Citroën Restaurant

Maandag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Absoluut het meest indrukwekkende restaurant van Amsterdam. We zijn met de auto het restaurant ingereden. Werden hartelijk ontvangen door Niels en Sander. Onwaarschijnlijk lekker gegeten in een ambiance die zijn weerga niet kent. Wel heel erg veel (mooie) vrouwen die dit restaurant weten te vinden.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Wooow wat een verassing. Gingen voor Baut Zuid en geen plek. Die verwezen ons naar Citroen en zeeeer de moeite waarde. Heerlijke eten, goede bediening en een mooie atmosfeer. Zowel de Pulled Pork, als de Eendeborst als het Wentelteefje waren top, Met name de laatste hadden we kunnen blijven bestellen
Tamara-Spinath .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wat is nog erger dan teleurgesteld zijn over de kwaliteit van het eten? Een chefkok hierover spreken die er totaal onverschillig over is. Na de eerste keer heel lekker te hebben gegeten, kwam ik terug en nam dezelfde heilbot met die lekkere sauce en deze keer was het na een uur wachten een supermarktmaaltijd op z'n best. Toen ik met
de chefkok en zg restaurantmanager Niels mijn teleurstelling deelde, leek het ze geen moer te interesseren en werden we vanaf dat moment niet meer aangekeken. Echt zonde dat er nog zo weinig trots is in de horeca!
Svenne A.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Lekker gegeten bij citroen. We aten allen twee voorgerechten en een toetje. De gerechten waren verrassend en zeer smaakvol. De bediening vonden we erg vriendelijk. Verder was het gewoon erg leuk in deze setting te eten. We waren voorbereid op kou maar het was er bijzonder warm! (Lees: aangenaam ;)). Niet wat je zou verwachten in een garage!
Doperwt .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Aparte plek; een oude garage voor de helft gevuld met tafels waar vandaan leuk zicht op de filmische keuken. Het eten werd geserveerd door een opvallend slome dame die nauwelijks een woord uit kon brengen, laat staan iets te melden had over het eten. Vooraf een bruscetta met paddestoelen die op zich erg lekker was maar wat peper ontbrak. Daarna een (taai) stukje vlees in een plas zwarte bonensaus, dat kon echt beter. Gelukkig een heerlijk dessert; cheesecake met aardbeien.. Mijn favoriet.
Kitty W.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Geweldig leuke entourage ... lekker gegeten ...wij hadden de EEND uiteraard ... en... Hoe vaak krijg je de mogelijkheid om zo voordelig en dichtbij te parkeren in Amsterdam? Ga het vooral proberen zo lang het kan!
Theamazones .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Één van de zg pop-up restaurants dit keer in de oude Citroëngarage aan het Stadionplein. De toegang is via de oude inrit naar de 1ste verdieping waar het eetgedeelte is. Een grote open ruimte waar voorheen monteurs het werk aan de auto's deden. Bijzonder om op deze plek te kunnen zitten aan simpele tafels die zijn opgemaakt met roze accenten.

Dan het eten, er is een wisselende kleine kaart met voor ieder wat wils. Zowel de voor- als hoofdgerecht smaakte prima. Als wijn de vinho verde was ook prima. Zoals vaker in restaurants kan het personeel beter, ook hier waarschijnlijk veel studenten die niet allemaal het horeca gevoel en ervaring hebben. Aandacht van de uitbater maakte echter veel goed.

Wie op deze unieke locatie wil eten moet snel zijn, de deuren sluiten weer in december waarna er waarschijnlijk kantoren in komen. Tip, je kunt met de auto het restaurant inrijden en deze parkeren. Vanaf het dak is er een mooi uitzicht over de stad en het olympisch stadion.
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Wat een bijzondere locatie! Je eet in de garage, zonder opsmuk. Met prachtig uitzicht, heerlijk ruim. Prachtige buitenluchtlocatie op het dak, ook om een sigaretje te roken. Korte menukaart, maar zeer gevarieerd, origineel en goed bereid. Bediening is minder: praten veel met elkaar en kijken niet goed rond. Zelfs zwaaien met je servet helpt niet. Jammer!
Dubbel H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Ondanks de beroerde akoestiek een fantastische tijdelijke locatie met redelijk alert bedienend personeel.
Heerlijk oesters als voorgerecht gegeten. Puur natuur en dus niks mee mis. De kalfslende als hoofgerecht was prima met ondermeer heerlijke erwten en tuinbonen als bijpassende groente. De chocoladetaart en de aardbeiencheesetaart waren een mooie afsluiting. De Vermentino (huiswijn) en de Spätburgunder pasten prachtig bij de gerechten.
Tafel6 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Goed gegeten, maar uitzonderlijk was het zeker niet. Het voorafje van wilde zalm was kwalitatief goed, maar wel erg simpel. De tafelgenoot die oesters had besteld had daar graag wat verse peper en iets zuurs bij gezien. De gebakken heilbot was uitstekend gebakken en het garni was goed. De kalfslende was goed gebakken, al was de portie zeer bescheiden. Alle porties overigens. Maar de aardige bediening en natuurlijk de locatie maakte het al-met-al een plezierige avond.
Lekkerofjammer .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Van de week hier gegeten, bij binnenkomst werden we goed ontvangen, de garage is wat dat betreft best een leuke omgeving. Verder drie gangen besteld.

Voor
Voor het voorgerecht staartstuk besteld, het gerecht miste aan alle kanten balans, gechargeerd betrof het vier plakjes broodbeleg met daarop veel te veel aardappelsalade, jammer, mede ook omdat de aardappel slecht gegaard was.

Ook werd het steeds duidelijker dat we bediend werden door zeer onervaren personeel dat geen enkele vraag over het menu kon beantwoorden en soms ronduit onbeschoft was.....(wat een misser)

Hoofd
Kalfslende, die blijkbaar met in bouillon gegaarde bonen en kapucijners werd geserveerd, te samen met een grillworst ? alleen de tomaten en eieren miste nog voor een echt english breakfast. Ondertussen werd het duidelijk, ook onder de andere gasten, dat de keuken aan alle kanten faalt zowel proportioneel als op smaak.

Na
Een kaasplankje met vier keer dezelfde kaas, ook hier jammerlijk de plank mis slaan is echt wonderlijk.

Al met al een bedroevende eet ervaring, die ik helaas niemand kan aanraden, in een notendop; amateuristische bediening slecht gebalanceerde gerechten en een hoge rekening.

Dino D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
De entree in de oude Citroen garage is even prikkelend als afstotend; de geur van uitlaatgassen en benzine, niet vanwege de oorspronkelijke bestemming van het pand maar omdat je met de auto via de helling tot aan je tafel kunt rijden. Hip is dus blijkbaar niet per definitie ook milieubewust. Hotel Goudfazant meets Stork vs Fa. Speijkervet. Bijzonder vanwege de locatie; ruig, hip en zoet. De bediening bestaat uit jonge, vriendelijk nonchalante hipsters. De kaart is zeer beperkt maar tevens uitnodigend. Wij namen de oesters vooraf, perfecte temperatuur (geen ijsklompjes) en smakelijk, net als de snoekbaars in citroen gemarineerd (ceviche?). Ook het runderstaartstuk was zacht en voortreffelijk van smaak. Wij namen daarna de heilbot waar niets op aan te merken valt, fijne combinatie van zuur, fris, peper en vis..heerlijk. De cabrales als nagerecht mag voor mij de helft minder, lekker maar zeer heftig ondanks de zalvende en tongstrelende tawny port. Prima wijnkaart, ook per glas. Een leuke ervaring waarvoor je wel in de stemming moet zijn.
Hannette .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Wat moeilijk te vinden, maar als je eenmaal binnenkwam, was de entourage verbluffend.
Hadden we eerder geweten dat je bijna met je auto tot aan je tafel kon rijden hadden we dat gedaan. Alhoewel dat uiteindelijk 1 van de mindere punten bleek van deze prachtige locatie, het was er benauwd en warm en bij het starten van een auto rook je de uitlaatgassen door het hele restaurant. De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam en 'Amsterdams' bij de hand. Bij binnenkomst beloofde het een bijzondere avond te worden.
Niets was minder waar. Het brood en de boter waren vers en goed. Maar bij het voorgerecht, een zeer onbeduidende gerookte of gedroogde (?) witvis, ging het al mis. Niet te achterhalen hoe deze lapjes geprepareerd waren, het smaakte naar niks en er zaten ook nog eens graten in. Snel een rookpauze achterin waarbij we een sluimerend binnenbrandje van een sigaret in een luchtrooster gedoofd hebben met een vol bierflesje dat daar nog ergens stond. Er stonden overigens bierflesjes en achtergelaten glazen genoeg om alle overvolle en vieze asbakken mee te doven. Het hoofdgerecht was voor mijn tafelgenoten minder nietszeggend dan voor mij. Zij hadden een stukje prima vlees en een vrij droge heilbot maar niets kwam in de buurt van de vegetarische bietenrisotto met meikaas die ik had. Doorgekookt, smakeloos, niets erbij of ermee gedaan om het boven de smaaksensatie van een rode flauwe hap pap te krijgen. Teleurgesteld zijn we afgedropen en hebben de koffie maar bij de buren gedronken.

Beeertje .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Afgelopen week eindelijk een tafel kunnen bemachtigen voor deze waanzinnige locatie. Helaas viel het menu mij heel erg tegen. Ik had de terrine van varkensvlees besteld voor het voorgerecht, en de kalfslende voor het hoofdgerecht. De terrine was saai en het smaakte erg mild. Hoewel het hoofdgerecht goed bereid was, (het vlees was wel lekker) vond ik het meer een herfstmaaltijd en een beetje muf qua sfeeer. Er mist behoorlijk wat spice in de gerechten! Het toetje, het kaasplankje werd fantasieloos gepresenteerd op een dinerbord. Uiteindelijk wel een gezellige avond gehad, maar hier komt men voor de locatie en niet voor het eten.
Juliette J.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015

Je rijdt een garage gebouw binnen, via 2 stijle hellingen en je parkeert je auto gratis 20 meter "naast" je tafeltje. Wat een unieke entourage! Hierdoor een 9 voor decor.
Rauwe industriële omgeving, waarin zoveel sfeer is gecreëerd, door det verrassende toevoeging van roze tafeltjes, tafellinnen, servetten en roze stoelen. Heel goed gedaan. De stoelen zitten heerlijk. Personeel heel vriendelijk, alert, kennis van zaken en goed ingewerkt.

Je kan proeven dat de koks voor verschillende top restaurants hebben gekookt, zoals Lof, Halvemaan, Goudfazant, As.

Zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Hoofdgerecht tussen 18 en 23 euro met alles erbij in begrepen, dus niet apart betalen voor brood, groenten, aardappelen etc wat je tegenwoordig wel ziet.

We hadden heerlijk gegeten:
Als amuse krijg je overheerlijke groene Spaanse paprika uit de oven met zeezout.
brood vooraf, 2 soorten, met boter.
Voorgerecht: heerlijke asperges met gepocheerd ei beurre blanc saus
Hoofdgerechten: risotto met bieten, mei kaas en groenten.
Tarbot met aardappelpuree en verschillende groentes en vers gemaakte pesto.
Dessert chocolade taartje met saus met kersen.

Het restaurant zat helemaal bomvol, en terecht, wat een aanwinst voor Amsterdam!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Wat een fantastische locatie! leuk en origineel zo bovenin de citroëngarage, helaas is het maar tijdelijk.
We hadden ravioli van kreeft en vervolgens asperges met hollandaise-sauce en gepocheerd eitje, perfect uitgevoerd!
Vis van de dag was ook dik in orde. Alles geserveerd met een heerlijke salade.
Uitgebreide wijnkaart met goed prijs-kwaliteit verhouding.

Brittculinair .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Eindelijk konden wij terecht bij Citroën restaurant en wij hadden geluk dat wij bij de ramen konden zitten en uitzicht hadden op het stadionplein.
De service was meteen goed. We werden vriendelijk ontvangen en kregen goed advies over de gerechten. Ook het wijnadvies bleek terecht.
Het eten was top. De Hollandaise saus van de asperges was helemaal goed en ook het gepocheerde ei was perfect. De kalfsvlees was precies goed en het kaastoetje overheerlijk, vooral de verse ricotta was top.
Het decor is geweldig, zeker als je zelf ooit een Citroën heb gereden en je auto wel eens in de garage hebt geparkeerd. Maar het is niet heel schoon. De pluizen lagen op de grond en het is gehorig. Maar... service én eten maken alles goed, dus hopelijk blijft deze pop-up restaurant nog lang bestaan.
Trienette S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
sinds tijden niet zo lekker gegeten! asperges PRECIES goed gaar met een groot PRECIES goed gaat 'lopend' gepocheerd ei. met de lekkerste Hollandaise saus ooit, en ik ben een kenner. iedereen weet dat een Hollandaise nogal precies komt en deze was PRECIES goed en mooi goudgeel van kleur. de griet, op de huid gebakken was VERS en de puree, roomzacht met goed gegrilde groente.
de akoestiek is ruk maar ala... de serveerster professioneel maar niet erg ontspannen/weinig humor. zeker door alle, in mijn ogen onterechte kritiek. De koffie kreeg ik PRECIES zoals ik wilde;met beetje water en beetje melk! HULDE
Eefjesanders81 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Afgelopen maandag bij Citroën gegeten. Wat een magische plek! Verscholen op de 2e etage van de voormalige citroëngarage. Veel ruimte, druk, maar intiem. We hebben in één woord Super gegeten, ze maken de commotie meer dan waar. Vooraf aten we salade met kalfssucade en veel groente, daarna heerlijk mals zuiglam. De gegrilde annanas was bijzonder, maar de chocolade taart echt hemels! Magische plek, super eten. Mooi zelfgebakken brood en een enigszins obscure wijnkaart, daar konden we niet veel van maken. Eef
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
NIet te veel (door)vertellen: gaan! Wij aten met z'n 4'en, alles was top. Bediening zeer attent, eten goed, lekker, gemotiveerd. Een tafelgenoot merkte op dat de kreeft een beetje klein was voor hoofdgerecht, er werd direct een 2'de geserveerd (het was geen foutje, het formaat kreeft is zo bedoeld). De Uber haalt je op vanaf je tafel. Let wel op de uitlaatgassen met oldtimers, misschien beter alleen electrische auto's toe te laten. Ik kom snel weer eten!