechten. Niet alledaagse combinaties tonen het karakter van de chef.

De ontvangst was ook goed. De bediening was vriendelijk, enthousiast en kundig. We hebben gegeten bij een gemotiveerd team, wat prettig was.

Voor mijn gevoel hadden we ook het mooiste tafeltje van de zaak (op de verhoging ).

Een echt aanrader wanneer je houdt van kleine restaurants (25 stoelen) met bijzonder smakelijk eten!
Jon-Voort .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Gisterenavond voor de tweede keer wezen dineren bij Citrus. Wij zijn begonnen met de salade halve kreeft en hebben daarna het tussengerecht, hoofdgerecht en nagerecht van het menu genomen.

Ten eerste de salade halve kreeft. Deze was uitstekend op smaak met lekkere malse kreeft. De combinatie tussen de avocado en eendenlever was ook zeer smakelijk.

Als tweede gang hadden wij de grietfilet met hutspot en ossenstaartjus. De grietfilet was zeer goed gebakken met een prachtig jus. Men zou verwachten dat de jus de vis teniet zou doen maar dit was zeker niet het geval en zorgde voor een smakelijke combinatie.

Als hoofdgerecht hadden wij de ribeye van de green egg. Deze was zeer mooi rosé gegaard. De saus was zeer goed op smaak met een subtiele hint van gepofte knoflook.

Als dessert hadden wij gekozen voor de zoete optie. Het dessert bestond uit meerdere kleine "proevertjes". Vooral de crème Catalana was zeer verassend. Anders dan de gebruikelijke crème brulee.

Wij hebben geen gebruik gemaakt van de wijn spijs combinaties en in plaats hiervan van de wijnkaart besteld. De wijnkaart is uitdagend en bestaat uit goede wijnen voor een goede prijs.

De bediening was nagenoeg vlekkeloos met een goede gastvrouw. Ook was het leuk dat de chef ook aandacht gaf aan zijn gasten. Dit deed de beleving alleen ten goede.

In conclusie is restaurant Citrus een leuke plek om te dineren en te genieten. Dit alles met een goede prijs-kwaliteit verhouding en een leuke locatie. Wij komen zeker nog een keer terug!

Sjim G.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Voor het eerst gedineerd bij Citrus. Begonnen met oesters van uitstekende kwaliteit met keuze uit twee garneringen. Vervolgens het menu voor-, hoofd- en nagerecht. Voorgerecht salade van krab en avocado heerlijke, frisse, lichte starter. Hoofd ribeye was perfect mals! Nagerecht (o.a. crema Catalana) was prima hoewel ik zelf meer hou van een frisse, lichte sorbet afsluiter. De sfeer bij Citrus is erg prettig, intiem en ongedwongen. De bediening was hier en daar wat nonchalant maar altijd heel vriendelijk. De gastvrouw- en heer zijn hele fijne mensen met veel kennis, enthousiasme en liefde voor het vak. Een regelrechte aanrader!
Mireille W.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
We hebben afgelopen weekend geweldig gegeten bij Citrus. We hadden het 4 gangen diner en alle gangen waren top. Ook de wijnen die bij de verschillende gangen werden geschonken waren prima. Prijs-kwaliteit verhouding is absoluut goed te noemen.

Zeker voor herhaling vatbaar.
CteDB .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Wat betreft het eten veel lof. Wij hadden gekozen voor een 3-gangenmenu (voor- en hoofdgerecht en kaas). Voor 1 persoon géén vlees was (na even navragen) ook geen probleem. Alles wat we hebben gegeten was érg lekker en borden waren mooi opgemaakt. Ook heel positief: bij binnenkomst stond er ook al een broodmandje en olijven op tafel.
Restaurantje is érg klein, huiskamersfeer, maar wél behoorlijk sfeerloos. Kan veel aan worden verbeterd met bv. leuke, kleurrijke schilderijen aan de muur en leuke tafellopers. Dit komt de akoestiek ook ten goede. Nu konden we alle gesprekken van onze buren (te) goed volgen!
Bediening wat stijfjes en plichtmatig. We voelden weinig enthousiasme in het team van zowel de kok als de gastvrouw. Wij hadden het gevoel dat ze er niet zo heel veel zin in hadden die avond. Die avond 16 couverts, met 2 in de keuken en 2 in de bediening mag niet resulteren in te weinig aandacht voor de gasten. Glazen stonden iets te lang leeg! Gezien de recensies die we vooraf hadden gelezen, viel de sfeer en bediening ons behoorlijk tegen.
Roelsmit .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Vanavond gedineerd bij Citrus. Menu gekozen. Heerlijk gegeten. Gerechten prima van smaak, mooie opmaak. Vriendelijke en voorkomende bediening. Gerechten werden in goed tempo geserveerd. Ontspannen ambiance. Kortom: net zo goed als de vorige keer. Zeker aanrader.
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Gisteren op de terugweg van Antwerpen naar Amsterdam toch de verleiding niet kunnen weerstaan om bij ons favoriete restaurant in Den Bosch aan te schuiven. Deze kleine parel om de hoek van de korte Putstraat heeft in de tweeënhalve jaar nog nooit teleurgesteld. De persoonlijke aandacht van de eigenaren en de kwalitatieve gerechten zijn van hoog niveau.
Leuk om te zien dat de bediening een enorme ontwikkeling op het gebied van kennis en service heeft doorgemaakt en er daarmee meer rust in de zaak is ontstaan. Eenmaal aan tafel bij Citrus (vergeet in het weekend niet te reserveren) heb je alle aandacht om te genieten, van het eten en van elkaar.
Jimvullers .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Restaurant citrus is een onontdekt pareltje in het hart van de Bossche binnenstad, de gerechten zijn goed op elkaar afgestemd, lekkere wijnen erbij, en een goede service! Waren de eerste die de nieuwe kaart kwamen 'proberen', en wauw! Fenomenaal lekkere stoofpeer bij het hoofdgerecht! Ik ben hier zeker vaker te vinden!
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Je zou er zo voorbij lopen... Citrus is een klein restaurantje, maar de moeite van het zoeken zeker waard. Persoonlijk zou ik liever niet aan de tafels direct na de entree zitten, deze vond ik wel erg "in de loop" .

Wij waren hier op een woensdag en het restaurant vulde mooi op. Blijkbaar hebben meerdere mensen door dat je bij Citrus lekker kan eten. Blij verrast was ik ook met de uitvoering van de gangen van het 4-gangen menu zoals wij deze kregen. De wijnkaart bood ook een prima keus tegen redelijke prijs.

Het restaurant was klein en de bediening betrokken, de chef was zichtbaar in de bediening en maakte een praatje met zijn gasten. Citrus voert een wat hoger prijspeil. Waar veel restaurants dit ook doen, maar de prestatie niet kunnen leveren, is dit bij Citrus niet het geval.
Citrus levert op niveau; Hoger prijspeil, maar leuke gerechten, goed uitgevoerd en leuk geserveerd met smakelijke wijn. Leuk als je eens wat te vieren hebt in Den Bosch.